![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A dolgok állása - Viasat Film, 15:45 |
Ébredj velünk - SuperTV2, 15:45 |
Szerencsecsillag - Prime, 15:55 |
Anyák napja - Cool TV, 16:30 |
Black Adam - Mozi+, 16:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dakota Fanning (31) |
Emily Blunt (42) |
Kelly MacDonald (49) |
Stohl András (58) |
Josh Gad (44) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Samara Weaving - Vélemények |
Metal Lords - Vélemények |
Filmlánc |
Donald Trump - Vélemények |
Hiányzó filmek a Filmkatalógusról! |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Vaják: Szirének a mélyből ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sean Young ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2012-11-07 23:01.25 |
Már rég fenem a fogam a filmre és a zenére is, Malick és Horner... te jó ég!
Most hogy eszembe juttattad hétvégén meg is próbálom nézni, a zenéből már ez az egyetlen is csodálatos. |
2012-11-07 22:31.30 |
Ez valóban csak valami roppant ügyes fan munka, de Keny igen jól vázolta, hogy egyébként is várhatók zenei visszakacsintások a GYU-ra. Pl. mikor a megye körvonalazódik előttünk, nyilván a hobbitok vidám témája fel fog szólalni, elvégre ezek már szinte elválaszthatatlanok egymástól.
Persze aggódni nem kell, egészen biztosan bőven lesznek új témák is, a GYU-ban is néhány alapmotívum visszatérése ellenére mindhárom film önálló score-t kapott. |
2012-11-06 15:32.32 |
Nagy zenéket írt valóban, érdekes mód úgy érzem jobban el van ismerve külhonban mint idehaza, pedig őrá aztán igazán büszkék lehetünk. |
2012-11-06 15:29.23 |
Remek darab, élvezet hallgatni az elnyújtott vonósokat. |
2012-11-06 15:26.59 |
Szinte lélegzetvisszafojtva várom a zenéjét is, amit Shore a GYU-ban művelt az emberfeletti. Ha csak megközelíteni tudja azt a szintet, már elégedett leszek. |
2012-11-06 15:25.28 |
Ez bizony valóban finomnak tűnik, alkalomadtán végig is hallgatom.:) |
2012-11-06 15:22.11 |
Harry Gregson-Williams nagy dobása volt ez, igazi, színes, monumentális kalandfilmzene. Kár hogy hasonló színvonalút még csak megközelítőleg sem tudott azóta alkotni. |
2012-11-06 15:19.35 |
Bizony ám, hogy ez a legkiforrottabb munkája. Egyébként a zene csöpögős jelzőét már csak azért nem értem, mivel az albumon össz-vissz egy tétel ("Rose") ami igazi romantikus darab. A többi egyértelműen inkább a dráma felé hajlik, és milyen elképesztően mélyre hatolóan szólalnak meg. Briliáns! |
2012-11-06 15:13.34 |
Hát akkor ezt elhappoltam előled. :D |
2012-11-06 15:13.01 |
Nyilván nekem is, az felülmúlhatatlannak bizonyult ezidáig.:) |
2012-11-04 03:18.34 |
Benton 79’-es filmje a mai napig aktuális dolgot feszeget. Érdekes mód ezekben a gyermekelhelyezési perekben általában a legfontosabb szereplőt, magát a gyereket nem veszik igazán figyelembe. Perdöntő oknak jelölik meg a vagyoni hátteret és keresetet, melyek kétségtelenül nem elhanyagolható tényezők, elvégre szeretetből nem lehet jóllakatni az éhes szájat, nem lehet ruhát venni, vagy a számlákat fizetni, de ez fordítva is igaz. Pénzen nem lehet törődést, odaadást és főként szeretetet venni. Mert ne feledjük, hogy szülővé istenigazából nem a vér tesz, hanem az előbb felsorolt dolgok, plusz a közös élmények, lassan kialakuló egy életen át megbonthatatlan kötelék.
Valami ilyesmit üzen remekbeszabott kapcsolatábrázolásán keresztül a film, melynek sikeréből oroszlánrészt vállal Hoffman, aki élete egyik legjobbjával van jelen a képernyőn. Zsenialitása ellenére azonban mikor kevésszer a kamera fókuszába kerül Mrs. Streep mégis képes egy kicsit elhalványítani őt, hiába ez a nő szerintem akkor is fantasztikus, ha éppen a szemetet viszi le az utcára. Összességében megkapó történet, két óriási sztár tolmácsolásában, koránt sem elavult tartalommal... főleg nem egy olyan országban, ahol a házasságok majdnem fele válással végződik. |
2012-11-04 02:19.04 |
Howard Shore klasszikus ihletésű zenéje sajnos rendesen le van radírozva a világhálóról, de szerencsére a legjobb darabja azért megtalálható.
http://www.youtube.com/watch?v=5ZB9nCKFgWY (Aviátor - H-1 Racer Plane) |
2012-11-04 01:35.14 |
http://www.youtube.com/watch?v=vBqnw-rYhcM (Holnapután – Main theme) |
2012-11-04 01:27.41 |
Ez igazából nem filmzene, de igazán hangulatos azt el kell ismerni. Bírom ezt a stílust. :) |
2012-11-04 01:21.31 |
Én is csak most pótoltam, teljesen le is nyűgözött. És valóban a zenéje is pazar, Thomas barátunk egyik legjobbja. |
2012-11-03 00:37.34 |
A kárhozat útja film és zene formájában is maradandó élmény. Thomas Newman a 90-es éveit idéző színvonallal kényezteti a hallóidegeket, apró, olykor egészen kamarazenei megoldásai roppant sokat adnak hozzá az atmoszférához.
http://www.youtube.com/watch?v=h82o28mZ1c0 (Rock Island, 1931) http://www.youtube.com/watch?v=tEULrcbujiU (Cathedral) http://www.youtube.com/watch?v=nGpqnMuQ1qo (The Farm) http://www.youtube.com/watch?v=XN3ogbTuDSE (Road to Perdition) |
2012-11-03 00:34.30 |
Sam Mendes a kertváros avatatlan császára, a napsütötte udvarok helyett ezúttal az alvilág borús világába kalauzol el bennünket. A rendező mobilitását híven mutatja e mozi minősége, mely olyan szépre van megcsiszolva, mintha mondjuk Scorsese legjobb pillanataiban készítette volna. Mendes minden téren remekül kézben tarja a filmet, kimért, komótos tempója ellenére sem engedi a néző figyelmét elterelődni, a szinte folyamatos feszültséget sugárzó atmoszférája 20 percnyi tömény akciót is simán pótol. Mondanivalója talán ezúttal nem olyan mélyenszántó mint mikor a kisember életéről mesél, de ahogy az apa és fia kapcsolatát ábrázolja, az kérem szépen a maga nevében a rendezés magasiskolája. Remekül tereli a néző érzelmeit, az apa csukott könyvből szépen lassan számunkra is megnyílik, és a kölyökkel egyetemben megkedveljük ezt az alvilági gyilkost, mert ráeszmélünk, hogy a szíve mélyén nem rossz ember, lám olykor nem minden csupán fekete vagy fehér... És hát azt a rendezői fogását sosem fogom elfelejteni, mikor fegyverropogás helyett Thomas Newman zseniális zenéjét hallgathatjuk, annyira makulátlan az összhatás - kép, zene, dramaturgia - egyszerű, de annál hatásosabb ötlet.
Tom Hanks jóideje utoljára nyújt ebben a moziban kiemelkedőt, pedig a korábbi szerepei alapján a kutya sem gondolná, hogy ez a pali egy ilyen karakter bőrében is kiváló, pedig de! Jó lenne még ezt a szenzációs aktort úgy istenigazából látni játszani, mert pótolhatatlan tehetsége a filmiparnak. De igazából bárkit ki lehetne emelni, mert valódi össznépi színjáték valósul meg, kisebb szerepeikben is remekek a színészek, no meg hát Newman... ő hiányzik nagyon. Összességében műfaja egyik legjobbja, a biztos kézzel megalkotott stílus iskolapéldája, ez a Mendes egyszerűen nem tud hibázni. Conrad L. Hall zseniális képei pedig garantáltan a nézővel maradnak akkor is, mikor már otthon rég felgyulladtak a lámpák. |
2012-11-03 00:12.09 |
Feljegyzem a már lassan Japánig érő megnézendő filmek listájára.
Látom már rendesen megfertőztünk))) |
2012-11-02 23:56.19 |
Az 54. hadtest? Nem azt, nem láttam. |
2012-11-02 23:54.52 |
ParaNorman? Az utóbb felsorolt kettőnél lényegesen értékesebb alkotásnak tűnik. |
2012-11-02 23:44.06 |
Szívbemarkoló ereje van. Piszok hatásosan fest érzelmet. |
2012-11-01 22:29.18 |
Az egyik legnagyobb kedvenc a trailer zenék világából.
http://www.youtube.com/watch?v=-xjdzVbe-H8 (Two Steps From Hell - Freedom Fighters) |
2012-11-01 22:20.27 |
Ez csak szerepel a filmben, de nem Shore munka. Vbacs ez nem volt korábban valami trailerzene? Csak mert amint felcsendült, azonnal felötlött bennem, hogy ezt már hallottam. Amúgy roppant hatásos melódia.
http://www.youtube.com/watch?v=kB19YXBryYU (Jocelyn Pook - Dionysus) |
2012-11-01 22:17.50 |
Shore-nak itt nem volt túl sok dolga, de ami akadt azt profizmusához mérten oldotta meg.
http://www.youtube.com/watch?v=K1JB0SlhaIw (New York bandái - "Brooklyn Heights" 1) |
2012-11-01 22:16.29 |
Igazán érdekes, hogy ez a film úgy nem lett igazán zseniális, hogy közben Scorsese itt nyújtja az egyik legegyedibb rendezését. A Mester tevékenysége néhol kifejezetten Tarantino egyes fogásait jutatta az eszembe, emellett pedig igazán kivételes atmoszférával ruházta fel mozgóképét. Scorsese rögtön az elején odateszi magát, a síppal és dobbal szinte felingerli a nézőt, majd olyan nyers naturalizmusban tocsogó ütközetet hoz össze, mely kerül mindenféle hollywoodi pionírt, vagy heroikusságot. Egy kőkemény New Yorkot mutat be nekünk, ahol, bűn és mocsok árasztja el az utcákat, ahol emberek mindennapos elhullása nem hogy szenzációnak nem számít, hanem majdhogynem furcsának hat ha a reggeli ajtónyitásnál nem egy vérbefagyott hulla köszön vissza. Scorsese mint a gegszterfilmek avatatlan királya nem meglepő módon kiválóan elboldogul a bűnbandákkal, remekül fest képet a nem is olyan szedett-vetett felépítésükről, és állít egy kis görbe tükröt a rendszervezetek és a politika elé. Szóval a Mester teljesítményébe most sem találni hibát, mégis a forgatókönyvön kicsit elvérzik a mű, az ugyanis néhol kifejezetten terjengősre sikeredett. Pedig úgy hírlik ez a több mint 2 és fél órás verzió is már erősen meg lett vágva, hát még így is lehetett volna a közepe tájából lecsippenteni, és tömöríteni a lényeget.
A mozi karaktereit viszont csak dicséret illetheti, igazi életszerű figurák, amelyekről már az első percben elfelejtjük, hogy csupán a filmben van mozgásterük. DiCaprio itt úgy vélem egy kicsit haloványabb mint szokott lenni, ebben mondjuk lehet szerepe DD-Lewis-nak is, aki kiméret, profi játékával könnyedén emelkedik ki a színésztársaságból. Pazar arcjátékával igazi, érezhető nyomatékot ad karakterének, az ember szinte csüng a szavain, olyan erővel van a vásznon. Dicséret illeti még az egész miliő összerakását is, Ferretti és csapata már sokadszorra olyan látványvilágot teremtett meg melynek minden zugát érdemes szemmel bejárni. Tökéletesen élethű, az elrugaszkodottságot még csak hírből sem ismerő díszletei láttán nem is jut a néző eszébe, hogy tulajdonképp nem is a valóságot, hanem csak a vetületét látja. De hiba volna megfeledkezni a hasonlóan magas színvonalat képviselő, kifogástalanul korhű viseletekről, mert az ilyen mellékesnek tűnő dolgok is iszonyatosan sokat adnak hozzá a munka összetettségéhez. Összességében a mű minden pillanatáról ordít az igényesség, igazi minőségi Scorsese munka, amely csak a rendező klasszis pályafutásában nem tűnik csúcspontnak, mások ölni tudnának egy ilyenért. |
2012-11-01 20:50.52 |
Mér' hol hibázott? :))
Amúgy ez nekem most kifejezetten tetszik tőle, egészen egyedi szemelvénye lett, nem a tipikus hangzásvilágával dolgozott. |
2012-11-01 20:49.17 |
Ez még csengőhangom is volt egy időben, piszok hangulatos! |
2012-11-01 20:48.32 |
Ezt a filmet is újra kéne nézni, már kb. nem is emlékszem rá. :D De a zenéje az rendben van mindenesetre.)) |
2012-11-01 20:47.24 |
Hát igen... 120millimodjára is lenyűgözőek ezek a farfános hangok. |
2012-11-01 20:42.28 |
Santaolalla egyedi hangzásvilága elsőre könnyen felismerhető, szép dolgokat tud ő is összerakni. |