Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A szomorúság háromszöge - Paramount Network, 23:20 |
Jack Irish - A piros könyv - Galaxy4, 23:30 |
A torontói ember - RTL, 23:45 |
Insidious - Gonosz lélek - Viasat Film, 00:00 |
A dolgok állása - Direct One, 00:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Rémségek háza (1991) - Vélemények |
A vad robot - Vélemények |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Ragadozók |
Nicolas Roeg |
51406. Kfruzsina (2021-03-15 13:57.22) - (válasz Americanlife 51403. hozzászólására) |
VU: Sara karakterét tudatosan leépíteni ezzel az irreális történetszállal elég nagy hiba volt, mégis ő tette a sorozatot azzá ami. Azt még valahogy jobban elfogadtam volna, hogy írnak Sarának egy ilyen lázadós sztorit, hiszen pont abban a korban volt, hogy Hetty szigorúsága elől megszökik a városba, ott bajban keveredik, de végül kimászik belőle, hazamegy. Otthon szétizgulják magukat, a keresésére indulnak, a végén ő meg Hetty megbocsájtanak egymásnak, tanulnak a hibáikból. Bőven elég izgalmat tartogatott volna, nem kellett volna bele ez a erőltetett és valószerűtlen hasonmásos sztori.
Tényleg jó, hogy nem tolták ezt tovább, meg nem is lett volna benne több perspektíva, bár mondjuk még azt el tudtam volna képzelni, hogy később egy-két epizódban felbukkan a hasonmás és szerepet cserélték, de állandó mellékszereplővé azért nem tettem volna. Igen igazad van, hogy sok karakter csak 1-2 rész erejéig bukkantak fel, de azokban nem is volt több, viszont voltak olyanok, akiket eredetileg csak egy-két epizódra szerződtettek, de végül annyira bejöttek a közönségnek, hogy állandó mellékszereplőként elég sok részben szerepeltek, majd a család részévé is váltak. Ilyen volt a már sokat emlegetett Gus Pike, akit eredetileg két epizódra szerződtettek, de végül 28-ban játszott és ő lett ugye Felicity férje, vagy a dadogós fényképész- feltaláló Jasper Dale, aki később Olivia King férje lett. De voltak olyan városlakók vagy iskolás gyerekek, akik ugyan nem voltak és nem is lettek a család részei, de többször felbukkantak. Ilyen volt Felicity barátnője, vagy inkább riválisa Sally Potts, illetve annak anyja Clara Potts, aki a tipikus kisvárosi, dologtalan, pletykás asszony szerepét testesítette meg. Kiállhatatlan volt, de kellett egy ilyen karakter a sorozatba. Viszont voltak olyan karakterek, akik az elején sokat szerepeltek, utána viszont csakúgy minden magyarázat nélkül eltűntek, nem tudni mi lett velük. Ilyen volt Peg Bowen az avonleai boszorkány, vagy Peter Craig a béresfiú, akit szintén kiközösítettek, vagy Felicity egyik barátnője Clemmie Ray és annak bátyja Edward. Legtöbben ezek közül Peg Bowen szó nélküli távozását sérelmezték a rajongók közül. Nos Peg eltűnését meg lehetett azzal magyarázni, hogy a boszorkány inkább a gyermeki fantázia szüleménye és ahogy felnőttek a gyerekek már nem volt szükség a szerepére. Nekem mondjuk nem igazán tűnt fel az eltűnése, mivel a kamasz majdnem felnőtt gyereke történeteibe már nem illett bele, pár gyerekes sztori erejéig jó volt (szerelmi bájitalt kevert meg ilyesmi), de a karakter hosszabb távon valóban kifutotta magát. Inkább el tudtam volna képzelni Edvard meg Peter Craiget már felnőtt vagy kamasz fiúként, mondjuk valamelyik versenyez Gussal Felicityért. Mondjuk, ahogy megjelent a sorozatban Gus, a két fiú szerepe egyből feleslegessé vált, már Gus férfi volt mellettük, azok ketten pedig még kisfiúk, Gusra onnantól kezdve jobban tudtak építeni. Peter eltűnését még meg lehetett volna úgy magyarázni, hogy az anyja máshol kapott munkát és vitte magával a fiát. Egyébként meg valahol nagy hanyagságra vall, hogy egy mondat erejéig sem voltak képesek ezeket az eltűnt szereplőket megemlíteni, mi lett velük. Borostyán: Igen Agnese Nano valóban felkapott színésznő volt, láttam én is a Cinema Paradisot, nagyon jó film, de azt amúgy jóval később, mint a Borostyánt, tehát én Agnesét a Borostyánból ismertem meg. Valószínű azért tették ilyen nagy szerepre, mert már ismert volt. Aki még jó volt benne pasik közül az Dalma férje Dario volt, aki egyébként Cinzia korábbi szerelme és kislányának apja volt, bár negatív karaktert játszott. Összeszövetkezett Leonával Borostyán ellen, Leona az ő segítségével rabolta el az unokáját Borostyántól. Igazi kreolbőrű olasz pasi volt Dario is. Dalmát nem kedveltem annyira, inkább olyan szürke egér volt, de sajnáltam Dario miatt, aki gonosz volt. Claudia az elején nem volt szimpatikus, hogy összejátszott Leonával, ráadásul Andreára is nagyon nyomult, de a végére normális lett, Borostyánnal is jóban lettek. De Claudia is tagadhatatlanul csinos volt. Engem érdekes mód a studiós megoldás annyira nem zavart, mert oké tudja az ember, hogy studióban veszik fel, de más más helyszínek voltak, más berendezéssel, bár így utólag forgathattak volna több kinti jelenetet is. Sokkal inkább zavart a Szomszédok esetében, ahol minden lakásbelső kb. ugyanúgy nézett ki kb. még a tapéta is a falakon. Először azt hittem, hogy azért van, mert egy ilyen bérházi szobabelsőt béreltek ki studiónak és ott forgatták az egészet, de később kiderült, hogy 4 bérházi lakást is ugyanazon a szinten, de valahogy kreatívabban is berendezhették volna, vagy ezzel is arra utaltak, hogy a szocializmusban minden ennyire egyforma volt. Vagy ahol még zavart, egy Audrey Herpburn filmben, már nem tudom melyikben, talán az Álom luxuskivitelben, de nem mondok hülyeséget, hogy látszott, hogy az egészet egyetlenegy stúdiószobában vették fel. |
51405. Kfruzsina (2021-03-15 12:24.12) - (válasz Americanlife 51402. hozzászólására) |
Új Anne Shirley: Elég meglepő volt három meleg karakter is, ráadásul az 1800-as évek végén.
A Maurice című filmet nem láttam, de köszi a tippet, meg fogom nézni, viszont a Túl a barátságont igen. Az pedig már a 70-es években játszódott, mégis titkolniuk kellett a két pasinak, hogy melegek, az egyikük meg is nősült. Másrészt pedig Lucy Maud Montgomery írói világképe TISZTA volt, értsd ezt úgy, hogy mentes minden ilyesmitől, mint rasszizmus, homoszexualitás, inkább ilyen idilli képet festett a 19. század végéről. A Sullivan- féle feldolgozások a régi Anne Shirley és a VU is mentes volt minden efféle sallangtól, néger karakterek sem szerepeltek benne. Ugyan a VU és az Anne Shirley alaptémaként megjelenítette a kirekesztést, a másságot. Annet azért nem fogadták be a faluközösségbe, mert vörös hajú, szeplős és árva volt, Sarát pedig azért mert nagyvárosi, gazdag lány volt, ráadásul jóval műveltebb mint az ott élők. Viszont az már kicsit meseszerű volt, hogy utána mindkettőt elég hamar befogadták, sőt megszerették, kedvencekké váltak, azért ez a valóságban nem egész így van. De arra ügyeltek, hogy faji kirekesztés ne legyen, színesbőrű még csak ne is szerepeljen benne. A VU-ban volt ugyan a legvégén egy nagydarab néger ápolónő, aki befogadta és a saját házában ápolta a megvakult Gust, miután az kijött a kórházból, de egy egy epizódos mellékszereplő volt, csekély volt a szerepe, nyomot sem hagyott. A melegséget mint témakört megint nem lehetett L.M.M. világába behozni, mivel a férje lelkész volt, ráadásul ő is egy ilyen faluközösségben nevelkedett, arról mintázta Avonleát, ahol ugye nagy szerepet játszott a vallás, a szereplők mindennapi életében is, tehát erről a témáról alapból nem írhatott volna. Ehhez képest ez az új Anne Shirley három meleg karaktert is felvonultatott, mintha ez lett volna a fő irányvonal. Elég lett volna egy, ha már mindenképp akarnak egy ilyen szálat bele, mondjuk a tanár Mr. Philips, akiről amikor kiderül elmegy a városból, ennyi bőven elég lett volna. Mert ezzel legalább éreztették volna a fiatal nézők előtt is, hogy a homoszexualitás nem egy 21. századi új dolog, mindig is létezett és, hogy a régebbi korokban milyen volt a fogadtatása, ez talán még bocsánatos bűn lett volna. De , hogy az öreg Josephine Berry nyíltan felvállalja leszbikusságát kissé meredek. A néger szálat pedig sehogy nem tudtam megszokni. Nemcsak azért mert Montgomerynél nem volt ilyen karakter, nem is tudom, hogy Kanadának azon részén, ahol Prince- Edward Szigeten, ahol a sorozat játszódott éltek e egyáltalán négerek, ha nem, akkor ez is elég nagy baki. De még talán az az egy néger egy rövid mellékszereplőként elég lett volna. Mondjuk megérkezik Gilberttel a faluba, kiutálják, mert színesbőrű, elmegy. De az, hogy letelepszik, családot alapít, majd behozzák az egész pereputtyát főszereplőnek, azért az már sok. A néger először egy néger nőtt vett fel, sőt a változatosság kedvéért annak is volt egy zabigyereke, akivel hősünk nem igazán jött ki, mert az a fiú rossz társaságba keveredett. Aztán született egy közös kislányuk, de amikor a gyerek kb. 3 hónapos lett a néger csaj elvágta az ujját krumplipucolás közben, elfertőződött a seb és meghalt, ezt a betegséget meg a haldoklást is kissé elhúzták. Utána ott maradt egyedül a csecsemővel, akire Anne és Marilla vigyáztak, míg ő visszament dolgozni. Persze jött a faluból a szokásos fujjogás, hogy miért. Aztán a néger pasi az új FEHÉR tanárnőnek, Muriel Staceynek, aki valós Montgomery karakter volt, szerepelt a régi Anne Shirleyben és a VU-ban is, kezdte el csapni a szelet, de nem derült ki, hogy összejöttek e, mert mint mondtam leállították a sorozatot. Nos a bajom még az, hogy ha már mindenképp akartak egy N+X. Anne Shirley feldolgozást, akkor ne ilyen valótlan karakterekkel is eseményekkel töltötték volna meg. Az eredeti alapanyag, a 8 vagy 9 kötet is önmagában megfelelt volna egy sorozatnak. A korábbi feldolgozások kb. addig szóltak, hogy Anne és Gilbert összejöttek, összeházasodtak, de a közös életüket már nem dolgozták fel. pedig én arra is kíváncsi lettem volna, hogy mondjuk hogy alakul Anne élete, milyen volt egy 20. század eleji orvosfeleség élete falun. Anne feladta a tanítást, meg az álmát, hogy írónő legyen, ehelyett kiszolgálta a férjét és nevelte a hat gyerekét, tipikus 20. század eleji asszonyi sors. Fel lehetett volna dolgozni, hogy ez milyen konfliktusokat szül kettejük között, hogyan élik meg, mi lesz a gyerekeikből, hogyan élik meg a háború közelségét. Jó nem kellett volna hat gyerek, mert annyi színész szerepeltetni és ellátni történetekkel, nem kis feladat, elég lett volna mondjuk három gyerek, vagy egy aki csecsemő korában meghalt, utalva ezzel a kor nagy problémájára a gyermekhalandóságra. Ráadásul volt az eredeti műben olyan szereplő, aki meghalt tüdőbajban, illetve Marilla Cuthbert egy árva ikerpárt is később örökbefogadott Annen kívül, akik valami távoli rokonának gyerekei voltak. Tehát lett volna bőven érdekes és drámai szál is, nem kellett volna ezt a "sosevolt2 néger szálat beleerőltetni, aki már a végére többet szerepelt mint a főszereplők. Kb. olyan volt mint az új Dallasban Bobby és feleségének Ann-nak a családja. Ez is csak a két főszereplőnek Anne és Gilbertnek a szerelmi viszonyát szorította háttérbe, ami ugye történet fő irányvonala lett volna. |
51404. Kfruzsina (2021-03-15 11:27.42) - (válasz Americanlife 51402. hozzászólására) |
A Dinasztiát egyszer jó lenne majd pótolni, de az szerintem nem most lesz, most nem lennék vevő egy 208 részes sorozatra. Olyan sorozatot még nem láttam, ahol a főhős csak az első évad végén jelenik meg, ez külön érdekes, bár ugye amint írod ez csak azért lett így megoldva, mert eredetileg nem őt szánták főhősnek.
Szerintem lehet vevők lettek volna a magyar nézők a Dinastyára ha nagyobb hírverést kap itthon és a Dallas után várnak vele 1-2 évet, mert egyszerre hosszú lett volna és mondjuk egy főbb adón RTL Klub, TV2 a délutáni műsorsávba teszik. Szerintem jobban szeretik a magyarok a mai napig az igényes amerikai sorozatokat, mint a gagyi dél-amerikai szappanoperákat, csak egész egyszerűen azok olcsóbbak. A Dél- Amerikaiak legalábbis amik már a nagy telenovella dömpingben készültek mind egy kaptafára épülnek, szegény lány összejön valami dúsgazdag pasival, a család ellenzi a kapcsolatukat, sok viszontagság után egymásé lesznek. Közben pedig felbukkannak halottnak hitt rokonok, akik valami csoda folytán mégis csak előkerülnek, valakinek mindig van zabigyereke, valaki amnéziás lesz, de valakit vagy valakiket mindig meg is ölnek, hogy legyen benne krimis szál is. Viszont néha nagyon elnyújtják, ráadásul hiába szépek benne a nők, meg mondjuk jók a pasik, az előadásmód, a színészi játék szerintem jóval ripacskodóbb mint az amerikai sorozatoknál. A Savannáhra emlékszem, közvetlenül a Dallas után adták pénteken, láttam vagy három részt, de már nem kötött, szerintem végig se adták, max az első évad mehetett le, vagy húsz résszel, pedig azt mondták az is hosszú, több évadból áll, ha nem is olyan maratoni mint a Dallas. Szerintem közvetlenül a Dallas után már nem akartak az emberek még egy ilyen hosszú sorozatot nézni, a másik ok pedig az lehetett, hogy ugye megjelentek a kereskedelmi TV-k, és ha jól emlékszem péntekenként az új TV2 dobbantott a Kifutóval, ami egy Megasztár szerű énekes tehetségkutató műsor volt, igaz még kezdetleges formában és ha jól emlékszem karaokéztak benne, de a műfaj itthon újnak számított, így többeket ültetett a képernyő elé, ez okozta végül a Savannah bukását. Az Onedin családnál valóban meglepő a '78-as dátum, de azt én egy szóval sem mondtam, hogy külföldre olyan könnyen lehetett mászkálni. Beszéltük korábban, hogy talán '88-ban nyíltak meg a határok először Bécsbe, a szüleim is akkor voltak kint először. De az élet már lazult, több nyugati cucc jött be, sorozatok is, bár valóban nem voltak olyan vadkapitalisták mint a Dallas. Mondjuk azért a Klinika is erősen az NSZK jólétet szimbolizálta, rácsodálkozhattunk a Wolfsvagen 1-es Golfra, ami Udonak volt és akkor nagyon menő autónak számított, vagy arra milyen nyugodt, szép környezetben gyógyulnak ott a betegek, milyen magas szintű a kórházi ellátás, amitől sajnos még ma is fényévekre vagyunk. Viszont valóban olyan kemény hatalmi harcok nem voltak benne, mint a Dallasban, inkább "lájtosabb" szerelmi történetek, igazán kórházsorozatnak sem volt mondható, a mai értelemben, mert a szakmaiságra sem mentek rá. A Guldenburgokat nem később kezdték el vetíteni mint a Dallast? Nem '91 márciusában? Pedig az is gazdag német családról szólt, annyira viszont nem voltak benne hatalmi harcok? Azt tudom kedd esti sorozat volt, de annyira nem ragadott magával. A Dallasba én is később kapcsolódtam be, mint már írtam a 14. résznél, amelyikben Bobby és J.R. lezuhantak repülővel és én is a nagymamámnál láttam, mert itthon nem néztük. Elég erős indítás, holott akkor még csak ilyen egy epizód egy történet jelleggel ment a sorozat, mégis megalapozta azt, hogy én leüljek és ott ragadjak a képernyő előtt minden péntek este. A vasárnapi vetítés valóban nem tett jót a sorozatnak, szerencsére hamar visszahelyezték az eredeti helyére péntek estére. |
51403. Americanlife (2021-03-15 00:09.11) - (válasz Kfruzsina 51401. hozzászólására) |
VU: ha így írod, ez tényleg irreális történetszál volt, még 2 epizód erejéig is...hogy a hasonmás küllemre és ápoltságra sem hasonlított Sara-ra, pláne vannak olyan vonások, amelyek nem tudnak megtéveszteni: hang, gesztusok, gondolkodás...legalább arra ügyeltek volna, hogy küllemre minél jobban hasonlítson Sara-ra, de ezzel még a többi szereplőt is hülyének nézték, miszerint egyiknek sem tűnt fel a csere?
Ha írni-olvasni sem tudott, és a beszéde sem volt olyan, akkor az már eleve egy bukó kellett volna legyen...úgy sejtem, elég méltatlan sztorival kezdték Sara leépítését. Talán ezt a részt még én is láttam, de így felnőttként eléggé bugyuta ötlet volt. Még szerencse, hogy ezt a cseregyereket nem erőltették, egyébként is jellemző volt a sorozatra, hogy sok karakter csak 1-2 rész erejéig felbukkant, aztán eltűnt a semmibe, még a fontosabb karaktereknél is. Mit várhattunk volna ezek után? Borostyán: Az olaszoktól én sem vártam ilyesmit...ha pl. latin-amerikai vonalon ment volna, akkor még elfogadom. Azt mondom, hogy Borostyán a szende szűz szerepre jó volt (Andrea volt neki az első pasi?), nem mondanám, hogy nem kedveltem, de valahogy mégis azt éreztem: nagyobb a füstje, mint a lángja. Szimpatikusnak az volt, de az egész sztorival irreálissá tették a karakterét, így a néző nem tudott vele azonosulni. Mert amit Te írtál, hogy az ilyen intézetből kiszakadt lányok 1%-ának sikerül a pozitív kitörés, megfejelve Andreával. Nyilván kellett egy ellenpólus, hogy ne legyen egy tündérmese az egész. Cinzia valóban temperamentumos volt, jól tudta ellensúlyozni Borostyán szendeségét, visszafogottságát. Szerintem szép volt Claudia is, bár az ő karaktere az elején nem jó oldalon járt. Dalma és Betsy is helyes lányok voltak, sőt Leona is feltűnő jelenségnek számított. Ilyen téren azért a sorozat felkészült volt, mert viszonylag esztétikailag előnyös külsejű megformálókkal dolgozott, bár nem attól érdekes egy karakter, hogy jól néz ki. Leona májának sztorija semmiféleképpen nem volt kidolgozott, se technikailag, se szakmailag. De mit is várhattunk volna az autóbalesete után? Mondjuk azt sem tudom, hogy mennyire reális, miszerint egy tébolyult, gyűlölködő nő 180 fokos fordulatot vesz, és megjavul, de mondjuk ezt még fogadjuk el. A többiek története meg valahogy nem tudott annyira megfogni...tehát szerintem a 22 rész éppen elég volt, megbontva pláne...44 rész az majdnem egy éven át ment, jót tett a Dallas előtti bemelegítésnek. Azt is kell tudni, hogy Angese Nano akkor már felkapott színésznő volt, asszem a Cinema Paradiso-val futott be a sorozat előtt 3 évvel. Meg azon agyalok, hogy egyáltalán olaszok szoktak-e ilyesmi sorozatokat gyártani, vagy csak mi nem kaptunk belőle? Mert ez a stúdiós megoldás, túl sok belső jelenet nem vallott valami profizmusra... Borostyán gyógyulása meg egyenesen a csodás kategóriát merítette ki: Leona mája egyből passzolt, ő meg a halál széléről gyorsan visszakerült az életbe, sőt teherbe is esett, ez már így sok volt, legalább 2-3 részre lehetett volna bontani, izguljon a néző is, hogy Leona mája passzol-e, újra olyan lesz-e Borostyán, mint volt? Legalább annyit tettek volna, hogy kiírják: fél év múlva...és akkor jobban elhiszem. Nyilván itt is elhúztak sztorikat, ha a végét ennyire összecsapták. |
51402. Americanlife (2021-03-14 22:51.55) - (válasz Kfruzsina 51400. hozzászólására) |
Félre ne értsd, abszolút javaslom, hogy nézd meg a Dinasztiát, bár arra gondolok, hogy 208 rész sok lenne, még ha el is darabolnád. Azt kell tudni, hogy elég erősen indított a sorozat, az első évad tele volt érdekes fordulattal, a zárás pedig egy bírósági tárgyaláson érte a sorozatot, ahol felbukkan Alexis, a főhős. Ritka az olyan sorozat, ahol a főhőst nem láthatjuk az első évadban, hanem addig csak felvezet szálakat, majd a cliffhangernél robbant egyet. De tudnod kell, hogy Alexis-t is csak pár epizódra szerződtették volna, viszont akkora sikere lett a karakternek, hogy seperc alatt átvette a főszerepet is. A történetek egy idő után ismétlik egymást, még ha más felállásban is, ez a hosszú sorozatoknál elmaradhatatlan, a soha nem hallott testvérek és gyerekek is szerves részei ennek. Azt mondom, hellyel-közzel elmegy. mert pl. a Dallasban Jamie-nek és Jack-nek kifejezetten örültünk, ugyanakkor sajnos nagyon későn érkeztek, így valahogy sosem tudtak úgy beépülni, mint a többi főszereplő. James beépítése már abszolút kényszerű lépés volt, de Kristin, Katherine és Jessica érkezései mind-mind telitalálatosnak tűntek, hiába, hogy mindhárman a pszicho-testvér szerepét töltötték be. April, mint egy Ewing-férfi volt felesége, hosszú távon tudtak rá építeni, de Vanessára és James-re nem.
A Dallas után viszont a magyarok szerintem nem lettek volna vevők még egy hosszú sorozatra. Amit meg írsz, a kereskedelmi csatornák választéka, teljesen igazad van, veszett ügy lett volna a Dinasztia leadása, akármelyik csatornán...pontosan a TV3-on ment, de szerintem nem csak azért nem nézték, mert nem volt mindenkinek olyan csatornája, hanem mert egyszerűen a Dinasztiának itthon nem volt akkora hírverése. Ha mondjuk a Dallas előtt adják, vagy vele párhuzamosan és az ember felváltva tudja nézni, pl. egyiket kedden, a másikat pénteken. Az megint más dolog, hogy a sorozat ára sem volt alacsony, és úgy érezték, hogy a közép és dél-amerikai sorozatok idejében a nézők már nem az USA-ból akarnak látni, a Dallas után a Savannah-t adta a csatorna, de annak nyilván nem volt akkora sikere. Az örökölt szerelemnek a címére emlékszem, és hogy tetszett, de már a történet nem maradt meg bennem. Azt kell tudnod, és a mai napig nem tudom az okát, de amikor elkezdték adni a Dallas-t nálunk, akkor engem abszolút nem villanyozott fel, hiába emlegették. Így például a Miniseries-t talán nem is láttam, vagy csak azt a részt, ahol Lucy iskolát került. Az első évadból is azt, ahol Lucy elszökik, majd Garrison felbukkanása, és a szerelmi háromszög, Samantha teherbe esése. Julie halálára viszont tisztán emlékszem, mivel az volt az első halál, amit mutattak is, olyan sokkoló volt...de mégis írom, ezek ellenére sem lettem rendszeres néző, mondjuk úgy 3-4 adásonként néztem, amikor pl. a nagymamámnál voltunk, és mivel neki az ment, így kényszerből rávettük magunkat. Rendszeres néző meg tudod, hogy mikortól lettem. A Dinasztia viszont már az elejétől nagyon lekötött, a karakterek megírása is elsőosztályúra sikeredett. Szerintem az elnyújtott sztorik is kellenek, hogy lekösse a nézőket, leüljenek minden epizód elé...Samantha babájának sztorijai ezt biztosították is, csaknem 30 rész kellett ahhoz (ez itthon jó félévet jelentett), hogy kiderüljön, ki is a gyerek apja. Még ha az ember érezte is, hogy JR-é, azért ott volt, hogy bármi meglehet. Amúgy a latin-amerikai szappanoperákat nem néztem, így azokról nem is tudok nyilatkozni. Általában akkor mentek, amikor edzésre jártam, és egyébként sem biztos, hogy belekezdtem volna bármelyikükbe is. Az Onedin családnál akkor tényleg meglepő, hogy már 78-ban adták, azzal viszont kissé vitatkoznék, mert még a 80-as évek végén sem lehetett annyira kimászkálni külföldre...kezdtek bejönni nyugati cuccok, de azért még nagy volt a lemaradás. Ilyen szempontból teljesen pozitívumként értékelem, hogy már a 80-as években is adtak nyugati TV-adásokat, de inkább az olyanokat, amelyek nem annyira a vadkapitalista feeling-re mentek rá, vagyis nem a nagyon nagy társadalmi különbségeket mutatta be. A nagy mennyiségű haszonszerzés nem volt jó példa a szocializmusban, az eszme az egyenlőségre akart rámenni, a Dallas viszont közel sem erről szólt, nem is kell magyarázni, hogy miért nem adták. Ugyan a Derrick, a Guldenburgok és a Klinika is nyugati cuccok voltak, de nem a mérhetetlen gazdaságról, a zsarolásokról, az üzleti manipulációkról és olyan témákról szóltak, amelyek még amerikai szinten is tabunak számítottak, lásd testvérek, rokonok házastársainak elcsábítása, post parthum depresszió, hatalmi játszmák, és hadd ne soroljam. Az újraszinkronizálással kapcsolatban köszönöm az információkat. Mondjuk Szerencsi Éva és Kránitz Lajos halála miatt itthon is új hangokat kellett keresni, nyilván az ember, ha megszokja az eredetit, akkor nagyon nehéz az újat megszeretni. Azt ne tudom, hogy a péntek mennyire volt kötelező előírás, bár erősen javasolták, hiszen ez volt a Dallas fő adásideje. Nálunk ugye áttették egy időben vasárnapra, de abszolút nem tett jót a sorozat vetítési idejének. Keddenként amúgy adtak tényleg nagyon jó sorozatokat, amelyeket én sem találok sehol a neten, teljesen osztom a véleményed, miszerint sajnálatos, hogy azokat annyira ejtették, pedig egy retro csatornán lenne helyük. Mi a keddi sorozatokat mindig nagyon vártuk...lehet azért sem álltam át az elején, hogy péntekenként a Dallas-t kell nézni, mert valahogy a keddi sorozatokkal jól elvoltunk. Az Anne Shirley-vel kapcsolatban elég meglepő dolgokat írsz, pl. hogy sokadik feldolgozás, mennyire új karaktereket vittek bele, és hadd ne soroljam. A feldolgozásokat azért sem szeretem, mert sokszor nem hűek az eredeti könyvhöz/filmhez. Nem is a meleg szállal lett volna gond, hanem hogy rögtön 3 szereplőt is érintett. És abban igazad van, a 19. század végén, a 20. század elején hatalmas tabu volt, akit érintett, az inkább elmenekült a szülőfalujából, és olyan helyre költözött (nagyobb város), ahol kiélhette magát. Ha belegondolsz, eltelt 100 év, és ugyan ma már nem olyan nagy dolog sem a meleg, sem a néger szál, mégis az van, hogy Mo-on mindkettő egy stigma. Főleg, ha egy meleg vidékre születik, akkor nem olyan könnyű az élete, mert mások a lehetőségek, az elfogadás, az egészhez való hozzáállás. Vidéken inkább rejtőzködnek a melegek egymástól is, ki ne derüljön a kisvárosban, hogy ő is az. Ha láttad a Maurice filmet, az 1910-es években játszódik, jól példázza azt, hogy mennyire titkolni kellett a melegséget, mert bizony börtönnel vagy közmunkával büntették, örök stigmát kapott az illető, így sok férfi inkább megnősült, és valahogy megoldotta, vagy sem... Azt meg sem merem kérdezni, hogy a néger pasi néger vagy fehér feleséget talált magának? De nyilván ott is voltak csúsztatások, pláne ha már csak róla szólt a sorozat, az eredeti verziót teljesen elnyomta. Nem azzal van a baj, hogy PC szemlélet, és betesznek meleg vagy néger szálakat, hanem az, amikor nem a megfelelő közegben és idősíkban akarják alkalmazni, illetve elüt a mű eredeti tartalmától. Nem csoda, ha 3 évad elég is volt belőle, mert pont az eredeti sorozat tartalma veszett el benne. Vanessa és JR az USA-ban jártak együtt, bár érdekes, mert Vanessát sosem említették, de valamikor Samantha előtt volt JR komoly kapcsolata. És akkor ott Bécsben, a nászúton kreálták ezt a karaktert, később hogy teljes legyen a kép, még James-t is behozták. A véletlen találkozás csak még erőltetettebbé tette az egészet, annak ellenére, hogy Vanessa karaktere még szimpatikus is lett volna, de James nem igazán volt kedvelhető. |
51401. Kfruzsina (2021-03-14 22:01.17) - (válasz Americanlife 51398. hozzászólására) |
VU: Sajnos már ez a hasonmás sztori is elég elcsépelt volt, és valószerűtlen is.
Egyrészt, hogy két ember ennyire hasonlítson anélkül, hogy nem is testvérek, sőt még távolról se rokonai egymásnak, másrészről pedig, még ha akárhogy hasonlítanak is, az ellentétek könnyen kiszúrhatók. A hasonmásra oké, hogy ráadták Sara ruháit, de a haja csapzott volt, meg se mosták, meg se fésülték, meg se fürdették a hasonmást, koszos is volt és ugye ami a TV-ből nem jön át, valszeg erős bukéja is lehetett, hogy finom legyek. Sara ehhez képest ápolt úrinő volt, aki a középarisztokráciához tartozott, rendes, szép tiszta ruhákban járt, az akkori divatnak megfelelően, a haja is mindig ápolt volt, szerintem ő naponta vagy hetente fürdött, ami abban az időben nagy szó volt, a hasonmás meg, jó ha minden másnap (Karácsony másnap, meg Húsvét másnap). Sarát ugye Avonleába kerüléséig magántanítók nevelték, később meg ugye a nagynénje Hetty aki szintén tanár volt, tehát művelt volt, szerintem az akkori korban választékos, átlagon felüli szókinccsel rendelkezett. Ehhez a hasonmás írni-olvasni sem tudott, meg szerintem úgy beszélt, mint, akit az utca nevelt, bunkón szegényes szókinccsel. Ez ott is lejött, ráadásul Vadász Bea a magyar szinkronban kitűnően változtatta a hangszínét, tehát tök más hanghordozással beszélt Sara és máshogy a hasonmás. Ezt az ember rögtön kiszúrta még 10-12 évesen is. Nem igaz, hogy Hettynek, Oliviának, Janetnek, Felicitynek sem tűnt fel. Meg a hasonmás az iskolában sem tudott semmit, meg elég agresszívan is viselkedett, a végén már vízbe is akarta fojtani Hettyt, de Hetty még ennek ellenére könyörgött, sírt neki, mivel azt hitte, hogy Sara, hogy bocsásson meg neki, amiért olyan igazságtalanul bánt vele. Nos ilyen képtelen zagyvaságot egy gyereknek sem lehet lenyomni a torkán. Ezzel a résszel valahogy a VU is elásta magát. Érdekes utána a hasonmás végleg eltűnt, kereket oldott, amikor visszatért az igazi Sara, visszament az utcára oda ahonnan jött és többet nem mutatták, szóba sem került mintha ez a rész nem lett volna. Pedig azt hittem, még párszor elő fog kerülni és mondjuk helyet cserélnek Sarával, de nem így lett, talán utólag jobb is így. Pedig gondoltam, hogy esetleg később majd kiderül a hasonmásról, hogy Sara eltitkolt ikertestvére, akit születésükkor árvaházba adtak, aztán pedig az utca nevelte, de semmi ilyesmiről nem esett szó, gondolom a VU azért nem akart ennyire elmenni szappanoperás irányba. Viszont ez a dupla rész, valahogy meggyalázta negatív irányba tolta Sara karakterét is és Hettyét is. És innentől kezdve szerepelt Sara fokozatosan kevesebbet, egyre kevesebbet. Tényleg nem értem miért volt erre szükség? Ennyire nem volt más ötletük? Borostyán: Igen már az elejétől hemzsegett a valószerűtlennél, valószerűtlenebb szálaktól, de akkor is fura volt egy ilyen jellegű sorozat az olaszoktól. Ha brazil vagy mexikói lett volna, jobban el tudtam volna fogadni, de így. A végén már csak Andrea miatt néztem, nagyon jó pasi volt, az tény, olyan igazi olasz macsó. De Borostyánt nem kedveltem. Nem volt se különösebben szép, se tehetséges, de arra a szende szűz szerepre jó volt. Még Borostyán barátnője Cinzia volt nagyon szép nő, igazi olasz, kreolbőrű és volt benne valami megfoghatatlan erotikus kisugárzás. Szerintem a sorozatot le lehetett volna rövidíteni, Borostyán és Andrea esküvője után a grófnős részekkel és akkor egy vérbeli olasz sorozatot láthattunk volna. A grófnős szálnál érződött valóban , hogy olasz, a maffia, a kapcsolatrendszerek, az ártatlanok, mint Andrea behálózása. Leona májának az átültetése Borostyánba valóban baki volt. Nem tudom, hogy a valóságban ez hogy zajlik, mennyi ideig keresnek egyáltalán megfelelő donort, mi alapján döntik el, hogy a donor egyáltalán alkalmas e rá, mennyi ideig készítik elő a beteg szervezetét az átültetésre? Mondjuk biztos egy ilyen beteg szervezete nagyon le van gyengülve és minél később találják meg a donort annál inkább csökkennek az esélyek az életben maradásra, de biztos van valami felkészítő szakasz, nem egyből rakjuk bele az új májat, oszt jó. Meg utána is milyen gyorsan felépült Borostyán, a következő képsorban már azt mutatták hogy ismét egészséges és ki van virulva és megint gyereket vár. Nos egy ilyen súlyos betegség után, nem hinném, hogy valaki egyből terhes lesz, mert annyi gyógykezelést kap, ami ezt a folyamatot késlelteti, másrészt nem is biztos, hogy egyáltalán vállalhat vagy mer e vállalni még gyereket. De ugye a sorozatokban egészségügyileg sok baki van, ez miért ne férne bele. Meg már érződött, hogy nagyon le akarják zárni a sorozatot és egyértelmű hepienddel. Az utolsó részt mondjuk ott is nagyon összecsapták, túl gyorsan zajlott a műtét meg a felépülés. Előtte a közepét viszont nagyon elnyújtották a sok fölösleges afrikai, irreális szállal, vagy töltelék unalmas párbeszédekkel, a grófnős száltól lett megint izgalmas. De, hogy még idejében, megnyugtatóan lezárták, már elég volt a sok irreális szálból. Még jó, hogy később nem folytatták.... |
51400. Kfruzsina (2021-03-14 21:21.41) - (válasz Americanlife 51396. hozzászólására) |
Ugye a Dinasztiából egy részt sem láttam, így nem tudok róla érdemben nyilatkozni, de azt tapasztaltam, hogy minden sorozat kb. az első 3-4-5 évadig jó, utána elkezd hanyatlani és előjönnek olyan szálakkal mint "sosevolt" rokonok, zabigyerekek, a régi karakterek kilépnek, újak váltják fel a helyüket, akiket kevésbé szeretünk, ráadásul a történetek is ismétlik önmagukat, ugyanazokat a sztorikat eljátsszák, csak más szereplőkkel.
A Dinasztiára pedig kíváncsi lettem volna, de, ahogy írod a Dallas után valóban nem sok értelme lett volna. Egyrészt a Dallas is túl hosszú volt így egyben a magyaroknak, ráadásul a vége felé, már mindenki elfordult tőle, az utolsó három évadot alig nézte valaki, mint, ahogy én sem, de aki nézte is, szerintem már nem emlékszik rá. Bobby "feltámadása" után megcsappant itthon is a nézettsége, valahogy kettéosztották a nézők a sorozatot, a feltámadás előtti és utáni szakaszra és megállapították, hogy ez a Dallas, már nem az a Dallas. Másrészt pont 1997 októberében, amikor végetért a Dallas, megjelentek az első kereskedelmi csatornák az új TV2 és az RTL Klub, így a közszolgálati tv egyeduralma is megszűnt. Így, ha mondjuk tegyük fel megveszik a magyarok a Dinasztiát és '97 novemberétől berakják péntek este a Dallas helyére, nem biztos, hogy lett volna akkora nézőközönsége, mert mindenki egyből a kereskedelmi TV-kre tapadt rá. Mert más volt a szerkezet, a műsorkínálat, mint amit addig megszokhattunk, még a híradó is jóval izgalmasabb volt, mint a közszolgálatinál. Sajnos a péntek esti Dallas később péntek este évekig a TV2-ön a Lagzi Lajcsi vezette Dáridó váltotta fel, no komment. Ami meg most van, arról inkább ne beszéljünk. Talán a Dinasztia valamelyik csatorna délutáni műsorsávjában jó lett volna, mondjuk az újonnan induló RTL Klubbon, ott biztos sikere lett volna. De valószínű drága lehetett, mert inkább latin-amerikai szappanoperákat raktak be oda, elsőként ugye voltak az Esmeralda, Paula és Paulina, Rosalinda és ha jól emlékszem elkezdték ismételni a Megveszem ezt a nőt is. Úgy voltak vele, ezek olcsóbbak, de kellően hosszúak és izgalmasak ahhoz, hogy lekössék a nézők. Mondjuk ezek még nem voltak annyira gagyi telenovellák, mint a későbbiek, valahogy a Vadangyaltól kezdve ment le a színvonal ott is, ami már borzalmasan irritáló volt. A Dallas való igaz, hogy volt amikor lassabb volt, meg egy szálat elnyújtottak, de főleg az első évadokban minden részt tartogatott valami izgalmat, ami miatt érdemes volt megnézni a következő heti folytatást. Az Onedin családnak utánanéztem 1978-ban kezdték el Magyarországon vetíteni és 91 részes volt, összesen. Attól függ hány évadot vettek meg egyszerre, lehet, hogy nem egyben adták le, így még '81-ben is ment. De akkor is meglepő volt, hogy ilyen korán eljutott hozzánk, egy angol, kapitalista jellegű sorozat, amikor '78-ban még javában szocializmus volt, bár szerintem a hanyatlás jelei már akkor megmutatkoztak, a '80-as években pedig már egész lazaság volt, már volt Coca-cola, Pepsi, farmer, meg sok más nyugati cucc, a sorozatok terén is egyre több jött be nyugatról. Hogy miért kellett az Onedint újraszinkronizálni? Állítólag egy idő után lejár a vetítés és vele együtt a szinkron joga is. Újra meg kell vásárolni és állítólag a szinkront is és újraszinkronizálni olcsóbb, mint a régit megvenni. Ezért van az, hogy sok filmet is egy idő után újraszinkronizálnak és az új mindig pocsékabb, silányabb, mint a régi. Mondjuk a Dallasnak az újravetítéskor megmaradt a régi szinkronja szerencsére, meg a Klinikának és a VU-nak is. Bár mondjuk ilyen nagyobb, híresebb sorozatoknál szerintem ma már alapkövetelmény, hogy a régi szinkronnal adják le újból. Az Örökölt Szerelem 1990-ben ment a Dallas előtt, péntekenként, pont mikor véget ért, kezdték el vetíteni a Dallast. Szerintem egyfajta felvezető jelleg volt, hogy a nézők mit szólnának egy péntek esti sorozathoz, mivel ugye azelőtt mindig kedd volt a sorozatok napja. Szerintem tetszett nekik, így aztán a Dallas hosszú időre kibérelte a péntek estéket, gondolom én, bár mondjuk lehet az is követelmény volt a megvásárlásnál, hogy mivel az USÁ-ban péntekenként ment, más országokban is akkor adják, vagy ebbe nem szóltak bele? Az Örökölt Szerelem amúgy egy festőről szólt, aki beleszeretett a modelljébe, majd húsz évvel később annak lányába is. Így sem rémlik? Francia-amerikai sorozat volt, elég rövid, mindössze 4 részes eredetileg, amit itthon, mint, ahogy ezt már megszokhattuk, félbevágva 8 részben adtak le. Azóta sem adták többet és sehol nem elérhető magyarul. A youtubeon fent vannak franciául és angolul is a részek, de csak jobb lenne, azért anyanyelven látni. Elég szomorú amúgy, hogy van pár retró csatorna, de kb. mindegyik azokat ismétli unalomig, Klinika, Dallas, VU, mások meg teljesen a feledés homályába merültek. Egyszer leadták őket, de azóta sem. Nem értem, hogy egyáltalán min múlik, hogy egy sorozatot hányszor ismételnek? Igen az Anne Shirley volt előbb 1985-ben és annak lett a spin offja a VU, amit 1989-ben kezdtek el forgatni, pár közös, de javarészt új szereplőkkel. Anne Shirley amúgy Lucy Maud Montgomery folytatásos regénye, ami 1908-ban jelent meg és erről a vöröshajú árvalányról szól, akit ez az idős testvérpár örökbefogad. Számtalan filmfeldolgozása készült, már elég korán 1934-ben is egy fekete-fehér, majd az '50-es, meg a'70-es években is és végül ez az 1985-ös Kevin Sullivan féle lett sokáig a leghíresebb, ez már Magyarországra is eljutott, míg a többi nem. Nos Sullivanék is átírták a Montgomery sztorit, előző 2 rész készült, 1985-ben és '87-ben, melyet itthon mily meglepő módon 4 részben adtak le, majd 2000-ben készült hozzá egy harmadik folytatást, itthon 5-6. részként ment. Az első két rész még Montgomery regényei nyomán készült, hű a könyvekhez kisebb változtatásokkal, viszont a 2000-es 3. rész, ami az I. világháborúban játszódik, ahová Anne férje Gilbert megy ki, mint orvos, Anne pedig a keresésére indul, az már a Sullivan stúdió saját kreálmánya. Sokan már azt sem szeretik, mivel eltér a könyvektől, viszont valahogy hű marad L.M. M. szellemiségéhez, meg ahhoz a kreált 19. század végi, 20. század eleji világhoz, melyet az írónő a könyveiben megálmodott. Viszont ezzel szemben a 2017-es Anne Shirley sorozat, valósággal meggyalázza Lucy Maud Montgomery világát, a regényt, meg a korábbi filmeket is. Oké, adottak az alap karakterek, Anne Shirley, a "nevelőszülei" Matthew és Marilla, a pasija Gilbert Blythe, a legjobb barátnője Diane Berry, meg még pár szereplő, mindet nem sorolom fel, ezek mellé jönnek újak, akik soha nem szerepeltek Montgomery regényében. Még ezzel sem lenne baj, hiszen Sullivanék is alkottak pár új karaktert, de ezek között, van három homoszexuális, egy néger, meg egy indián is. Nos az egyik meleg, illetve leszbikus Diane Berry nagynénje Josephine Bery, aki szerepel Montgomery művében és a Sullivan filmekben is és egy dúsgazdag öreg hölgy, aki sose ment férjhez, Anne nála lakik a főiskolai évei alatt. Új filmben Josephine Berry szintén öreg, egyedülálló, és gazdag,m viszont azért nem ment soha férjhez, mert leszbikus, ráadásul élettársa is van, sőt még leszbi partit is szervezett, mindezt a 19.század végén 1899-ben. De ennek még nincs vége, Anne Shirley tanáráról is kiderül, hogy meleg, ezért nem veszi el a szerelmét, inkább elmenekül a városból, valamint Anne egyik fiúosztálytársa is az, ezért a többiek csúfolják, végül a jófej leszbi Josephine néni befogadja magához. Nos, még talán elviseli az ember, hogy oké kell egy homoszexuális karakter, mert anélkül ma már nem lehet filmet eladni, de, hogy mindjárt három is? Nem sok ez? Meg a másik, oké, hogy melegek mindig voltak, de a 19. század végén erről ennyire nyíltan még nem lehetett beszélni, mivel egy olyan kis faluközösségben mint Avonlea, szigorú vallási, erkölcsi szabályok uralkodtak, ha valaki az volt, titkolnia kellett, az egyház a mai napig nem fogadja el a homoszexualitást, hát még akkor? Ez egy hamis, sose volt 19. század végi világkép. Aztán meg ott volt még a "sosevolt" néger szál is, Anne pasijának Gilbertnek a barátja. Gilbertnek meghal mindkét szülője, Gilbert orvosira akar menni, de árván marad, így hogy megkeresse az orvosira a tandíjat, otthagyja a sulit, elmegy egy hajóra dolgozik, ahol összeismerkedik és barátságot köt ezzel a néger sráccal, Sebastiannal. Később elhozza magával Avonleába és felajánlja, hogy nála lakjon, persze a városlakók nehezen fogadják be, mert színesbőrű, munkát is alig kap. De még ez sem elég, később feleséget is talál magának, gyereke is születik, majd a felesége meghal, mert elvágja a kezét és a sebe elfertőződik. Az árván maradt kislányát Anne "nevelőanyja" Marilla dajkálja, a pasi pedig rástartol az új fehérbőrű tanárnőre, aki a buzi tanár helyére jött, bár az nem derül ki, hogy össze is jönnek e, mert vége lett a sorozatnak. Nos a vége felé a néger hapsi meg a pereputtya már többet szerepel, mint a főszereplők, Anne és Gilbert szerelme háttérbe szorul miattuk, aztán a végén pedig összecsapják az egészet, hogy véget ér az ált. suli és a fősulira vagy gimibe vagy nem tudom minek nevezzék mennek tanulni és otthagyják Avonleát. Nos akartak még több évadot, de valami jogi összetűzés miatt 3 évadnál leállították a sorozatot. Szerintem pedig, mint az új Dallasnál nem volt sikere ennek a kissé aberrált katyvasznak, azért lett vége. J.R. fiatalkori szerelme, Bécs egy amerikai sorozatban elég erőltetett, ráadásul pont a Kellyvel való nászúton, pont akkor találkoznak, na ne. |
51399. Csak annyit hogy... (2021-03-14 19:11.07) - (válasz Americanlife 51397. hozzászólására) |
Te egy nagyon jó fej és vicces akárki vagy! :D |
51398. Americanlife (2021-03-14 16:04.06) - (válasz Kfruzsina 51385. hozzászólására) |
VU: számomra döbbenetes, hogy Sara karaktere már a 3. évadban megingott. Ezt a hasonmás sztorit más sorozatokban is elsütötték, szerintem nem egy kreatív megoldás. A Dinasztiában is az volt, hogy Krystle-t egy Rita nevezetű nő "helyettesítette", persze mindkét karaktert Linda Evans játszotta. Valószínűtlen, ha csak nem ikrekről van szó (de még ott is lehet megkülönböztető jegyeket találni), hogy találnak egy másik olyan embert, aki annyira hasonlít a célszemélyre, hogy még képes elhitetni a férjével is.
Persze, a VU-ban egy ilyen gyerekes szál még talán belefért, bár erősen lefogadom, hogy légből kapott, és ezer sebből vérzett a dolog. Viszont úgy gondolom, ha már ilyennel jöttek, az régen nem jó. És ha maga a színésznő sem adta ehhez és a sorozathoz a jó véleményét, akkor tényleg csak egy szenvedés volt, csoda, hogy a 6. évadig ellavíroztak. Nem csoda, ha nem mertek szerelmi szálat írni a karakternek, hiszen szerintem is ott lebegett mindig, hogy mikor válnak meg tőle. Borostyán: valóban túl meseszerű és romantikus. Amit leírtál, a valóság miképpen szokott lenni (teljesen igazat adok Neked), annál is inkább valószínűtlen az egész, a gazdag és jóképű pasi meg aztán pláne. Így szerintem már az alapsztori is eléggé hibádzik, a repülőgépszerencsétlenség ehhez képest nem is akkora baki, mert hát valamivel ki kellett tölteni a sorozatot, és legalább egy ideig Adrea és Borostyán is külön kerültek egymástól. Leona sztorijai szintén irreálisak voltak, ehhez képest még a többi egészen vállalhatónak tűnt. Nyilván a végét úgy akarták megoldani, hogy Leona karaktere is megjavuljon, így olyan részletekre, hogy esetleg kihozzák az elmegyógyintézetből, vagy miképpen ölte meg magát, már nem akartak időt fecsérelni, még ha a nézőket érdekelte is volna. Az már viszont szakmai baki, miszerint biztos, hogy a mája passzolt Borostyánéhoz, még akkor is, ha nem szedett volna gyógyszereket, de alapjáraton? |
51397. Americanlife (2021-03-14 15:36.23) - (válasz Csak annyit hogy... 51395. hozzászólására) |
Kérdezd meg a színésznőket, mert engem is érdekelne, bár a 80-as években még nem volt annyira divat a fazonírozott punci, de lehet ebben előrébb jártak, mindenesetre azt tudni kell, hogy a szőr, és még a hónaljszőr sem számított cikinek, hiszen nézzél meg pár színésznőt, énekesnőt (Madonna), akik nem arról voltak híresek, hogy borotválták, szőrtelenítették az adott testrészeiket. Hogy maguk a karakterek mennyire voltak ebben a kérdésben "haladó" szelleműek, az is felvethet néhány kérdést, a folytatásokban már biztos voltak olyanok, akik éltek a lehetőséggel. Viszont maguk a színésznők lehet már előrébb jártak ilyen téren, bár ezt sem lehet biztosra venni. Javaslom, hogy keressél meztelen fotókat a színésznőkről, bár azokat lehet manipulálni, vagy ideiglenes alakítani, szóval az sem mérce...
A magam részéről köszönöm a magas szintű elmélkedésre okot adó kérdést, mert tényleg elgondolkodtató. De ha már így rákérdeztél, akkor megragadnám az alkalmát, és élnék a lehetőséggel, ha már ilyen modern világban élünk, - és bizony a férfiak egy része is borotválja, igazítja fazonra a szőrzetét - mi a helyzet veled? El tudom képzelni, amint élsz a fenti lehetőségekkel, főleg akkor van haszna, ha nem annyira nagy mérettel áldott meg a sors, ugyanis a kevesebb szőr optikailag is nagyítani tudja pénisz méretét, de lefogadom, hogy neked ilyen téren nincs panaszkodni valód, és sokan kíváncsiak a gyönyörű, méretes férfiasságodra. Ha esetleg nő lennél, akkor a kérdésem szintén fennáll, hogy miképpen is gondolkodsz erről. |
51396. Americanlife (2021-03-14 15:24.05) - (válasz Kfruzsina 51383. hozzászólására) |
A Dinasztia valóban érdekes volt, úgy kb. a 6. évadig abszolút vállalható, de sajnos utána lejtmenetbe került, ugyanazok a klisék ismétlődtek: előkerült, soha nem hallott rokonok, pláne behozták Colby-ékat is, akiket valahogy sosem tudtam megkedvelni, a sorozat karaktereinek érezni pláne nem. A színészek is cserélődtek, vagy a karakterek eltűntek-visszatértek, főleg az utolsó évad volt olyan, amit már én sem néztem volna szívesen, annak ellenére, hogy 1-2 történetet jól megírtak.
Úgy tudom, itthon is csak az első 6 évadot adták a TV3-on néztem is, de utána nem tudom, hogy leadták volna az egészet. Kár, és magyarul sem találtam azóta, sőt szerintem DVD-n sem kapható magyar nyelven. Szerintem az van, hogy a Dallas után már esélye sem volt a Dinasztiának, így asszem csak 1997-ben adták itthon először, amikor már a hazájában is régen véget ért a sorozat, 208 résszel, és 9 évaddal. Nekem is tetszett, hogy nőkre építettek, mégis azért voltak benne férfivonalak is, tehát valahogy tudták az egyensúlyt tartani. Az Onedin családot 81-ben adták? Nem előbb? Emlékeim nekem sem lehettek erről, valahogy mégis úgy tűnik, mintha a 70-es években adták volna...az ismétlésnél miért kellett a szinkronhangokat megváltoztatni? Az ismétlést sem néztem, biztos vagyok benne, hogy a maga idejében nagy siker volt, de szerintem nem lennék rá vevő. Azért a sorozatok 3 félék lehetnek...vagy nagyon vontatottak, vagy túl gyorsan történik benne minden (ilyenek a mostaniak, főleg a rövidebbek), vagy tartanak egy egészséges egyensúlyt, hogy lassú áramlat után gyors fordulatok, szerintem a Dallas is ebbe tartozik bele. Mert már mai szemmel lehet lassú sodrású, de ha megnézed, minden epizódban történik valami új is, amire tudnak építeni. Inkább arra gondolok, a műfaj nem jönne be a mai fiataloknak...mint ahogy nekem sem a fantasy/sci-fi/kalandsorozatok, valahogy sosem kötöttek le. Az örökölt szerelmet biztos néztem, de már nem emlékszem rá, és kár, hogy nem adták újból, vagy nem lehet hozzáférni. A Dallas egyrészt drága volt Mo-nak, mint említettük, nem is tudták egyben megvenni az egész sorozatot, másrészt tényleg annyira vadkapitalista, amerikai stílusú, hogy a szocializmus még meg sem próbálkozott vele, az ottani légkör és hangulat annyira elütött a miénktől, és ugye a szocializmusban nem volt divat a nyugatot majmolni. Romániában, sőt Jugoszláviában is előbb adták, az első részt 1990. december 31-én adták, akkor már túl voltunk a rendszerváltáson is, és szerintem ez egy ideális időzítés is volt, mert még a TV uralta a szórakozási szokásokat, ugyanakkor a magyarok is nyitottak lettek a nyugati cuccokra. Egyébként az elején itthon sem volt annyira népszerű a sorozat, a Miniseries-t nem látták olyan sokat, mint a soron következő évadokat. Aztán ahogy beszéltek a sorozatról, úgy kezdték el nézni egyre többen. Viszont a 10. évadtól itthon is jött a hanyatlás, annyi év után az embereknek túl nagy kötöttség volt úgy, hogy még további 3 évad várt a nézőre, tehát onnantól elindult egy csökkenés a nézettségben. Nem láttam az Anne Shirley-t, de döbbenten veszem, hogy a VU spin off sorozata volt, 85-ben??? Tehát korábban kijött, mint a VU? Így leírva nem rossz, de hogy mennyire kötött volna le, azt nem tudom megítélni. Értem én, hogy PC-nek kell lenni manapság, de a meleg és néger karaktereket én sem tettem volna bele, mert azzal az egész történet eredetiségét/hitelességét bomlasztják meg...főleg az író felé egy tiszteletlenség...pláne abban a közegben, ha nem voltak négerek, akkor miért gondolják, hogy azzal, miszerint beleírnak egy ilyet, majd mehet az egyenlősdi a társadalom felé? Melegek pedig mindig voltak, de ha egyszerűen az író nem álmodott meg egy ilyen karaktert, akkor miért kell az identitásukat megváltoztatni? A Dinasztia jut erről eszembe. Pár éve megcsinálták annak is a "modern" változatát. Ugyanazok a karakterek maradtak benne, de vagy 3-4 szereplőt néger/latin-amerikai színész(nő) alakít, és az eredeti sorozat Sammy Jo-ja (Heather Locklear alakította) az új sorozatban már pasi, és Steven férje. Rendben, hogy az eredeti sorozatban Steven is meleg, és ott is írtak már neki férfi szeretőket, ugyanakkor miért kell egy eleve női karaktert férfival eljátszatni? Félre ne értsd, a karakter nem nőből férfivá operáltatta magát, hanem szimplán biológiailag is egy meleg férfi, és természetesen latinos vonásokkal, ráadásként. Most ez olyan, hogy ha Baradlay Kazimir sem volt cigány az eredeti műben, akkor egy feldolgozásban ne változtassuk már át cigánnyá, vagy más nemzetiségűvé. Egyébként az eredeti Dallas-t is mindig ekézték, hogy egyetlenegy néger szereplő sincs a főcímben? Holott egész Amerikában, főleg délem, a négerek szép számmal élnek, nem igaz, hogy sosem került be a családba egy néger karakter sem??? Ha egyszerűen nem így álmodták meg, akkor miért meglepő? Pláne a Dallas republikánus sorozat volt, mely a fehérbőrűeket részesíti előnyben, a mellékszereplők között volt pár néger, és ennyi...a sorozat nem a társadalmi érzékenyítésről szólt, éppen ezért lepett meg a siket kisfiú/fogyatékkal élők története. Pozitívumként vettem, ugyanakkor szakmailag nem volt egy alaposan átgondolt szál, és pont itt kapcsolódom hozzád: Ray és Donna történetei önmagukban is kifutottak, de ha mégis megmarad a siket kisfiú szál, akkor pont a szakmai kompetencia hiánya miatt sem lett volna tartós, tehát szerintem még egy évadot ellavíroztak volna ezzel a témával, és Ray-t, valamint Donnát is kiírták volna (pl. elköltöznek máshová, ahogy lett is a sorozatban, bár egy bejegyzés szerint Ray-ék végül Svájcba mentek, de emlegették itt Párizst is, szóval ennek majd utána kell nézni, csak azt az évadot annyira nem követtem, amiatt, hogy a legkevésbé sem szeretem). Ha Japánban játszódik egy film, és minden karakter japán, akkor felesleges fehérbőrű vagy néger karaktereket alkalmazni, és ettől még nem fogjuk azt mondani, hogy a japánok nem PC-k. A Dallasban elég sok volt az orvosi baki, így a későbbi évadokban az ilyen jellegű vonalakat hanyagolták is. Viszont a Klinikát illetően elvárás lett volna, hogy ilyen téren kidolgozottabb legyen. Vanessa, JR fiatalkori szerelmi Bécsbe költözött, ott szülte meg James-t is. Aki aztán 22-23 év után látogatta meg az apját Dallasban...azt nem tudni, hogy James mikor tudta meg, hogy JR az apja, de amilyen nagy reményekkel ment, 2 év alatt el is távolodtak egymástól. JR eljegyezte Vanessa-t is, de a nő később visszatért Bécsbe, mert nem tudott többet megbízni JR-ban. Viszont az már nagyon romantikus szál, hogy JR a nászútján Bécsben véletlenül összefut Vanessa-val egy esti séta közben, amire azért került sor, mert már nem bírta Cally tempóját az ágyban:) |
51395. Csak annyit hogy... (2021-03-14 14:22.02) - (válasz Kfruzsina 51393. hozzászólására) |
Amerikánlájf, hahahóóó!!! |
51394. Quantumleap (2021-03-14 14:20.32) - (válasz Kfruzsina 51393. hozzászólására) |
Miért reagálsz rá egyáltalán? |
51393. Kfruzsina (2021-03-14 14:11.23) - (válasz Csak annyit hogy... 51392. hozzászólására) |
Köszönöm az elismerést, nem vagyok nagy szakértő, Americanlife nagyobb és lehet kérdezni, de ilyen jellegű kérdést nem. Egyrészt intim jellegű, másrészt tényleg nem tudom a választ, harmadrészt nem érdekel. |
51392. Csak annyit hogy... (2021-03-14 14:09.29) - (válasz Kfruzsina 51391. hozzászólására) |
Ok... Látom tőled semmit sem lehet kérdezni. Pedig nagy Dallas szakértő vagy! |
51391. Kfruzsina (2021-03-14 14:08.15) - (válasz Kfruzsina 51390. hozzászólására) |
Mondtam bocs. |
51390. Kfruzsina (2021-03-14 14:07.53) - (válasz Csak annyit hogy... 51389. hozzászólására) |
Mondtad nem érdekel a dolog, légyszi kérdezz mást erről, a trollkodásra nem vagyok vevő. |
51389. Csak annyit hogy... (2021-03-14 14:06.17) - (válasz Kfruzsina 51388. hozzászólására) |
Tipped sincs? |
51388. Kfruzsina (2021-03-14 13:58.04) - (válasz Csak annyit hogy... 51386. hozzászólására) |
Sajnos nem tudom a választ és nem is érdekel őszintén, hogy borotválták e vagy nem. |
51387. Kfruzsina (2021-03-14 13:57.21) - (válasz Gaborovics 51378. hozzászólására) |
Igen, az új sorozatnál valóban elveszett a régi Dallas feeeling, én azért nem is néztem egy idő után. |
51386. Csak annyit hogy... (2021-03-14 13:43.41) - (válasz Kfruzsina 51385. hozzászólására) |
Kérdeztem valamit! |
51385. Kfruzsina (2021-03-14 13:42.32) - (válasz Americanlife 51371. hozzászólására) |
VU: Az elején kifejezetten gyereksorozatnak indult, gyerekes történetekkel, de szerintem az volt a probléma, hogy a már kamaszodó, felnövő gyerekekkel sem tudott mit kezdeti a sorozat.
Az első két évadot, 26 részt, egyértelműen Sarah Polley vitte az ő történetei domináltak, Felicity és Felix volt olyan rész, hogy nem is szerepeltek, vagy ha igen akkor is háttérben voltak, de Sara(h) nélkül elképzelhetetlen volt egy epizód is. A harmadik évadtól jött a nagy váltás. Ennek az évadnak volt az elején egy nagyon furcsa rész, "De ha rossz volt, olyan rossz nincs" alcímen (már ez a cím is elég értelmetlen) dupla epizód volt, amely arról szólt, hogy Sarah kamaszodik és egyre többet lázad Hetty ellen, aki elég szigorúan is igazságtalanul bánt vele, valljuk be. Pl: Azt a ruhát, amit Sarah vásárolt a montreáli dadájától kapott pénzből , a lány tudta nélkül elajándékozta a szegényeknek. Ezért Sarah bosszút forralt. Találkozott egy utcagyerekkel, aki pont úgy nézett ki mint ő, helyet cseréltek, Sarah pedig Gus Pikeval megszökött a városba. Ott veszélybe került, banditák közzé, de Gusnak köszönhetően megmenekült és hazakerült Avonleaba, ahol közbe Hettyt alaposan kikészítette a Sara(h) hasonmás. Ekkor rájött Sara(h) , hogy nem lázadni, hanem engedelmeskedni kell, mert a kinti világ sem jobb. Na ez a rész volt, amit még Sara uralt, utána kezdett a szerepe háttérbe szorulni. Mondjuk ez a hasonmás sztori is száz sebből vérzett, onnantól kezdve indult valahogy el folyamatosan lejtmenetbe a sorozat. Amúgy a hasonmást is Sarah Polley játszotta, kettős szerep volt. Később már tényleg annyira megromolhatott a viszony, hogy nem mertek Sarának állandó udvarlót sem írni. Állítólag később szerveztek ilyen Váratlan Utazás rajongói találkozókat, Sarah arra sem jött el, meg volt olyan TV műsor, ahol elég negatívan nyilatkozott a sorozatról. Megperzselt szívek: Száz százalékig egyet értek veled, többször kiveséztük, nem akarom százszor leírni, nem kellett volna elkészíteni a második sorozatot, a negatív főhőssel. Borostyán: Már az eleje nagyon meseszerű volt, egy talált csecsemő, akit egy zárda előtt hagynak, az apácák felnevelik, nem tudni kik a szülei. Felnőve összejön egy jóképű gazdag pasival, kiderül, hogy az apja is gazdag, ráadásul a pasija nagybátyja. Ez is elég valószerűtlen még idáig is, de onnantól kezdve, hogy Andrea lezuhan a repülővel mindenképp. Igen, túl hamar teherbe esett Borostyán, bár talán ez még nem annyira meglepő, kikerült egy zárt világból, hirtelen belevetette magát az új ismeretlenbe, szerintem lehet azt se tudta, hogy kell védekezni, kérdés, hogy erre megtanították e az apácák, másrészt ha tudta is, azért akarta, a gyereket, hogy legyen valakije, hiszen nem volt senkije. Mivel gyermekvédelemben dolgozom, tudom a valóéletben sem ritka az ilyen, ha 18 évesen egy intézeti lány kikerül a nagyvilágba, rögtön összejön valami pasival, akitől terhes lesz, vagy még hamarabb is, mint 18 év. Csak annyi különbséggel, hogy általában nem gazdag pasikkal jönnek össze, hanem valami hajléktalannal, kikerült börtöntöltelékkel, vagy nagyon rossz körülmények között élővel. Így utána gyerekkel jobb esetben ismét anyaotthonban végzik, vagy a gyereket is elveszik tőlük, aki ismét intézetbe került, ugyanúgy bekerül abba a szociális ellátórendszerbe és ez a körforgás ismétlődik. Persze van egy kevés, aki talpra áll, normális életet él, de az 1%-uk. Vissza a Borostyánra, valóban hosszabb távon terveztek Andreával, ha gyereket is írtak neki, de talán ez a repülőszerencsétlenséges sztori nem kellett volna. Lehetett volna a házasságuk után egyből a Melodys szál, kicsit jobban elnyújtva, akkor valamivel valósabb sorozat lett volna. De ezeket a sztorikkal mind az Andrea, mind a Leona szál, sőt az egész sorozat elvesztette hitelességét. Leona nem tudom mivel ölte meg magát a börtönben, kizárt, hogy a tollal. Csak annyit mutattak, hogy valóban kért egy tollat levelet írni, utána már csak azt, hogy az utolsó percben, megérkezik egy doboz a kórházba, abban volt egy új donor mája, kiderült Leonáé és már azonnal csinálták is a műtétet. Mert már sürgette őket az idő, Borostyánnak megvoltak az órái számolva. Nos nem tudom, ha a valóéletben ez hogy zajlik, de szerintem biztos megvizsgálják a májat, hogy alkalmas e az átültetésre, illetve a beteget is valamennyire felkészítik erre. De az is valószínű, hogy Leona ilyen lépésre szánja el magát, hiszen korábban utálta Borostyánt, meg, hát egy jó ügyvéd ki tudta volna hozni őt a börtönből. Elvégre nem szándékos gyilkosság, hanem baleset történt. Leonáéknak meg ugye volt pénzük. |
51384. Csak annyit hogy... (2021-03-14 13:15.24) - (válasz Kfruzsina 51383. hozzászólására) |
Pamela milyen fazonra borotválta len |
51383. Kfruzsina (2021-03-14 13:12.50) - (válasz Americanlife 51362. hozzászólására) |
A Dinasztiát, ahogy írod érdekes lett volna. Kár, hogy itthon nem futott be akkora karriert, talán csak egyszer adták, akkor végig leadták? Nem néztem, mert nem volt TV3 csatornánk.
Valahol amúgy meg lehet szerezni magyarul? Ahogy írod szokásos sorozatbeli elemek lehetettek benne, de nekem tetszett, hogy végre a nőkre épít, ezért szeretném megnézni. Az amúgy hány részes volt összesen? Külföldi, nyugati sorozatokat inkább a '80-as évektől kezdődően mertek itthon leadni, a '70-es években főleg a már említette csehszlovák sorozatok mentek, a keleti sorozatok. Talán kivétel volt '81-ben az Onedin Család. Azt nem tudom, hogy merték viszonylag korán leadni, mert elég kapitalista sorozatnak számított, a hajózással, a tengeri kereskedelemmel. Nos én azt nem nézhettem akkor, mivel '83-ban születettem, csak a szüleim és idősebb ismerőseim mesélték, hogy mekkora nagy sorozat volt akkoriban. Valamikor a '90-es évek végén elkezdték ismételni, más szinkronnal, mint az eredeti, akkor bele bele néztem, őszintén nem kötött le. A zenéje jó, de nekem már valahol túl lassú volt, kb. úgy éreztem magam, mint, mondjuk egy mostani 20 éves érezné magát, ha leültetnék a Klinika, vagy a Dallas elé, más világ, más kor, akkor nagy sorozatnak számított, de már nem az én világom volt. Egyik nagy politika mániás ismerősöm mesélte az Onedin kapcsán, hogy azért nagy bátorság volt, hogy a '80-as évek elején, még a szocializmusban olyat levetíteni, hogy egy hajót kifosztanak benne és elvisznek mindenféle kincset. Nos én nem láttam, de ha már hajós film volt, elképzelhető, hogy volt benne ilyen jelenet. Vagy valami szimbolizmus akart lenni? Hogy a szocializmusban is ezt csinálják a háttérben, a gyárakkal? Nem tudni. Aztán amikre én emlékszem a halvány gyerekkorból a '80-as évek végéről, ugye a Klinika, az NSZK sorozatok közül a Derrick, a Maigret felügyelő, az olaszoktól a Polip, de már megjelentek a Bud Spenceres filmek is, meg ugye a már említett Chateauvalloni polgárok, bár azt sem néztem, majd a Tövismadarak, szintén nagy kedvenc, az Örökölt Szerelem (amit sajnos azóta sem adtak sehol) és végül már a rendszerváltás után a Dallas, 1990 szilveszterén volt az első rész, ha jól emlékszem. Érdekes amúgy, hogy még a hanyatló szocializmusban sem merték betenni idehaza, a pedig a fent említett sorozatokat már igen, vajon mi lehetett az oka? Pedig azt olvastam, hogy az összes volt szocialista már hamarabb adták, mint nálunk, még Romániában is. A maiak meg már teljesen más sorozatokon nőnek fel, biztos nem érdekelné őket a Dallas, erre utal az is, hogy a 2012-13-as verzió csúfos bukás volt. Igen a Trónok Harca volt az utóbbi évek legnagyobb slágere, több barátom, kollégám nézte, odáig voltak érte, de engem valahogy nem kötött le. Egy-két részt láttam belőle, de alapból nem tetszik ez a művi kreált világ, "sosevolt" középkor. Akkor inkább sokszor a Klinika vagy a Dallas, hiába én ilyen régimódi vagyok. Te láttad a Trónok Harcát, szereted? Az új sorozatok közül néztem karácsonykor a Netflixen, az Anne with E, magyarul Anne E-vel a végén. Lucy Maud Montgomery Anne Shirley regényének nem tudom hanyadik filmfeldolgozása. Nos annyit kell rólam tudni, hogy a 19. század végét 20. század elejét nagyon szeretem, a VU-t is és a régi Anne Shirleyt, amelyet a VU-t készítő Sullivan studió 1985-ben feldogozott filmre vitt. A VU ennek a filmnek a spin offja, olyan mint a Dallasnak a Knots Landing. Ugyanabban a kisvárosban játszódik, ugyanabban az időben, 19. század vége, 20. század eleje, csak a szereplők és a történetek mások, de vannak közös szereplők is. Nos az Anne Shirley történet röviden annyi, hogy egy idős testvérpár Matthew és Marilla Cuthbert örökbe akar fogadni egy fiút, hogy öregkorukra segítségükre legyen a háztartásban, ház körüli munkákban, de az árvaház tévedésből, egy vöröshajú, szeplős lányt küld hozzájuk, ő Anne Shirley. A testvérpár először visszaküldené, de végül megszeretteti magát velük, így marad, majd tanár lesz és összejön a városka legmenőbb pasijával Gilbert Blythe-val, akiből orvos lesz. Ennyi a film, a könyvben továbbviszik az életüket, összeházasodnak és hat gyerekük születik. Na most ebből csináltak 2017-ben egy újabb feldolgozást. De valami borzalmas lett. Az alapkaraktereket meghagyták, de a történetet átírták, beleerőltettek homoszexuális, illetve néger szálakat, amik soha nem voltak Lucy Maud Montgomery regényében, nem illettek az adott világba sem. Érdekes már csak így lehet egy sorozatot eladni? Klinika, orvosi szálakról beszéltünk, nagyon elnagyolták őket, nem lettek kidolgozva. De a Dallasban is fura volt egynéhány. Donnáék és a siket kisfiú történetét is nem tudom meddig vitték volna, ha nem marad a történet álom. Max. azt tudtam volna elképzelni, hogy nehezen boldogulnak a neveléssel, illetve a környezetük ellenérzésével, Tonynak speciális iskolára van szüksége, ami nincs Dallasban , így elköltöznek, ezzel ki tudják őket írni, mivel Ray és Donna kakaraktere már kifutotta magát. Sascha Mitchell, ezeket a részeket már nem láttam. Nagyon erőltetett szál volt az biztos. Hogy hogy Bécsben tanult Amerikából? Ez is olyan furcsa? Ott találkoztak? |
51382. Csak annyit hogy... (2021-03-14 13:05.17) - (válasz Gaborovics 51381. hozzászólására) |
Szamanta az az LindaGray borotválta a sorozat forgatása alatt? |
51381. Gaborovics (2021-03-14 06:28.43) |
Jockey egy ital megkóstolása után: - Fúj! Ez tea! |
51380. Lifeisamovie (2021-03-13 21:15.34) |
http://www.youtube.com/watch?v=zj8jBvR3RY4
Dallas vicces jelenetek (Hatalmas oltások XD) - Samanthával tegnap a klubban vacsoráztunk, s kivel futottunk össze? A te tetű bátyáddal. - Most hozzám beszélsz? - Van még valakinek itt tetű bátyja? - Csak Bobbynak! Pamela-Jockey 1:0 :D |
51379. Lifeisamovie (2021-03-13 19:38.56) |
http://www.youtube.com/watch?v=Ip-I75CaDZI
Bobby és Jockey medencés bunyója |
51378. Gaborovics (2021-03-12 14:41.03) - (válasz Americanlife 51377. hozzászólására) |
Ahogy láttam, a kérészéletű folytatást, az új generációs Dallas-t már ebben az új házban forgatták. Nem is bántam, hogy nem néztem, mert elveszett a régi Dallas feeling. A házban a konyha környéke és a medence felé néző hátsó bejárat, a tolóajtó maradt érintetlen. |
51377. Americanlife (2021-03-12 11:46.07) - (válasz Gaborovics 51376. hozzászólására) |
Ez egy nagyon jó leírás...az az igazság, hogy sokan, akik SF-ba utaznak, azt várják, amit a TV-ben láttak...holott jól írod, hogy a sorozatot stúdióban forgatták, és később lemodellezték, asszem 85-86 után elégelte meg Joe Duncan a forgatásokat, és eladta a farmot, vagy nem engedte a további forgatásokat. Utána következett a "szobás" korszak. A rajongók leginkább azért csalódnak, mert azt hiszik, ugyanolyan állapotában hagyták a házat, holott fel sem ismerni. No meg sokan azt mondják, nem is olyan nagy a ház, amilyennek gondolják. Pl. több szobát képzelnek bele, egyébként meg borsos a belépő ára is, illetve eleve egy magyarnak költséges az USA-ba való látogatás is. |
Vélemények | Americanlife, 2024-11-23 22:15 | 52816 hsz |
Szereplők kilépése,visszatérése | Americanlife, 2023-08-22 00:04 | 405 hsz |
Melyik a legjobb jelenet? | Lifeisamovie, 2023-06-06 15:23 | 6 hsz |
Kedvenc szereplőd | Opticum, 2020-12-12 09:16 | 281 hsz |
Kérdések | Quantumleap, 2019-09-07 20:16 | 1553 hsz |
A Dallas sorozatok openingjei és endingjei | Tündérke:-), 2019-03-21 10:56 | 45 hsz |
A Legjobb beszólások | Danyi, 2019-03-14 21:50 | 316 hsz |
Ki a leghelyesebb? | Viola Bulldog, 2015-01-15 11:43 | 37 hsz |
Epizód összefoglalók | Csanandri, 2013-04-08 19:05 | 380 hsz |
Spoilerek-csak kíváncsiaknak | Dasztifárló, 2012-09-03 15:21 | 238 hsz |
Összes Dallas fórum (18 db) |
Dallas adatlap |
Eredeti cím: Dallas |
Évszám: 1978 |
Szereplők: Larry Hagman, Ken Kercheval, Patrick Duffy, Linda Gray, Barbara Bel Geddes... |
További információk |