Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Mindenképpen talán - Direct One, 00:00 |
Dermesztő hajsza - Mozi+, 00:30 |
A zátony - Film+, 00:55 |
A Sakál - RTL Három, 01:00 |
A szörny - Az örökség - Film Mánia, 01:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Valami különös - Vélemények |
Gladiátor 2. - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
A bérgyilkos (1991) - Legjobb szövegek |
Vicces képek |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Nincs bocsánat |
Kamarás Iván |
2012-11-02 23:54.52 |
ParaNorman? Az utóbb felsorolt kettőnél lényegesen értékesebb alkotásnak tűnik. |
2012-11-02 23:44.06 |
Szívbemarkoló ereje van. Piszok hatásosan fest érzelmet. |
2012-11-01 22:29.18 |
Az egyik legnagyobb kedvenc a trailer zenék világából.
http://www.youtube.com/watch?v=-xjdzVbe-H8 (Two Steps From Hell - Freedom Fighters) |
2012-11-01 22:20.27 |
Ez csak szerepel a filmben, de nem Shore munka. Vbacs ez nem volt korábban valami trailerzene? Csak mert amint felcsendült, azonnal felötlött bennem, hogy ezt már hallottam. Amúgy roppant hatásos melódia.
http://www.youtube.com/watch?v=kB19YXBryYU (Jocelyn Pook - Dionysus) |
2012-11-01 22:17.50 |
Shore-nak itt nem volt túl sok dolga, de ami akadt azt profizmusához mérten oldotta meg.
http://www.youtube.com/watch?v=K1JB0SlhaIw (New York bandái - "Brooklyn Heights" 1) |
2012-11-01 22:16.29 |
Igazán érdekes, hogy ez a film úgy nem lett igazán zseniális, hogy közben Scorsese itt nyújtja az egyik legegyedibb rendezését. A Mester tevékenysége néhol kifejezetten Tarantino egyes fogásait jutatta az eszembe, emellett pedig igazán kivételes atmoszférával ruházta fel mozgóképét. Scorsese rögtön az elején odateszi magát, a síppal és dobbal szinte felingerli a nézőt, majd olyan nyers naturalizmusban tocsogó ütközetet hoz össze, mely kerül mindenféle hollywoodi pionírt, vagy heroikusságot. Egy kőkemény New Yorkot mutat be nekünk, ahol, bűn és mocsok árasztja el az utcákat, ahol emberek mindennapos elhullása nem hogy szenzációnak nem számít, hanem majdhogynem furcsának hat ha a reggeli ajtónyitásnál nem egy vérbefagyott hulla köszön vissza. Scorsese mint a gegszterfilmek avatatlan királya nem meglepő módon kiválóan elboldogul a bűnbandákkal, remekül fest képet a nem is olyan szedett-vetett felépítésükről, és állít egy kis görbe tükröt a rendszervezetek és a politika elé. Szóval a Mester teljesítményébe most sem találni hibát, mégis a forgatókönyvön kicsit elvérzik a mű, az ugyanis néhol kifejezetten terjengősre sikeredett. Pedig úgy hírlik ez a több mint 2 és fél órás verzió is már erősen meg lett vágva, hát még így is lehetett volna a közepe tájából lecsippenteni, és tömöríteni a lényeget.
A mozi karaktereit viszont csak dicséret illetheti, igazi életszerű figurák, amelyekről már az első percben elfelejtjük, hogy csupán a filmben van mozgásterük. DiCaprio itt úgy vélem egy kicsit haloványabb mint szokott lenni, ebben mondjuk lehet szerepe DD-Lewis-nak is, aki kiméret, profi játékával könnyedén emelkedik ki a színésztársaságból. Pazar arcjátékával igazi, érezhető nyomatékot ad karakterének, az ember szinte csüng a szavain, olyan erővel van a vásznon. Dicséret illeti még az egész miliő összerakását is, Ferretti és csapata már sokadszorra olyan látványvilágot teremtett meg melynek minden zugát érdemes szemmel bejárni. Tökéletesen élethű, az elrugaszkodottságot még csak hírből sem ismerő díszletei láttán nem is jut a néző eszébe, hogy tulajdonképp nem is a valóságot, hanem csak a vetületét látja. De hiba volna megfeledkezni a hasonlóan magas színvonalat képviselő, kifogástalanul korhű viseletekről, mert az ilyen mellékesnek tűnő dolgok is iszonyatosan sokat adnak hozzá a munka összetettségéhez. Összességében a mű minden pillanatáról ordít az igényesség, igazi minőségi Scorsese munka, amely csak a rendező klasszis pályafutásában nem tűnik csúcspontnak, mások ölni tudnának egy ilyenért. |
2012-11-01 20:50.52 |
Mér' hol hibázott? :))
Amúgy ez nekem most kifejezetten tetszik tőle, egészen egyedi szemelvénye lett, nem a tipikus hangzásvilágával dolgozott. |
2012-11-01 20:49.17 |
Ez még csengőhangom is volt egy időben, piszok hangulatos! |
2012-11-01 20:48.32 |
Ezt a filmet is újra kéne nézni, már kb. nem is emlékszem rá. :D De a zenéje az rendben van mindenesetre.)) |
2012-11-01 20:47.24 |
Hát igen... 120millimodjára is lenyűgözőek ezek a farfános hangok. |
2012-11-01 20:42.28 |
Santaolalla egyedi hangzásvilága elsőre könnyen felismerhető, szép dolgokat tud ő is összerakni. |
2012-11-01 20:36.38 |
Nekem is nagyon illene már újranézni ezt a remekművet, ami bizony Zimmer zenéje esetén is megéri a remekmű jelzőt. |
2012-11-01 20:32.57 |
:)) |
2012-10-27 23:31.29 |
Felírhatod a büszkeségfaladra)) |
2012-10-27 23:27.25 |
Számomra egyik sem kiemelkedő, de átlagosan jónak simán mondanám. |
2012-10-27 23:23.33 |
http://www.youtube.com/watch?v=iJ0WZo1YTdY (Hófehér és a vadász – Snow White)
http://www.youtube.com/watch?v=yBpyN_hwGXQ (Hófehér és a vadász – Sanctuary) http://www.youtube.com/watch?v=JnbAkhsKbjk (Hófehér és a vadász – Gone) |
2012-10-27 23:18.09 |
JNH a várakozásoknak megfelelően jó zenét alkotott ezúttal is. Igaz néhol érzeni, hogy a legjobb ötleteit nem kívánta egy ilyen mozira pazarolni, de ezek az elfojtások alig érezhetőek. Néhol egy kis "Narnia feeling" felbukkan, de a műfaji hasonlóság miatt amúgy is hasonló a hangszerelés, és közel sem zavaró módon jelennek meg ezek a motívumok. A mozgalmasabb tételei szerintem egy kicsit sablonosak (bár a képkockák alatt kétségtelenül remekül működnek), így inkább a szenzitívebbek nyerték el a tetszésemet.
https://www.youtube.com/watch?v=iJ0WZo1YTdY (Hófehér és a vadász – Snow White) https://www.youtube.com/watch?v=yBpyN_hwGXQ (Hófehér és a vadász – Sanctuary) https://www.youtube.com/watch?v=JnbAkhsKbjk (Hófehér és a vadász – Gone) |
2012-10-27 22:48.27 |
Kösz. :)
Oh, igen a zene méltatása valóban elmaradt pedig az egyik legérdekesebb aláfestés amit mostanság hallottam. Coulais pazarul bánik az ütősök és fafúvósok kavalkádjával, így keltve roppant autentikus hangzásvilágot. Kétségtelen, hogy roppant sokat ad a műhöz. |
2012-10-27 22:43.26 |
Hát ez marhajó összeállítás lett. :D |
2012-10-27 22:22.13 |
Mostanság nem túl sűrűn tapasztalt filmes élmény, mikor a mozgókép első kockái azonnal elkapják a képzeletet, és végig magukba is szippantanak. A Kells titka viszont pont ezt képest nyújtani, rápillantasz erre a roppant egyedi fantáziájú világra és kerekre nyílik a szem, mert ilyet tuti nem láttál még.
A CGI animációk korát éljük, nem csoda, hiszen ennek a technikának abszolút nincsenek korlátai (max a büdzsé), amit a készítők vászonra szeretnének rakni azt bátran megtehetik legyen bármilyen léptékű avagy extrém a dolog. De mégis mikor ezt az alkotást néztem olyan szárnyaló fantáziát véltem benne felfedezni, amit biztosan digitálisan is meg lehetett volna oldani, de az egyediségéből roppant sokat vesztett volna a mű. Egyszerűen minden mozzanatában burjánzik az ötletesség, a megvalósítások olyan széles skáláját reprezentálják a készítők, hogy még a vége fele is rá lehet csodálkozni egy-egy újabb szellemes kivitelezési formára. Az erdő látványvilága külön fejezetet jelent ebben a mesés világban, mikor főhőseink bejárják zugait, megmutatják apróságaiban rejlő szépségét igazán megkapó. A látványon túl maga az egész film is egyben van. A sztori persze nem túl körmönfonttolt, de karakterei gyakorlatilag kivétel nélkül mind igazán érdekesek. Kedvencnek talán az erdőlakó kislányt mondanám, aki a legmisztikusabb figura, de Aiden apát sem éppen a tipikus tiszteletes sztereotípiáját jeleníti meg. Összességében remek hangulatú, egyedi léptékű fantáziával felvértezett animációs alkotás, ami nem feltétlen a közigényeket elégíti ki minden téren, de éppen ezért mutat túl a megszokott műfaji munkákon. Nem szabad kihagyni! |
2012-10-27 22:16.39 |
Vincent Ward ambiciózus vállalkozása, hogy elénktárjon, vizuálisan megfessen egy olyan világot, melyet nem ismerünk, s létezésének bizonyosságában is csupán hitünk vezérelhet. Kőkemény téma ez a maga nevében, mégha a mű okosan kerüli a teológia mélységet, ezáltal elhárítva komoly ütközőpontokat, lelkünk helyett pedig inkább szemünk örömére alkot.
Jó néhány filmmel a hátam mögött úgy gondoltam, hogy látvány terén már nemigen lehet nekem olyat mutatni, amibe képkockáról képkockára érdemes belefeledkezni, nos tévedni emberi dolog. A film egészen csodálatos látványvilággal bír, a festői tájképek, színpompás virágkavalkádok, és a fennkölt architektúrák sokasága együttesen olyan masszív vizualitást teremtenek, melynek párja nem sok akad. Külön dicséretes, hogy az egész nem zuhan össze, pedig szinte vártam mikor jön el a pillanat, hogy azt mondhassam magamban, ezt már nem veszem be… de nem találtam ilyen momentumot. A fenséges látvány mögé egy szerelmi anekdota lett gyúrva, ami már azért kevésbé működőképes, mint a külcsín. Pedig Robin Williams-et bírom, nagyon is, és nőnemű társára sem lehet különösebb panasz, de valahogy végig háttérben érezni vonzalmukat, és amikor annak kéne igazán az előtérben lenni, akkor is kicsit nyögvevelősen próbálják elhitetni, hogy ők az igaz szerelem legkiválóbb reprezentatőrei. Súlyos probléma, hogy románcuk nem váltott ki belőlem különösebb hatásokat, egy többdimenziós érzelmi vonal, ami mennyen és poklon átvezet, ez így remekül hangzik, de mégsincs mögé pakolva az az emocionális töltet, és ívesen felépített dramaturgia, ami domborítaná, velejéig átérezhetővé tenné kapcsolatukat. Pluszba sajnos a film második felében már nem működik a rácsodálkozás élménye, így a sötét kaland néholi elvontságát nincs mi hatékonyan elfeddje. Itt úgy éreztem, hogy a szerző a maga látásmódját már-már bántóan erőlteti bele egy-egy momentumba, azonban ahelyett, hogy ezek mélységet kölcsönöznének, inkább kártékonyan hatnak az addig felépített dolgokra. Összességében engem egymagamban megosztott ez a film, egyes jeleneteitől néha szó szerint a mennyekben éreztem magam, máskor azonban már túldimenzionáltnak éreztem. Annyi azonban biztos, hogy nagyléptékű, egyedi fantáziával bíró alkotás, amit már csak sziporkázó látványa miatt érdemes minimum egyszer elővenni. |
2012-10-27 22:03.48 |
Meglepően jól elvoltam vele. Ennek oka valószínűleg, hogy alapvető mesemotívumaival jól bánik a mű, egyszerűen mondva képes voltam belefeledkezni a sztoriba. Szerintem ügyesen oldották meg azt hogy a koncepciónak megfelelő történettel álljanak elő, ugyanakkor a klasszikus felállástól se térjenek el nagyon. Nekem ez a felnőttesebbre, komolyabbra vett stílus kifejezetten bejött, meglepően működőképes ahogy a látványvilága úgy realista, hogy közben meg a mesebeli díszítőelemek sem hiányoznak, extravagáns de mégsem veszett ki belőle a fantázia. Látképei is egyszerűen lenyűgözőek, nem tudom pontosan hol forgattak, de mikor egy-egy nagytotállal mulatták az időt igazán megkapó természeti jelenségekkel operáltak. A CGI használatába sem csúszott komolyabb hiba, általában nem hivalkodó a jelenléte, néha pedig olyan jeleneteket keltettek életre, hogy a szemem kapkodtam a gyönyörűség láttán.
De a látványon túl mint kalandfilm is működőképes, viszonylag feszes tempója csak helyenként akad meg, mert gyakorlatilag végig ügyesen csempésztek bele kisebb nagyobb akciókat, a cselekményt tovább pörgető eseményeket. Persze hibák sorakoznak dögivel, a párbeszédek finoman szólva sem a szövegkönyv erősségei és a karakterek is többnyire unalmasak, kivéve a királynőt, akit Theron olyan elemi erővel kelt életre, hogy gyanítom messze túlteljesítette az elvárásokat. Kimért játékával tökéletesen hozza a gonoszt, tekintetéről süt a megvetés, az arrogancia, egyszerűen képes volt életet lehelni ebbe az amúgy kifejezetten sztereotip negatív karakterbe. Stewart mögötte maximum csak másodhegedűs lehetne, de mivel kb. bármelyik statiszta több tehetséget mutat így ez a titulus túl erős volna a számára. Nem tudom hogy képes több hónapnyi forgatáson végig ugyanazzal nézéssel előállni, de én nem sok érzelmet fedeztem fel tekintetében, lelkesítő beszéddel meg inkább soha többet ne is próbálkozzon. Összességében klasszikus meseformátum friss köntösbe bújtatva, kimondottan szép látványmunkával, tűrhető rendezői jelenléttel és egy most is brillírozó Charlize Theronnal, főleg utóbbi húzott annyit, hogy jó szájízzel kelljek fel a fotelomból. Soha rosszabbat! |
2012-10-27 20:49.15 |
Howard itt is megtett mindent hogy javítson a helyzeten, kellemes zenét pakolt a jóval kevésbé élvezetes képkockák alá. |
2012-10-27 20:45.33 |
Remek hangulata van azt meg kell hagyni. |
2012-10-27 20:41.58 |
Feltétlen. :D |
2012-10-26 23:29.57 |
Tökéletes folytatás. Pontosabban tökéletes másolata az előző résznek. Más kérdés hogy ez közel sem számít dicséretnek.
Pedig én még két meglehetősen elfuserált epizód után is azt mondom, hogy ezekben a filmekben sokkal több is lehetne, ez a modern stílusú mitológia elég ütős kombó, csak a készítők simán megelégszenek azzal, hogy a pénzüktől épp megválni készülő, tökéletesen gondolatmentes, agykikapcsolós mozira vágyók igényeit kielégítsék. A trailer persze ez jó előre sejtette így meglepetésként koránt sem ért a dolog, de egy dolog miatt egy pici remény felötlött bennem a minőségjavulás végett, mégpedig a rendezőváltás miatt. Ugyan is szerintem az első rész legerősebb negatívuma a totál felületes direktálás, amit sajnos Liebesman stílusosan le is másol. Jellemzői a hangsúlyok és bárminemű érzelmi tetőpontok nélküli száguldás. A film halad, halad, és halad és arra jövők rá, hogy teljesen hidegen hagynak a karakterek, nem izgat, hogy most élnek vagy halnak, mert ahogy semminek ebben a moziban nekik sincs semmi nyomatékuk, csak fel és le rohangálnak a vásznon. No persze tudom, hogy ez egy látványfilm, de még ilyen szinte se nagyon tud funkcionálni. A szép tájképek okésak, a látványtervező brigád mikor kell teszi a dolgát, és maga a vizuálitás is néha dübörög a vásznon, de mit ér ha alig látjuk? A hisztérikusan kapkodó kamerakezelés és vágások még azt a minimális élvezetet is képesek azzal agyoncsapni, hogy a lényegi részeket nem engedik láttatni. A minotauruszos bunyónál pl. szerintem egyetlen képkockán sem lehet normálisan látni a szörnyet, így meg aztán kit érdekel a meccs kimenetele. A kevésszer előforduló nagytoltálokban lehet egy picit élvezkedni, a vulkán Cronos el kell ismerni elég pöpecül néz ki, de az elvileg csúcspontnak szánt összecsapásuk újfent teljesen súlytalan. Cronos kb. a film közepén kezd el éledezni, majd aztán egy 10 perces procedúra után kimászik a föld alól, Perseus meg két suhintással megöli... lassú felvezetés, dilettáns lezárás. Összességében újabb kihagyott ziccer, semmivel sem különb mint elődje, sőt meg se próbál túllépni, túltenni azon, helyette megmarad egy max. egyszer nézhető üres kikapcsolódásnak. |
2012-10-23 21:45.14 |
Ez kb. mint mikor az Amerikai szépség elől vitte el a A vörös hegedű. Arra sem emlékszik azóta senki. |
2012-10-23 21:39.41 |
Bevallom nekem is meg kellett nézni, amúgy a Neruda postása :DD Nem gyengén vicc a dolog.. |
2012-10-23 21:32.57 |
De Vera.. :)) Pedig emlékeim szerint linkeltem is neked a videót:
http://www.youtube.com/watch?v=uB5k_flnqf0 Amúgy tévedésed nem teljesen alaptalan, mert bizony a Gladiátorért járt volna neki a szobor, mégha a vetélytársa sem volt éppen gyenge, de a Gladiátor akkor is Gladiátor... az egyik legkiválóbb zene amit valaha hallottam. |
2012-10-23 21:28.48 |
Bizony a Lostnak igen erős score-ja van, az indította el Giacchinot a hírnév, és az Oscar felé. |