Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Végtelen vihar - Film+, 02:45 |
Mélytengeri pokol - TV2, 03:00 |
A dán lány - HBO2, 04:00 |
Elpusztíthatatlanok - AMC, 04:05 |
A bűn árfolyama - HBO3, 04:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Carter Burwell (69) |
Owen Wilson (56) |
Chloe Sevigny (50) |
Delroy Lindo (72) |
Tim Guinee (62) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Panelkapcsolat |
Ella Hunt |
2008-07-29 17:57.35 |
Thanx. :-)) |
2008-07-29 17:56.04 |
Azért House-t nem nevezném öregnek. :-)) |
2008-07-08 14:25.20 |
Ehem. :-)) Elárulná valaki - komolyan kérdezem - hogy miért elegendő egy kapcsolathoz, hogy jó szócsatákat vívnak? Szerintem ez nagyon-nagyon kevés. Ennyi erővel a törpe-anyu is ideális lenne House-nak...
Egyébként szerintem Cuddy nem igazán tud jól visszavágni House-nak. Ha Cuddynak sikerül is egy-egy pirruszi győzelmet aratnia egy ilyen adok-kapokban, a vége mégis az, hogy ő kapar House ajtaja előtt. Ami viszont az jelzi, hogy Cuddy apró győzelmeit csak annak köszönheti, hogy ő a főnök, és a vitát le tudja zárni azzal a kimondott-kimondatlan mondattal, hogy "én vagyok a főnök." Másik oldalról viszont ez is kevés, mert House mindig átvágja. No most képzeljük el, mi lenne akkor, ha nem a főnöke lenne, csak egy hozzá hasonló osztályvezető. Még ennyire sem tudna hatni rá. (Akár a team, akár Wilson sokkal inkább képes meggyőzni, mint Cuddy.) Így viszont, hiába van néhány szellemes visszavágása, minden szócsatában rögtön alul maradna, és egyértelművé válna, hogy Cuddy egyáltalán nem képes megismeri House-t, egyáltalán nem tud bánni vele. Ha szerintetek a visszavágás az alapvető ok, amiért összeillenek, akkor ennek a kapcsolatnak semmi alapja nincs. Cuddy jellemét, a kapcsolatuk jellegét (főnök-beosztott) és ezt követően House viszonyát Cuddyhoz nagyon meg kellene változtatni, hogy ez a két ember passzoljon egymáshoz, de láthatólag erre fittyet hánynak az írók. Tudom, hogy az alkotók most nagyon forszírozzák ezt a shipet, de ezzel olyan mély csapdát ásnak maguknak, hogy az életben nem tudnak kikecmeregni belőle vagy csak nagyon nehezen, és félő, hogy csak úgy, ha Cuddy kilép. Ugye ezt nem akarjuk? Mondjuk egyszerűen röhej, hogy képtelenek egy olyan női karaktert megalkotni, aki tényleg House-kompatibilis. :-(( |
2008-07-05 19:09.11 |
Oké, kérdezd meg Hugh-t, ha nem sikerül egyeztetnetek a talit, akkor két hét múlva megpróbálom én. Ugyanis akkor meg én leszek az USA-ban. ;-))
Alapvetően egyet értünk, én is ara gondolok, amire Te. Tehát a hasonlóság a kiemelkedő intellektusban, a szakmai hírnévben, humorérzékben, az egyedi gondolkodásmódban, közös érdeklődésben mutatkozzon meg, de természetesen az a bizonyos női gyengédség tartsa vissza a főiskolás-szerű, gyerekes húzásoktól. Ahogy abban is egyet értek, hogy ne akarja megváltoztatni, és maga is legyen egy olyan erős, integráns személyiség, aki képes tisztelni House-t, de maga is képes tiszteletet kivívni. Röviden és velősen, szerintem ugyanarra gondolunk. :-)) Tritter bácsit nem véletlenül becézgetem olyan szeretetteljesen Trippernek. :-)) Ebben nagyjából benne van a véleményem. Tényleg kicsinyes volt, és kimondottan képmutató. Az is igaz, hogy a negyedik évad felől visszatekintve a kereskesszékes sztori maga a felüdülés. De akkor nem gondoltam, hogy vissza fogom sírni. Néha még Tripper bácsira is könnyes nosztalgiával gondolok. ;-)) |
2008-07-05 15:51.39 |
Éppen az adna némi pikantériát a dolognak, hogy a nő egyrészt nagyon house-os lenne, másrészt nagyon nem. Ahogy már írtam: a munkájában hasonlóan kiemelkedő, hasonlóan kompromisszumképtelen, ugyanolyan széles látókörű, akit sok dolog érdekel, és partner lehetne a szócsatákban. DE mindezt egyensúlyozná valami női lágyság (nevezhetjük esendőségnek, gondolom, hogy így értetted), diplomáciai képesség, és ezen a ponton különböznének. Férfiként, nem gyerekként vagy sérültként kezelné House-t. Megértené a motívációit, és szemben vele, képes lenne kimutatni az érzelmeit - ellenben nem várná el, hogy House is beszéljen az érzéseiről. Így egyfelől house-os lenne, másfelől, nem klón. :-))
A kerekesszékes csaj nagyon gyenge karakter volt, és az egész tolókocsis cirkusz erőltetett és buta volt (ha a végén meg tudták oldani úgy a parkolási gondolt, hogy mindkettőnek jó legyen, az elején miért nem net???). Egyedül Laurie artistamutatványai és játéka mentette meg azt a részt. Na mindegy, engem nagyon idegesített az alapötlet, és a nő karaktere is nagyon "megcsinált" volt. Tritter pedig inkább csak a felszínen volt House, különben nagyon sokban eltért. Az egyik, hogy a munkájában aligha lehetett kiemelkedő. Ha egy igazán szaftos ügy helyett House-ra fordított ennyi energiát, akkor az azt jelenti, hogy soha nem volt olyan képességű, hogy komoly ügyet kapjon. Ehhez képest azt kellett látnia, hogy itt ez a szemtelen alak, aki sikeres, akinek rengeteg mindent megengednek, de odáig nem jutott el, hogy talán a szakmai kvalitásai miatt. Másodjára, Tritternek semmi oka nem volt rászokni a cigarettára, nem kínozzák olyan fájdalmak, amik lehetetlenné teszik a normális életvitelt, mégis képtelen leszokni. House-nál azért komplikáltabb a Vicodin-ügy. Harmadjára - és szerintem valahol ez volt a Tritter-szál célja - azt mutatták be, hogy bár ugyanarról a megszállotságról van szó mindkét esetben, de Tritter megszállottsága pusztító fanatizmus, mivel mindenkit kész volt House környezetében tönkretenni, egy kicsinyes bosszúért, House-é viszont végeredményben építő jellegű, hiszen életmentéshez vezet. Egyébként Laurie, RSL és Shore is többször úgy írták le House karakterét, hogy amit tesz a betegiért, az végeredményben nagyon is egészséges személyiséget tükröz - ki akarja deríteni, hogy mi a baja, és meggyógyítani, a motíváció így másodlagos. 5. évad - nagyon remélem, hogy igazad lesz. :-)) |
2008-07-05 15:23.44 |
Ja, igen, tudom, hogy nem szó szerint értetted. :-)) Csak tovább gondolkoztam. |
2008-07-05 15:22.20 |
Tudom, hogy ezt csinálják, és igyekszem valahogy rávenni a többieket, hogy ne húzzák fel magukat. Ezért az irónia. Persze, abban is reménykedem, hogy a kis netlovagok is észreveszik magukat. :-)) |
2008-07-02 23:38.14 |
Senki nem veszekedett, Muki. Idejött valaki, és sértegetni próbált másokat. Valaki racionálisan és segítőkészen elmagyarázta neki, hogy miért nincs igaza, miközben én megsajnáltam szegény párát, és türelemért esedeztem a számára. Mert az az áldott jószívem fog a sírba vinni... |
2008-07-02 23:35.10 |
Elképzelhető jelenet. :-)) Mondjuk, a gyereket sem úgy kell nevelni, hogy megfosztjuk a személyiségétől. Cuddy pedig valami hasonlót próbál. |
2008-07-02 23:32.07 |
Szerintem azért, mert feltűnő a kontraszt, aközött, ahogy a Hameront igyekeztek szépen felvezetni, és aközött, ahogyan a Huddyt viszont durván elszúrták.
A jégsarki csaj tényleg jó lehetett volna, intellektuálisan is egy szinten voltak, ami szerintem is fontos. Viszont talán nem annyira a konyhai serteperte jelentené a gondoskodást. Oké, persze, legyen kaja az asztalon, de azt rendelni is lehet ;-))), és az otthon biztosítása valóban sokat számítana. De amit különösen fontosnak érzek, az egyfajta érzelmi háttér megteremtése, a tudat, hogy valaki tényleg ott van, ha szükég van rá. Az ötödik évad rossz ómenekkel indul, már csak azért is, mert minden szinten olyan magasra tették az ingerköszöböt a túl sok drámai húzással, hogy a nézőknek, akiknek tetszett, jóval nagyobb dózisokat kell adni, hogy ismét a "hú azta, ez már mekkora volt" típusú kommentekkel reagáljanak. No meg a viszonyokat sem lehet azon az intenzitáson tartani, ahogy eddig. Vagy lesz bátorságuk radikális változtatásokra (értem ezalatt, hogy a Wilson-House drámát gyorsan elvarrják, a Huddyt pedig vagy elfelejtik vagy tiszteségesen kidolgozzák, ez esetben persze a Hameronosoknak is kell valami, amit félő, hogy megint összecsapnak), vagy sajnos, azt kell mondanom, hogy lefeküdtek a közízlésnek. :-((( |
2008-06-25 17:21.16 |
szerencsétlent... |
2008-06-25 13:49.00 |
Hagyd már a szerencsétlett, Katamonyi. Olyan, mint a többi hasonló, aki időnként ide rókázik valamit. Ez egy embertípus, ki kell élniük valahol a frusztrációikat - nincs életük, nincs barátnőjük, a külsejük átlagos, mindenben közepesek, valószínűleg az életben nem lesznek sikeresek semmiben, sem a magánéletben, sem a munkában. Két örömük van az életben: belerondítani mások szórakozásába és hulla részegre inni magát minden este valamilyen lepukkant buliban. Eléggé elbánt velük az élet, minek bántsuk őket mi is, nem igaz? :-)) |
2008-06-24 01:47.21 |
amelyben át akarjuk nevelni...
Megyek aludni. :-)) |
2008-06-24 01:46.42 |
Hát, tényleg mindenki jobban járna, ha elolvasnának néhány jobban sikerült fanfic-et, viszont ez komolya szerzői jogi problémákat vet fel. :-))
Virág - hm, nem is rossz ötlet, főleg House reakciói miatt, amelyek a döbbenettől a zavaron át egészen az idétélenkedésig terkedhetnének. De azt is el tudom képzelni, hogy ő ad virágot, persze house-osan - például elcsórja valakinek a virágcsokrát. Amiben persze benne maradna a kártya, mondjuk: "Nyugdíjba vonulásod alkalmából, szeretettel." :-)) Egy második világháború előtti magyar filmben vannak ilyen helyzetkomikumok. A(z ifjú hősszerelmes mindig idegen virágokkal ékeskedik szíve hölgyének, az egyik csokorban pedig ez szerepel a kártyán: "Bocsásd meg, hogy megvertelek. Hrabec." :-)) Na jó, nem lopkodok tovább, és befejeztem a Hülye Ötletek Börzéjét. Agyamra ment a meleg. :-)) Örülök, House MD, hogy nem csak én nem tudom elképzelni, hogy a Huddy után hogy folytatnák. És abban is igazad van, hogy Cuddy át akarja nevelni House-t, pontosabban kezelhetővé akarja tenni, olyanná, akit könnyű irányítani. Ezt viszont House nem hagyná, és egyébként is, milyen kapcsolat az, ahol át akarjuk nevelni a másikat? |
2008-06-24 01:33.38 |
Voilá: [link] Remélem, hogy nem számít reklámnak. :-))
A második rész az első évadból. Egyébként a szülő-orvos munkamegosztást részletesen a harmadik részben fejti ki. |
2008-06-24 01:30.10 |
Arra még egy kicsit várnod kell, ti. még nem írta meg. :-)) |
2008-06-15 16:11.19 |
De még mennyi mindent ki lehetett volna hozni belőlük! Talán Foremanből a legkevesebbet, mert vele az átlagnál többet foglalkoztak. De Cameron és Chase családjáról nagyon keveset tudunk, mert hiába derült ki, hogy Chase és az apja nem voltak jóban, de nem tudjuk mi az oka. Cam családjából pedig senkit sem láttunk. Szóval rengeteg lehetőség, félbehagyott ötlet van itt, amiből sokat ki lehetett volna hozni, és nagyon ígéretes dolgokat. Ehelyett bedobtak három teljesen érdektelen figurát, akik természetszerűleg érdektelenek, mert ahogy Rena pontosan rámutatott, ha az előzőeknél érdekesebben lennének, akkor már House MD, hanem House MD's Duclings lehetne a sorozat címe.
Egyébként pedig alapszabály, hogy győztes csapaton nem változtatunk. A régiek jellemét felépítették, kitalálták a kapcsolatrendszereket, és a színészek között is remkül működött az összajáték. Hugh és Jesse, Hugh és Jen között már egy pillantásban, egy grimaszban minden benne volt, érezték egymás játékát. Az újakkal viszont Hugh sem tud mit kezdeni. Hiába zseniális színész, akinek a közelében még egy középszerű színész is feljavul, két közepes és egy tehetségtelen színészt, akiknek ráadásul rossz a karakterük, ő sem tud felhozni. Én azt hittem, hogy 3-4 részen keresztül elszórakoznak egy új team kiválasztásával, találnak egy-két embert, akik közül végül egy megmarad, és a régiek közül mondjuk ketten visszatérnek a csapatba, a harmadik nem, de ő is marad a kórházban, és időről időre csatlakozik. Ez így szerintem működött volna, mondjuk az 5-6. résztől állt volna össze az új csapat a régiekkel, de mégis egy kicsit megváltozott felállásban, új viszonyokkal. A Hameron tényleg ki volt találva. Először meghívta arra a versenyre, ahol kiderült, hogy Cameron képes megszeretni House bizonyos hobbyjait, és láthattuk őket a kórházon és a munkán kívüli helyzetben. Utána kiderült, hogy House-nak hiányzik Cameron, a randin pedig eléggé úgy tűnt, hogy csak arra vár, hogy megcáfolja a keserű szavakat. Nem történt meg, a második évadban nem léptek tovább, de a robotos jelenetben Cameront vizionálta, ám nem megalázó helyzetben. A harmadik évadban a Vicodin-elvonási részeknél csak Cameront engedte be a lakásába. Az évad második felében - de ezt már sokszor leírtuk - elkezdték Cameron jellemét elszúrni, és csak az Általad is említett célozgatások maradtak, amiből persze bármit kihozhatnak, de most és így elég logikátlan lenne. Ennek ellenére a Hameron kevésbé lett elszúrva, mint a Huddy. Már az alap felállás is neccces (főnök-beosztott kapcsolat, Cuddy irányító és nevelői hajlamai, House zabolátlan, semmilyen parancsolgatást, nevelést nem tűrő jelleme), és ezt csak tovább tetézték azzal, hogy egyáltalán nem fordítottak figyelmet arra, hogy bemutassák, Cuddy törekszik House megismerésére, érdeklik az indokai, vagy hogy House-t érdekelné Cuddy személyisége. Soha nem láttuk őket olyan helyzetben, amikor nem munkáról volt szó. Egyetlen olyan szál volt, ahol - ha van egy csepp eszük - el lehetett volna kezdeni egymáshoz közelíteni őket, azok a részek, amelyekben Cuddy kéri az injekciókat, és House figyelmezteti, hogy olyan embert válasszon a gyereke apjának, akit kedvel. No, innen el lehetett volna indulni, de nem tették meg. Cuddy továbbra sem tudott House-ra férfiként nézni, továbbra sem akarta megérteni a motívációit, hanem nevelni akarta, egyre több hibát követett el, majd szintén a harmadik évd második felétől az ő jellemét is lebutították. Egy szóval mindkét ship esetében hibát hibára halmoznak, és ezek után azt akarják elhitetni, hogy egy-két szánalmas és giccses jelenettel hitelessé teszik a Huddyt? Hangsúlyoznám: ha ugyanezt Cameronnal játszák el az utolsó részekben, az legalább ennyire hajmeresztő lett volna. |
2008-06-14 22:37.56 |
House MD, egyet értek, én is a régieket akarom. (Mínusz Foreman, ha szabad kérni, mert bezzeg az ő blazírt ábrázatát bámulhatjuk.) Az újak halásosan unalmasak, Oliviácska pedig egyenesen tehetségtelen, de annyira, hogy az már fáj. Egyértelmű, hogy az írók unták saját magukat, és az is, hogy fogalmuk sincs, mit csináljanak a régiekkel. Ennek ellenére mondom, hogy azért érdemes megnézni az évadot, legalább néhány részt. A Frozen az egyik legjobb, a három előző évad bármelyikének becsületére vált volna. House nagyon House benne, méghozzá az összes jó tulajdonságával, és Mira Sorvino is remek. A karácsonyi rész is nagyon jó (a végén House mosolya a templomban... :-)), és általában a 8-14. Alapjában véve a CIA-s rész is elég jó, kár, hogy nem használták ki a lehetőséget, amit a tikosszolgálat és House találkozása magában rejtene, no meg a CIA-és doktornőt is mellőzhették volna. Az első rész is teljesen rendben volt, a 2-7 és a két évadzáró volt értékelhetetlen.
Én azt sem szeretném, ha a Hameront kezdenék túllihegni, mert az szintén nem válna a sorozat javára. Ráadásul a huddys tapasztalatok alapján félő, hogy azt is elszúrnák. Ugyanakkor az is igaz, hogy ezt a szálat kevésbé torzították még el, könnyebb megmenteni. Arról már magam is többször elmélkedtem, hogy azután, ha összejönnek Cuddyval, mi lesz? Na bumm, létrejött a Nagy L'Amour, de utána mégis hogyan képzelik el, hogy ez a két ember együtt dolgozik? Cuddy soha nem tudná olyan engedelmes fickóvá változtatni, amilyenné akarja, sem a munkában, sem a magánéletben. És éppen amiatt, hogy ez a kapcsolat nem folytatható, képtelenek hosszabb időt eltölteni egymás mellett, az esküvő is elképzelhetetlen vagy legalábbis tönkre vágná az egész sorozatot. Visszamenőleg lerombolnák azt, amit olyan zseniálisan felépítettek. :-(( |
2008-06-13 23:10.59 |
Mit meg nem figyelsz! Lisa álla fel sem tűnt. :-)) Na ja, így jár az, aki csak a címszereplőre fókuszál részletesen és a többiekre csak felüleltesen. ;-))
Ízlések és pofonok különbözőek, kinek milyen típus jön be, illetve melyiket nem bírja elviselni. És ebben a külső csak egy momentum, gyakran nem is döntő. Az, hogy kit tartunk vonzónak, az sokkal bonyolultabb. Nekem például alapvetően a sötéthajú, elegáns férfiak tetszenek, és utálom a borostát. Ehhez képest azt mondom, hogy House (maga Hugh is) az egyik legvonzóbb férfi, akit valaha láttam. :-)) Az meg még bonyolultabb, hogy az ember momentán kibe szeret bele. Ja, Wilsonnak eddig mázlija volt, megkegyelmeztek a jellemének. Remélem, így is marad, és a többieket teszik helyre, ahelyett, hogy elrontják az ő karakterét is. |
2008-06-13 23:03.39 |
A babás jelenet az egyik kedvenc, és a búcsú Hektortól is. Igazad van, nagyon is látszik, hogy összehaverkodott a lelkitársával. :-))Egy tucat olyan drámai és/vagy megható jelenetet lehetne még felhozni, amelyben minden giccs nélkül tudták a jelenetet megrázóvá tenni, gyakran sokkal egyszerűbb eszközökkel.
All In - mmm, az a fehér ing szintén nagyon ott van. Nem beszélve a második évad migrénes jelenetében a zuhanyzóbeli megjelenését. ;-)) A 18 éven aluli olvtársak miatt itt befejezem. ;-)) |
2008-06-13 22:52.46 |
Azt hiszem, a Cameron azért tűnik picit életképesebbenek (bár mint tudjátok, Hameronos sem vagyok), mert Cameron az, aki legalább egy picit is ismeri House-t, vagy legalábbis igyekszik megismerni, érdekli a személyisége és néha képes megérteni a motívációit. Ezért tud hatni rá, bár csak ritkán. Ugyanakkor - szemben Cuddyval - nem akarja irányítani. |
2008-06-13 22:49.23 |
Azért a helyedben megnézném. :-)) Könnyen lehet, hogy nem értesz majd velünk egyet, és nem győzöm hangsúlyozni, hogy mindenkinek a saját véleményét kell kialakítania. :-))
Szerintem az a vélemény sem állja mega helyét, hogy "az ellentétek kiegyenlítik egymást", de az sem, hogy két embernek hasonlónak kel lennie. Ez sokkal bonyolultabb. Azt hiszem, hogy Cuddy és House esetében az a gond, hogy éppen azok a tulajdonságaik egyeznek - makacsság, önfejűség - amelyeknek nem kellene egyezniük, és abban különböznek - világnézet, érdeklődési kör, intellektus, amelyekben hasonlítaniuk kellene. Cuddy irányítani akar, House nem tűri, ha irányítják, ezen felül semmilyen összhang nincs közöttük, érdeklődésük egymás iránt pedig merőben csak szexuális, egymás személyisége egyáltalán nem érdekli őket. Valóban, két hét után kifárasztanák egymást - és minket is -, ennek vége pedig csak a csömör lehet. Onnantól kezdve pedig fogalmam sincs, hogyan tudnának együtt dolgozni. |
2008-06-13 16:34.43 |
Nem Cuddy vagy Huddy, de mivel főleg itt agyalunk a záróepizódokról, ezért ide szúrom be, ami eszembe jutott.
Az egyik internetes újság hogyvolt című rovatában egy lelkes House-fan, aki eddig is írta az összefoglalókat, most elkezdte az első évad részeinek rezüméit megírni. A második epizód került terítékre, ez az a rész, amelyikben a lacross-os srác a POTW. Nekem egyik személyes kedvencem, négy nagy jelenettel, amelyek köül az első kettő ott van minden idők legjobb House-jelenetei között: 4. helyezett: House és a teniszruhás Cuddy társalgása, 3. párbeszéd a szülőkkel az orvos-szülő szereposztásról, 2. hülye anyuci kiosztása (imádom a sorozatban azokat a jeleneteket, amikor House osztja az ezoteriába, New Age-be, Coelhoba, méregzöld környezetvédelembe belebódult jóembereket), és az első: a zárójelenet. Az egyik legütősebb és legtorokszorítóbb zárókép. (BTW: ugye nem én vagyok az egyetlen, aki azt gondolja, hogy kedvenc dokink bitang szexis az ebben a jelenetben viselt sapijában (is)? :-)) Nos, erről jutott eszembe, hogy ez a nem igazán látványos, mondhatni minimál zárójelenet mennyivel meghatóbb volt, és mennyivel inkább szíven tudott ütni, mint a negyedik évad utolsó két epizódjának paródiába hajló zárójelenetei. House magánya és szenvedése mennyivel inkább benne volt ebben jelenetben. Nem lehetne, hogy az írók időnként megnézzék, elolvassák az előző évadok egy-egy epizódját, forgatókönyvét? Csak hogy lássák, ők ilyeneket is tudnak - vagy tudtak valaha. :-(( |
2008-06-13 02:16.42 |
Lisa Edelestein izgalmasabb jelenség, a szó legszebb értelmében vett díva. Színpadon az ilyenek szokták a primadonnákat alakítani, akikért ölik egymást a férfiak. Elegáns, királynői jelenség, hatalmas kisugárzással. Egyébként az a fajta nő, aki így, érettebben jobban néz ki, mint fiatalon (nézzétek meg a fiatalkori képeit). Cuddyja is ilyen volt, de a harmadik évad második felétől kezdve egyre inkább szánalmassá tették, hogy a negyedik évadban tényleg minden méltóságától megfosszák. :-((
Jennifer Morrison viszont kislányos jelenség, akinek van egy bizonyos természetes bája, őszintesége és kedvessége. Ez remekül érvényesült a harmadik évad közepéig, amikor is - ahogyan Mrs. House is írja - elkezdték a jellemét torzítani, hogy a negyedik évadra, a szőke hajával egyetemben egy nyegle libát faragjanak belőle. Ami nagy kár, mert üdítő jelenség volt. :-((( Nagyon is lehetséges, hogy szeretett volna kitörni a jó kislány skatulyájából, csakhogy sajnos ez nem áll jó neki. Ráadásul valamelyik lángelme - vagy az írók vagy Jess Spencer vagy Jen - kitalálták, hogy a sorozatban is legyen viszonyuk. Na, gratula. Lehet, hogy Jen és Jesse összeillő pár voltak, de Cam meg Chase úgy illenek egymáshoz, mint Foreman és Wilson. Sehogy. :-((( Mindenesetre szerintem Edelstein és Morrsion (vagy ha úgy tetszik Cuddy és Cameron) két különböző nőtípus, hogy a férfiaknak melyik jön be, azzal kapcsolatabn - breaking news :-)) - egy rögtönzött közvéleménykutatással tudok szolgálni, amelyet néhány hete végeztem arról, hogy "Kit szeretne barátnőjének, Cuddyt vagy Cameront?" Ezen a szavazáson tágabb környezetem 18 éven felüli, heteró férfi szavazói vettek részt. Cuddy és Cameron is 7-7 szavazatot kapott. Az a lehetőség, hogy "nekem mindkét csaj jöhetne" magasan győzött 12 szavazattal. Az "egyik sem jön be, rémesek" variáció 1, a "tök mindegy, mindkettő semleges" lehetőség szintén 1 szavazatot kapott. Volt egy érvénytelen szavazat is, ő ugyanis odaírta, hogy egyik se, ő House motorját akarja. ;-)) Az urak véleményei: Cameron - kedves, gyengéd, törődő, odafigyel, képes spontán lenni, kislányos. Cuddy: határozott, önmaga is megáll a lábán, izgalmas, nem lehet mellette unatkozni, elegáns. És mindkettő "csinos/szép/dögös", valamint "okos, jófej". :-)) |
2008-06-11 22:31.23 |
plebsznek :-)) |
2008-06-11 22:29.59 |
Ismét a lényegre tapintottál. :-)) Nemcsak House mondott önmagának ellent, hanem az írók is a sorozat szellemiségének. Nyilván többféle reakció van, a kérdés az, hogy azok az egyes emberek személyiségébe hogyan illeszkednek bele. Ezért mondom, hogy House jellemébe egy lassabb változás fér bele, de ez sem érintheti karaktere legfontosabb pilléreit, amelyek láthatólag gyerekkora óta jellemzik, ilyen a racionalitása, a zárkózottsága. Nem egy húsz, hanem egy majdnem ötvenéves emberről beszélünk, akinek volt néhány halálközeli tapasztalata és posztraumatikus élménye is (lelőtték). Ha ezektől nem változott meg, akkor legfeljebb egy fokozatos változás várható, de semmi esetre sem ilyen hirtelen, 180 fokos fordulat.
Az írók tényleg vaktában írogatnak, azt hiszem, maguk sem tudják, hogy mit akarnak. Érzik, hogy az új team tévedés, látszik, hogy fogalmuk nincs mit kezdjenek a régiekkel. A hallucináció-House beteg vonal (akárcsak a neuroszifilisz előrángatása néhány résszel előbb) azt mutatja, hogy kifogytak az ötletekből, az altesti humor pedig azt, hogy nincsenek szellemes poénjaik sem. Nagy rajtuk a nyomás egy Huddy miatt, de mivel olyan végletekig fejlesztették, egyszerűen nem tudják, hogy oldják meg. (Lehet, hogy emiatt reppent fel az a hír, hogy esetleg Cuddy kapna egy spinoffot? Így akarnának kimenekülni egy Huddy után? Néhányszor utaltam arra, hogy szerintem, ha megvalósulna ez a ship, akkor nem tudnák utána folytatni, mert mit kezdene egy egyéjszakás kaland után vagy éppen egy kapcsolatban ez a két ember? Ez a hír - ha nem kacsa, hanem komolyan foglalkoznak a lehetőséggel - azt mutatja, hogy ők is érzik a problémát.) Így összevissza kapkodnak, és belezsúfoltak mindent ebbe a két részbe, hogy ne látszódjon, hogy nincs ötletük arra, hogyan oldják meg ezeket a problémákat. A sok színes lufival egyrészt elfedték a hiányosságokat, az ötlettelenséget, másrészt odadobtak a plepsznek némi csámcsognivalót, harmadrészt megpróbálnak időt nyerni a Wilson-House álproblémával. Én is hasonlóan tudtam volna elképzelni a befejezést. Magát a két részt pedig a következőképpen írtam volna meg: marad a főszál, azaz Wilson és Amber tragédiája, House igyekezete, hogy kitalálja, ki a beteg,mi a baja, és hogy megmentse. Az első részből kivettem volna a teljesen felesleges sztriptízt, a hipnózist, a biztonsági őrt és a nővért. Cuddy meglátogatta volna House-t, kicsit beszélgetnek, lehetett volna közöttük némi tétova meghittség is, azután House hazaküldi. A végén nincs a melodramatikus, hatásvadász újjáélesztés, maximum elveszíti az eszméletét néhány percre. Pláne nincs az a síró-picsogó érzelgősség. És akkor azt mondom, hogy hűha, ez jó rész volt. A második epizódból kihagytam volna a stroke-ot, különösen a mennyei buszos részt, 13-ska Huntingtonját (bocsi, nem érdekel), Kutner és Taub magánszámait, és a nagy kézszorongatás helyett House utolsó jelentében nem az ágyat nyomja (ami az agyamra megy), hanem összetörten ül az irodában, könnyes szemmel. Wilson elmegy az ajtó előtt, egy pillanatra megáll és benéz. House feláll, megindulna felé, de Wilson megrázza a fejét, hátat fordít és elmegy. House megtorpan, látszik rajta, hogy hirtelen belehasít, hogy talán a barátságuk soha nem lesz a régi. A jelenetnek Cuddy is a tanúja, rögtön megérti a helyzetet, összetalálkozik a tekintetük, Cuddy együttérzően és vígasztalóan néz House-ra, megindul felé, miközben House zavartan, elkeseredve és segélykérően néz Cuddyra. Snitt. A kevesebb több lett volna, egy ilyen vagy hasonló kevésbé bombasztikus befejezés, a kifogásolt jelenetek nélkül, nem lett volna ilyen üres, mint a mostani, pláne nem lett volna giccs, és 10/8 pontot is megadtam volna a záróepizódoknak. (A 2 pont levonást azért kapta volna, mert megint kijátszották a "House-szal történik valami" kártyát.) Ebben benne lett volna a lehetőség, hogy lassan megindul valami Cuddy és House között, de nem gyilkolta volna egyikük jellemét és a sorozat alapkoncepcióját sem. |
2008-06-11 18:29.11 |
Nem, természetesen nem Te húztál fel, hanem az, hogy közben megint eszembe jutott a sok elrontott jelenet, lehetőség. |
2008-06-11 17:42.20 |
Elnézést, ha ingerült leszek, de itt is, és más topikokban is már részletesen kifejtettem, hogy miért tartaom ezt a két részt szégyennek, a sorozat legrosszabb, legösszecsapottabb és legigénytelenebb epizódjainak. Nem szeretném ennyiszer ismételni magam.
1. A Wilson-Amber vonalat leszámítva katasztrófa volt az egész. Tömény giccs volt a Huddy egyik része, a másik fele egyzerűen a legrosszabb altesti humor, ráadásul ellentmondott egymásnak. Tömény giccs volt az égi buszos jelenet, a legrosszabb Coelho-szerű ezoterikus szirup, és ellentmondott a pszichológia minden szabályának. A tudatalattink azt varázsolja elénk, amit elfojtunk, márpedig azt, hogy House tudja, hogy magányos, hogy nem jó az élete, és hogy nem akar magányos lenni, legalább ezerszer bemutatták. Az, hogy másoknak mit mondott más dolog, de nagyon is tudatában volt. Ergo: nemcsak felesleges volt kiplakátolni, de nem is volt hiteles. Ellenben kellőképpen megríkatta a háziasszonyokat. :-(( Tömény giccs volt az újjáélesztés a hatásvadász zenével, tömény giccs volt House tucatnyi látványos, melodramatikus haldoklása. Röhej volt, hogy egy szkeptikus ember hipp-hopp képes megszabadulni a szkepticizmusátról, és hipnotizálhatóvá válik, röhej volt, hogy szó nélkül megtűri a biztonsági őrt, a nővért (azért a rém szellemes poénért, hogy a fürdőszobából telefonál kacc), és Cuddyt a lakásában, röhej volt a sok közhely. És mindenből jó sokat adagoltak, mindent belezsúfoltak ebbe a két részbe. Vagyis a huddys szirup csak egy része volt a a sok rosszul megírt jelenetből, párbeszédből felépített tákolmánynak, bár a jövőre nézve az egyik legaggasztóbb. A másik a "megromlik-e Wilson és House barátsága? Megváltozik-e House a tragédia hatására? Nézzék velünk jövőre is a House MD-t!" bulvárszerű felvetés. Kritikán aluli volt a két rész minden szempontból, ezen az sem segített, hogy az alapötlet és a fő storyline (Wilson-Amber, House segíteni akar, ezért az életét is kockáztatja) megvalósítása teljesen rendben lett volna, mert elrontották el a sok felesleges giccsel, álfilozofikus ezoteriával, idióta humorral. És akkor még nem beszéltünk Kutberről és 13-skáról. Hiányoltam, hogy Foreman kiskutyájáról, Chase kismacskájáról és Cameron aranyhalairól nem derült ki valami. De ezt már többször leírtam. 2. Ahogyan azt is, hogy nem az a baj, hogy érzelmes részt csináltak, nem az a baj, hogy bemutatták, hogy House-nak vannak érzelmei, ezt eddig is tudtuk. Most utoljára írtam le, ha valaki ezek után még mindig rázendít, hogy miért baj az, ami szerintem nem baj, akkor nem bennem van a hiba. :-(( 3. Engem zavar, hogy nyilvánvaló dolgokat mondanak ki, mert ez a sorozat legszebb hagyományaitól áll távol. Az egyik erénye és lényege a sorozatnak az volt, hogy nem rágták a szánkba a "mondanivalót", lehetett rajta gondolkozni. Most viszont lementek az unatkozó háziasszonyok szintjére, akiknek mindent meg kell magyarázni. Rendben van ez is, de más sorozatban. 3. A kézszorongatásra semmi mentséget nem találok. Oké, hogy az egyetlen embert, aki mellette maradt nem akarja elengedni, de hogy ezt ilyen nyíltan vállalja alig néhány órával a Nagy Égi Buszos Kinyilatkoztatás után, hogy ország-világ-PPTH szeme láttára hagyja, hogy a kezét szorongassák az fényévekre áll House világától. Nem az a fajta, aki akármilyen sokk hatására is ilyen közel enged magához valakit, ilyen rövid idő alatt, legfeljebb csak hetekkel később, akkor is fokozatosan. Nem beszélve arról, hogy nagyon erőltetettnek tartom, ha Amber halála miatt kerülne veszélybe Wilson és House barátsága, azután, hogy az életét is kockáztatta érte. Ha Katinkáék ebben akarnak dagonyázni, akkor úgy kellett volna megírniuk, hogy House egy kicsit, legalább egy picurkát tényleg felelős legyen. Így csak újabb álproblémából generálnak egy új melodrámát. A véleményem röviden és velősen: 10/1 pont, de csak azért, mert lágyszívű vagyok. |
2008-06-11 16:48.38 |
Nagyon nem érted. :-))
1. A lényeg az, hogy a két jelenet ellentmondott egymásnak. Ha Cuddyt valóban olyannak látja, ahogy ez a sztriptíz-jelenet bemutatta, akkor egy ilyen fantáziálgatás után az lett volna a logikus, hogy tényleg megpróbálja ágyba vinni, mikor egyedül vannak a lakásában. (Különösen, ha a tangás és egyéb megalázó részeket is figyelembe vesszük). Ha a szerzőknek az a szándékuk, hogy ilyennek mutassák a kapcsolatukat, akkor rendben, csak ez enyhén ellentmond usque három évadnak. 2. Szerintem egyik vitatott jelenet sem fért bele House jellemébe. A pátyolgatás nincs ínyére, tök mindegy, hogy mennyire van jóban az illetővel. A kivétel maximum Stacy lehetett vagy egy olyan nő, akivel hozzá hasonlóan mély a kapcsolata, és aki előtt nem fél felvállalni bizonyos dolgokat. Cuddy pedig nagyon nem az a nő, vagy ha igen, akkor négy évadon át remekül elterelték erről a figyelmünket. A lényeg, hogy House a számára kínos helyzeteket pedig szereti valami nyers vagy éppen bunkó megjegyzéssel elütni. Márpedig az, hogy Cuddy ott alszik a kanapéján, és kvázi babusgatja, kellőképpen kínos és kényelmetlen lehetett. (És nemcsak a pátyolgatás miatt. Wilson társaságát is nehezen tűrte először.) Ebben az esetben ezért lett volna logikus, hogy egy ilyen provokatív szöveggel próbálja elűzni. (És ha mondjuk Cuddy igent mondana, ő lepődne meg a legjobban.) |
2008-06-10 21:38.39 |
"Mostanra kb olyan érzésem van, mintha House kedvenc sorozatát néznénk, és nem House-t."
Ez a lényeg, Rena. Gratula, jól megfogalmaztad. :-)) Igényesen bemutatott szerelmi szál helyett szappant (Cuddy-House, House haldoklásai), elgondolkoztató problémafelvetések helyett szájbarágós Coelho-szerű ezoterikus közhelygyűjteményt (égi busz, hipnózis), és szellemes, eredeti humor helyett altesti poénokat (tanga, hashajtó, sztiptíz) kaptunk a negyedik évadban, főleg az utolsó két részben. :-(( Remélem, hogy Jakab Katinka nem tud magyarul, és nem olvassa ezt a fórumot, mert még képes lenne az általad leírt részt megfilmesíteni. ;-)) Akár már rögtön spanyolul is forgathatnák, a mexikói háziasszonyok imádnák. :-)) Mivel ez alapjában orvosi sorozat, és az érdekes esetek köré szerveződik egy-egy epizód, valóban nagyon fontos az orvosi szál. House zsenialitásának érzékeltetéséhez elengedhetetlen az orvosi részek hangsúlyozása, és ezt a sorozatot House személyiségére építették. Ha egyes Huddysok álmai válnának valóra, akkor ez a sorozat csak egy lenne a tucatnyi kórházsorozatból. Azt hiszem, hogy fején találtad a szöget, amikor azt írtad, hogy bizonyos rajongókat teljesen elvakított ez a sok Huddy-jelenet. Én is egyre inkább úgy látom, hogy sok Huddy-hívőt már annyira csak ez a szál érdekli, hogy elveszítették a kritikai érzéküket. Semmi gond nem lenne azzal, ha azt mondanák, hogy "sok hibát vétettek, nem szabad így folytatni, és bár örülünk, hogy alakul közöttük valami, de ne szúrják el". Inkább megmagyarázzák, hogy ez így mennyire jó volt, és nem veszik észre, hogy éppen annak a szellemiségnek az elferdítését magyarázzák meg, amely miatt ők maguk is nézni kezdték ezt a sorozatot. :-((( |