Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 21:10 |
Twisters - Végzetes vihar - HBO, 21:45 |
Csontok meg minden - Cinemax, 21:45 |
Kívülállók - Direct One, 22:25 |
Nyughatatlan özvegyek - Film4, 22:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A sivatag fogságában |
August Wittgenstein |
51585. Dasztifárló (2021-08-08 21:42.42) - (válasz Quantumleap 51584. hozzászólására) |
Knots Landinggal,foleg miutan Bobby feltamadt. |
51584. Quantumleap (2021-08-08 15:15.34) - (válasz Dasztifárló 51583. hozzászólására) |
Ezt mire érted? |
51583. Dasztifárló (2021-08-08 13:49.48) - (válasz Americanlife 51578. hozzászólására) |
Valósziűleg nem akartak jobban bekavarni a másik sorozattal. |
51582. Americanlife (2021-08-08 10:12.09) |
Ezt a zsebbombázó kifejezést még nem is hallottam, de jó:)
Amúgy tényleg igaz, hogy nagyon vigyáztak rá, főleg Larry Hagman, szerettek apáskodni felette. Pláne Charlene casting útján került be, nem volt semmilyen tapasztalata, érthetően a kora miatt. Annyit sajnálok, hogy 63 évesen is csak úgy tudnak róla írni, hogy a Dallas színésznője. Rendben, a skatulyát mindenki örökre megkapta, még azok is, akik aztán elég sok filmben feltűntek, levakarni nem tudták a Dallas jelzőt. Mellesleg Charlene-nek így is úgy is megvolt a kissé zűrös élete, nagy csoda, hogy visszahívták a sorozatba, de csak azért, mert hiányoztak a női karakterek. Kár, hogy akkor már nem tudtak többet kihozni belőle, a zsebbombázóból:) |
51581. Dasztifárló (2021-08-07 20:37.17) - (válasz Americanlife 51580. hozzászólására) |
A Dallas zsebbombázója szerint a kultikus sorozat mentette meg az életét
Ha nem védi meg Jockey és a többi nagy öreg, alighanem a süllyesztőbe került volna. [link] Zsebbombázó:)) |
51580. Americanlife (2021-07-15 23:27.21) - (válasz Kfruzsina 51573. hozzászólására) |
Az utazgatásokat nem bántam, ne legyen csak egy belterjes amerikai sorozat, ha már ennyi évadot megélt, és főleg gazdagok lévén megtehették a világban való rohangálást, sőt szerintem relatíve kevesebbet utaztak, némelyik átlagember többet megy ide-oda, mint ők.
A hong-kongi részek nagyon megviselték a költségvetést, de muszáj volt meglépni, főleg a két színésznő miatt, amolyan jutalomútnak szánták nekik, ennyi év után. A Dallas valóban találó név volt, és tuti, hogy a 90 után született fiatalok már nem a Kennedy gyilkosság helyszíneként emlékeznek rá. Nekem az is tetszett, hogy amikor az álomévadban Samantha bolyongott, akkor bemutatták kicsit a város húzósabb környékeit is, kár, hogy ezt nem gyakrabban tették, de érthető, mert a Ewingok olyan területre nem alacsonyították le magukat. Én azon döbbentem le, hogy amikor JR az elmegyógyintézetbe beutaltatta magát, hogy bírta ott ki? Pláne Jessica is ott tartózkodott, korábban mintha azt emlegették volna, és szerintem telt volna rá, hogy az ilyenfajta intézetből is a jobb helyen van...nos, Jessica sem illett abba a környezetbe, nem is értem, de az egésznek inkább egy kis Száll a kakukk fészkére feelinget akartak adni, ott is volt egy főnővér, aki nagyon kemény diónak számított. Tény, hogy akkor már a sorozat nem állt a helyzet magaslatán, és volt inkább kissé komikus az egész szituáció, még akkor is, ha szegény JR-t eléggé megkínozták a benti dolgok, kezelések. Cally is annyira szerette őt, veszekedett James-szel, hogy miért hagyta benn JR-t, de már csak akkor ment be kihozatni, amikor Sly könyörgött neki... |
51579. Americanlife (2021-07-15 23:19.58) - (válasz Kfruzsina 51571. hozzászólására) |
Az alapsztori jól ki lett találva, viszont nem nevezném harcnak azt, ahol az egyik fél eleve vesztes pozícióból indul. Cliff ugyan lehetett volna egy erős ellenpólus, mégis inkább szerették vesztesnek beállítani őt is. Ilyenformán teljesen egyenlőtlen esélyekkel nem volt túl izgalmas ez a viszály, mert a néző az esetek nagy részében már tudta, hogy Cliff fog veszíteni.
Amúgy a 4. évad végén dehogy akarták kiírni Cliffet, hiszen fajsúlyos, alapszereplő volt, és akkor még adtak arra, hogy főcímszereplőt csak akkor írnak ki, ha a színész(nő) is meghal. Jock és Kristin halála után szerintem már túl sok lett volna, ha még Cliff is meghal. Másrészt Samantha kikötötte, hogy csak akkor meg hozzá JR-hoz, ha Cliff túléli az öngyilkossági kísérletet. Mivel JR-t és Samanthát mindenképpen össze akarták hozni, ezért se lett volna értelme, ha Cliff távozik. Szerintem a 3. évad előtt már egyik karakter lecserélése se lett volna szerencsés, addigra mindenki megkedvelte a szereplőket. Valóban több mint 7 hónapot vártak az amerikai nézők mire kiderült, hogy ki lőtt rá JR-ra...de hidd el, annyira számon tartották a történéseket, hogy nem felejtették el mi történt. Pláne az új évad előtt mindig volt, hogy megismételtek pár epizódot, a szezonzárókat szinte biztos. Ilyen cliffhanger után nem is lehetett volna elfelejteni a történéseket, hiszen a sorozat is viszonylag új volt. Jackie volt még J betűs, ő valóban Pamela kolleganője volt, majd Cliff titkárnője. Leonard Katzmann lánya, aki fiatalon, mellrákban halt meg. Az ál-Pamela szerintem is évadkitöltés miatt bukkant fel, mert akkor már tudtuk, hogy Bobby és April egymásra várnak. Pamela karakterét eléggé meggyalázták ezzel a kiírással. A folytatást nem kommentálnám, de az még rátett egy lapáttal, igaz, minden másban is. Hogy Pamela mit keresett egy arab országban? Talán a gyógyulást? Nem tudom... És a folytatást nem tekintem a sorozat részének, mert annyira hiteltelen. Nem kellett volna visszatérjen Pamela, csak egy normális kiírás, lezárás. |
51578. Americanlife (2021-07-15 23:02.18) |
Garrisont valóban a 10. évad végén emlegette Ellie Claytonnak. Mondjuk személy szerint nem értettem egyet, hogy Ellie Claytonra akarta íratni SF-ot, de úgy tudom, aztán mégsem lépte meg. Akinek gyerekei vannak...de szerintem Garrisonból kihozhattak volna többet. Jason-t sem sokat emlegették, aztán hirtelen felbukkant Jamie és Jack, igaz már túl későn ahhoz, hogy a karakterek annyira fajsúlyosak legyenek, miszerint sokáig szerepelnek, sajnos nem így lett, hamar ki lettek írva. Garrison-nak is lehetett volna családja, akik küzdöttek volna a ranchért. Érdekes, hogy ebben nem láttak potenciált.
Ray és Jenna esetében annyit tudok mondani, hogy mivel elég jól ismerem Franciaországot, mert rokonaink is laknak ott, annyi való igaz, hogy vidéken sok az olyan falusias rész, ahol Ray talán megtalálta volna a számítását. Más kérdés, hogy az amúgy is idegengyűlölő francia nép mennyire fogadott volna be egy amerikai gazdálkodót, hiszen híresek arról, hogy csak azt tolják, ami a sajátjuk. Párizs vidéki környékein is vannak lovak, illetve olyan jellegű gazdasági környezetek, de semmiképpen sem lehet összehasonlítani a francia és az amerikai miliőt ebből a szempontból. Az már más kérdés, ha technikailag még el is boldogult volna Ray, kultúra és egyéb szempontból is nagyon elüt a francia az amerikaitól. Ray a cowboy-os, hamisítatlan texasi közeghez szokott, Franciaországban olyat pedig nem talált volna, tehát lehet helyet talál, de "családot", baráti társaságot biztos nem, hiszen ez a két nép teljesen másképp szocializálódik. Mellesleg egy biztonságos közeget hagyott el, viszonylag megszedte magát a sorozat végére, a vérszerinti lánya is az USA-ban lakott. Nem hiszem, hogy Ray valaha tudott volna azonosulni a francia életérzéssel, de hozzáteszem, sok más náció sem. Nem Ray ellen akarok beszélni, de az meg pláne hiteltelen volt, hogy Jenna és Charlie miatt feladta az elveit, akiket kb. 2 éve ismert. Svájcot is emlegették, vagy ott csak Charlie iskolája lett volna? A másik, ami nagyon fura volt, hogy valóban Párizs maradt meg bennem is, és így valószínűtlen volt, hogy Bobbyék nem is találkoztak velük a nászúton, sőt később Ray segítsége sem merült fel, mint opció. Ha meg valóban Párizsban éltek, abszurdum, hogy azt a közeget meg tudta volna szokni a mi cowboy-unk, Párizs inkább a divathoz értő Jennának feküdt. A Párizs környéki vidékek pedig nem hasonlítanak a texasihoz, mellesleg a nagy nyüzsgést akkor is meg kellett volna szokni, Ray pedig előtte lovakkal kelt, feküdt és közlekedett egész nap. Ugyanazt az életérzést sosem kaphatta vissza Európában. |
51577. Quantumleap (2021-07-15 18:19.32) - (válasz Americanlife 51575. hozzászólására) |
Ha esetleg Ray és Jenna Franciaországnak valami vidéki, falusias részére költöztek, ott még Ray esetleg megtalálhatott egy cowboykodáshoz némileg hasonló életmódot. De ahogy emlékszem, nem így volt, magáról Párizsról volt szó, bár azt sose mondták konkrétan, hogy a belvárosban fognak lakni.
Az volt a fura, hogy amikor Bobby és April nászútján Aprilt elrabolták, Bobby miért nem kérte Ray segítségét, sőt, meg sem látogatták őket. |
51576. Quantumleap (2021-07-15 18:17.25) - (válasz Kfruzsina 51572. hozzászólására) |
Garrisont utána egyetlen egyszer említették évadokkal később. Amikor Ellie úgy dönt, hogy Claytonra íratja Southfork tulajdonjogának egy részét (amin JR ugye berág, és átmenetileg elköltözik Southforkból, nem sokra rá van a verekedése Nicholas Pearce-szel és hogy Samantha rálő), megmutatja neki Garrison sírját. |
51575. Americanlife (2021-07-15 14:02.23) - (válasz Kfruzsina 51572. hozzászólására) |
Elliék az Orient Express-t emlegették, amikor a 12. évadban elhagyták a farmot, korábban jártak Görögországban. De amikor Clayton visszajött és közölte, hogy Ellie sosem tér vissza, akkor mintha nem is említette volna, hogy hol hagyta. Pláne nem tudom Ellie-nek milyen vagyona volt, a Ewing Oil-ból tudtommal nem részesedett, SF-ot meg Bobby nevére íratta, és bár Clayton gazdag volt, így valahol Európában új életet kezdeni a családtól, a megszokott közegtől távol nagyon valószínűtlen.
Ezért jobb lett volna, ha azt mondják: Ellie szanatóriumban van, vagy olyan betegsége van, ami miatt a tengerpart javasolt neki, és azért nem tért vissza. De ennyire elvágni minden köteléket? Pláne azzal indokolta, hogy April halála már neki is túl sok volt, mintha arról valamelyik fia tehetett volna. Rendben, kiírják, de ne így tegyék! A kora miatt simán elhitte volna a néző, hogy tényleg nem jöhetett haza, de ugyanúgy, mint Pamelánál, Ellie jellemével sem foglalkoztak. Pláne nem volt 100%, csak nagy valószínűségű, hogy a 13. évad után lesz-e folytatás, ugyanis bármennyire meglepő, még egy évadot kért a megrendelő. Akkor is így magyarázták volna Ellie döntését? Csak mert BBG biztos nem akart visszatérni. Ray pláne az a típus volt, aki szintén csak a megszokott, saját magának biztonságot adó közegében, a farmon érezte jól magát, még az üzleti világ sem volt az övé, erre egy egészen más kultúrájú országba, és kontinensre mentek, ahol nem hiszem, hogy tudta volna követni ugyanazt az életet. Pláne Jennáékat csak 1-2 éve ismerte annyira, hogy mindent feladjon értük. Mark szerintem is meghalt, így vagy úgy, a kísértetjárás meg évadkitöltés miatt kellett...ott annyiból volt "szerencsés", hogy mivel Pamela nem találta meg Markot, tudtak egy kiskaput hagyni az álomévadra, de az teljességgel hihetetlen volt, hogy remisszióba került, így utólag az álommegoldás itt "érthető" volt, és Mark visszatérése is álomként elkönyvelve már elfogadható. Samantha: az ilyen nők nehezen tudnak más férfival meglenni, még akkor is, ha JR-tól sok rosszat kapott, de a biztonságos közeget, a pénzt, a jólétét, a fiát mind JR-nak köszönhette, ezért volt irreális, hogy ezek elől elmenekült. Patricia simán visszament oda, ahonnan jött, mert ugye elrendezte a lánya házasságát. Dusty is ugyanabban a részben távozott, rájött, hogy ha Samantha visszamegy SF-ba, ő mindig csak másodhegedűs marad JR után. Dusty amúgy már csak a záró epizódban tűnt fel egy percre, amikor JR-tól McKay szerezte a Weststart. Gary és Valene nem baj, hogy nem szerepeltek, ellenben Garrison-nál jól írod: lehetett volna egy örököse, aki felveszi a harcot a Ewingokkal. Ugyan az olajtársasághoz nem sok köze volt Garrison-nak, de a farmhoz igen, szóval lehetett volna egy ilyen szál, hogy a Ewingok azért küzdenek, hogy a farmon maradhassanak. És ezt még később is bevethették volna, mint ahogy Jason gyerekeit is. |
51574. Americanlife (2021-07-15 11:01.08) - (válasz Kfruzsina 51572. hozzászólására) |
Csak gyorsan egy kérdésedre válaszolok: Peter Richards-ot ugye JR intézte el, mert rájött, hogy ő és Samantha együtt voltak. A fiút drogügyletbe keverte, aki persze ártatlan volt. És hogy ejtsék a vádat ellene, mert évekig börtönbe kerülhetett volna, ezért Samanthát megzsarolta: vagy visszatér a hitvesi ágyba, vagy Peter börtönbe kerül. Peter tombolt, elvezették a pincérek, mert a srác nem akarta, hogy Samantha engedjen a zsarolásnak. Nyilván nem volt más választása, mert nem akarta, hogy Peter ártatlanul börtönbe kerüljön. Aztán még Lucy hívta a fiút, de a srác nem vette fel, hanem széttörte a telefont és elutazott. Már nem biztos, hogy jól emlékszem, de talán NY-ba kellett mennie.
Így még 2 fő felkerült a gyanúsítottak listájára, bár úgy akarták beállítani, mintha JR-nak szánták volna a golyót (nyilván, mert neki gyűltek össze az ellenségei. De a Who shot JR? cliffhanger után még egy ismétlést nem akartak, így azon találgathatott az illető, kinek szánták a lövést, hiszen JR irodájában történt, ahová Bobby azért ment be, mert a poloskákat ellenőrizte a telefonban.) Mint később kiderült: Katherine volt a merénylő, és valójában jól tudta, hogy Bobby-ra fog rálőni, neki is szánta a golyókat. Lucy aztán rájött, hogy Peter miért tűnt el a városból, de nem sokat tudott ellene tenni, és ezzel ezt a szálat le is zárták. Christopher Atkins addigra már nagyon népszerű színésznek számított, és csak egy évadra tervezték a karakterét, akkoriban 1 millió dolláros csúcsgázsit adtak neki a szerepért, mely akkoriban is kiemelkedően magasnak számított. A színész karrierje egyébként nem sokkal rá eléggé megfeneklett, gondolom erős skatulyát kapott, érett férfiként kevésbé láttam más filmekben, vagy csak nem olyan jelentősekben játszott. Bár a Dallas-ért kapott gázsival szerintem élete végéig bebiztosította magát. Fura, mert Johnny sem sírt érte annyira, pedig nagyon kedvelte őt, mégis érezni lehetett, hogy gyorsan le akarták zárni ezt a szálat. |
51573. Kfruzsina (2021-07-15 09:33.04) - (válasz Americanlife 51570. hozzászólására) |
Igen a Dallas az európai dolgokat nagyon népszerűsítette a végén már egy kicsit túlzás is volt, hogy egy csomó Dallas szereplő (Samantha, Lucy, Ray és Jenna, Ellie) Amerika után Európába telepedett le és korántsem hihető.
Ahhoz képest, hogy az előző évadokban szinte soha nem utaztak, vagy ha igen akkor is Amerikán belül, a végére pedig ezek a hihetetlen kiruccanások? Jó az elején magyarázható azzal, hogy kezdő sorozat volt kevesebb költségvetéssel készült, ráadásul a nézők szerette a karaktereket a saját környezetükben elképzelni, de vége felé ezek az utazgatások? Költséges is volt gondolom, de ha mondjuk ez jóval több nézőt hozott már megérte. Igen végül jó döntés volt, hogy a Dallas nevet kapta a sorozat, könnyen megjegyezhető volt, ráadásul a városról talán lemosta azt a negatív bélyeget, amit a Kennedy gyilkosság rányomott, hiszen beszéltük korábban, hogy az akkori amerikai embernek a város neve egészen mást jelentett. Egy biztos, itthon Magyarországon minden 30 felettinek tuti, hogy a Dallas szó kapcsán a 90-es évek sikeres amerikai sorozata ugrik be először, ami olyan családi program volt. |
51572. Kfruzsina (2021-07-15 09:25.04) - (válasz Americanlife 51569. hozzászólására) |
Ellinél valóban nagyon hihetetlen, hogy egy családanya, aki összetartó erő volt időskorára nem akar visszatérni a farmar, ahol gyerekkorától élt.
Én is úgy emlékszem Görögországba mentek nászútra és Clayton otthagyta Elliet. De kérdésem, egy idős amerikai asszony mit csinál egyedül Görögországban? Szeretett családja nélkül? Ez nagyon átgondolatlan szál volt, érződött, hogy már be akarják fejezni a sorozatot, valahogy ki kell írni és amint ugye írtad a nézők igényelték, hogy minden karakter eltűnése meg legyen magyarázva. Ray: Fura, hogy Jenna és Charlie miatt feladja korábbi elveit egy olyan a valaki aki szintén gyerekkorától cowboy volt. Mark valószínű ha a zuhanást túlélte, akkor betegségben halt meg, de szerintem szándékosan öngyilkos lett, mivel lehet nem akart szenvedni és nem akarta azt sem, hogy utolsó óráiban teljesen legyengülve, leamortizálódva Pamela ápolja. A 7.évadban a kísértetjárását és a keresést felfoghatjuk évad kitöltőnek, hogy csupán késleltetni akarták, hogy Pamela meg Bobby ismét összejöjjön. Azzal meg le lett zárva a sztori, hogy Pamela Honkongban nem őt találta meg, miután meg újból összejött Bobbyval fel is adta a keresést. Azért az kiszúrás lett volna a karakterrel, hogy ha nem tér vissza Bobby ismét meghalasszák, bár mondjuk, ha gyilkosság következtében történik a halála, mint, ahogy említetted, hogy őt találták volna meg holtan a zuhany alatt, az tartogatott volna némi izgalmakat, hogy kinek állhatott útjában? De utólag nézve, talán jobb volt ez így, Bobby visszatérésével Mark visszajövetele álomnak lett minősítve. Valóban olyan hihetetlen volt az egész, főleg az, hogy egy leukémiás beteg addig remisszióban tud élni. Donna távozott valóban a legelegánsabban, neki egy jobban megfelelő férjet, karriert írtak, Rayjel amúgysem működött már a kapcsolatuk, csak nyűglődés volt. Sajnos ketten együtt sem voltak már erősek. Samantha igen őt is ki kellett valahogy írni, de igen érezni lehetett, hogy ez a házasság nem lesz tartós, mint ahogy láttuk is, hogy az utózmány filmekben ismét J.R. felesége lett. Patricia hogy tűnt el, erre már nem emlékszem? Emlékszem Dusty is eltűnt az álomévadban de aztán feltűnt még valaha? Gerry és Val nem voltak fontos szereplők csak néha néha beugrottak. De az ő életüket nyomon követte a Knots Landing így az amerikai nézőkben nem maradt hiányérzet a sorsuk alakulását illetően. Az új Dallas filmben viszont ismét előrángatták őket, de kár volt. Lerágott csont volt, hogy Gerry megint inni kezdett, meg, hogy Samanthával próbálták összehozni. Ténykleg Gerrison Ellie bátyja, rá már nem is emlékeztem. Valóban egy epizódban szerepelt, amikor hazajött meghalni Southforkba. Valószínűleg utána nem sokkal később meghalt és eltemették, ez lett a sorsa, de akkor is furcsa volt, hogy egy közeli családtagnak többé a nevét sem említették fel. Pedig lett volna a karakterében potenciál. Mondjuk kiderülhetett volna, hogy van valami eltitkolt, törvénytelen gyereke, aki a halála után megjelenik és kéri az örökségét. Ezzel Southforkért megindulhatott volna egy örökösödési harc. De nyilván, amikor ezt a Gerrisonos részt forgatták még az egy epizód= egy történet felállás uralkodott, ezért ezt a végén le is zárták. Később meg már nem mertek vele előjönni, mert úgy voltak erre már a néző úgysem emlékszik. Még valami Peter Richards hogy lépett ki? Tudom, hogy elment a városból, meg a Bobby elleni merényletnél is szóba került a neve, hogy ő lőhetett rá J.R.-ra, de miért ment el? |
51571. Kfruzsina (2021-07-15 09:02.16) - (válasz Americanlife 51568. hozzászólására) |
Igen, az alapsztori megvolt, viszont Tintás jellemét már az elején leírták, érezni lehetett, hogy ebből nem lesz harc, olyan igazi.
A képviselő választásnál került Cliff jobban előtérbe, az nagyon jó rész volt, bemutatta a politikai viszonyokat, ma is aktuális, valami semmit nem változott több mint 40 év alatt sem. Aztán amikor Samanthával összehozták szerintem onnantól kezdve gondolkodtak J.R. és Cliff állandó harcában. Amit megfejeltek azzal, hogy a kis Johnny is tőle van. Ezzel szerintem nagyot arattak, én onnantól kezdve lettem igazán "szerelmes" a Dallasba, bár kétségtelen, hogy a Titkos akta is felettébb izgalmasra sikeredett. Nem lehetett fél évet várni, hogy kiderüljön, hogy ki a gyilkos. Mondjuk nem szerencsés ennyi kihagyás egy sorozatnál, mert az emberek egy idő után elfelejtik. Ezért jobb volt nekünk, hogy egy az egyben adták le a sorit, csak pár hetet kellett várni. Szereplőcsere nem lett volt jó, főleg ilyen ikonikus karakternél, a nézők már senkit nem tudtak volna megszokni. Jut eszembe Clifftől nem akartak megválni, amikor a 4. évad végén öngyilkosságot kísérelt meg? Mondjuk nem lett volna értelme, mivel addigra már állandó ellenfele lett J.R.-nek egy új riválissal pedig nem biztos, hogy ment volna sztori. Tényleg sok J betűs volt, igen Jeannie volt az ál- Pamela. Lehet, hogy Jane-t Julyval keverem, de nekem úgy rémlik, hogy Jane is volt. Pamela áruházi barátnőjét hogy hívták? Nem Ő volt Jane? Vagy Jill? Jim Davistől le a kalappal, hogy még rendületlenül játszott, de gondolom még fontosnak akarta magát érezni, meg el akarta terelni a figyelmet a betegségéről. Ha csak otthon búslakodik és várja a halált rosszabb lett volna. Betegséget nem szerencsés beleírni egy sorozatba sem, meg a nem természetes halálra mindig jobban sztorikat építeni, ezért szeretik a sorozatok a gyilkosságot vagy véletlen balesetet. Pamela: Szerintem a nézők miatt csinálták ezt, hogy Pamela, vagy egy Pamelára nagyon hasonlító valaki még felbukkanjon. A nézők ugyanis nehezen fogadták el Pamela elvesztését, főleg azt ahogy távozott, ezt itt is olvastam korábban meg más fórumokon is. Mindig kíváncsiak voltak rá, visszatér e. Ezért kellettek ezek a töltelék sztorik. Mondjuk azzal, hogy Cliffnek azt hazudja összejött a kezelőorvosával, közben pedig halálos beteg, ezzel még inkább rúgtak egyet a jellemébe. Az ál- Pamelával meg lehet késleltetni akarták Bobby és April összejövését és valóban mivel már leszálló ágban volt a sorozat, kevesebb volt a jó és izgalmas sztori, kellett valami évadkitöltő szál. De igazad van, valóban nem akarták, hogy Pamela állandóra visszatérjen, legalábbis más színésznővel. Az oké, hogy Victoria kilépett, de azt miért kötötte ki, hogy fénykép sem lehet Pameláról? Ez azért szerintem bunkóság. Pamela szintén ikonikus alakja volt a sorozatnak, alapszereplő. Amúgy jut eszembe, az új Dallasnál ezt a vonalat lovagolták meg és vitték tovább, hogy Pamela halálos beteg, hogy utána később rákban elhunyt? De hogy került Abu- Dabiba? Az új Dallas szerint ugyanis ott halt meg. |
51570. Americanlife (2021-07-14 21:45.44) |
Azért abban egy meg nagy plusz pontot érdemel a sorozat, hogy az európai dolgokat népszerűsítette, csak pár példa: európai luxus autókkal rohangáltak, jártak több országunkban is, akár üzleti, akár magáncélból. Illetve pár karakter Európába költözött a kiírását követően.
Ez azért is meglepő, mert a Dallas tipikusan amerikai sorozatnak indult, és azon belül Texasnak főleg erős a kötődése a hagyományos, amerikai értékrendhez. A sorozat kifejezetten a gazdag amerikai közeget akarta bemutatni, főleg az országuk déli régióit emlegették, Kalifornia, Atlanta, Kansas, államon belül több várost, és még NY is szóba került. A sorozatnak azért is adták a Dallas nevet, mert 15 évvel a merényletet követően népszerűsíteni akarták a várost, amely addig inkább a tragikus eseményéről volt híres, vagyis sok amerikainak az jutott eszébe a városról. Pláne a cowboy, country stílus még inkább autentikussá és amerikaivá tette a sorozatot, ennek ellenére ők nyitottak az európai dolgok felé, és ez tényleg pozitívum volt, mert a legtöbb texasi még az államából sem mozdul ki élete során...persze a Ewingok megtehették, hogy utazzanak, de azért sokszor náluk is éreztük az átlagos amerikai feelinget, pont ezért volt kellemes csalódás a nyitottságuk. Jó, Ázsia és Dél-Amerika is szerepelt a palettájukon, ha forgatásról volt szó. Szóval félreértés ne essék, kifejezetten pozitív volt, a 11. évadban a hosszabb kiruccanásuk enyhe politikai színezettel is kiegészült, pláne még Budapestet is emlegették, még ha erre akkoriban nem is figyeltem fel:) Ugyanakkor ahhoz tartom magam, Párizs érthető volt, mint úticél turizmus szempontjából, de az Európában való letelepedés nem volt önazonos a szereplőket nézve. |
51569. Americanlife (2021-07-14 10:10.44) - (válasz Kfruzsina 51567. hozzászólására) |
Ellie-nél már arra sem emlékszem, hogy Clayton hol hagyta őt...Görögországba készülhettek, meg emlegették az Orient Express-t is, nagyon valószínűtlen, hogy egy 70+ családanya, aki a farmon nőtt fel, otthagyja a családját, pláne azért Ellie nagyon családcentrikus is volt. Főleg egy USA-ban, és azon belül Texasban nevelkedő nő idős korára egy európai közeghez alkalmazkodjon? Nagyon valószínűtlen...simán mondhatta volna Clayton, hogy Ellie betegeskedik, nem utazhat. De nem, Ellie nem akarja őket látni, és Bobby nevére íratja SF-ot. Rendben, hogy úgy készültek: vége lesz a sorozatnak, kellettek a drámák, de ez nem volt hihető.
Lucy is mintha Görög vagy Olaszországot mondott volna, szintén fura, hogy azért a melóért el kellett hagynia a hazáját. Persze, pasit már nem mertek neki írni, aki mellett lecövekel, és bár a karakter fiatal volt még, ismerve az előzményeket, Lucy nem szokott hozzá ehhez a sok nyüzsgéshez, és a munkához sem. Ray-nél sem vagyok már biztos, hogy Párizsba mentek volna, vagy csak egy időre...mert amikor Bobbyék nászúton voltak, hívhatta volna Ray-t segítségnek...szerintem Svájcban telepedtek le, de annyira nem hozott izgalomba, hogy újranézzem azokat a jeleneteket. Való igaz, Ray-nél inkább az volt a fura, hogy egy makacs, megrögzött cowboy volt, akinek elvei és saját kis megszokott élete van, erre fel Jenna és Charlie miatt feladja az addigi identitását is, és Európába, olyan közegbe mennek, amelyik nem egyenlő Ray személyiségével. Egyébként sem értettem, bár nem baj, ha ezzel a sorozat Európát akarta népszerűsíteni, de ugye még Samantha is oda költözött, talán túl sok volt az ilyen jellegű irány, egy gazdag USA-beli családnál pláne kevésbé érthető. Mark valószínűleg meghalt, ha nem a balesetben, akkor később a betegségben. Bár az álomévadban kellett a karaktere, de nagyon valószínűtlen volt a remisszió állapota, főleg az ő stádiumában. Pláne akkor még úgy volt, hogy az álomévad=valóság, így az előző évad eseményei is érvényben maradtak, amikor Pamela Mark után kutatott. Pedig Mark karakterét másodszor is meg akarták ölni az esküvő után, még akkor is, ha Bobby nem tér vissza. De ezt a szálat nem gondolták végig, mert amikor Bobby visszatérése terítékre került, akkor már csak a zárójelenetet kellett felvenni, a zuhanyozóban. Donna távozása volt szerintem a legreálisabb, mind a karrierjét, mind az új férjét illetően. Samanthánál érezni lehetett, hogy csak azért választja Don Lockwood-ot, mert Linda Gray-t ki kellett írni, és kellett egy alaposabb indok, hogy a hazáját is elhagyja. De érezni lehetett, hogy nem lesz tartós a Don-nal kötött házassága. Eleve már az hihetetlen volt, hogy a biztonságos közegét, és a fiát elhagyja. Jamie másodszori kiírását megértem, hogy a 10% örökség miatt kellett a harc, de csupán pár epizód erejéig ment, utána a Ewing Oil is megszűnt. Így akkor akár elválhatott volna Cliff-től, mert egy válás után is lehet harc a tulajdonrészért. Azt gondolom, hogy a Dallas esetében, bár sok sorozatban minden magyarázat nélkül tűnnek el a karakterek, itt igenis igényelte a néző, hogy minden szereplő életét lezárják...pl. fura volt, hogy Katherine szabadlábon maradhatott egész életében, és még akkor sem kapták el, amikor megjelent a kórházban. Igaz, hogy Pamela eltűnéséhez aztán nem lett köze, de a karakter sosem bűnhődött meg a korábbi tetteiért. Patricia is úgy került kiírásra az álomévadban, hogy utána Samantha sem emlegette sosem az anyját, és elhalványult Gary és Valene alakja is, hiába, hogy ment Knots Landing. De ennél még rosszabb kiírások is voltak, az első évadban Garrison, Ellie testvére meghalni jött haza, majd többet sem emlegették. Igaz, itt még nagyon kezdetleges volt minden, de akkor is. Azért a családtagoknál adhattak volna ennél precízebb információt, de innen lehetett látni, hogy már nem mertek elvarrni minden szálat, hátha jó lesz később is alapon. |
51568. Americanlife (2021-07-14 09:45.53) - (válasz Kfruzsina 51566. hozzászólására) |
Az alapsztori a két ellenséges családról már megvolt, de valóban Pamela és Bobby álltak a központban. Tintást eleve leírták, mert már az első részben is a kocsmában láthattuk. Még annyi esélyt sem adtak a karakternek, hogy esetleg dolgozik valahol, és ha nem is saját cége van, de mondjuk olyan kapcsolatai, na meg a jó orra az olajhoz, ami elég lehet a sikerhez, de ő még mindig a régi sztorit szajkózta. Cliffet már a képviselőválasztásnál megszívatták a Ewingok, de való igaz, hogy onnantól lett igazán JR ellenfele, amikor Samanthát elcsábította. Érdekes, hogy pl. ebben nem is gondolkodtak a sorozat elején, pedig elég jó ütőkártya volt. Jobb szerették az 1 epizód=1 történet felállást. Valóban olyan volt, mintha még az első évadban is erősen tesztelték volna a sorozatot. Két duplaepizódos rész volt, amelyekkel taroltak: a titkos akta ügye, illetve Johnny születése. De ezen kívül kevés folytatásos jelleget kapott a sorozat.
Általában májusban fejezték be az évadot, és bizony előfordult, hogy csak októberben kezdték adni a köv. szezont. A leghosszabb nyári szünet egyébként pont a JR elleni lövést követően volt, a nézők több mint félévet találgattak...ennél hosszabb nyári szünetet később sosem csináltak. Jó, hogy nem történt meg a csere. És nem a színész személye ellen, de ilyen ikonikus főhős után senkit nem tudtak volna elfogadni. Húhh, tényleg! Még mennyi J betűs! Sőt, még asszem az ál-Pamele is Jeannie volt, és a mellékszereplőket nem is vettük számba. Jane-re nem emlékszem, amúgy Julie egyébként Jock titkárnője volt eredetileg, majd JR örökölte meg. Jim Davis-en valóban látszott a betegség, de ő rendületlenül játszott. Pedig felajánlották neki, hogy úgy írják meg a sztorikat, és egyes jeleneteket pont korábban vettek fel. Szerintem nem lett volna szerencsés beleírni egy betegséget. Azért is írtam, hogy a Dallasban nagyon kevesen haltak meg természetes halállal, és a sorozat is inkább a más természetű halálokokat részesítette előnyben. Mivel Jock kiírása tiszta sor volt, miután Jim Davis meghalt, utólag megtehették volna, hogy megy a hír: Jock hirtelen beteg lett és meghalt. De nem azért választották a helikopter lezuhanását, hogy később visszahozzák a karaktert más színész bőrében. Különben ha tették is volna, akkor az egész sorozat történései váltak voltak "értelmetlenné", kezdve a harcokat, a családi kapcsolatok átalakulását. A röntgent nem lehet átverni, de két embernek lehetnek ugyanolyan sérülései, a poligráf átverése meg azért nem akkora csoda, szóval nekem inkább az volt hiteltelen, hogy rövid időn belül túl sok mindent elmondott a családról, és ezeket úgy adta vissza Parmelee, mintha valóban Jock lenne. Pamela: voltak kísérletek, de mivel előre felvették az évadot, ezért ilyen téren nem tudták tesztelni a nézőket. Később pedig Bobby mégis April-t vette el (igaz, akkor még nem sejtették, hogy Sheree J. Wilson a kiírását kéri majd). Úgy érzem, inkább epizódkitöltő jelleggel hozták vissza azt a két karaktert. Pláne ahol az orvos is ott volt, nem túl biztató információkat mondott, miszerint halálos beteg, és kellett egy kegyes hazugság. Tehát mégis azt érzem, hogy hosszabb távon nem akartak Pamela-ra építeni. Mert VP már nem tért vissza, és más színésznővel (még ha annyira hasonlítottak is egymásra), nem merték volna a karaktert visszahozni, hiszen tudták jól, hogy egy alapszereplő megformálójának lecserélése nagyobb vihart kavarna, mint egy szimpla eltűnés. De egyébként is igyekeztek lehetetlenné tenni a karaktert, sajnos. Mintha így álltak volna bosszút VP-on, aki kikötötte még azt is, hogy Pameláról/róla ne legyen még csak fénykép sem. De úgy sejtem, a színésznő miatt nem a karaktert kellett volna büntetni. |
51567. Kfruzsina (2021-07-13 15:41.40) - (válasz Americanlife 51565. hozzászólására) |
Nagyon vegyes volt a szereplők kiírása valóban. Pamelával csesztek ki a legjobban egyértelmű, de Ellie kiírása is elég hihetetlen, aki az egész életét a farmon élte nem hinném, hogy 70 +-on kezd valahol ismeretlenben új életet.
Meg, hogy leírja a családot, a fiait, akiket mindig szeretett, hát nekem ez is furcsa. Jack és Jamie kiírása valóban méltatlan volt. Ráadásul szegény Jamiet kétszer is meghalasztották, én már pont ezért az álom után nme mertem volna ezt a szálat meglépni, elég lett volna, ha csak simán elhagyja Cliffet, de igen beszéltük, halála új érdekes történeteket, örökösödési háborút tudott kreálni. Ray sem tudom mit tudott csinálni Párizsba, Cowboy létére, amikor őt mindig a föld meg tehenek vonzották, ezért volt gyakran összetűzése Donnával is, Jenna miatt meg feladta az elveit?? Donna és Samantha távozása elegáns volt, bár tény, hogy Samantha feladta a korábbi életszínvonalát, de mégsem tudott boldogulni, mert később az új filmekben is láttuk, hogy visszatért J.R.-hez, sokadszorra. Lucytól is hihetetlen, hogy pont Európába és galériát igazgat, na mindegy, mondjuk az nem annyira stresszes meló, mintha egy gyárba ment volna szalagmunkára, azt azért nem merte volna meglépni. De miért kellett ahhoz Európába mennie? Ezt sem értem. Mark valószínűleg meghalt, amikor kiugrott a repülőből, mert valahol érthető, hogy kimondták, hogy gyógyíthatatlan beteg, nem akarta brutálisan fájó kezelésekkel meghosszabbítani az életét, hogy a végére teljesen leamortizálódjon és úgy halljon meg. A kísértetjárásának meg szerintem évadkitöltő szerepe volt, illetve késleltetni akarták, hogy Bobby és Pamela újból összejöjjön. Amikor meg világossá vált, hogy Bobby kilép, akkor hirtelen visszahozták, de elég hiteltelen volt az egész, hogy egy leukémiás ember addig remisszióban legyen. Mivel az álommal a visszajövetele törölve lett és soha többet még csak a neve sem került szóba (Pamela kilépése után mondjuk már értelme sem lett volna többet említést tenni róla) így a nézők fantáziájára lett bízva, hogy végül is mi lett vele, én tartom magam ahhoz az állásponthoz, hogy a repülőből kiesve halt meg. De mondjuk, ha nem tér vissza Bobby, akkor sem lett volna szerencsés, hogy őt találja meg Pamela holtan a zuhany alatt, ami ugye egy verzió lett volna, ha Bobby nem tér vissza. Szegényt kétszer is meghalasztani? Mondjuk a Dallas legalább minden fontos fő és mellékszereplő kiírását megmagyarázta, sok sorozatban csak úgy eltűnnek karakterek, hogy utána szó sem esik róluk többet. |
51566. Kfruzsina (2021-07-13 15:10.36) - (válasz Americanlife 51564. hozzászólására) |
Igen, én is azt mondom, hogy a harc már a kezdetektől kiegyenlítetlen volt, Tintás ellen valóban nem volt kihívás harcolni. Szerintem nem is az volt még akkor a fő szál, hanem Bobby és Pamela szerelme és az a köré szövődött konfliktusok.
Cliff sem volt akkor még egyértelmű ellenfél J.R. számára, ezért nem is szerepelt minden epizódban, szerintem igazi ellenfelekké onnantól váltak, miután Cliff elkezdett Samanthával kavarni. Az elején a sorozat még kereste önmagát, nem igazán volt műfajilag sem behatárolva, ez nagyon érződött a korai részeken. Inkább olyan teszt sorozat volt, tesztelték mi jön be a nézőknek, aztán folyamatosan alakítottak rajta. Mindegy kinek az ötlete volt a híres lövés, de nagyon jó ötlet volt, nélküle a sorozat történelem leghíresebb cliffhangerével lettünk volna szegényebbek. Emlékszem itthon Magyarországon is téma volt mindenütt, a suliban, a szülőknél a munkahelyen, a szomszédnál, a zöldségesnél, hogy ki lőtt rá J.R.-ra, pedig nekünk annyira sokat nem is kellett várni, hogy kiderüljön az igazság, ahol ugye utána nyári szünet következett. Tényleg egy évad után mennyi idő nyári szünet következett? Befejeztek egy évadot júniusban cliffhangerrel és folyatódott szeptemberben? Vagy más volt a felosztás? Akárki játszotta volna J. R. -t Hagmann helyett nem lett volna szerencsés, mivel a nézők őt szokták meg, tuti bukás lett volna. A J. betűs nevek közül még Johnnyt (az eredetiben John Ross) nem említetted, illtve Jerry Kenderson, a doktor Mark kezelőorvosa. Meg J. R. -nek nem volt az elejéáén egy Jane nevű titkárnője? Vagy Bobbynak? Vagy keverem Julyval? Ennyit találtam, de lehet volt még több J betűs név is. Ray- Jenna: Beszéltük, nem volt jó párosítás, amolyan kényszer szülte volt az egész, Ray apáskodása Charlie felett sem tetszett. Jim Davis: Érthető, hogy a betegségét nem írták bele a sorozatba, amúgy is nehéz volt a színésznek ezt megélnie. De azért voltak látható jelei, pl: felduzzadt arc, paróka, nem lehetett könnyű így forgatni. Volt egy jelenet, amikor Ellie betakarta, ott már látszódott, hogy nagyon beteg, talán utána még jó, ha két részben szerepelt. Halála sok mindent lezárt, illetve új történeteket indított el, ezért volt hülyeség a Parmelee szál, annyi idővel később, de ezt már beszéltük. Rontott a Dallas a megítélésén, ráadásul elég sokáig elhúzták, sok bakival. Egy valamit még mindig nem értek, hogy tudta a hazuságvizsgálót átverni? Illetve a röntgent? Mivel a röntgenfelvételekből is arra lehetett következtetni, hogy ő Jock, mivel ugyanott voltak a sérülései. Nos kizárt dolog, hogy egy csaló ugyanott sérüljön meg. Pamela eltűnése tényleg nagy baki volt, tényleg az lett volna a jó megoldás, hogy Katherine elrabolja és nem találják, megtéveszti őket. Nos én sokáig azt hittem, hogy Katherine tartja valahol fogva és ő íratott vele egy levelet, hiszen olyan hihetetlen volt, hogy Pamela magától erre képes. "És mondjuk a családot megtévesztik, és ha esetleg találnak valami utat a visszatérésre, pl. a VP-ra nagyon hasonlító színésznővel pár rész erejéig." Nos egy V. P-re hasonlító színésznőt vagy bocsánat sminkest találtak is, Margaret Michels-t vagy hogy hívták, aki ugye akkor játszotta Pamelát amikor Cliff megkereste és neki mondta, neki hazudta, hogy nem akar hozzájuk visszatérni, mert összejött a kezelőorvosával, közben meg kiderült halálos beteg. Utána ez a nő felbukkant ál- Pamelaként is, amikor Bobby már Aprillel járt. Tehát valahogy nekem az a gyanúm, hogy mégis vissza akarták Pamelát hozni. De nem vált be? Nem tetszett a közönségnek? Mondjuk nem csodálom, ezzel ahogy írod még inkább lehetetlenné tették a karakterét. Ha valaki halálos beteg, szerintem az a normális, hogy még egyszer utoljára visszatér, hogy lássa a férjét és a fiát, de mindegy... |
51565. Americanlife (2021-07-12 15:34.54) |
Ha már így a kiírásoknál tartunk, szerintem ebben a sorozat abszolút vegyes eredményeket produkált. Talán a legrosszabb döntés Pamela esetében történt. Később Ellie kiírásakor szintén megléptek egy irreális mozzanatot, ki tudná elhinni, hogy soha nem tér vissza oda, ahol az egész életét leélte? Rendben, hogy a színésznő nem akart visszatérni 4 epizód erejéig, de itt már tudtak volna Ellie korára hivatkozni, vagy hogy olyan betegsége lett, amivel nem ajánlatos utazgatni, ezért csak Clayton bukkant fel. De Ellie is leírta a családot és a ranchot, nem akarta látni őket, és SF-ot is Bobby nevére íratta.
Jamie és Jack kiírása szintén nagyon izzadságszagú volt és méltatlan a karakterekhez. Jenna és Ray ugyan békében távoztak, de olyan valószínűtlen volt ott is, hogy Ray egyik napról a másikra váltott, olyan közegbe érkezett, ahol egy cowboy nem érzi jól magát. Akik szerintem jól jártak: Cally egészen biztosan, hatalmas vagyonnal távozott cirka 2 év házasság után, pláne JR a gyerekért sem harcolt, teljesen új életet kezdhetett. Donna szintén testhezálló kiírást kapott: Washingtonban nem csak karriert, de egy hozzá jobban illő pasit is kapott. Samantha kiírása egészen vegyes élményeket hozott: bár elegánsan és "győztesen" távozott, de irreális, hogy a színvonalból lejjebb tudott adni, és itt nem Londonra gondolok, hanem Don Lockwood-ra. Aki olyan életet szokott meg, mint Samantha, az a legritkább esetben vált, még ha önmagában véve a JR-ral való házasság nem is jelentett boldogságot, de pl. a fia sem ment vele, így a biztonságos közegét is elhagyta. Lucy kiírása akkor, abban a pillanatban szerencsés volt, mivel Mitch-hez még egyszer hozzáment. Viszont a második kiírása már szintén valószínűtlen volt, hogy Európában egy galériát igazgat, egyáltalán a tény, hogy neki dolgoznia kelljen? De voltak rosszabb megoldások is, amikor egyes szereplők hirtelen eltűntek (vagy újból felbukkantak), aztán soha nem hallottunk róluk, ilyen volt Katherine, Dusty, Afton, Mark (nála azért feltételezhető volt a halál egy ilyen hátterű betegséggel). |
51564. Americanlife (2021-07-11 23:54.56) |
Igen, arra jó volt Tintás karaktere, hogy bemutassa az alapsztorit, a két család konfliktusát. Az meg valóban hiteltelen lett volna, ha mondjuk pár évvel később felépíti a saját vállalatát, sikeres lesz, leszokik az alkoholról...ritka, és az életben valóban nincs ilyen, hogy 180 fokos fordulat, csupán, ha már meghagyták Tintást vesztes típusnak, annyiból nem tetszett, hogy eleve kiegyenlítetlen esélyekkel indult a csatározás. Most nem azért, de Tintás ellen mi kihívás volt harcolni? szegény, egy lecsúszott, megkeseredett karakter lett, akinek még csak se olyan munkája, vagy hatalma nem volt, amivel néha megszorongatta volna a Ewingokat. Sőt, Cliffet is inkább lehúzták, Pamela meg a két család között őrlődött. Igazság szerint ez nem volt egy klasszikus, egyenlő harc, nem két gazdag, nagyon befolyásos család között történt. És ez valahogy rányomta a bélyegét az egész sorozatra.
A megrendelő amúgy a két epizódban nem kötötte ki, hogy milyen történetek legyenek, és ma is vitatott, hogy kinek a fejéből pattant ki, hogy lőjenek rá JR-ra. Állítólag Camille Marchettáéból. Tehát tényleg véletlenül lett a TV-történet leghíresebb cliffhangere. Igazság szerint annyi biztos volt, hogy nem fejezik be a sorozatot JR-tól függetlenül. Senkit nem tudtak volna megszokni Hagman helyett, és ezzel ő is tisztában volt, hiszen tudta, hogy abban a helyzetben van: magasabb gázsit tud kérni, mert nélküle úgysem tudnak tovább menni. Az meg ráadás volt, hogy a 3. évad elég sűrű volt, és bőven tudtak történeteket kitalálni, tehát nem lett volna értelme egy rossz cserével tönkre vágni a show-t, amelyik pont a csúcsra tört. Igen, Sasha Mitchell volt James...egyébként tényleg sok J betűs karakter volt a sorozatban, ebben igazad van:) Jock, JR, Jamie, Jenna, Jason, Jack, James, Jordan, Jimmy, Jonas, Jeremy, Julie, így nagy hirtelen, biztos még vannak:) Törvényszerű volt, hogy Ray-t Jennával hozták össze, de valahogy annyira kilógott a lóláb, hiszen alapesetben szerintem sem keresték volna egymás társaságát. Nekem sem tetszett, amikor Ray apáskodott Charlie felett, sőt többször is szerintem túl fontoskodó volt. Nem akarták Jim betegségét beleírni a sorozatba. Most képzeld el, épp elég volt életben megélnie, nem még, hogy a karaktere is megbetegszik? Bár így talán könnyebben meg tudták volna magyarázni a halálát, de mint írtam, nem lett volna szerencsés, hogy Kristin halálával nyitják az évadot, és akkor pár rész múlva mondjuk jön a hír, hogy Jock hirtelen beteg lett Dél-Amerikában és meghalt. Kellettek az izgalmak. A felvezetés is jó volt, mert ugye JR mindenképpen úgy várta haza az apját, hogy Johnny SF-ban van. Clayton-t is át akarta verni, aztán a rövidebbet húzta, mert az olajtársaság a csőd szélére került. Jock a részvényeket is szétosztotta a családtagok között, és mindenki arról beszélt, mi lesz ha hazatér. Az eredeti vetítésnél nyilván tudták a nézők, hogy a színész már nem él, és a főcímből is kivették, annak ellenére, hogy a karakter még életben volt, tehát elég egyértelmű jelei voltak, hogy nem akarják mással helyettesíteni. A Parmelee sztori nagyon sokat rontott a sorozat megítélésén, pláne indokolatlanul is elhúzták. Nyilván kellett ez a szál, azt hitték, majd mindenki lerágja a körmét, hogy tényleg Jock életben maradt? Dramaturgiai szempontból sem hiányzott a show-nak, és amúgy is csak rontott volna a helyzeten az álomévad után. Pamela karakterét szimplán el kellett volna tüntetni. Az lehetett volna, hogy Katherine elrabolja, miközben úgy állítják be, hogy Pamela szabad akaratából távozott, és mondjuk a levelet sem ő írta (más dolog, hogy ilyen sérülés után szerintem az írás sem ment volna neki, de ebbe már nem akarok belemenni). És mondjuk a családot megtévesztik, és ha esetleg találnak valami utat a visszatérésre, pl. a VP-ra nagyon hasonlító színésznővel pár rész erejéig. De ezzel Pamela karakterét is teljesen ellehetetlenítették, és olyan hiteltelenné tették, hogy ennél rosszabb megoldást nem találhattak volna. Persze, tudom, hogy a halállal már nem mertek volna előhozakodni, de akár lehetett volna egy enyhébb verzió: Pamela gyógyulni megy egy szanatóriumba, és megkéri a családot, hogy hagyjanak neki időt, éljék az életüket, de ő most nem tud így velük lenni. A lehető legrosszabb verziót találták ki, pláne a válással le is zárták a sztorit. Főleg, hogy Cliff-nek aztán azt hazudta, hogy azért nem tér vissza, mert az orvosába beleszeretett...tettek rá még egy lapáttal. Cliff szerintem már az első évadban is erős volt, kár, hogy nem tették be a főcímbe, pedig lévé Tintás pár epizódban szerepelt, így az ellenpólus szerepét abszolút Cliff vette át. |
51563. Kfruzsina (2021-07-11 15:08.07) - (válasz Americanlife 51562. hozzászólására) |
Kár a Tintásért valóban, én is sajnálom, hogy csak ilyen történeteket kapott, pedig több potenciál is lett volna a karakterében kezdetektől fogva, de az a kevés szereplése is mutatta, hogy vele hosszabb távon nem terveztek, de arra jó volt a szerepe, hogy megmutassa, honnan indult ki a két család között a viszály.
És el is lett találva a karakter, még ha leírták is, mivel bemutatta, hogy az ilyen lecsúszott, alkoholista emberek nehezen tudnak a valóságban is visszatérni a normál életbe, előbb-utóbb így végzik, sajnos volt ilyen ismerősöm, tudom miről beszélek. A másik pedig, mivel írtad többször, hogy a sorozat jövője sem volt biztos, még akkor sem akarták a Dallas long time seriesnek, így valamivel le kellett zárni, hogy a Ewing -Barnes viszály megszűnjön. Erre viszont kiváló volt Tintás halála, ezzel talán sejteni lehetett, hogy J.R. és Cliff talán elássa a csatabárdot, Jockról kiderül, hogy nem ölt meg senkit és Pameláról is, hogy nem Tintás a vérszerinti apja, így talán a család jobban befogadja. Lezárásnak jó lett volna Tintás halála, de valljuk be jobban jártunk, hogy utána a megrendelő még két epizódot kért, hiszen a kultikus lövés után mindenképpen folytatásért ordított a sorozat és az igazán izgalmas évadok még aztán következtek. Az Early Yearst mindenképp meg fogom nézni, ha időm engedi, mivel régen láttam, de emlékszem tetszett, jobban megcsinált film volt mint a Ewingok háborúja vagy a J.R. visszatér. Igen Jason volt akivel olajat kerestek, ő volt Jock testvére, Jack és Jamie apja. Köszi a helyesbítésért, csak ebbe a sok J betűs névbe már belekeveredtem. James ő ugye J.R. törvénytelen fia volt, akit Sascha Michell alakított? Igen Lucyt és Rayt beszéltük, hogy anno a viszonyuk nagyobb port kavart, mint az új Dallasban a Johnny- Rebecca- Elena hármas szex. Igen utána ezt a témát soha nem hozták fel. Ray és Jenna nagyon erőltetett páros volt, főleg, hogy igen, azelőtt amíg Jenna Bobbyval volt egy közös jelenetük sem volt, legalább is én nem emlékszem rá. De ha már Jenna nem jött össze Bobbyval, mert ő Pamelát választotta partner kellett neki mindenképp, hogy maradhasson. Mivel Donna kilépett Ray is társ nélkül maradt, így kézenfekvő volt, hogy őket hozzák össze, de akkor sem tetszettek, nem csoda, ha együtt sem bírták sokáig, mármint olyan értelemben, hogy bent a showban. Az sem tetszett, ahogy Charliet kioktatta a pasi ügyeiben. Elvégre nem az apja volt? Mi köze volt hozzá? Inkább Jackel mutatott volna Jenna jobban, de ugye Dack Rambot is ki kellett írni, beszéltük mi miatt. Robert Culpnak utánanéztem. Tény, hogy hasonlított J.R.-re,volt is benne valami gonosz, mármint az arcjátékában, így hitelesen tudott volna alakítani egy negatív hőst, de a nézők tutira nem fogadták volna el, már csak azért sem, mert nem Larry Hagman. Mint beszéltük a szereplőcsere sosem szerencsés. Elhiszem Neked, hogy Jim Davist nem akarták lecserélni, nem jó dolog ezt tenni egy elhunyt szereplővel, tényleg igaz az is, hogy egyből két halálesettel nem akarták indítani a 4.évadot, azért a Dallas mégsem NCIS. Kristin halála pedig bőven rejtett izgalmakat és el tudtak vele sokáig lavírozni. Jock meg Jim Davis pedig annyira összeforrtak, hogy más színésszel helyettesíteni nem is lett volna célszerű. Általában ha a színész meghal a valóságban a karaktert is meghalasszák, lásd Böhm Bácsit is a Szomszédokban. Ott meg még durvább volt, mivel mutatták a leépülését is, illetve az utolsó jelenetet már a kórházi halálos ágyán vették fel, azért ez elég morbid volt, még ha nagyon meghatóra is sikeredett az a jelenet. Jim Davis gondolom nem akarta, hogy betegségét beleírják a sorozatba? Ezért választották ez a repülőszerencsétlenséges , eltűnős halált? Csak tényleg az a furcsa, hogy ha soha nem akarták Jim Davist mással helyettesíteni, akkor sok évvel később mégis előjöttek ezzel a Wes Parmelee szállal. Ráadásul közvetlenül Bobby feltámadása után, ami elég sokk volt a Dallasnak, még egy ilyen képtelen történet?! Nem csoda, hogy akkor nagyon sokan elfordultak a sorozattól és már nem igazán voltak történetek. Pamela karaktere is a végére nagyon megfáradt, de az meg végképp hihetetlen volt, hogy mondta, hogy ő soha nem fogja elhagyni sem Bobbyt sem Christophert, ehhez képest a balesete után milyen gyorsan elintézte a válást és többek között a kapcsolatot sem akarta velük tartani. Azért egy igazi anya és feleség nem tesz ilyet. Ráadásul a balesetről nem ő tehetett, bárhol, bármikor, bárkivel előfordulhat sajnos. Tudom miért kellett ez, mert Victoria nem akart visszatérni, Pamelát nem akarták meghalasztani, de mással helyettesíteni sem, tanulva a korábbi hibákból, de akkor is ez az eltűnés, nem érdeklődés és bujkálás hiteltelenné és ellenszenvessé tette Pamela karakterét. Cliff már az elején fontos szereplő volt, nem értem miért csak később tették be a főcímbe? Bár az elején ő sem szerepelt minden epizódban, de amikor igen elég fajsúlyos történeteket kapott. Gondolok itt a képviselő választásra, vagy a Samanthával való kavarásra, Julie Gray sztorira stb. |
51562. Americanlife (2021-07-10 22:36.07) - (válasz Kfruzsina 51558. hozzászólására) |
Kár Tintásért, mert a színészt nagyon jól eltalálták, de jól írod, a Miniseries-ben is csak két epizódot kapott, és lényegében az alapsztorit mutatta be: két ellenséges család között újból fellángol a viszály, Tintás pedig továbbra is iszik. A második szinte már csak meghalni tért vissza. De említhették volna, hogy miben halt meg. Nyilván lehetett egy alapproblémája, amin az újbóli ivászat csak rontott, és így került kórházba. De hogy csak úgy előkerült Kaliforniából, újból inni kezdett (valóban nem mutatta, mert a színész nem erre volt kalibrálva), és már szinte csak meghalni viszik a kórházba, eléggé összecsapott megoldásnak tűnt, de tudtuk, hogy a szezonzáró miatt nem lehet ezzel időzni. Innen is látni, hogy percre pontosan megvolt, hogy mely részekben milyen történetet kapjon az öreg, majd a semmiből hirtelen előrángatják, és kiderül a nagy titok. A gyilkossági ügyet legalább egy picit felvezették, de Tintás ilyen szintű gyors meghalasztásán érződött, hogy a drámaiságra mennek rá.
Talán az lehetett volna fordulat, hogy Tintás időközben kigyógyul az alkoholizmusból és ő is alapít egy olajtársaságot, és arra neveli a gyerekeit, hogy majd egyszer vissza kell adni a Ewingoknak mindent. Így talán lehetett volna egy kiegyenlített esélyű harcot folytatni a két család között, de azzal, hogy Tintást örökre leírták, mint egy alkesz, vesztes típus, szerintem innentől nem kérdéses, hogy miért nem építettek rá. Kár, pedig lehetett volna benne potenciál. The early years-benn Jasonnal együtt kerestek olajat, nem James-szel! Viszont abban a filmben Tintás karaktere nagy szerepet kapott, és egy tényleg jól kidolgozott film volt, kivéve az évszámokat, amikről korábban már beszéltünk. Szerintem nézd meg egyszer, talán a youtube-on is fenn van! Nyilván nem gondolták végig, és úgy voltak vele, most fontosabb, hogy Ray-ről kiderüljön, hogy Jock balkézről született fia, és talán abban reménykedtek, hogy a Lucy-vel való hempergéseire senki sem emlékszik? Pedig a 70-es években nagyobb botránynak számított már az is, hogy egy harmincas pasi a főnöke kiskorú unokájával szexel iskolaidőben, a legnagyobb titokban, és akkor erre még rátettek azzal, hogy kiderült: rokonok is. Ray és Jenna összehozása már csak azért is volt törvényszerű és erőltetett, mert korábban nem is igazán volt közös párbeszédük. Kell tudni, hogy az a rész, ahol Bobby visszatér, ott pár jelenetet kivágtak, ilyen volt az is, hogy Ray meglátogatja Jennát, miután Bobby elhagyja őt. Ez alapesetben szinte valószínűtlen lett volna, de nyilván Jennát és Priscillát a terhességével benn kellett tartani a sorozatban, és ez legalább konfliktust okozott a családtagok között. Ugyanakkor Jenna szerintem az álomévadban még vállalható volt, bemutatta azt a fajta gyászt is, ami már átesett arra az oldalra, hogy Jennának milyen kapcsolata is volt Bobby-val a halála előtt? Jack-kel kerülgették egymást, és nyilván nem lett tartós kapcsolatuk, Jenna SF-ban maradt Charlie miatt, de a szezon végére már kifutotta magát, Pamelával is kibékült. Ha Bobby nem tér vissza, akkor Jenna karaktere szerintem teljesen feleslegessé vált volna, így Bobby visszatérése és a színésznő életbeli terhessége mentette meg a karaktert. Robert Culp neve merült fel, hogy átveszi Hagman-től JR szerepét, aki állítólag azért távozott volna, mert nem találta elegendőnek a gázsiját egy ilyen cliffhanger után, amivel a sorozatot híressé tette. Ugyanakkor Culp tagadta, hogy valaha is felkérték volna a szerepre, és amúgy sem vállalta volna, mert egy másik show-ban (The greatest American hero) játszott. Állítólag senkivel nem is érintkezett, akinek köze lett volna a Dallas-hoz, ugyanakkor egyes médiumok tényként adták le, hogy színészcsere lesz. Szerintem az volt, hogy utólag már nem akarták bevállalni azt, hogy elterjedjen: nem adtak volna magasabb gázsit a főhősnek egy ilyen folytatás után, és ugye a szerződéseket, megkereséseket mindig nagy üzleti titok szegélyezte, így könnyen lehet, belátták, mással nem működne...csak ciki, hogy már színészt is találtak volna Hagman helyére, és lehet Culp-ot megkérték, hogy tagadjon...azt is nehezen hiszem, hogy ne vállalta volna a TV-történet leghíresebb gonoszát, bár kész karaktergyilkosság lett volna a csere. Jim Davis azért nem szerepelt a negyedik évad első felében, mert már akkor halott volt. Jock karakterét életben tartották, ezt meg tudták oldani egy sima távolléttel. Viszont nem azért tartották életben, hogy másik színészt keressenek. Itt megint az van, hogy a harmadik évad azzal ér véget, hogy Kristin meghalt. Még egy haláleset, rögtön ezután már szintén nem lett volna szerencsés. Közben leforgatták melegváltásban a negyedik évad első pár részét, utána lehetett volna esély nagyon gyorsan találni valakit, de mint írtam, és próbáld elhinni: NEM AKARTÁK SOSEM LECSERÉLNI JIM DAVIS-T! Szerintem ez dramaturgiailag bőven belefért, miszerint Jock távol van (felvezették a halálát is, mert a részvényeket felosztotta a családtagok között), és nagyon összecsapott lett volna, ha azonnal meghalasztják, vagy mással lecserélik. Erre sem lelkileg, sem technikailag (anyagilag, forgatás szempontjából) sem voltak felkészülve, még akkor sem, ha tudták, hogy a színész nagybeteg. Később a Parmelee sztori csak évadkitöltésnek kellett, és már átbeszéltük, hogy semmi értelme nem lett volna visszahozni Jock-ot, főleg Bobby feltámadása után, és a többi irreális körülménnyel együttvéve. Örökbefogadás: sajnos nagyon sok bakival ment, olyan képtelen történetek mentek, amelyek a valóságban biztos, hogy nem történhetnek meg. Nyilván itt az volt a cél, hogy kitöltsék az évadot (ez bőven sikerült is). Pamela karaktere az utolsó évadjában tényleg nem olyan volt, amilyet elvártunk volna, de már eleve a karakter is "sérülten" indult, miszerint egy egész évadot álmodott, mindenféle történettel. Szerintem VP-nak ez sem tetszett, bármennyire is hangsúlyozta, hogy az írók azért vannak, hogy sztorit gyártsanak, a színészek pedig azért, hogy eljátsszák, így pont ezért nem is érdekli, hogy mi lesz Pamela karakterével, mert nem az ő dolga megoldani. Ezzel az elszólással szerintem pont célzott arra, hogy ha egy álommegoldással elő tudtak hozakodni, ami nem tett jót a sorozatnak, még akkor sem, ha a nagy kedvencet visszakapták a nézők. Ha azt a súlyos problémát meg tudták oldani, pláne úgy, hogy Patrick Duffy életbeli feleségének volt az ötlete, hogy legyen az egész évad álom, így nem kell agyalni... De onnan is érezni lehetett, hogy Pamelát nem akarják kiírni, aki Lucas születésénél azt mondta Bobby-nak: bármi is történik, ő nem fogja őt sosem elhagyni és Christophert sem...ehhez képest...szóval Pamela kiírása is volt akkora baki, mint Bobby-é, de őt már csak elvből sem merték meghalasztani, ahogy később a többi karaktert se nagyon, néhány kivétellel (April, Jamie). Cliff karaktere is csak a 2. évadtól lett fajsúlyosabb, holott már az 1. évadban is erőssé tették, volt pár jó sztorija, összejött Samanthával, Julie-vel. Érdekes, hogy Ray-t a főcímbe tették már akkor, és nagyon kevés önálló történetet kapott, míg Cliff csak a köv. évadban lett főcímszereplő, pedig már az első évadban kiérdemelte volna. |
51561. Kfruzsina (2021-07-10 21:16.40) - (válasz Quantumleap 51560. hozzászólására) |
Köszi az infókat, erre már nem emlékeztem! |
51560. Quantumleap (2021-07-10 20:45.12) - (válasz Americanlife 51550. hozzászólására) |
Tintás a második (dvd-n harmadik) évad második felében újra inni kezdett. Váratlanul hazajött Kaliforniából, és -ahogy Cliff mesélte Pamelának- minden alkoholt magába öntött, ami a lakásban volt, majd tört-zúzott. (Szerintem nem véletlen, hogy ezt nem mutatták, Keenan Wynn nem tudta volna ezt hitelesen előadni. Csak ájultan heverve láthattuk.) És ezért romlott le az állapota, és került végül a halálos ágyára. |
51559. Kfruzsina (2021-07-10 20:39.46) - (válasz Americanlife 51556. hozzászólására) |
De akkor Jock karakterét miért tartották mégis olyan sokáig életben, miután Jim már nem élt, ha nem akarták más színésszel helyettesíteni?
Már akkor hallottam olyan osztálytársaktól, akik a német RTL-en nézték a Dallast, hogy Jock már nem fog visszatérni, akkor már én is tudtam, hogy miért nem. De azt hittem, azért tartották olyan sokáig életben a karaktert, mert kerestek más színészt, csak gondolom nem találtak a szerepre alkalmasat. Meg akkor évekkel később miért kellett a Wes Parmelee sztorival előjönni, amikor Jock 5-6 éve már halott volt, a nézők megszokták Claytont Ellie új társának?? |
51558. Kfruzsina (2021-07-10 20:34.38) - (válasz Americanlife 51555. hozzászólására) |
Igen, Tintást már eleve úgy is tették bele a showba, hogy egy lezüllött karaktert alakított. Amikor először találkoztunk vele a legelső részben, akkor is épp a kocsmában volt. A miniseriesben is utána talán az 5. részben szerepelt, amikor részegen megjelent a Ewing kerti partin.
Utána az első évadban sem láttuk sokat, de az új Tintás is csak a neurofibromatózis miatt volt érdekes. Tehát valóban nem akartak hosszú távon építeni a karakterre, mert akkor fajsúlyosabb történeteket kap. Érdekes, hogy az elején, még Cliff sem szerepelt minden részben, a főcímbe se tették be. Ott még sokszor az egy epizód egy történet felállás volt és általában a konfliktus, ami köré az epizód épült a 45 perc végére meg is oldódott. Szerintem Cliff szerepe is akkor vált állandóvá, amikor eldöntötték, hogy a Dallas folytatásos sorozat lesz. Akkor kellett J.R.-nak egy állandó ellenfél. Az Early Yearsben nem tudom milyen szerepe volt Tintásnak, mivel egyszer láttam a filmet, nagyon régen, több mint húsz éve, de majd megnézem. Annyira emlékszem, hogy hárman Ő, Jock és James olajat találtak + szerelmi háromszög is volt Ellie miatt, meg Ewing kerti parti, amin Bobby és Pamela gyerekként találkoztak, illetve J. R. pedig kamaszként tűnt fel. Steve Kanalyt beszéltük, jó, hogy maradt, de így egy kicsit fura volt az a szál, amikor a legelején Lucyval hempergett az istállóban, nyilván akkor még nem tervezték, hogy ő lesz Jock fia. A vége felé viszont már nagyon megfáradt Ray és Donna karaktere is. Valamint kár volt összehozni Rayt Jennával, valahogy nem működött köztük a kémia, erőltetett volt a kapcsolatuk, de tudom beszéltük anno, hogy Priscilla Presley Leonard Katzmann személyes kedvence volt, muszáj volt azután is benntartani a showban, miután Bobbyval nem jöttek össze. Pedig Jenna karaktere a Naldo gyilkosság lezárása után szintén feleslegessé vált szerintem. Az álomévadban is csak szenvedett, Bobbyt gyászolta. Azt sem tudom, akkor milyen történeteket kapott volna, ha Bobby nem tér vissza? Hogy egy új színésszel milyen lett volna a Dallas, Larry nélkül, hát szerintem nagyon furcsa. Akkor ezek szerint semmiképp nem akarták J.R.-t a lövésben meghalasztani? Ezt tuti nem tudták volna a nézők elfogadni, egy mellékszereplő cseréje is sokszor megviseli a sorozatot, nemhogy a legfőbb karakteré. Szerintem egy új színésszel jó, ha egy évadot megér a Dallas, vagy pedig egyértelműen visszasírták volna Larryt, mint ahogy tették Ellie, azaz Barbara esetében is. Azért ha megtalálod ki játszotta volna J.R.-t ha Larry kilép, oszd már meg majd itt, kíváncsi lennék rá. Örökbefogadás: Beszéltük sok bakit tartalmazott ez a szál, biológiailag is, bár tény, hogy jól el tudták vele húzni az időt. Pamela igen végig nagyon erős volt, vele mindig tudtak új történeteket előhozni, gyermektelenség, emiatt depresszió, aztán eltávolodás a férjétől a Ewing olajtársaság miatti harc miatt, örült testvér aki szétrombolta a férjével való házasságát, örökbefogadás és Markkal való kapcsolata és Mark keresése is egyértelműen tartogatott izgalmakat. Feleslegessé csak a 9. évadban vált, akkor nem tudtak vele mit kezdeni végképp. |
51557. Americanlife (2021-07-10 19:30.08) |
Egyébként, és ezt bármelyik sorozatra írhatom, nagyon nehéz találgatni azt illetően, hogy mi lett volna, ha XY előbb lép ki, vagy marad, vagy esetleg a színész hal meg/akar távozni. Csere bármikor lehet, ha úgy gondolják, hogy a karakternek maradnia kell, de ez egy szuper sorozatnál nagyon rizikós, és ezt nem különösebben kell magyarázni, ha csak a Donna Reed esetre gondolunk.
Azért is írtak alá a 3. évadtól 2 éves szerződéseket, mert ha esetleg mégsem volt szükség a karakterre, vagy a színész nem vált be, akkor könnyebben meg tudtak tőlük válni, és mondjuk ha szerepeltették is az illetőt, akkor kevesebb epizódban, vagy valahogy elhúzták a történeteit. De voltak abszolút tervezett halálesetek is, ilyen volt ugye Tintásé, majd később Rebeccáé. Mickey halála az eutanázia kérdéskör miatt is kellett. Illetve, akiket szándékosan megöltek, ott a történet kívánta meg halált. Mark "halálát" nyitottan hagyták, és a karakter "véletlenül" térhetett vissza, majd tűnt el Bobby visszaérkezésekor. Bobby halálát nyilvánvalóan abszolút nem tervezték, de amikor Duffy távozott, és mivel megtehette, mert a szerződése simán lejárt, ezért abban mindenki egyetértett, hogy nem játssza másik színész a karaktert (épp elég volt a Donna Reed csere), tehát Bobby-nak meg kell halnia. Katherine szintén az álomévadnak köszönhetően maradt élve, csakúgy mint Jamie és Samantha, előbbit viszont nem sokkal később ismét meghalasztották. Az is elég beszédes, hogy a Dallasban tán 3 szereplő sem volt, akik természetes halállal haltak volna meg, de Tintás pl. igen. Kristin halála teljesen előre megírt volt, hiszen "bűnhődni" kellett JR miatt, és az árván maradt gyerekével építeni tudták a történetet hosszú évadokon át. Ott van Lucy példája, amikor a sorozat elindult, pontosan azért tették be, hogy a tinirajongókat vonzza, és ez az első pár évben jól is működött. Később Charlene Tilton felnőtt lett, és bár még mindig fiatal, ám a Dallas valahogy tipikusan a középkorúakra tudott építeni, és kevés gyerek/tini szerepelt a sorozatban, vagy nem kaptak annyira fajsúlyos történeteket, ami érthető is. Charlene Tilton kiírása abban az évadban dőlt el, amikor Bobby-t is kiírták. A színésznő sokkot kapott, de úgy búcsúztak el: bármikor visszatérhet, és bár ez meg is történt, Lucy karaktere messze nem tudott olyan lenni, mint korábban. Kérdés, hogy akkor volt-e értelme a visszatérésének? Ezért kár agyalni, hogy mi lett volna, ha Jock vagy Pamela maradnak, illetve mi lett volna, ha Bobby nem tér vissza? Érdekes volt amúgy a többi nem főcímszereplő, de fontosabb mellékszereplő sorsa is: Katherine ugyan nem halt meg, de amikor visszatért, az a momentum teljesen irrelevánssá vált a történet szempontjából. A Ewing-unokatestvérekre lehetett volna építeni, de Jamie karakterét nem akarták megtartani (hiszen a halála a 10%-os tulajdonrész miatt izgalmakat tudott tartogatni). Jack kilépését ismerjük, hogy hiába került a főcímbe, Bobby visszatérésével, és Dack Rambo magánélete miatt "feleslegessé" vált a karakter. Dusty és Afton, ők voltak ketten, akik a legtöbb évadban szerepeltek, mint fontos mellékszereplők, időnként elő tudták őket venni, és annak erejéig érdekes történetet is kaptak. Ott van pl. Samantha példája: korábban megváltak tőle, ugyanakkor Hagman kikötötte: csak is úgy hajlandó folytatni a sorozatot, ha Duffy-t és Linda Gray-t is benn tartják. Duffy-t az 5 éves szerződéssel meg tudta menteni, de Linda Gray-t már nem, és bár Samantha karaktere számomra mindig is nagy kedvenc volt, de el kellett ismernem, azon a ponton ő már nem tudott többet adni a sorozathoz, és legalább elegánsan tudott távozni. Susan Howard esete más volt, ott nem csak az álomévad miatt kerültek összetűzésbe vele, ugyanakkor Donna karaktere is megfáradt, később Ray-é és Jennáé is, így törvényszerű volt, hogy ki kellett őket írni. Az utolsó évad előtt vagy közben pedig már alig maradtak a régiek közül, ez más sorozatok esetében is így volt, hiszen tényleg 5-6 éven át tud igazán sikeres lenni a karaktereket és a történeteket illetően, a Dallas esetében mondhatjuk, hogy ez szűk 9 éven át megállta a helyét, de később már nem. Szerintem Jock esetében helyes döntés volt, hogy a karaktert is meghalasztották, nem tett volna jót a sorozatnak, ha más színésszel viszik tovább. De pl. John Wayne-nek szánták a szerepet, aki pedig korábban meghalt, mint Jim Davis, így pl. Jock történetei közül még annyit sem láthattunk volna, amennyit. Azt mondják, hogy nem a karakter fárad el, hanem az írók lesznek fantáziátlanok. Tény és való, hogy még az eredeti szereplőket is veszélyeztette a használhatatlanság kérdésköre. Mondjuk azt utólag, hogy mindenki időben távozott, és ez így volt jó? Személy szerint úgy vagyok vele, ha egy karaktert kiírnak, és ha visszatér, az már nem lesz ugyanolyan, és a változatosság sem árt a történeteknek. Persze, kivétel adódik, mert pl. Bobby és Pamela hiánya valóban nagy űrt hagyott. A Dallasnál azonban még volt egy fontos tényező: a pénz. Mivel a régi szereplők rengeteg fizetést elvittek, ezért gazdasági szempontból tőlük volt érdemes megválni. Még akkor is, ha 3 újabb színész gázsija sem vitt el annyit, mint a kiírt színészé, de akkor legalább új karakterek és történetek kerültek előtérbe. Ez pedig rizikós, mert sokan a régieket szokták meg, és bár lehet érdekes lett volna April, Michelle, Cally vagy éppen McKay, de ők már nem nőttek a nézők szívéhez. Mindazonáltal nem is inkább a karaktereket nem szerettük, hanem amilyen történeteket írtak, pl. James előrángatása már abszolút kényszerű lépés volt, Cally karaktere meg több mint valószínűtlen volt abban a felállásban. McKay kellett, mint ellenpólus, de annyira antipatikus volt a személyisége, James pedig egyszerűen irritáló volt, nem mellesleg a színész is borzalmasan rosszul játszott. |
51556. Americanlife (2021-07-09 18:35.49) - (válasz Kfruzsina 51553. hozzászólására) |
Lehet már nem tudtak volna olyan nagy sztorikat adni Jocknak, de kiírni semmiképpen sem akarták. Annyi biztos, és én is sajnáltam a színészt, de Jock/Jim halála hatalmas lökést tudott adni a sorozatnak, a végrendelet után megindult a harc, és ezzel újabb történetek/szereplők kaptak teret.
Igazság szerint az időzítés is szerencsés volt, mert ha azt nézzük, Ellie is csak a Jock halála évadjában tudott még brillírozni, és bár később Clayton felesége lett, de olyan sok sztorit nem kapott. Azért sem értettem Barbara Bel Geddes megsértődését az utolsó évadot illetően, hiszen ott már tényleg csak JR-ra és Bobby-ra tudtak építeni, minden szereplő alaposan kifutotta magát. Ha Jim a hosszabb betegség miatt nem vállalja a szereplést, akkor sem váltották volna le a színészt, és Jock karakterét sem halasztották volna meg. Nagyon erős szerződés kötötte a színészeket, és gyakorlatilag csak a színész halála lehetett olyan ok, ami miatt eltérnek. Egy karaktert meghalasztani pláne nem akartak úgy, hogy az alakítója nagybeteg a valóságban. Mellesleg Jim kitartott amellett, hogy ameddig bír, addig játszik, hiszen már úgyis mindegy...a cigit sem tette le. |
Vélemények | Quantumleap, 2024-11-23 10:50 | 52815 hsz |
Szereplők kilépése,visszatérése | Americanlife, 2023-08-22 00:04 | 405 hsz |
Melyik a legjobb jelenet? | Lifeisamovie, 2023-06-06 15:23 | 6 hsz |
Kedvenc szereplőd | Opticum, 2020-12-12 09:16 | 281 hsz |
Kérdések | Quantumleap, 2019-09-07 20:16 | 1553 hsz |
A Dallas sorozatok openingjei és endingjei | Tündérke:-), 2019-03-21 10:56 | 45 hsz |
A Legjobb beszólások | Danyi, 2019-03-14 21:50 | 316 hsz |
Ki a leghelyesebb? | Viola Bulldog, 2015-01-15 11:43 | 37 hsz |
Epizód összefoglalók | Csanandri, 2013-04-08 19:05 | 380 hsz |
Spoilerek-csak kíváncsiaknak | Dasztifárló, 2012-09-03 15:21 | 238 hsz |
Összes Dallas fórum (18 db) |
Dallas adatlap |
Eredeti cím: Dallas |
Évszám: 1978 |
Szereplők: Larry Hagman, Ken Kercheval, Patrick Duffy, Linda Gray, Barbara Bel Geddes... |
További információk |