Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A Kaptár - AMC, 02:50 |
Doom - Mozi+, 03:00 |
Karácsony van a levegőben - Izaura TV, 03:30 |
What a Feeling - HBO, 04:10 |
Szerelem második látásra - Moziverzum, 04:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Walter Hill (83) |
Antonio Cupo (47) |
Jemaine Clement (51) |
Sarah Shahi (45) |
Mehdi Nebbou (51) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Bűnös Chicago |
Octavia L. Spencer |
2012-11-17 21:43.50 |
Magát a filmet én sem láttam, de a zenéje szerintem igazán erősre sikeredett. |
2012-11-17 16:09.16 |
A fő témáját gondolom már mindenki ismeri, de én a roppant visszafogott lágy dallamait is nagyon szeretem.
http://www.youtube.com/watch?v=FkOJeSn9J9Y (Napfény - Capa's Last Transmission Home) |
2012-11-17 15:52.36 |
Hiába volt 2009 egyik legjobb zenei alkotása mégsem kapott gyakorlatilag semmilyen komolyabb visszajelzést. Pedig Christopher Gordon nem akármilyen érzékkel keverte a távol-keleti és a klasszikus instrumentál hangzásvilágot.
http://www.youtube.com/watch?v=mkSCXMEwhEk (Mao's Last Dancer - Becoming a Dancer) http://www.youtube.com/watch?v=462PlTn-PGg (Mao's Last Dancer - Village Dance And Finale) |
2012-11-16 23:26.39 |
Skyfall borzasztóan erős kritikai támogatottságot élvez, ezért érzem elég stabilnak a pozícióját, és a fotózás valamint a hangmunkák egészen pazar színvonalat hoznak. Ráadásul USA-ban is remekül nyitott, ami úgyszint nem hátrány.
A többit illetően valóban lehet csűrni csavarni a dolgokat. Most érzetem át egy kicsit, hogy sokszor milyen nehéz dolog is egy korrekt listát összehozni, valami értékest muszáj beáldozni. Majd a Critic's Choice lesz vízválasztó a technikai kategóriák esetében, onnan már kiválóan lehet jósolni. |
2012-11-16 22:35.42 |
Kétségtelenül remek munkák azok is :) |
2012-11-15 15:44.09 |
Vektor olyan remek előrejelzést vezet a főbb kategóriákból, hogy tök felesleg volna hasonlóval próbálkoznom, másrészt engem majdhogynem jobban szoktak érdekelni a technikai kategóriák, ezért ezek esetében próbálkozok egy kis tippeléssel. A számozottak utáni + jellel a további esélyeseket jelzem.
Vektor, Máté vélemény? Legjobb fényképezés 1. Pi élete (Claudio Miranda) 2. Skyfall (Roger Deakins) 3. The Master (Mihai Malaimare Jr.) 4. Lincoln (Janusz Kaminski) 5. Anna Karenina (Seamus McGarvey) + Django elszabadul (Robert Richardson) Nyomorultak (Danny Cohen) A sötét lovag – Felemelkedés (Wally Pfister) Az elmúlt években rendre mainstream mozi kapta ezt a díjat, így a Skyfall-ért újfent halálra dicsért Deakins talán végre megkaphatja a rég kiérdemelt díját. Hátránya pont a közönségfilmek dominanciája lehet, az Akadémisták simán vélhetik úgy, hogy itt van az ideje újra egy szerzői fotózást elismerni, erre pedig Miranda gyönyörű vizualitásban tobzódó munkája igencsak alkalmasak tűnik. Legjobb látványtervezés 1. Nyomorultak 2. Anna Karenina 3. The Master 4. Lincoln 5. Hobbit – Egy váratlan utazás + Pi élete Felhőatlasz Prometheus Legjobb vizuális effektusok 1. Hobbit – Egy váratlan utazás 2. Pi élete 3. Prometheus 4. Bosszúállók 5. A sötét lovag – Felemelkedés + Felhőatlasz The Impossible Nincs mese a trailer eldöntötte, hogy ezt a kategóriát a Hobbitnak kell vinnie. Erre igen jó előjel, hogy az egyetlen kategória, melyet mind a három GYU mozi megnyert az a vizuális effektusoké. Az egyetlen komoly kihívónak a Pi élete tűnik, mert ahogy tavaly a Hugo esetén most is megszaladhat a ló az ítészekkel. Legjobb hang 1. Skyfall 2. Pi élete 3. Bosszúállók 4. A sötét lovag – Felemelkedés 5. Lincoln + Hobbit – Egy váratlan utazás Nyomorultak Django elszabadul Zero Dark Thirty Legjobb hangeffektus vágás 1. Skyfall 2. Bosszúállók 3. Lincoln 4. Hobbit – Egy váratlan utazás 5. A sötét lovag – Felemelkedés + Pi élete Felhőatlasz Prometheus Zero Dark Thirty A két hangkategória nagyon sűrű, gyakorlatilag 7-8 olyan film van, amely simán megérdemelne 1-1 nominálást mindkét kategóriában. Kíváncsian várom hogyan fognak szűkíteni. Legjobb eredeti filmzene 1. Lincoln (John Williams) 2. Argo (Alexandre Desplat) 3. Anna Karenina (Dario Marianelli) 4. Hobbit – Egy váratlan utazás (Howard Shore) 5. Pi élete (Mychael Danna) + Silver Linings Playbook (Danny Elfman) Merida (Patrick Doyle) The Master (Johnny Greenwood) Mivel ezekbe a zenékbe még nemigen hallgathattunk bele, így eléggé a sötétben kell tapogatózni. Egyelőre csupán azért raktam John Williams-et az élre, mivel könnyen elképzelhető, hogy a Lincoln lesz az utolsó alkotása a Maestro-nak, így pedig az utolsó alkalma az Akadémiának, hogy elismerje az egyik legnagyobb kedvencét. Mellette az utóbbi években egyfolytában jelölt Desplat tűnik még komoly esélyesnek, nála is érezni, hogy érik a díj, és hát a nagy sikernek ígérkező Argonál mi lehetne jobb sansz? Legjobb jelmeztervezés 1. Anna Karenina (Jacqueline Durran) 2. Tükröm tükröm (Eiko Ishioka) 3. Nyomorultak (Paco Delgado) 4. Lincoln (Joanna Johnston) 5. The Master (Mark Bridges) + Django elszabadul (Sharen Davis) Hobbit – Egy váratlan utazás (Ann Maskrey; Richard Taylor) A Royal Affair (Manon Rasmussen) Hófehér és a vadász (Collen Atwood) Legjobb (smink és) maszk 1. Hobbit – Egy váratlan utazás 2. Lincoln 3. Hitchcock + Men in Black 3 Felhőatlasz Hyde Park On Hudson Tavaly megmerték tenni az Akadémisták, hogy egy a mezőnynél jóval erősebb fantasytól (Harry Potter…) elpofátlankodják a díjat, de Jackson, és Tolkien műve más kategória, erősen kétlem, hogy újfent meg merjék csinálni. A törp maszkok fenomenálisak! |
2012-11-15 13:53.45 |
Fantasztikus!
http://www.youtube.com/watch?v=Si0m1H2Hmqk&feature=related (Jesse James meggyilkolása, a tettes a gyáva Robert Ford - Song for Jesse) |
2012-11-15 13:51.35 |
Jó hát nyilván egy TOP 10-es listára (lehet 5-ös re is) simán felfér, de most éppen a "legjobbjáról" volt szó, az meg vitathatatlanul A falu. :) |
2012-11-13 11:31.27 |
Nem mondom, hogy Howard legjobbja, de azért a hangulat itt is nagyon rendben van.
http://www.youtube.com/watch?v=bZtiV4I6Kzw (Jelek - The Hand Of Fate, Pt.2) |
2012-11-13 11:27.37 |
rohadtul szeretem :D |
2012-11-13 11:11.58 |
Mindig remekül elkapja a hangulatot, remek ez is.:) |
2012-11-13 11:09.32 |
Igyekszem jönni mikor tudok, csak mostmár végképp nyakunkon a vizsgaidőszak, így még kevesebb időm lesz. Azért próbálok nem lemaradni. :D |
2012-11-09 14:55.21 |
A kürtöskalácsot szeretem, no meg Thomas Bergersent is.)) |
2012-11-09 14:54.02 |
Igen, a "kivételes nagyok" alatt leginkább őt értettem, Spielberggel nagy barátok, így mindig ad/adott neki elegendő időt, és rálátást a készülő mozira. Igencsak gyümölcsöző a kapcsolatuk, mások is példát vehetnének róluk. |
2012-11-09 14:50.52 |
Hát ha már nem is vagyok, akkor a beszélgetéseknek is annyi?:)
Mikor van időm igyekszem kommentálni, az ügyes zenei linkeléseket. |
2012-11-08 15:23.20 |
Gyönyör füleimnek. :)) |
2012-11-07 23:18.21 |
Az 's'-t ki kell szedni a http után. :)
http://www.youtube.com/watch?v=x5JvbD2Zc9I |
2012-11-07 23:14.25 |
Sajnos egyre kevesebbet, és ez érződik is a zenék megmunkáltságán. Még a 90-es években is több (3-4) hónap állt a komponista rendelkezésére hogy alkothasson, ez ma már gyakorlatilag luxus, és csak a kiváltságos nagyoknak adatik meg.
A baj, hogy egyre később jut el a zeneszerzőhöz a film, a szokásos utómunkákhoz ma már hozzájárulnak a vizuális effektek, meg a különféle hanghatások alákeverése.. stb, így kb. utolsóként jut el a mozgókép a komponistához. Általában 1,5-2 hónapjuk azért így is szokott lenni, de olyan is előfordul, hogy néhány hét alatt kell lezavarni a dolgot, ez azért szerencsére ritkán fordul elő. Szóval filmje, producerje, komponistája válogatja a dolgot. Pl. Desplat igen sok munkát vállal, így nyilván még ha az adott film készítői több időt is adnának neki, mégis sietnie kell. |
2012-11-07 23:01.25 |
Már rég fenem a fogam a filmre és a zenére is, Malick és Horner... te jó ég!
Most hogy eszembe juttattad hétvégén meg is próbálom nézni, a zenéből már ez az egyetlen is csodálatos. |
2012-11-07 22:31.30 |
Ez valóban csak valami roppant ügyes fan munka, de Keny igen jól vázolta, hogy egyébként is várhatók zenei visszakacsintások a GYU-ra. Pl. mikor a megye körvonalazódik előttünk, nyilván a hobbitok vidám témája fel fog szólalni, elvégre ezek már szinte elválaszthatatlanok egymástól.
Persze aggódni nem kell, egészen biztosan bőven lesznek új témák is, a GYU-ban is néhány alapmotívum visszatérése ellenére mindhárom film önálló score-t kapott. |
2012-11-06 15:32.32 |
Nagy zenéket írt valóban, érdekes mód úgy érzem jobban el van ismerve külhonban mint idehaza, pedig őrá aztán igazán büszkék lehetünk. |
2012-11-06 15:29.23 |
Remek darab, élvezet hallgatni az elnyújtott vonósokat. |
2012-11-06 15:26.59 |
Szinte lélegzetvisszafojtva várom a zenéjét is, amit Shore a GYU-ban művelt az emberfeletti. Ha csak megközelíteni tudja azt a szintet, már elégedett leszek. |
2012-11-06 15:25.28 |
Ez bizony valóban finomnak tűnik, alkalomadtán végig is hallgatom.:) |
2012-11-06 15:22.11 |
Harry Gregson-Williams nagy dobása volt ez, igazi, színes, monumentális kalandfilmzene. Kár hogy hasonló színvonalút még csak megközelítőleg sem tudott azóta alkotni. |
2012-11-06 15:19.35 |
Bizony ám, hogy ez a legkiforrottabb munkája. Egyébként a zene csöpögős jelzőét már csak azért nem értem, mivel az albumon össz-vissz egy tétel ("Rose") ami igazi romantikus darab. A többi egyértelműen inkább a dráma felé hajlik, és milyen elképesztően mélyre hatolóan szólalnak meg. Briliáns! |
2012-11-06 15:13.34 |
Hát akkor ezt elhappoltam előled. :D |
2012-11-06 15:13.01 |
Nyilván nekem is, az felülmúlhatatlannak bizonyult ezidáig.:) |
2012-11-04 03:18.34 |
Benton 79’-es filmje a mai napig aktuális dolgot feszeget. Érdekes mód ezekben a gyermekelhelyezési perekben általában a legfontosabb szereplőt, magát a gyereket nem veszik igazán figyelembe. Perdöntő oknak jelölik meg a vagyoni hátteret és keresetet, melyek kétségtelenül nem elhanyagolható tényezők, elvégre szeretetből nem lehet jóllakatni az éhes szájat, nem lehet ruhát venni, vagy a számlákat fizetni, de ez fordítva is igaz. Pénzen nem lehet törődést, odaadást és főként szeretetet venni. Mert ne feledjük, hogy szülővé istenigazából nem a vér tesz, hanem az előbb felsorolt dolgok, plusz a közös élmények, lassan kialakuló egy életen át megbonthatatlan kötelék.
Valami ilyesmit üzen remekbeszabott kapcsolatábrázolásán keresztül a film, melynek sikeréből oroszlánrészt vállal Hoffman, aki élete egyik legjobbjával van jelen a képernyőn. Zsenialitása ellenére azonban mikor kevésszer a kamera fókuszába kerül Mrs. Streep mégis képes egy kicsit elhalványítani őt, hiába ez a nő szerintem akkor is fantasztikus, ha éppen a szemetet viszi le az utcára. Összességében megkapó történet, két óriási sztár tolmácsolásában, koránt sem elavult tartalommal... főleg nem egy olyan országban, ahol a házasságok majdnem fele válással végződik. |
2012-11-04 02:19.04 |
Howard Shore klasszikus ihletésű zenéje sajnos rendesen le van radírozva a világhálóról, de szerencsére a legjobb darabja azért megtalálható.
http://www.youtube.com/watch?v=5ZB9nCKFgWY (Aviátor - H-1 Racer Plane) |