Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 13:25 |
Végszükség - Film+, 13:40 |
Kelly hősei - AMC, 13:45 |
Emmy - M5, 14:25 |
A tökéletes férj - Paramount Network, 14:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
2022-es választás |
Kevin Costner - Kedvenc Kevin Costner-filmek |
80-as, 90-es évek emléke |
Elit játszma - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Paranoia 1.0 |
Deborah Kara Unger |
2008-01-21 16:57.14 |
Nem zavar, hogy a spoilerekből már mindent előre megtudsz a sorozat egyes részeiről? Te valamit konkrétan tudsz, ami állítólag a 4. évad 4. részében fog Kate-tel megtörténni. Nem tudom, de én inkább nem olvasom el a spoilereket( amúgy köszi a Lost-os linkeket, amiket az egyik topikban ajánlottál, de nem szeretem előre tudni a váratlan dolgokat, mert ez olyan, mint amikor a kisgyereknek tudomására jut vagy meglátja, hogy mit fog kapni karácsonyra). Úgyhogy én inkább kivárom. Biztos nagyon izgalmas lesz a 4. évad. |
2008-01-20 22:45.01 |
Szerintem nem hülye kérdés. Mindennek van oka, s éppen ezért kell, hogy legyen válasz a miértre.:) |
2008-01-20 22:35.17 |
Miért ne lehetne? Minden elképzelhető a Lost esetében. Lehet, hogy direkt úgy vágták össze az előzetest, hogy tényleg azt higgyük, hogy az Charlie sírja. Majd meglátjuk...:) Már nem kell sokat várni:) Én biztos nézni fogom az AXN-n. És te? |
2008-01-20 22:32.07 |
Bocsi az a kimaradt: Haragszol? |
2008-01-20 22:31.45 |
Hargszol? |
2008-01-20 22:30.57 |
Szívesen:) |
2008-01-20 22:29.35 |
No jó megértem... |
2008-01-20 22:27.39 |
Nem tűnt fel, de köszi, majd megnézem. Biztos nagyon érdekes:D |
2008-01-20 22:26.12 |
Libby?- Régen láttad a sorozatot? Mert ahogy látom, nem nagyon emlékszel a nevekre?:D |
2008-01-20 22:23.58 |
Jackob:) |
2008-01-20 22:20.51 |
Majd megöl a kíváncsiság! Na kit temessünk? |
2008-01-20 22:18.31 |
Gyerünk ki vele:) |
2008-01-20 22:17.12 |
Ha nem az övé, akkor biztos van tipped rá, hogy kié lehet. Ugye? |
2008-01-20 21:09.38 |
Barkóba: Gengszterfilm? |
2008-01-20 21:08.57 |
Elég messze vagy haver, de mindent bele! |
2008-01-20 21:07.18 |
"Uram! Csoda történt! Egy ember eltűnt, mint fing a szélben!" |
2008-01-20 20:44.03 |
Jó kis fejtörést okoztál, haver! :) |
2008-01-20 20:43.25 |
Batman kezdődik (nagyon basza film), Michael Caine mondja Cristian Bale-nek. |
2008-01-19 23:54.58 |
Bár a kérdésedet máshoz intézted, ha nem haragszol meg, akkor válaszlehetőséget kínálok. Amennyiben veszed a fáradtságot és elolvasod a következő cikket, tanulmányt (hitelessége megkérdőjelezhetetlen még azoknak is, akiknek kiül a hideg verejték az arcára, mikor meglátják:
[link] (Ez a tanulmány csak a cigánykérdéssel foglalkozik, a niggerekről nincs szó benne.) Nos, mélyen tisztelt laikus honfitársaim: Mit szóltok hozzá? Mert bizony ezek tények! Ez a VALÓSÁG! Városi embereknek persze aligha lehetne elmagyarázni, mit jelent egy ilyen etnikummal (mely folyamatosan gyarapszik, akár a szervezetet megtámadó rák) "együttélni". |
2008-01-19 18:55.41 |
"Végül is a végén az összes szereplő meghal(bár ezt nem mutatják...)"-Értem mire gondolsz, de úgy vélem már régen láttad a filmet, így lehet, hogy összemosódtak Benned az emlékek és már nem emlékszel annyira a "finom" részletekre. Az idézett mondatodat a következőkkel lehet megcáfolni:
1. Nem lehet tudni, hogy az épület, amelyben Pitt és Norton verekedtek, s melyben egyuttal a bomba is volt azonos azzal, melyben az ominózus végkifejlett lezajlott. 2. Mikor Norton meglövi magát, s elpusztítja alteregóját, Tyler-t, a Káoszbrigád néhány tagja éppen akkor érkeznek meg uzsizacskóval a kezükben (azért, hogy kajálás közben végig tudják nézni csodálatos hőstettüket), valamint a foglyul ejtett Marla-val. Véleményem szerint ez a jelenetsor egyértelmű bizonyítéka annak, hogy nem halnak meg. Jól lehet a magam részéről én nem fedeztem fel a történet végén ilyen "balladai homály"-t, számomra a történet kerek, egész maradt. 3. A robbantások egy azonos időpontra voltak beállítva. Na már most, ha "meghaltak" volna, akkor azt látnunk kellett volna, hiszen akkor az az épület is összeomlott volna, amelyben ők is tartózkodtak. Ilyen szempontból a kijelentésed teljes mértékben fikciónak minősül. De legalább az értékeléseddel egyetértek, ez nekem is 5 csillag. |
2008-01-19 14:03.27 |
A FILM VÉDELMÉBEN:
1.A színész"óriásokon" kívül kevés szó esett a film rendezőjéről, David Fincher-ről, akinek a nevéhez olyan zseniális produkciók fűződnek, mint A hetedik és a A játszma című filmek (remélem nem kell ezeket bemutatnom elvégre is minden filmszerető ember számára ez a két film alapműként kezelendő), de említhetném még a Pánikszobát és a mostaniak közül A zodiákus-t is. Egy szóval olyan rendezővel van dolgunk, aki igenis elég sokat tett le az asztalra és remélem ez az eddig még töretlen sikere a jövőben sem fog megszakadni. 2. Azt írjátok, hogy a filmben túlságosan előtérbe kerül az erőszak, a céltalan brutalitás, s helyenként kegyetlen tud lenni az alkotás.-Ezt nem lehet tagadni, hogy ilyen elemek is vannak a filmben, de ki kell emelnem, hogy nem erről szól. Hát akkor miről is szól tulajdonképpen?-kérdezhetitek Ti laikusok. A film történetesen egy, az önmagát keresni próbáló, majd megtaláló emberről szól, akinek belső és egyben külső világát tárja a néző elé ez a MŰVÉSZI ALKOTÁS. Minden embert jellemez a megosztottság, a töredékesség,s ugyanez igaz a Jack-et alakító Edward Norton-ra(ezzel legalább egyetértek, ő tényleg kiváló színész). Brad Pitt az ő Rossz alteregója, s Jack döntés előtt áll hogy Tyler-t választja-e, azt az énjét, aki a belső szenvedésekért a világot teszi felelőssé, s ezért anarchiát, káoszt akar teremteni a földön, egy olyan kaotikus világot kíván teremteni, melynek irányítójává válhat. Míg Jack: az egyszerű proletárnak, a szorgos kishangyának saját maga kell meghoznia döntését: vagy a Tyler által felkínált próféta/megváltó/káosztermtő álarcot ölti magára, vagy megmarad ugyanannak a senkinek, aki mindig is volt. 3. Az erőszak "hiteles" megjelenítése valójában a világ, az általunk megélt világ leképezéseként értelmezhető, hiszen beláthatjuk, hogy nem egy tündérmesében élünk (lásd.: mindennapi hírek, katasztrófák, terrortámadások, oktalan háborús konfliktusok, stb.). Az én értelmezésem alapján, tehát az erőszak nem kerül a középpontba,hiszen ott az ember (Jack), az emberi történetek állnak, s a film nem is az erőszakra nevel (ezt megteszik helyette az idióta videojátékok), hanem inkább felhívja a figyelmet, hogy hová is tart a világ, hogy mivé válunk így.- Ez abból következtethető, hogy a film végén Jack "végez" saját alteregójával, s kis híjján önmagával is, s Tyler halála szimbolikusan értelmezhető úgy, hogy főhősünk nem választja azt ez életutat, amit Tyler képviselt(Fent ezt igen részletesen leírtam). 4. Tyler miért is megváltó? Emlékezzünk csak vissza a "szappanos" részre, amikor a Káosz brigád robbanóanyagot készített, hogy romba döntsék a kereskedelmi és pénzügyi rendszert. Szappan=robbanóanyag, vagyis a pusztítással éppenséggel ki akarták "takarítani" ezt a világot, meg akarták tisztítani attól a szennytől, melyet a profithajszoló kapitalizmus tett tönkre. Az emberi boldogságot, az értékeket a pénz tette/teszi tönkre, s éppen ezért a film karaktere ezért kíván "káoszt" teremteni a pénzre épülő világból. S ez a "káosz" nem is az aminek látszik, hanem egyfajta megváltás a pénz által beszennyezett világra nézve, s megváltás a pénz által megrontott/elrontott emberek számára is. |
2008-01-19 13:08.51 |
Ez maqjdhogynem 100%, hiszen ha Claire kijut a Szigetről, akkor a gyermekét mégsem fogja ott hagyni. |
2008-01-19 12:51.19 |
Minden héten háború- Micsoda általános igazság. |
2008-01-18 17:31.26 |
"The best mob movie ever."- Martin Scorsese filmjéről csak szuperlatívuszokban lehet beszélni.
A tégla és a Casino szintén olyan filmek, amelyeket látni kell. A kegyetlen alvilági élet hiteles bemutatását láthatjuk mindhárom általam említett produkcióban. A Ray Liotta által alakított Henry Hill nemmindennapi életútját követhetjük nyomon állandó szereplői kommentálással. A narrátor állandó jelenléte a történetben, valamint a gengszterélet sajátosságai, az argo és szleng nyelv keveredése mind szarkazmust, iróniát keltenek, semmint lehangolóan hatnának a nézőkre. Szerencsénk van annyiban, hogy a film kerüli a pátoszos jelleget, megfogalmaz ugyan egyetemes gondolatokat, de azt legalább kellő "humorral" tálalja föl.-(Hiába akarsz magasra törni, a végén úgyis ugyanabba a szarba esel vissza, amiből kimászni próbáltál.-lásd Henry Hill példáját)- Több Oscart is megérdemelhetett volna, így például Scorsese már ezért is megkaphatta volna az "aranyszobrocskát", nemcsak a A tégla című filmért. A film felépítése tetszett nekem a leginkább: A film elején Joe Pesci, Robert de Niro és Ray Liotta "viszik" a hullát elásni, akiről kiderül, hogy még nem halt meg, úgyhogy rásegítenek egy kicsit, majd itt hirtelen Ray Liotta elkezdi elmesélni, hogy hogyan váltak a maffiaban befolyásos emberekké, "nagymenőkké". Ez egészen a film közepéig tart, ahol visszatérünk a kezdeti ominózus jelenethez, a halottnak hitt ember legyilkolásához. S a film felétől már a jelent láthatjuk, az a cselekményszál folytatódik, amely az elején elkezdődött, de a visszemlékezés miatt megszakadt. Mesterien van a film tehát megkomponálva, két részre tagolható, de mégis megtartja egységességét, s emeli a film, a történet varázsát. Kultuszmozi! Csak ajánlani tudom mindenkinek. |
2008-01-16 16:29.53 |
Köszi. 16 rugó, azért elég húzós összeg a 2 évadért, úgyhogy várok egy kicsit a beszerzésével, hátha lentebb megy az ára.
Tekintve, hogy a 3. évad még csak most megy az rtlklub-n, egészen addig nem is fog megjelenni, amíg ezen a kereskedelmi csatornán le nem sugározták az összes részt. Elvégre is ha megjelenne DVD-n akkor az bevételkiesést jelentene az rtl-nek, vagyis egészen biztos, hogy manipulálják a dolgokat. Mindegy mi magyarok már úgyis megszokhattuk, hogy a nyugathoz képest mindig mindent késve kapunk meg, mert bizony ez itt a keleti süllyesztő. |
2008-01-13 12:11.41 |
Nekem is feltűnt, de engem ez a kérdés annyira nem izgat, hiszen azért ennél sokkal lényegesebb kérdések is felmerültek, amiknek a megválaszolására a 4. évad remélem sort kerít. Annyi azonban biztos, hogy nem Botoxot használ a csávó, hanem megint valamilyen rejtélyes dolog van a háttérben. Hogy mégis mi, azt nehezen lehetne kielégítő válasszal megmagyarázni, tekintve, hogy a szereplőről még szinte semmit sem tudunk (úgy értem még nem láttunk visszaemlékezést a múltjából). |
2008-01-13 12:02.56 |
A "Vajon tényleg meghal Charlie??" topikban ezt alaposan kiveséztem, ha kedved van nézd meg, mit írtam oda. A kisebbik előzetes végén valóban Carlie van ott, viszont hogy hogy a fenébe kerül oda, azt nehezen lehetne megválaszolni, majd a 4. évadból úgyis kiderül. Már nem kell olyan sokat várnunk. Második kérdésedre a válasz már kész tény: Charlie meghalt. |
2008-01-12 23:48.36 |
Megrázó film a küzdeni akarásról, egy a sportban tehetséges, ám az életben érvényesülni nem tudó fiatal lányról. Tapasztalatlansága, érettlensége teszi kiszolgáltatottá a világban, de önmagára talál a küzdőtéren. Sikerei, amiket a ringben ér el nemcsak a pénz és hírnév megszerzését garantálják számára, de egyuttal az életben fellelhető, megfogható és elérhető boldogság kapui is kitárulnak előtte. Lehetősége van arra, hogy kitörjön a nyomorból, a kétségekkel teli váratlan fordulatokkal és a nemvárt balszerencsével folyamatosan szembe csapó szegénységből, a kétes egzisztenciából. A néző szinte együtt él, együtt mozog ezzel a hihetetlenül erős nővel, aki a rinben úgy harcol, mint egy igazi amazon, ám az életben még mindig sebezhető kislány marad. Már-már kezdi átvenni az amzon-én a személyiség teljes irányítását és már az élete, a sorsa is kezd valahogy a rendes kerékvágásba jönni, mikor bekövetkezik a tragédia, mely oly ütemtelenül, s minden előzményt nélkülözve következik be, hogy a nézőnek akarva-nem akarva kiül a döbbenet, a mélységes bánat az arcára. Mindennek vége... az élet kegyetlen, durva, rideg és nem ismer könyörületet... És az igazi dilemma mégcsak ezután következik. Miközben néztem a filmet az az ézésem volt, mintha önmagammal viaskodtam volna: az egyik "énem" azt mondatta velem, hogy miért nem halt meg ez a szerencsétlen lány, aki már nem tudja véghez vinni amit akart, nem tudja megvalósítani az álmait, míg a másik "énem" azt sugta a fülembe, hogy az élet a legnagyobb kics, ami megadatott számunkra, s azt megvetni, a halált kívánni a legnagyobb bűn lenne.-Persze ez csak egy film, de mégis az élet ilyen: folyamatosan döntéseket kell meghoznunk, s miután már megtettünk valamit, amit nem kellett volna, már késő önmagunkat a vérpadra állítani. A film legvége tulajdonképpen ugyanazt az etikai problémát állítja a középpontba, ami A belső tenger című spanyol film alaptörténetét is alkotja. Társadalombírálatot is megfogalmaz a film az amerikaiakkal szemben, hiszen a család, mint menedék eltűnik a karkter/személyiség legféltettebb zugai közül. Egyedül a boxban talál otthonosságra, a család pedig csak megvetéssel viseltetik iránta és az iránt, amit csinál, nem hisznek benne és nem hisznek abban sem, hogy képes lenne megváltoztatni életét. Végtelen szomorúság önti el a néző figyelmét, mikor látja, hogy a kórházban a segítségre szoruló Maggie teljes letargiában, s az élettől megszabadulni kívánva fekszik, a családja nem foglalkozik vele, s magára hagyják (mielőtt elmentek volna hozzá, éppen Disneyland-ben szórakoztak egy jót, ahelyett, hogy a beteg ágya mellett lettek volna és támogatták volna, hogy esélye legyen a felépülésre, helyesebben, hogy az újrakezdés reményét megtalálhassa). Tehát a család, mint létmenedék semmivé válik, s egyedül az edzője (Eastwood) marad mellette, aki az életben ugyanolyan magányos, mint Maggie, s egyedül ő az no meg öreg barátja (Freeman), akik még foglalkoznak a lány sorsával. Két ellentétes vélemény összecsapása bontakozik ki közöttük, a Létezés nagy boxmeccse ÉLET és HALÁL között, s mint az a tragikus léttapasztalatból levonható: a halál diadalmaskodik, felül kerekedik az életen. De mit is tett Frankie igazából: megmentette vagy megölte Maggie-t? Szerintem megváltotta őt az életben ráváró további szenvedésektől, de éppen emiatt válik olyanná a film, hogy azt az érzést kelti az emberben, mintha kifacsarták volna a szívét, mert annyira őszinte, hogy az csak fájdalmat okozhat az ember számára, de vigaszt nem. |
2008-01-12 19:25.03 |
Valaki meg tudná mondani, hogy ez a film kis hazánk megjelent-e egyáltalán DVD-n, vagy le lehet-e valahonnan tölteni? A segítséget előre is köszönöm. Figyelembe véve a filmben szereplő színészek neveit és azért a rendező sem akárki (Steven Spielberg), talán több odafigyelést, több hozzászólást, több nagyrabecsülő szót érdemelne meg (eddig ezt még csak Szamuráj tette meg, de remélem csatlakoznak még hozzá többen is). Még nem láttam ezt a filmet, ezért is lenne fontos, ha Valaki válaszra méltatna. Minden bizonnyal egy kiváló filmről van szó és az előzetest elnézve ígéretesnek tűnik: http://www.youtube.com/watch?v=gibuvG4prkQ |
2008-01-12 14:43.57 |
Kár, hogy csak ilyen kevés figyelmet kapott ez a remekbeszabott művészi alkotás.Az előttem hozzászólók írásait öröm volt olvasni, hisz az vonható le, hogy Ti nem csak megnéztétek ezt a filmet, hanem gondolkodtatok a témáról, a történelemről, a hatalomrajutás következményeiről. Természetesen egyet értek Veletek a filmmel kapcsolatban szinte mindenben. A történelmi filmek védjegye egyértelműen a nagyháborúk és látványos csaták bemutatására épülő drámai történetek előadása. Ez a film szakít ezzel a hagyománnyal. Elmaradnak az ütközetek, azoknak már csak következményeivel, végeredményeivel szembesülhetünk, mikor a véres vizű folyót és a vár előtti vérmezőt, a csatatéren maradt oszlásnak induló véres emberi cafatokat mutatja a film. A látványosságok elmaradása mégsem jelent ninőségi romlást és az embernek nincs olyan érzése, hogy csak azért nincs harc, mert nem tudták volna megcsinálni, hanem alapvetően azért nincs mert a film megtartja feszültségét anélkül, hogy bármilyen nyers erőszakot a figyelem középpontjába állítana. A filmben nem a férfi becsület és a harcmező kegyetlen törvényei dominálnak, nem a halál, a kitartás, a társak iránti hűség és önfeláldozás az uralkodó jellemvonások, hanem az álnokság, az árulás, a kétszínűség és a hatalomhoz való kíméletlen ragaszkodás annak érdekébe, hogy Erzsébet véghez vihesse reformjait. A film számomra nagyon hitelesen elevenítette meg a hatalmi harcok velejáróit, s azt hogy a nagy uralkodóknak is hibát hibára halmozva kell elkövetniük felelőtlen dolgokat, csakhogy aztán nagy uralkodokká váljanak. A film lenyűgöző és egyben páratlan alkotás, üde színfolt a történelmi filmek sorában. A szereplőgárda se semmi: külön ki kell emelnem Geoffry Rush és Cate Blanchett nevét, szerintem ők ketten utánozhatatlanul jók voltak, Geoffry párbeszédei és monológjai: maga volt a tökély, Cate pedig egyszerűen királynői fenség volt, a legjobb választás erre a szerepre, melynek a jutalma, díjazása sem maradhatott el. Az Erzsébet királynőt megformáló Cate kitűnően vissza tudta adni azt a folyamatos érzelmi (ki)csapongásokat, amik tulajdonképpen ezt a nemes nőt jellemezték, egyszerre tudott hidegséget és érzelmi túlfűtöttséget mutatni/színlelni, vagy éppen hol az egyiket, hol a másikat mutatta az udvar felé. Daniel Craig nem alakított maradandót, de ez nem is csoda, hisz a karaktere annyira fontos szerepet nem töltött be. Hiába James Bondunk itt nem tudta megmenteni a világot, úgy látszik az igazhitűség itt kevésnek bizonyult. Remélem az Elizabeth folytatása Az aranykor is hasonlóan jó lesz és bízom benne, hogy nem fog veszíteni értékéből. |