Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Halálos vétek - Paramount Network, 09:30 |
Stepfordi feleségek - Moziverzum, 09:30 |
Rocky 2. - Cinemax, 10:05 |
Két apának mennyi a fele? - Film Mánia, 10:10 |
Fűre lépni szabad - Magyar Mozi TV, 10:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Lasseter (68) |
Oliver Platt (65) |
Rachael Harris (57) |
Ralph Moeller (66) |
Anthony Andrews (77) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mit hallgatsz most? |
Dolgok, amik nagyon idegesítenek |
Rock zene |
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el? |
Donald Trump - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Dark Blue |
Logan Marshall-Green |
51449. Americanlife (2021-04-24 19:59.13) |
Clayton olvasott a hírről a Takapa-tó környékén, de ott képet nem csatoltak. Olyan jelenet sincs, ahol a TV-ben tudósítanának a tűzről. Amikor Bobby-ra és JR-ra rálőttek, akkor azt mutatta a TV híradója (ugyanazt az utcai jelenetet bevágva), illetve Samantha balesetét mondta be a rádió, az álomban Bobby gázolását. Továbbá TV mutatta be a reggeli hírekben, amikor a Ewingok ünnepeltek a bírósági tárgyalás után. Külön a tűzről nem emlékszem, hogy tudósítottak volna.
Az égő házat meg Bobby látja, amikor megérkezik. |
51448. Gaborovics (2021-04-24 18:46.46) - (válasz Gaborovics 51447. hozzászólására) |
Az elképzelhető, hogy a sorozat következő epizódjában valahol ment a tévé, és abban volt egy tudósítás, ami beszámolt a southforki tűzről. |
51447. Gaborovics (2021-04-24 18:40.26) - (válasz Americanlife 51446. hozzászólására) |
Én valami olyasmire emlékszem, hogy odakintről, a főút irányából mutatja a kamera a távolban égő házat, miközben a tudósító beszél. Ezt már régen láttam, tévedhetek is, viszont arra emlékszem, hogy amikor ezt láttam, akkor jutott eszembe az a lehetőség, hogy ez valódi is lehetne. Bár lehet, hogy keverem valamivel. |
51446. Americanlife (2021-04-24 18:29.24) |
Megnéztem az epizódot, de nem látok semmilyen híradós sereget a ranch kapujánál, a tűzoltók érkezését mutatja. Továbbra is úgy tudom, hogy nem volt tűz a ranch-on, és ha igen, akkor annak a jeleneit nem tették hozzá a forgatáshoz. Az epizód első hat részét biztos SF-ban forgatták, de két díszlet volt mindig, és ahogy én látom, a tűzesetnél igen csak van stúdiós jelenet is. A bevágás sem annyira egyszerű, mert passzolnia kellene az ottani képekhez, nem tudom mennyire volt fejlett a technika. De érdekelne az a jelenet, az epizód hányadik percénél van, ahol a híradósok tudósítanak? Vagy egy kép róla?
Amúgy igen, Samantha őrjöngése, majd JR és Ray verekedése jó apropók voltak egy nagy tűzhöz. A rivális sorozat, a Dinasztia ebben az évadban szintén egy tűzesettel zárt, és elindult a találgatás melyik sorozat koppintott a másikról? Persze, jóval korábban megírták/felvették a jeleneteket, amelyek titkosak voltak a nagyközönség előtt. A Dallas amúgy is egy ilyen tisztítótűzzel akarta zárni az évadot, míg a Dinasztiában Alexis ellenségei közül találgathattak a nézők, hogy ki gyújtotta rá a kunyhót. |
51445. Gaborovics (2021-04-24 17:10.25) - (válasz Quantumleap 51444. hozzászólására) |
Igen, de a whiskey-s üveg leveri a lámpát a kis asztalkáról, és az alkohol begyullad. |
51444. Quantumleap (2021-04-24 17:08.22) - (válasz Gaborovics 51441. hozzászólására) |
Nem felboruló lámpa miatt, hanem amikor Ray rá készül támadni, JR felé hajítja a whiskey-s üveget, ami végül a tapétázók* anyagkészletéhez csapódva széttörik, és így keletkezik a tűz.
*Samantha korábban az epizód folyamán JR-hoz akart vágni egy félig teli borosüveget, végül a tapétán tört szét, ezért kellett tapétázókat hívni. |
51443. Gaborovics (2021-04-24 16:11.06) - (válasz Americanlife 51442. hozzászólására) |
Nekem csak az a híradós filmrészlet ütött szöget a fejembe, ami a sorozatban van. A híradósok a ranch kapujánál, a főúton állva tudósítanak. A háttérben jól látszik a lángoló ház. Digitális blue box technika lenne? |
51442. Americanlife (2021-04-24 13:00.09) |
Az az igazság, hogy SF történetéről túl sokat nem olvastam, én arról sem tudok, hogy leégett volna, inkább a használata körül voltak cirkuszok, és később a tulaj el is adta.
Az első ház égett le, ahol a Miniseries-ben forgattak. Ezért is költöztek SF-ba. Az 5. évad végén valóban tűz ütött ki a történet szerint (sőt a 2012-es folytatás egyik évadában is), de nem hiszem, hogy a filmbeli tűzesetnél használtak volna valós bevágásokat, legalábbis nekem nagyon úgy tűnik, hogy stúdióban vették fel egy részét. |
51441. Gaborovics (2021-04-24 10:22.42) |
A Dallas sorozattal kapcsolatban felmerült bennem egy kérdés. Anno volt egy olyan rész, amiben Ray és Jockey verekedett, és a felborult lámpa miatt kigyulladt a ház. Aztán jött egy jelenet, amiben a tévések tudósítottak a tűzről, és ott a háttérben valóban látszik a lángoló ház.
Annak idején az igazi Southforkban is volt tűz. Nem lehetséges, hogy ebben a jelenetben az eredeti tűzről készült híradós jeleneteket tették be? A következő részekben mutatták is, ahogy tart a felújítás. Az is történhetett az eredeti házban. |
51440. Americanlife (2021-04-04 14:32.23) |
Azért egy nagy családnak számítottak, és inkább összetartottak, vagy gondoskodtak egymásról. Larry valóban egy mozgatórugónak számított. A színészek között nem igazán volt konfliktus. Más dolog, hogy mondjuk Duffy-ra orroltak a többiek, amikor visszatért, ugyanis magasabb gázsi lévén negatívan érintette a többiek fizetését. Alapvetően jó hangulat volt a forgatások alatt is, és ha történt is konfliktus, akkor azt nem igazán szivárogtatták ki. Ugye Hagman esetében kettőt említettek: BBG és Dack Rambo, de nem tudhatjuk - bár tény és való, hogy mindenkivel elég jól kijött - hogy esetleg voltak-e rejtett konfliktusok. Pl. Victoria Principallal csak munkakapcsolatban álltak a legtöbben, ő nem az a típus volt, aki közel engedett volna másokat magához. Larry őt már nem tudta rábeszélni a maradásra, míg másokat addig mentett meg, amíg tudott.
Ha már konfliktus, akkor sokkal inkább a színészek/színésznők és a készítők/rendezők között voltak súrlódások, jó párat említettünk már. Susan Howard nemtetszését fejezte ki az álomévad miatt, és évekkel később egy dokumentumfilmben azt is feltárta, hogy mennyire igazságtalannak tartotta, ahogy elbántak Donna Reed-del, aki nem sokkal később meghalt. Dack Rambo fogadtatása szintén ingatagnak számított, nem az a közeg volt, ahol a melegeket és a (gyaníthatóan) HIV-fertőzötteteket örömmel fogadták volna, pláne Jack a szerepe szerint nőfaló lett volna... Charlene Tilton a rendezők réme volt, említettük, hogy Lucy karakterére pont azért sem mertek stabilan építeni, mert a színésznő sorsa mindig a levegőben lógott. Victoria Principal, habár Pamela központi karakter volt, mégsem úgy alakult a munkakapcsolat ahogy akarták volna, távozott, mert nem akarta más bevételeinek a negyedét a Dallas-nak adni. Linda Gray-jel sem volt felhőtlen a kapcsolat, ugye őt is kirúgták volna, mert fizetésemelést kért, illetve Larry többször megmentette őt, a színésznő próbált úgy nyilatkozni a távozásakor, hogy közös megegyezés történt, azért is volt érdeke, mert minden folytatásban visszavették. Ken Kercheval-lal sem volt könnyű együtt forgatni, mert állandóan késett, szétesett volt, családi problémákkal küzdött. Barbara Bel Geddes volt talán az egyik legnagyobb mumus ilyen szempontból. Ugye eleve ingázott New York és a forgatás helyszínei között, többször betegeskedett és kimaradt, majd a fizetésemelés elmaradása miatt távozott. Azért volt nagy érvágás, mert a Donna Reed csere a készítőknek is egy lenyelni a békát dolog volt, aztán BBG mégis visszatért, ahogy megkapta a magasabb bért, viszont a csere egy válságot indított el, hiszen a nézők sem fogadták örömmel. Sajnos, magát a színésznőt, Donna Reed-et a többi színész sem fogadta kitörő örömmel. Azért Linda Gray mondása valahol igaz volt, miszerint a Dallas férfiakkal készült, és férfi nézőknek...ugyanis összességében véve a férfi színészekkel jobban együtt tudtak működni, pláne őket a tisztogatás is kevésbé érintette, ellenben a női karaktereket sorban kezdték leváltani, bár azért kedvezményezettek itt is akadtak. Érdekes, de valahogy a férfiak sosem akartak távozni a nem kielégítő összegű bérre hivatkozva, úgy mind máshol itt is jellemzően a férfi színészeket fizették meg jobban, amelyikőjük epizódot is rendezett, azokat különösen. |
51439. Quantumleap (2021-04-04 07:54.40) - (válasz Americanlife 51438. hozzászólására) |
Amúgy konkrétan milyen eseteket lehet még tudni a Dallasról, ahol bizonyos színész nem kedvelte a másikat? Mintha lett volna már erről itt szó. Úgy emlékszem, Larry Hagman a többséggel ki tudott jönni. |
51438. Americanlife (2021-04-03 14:47.54) - (válasz Quantumleap 51437. hozzászólására) |
Szívesen utánanéznék ennek, de sajnos az ultimatedallas.com fórum rovata teljesen átalakult, így onnan nehézkes infót kiszedni. Ki tudja, hogy mi volt az oka, a pénz, vagy egyszerűen az, hogy Larry Hagman már annyira uralta a show-t, és ez visszájára fordult. Emlékezzetek vissza, hogy nem egy szereplőt mentett meg, beleszólása volt a történésekbe, és lehet - bár mindenki tudta, hogy nélküle nem megy tovább a sorozat, és ő meg ezt pont kihasználta - valószínű ez nem mindenkinek jött be...a 4 epizód sem volt véletlen az utolsó évadban, hiszen BBG-nek jelentős volt a gázsija, lévén alapszereplő, lehet nem akarták kirúgni, de a színésznő meg érezhette, hogy a felajánlott 4 epizód amolyan szánalom-jutalomjáték, és esetleg Hagman-t látta emögött.
Amúgy érte is támadás a sorozatot, hogy sírtak, miszerint nincs pénz, az utolsó évadban sok karakter csak pár epizódban játszott (ugye a színészek epizódonként kapták a gázsit), a 3 alapszereplő közül már csak JR, Bobby és Cliff szerepeltek, utóbbi néhány epizódból kihagyva. De arra meg volt pénz, hogy elmenjenek Párizsba, és vendégszereplőként Duffy fiát becsempészni. Mellesleg a Sheila Foley-t/Hillary Taylor-t alakító Susan Lucci úgy vállalt 6 epizódot, hogy ebből 4-et Párizsban forgattak, a színésznő maga pedig egy napi sorozatban játszott akkor, annyira elfoglalt volt, de ugye a Dallas-nak nem lehetett nemet mondani, megkérte az árát. Ugyanúgy, mint Barbara Eden is, aki Larry Hagman által került a sorozatba, mert a férfi ígéretet tett neki, hogy majd csinál neki helyet, egy érdekes karaktert...ugye akkoriban már tudták, hogy az lesz az utolsó évad, pont ezért kérte Sheree J. Wilson is, hogy April halála üssön egy nagyot, látványosan írják ki, mert biztosan nem fog visszatérni. Ugyanakkor ott volt a bizonytalanság is, mert rebesgették, és úgy is formálták az utolsó évadot, hogy abban a tudatban voltak, nem lesz folytatás. De a megrendelő még egy évadot kért, és emiatt nem volt minden 100%. De Larry Hagman és a készítők mindent úgy csináltak, hogy ha a befejező évad lesz, akkor minden férjen bele, amit elterveztek. Az meg logikai baki, hogy Ellie sosem akar visszatérni SF-ba, innen látni, hogy bíztak benne, hogy BBG 4 epizód erejéig játszani fog, hiszen Clayton vissza is tért. És ugye a 12. évad utolsó részei, valamint a 13. évad első részei között volt az az 5 rész is, amikor SF-ot egyáltalán nem mutatták, jelenetet sem forgattak ott, furcsa volt, de nem véletlen, hogy a ranch-ot teljesen kiürítették. Nyilvánvalóan két SF volt, a modellezettben játszottak tovább a szüneteltetés után. |
51437. Quantumleap (2021-04-03 08:15.38) - (válasz Americanlife 51433. hozzászólására) |
De akkor végülis miért vesztek össze? Vagy ezt nem tudni? |
51436. Americanlife (2021-04-02 21:07.35) |
Szerintem sem látszott Hagman és Duffy között a korkülönbség, bár azért Hagman pepije/vendéghaja az álomévadig sokat segített. Szerintem meg pont Linda és Mary között volt döbbenetes a majdnem 20 év korkülönbség, mert szerintem Linda elég jól tartotta magát. Nekem inkább az volt zavaró, hogy azért Cliff és JR rendre náluk 25-35 évvel fiatalabb nőket kaptak partnerül. Rendben, hogy egy gazdag vállalkozó megengedheti magának, de Hagman és Kercheval nem voltak azok a tipikus jópasik. Duffy mellé simán el tudtam volna képzelni nála jóval fiatalabb nőket, amikor már nem volt együtt Pamelával, de érdekes módon Duffy esetében figyeltek arra, hogy olyan 15 évnél fiatalabb nőket nem adtak neki. Pedig ő jobban megtehette volna...ha érted mire célzok.
Larry anyja is színésznő volt, de hogy egy mennyire teátrális, színpadias nő, szerintem nem illett volna Ellie karakteréhez. Pláne Hagman a lányát is becsempészte párszor a sorozatba (kisebb jeleneteket, villanásokat kapott), Linda Gray lánya is szerepelt (Samantha titkárnője volt). Vagy Katzmann rokona, aki Jackie-t alakította. Duffy fia a párizsi történetekben ugrott be. Valljuk be, ennyi belterjesség éppen elég volt, visszás lett volna, ha még Larry Hagman anyját is beteszik egy főszerepbe. BBG a gázsija miatt lépett ki. Amúgy valahol igaza volt, mert alapszereplőként, főcímszereplőként nem kapott annyit, mint a férfiak. Ugyanezért rúgták volna ki Linda Gray-t is, mert ő szintén fizetésemelést kért. Persze, BBG betegeskedett is, de ha azt nézzük, annyira nem volt beteg, mert az álomévadra simán vissza tudott térni, volt az a pénz. Különben is Linda Gray amikor távozott, annyit mondott: közös volt a döntés, de a Dallas egy férfiaknak szóló sorozat férfiakról...és ezzel nagyjából elmondta azt is, hogy a férfiak uralták az egész stábot. Patrick Duffy amikor visszatért, nagyon megdobták a bérét, aminek sok kolléga nem örült. De emellett Hagmanhez hasonlóan rendezhetett, beleszólhatott a forgatókönyvbe. Tény és való, hogy azért egyes nőkhöz ragaszkodtak (volna), pl. Victoria Principalnak megadták volna a legmagasabb gázsit, amit valaha sorozatszínésznő kapott, mégsem kért belőle. Sheree J. Wilson is inkább kiíratta magát a szülés miatt, pedig őt még a show-ban hagyták volna. Mellesleg a készítőket is meg lehetett érteni, ugyanis a költségvetést lejjebb kellett faragni, a nézettség csökkent. És ugye kik vitték a sok pénzt? Akik már az elejétől játszottak. BBG a fizetésemelés miatt tért vissza, nem néztek ilyeneket, hogy a nép mennyire fogadja el Donna Reed-et, mert akkor eleve Ellie karakterét is kiírják, ha ez a gond...de mivel BBG rábólintott a magasabb bérre és a visszatérésre, ezért Donna Reed-től megváltak, és inkább kifizették őt, amit már sajnos nem tudott kihasználni, mert elhunyt. |
51435. Kfruzsina (2021-04-02 20:10.23) - (válasz Americanlife 51433. hozzászólására) |
Megmondom őszintén ez nekem új volt a cikkben, hogy Ellie a gázsija miatt lépett ki először, amikor Donna Reed vette át a szerepét.
Nem úgy volt, hogy azért szállt ki, mert beteg lett és le kellett operálni a mellét? Később meg azért tért vissza, mert a közönség nem tudta Donna Reedet Ellieként elfogadni? Persze nyilván benne lehetett, hogy a visszatérésnél megemelték a gázsiját, mint, ahogy Bobbynak is. Larry anyja is színésznő volt amúgy? |
51434. Kfruzsina (2021-04-02 20:05.24) - (válasz Americanlife 51431. hozzászólására) |
Sejtettem, hogy Neked ez a cikk nem mond újat, csak azért osztottam meg, hogy vajon találsz e benne hibát.
Amúgy J.R. és Bobby között nem látszott a 18 év korkülönbség, én max 8 évre tippeltem volna, Larry jól tartotta magát, ebből látszik. Linda és Mary Crosby között inkább látszott. |
51433. Americanlife (2021-04-02 17:53.44) - (válasz Quantumleap 51432. hozzászólására) |
Igen...az való igaz, hogy Larry Hagman már túlságosan is uralta a sorozatot, és jogot formált arra, hogy beleszóljon a forgatásba.
Azt kell tudni, hogy BBG volt az első választás Ellie szerepére, és ő csak azért fogadta el a szerepet, mert már 6 éve özvegy volt és valamivel el akarta foglalni magát. Patrick Duffy-val már ismerték egymást korábbról, mert Duffy apja a Broadway-n dolgozott együtt BBG-vel, és ez a híres 9 év korkülönbség onnan is jött BBG és Hagman között, bármennyire is meglepő, de BBG-t Duffy-hoz igazították korban, amikor kiválasztásra kerültek az alakítók. Köztük pedig több mint 26 év volt, ami megfelelt az anya-fia közti korkülönbségnek. Amikor BBG szívrohamot kapott, akkor Hagman gondoskodott róla. Továbbá, amikor BBG kilépett a sorozatból, mert nem kapott emelést, akkor Donna Reed mellett még tán Doris Day neve is felmerült Ellie szerepére. Larry Hagman a saját anyját szerette volna Ellie szerepére, majd BBG mégis visszatért a fizetésemelésnek köszönhetően. Amúgy a forgatás alatt New York-ban élt, így mindig ingázott, mert a családja mellett akart maradni, és egyedül ő kapott rangos díjat a színészek közül. BBG és Larry Hagman kapcsolata valóban rosszra fordult a sorozat végére. Ám BBG nem csak ezért távozott. Az utolsó évadban mindössze 4 epizódot ajánlottak neki (ahogy Howard Keel-nek is), de ő annyira méltatlannak találta ezt a felajánlást, hogy inkább otthagyta a sorozatot...persze az is lehet, hogy pont Larry Hagman ötlete volt ez a 4 epizódos felajánlás, és mivel a színésznő sejthette honnan fúj a szél, ezért inkább távozott. Innen az a meglepő fordulat, hogy Ellie sosem tért vissza SF-ba, nyilvánvalóan ez nem így történt volna. Még amit olvastam, hogy Larry Hagman Charlene Tilton-t is felkarolta, akinek a családi háttere rendezetlen volt. Steve Kanaly pedig Jim Davis-ről gondoskodott a forgatások alatt, és Jim Davis temetésén megjelent az egész stáb, két ember kivételével: Larry Hagman és Patrick Duffy azért maradtak távol, mondván már nem tudnak változtatni a múlton. Patrick Duffy is egyébként nagyon jó kapcsolatot ápolt BBG-szel, ugye a színész a show alatt veszítette el a szüleit. |
51432. Quantumleap (2021-04-02 17:13.45) - (válasz Americanlife 51431. hozzászólására) |
Hagman és Geddes tényleg rossz viszonyba kerültek egymással a sorozat végére és azután? |
51431. Americanlife (2021-04-02 15:13.01) - (válasz Kfruzsina 51430. hozzászólására) |
Szerintem nem sok újat írt nekünk...
Korrigálnám azt a részt, hogy Bobby csak pár évvel lett volna fiatalabb, mint JR, mert a karakterek 39 és 49-ben születettek, azaz 10 év volt köztük, ami nem pár év...igaz, mégsem 18 év, mint az életben...viszont jó néhány nagy korkülönbséget nem említ (akkor már általánosságban kellett volna erről írni), pl. hogy egyes színészek lányuk korabeli színésznőket kaptak partnerül, vagy csak még egy példa, ha már testvérek: Linda Gray és Mary Crosby között is majdnem 19 év volt korkülönbség, ez egyes népcsoportnál már anya-lánya kapcsolat, ők meg testvérek voltak |
51430. Kfruzsina (2021-04-02 14:42.46) |
Érdekes cikk, 43 éve mutatták be a Dallast!
[link] |
51429. Americanlife (2021-03-21 22:30.40) |
A youtube-on készült egy összeállítás, TOP 10 Dallas - komoly témák melyekkel a sorozat foglalkozott:
- bevezetőül, bár a sorozat vége felé JR már sokszor hozott meredek döntéseket, de azzal, hogy az elmeszanatóriumba utaltatta magát, komoly veszélynek tette ki magát, egyrészt az orvosok is kezdték azt hinni, hogy valóban megőrült, hiába emlegette az ellenkezőjét, valamint két beteggel is meggyűlt a baja, az egyik férfi az életére tört, míg a fekete özvegyként elhíresült Anita a nimfomániájával zaklatta. 10. helyezett: Gyermekmolesztálás. Edgar Randolp-ot érintette a történet, akit JR ezzel az információval meg is zsarol. Két epizódban hozták fel alaposabban a témát, 1. és 4. helyezettet értek el a nézettségi téren, mely egyáltalán nem meglepő, hiszen az az évad több tabutémával is előállt, így a 10. helyezett kissé érthetetlen is, mert véleményem szerint a téma fajsúlyosabb, gyakoribb és a molesztálások nagy része titokban is marad. 9. helyezett: Nemi erőszak és abortusz, Lucy-t érintette a történet, aki egy erőszakos kapcsolat által esett teherbe, és óriási dilemmát jelentett neki, hogy mi legyen a baba sorsa, végül az abortusz mellett döntött, mert nem akarta, hogy a gyermeke állandóan erre a borzalmas eseményre emlékeztesse. A sors fura fintora, hogy Charlene Tilton abban az időben esett teherbe, és szülte meg egyetlen gyermekét. Bár természetes abortuszon több karakter is átesett, a művi vetélés önmagában azért is volt sokkoló, ugyanis Lucy-nek ezek után sosem írtak gyermeket a sorozatba. 12. helyezést ért el a heti nézettségi listán. 8. helyezett: Szívproblémák. Két karaktert is érintett a téma, mindkettő Ellie férje volt a sorozatban, még a történet elején Jock-on hajtottak végre bypass műtétet, akit JR hozzáállása keserített el a legjobban, a sorozat még nem volt annyira nézett, ezért 52. és 32. helyezést értek el, a másik epizód Jock kapuzárási pánikját mutatta be, amikor elkezdett Julie Grey-jel randizni, hogy fiatalabbnak és hasznosabbnak érezze magát. A másik storyline Claytonnal állt összefüggésben, aki szintén fiatalabb nővel vigasztalódott a második szívrohama után. Ellie-nek külön rosszul esett, hogy a férje sosem említette korábban, hogy átesett már egy komolyabb betegségen. Amikor pedig megcsalta őt Clayton, akkor leittasodott. 3. helyezést ért el az epizód, ahol az orvos közli Ellie-vel, hogy Claytonnal már bármi megtörténhet a kora miatt. 7. helyezett: Homoszexualitás. Mindössze egy rész erejéig szerepeltették ezt a témát, és Lucy-t érintette, a sorozat elején: egyik vőlegényéről (JR biztatására is, hogy a két családi vagyon egyesüljön) derül ki, hogy számára a Lucy-vel való házasság csak pokol lenne, és csak a szüleinek akart megfelelni ezzel a döntéssel. Lucy nem csak sokkot kapott, de ennek hatására kezdett el drogozni is. A republikánus, hímsoviniszta sorozat viszonylag hamar letudta ezt a tabutémát, míg a Dinasztia a sorozat elejétől a végéig aktívan foglalkozott vele. 20. helyezést ért el a heti nézettségi listán. 6. helyezett: Depresszió. Bár ez több szereplőt is érintett, de Pamelát és Cliff-et kiváltképpen. Pamela amiatt lett depressziós, hogy nem szülhetett, és emiatt szanatóriumba is került. 3 epizód foglalkozott kiemelten a témával, ebből kettő 1. helyezést, egy 2. helyezést hozott a sorozatnak, nem csoda, hiszen a Dallas sikereinek csúcsát élte. Cliff esetében 3 epizódban került elő a téma, amikor öngyilkosságot követett el, 1., 2., és 5. helyezést hoztak a nézettségben. 5. helyezett: Drogfogyasztás, a főszereplők közül Lucy-t érintette még a sorozat elején, pont egy szerelmi csalódás miatt is, melynek következtében Samantha akár súlyos állapotba is kerülhetett volna. Bár a témát nála gyorsan letudták, később Tommy McKay-nél szintén előkerült a probléma, bár nála pszichiátriai betegség állt a háttérben. Lucy drogos ámokfutása a 12. helyezésig volt elegendő, ami azért is meglepő, mert abban a részben került Johnny és Samantha is életveszélybe utóbbi alkoholfogyasztása miatt. 4. helyezett: Down-szindróma...bár az álomévad kiemelt témája, 2 epizódban foglalkoztak vele alaposabban. Donna és Ray babája Down-szindrómás, és a házaspár komoly dilemmába esik, miszerint megtartsák-e a babát vagy sem, végül belevágnak, ám ekkor Donna elvetél. Bár külön nem említi, de sokkal pozitívabb felhangot kapott Tony örökbefogadása, melynek során a siketséggel kapcsolatos társadalmi szemléletformálás is megtörtént. 7. és 11. helyezést értek el az epizódok. 3. helyezett: Alkoholizmus. Ez több szereplőt is érintett, az első részekben Digger Barnes-t, aki detoxikálóba is került emiatt, ám ez a rész csak az 59. helyhez volt elég. Samantha alkoholizmusa gyakrabban tért vissza, és nagyobb sikereket is ért el vele. Az első évad végén két epizódban csúcsosodott ki a probléma, amikor már a babáját is veszélyeztette az ivászattal és szanatóriumba került, 7. és 14. helyezést hozott össze, ami azért sem meglepő, ugyanis a Dallas ekkor még nem volt annyira népszerű. Az álomévadban való alkoholizálása viszont már keményebb méreteket öltött, az utcán kóborolva szedték össze és került detoxikálóba majd rehab szanatóriumba. Bobby halála után ez az epizód még tartotta a nézettséget, 3. helyezést ért el. Gary alkoholizmusa a KL-ben kapott terepet. 2. helyezett: Mellrák és mellamputáció. Ellie-t érintette, az 5. legnézettebb műsor volt a vetítés hetében. A sors fura fintora, hogy maga Barbara Bel Gedden is átesett a műtéten, a család tagjai pedig különbözőképpen reagáltak a tragikus hírre. A drámai vonalat erősítette, hogy pont ekkor derült ki, hogy Jock-nak volt már egy első felesége is, akit a betegsége miatt hagyott el annak idején. Továbbá Digger és még egy másik férfi is megkörnyékezte Ellie-t, aki úgy érezte, hogy a műtét után újból nőnek szeretné érezni magát, mégis kitartott Jock mellett. A világ mintegy többszáz millió nézője aggódott, hogy mi lesz Ellie sorsa. Az időben felfedezett betegség sokakat arra buzdított, hogy járjanak el szűrésre. Említésre méltó témák: - neurofibromatosis: valós és örökölhető betegségről van szó. Tintásról kiderül, hogy hordozza a betegséget, ezért a gyermekeit és az unokáit is érintheti. Cliff pont ekkor gondolja, hogy Johnny az ő gyermeke, míg Pamela végre babát szeretne. Mindkettejük azért imádkoznak, hogy Johnny-nak ne legyen baja, és nem merik a titkot még JR-nak és Samanthának sem elmondani. - illegális adoptáció: Samantha a 10. részben szeretne a feketepiacon adoptálni, ugyanis nem tud JR-tól teherbe esni 7 év házasság után sem. Talán pont ebben a részben fogan meg a kis Johnny, amikor JR hatalmas haragra gerjed, mert a felesége illegális utakon jár, és még őt is szégyenbe hozná, hogy nem tud egy gyermeket sem nemzeni. Ez a téma még az USA-ban is nagy botrányt kavart akkoriban, csakúgy mint egy másik, melyet a lista nem tartalmaz: Samantha szülés utáni depressziója és a világtól való undora. - bénulás és impotencia: Dusty-t érintette, és bár később Samantha segítségével kigyógyul mindkettő betegségből, fájdalmasan rávilágított arra, hogy az ilyen férfiak nehezen találják meg a boldogságot, akármennyire szereti őket a párjuk, és bár furcsa, de nem emiatt lett vége a kapcsolatuknak, hanem pont annak köszönhetően, hogy Dusty újból élni kezdett. -mentális betegség: bár ez is több volt a sorozatban, Amanda elborult elméjét kevesen tudták feledni, amikor Bobby-ról azt hitte, hogy a fiatalkori férje, azaz Jock. 1. helyezett: Paraplegia és aktív eutanázia...nem csoda, hogy a téma ekkora figyelmet kapott. Mickey a balesete után lebénul és azt kéri Ray-től, hogy ha újból kómába esne, akkor ölje meg őt. Ray és Lilly néni teljesítik Mickey kérését, amely miatt Ray bíróság elé kerül, de felfüggesztett börtönbüntetést kap. A 4 epizódból egy az 1. helyig vitte a nézettséget az aktuális héten, míg 3 epizód a 2. helyezést hozta, a sorozat csúcsára törve. A történet jogi oldala nyilvánvalóan kevésbé volt reális, és a kérdéskör nagyon erősen megosztotta a nézőket is. A sors fura fintora, hogy a Mickey-t alakító Timothy Patrick Murphy 5 évvel később AIDS-ben összefüggő szövődményben halt meg...külön érdekes, hogy ezt a témát a Dallas nem hozta fel, ugyanakkor a HIV/AIDS probléma kiemelten jellemezte a 80-as évek Amerikáját, a művészvilágot úgyszintén. |
51428. Americanlife (2021-03-21 15:41.16) - (válasz Kfruzsina 51425. hozzászólására) |
VU: érdekes, mert a készítők tudták, hogy a 3 központi gyerek karakter pár év múlva kamasz lesz, és rájuk már nehéz lesz építeni egy ifjúsági sorozatot. Mondanám, mivel voltak fiatalabb testvérek a családban, hogy fokozatosan bevonva őket, fel lehetett volna vezetni egy másik vonalat, kedveljék meg a kisebbeket is, hogy később velük is el lehessen adni a sorozatot. Mert a 3 központi alak egyre csak kopott ki, az új gyerekek meg nem voltak népszerűek. De mint írtad, a többi gyerek is csak olyan jeleneteket kapott, ahol asszisztáltak, vagy 1-1 epizód erejéig. Ezért lett volna jobb, ha egy kicsit terjeszkednek.
Tényleg, hogy Gus nem LMM karaktere volt, mégis mekkora sikere lett. Azért Hetty King behozatala is megalapozta a sikert, mert kellett egy olyan karakter is, mint ő. Szóval volt a Sullivannek is pár jó lépése, meg kell hagyni. Annyi biztos, hogy ma már egy ilyen jellegű sorozatot aligha néznének, így az adott célcsoporthoz el sem jutna. Más a gyerekek felfogása is, a szemléletformálás hatékonysága nem tudom mennyire lenne sikeres. Belenéztem a Kadétok és kollégistákba...érdekes, mert akkor olyan fiatalos, modern sorozatnak tűnt, most meg teljesen retro hangulata van...annyi biztos, ez a műfaj nekem nem jön be. Valóban voltak benne gusztustalan poénok? Nem mintha az fogna vissza, de egy ilyen sorozathoz semmiképpen sem lenne türelmem, és nem is kötne le. Biztos csinosak a karakterek, de ma már ez kevés lenne. Nekem is nagymamám nézte a Borostyánt, és annyira jónak tartotta, na arra fel néztem én is bele. Az Ezel-t így leírva, nem is tudom...nem az agresszió, és nem a történet, ami visszafogna, hanem így leírva bizonyos értelemben túl egyszerű, míg más szemszögből nézve meg túl misztikus, elgondolkodtató...szerintem is meghalt a végén Ezel is, így nem lett volna értelme a sorozatot folytatni...próbálták nyitva hagyni, de ha azóta sem lett folytatás, akkor valószínű már csak egy csavar miatt kellett az a jelenet, és a nézők fantáziájára bízták. |
51427. Americanlife (2021-03-21 15:26.50) - (válasz Kfruzsina 51424. hozzászólására) |
Jól írod, ha nem az adott közegbe való egy-egy szál, akkor nagyon zavaró. Véleményem szerint az is valószínűtlen lett volna abban a világban, hogy egy idős leszbikus nő egy tizenéves, még "ébredező" meleg srácot befogadhat az otthonába...az öregasszonyt nem csak kiközösítettél, elzavarták volna, de lehet még börtönbe is kerül, hogy egy fiatal srácnak abban "segít", hogy az átlagostól eltérő érzései, identitása legyen.
Amúgy Cole miképpen élt a néninél? Ismerkedett meleg srácokkal, vagy próbálta elfogadni a helyzetét, és nyitni a meleg világ felé? Egyáltalán hol, hiszen a nagyvárosokban sem volt sokkal jobb a helyzet? Anne hogy viszonyult a melegséghez, továbbra is tartotta Cole-lal a kapcsolatot? De mint látom, itt tényleg csak az volt a cél, hogy egy PC sorozatot csináljanak egy egyébként sikeres műre alapozva, amelyikben ilyen dolgok távolról sem történtek. A néger szálról nem is beszélve. Érdekes, hogy Janó fajsúlyos szerepet kapott a modern feldolgozásban...youtube-on egyelőre nem találtam. Remélem nem a gyerekek rovására csinálták meg, de szerintem sem volt fair, hogy egy eleve sikeres műre építettek, és nem mertek egy saját sztorit kreálni. De az ember önkéntelenül is összehasonlítja az eredetivel...ugyan a Fábry féle film tényleg nagyon jól sikerült, pár dolog ott is másképp van, mint a filmben, de abszolút nézhető, és engem az amerikai gyerekek sem zavartak, azt meg külön élveztem, ahogy az akkori Bp-et bemutatta. Szerintem készülhet bármilyen filmes feldolgozás, azt a verziót egyik sem tudná lekörözni... |
51426. Americanlife (2021-03-21 15:17.03) - (válasz Kfruzsina 51422. hozzászólására) |
Úgy emlékszem, hogy az időpont nem a normál esti óra volt, hanem vagy délután, vagy késő éjjel. De se promóció, se megfelelő csatorna, és ugyebár a Dallas után, az internet kora előtt már szerintem labdába se rúgott a Dinasztia itthon. Nyilván a Dallas alatt sem lett volna sikere, mert kettő ilyen hosszú sorozatot nem vállalnak be (anyagilag pedig a megrendelő nem), amikor sokan már csak megszokásból is nézték a Dallas-t, utána legalább 2 évvel kellett volna, de az meg már nem a TV egyeduralmi időszakra esett volna, így félő, hogy nem lett volna akkora nézettsége.
A Vészhelyzetnek azért is volt sikere, mert ilyen jellegű valóban szakmai és naturalista kórház sorozatot nem adtak még itthon (pláne amerikai életérzéssel), és ugye még akkor indult, amikor megvolt az ideje. Valóban eldarabolva adták le, de úgy sejtem, a végét már közel sem nézték annyian, mint az elejét, főleg amiatt, hogy az alapító karakterek kiszálltak. Hosszútávon meg egy földi embernek sok a szakmaiság, ki lehet égni a szakmából, úgy ahogy abból is, ha túl gyakran ezt látod. Még az is nagy csoda, hogy a 331 rész lement, mert ha a Dallas 7 évéből indulok ki, akkor ez vagy 8-9 évig mehetett. A Dinasztiának egy jó promóció kellett volna, de még véletlenül sem úgy reklámozva, hogy a Dallas-hoz hasonló amerikai nagysikerű sorozat, mert akkor egyből leintik, hogy még egy nem kell. A Barátok Közt más tészta, csoda, hogy 23 évet megélt...napi sorozat, sokkal kevésbé fajsúlyos, komolyan vehető, na és tele bakival, irreális elemmel. Érdekes, hogy ott simán jöhettek-mehettek a karakterek, ha valakit kiírtak, nem érezték sosem a hiányát, nyilvánvalóan a nézettség is csökkent, hiszen azért is fejezik be. Ugyanakkor tudni kell, hogy ha a nézettség már nem is annyira jó, de ha a színész(nő)k még a korábbi sikerek miatt átvészelik a kritikus pontokat, akkor még tud menni egy sorozat, hiába, hogy 1-1 kedvenc már nincs benne, így volt ez a Dallas és a Vészhelyzet esetében is, hiszen mindkettő nézettsége romlott az utolsó évadokra, mégis a költségvetés szempontjából, illetve a színész(nő)k népszerűsége miatt érdemes volt folytatni. Onedin: lehet, ha a 90-es években kezdik adni, mint a Dallas-t, akkor nem nézték volna annyian, pláne a 70-es években még a sorozatok sem voltak annyira elterjedtek, vagy ha igen, akkor nem nálunk...azért egy rizikó volt, hogy több hónapon/éven át vajon le fognak-e még ülni az emberek a TV-csatorna elé? Mivel akkor két közszolgálati csatorna volt, hétfői adásszünettel, ezért szerencsés helyzetből indult, pláne az újdonság erejével, hiszen a magyarok is ki voltak éhezve egy ilyen jellegű nyugati termékre, amelyik mégsem az akkori rendszer ellenfele volt. Anne kiírása teljesen reálisa megoldott, akkor még nem volt divat a válás. Bár az sem, hogy 30 felett szüljenek a nők, de gondolom a megformálók itt is idősebbek voltak, mint a karakterek. Pláne egy izgalmas fordulatot is hozott ez a váratlan haláleset, bár nem tudom, hogy ennek hatására mennyien pártoltak el a sorozattól. Az USA-ban hajlamosak voltak arra, hogy ha XY kedvenc karakter kilépett, akkor már nem nézték többet a sorozatot, a Dallas-ban is ilyen volt Bobby vagy Pamela távozása, és bár előbbi visszatért, nem volt nagyobb húzóerő egyes nézőknek. Jock kiírását valahogy elfogadták, mert az élet produkálta, az Ellie csere csak egy évadot érintett, ugyanakkor szerintem Pamela kilépésével már a történetek sem lettek izgalmasabbak. Cliff és Samantha még a 11. évadban is összejárogattak. Na nem szerelmi jelleggel, hanem vagy Johnny-ékra vigyáztak, vagy a család/gyerekek kérdésköréről beszélgettek, Samantha rákérdezett Cliff-nél hogy hogy sosem volt saját gyereke, aztán láss csodát, abban az évadban fel is bukkant Afton és a kislánya, szóval innen látni, hogy szerették felvezetni az egyes dolgokat és az évadot mindig előre megcsinálták. Annyi biztos, hogy ha a Dallas-t előbb adják itthon, akkor Samantha karaktere kevésbé lett volna népszerű, azok miatt, amiket említettünk, ugyanakkor abba is gondolj bele, a Dallas női karaktereinek 90%-a úgy volt beállítva, hogy vagy aranyásók, vagy gazdag pasik női (még ha a szerelem fenn is állt), akik eleve egy előnnyel indultak, így szinte biztos vagyok, hogy a női karakterek közül aligha lett volna valamelyik népszerű. Ne felejtsük el, hogy annak idején Ellie is érdekből ment férjhez, illetve Donna első férje sem egy olyan pasi volt, akiről egy fiatal nő álmodik...Pamela ugyan nem érdekből ment férjhez, és ugyan dolgozott is, de nagy előny volt, hogy Bobby mégsem egy gyári munkás, albérletben, szóval eleve mindegyik nő úgymond a pole helyzetből indult, és ez Mo-on a 80-as években senkinek nem lett volna szimpatikus...azt mondom, jó, hogy megvárták a rendszerváltást a kezdéssel. Még egy dolgot akartam írni: Tesómat megkérdeztem, hogy szerinte miért váltott ki akkora megrökönyödést a tanítónénikből az, hogy a Klinikát néztük? Szerinte tuti az volt nagyobb részben az oka, hogy eleve egy nyugati cikk idealizált világát mutatta be, de főleg, hogy nyugati cucc, mert nem NDK, hanem NSZK termék, és nem véletlenül kérdezték kiknél engedték a szülők, vajon mennyire "hajlottak el", hogy olyanra vetemednek, miszerint nem csak érdekli őket a nyugati világ, de már a gyerekeiket is arra sarkallják, hogy nézzék nyugodtan, kialakítva ezzel idejekorán egy olyan világnézetet, ami az akkori rendszerrel ellentétes volt. És én is így gondolom, hogy ez volt az oka, és nem az esti 8 órás időpont, vagy nem Brinkmann és Christa nyugdíjas szerelme... |
51425. Kfruzsina (2021-03-20 23:50.53) - (válasz Americanlife 51421. hozzászólására) |
VU:Szerintem pont jó volt a három gyerek, túl sok karakterrel sem érdemes foglalkozni, mert az ember csak összezavarodik.
Bőven jó lett volna, csak Sarát nem kellett volna háttérbe szorítani, akkor szerintem Polley sem lépett volna és a már meglévő kamaszoknak értelmesebb történeteket írni, nem új gyerekeket behozni a végére. De úgy látszik, nem tudtak ettől az ifjúsági száltól elszakadni. Jól írod, hogy LMM törekedett arra, hogy a nagyon mélyről jött gyerekeket is bemutassa, viszont Gus nem LMM karaktere volt, hanem a Sullivan stúdió kreálmánya, mint, ahogy Hetty King is. De a karakternek valóban ez volt a célja, bár mondjuk egy értelmesebb ember egyből kiszúrja a bakikat a szerepében. Bár, ha mondjuk pár lentről jött gyerek ennek hatására elkezd tanulni, jobbá válni már elérték vele a céljukat. Bár sajnos tapasztalat, hogy a lentről jött gyerekek nem VU-t néznek sajnos, de normál gyereket se lehetne valahogy a képernyő elé ültetni manapság, ez a sorozat is valahogy a mi gyerekkorunkban volt jó, mert akkor még nem volt ekkora a kínálat. Borostyán: A Bűvöletből sajnos egy részt sem láttam, így nem tudom miről szólt. meg az olyan nyugdíjas sorozat volt, valamikor délutáni sávban ment. Szegény nagymamám nézte, de őt már nem tudom megkérdezni, de ha élne se biztos, hogy emlékezne rá. Pinocchióból én csak a Disney rajzfilmet láttam, de az szerintem elüt az eredetitől. A Kadétok és Kollégisták az elején tetszett, de aztán meguntam, sokszor erőltettet és gusztustalan poénok voltak benne, azt sem tudom mi lett a vége, de valószínű, hogy a két főszereplő a srác meg a csaj összejöttek. |
51424. Kfruzsina (2021-03-20 23:34.43) - (válasz Americanlife 51420. hozzászólására) |
Új Anne Shirley: Szóval a néger és meleg szál is zavaró tud lenni, ha nem az adott közegben szerepelnek, nem az adott korban.
Gilbert nem volt meleg, Gilbert heteró volt, Anne szerelme, akkor kezdett köztük kialakulni valami, amikor Gilbert apja meghalt és ezért, hogy a fiú eltartsa magát a hajóra kényszerült. Míg Gilbert a hajón volt, akkor jelent meg Cole a suliban mint új fiú, illetve ő és a családja, mint új lakoson Avonleában. Szóval én Coleról azt gondoltam, hogy HETERÓ, és Gilbert távolléte alatt összejön Annével, mert az elején Anne vette pártfogásba. Mire Gilbert visszajön, gondoltam lesz egy szerelmi háromszög, erre kiderült, hogy Cole meleg. Aztán mikor visszatért Gilbert Colet gyorsan eltávolították, elküldték a leszbi Joe nénihez. A második évad kifejezetten Coleról szólt, Gilbert keveset szerepelt benne, néhány jelenet erejéig mutatták, hogy mit dolgozik a hajón, összebarátkozik "kedvencemmel" Sebastiannal a négerrel, illletve Annevel leveleznek. A harmadik évadban pedig már Gilbert szerepel többet, illetve sajnos Sebastian és a kreált pereputtya, Cole kevesebbet. Pál utcai fiúk: Senki nem szereti az új feldolgozást, csak a régit az 1969-es Fábry Zoltán félét.Bár abba is amerikai gyerekeket hívtak vendégszereplőül, de a történet legalább hű a könyvhöz, nem írtak át benne semmit. A 2003-ban Gaby Dohm negtaív karakter játszott, így kevésbé volt vonzó, de most jutott eszembe, nemcsak ő, hanem a Vollmerset játszó színész is szerepelt benne a Klinikások közül, ő Boka apját alakította. Tehát akkor lehet magyar-olasz-német koprodukcióban készült. Egyébként maga a sztori nem lett volna rossz, meg sok karaktert elég komoly háttértörténettel látott el, többek között Bokát, Nemecseket és Cselét a fiúk közül és a fatelep őre Janó (aki itt János) aki a könyvben is és az első filmben is egy jelentéktelen mellékszereplő volt, itt főszereplővé avanzsált elő, szintén komoly és tragikus háttértörténettel, az ő elvált feleségét alakította Gaby Dohm. A végén viszont szintén meghalt Nemecsek, ebben nem tértek el a korábbi művektől. Amúgy maga a film, a történetek nem lettek volna rosszak, csak el kellett volna vonatkoztatni a Pál Utcai Fiúktól és nem a Pál Utcai Fiúk karaktereit felhasználni hozzá, hanem írni egy új történetet teljesen más szereplőkkel, persze ehhez már nem volt bátorságuk. Úgy gondolták a Pál Utcai Fiúk húzónév lesz, mivel annak ellenére, hogy kötelező olvasmány itthon is népszerű, meg állítólag külföldön is. Persze így mindenki a könyvvel, meg az 1969-es filmmel hasonlítja össze, ahhoz képest viszont tényleg zagyvaság ez a film, tehát azokkal nem szabad lenne összehasonlítani, csakis önálló filmként szabad kezelni és úgy kell értékelni, mint az új Anne Shirleyt is. Persze ilyen nagy és ismert műveknél óhatatlan az összehasonlítás. |
51423. Kfruzsina (2021-03-20 23:08.30) - (válasz Americanlife 51420. hozzászólására) |
Ezel: Szóval megpróbálom rövidre venni, de, úgy, hogy mindent értsél.
A sorozat vége felé Ezel ismét összejött a szerelmével Eysannal, aki pedig csúnyán elárulta, a tárgyaláson, amikor elítélték a kaszinó kirablásáért és a biztonsági őr megöléséért is ellene vallott, holott előtte együtt töltötték az éjszakát, mialatt Ezel két haverja, Cengiz és Ali, valamint Eysan apja Serdar véghez vitték a rablást és a gyilkosságot. De ez még nem volt elég, Ezelt, azaz akkor még Ömert elítélték, ezalatt Eysan hozzáment Cengizhez, mert amíg Ezel katona volt és távol volt, már akkor is kavartak együtt. Egy fiúk is született Jan, akinek valójában Ezel volt az apja, mert a rablás éjszakáján született, ezt később kimutatták DNS-sel, Ezel is megtudta, hogy ő az apja a gyereknek. Szóval a végén sok viszontagság és sok öldöklés után Ezel és Eysan végre összejöttek, ekkor már Eysan elvált Cengiztől. Úgy volt, hogy minden happy, de ekkor váratlanul Cengiz szerelemféltésből késsel megszurkálta Eysant. Ezel bevitte a kórházba, de ott megmondták neki nincs esélye az életben maradásra, mivel olyan létfontosságú szerveket ért a szúrás. Ezel ekkor eldöntötte nem akar tovább élni, elbúcsúzott a szüleitől, Alitól és a korábbi szerelmétől Badétól (akit csak olyan pótlékként használt), de azt nem mondta, hogy meghal, csak azt, hogy elmegy, de nem mondta, meg, hogy hová és azt sem, hogy visszajön e. Majd Ezel és Ali még utoljára leszámoltak Cengizzel a tengerparti világítótoronynál, vagyis megölték és a vízbe dobták, tehát ő is meghalt. Ezután Ezel elment a kórházba és megszöktette a már haldokló Eysant. Együtt felszálltak egy vonatra, nem lehetett tudni hová mentek. A vonaton Eysan Ezel karjai között meghalt. Ezel ekkor elővett egy gyűrűt, amit még a börtönben pártfogója az öreg Ramiz adott neki, azt mondta, akkor igya ki a gyűrűben lévő folyadékot, ha új élete akar kezdeni. Ezel akkor kiitta a gyűrűben lévő folyadékot és lehajtotta a fejét és a kezeit, mondhatni mérget ivott és ő is elhunyt. Ekkor a vonaton az üléseken megjelent az összes korábbi, halállal kiírt szereplő. Ezzel mondhatni vége is lett volna történetnek, DE most jön a csavar. Ezután mutatták, hogy eltelt kb. 10 év és Ezel fia, a már felnőtt húszéves Jan, akinek Ezel a "halála" előtt hagyott egy levelet, megjelent a világítótorony előtt (ahol korábban Cengizt kinyírták), mondván, hogy a levélben az áll, hogy itt fog találkozni az apjával. Egy őr odaengedte a toronyhoz, ahol egy árny nyitott neki ajtót, a fiú pedig belépett a kapun. Na itt ért véget a történet. Még az öreg Ramiz zárta le egy monológgal a történetet, hogy az egész talán meg sem történt, meg az élők és a holtak a valóságban nem találkoznak vagy mégis? És ezzel véget ért a sorozat. Így nem tudtuk meg mi történt valójában Ezellel, az ember fantáziájára volt bízva. Szerinted? Folytatni már szerintem nem akarták a sorozatot, elvégre nem lett volna mit. Ezel meghalt? Cengiz meghalt, Eysan meghalt, a főszereplők közül egyedül Ali maradt életben, bár ő sem volt makulátlan, mivel ő ölte meg a biztonsági őrt a kaszinóban. Lehetett volna úgy folytatni, hogy mondjuk nem nyírják ki őket, de a sorozat akkor is kifutotta magát, a végére már a sok öldöklés sem volt érdekes. |
51422. Kfruzsina (2021-03-20 22:38.09) - (válasz Americanlife 51419. hozzászólására) |
Így, ahogy mondod valóban nem lett volna a Dinasztiának akkora sikere, a Dallas ideje alatt főleg nem, mert igen, akkor óhatatlanul a Dallassal hasonlítják össze. Meg az időpont sem volt jó, amikor adták a TV3-on, éjjel ki az aki fent van?
Emlékszem, hogy amikor az új Dallas ment vasárnap éjjeli időpontban azt sem nézte már senki. De lehet, hogy a délutáni sávban az sem volt nézett, ezért rakták későbbre. Igazad van, a Dallas is hét évig ment itthon, még egy ilyen hosszú sorozatot nem néztek volna végig. Bár mondjuk ennek némiképp ellentmond a Vészhelyzet, az is 331 részből állt, most néztem meg a wikin, bár én hosszabbnak gondoltam. És azt is szétszabdalva adták, nem egyben mint a Dallast és keddenként. Mégis még az utolsó évadokban is tömegeket vonzott, holott én már a 3-4 évadban meguntam, amikor kedvencem George Clooney kiszállt belőle, de nemcsak ezért, a történetek is egy idő után ismételték önmagukat, ráadásul az összes szereplő kiszállt belőle, meg szerintem egy átlag embert hosszútávon nem tud úgy lekötni egy kórházsorozat, nem tudom mégis mi volt a titka, hogy annyian nézték? Pedig az is ment valamikor nagyon kései időpontban, de aztán visszakerült normál időpontra és lement mind a 331 rész. Majdnem olyan hosszú volt mint a Dallas, még azután is ment. Tehát szerintem ha Dinasztia is nagyobb reklámot kap itthon, egy viszonylag nézett csatornára teszik, mondjuk az RTL Klubra délutáni műsorsávba, mondjuk fél 6 fél 7 körülre, amikor már a dolgozók is otthon vannak, szerintem lett volna sikere. De a Dallas után legalább két évet kellett volna várni. Meg ott van az ultragagyi Barátok Közt, még mindig megy, állítólag idén lesz vége 23 év után. Én jó, ha hosszú fennállása alatt 3 részt végig bírtam belőle nézni, de mégis van/volt egy célközönség aki nézi, különben nem ment volna ennyi ideig. Ettől a Dinasztia, így ismeretlenül, a leírásaid alapján is mérföldkövekkel jobb. Az Ezelnek szentelek egy külön részt, mert elég hosszú leírni, miért hagyták nyitva, hogy értsed a lényeget. Onedinnek is valóban az volt a sikere titka, hogy jókor ment. Akkor még nyugati sorozatot nem nagyon láttunk. Anne kiírásával nem tudom mi volt a céljuk, lehet a színésznő valamiért nem vállalta tovább, inkább ez szokott lenni. Bár ez reális kiírás, abban az időben sokan belehaltak a szülésbe, ráadásul Anne már nem volt fiatal, a színésznő is szerintem 40 felett volt már, de Anne a szerepe szerint is szerintem 35-höz közel, vagy afelett lehetett már, ami akkoriban egy nőnél, ráadásul első szülés esetén, nagyon kockázatos volt. Arról meg szó sem lehetett, hogy úgy írják ki, hogy elhagyja a férjét, hiszen akkoriban a vallási kötöttségek, illetve a nők vagyoni helyzete, nem engedte volna a válást, holott magát az intézményt ismerték. Láttam ezt a képviselőválasztásos részt az ismétléseknél, ha jól emlékszem a repülőszerencsétlenség előtt volt. Nagyon durva, de egyben nagyon jó rész volt, bemutatta hogy működik a politika és milyen gusztustalan és tisztességtelen eszközöket is bevetnek. Cliff nemcsoda, hogy titokban bosszút forralt, én se tettem volna másképp. Samanthával az elején izgalmas volt a kapcsolatuk, az is, hogy ki a gyerek apja, akkor a csavar a neurofibromatózissal, hogy nehogy a kis Johnny örökölje, viszont amikor másodszor is összejöttek már unalmas volt. Ugyanúgy mint, ahogy Samantha újból és újbóli ivászatai is. Ige, ezt a magyarok nehezen fogadták el, ezt a fajta karaktert. Még ma is ferde szemmel néznek az olyan nőknek, akik nem dolgoznak, csak a férjük tartja el őket. |
51421. Americanlife (2021-03-18 15:55.10) - (válasz Kfruzsina 51418. hozzászólására) |
VU: nem is lett volna baj, ha a 3 gyerekre mindig összepontosítanak, de azért ifjúsági sorozat lévén szerintem több gyerekkel kellett volna foglalkozni, és nem csak 1-2 epizód erejéig. Ha több a karakter, akkor több történetet is tudnak kreálni, bár az is igaz, hogy Avonlea egy zárt közösség volt, kevés lakossal, furcsa lett volna, ha egy tucatnyi gyerekkel akarják a történeteket vinni. Pláne ahogy olvasom, később már annak a pár szereplőnek sem tudtak rendes történetet írni, mert ugye "kiöregedtek" a szerepből...az újak meg nem nőttek a nézők szívéhez...szerintem 3-4 évad elég lett volna, csoda, hogy 7 évadot ki tudtak hozni belőle, de már sajnos a rovására.
Az ilyen belterjes közösségben azonban aktívabb szerep kellett volna a többi mellékszereplőnek is, bár gondolom nem akartak túl kreatív irányba menni, meg ugye több költséggel dolgozni. A rokonokat pedig szó nélkül kiírni tényleg hiba volt. Gus alakja valóban meseszerű volt, de ugye LMM törekedett arra, hogy a nagyon mélyről jött gyerekeknél bemutassa, hogy vihetik többre, csak segítség kell. Gus-nál viszont szerintem a mérleg túlságosan is átbillent a másik oldalra. Azért a készítőknek sem lehetett könnyű, mert tényleg az lehetett, hogy pár rész erejéig beteszik, aztán gyárthatták neki a sztorikat, mert a nézők annyira megkedvelték. Amúgy annyiból dicséret a készítőknek, mert a legtöbb ifjúsági sorozat 2-3 évadot él meg, pont amiatt, hogy a karakterek felnőnek és abban a környezetben/időben már nem hiteles a történetük. Most próbálok ifjúsági sorozatokra gondolni, de amiket mi láttunk, azok tényleg 1-2-3 évadosak voltak. Borostyán: A Bűvölet történetét sem ismered, amúgy? Nem mintha kedvet kapnék hozzá. Az afrikai részek valós környezetben való forgatása azért is lenne fura, mert ha még Rómából sem sokat mutattak, akkor minek utaztak volna Afrikába? Könnyen el tudom képzelni, hogy kerestek egy olyan helyszínt, amivel elhitették, hogy Afrikában járunk. A stúdiós megoldás tényleg nem tetszett, mert az amúgy is belterjes kapcsolatokat még "szűkebbé" tette ezzel a kevés mozgástérrel. Emlékszem A kadétok és kollégistákra, az elején néztem is, üdítően hatott, de mivel a vígjátékokat annyira nem csípem, szép lassan azt is abbahagytam. Érdekes, mert sosem az olaszokkal volt gondom, sőt...de valahogy a sorozataik sosem kötöttek le. Az egész estés olasz filmeket inkább megnézem. Egy Pinokkió feldolgozásra emlékszem, az még tetszett is, de csak valami 3-4 részes volt, ott viszont eltalálták a környezetet, a karaktereket is. |
51420. Americanlife (2021-03-17 19:10.04) - (válasz Kfruzsina 51417. hozzászólására) |
Talán arra gondolnak az írók/rendezők ilyenkor, hogy ha egy modern szállal újítanak, akkor biztos sikere lesz a feldolgozásnak, holott nem...ott főleg nagy hiba, ahol több részen, évadon vagy éppen köteten át megszokta a néző/olvasó, hogy mi az alapsztori, a karakterek és egyáltalán az egész hangulata. PC-nek lenni pozitívum, és a speciális témákkal be lehet vonzani az embereket, ugyanakkor az eredeti történet rovására tenni, szerintem nagy vétek. A feldolgozás lehet sikeres, és tetszhet is sok mindenkinek, ez szubjektív megítélése kérdése, mert a marginális témák engem is vonzanak, de tudni kell kezelni az adott felállásban. Mennyi klasszikus történet van, ami elveszítené a varázsát, ha valami új dologgal egészítik ki. Nem a melegséggel vagy a néger kérdéssel van a gond, hanem hogy nem a megfelelő környezetbe került a téma.
Az már külön rossz, ha annyira elviszik a történetet, hogy az alapsztorit teljesen elnyomja, akkor ilyen erővel tényleg miért nem csinálnak egy teljesen új sorozatot? Arra jó az alaptörténet, hogy ráépítsenek valami újat, de a régit meg elnyomják? Ha nem illik bele az adott korba, helyszínbe, világképbe, akkor meg egyenesen frusztráló hatást vált ki. Nem tudom ezeket a jogi dolgokat, de biztos sokkal jobban ki tudják játszani a kiskapukat, mert bizony mennyi ilyen feldolgozással találkozunk. Most akkor az újabb remake-ben még mi várható? Sátánista (vallástagadó) fanatikusok, gyilkos feministák, vagy rasszista csoportosulások? Nem láttam a 2003-as Pál utcai fiúkat, de gondolom nem volt osztatlan sikere. Érdekes, hogy Gaby Dohm játszott benne, kellett egy húzónév? Pláne egy olasz-magyar műben? Ha jól veszem ki, akkor Gilbert is meleg volt, csak éppen elkerülték egymást Cole-lal? Látom, azért erőlködtek heteroszexuális kapcsolattal is, vagy csak sejtetni akarták, örülhetett LMM, hogy ilyen feldolgozást hoztak össze... |
Vélemények | Americanlife, 2025-01-07 23:42 | 52829 hsz |
Szereplők kilépése,visszatérése | Americanlife, 2023-08-22 00:04 | 405 hsz |
Melyik a legjobb jelenet? | Lifeisamovie, 2023-06-06 15:23 | 6 hsz |
Kedvenc szereplőd | Opticum, 2020-12-12 09:16 | 281 hsz |
Kérdések | Quantumleap, 2019-09-07 20:16 | 1553 hsz |
A Dallas sorozatok openingjei és endingjei | Tündérke:-), 2019-03-21 10:56 | 45 hsz |
A Legjobb beszólások | Danyi, 2019-03-14 21:50 | 316 hsz |
Ki a leghelyesebb? | Viola Bulldog, 2015-01-15 11:43 | 37 hsz |
Epizód összefoglalók | Csanandri, 2013-04-08 19:05 | 380 hsz |
Spoilerek-csak kíváncsiaknak | Dasztifárló, 2012-09-03 15:21 | 238 hsz |
Összes Dallas fórum (18 db) |
Dallas adatlap |
Eredeti cím: Dallas |
Évszám: 1978 |
Szereplők: Larry Hagman, Ken Kercheval, Patrick Duffy, Linda Gray, Barbara Bel Geddes... |
További információk |