Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Elcserélt életek - Cinemax, 21:40 |
Ébredések - Film4, 22:00 |
Kívülállók - Direct One, 22:05 |
Agyas és agyatlan - Film Café, 22:15 |
Közellenségek - HBO2, 22:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A bérgyilkos (1991) - Legjobb szövegek |
Gladiátor 2. - Vélemények |
Vicces képek |
A temetőkapu - Vélemények |
Suttogás - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Paraziták: A szürkeség |
Maurizio Lombardi |
2013-03-04 12:12.33 |
Örültem is neki. :) Ha a jelöléseik olykor vitathatóak is, de legalább a díjak általában a legjobb helyre kerülnek. |
2013-02-21 13:30.16 |
Varázslatos zenei kavalkád
Pi élete http://www.youtube.com/watch?v=NTQ9Cw0a7IY (Pi's Lullaby) http://www.youtube.com/watch?v=hmbVMHkYM_0 (Piscine Molitor Patel) http://www.youtube.com/watch?v=0tTOegFCe34 (Meeting Krishna) http://www.youtube.com/watch?v=OdMHxv0R2Iw (Tsimtsum) http://www.youtube.com/watch?v=jAjvtODnKQc (First Night, First Day) http://www.youtube.com/watch?v=_bPTEF2Tb0Q (Tiger Vision) http://www.youtube.com/watch?v=F8cd0SnD74s (God Storm) UI: merem remélni, hogy pár nap múlva Danna átveheti a megérdemelt szobrocskáját, mert ha az Argo kevés díja miatt odaadják Desplatnak, akkor nagyon unfair lesz. |
2013-02-20 17:50.40 |
Vizuális varázslat
Ang Lee képességeit sosem vontam kétségbe, művészi szemléletmódja egyedi élménnyé varázsolja filmjeit, de valahogy sosem éreztem őt kiteljesedve... ez idáig. A Pi élete gyakorlatilag tökéletes reprezentációja annak, amit Lee a filmezésről, mint kifejezési formanyelvről tud, minden egyes pillanatban érezni, hogy valami megfoghatatlan transzcendens életigenlés jelenti a vezérfonalat a néző számára ebben a 2 órás kalandban. Kifejezetten előnyére válik, hogy bár a hit kérdése által már-már émelyítő filozofikus mélységekig áshatna le, mégsem teszi, és még csak nem is kritizál, vagy ütköztet vallási nézeteket, helyette arra mutat rá mennyire feleslegesek ezek a viták. Hiszen minden vallási irányzat egyazon magból gyökeredzik, s hogy ezek között legtöbb esetben csupán szokásbeli különbségek jelentik az igazi differenciát. Ez az interkulturális eszmeegyeztetés igazán erős elméleti alapot szolgáltat a műnek, amire pedig olyan külsőt sikerült ráhúzni, hogy még az aktuális Miss World győztese is sír az irigységtől. Yann Martel történetének vászonra vitele a modern technika és az avatott, művészi látásmód kombinációjának diadala, és egyszersmind tökéletes bizonyítéka, hogy a computer animáció bitjeinek ezrei, tízezrei mennyivel teljesebben képesek működni, ha értő kezek vezérlik őket. Itt végre nem hivalkodó digitális orgia volt a cél, hanem hogy a CGI a cselekmény elengedhetetlen részévé váljon, mintegy közvetítő közegként működve a magvas gondolatok elültetéséhez a nézőben. Megannyi gyönyörű, képeslapért kiáltó látkép bizonyítja a megközelítés sikerességét, de istenigazából a tigris teszi fel a pontot az i-re. A csíkos mintás behemót ugyanis teljes valójában ott a képernyőt. Hiába tudtam, hogy igazából abban a csónakban csak a színész volt, de a szememet és tudatomat is megcsalták a hibátlan megvalósítással. Félelmetesen élethű textúrája láttán szegény Aslan hajítja is neki a koronáját, de ami még ennél is nagyobb szó, hogy megéltük, hogy egy nem beszélő, animált karakter képes egyenrangú partnerként megjelenni egy hús-vér ember mellett. A 3D pedig mindezt életre kelt csodává varázsolja, végre újra (az Avatar óta először) azt érzetem, hogy egy mesebeli ablak előtt ülök, amin keresztül közvetlen szemtanúja lehetek az eseményeknek. Az illúzió olyan hitelesen működik, hogy bennem tényleg előhozta azt az érzést, hogy ott vagyok az indiai kisfickóval és házi állatkájával a határtalan óceán közepén, ahol együtt éljük meg az örömöt, bánatot, elkeseredést, reményt.... egyszóval a kaland minden percét. Segít ebben a roppant erős zenei aláfestés is, mely képes hidat képezni a film és a néző között. A zeneszerző a hangszerek garmadájával támadja az ember szívét, remekül elérve, hogy mosolyra húzza a szánkat, vagy éppen késsel döfjön a szívünk közepére egy-egy kiugróan erős drámai tétele hallatán. A melódia talán legnagyobb erénye, hogy mennyire szorosan kapcsolódva társul a képek mellé, egy igazi atmoszférazene, mely varázslatosan tölti meg élettel a látottakat. Kétségtelen, hogy e muzsika mérföldkőnek számít szerzője életében, reméljük, hogy nem egyszeri kitérő volt ez, mert aki ilyenekre képes annak igenis ott a helye Hollywoodban, és nem csak a periférián. Összességében olyan filmes kincs a Pi élete, ahol a két M, azaz a multiplex és a művészet végre képes egységesen egymásba kapaszkodni, úgy hogy egyik sem nyomja el a másikat. Igazi bizonyíték, hogy a mozinézők nem csak eszetlen látványorgiára és hangos csinnadrattára vágynak, hanem igenis hálásak, ha gondolkodó lényeknek nézik őket, akik hajlandók odafigyelni egy okos történetre, mondanivalóra, miközben ámulnak a sokba került látványon. |
2013-02-20 17:07.19 |
Méretes csalódás. Mentem a saját fejem után, és nem hallgattam a számtalan negatív visszajelzésre, gondoltam ennyire azért mégsem lehet gyengus ez a film. Sajnos az. A szomorú, hogy igazából nem is azért, mert szókimondó vagy mert szabados erkölcsöket villant, Efron gyerek és Kidman közötti állandóan tapasztalható szexuális vibrálás szerintem teljesen okés volt, és a meredekebb pillanatok sem csapták ki nálam a biztosítékot. Az viszont igen, hogy ez a film gyakorlatilag nem szól semmiről! A felépített dramaturgiája teljesen felesleges, Cusack vérrontása így abszolút hidegen hagyja az embert, mert ott motoszkál a fejben, hogy bakker minek hoztatok ki egy félpszichopata nemnormálist a börtönből. Kidman vonzalma úgy szint nincs alátámasztva miértekkel, Cusack karakterére már az első találkozáskor kb. fényreklám táblával rá van írva, hogy komoly zűr van fejecskéjében. Ami igyekszik menteni az alkotást, az a stílus, ami jól adja kor hangulatát, meg a színészek is ügyesek voltak, élen persze Kidman, de Efron is villant valamit magáról, amit sosem gondoltunk volna.... azaz hogy képes játszani.
Szóval nem is tudom hova tenni ezt a filmet, alig hiszem, hogy ezt ugyanaz a Lee Daniels készítette, aki a Precioust..... inkább nézegesse mindenki azt. |
2013-02-16 02:07.24 |
Vérbeli Zimmer munka.
http://www.youtube.com/watch?v=XlkqWwmDg_M (Mission: Impossible II – Injection) |
2013-02-16 01:57.29 |
Kiváló hegedűmunka, első pillanattól megtetszett, ami nálam nagy szó. :) |
2013-02-12 15:29.29 |
Érős hangulatú alkotás, azt meg kell hagyni. |
2013-02-12 15:20.55 |
Vérbeli klasszikus.:) |
2013-02-10 22:58.56 |
kösz :) |
2013-02-10 22:53.53 |
Tud valaki BBC-s stream-et? |
2013-02-08 15:35.51 |
Elképesztő életpálya:
http://www.youtube.com/watch?v=9kzQu1vgRGw |
2013-02-05 19:54.39 |
Egy szó jut eszembe a filmről: kevés. Értem én mit szerettek volna itt vázolni a készítők, csak éppen ezt sekélyesen és vakvágányok mentén körvonalazták. Sokszor azt éreztem, hogy a rendező nemigen tudta eldönteni, hogy most pszichológiai részről közelítsen vagy a thiller vonalra erősítsen rá, így meg sikerült két pad közé pottyanni. Pszicho részről igen felületes ábrázolást kaptunk, kihasználatlannak éreztem a karakterek közötti kapcsolatrendszert, nemigen voltak meg az okok és miértek, ezt pedig nyers brutalitással igyekeztek elfedni, ami felépített feszültség hiányában nem igazán működőképes. Thiller részről azért jobb jegy jár a bizonyítványba, az atmoszféra például teljesen rendben van, a meglepően hatásos zenei kíséret pedig igyekszik elhitetni, hogy van miért izgulni. Sajnos ennél többre nem futotta, pedig meggyőződésem, hogy több volt ebben. Kár érte. |
2013-02-03 01:57.45 |
Nem sok olyan filmzenei album akad, melynek bővített verziójában is igazi kincsekre lehet akadni, a Titanic ilyen.
kelta hangzásvilágúak: http://www.youtube.com/watch?v=9KAKgBlG0dc (Jack Dawson's Luck) http://www.youtube.com/watch?v=X7h7pfKGrTU (Lament) a feszültség, és drámaépítés magasiskolája, mely a 4 perc után tetőzik a kórus tömeg fájdalmát szimbolizáló rettenet erős felszólalásával: http://www.youtube.com/watch?v=Bke6aGqLoKw (A Building Panic) http://www.youtube.com/watch?v=PvUqNph0s7o (Come Josephine, In My Flying Machine) |
2013-01-28 21:16.49 |
Létezik ennél erősebb atmoszférazene? Csak belehallgatok és teljesen megváltozik a hangulatom.
http://www.youtube.com/watch?v=bcVfB5meUyM (A kör – Rachel’s Quest) |
2013-01-28 21:16.04 |
Igen ez is jó, egyszerű, de hangzatos zenét sikerült ehhez a filmhez összehozni. |
2013-01-28 21:11.45 |
Horrorral úgy vagyok, hogy csak legvégső esetben, talán megfelelő társasággal vállalom. Ez a műfaj általában tőlem messze, mint Bay egy Arany Pálmától, mert ha láttál pár régebbi alkotást, akkor láttál belőle mindent. A mai horror mozik ugyanis nagy szeretettel zsigerelik azokat, nulla ötletességgel, nyolcmillió kiszámítható panellel, aminek köszönhetően rendkívül kiszámítható a cselekmény, így persze a parának is annyi. Mert nekem nem elég ha egy éles vágással a képernyőbe nyomnak egy szellemet, ha a hangmérnökök feltekerik a mélyet, vagy fülsüketítő effektekkel próbálkoznak, mert ezek csupán az ötletesség teljes hiányát igyekeznek elfedni.
Szerintem pont ezért a félelemkeltés leghatásosabb módszere az atmoszféra terror. Ha ezt képesek - a zene, vágás, képi világ… stb által - megvalósítani igen komoly előnyre tehetnek szert az átlag műfaji mozikhoz képest, mégpedig hogy a nézőre gyakorlatilag folyton nyomást képes gyakorolni a látottak, így nem szükséges a sablonokkal bíbelődni. Sokat ad a szó szerint borzasztóan jó hangulathoz, a rejtély köré épített sztori, a gondosan felépített misztikum több, kézzel fogható nyom mögött bújik meg mintegy állandóan jelenlévő feszültséget gerjesztve, mely Samara színrelépésével tökéletes csúcspontba torkollik. Samara sikere egyébként ott keresendő, ahol Chucky-é, mindig megrázó látni egy az elvárttól teljesen eltérő viselkedést mutató egyént, egy ölési kényszerrel "megáldott" kislány alap egzisztenciális szinten vált ki megbotránkoztatást. Végül külön kiemelném Zimmer a képekkel gyakorlatilag észrevehetetlenül összesimuló, maximálisan hatásfokozó szerzeményét. Minimalista megközelítése hibátlan alapot szolgáltat, hideg, magas hangon megszólaltatott billentyűk, elnyújtott vonósok és csilingelés adják a fájdalmasan szomorú alapmotívumot, majd erre húzza rá a durvább lendületet jelentő csellójátékot. Olyan remek zene született a germán tollából, mely nem csak azért jelentős, mert elválaszthatatlanul összenőtt a filmmel, hanem mert a hanyatló horror filmzenének egy váratlan klasszikusát adta, tulajdonképp az utóbbi 10 évben egyedülálló módon. Összességében Verbinski azt a szinte csodával határos dolgot vitte véghez, hogy jobb mozit csinált mint az eredeti, értő rendezésével úgy vélem erőteljesebben kihozta a nyomasztó légkört, ami még a magasabb toleranciával rendelkező egyéneknél is kicsaphatja a biztosítékot. Bravó! |
2013-01-28 18:36.23 |
Sajnos ez a mozi is alulmúlta magát, de rock zenei alapjára húzott zongora szép koktélnak bizonyult.
http://www.youtube.com/watch?v=4HtEjOnJIbQ (Hasadás – One Way To Life) |
2013-01-28 18:23.21 |
Amihez készült említésre sem méltó, de olykor meglepően hangzatos kalandmuzsika szól alatta.
http://www.youtube.com/watch?v=5gnF91yGuP0 (Utazás a rejtélyes szigetre – Bee Chase) |
2013-01-23 07:26.41 |
No meg milyen rendező.)) |
2013-01-22 23:20.09 |
Lehet rosszul fogalmaztam, de akik kételkednek gondolom azok sem a fizikai létében teszik, hanem hogy az volt-e aki.
Én meg nem szeretnék semmit sem hinni.)) |
2013-01-22 23:03.36 |
Én nem szeretnék állást foglalni a dologban, de lehet nem véletlen kételkednek benne annyian, hogy Bin Landen maga létezett. Sokan gondolják úgy, hogy egy fiktív személy volt, az USA bábja. Ki tudja... de én biztos nem sokat adnék egy hivatalosan napvilágot látott könyv megbízhatóságára, ahogy ennek a filmnek a szkriptjére sem. Egyszerűen ezek annyira titkos dolgok, amikbe nem engednek minket belelátni.
Azt viszont látom, hogy a film tekintetében messzemenőleg egyetértünk.:) Még azt hiszem elemzések, és kutatások is folytak ez irányban. |
2013-01-22 22:33.48 |
mivel látom hogy elég népszerű a topic, ilyen is létezik:
http://www.filmkatalogus.hu/forum-31755 |
2013-01-19 14:26.53 |
Bigelowról azt hiszem mindenkinek a Hurt Locker ugrik be, sajnos többnyire negatív felhanggal, szimplán, mert az emberek többsége nem értette meg a filmet. Propagandát üvöltenek, miközben kb. csak a vak nem látja, hogy szó sem volt ilyesmiről, sőt... azáltal, hogy a háborút mint függőséget okozó dolgot mutatta be inkább ellen is szólt, mintsem mellette. A Zero esetén is már az első trailerekkor felmerült propaganda jelleg, hiába úgy tűnik Bigelow már nem is készíthet e nélkül filmet. :) Persze belátom, hogy a téma kicsit necces, Bin Ladenről nagyjából semmit sem tudunk, sokan még abban is kételkednek, hogy egyáltalán valaha létezetett, az egész személye ködösebb mint politikusaink feje. Boal-ék mégis összehoztak valamiféle sztorit, váltig állítva, hogy minden hiteles forrás hááát azért ezt erősen kétlem, valahogy nehezen képzelem el, hogy a CIA vezérigazgatója csak úgy a készítők kezébe dobta az összes titkosított aktát, nesze nektek csináljatok ebből egy jó movie-t.
Mindezektől független erős alapanyagot gyúrtak össze, Bigelowról meg jól tudjuk, hogy nő létére korunk egyik legkiválóbb akciórendezője. Titka, hogy nem a megszokott sablonokra támaszkodik, igazi – hollywoodi értelemben – vett akciókkal alig operál, helyette viszont veszett jól bánik a feszültséggel, így pedig amikor (akár átvitt, akár valós értelemben) robban a bomba garantáltan felkapja a néző a fejét. Dicsérném mind a felvezetést, mind pedig a zárást, valami hihetetlen erősre sikeredett a mozi két vége, de a közepe táján érezni némi bizonytalanságot. Sajnos a 2,5 órás játékidőt nehezen bírja a film, így fél távnál érezni egy kis roskadozást a cselekmény haladásában, de abszolút érdemes túllendülni rajta, mert a finálé precíz kidolgozottsága, életszerűsége és tömény feszültsége olyan gombócot rak az ember torkába, hogy garantáltan köpni nyelni nem tud. Összességében hogy korai volt ez a film vagy sem, azt nem tudom eldönteni. Azt viszont igen, hogy bár a feldolgozott anyag igen kényes, magas színvonalú mozit hoztak össze belőle. |
2013-01-17 11:39.29 |
Valóban jó írások, különösen az utolsó vetett fel érdekes dolgokat. |
2013-01-16 20:07.04 |
Természetesen szuverén jogod, hogy tetszenek-e a filmek avagy sem, ahogy én sem mondom, hogy minden téren le vagyok nyűgözve, mivel én is látom a nagyobb potenciál lehetőségét, épp ezért tetszett hihetetlen mód a Felhőatlasz, és lett számomra simán az év egyik legjobb mozija.
Egyébként érdekes, hogy pont az USA-ban működik egy olyan tendencia, hogy a sokadik folytatás, feldolgozás, rókabőr már nem tejel úgy mint előtte. A Karib 4 odahaza éppen visszahozta a költségét, tengerentúl meg úgy zabálta a nép, hogy a producerek nem győztek hálálkodni. A Man in Black 3 még a költségeket sem tudta összeszedni az amerikai közönségen, a Csatahajó eszméletlent bukott Észak-Amerikában, ahogy a Titánok harca folytatása is alulszerepelt a Dark Shadow-val egyetemben és így tovább... szóval érdekes mód, nem is a sokszor lehülyézett amcsikban kéne keresni a hibát, hanem Európának és Ázsiának is ezt a fajta nézői magatartást kéne átvenni. |
2013-01-16 19:36.04 |
Ez nyilván így van, remake-ek, bevált best-seller adaptációk korát éljük, de meggyőződésem, hogy ez minimum annyira a nézők hibája, mint a stúdióké, sőt!
Ne feledjük mekkora lóvék vannak egy-egy filmekben, több száz millió dolcsi, ilyen tételek esetén meg szerintem érthető, ha annyira nem mernek kockáztatni, elvégre a bukás, nem csak egy vonás a büdzsében, hanem emberek százainak, ezreinek munkanélküliségét jelentheti. Nem babra megy a játék. Nézd meg mi lett a Felhőatlasszal is. Leleményes könyv, remek színészekkel, pazar megvalósítással...de még is megbuktatták a nézők. Ellenben ott a Bosszúállók nulla kreativitás, de jól bejáratott karakterek, zúzás meg egyebek és 1,5 milliárd dolcsis bevétel. A libikóka két végén vannak, és nem a készítőkön múlt, hogy melyik lett sikeresebb. Ettől független teljesen egyetértek, hogy jóval több is lehetne Hollywoodban, remek forgatókönyvek százai heverhetnek producerek fiókjaiban megvalósításra várva, de ha legalább is nem Nolan a neved nem engedhetik meg maguknak a kockázatot. Szerencsére azért kivétel is akad, Jackson példája, ahogy Blomkamp District moziját felkarolta példamutató lehetne mindenki számára. Talán ez volna a járható út, kezdésnek legalább, alacsony költségvetéssel kreatív mozik. De ehhez is kell egy mecénás, abból meg kevés van.... |
2013-01-16 19:12.58 |
A független filmek Oscar-jának a Sundance filmfesztivált tartják. Az elmúlt években szépen kinőtték magukat, igyekszem én is egyre jobban odafigyelni rájuk.
[link] |
2013-01-16 19:06.47 |
Azért legyen szó bármely műfajról mégis csak Amerika adta a világnak a legtöbb klasszikus, nem lebecsülve az európai gyöngyszemeket.
Most nálad egy erőteljes Amerika-ellenességet érzek, amit nem tudom mi válthatott ki, de van még Hollywoodban erő, frissesség és művészet is, Oscaron innen és túl is. |
2013-01-16 18:59.20 |
Ebben most nem értek egyet, szerintem bőven van rangja annak a kategóriának is, sőt a legnagyobb kitörési lehetőségük a nem amcsi filmeknek pont akkor van, ha ott jelölés szereznek.
Egyébként az elmúlt években érezhető egy olyan tendencia is, hogy a nem angol nyelvű filmek, egyre nagyobb befolyással vannak jelen. Tavaly a Nader és Simin forgatókönyvért is szerzett jelölést, előtte meg Biutiful-ért kapott Bardem színészi jelölést első ízben USA-n kívüli moziért, és ez most az Amour-ral tetőzött a dolog. Szóval érezhetően van törekvés a nem angol nyelvű filmek egyre jobban való elismerésére, de ehhez egyre jobban és jobban kell teljesíteniük az adott országoknak is. Persze nyilván elfogultabbak saját alkotásaikkal az Akadémisták (bárki az a sajátjával, legyen szó akármiről!), egy jenki mozit mindig is könnyebben fognak díjazni, de ez talán serkentőleg is hathat az európai, dél-amerikai...stb filmesekre. Meglátjuk. |
2013-01-16 17:47.27 |
Igazából ők is találnak minimum 5-öt, és azt jelölik is az idegen nyelvűek közé.)) |