Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Twisters - Végzetes vihar - HBO, 20:00 |
A róka éve - Cinemax, 20:00 |
Sympathy for the Devil - Filmbox Premium, 20:00 |
Elragadtatás - Cinemax2, 20:30 |
Boldogság bármi áron - Filmbox Family, 21:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A légy 2. - Vélemények |
bölcsességek, beszólások, idézetek komment nélkül |
A légy (1986) - Vélemények |
Sokkoló - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Csendes Don |
Corbin Bernsen |
2014-01-15 23:40.37 |
Hát igen a VES sosem téved, amikor máshoz került az Oscar, az gyakorlatilag mind hiba volt. |
2014-01-15 23:39.43 |
Őszintén még sosem néztem élőben, csak részletek láttam belőle felvételről. Van ott is némi show, de azért nem akkor mint a GG-n vagy az Oscaron. Mondjuk ez szerintem nem olyan nagy baj, engem inkább a díjak érdekelnek.:)
Amúgy még nem tudom, hogy nézem-e, lehet inkább tanulni kéne, de ha jól haladon holnap akkor lehet belefér:) Tudsz majd linket? |
2014-01-14 21:32.26 |
Ne aggódj én is nyomom.)) Bár már csak 1 vizsga van hátra, igaz az az elég nehéz. De nem siránkozom, én választottam :D |
2014-01-14 03:01.36 |
Szerintem is teljesen korrekt gála volt az idei Globe, ahogy Máté is írta, a 3 nagy esélyes megkapta a maga díját, így végül is sokkal közelebb nem kerültünk a végső győztes kilétét illetően. Bár annyi megnyilvánult, hogy az Amerikai botrány talán jobban áll mint a 12 év rabszolgaság.
Aminek nagyon örülök, az Cuarón díja, aki valami félelmetes suspence-t nyomott le a Gravityben, igen komoly rendező bravúr egy nem túl terjedelmes szövegkönyvből ilyen szintű mozit kihozni, ami képes a nézőt végig szó szerint odaszögelni a vászon elé. Ettől független az Oscar rendező díja koránt sem lefutott O. Russelt nagyon is veszélyesnek érzem rá tekintve. No de mindjárt itt a Critic's Choice hogy tovább árnyalja a képet, és itt már lesznek technikai kategóriák is. A Broadcast-re ugye lesz stream Máté? |
2014-01-12 03:07.27 |
Az új Hobbit zene talán legszebb tétele. Igazából maga a score nem lett Shore legjobbja, mégis megvan benne a szokásos GYU báj, dinamikus és meseszép tételekkel egyaránt.
http://www.youtube.com/watch?v=G4MaU8NDmlE (A hobbit - Smaug pusztasága - Beyond the Forest) |
2014-01-12 03:04.37 |
Nálam TOP 3-ba is bekerült nemhogy 5-be, szépen, tematikusan összerakott zene. A díjátadókon valószínűleg azért nem volt esélye, mert 3an is szerepeltek az összetákolásában, az ilyet meg nem szeretik. Lelkük rajta, mert valóban ott volt az év legjobbjai közt. |
2014-01-12 03:01.59 |
Igencsak bravúros, ahogy ez az alapvetően dinamikus zene milyen remekül csap át Gandalf mennyei siratódalába. Szíved tépi ki. |
2014-01-07 00:00.20 |
Kiváló írás, élvezet olvasni. :) |
2014-01-06 23:57.55 |
Nyilván van (számítógépes hangzásvilág nem kínál olyan nagy változatosságot), de az egész egyben van, dinamikus, van ereje, érezni lehetett a moziban, egyszerűen baromi sokat adott az élményhez. Mondom, én sokszor "basztatom" Zimmert, hogy nem vált, és ezt a hangzásvilágot erőlteti, de a Rush alatt hibátlanul működik. Ettől persze még nem világmegváltó aláfestés, de szerintem mindenképp élvezetesebb, és értékesebb is, mint a szerintem túlsztárolt 12 év rabszolgaság esetén. Ennyi, meg egy bambi:) |
2014-01-06 21:52.47 |
Egyébként én csodálkozom is, hogy e helyett a 12 év rabszolgaság score-ját futtatják Zimmer esetén, pedig pont ma hallgattam végig azt és hááát finoman szólva is csalódást keltő. Tisztára Inception és Őrület határán mix, pedig annyira vártam már egy drámai aláfestést tőle, de nem tudott megújulni, ugyanazokat a témákat ismétli folyamatosan.
A Rush esetén viszont sikerült csúcsra járatnia stílusát, a számítógép és a hangszerek kiválóan olvadnak össze, remek hangzásvilágot létrehozva. |
2014-01-06 19:11.14 |
Én pedig kifejezetten nem szeretem az Akadémiában, hogy a technikai kategóriákba belekeverik a szubjektivitásukat, mert így csorbul a hiteles összkép, és olyan filmek is odakerülnek, melyeknek amúgy nem sok keresnivalójuk lenne. |
2014-01-06 18:01.51 |
Valahogy így kell egy műfaji filmet lehozni manapság. A sztori tök egyszerű, de mindezt teljesen feledtetik a remekül megírt karakterek, melyeket hasonlóan kiváló színészek keltenek életre. A képek kellően megteltek az atmoszférával, egész egyszerűen magába ránt annyira hangulatos és stílusos. Úgy jó ahogy van. |
2013-12-27 01:40.47 |
SPOILER veszély! |
2013-12-27 01:40.33 |
„Te milyen messze mennél el, hogy megvédd a családodat?”
Denis Villeneuve neve bevallom eleddig nem mondott nekem túl sokat, de ez a nagyjából ismeretlen kanadai úriember végre valahára képes volt egy picit megmozgatni a műfaj viszonylagos állóvizét, melyben csak viszonylag elvétve keletkeznek nagyobbfajta hullámok, neki most sikerült. Pedig istenigazából jószerével nem tett semmi rendkívülit csak fogta a nagy könyvben lévő receptet és úgy olvasta fel a nézőknek, mintha azok még sosem hallották volna korábban. Rendezése abszolút régi vágású, klasszikus vonalvezetésű semmi rohanással, szépen lassan csörgedező kibontakozással. A nyomasztó atmoszféra kellő ridegséggel lengi be a képkockákat, ahogy halad előre a sztori érezni, hogy egyre fojtogatóbb módon van jelen a hangulat. A történet maga kifejezetten precízen szerkesztett, nem bombázza a néző agyát folyamatosan újabb és újabb kérdőjelekkel, ennek megfelelően a csavarjai sem jönnek csőstől, de pont ettől képez szilárd egységet, kimért tempójával készít fel a fináléra. A cselekmény szövésének finom árnyalatát pedig a karakterek nyújtják, akik elegendő teret kapnak a kibontakozásra (indokolt tehát a nem csekély játékidő) ezáltal hozva őket emberközelivé, és téve tragédiájukat, fájdalmaikat, kétségbeesésüket maximálisan átélhetővé. Mindezt a hitelesen alakító színészgárda hibátlanul kelti életre, ilyen típusú moziban ritkán találkozni ennyi jó névvel. Jackman igyekszik bizonyítani, hogy több ő Farkasnál, a cél érdekében pedig színészi kelléktárának teljes tárházát csatarendbe állítja, mely által sikerül is gyorsan levetkőznie magát, és egy szinte hús-vér figurává gyúrnia karakterét. Előle a „showt” egyedül Melissa Leonak sikerült ellopnia, aki a maga tökéletes profizmusával oldja meg szerepét, az utóbbi évek egyik legkiválóbb negatív karakterével ajándékozva meg a nagyérdeműt. A mozit a hangulatos aláfestő zene és képei teszik egésszé, utóbbival Deakins sokadszorra bizonyítja, hogy nála kevesen értenek jobban a fotózáshoz, mesteri, ahogy egy szimpla autópályát is gyönyörű képekké tud varázsolni. Összességében a Prisoners-t pont a klasszikus, tankönyvbe illő megvalósítása emeli ki az átlagból, melyre a kendőzetlensége teszi fel a koronát. Taps-taps! |
2013-12-27 00:49.44 |
Kellemes időtöltés, egy olyan sport dráma, mely simán működik az óceán ezen oldalán is, köszönhetően a precíz, letisztult rendezésnek. Igazából semmi extra a moziban: mérkőzések, gondolatok a szegregációról, ügyes színészek...stb, de a lényeg, hogy a film ügyesen kerüli a műfaj legnagyobb rákfenéjét a patetikus giccsparádét, így kínálva egy remek filmélmény, a baseball-t nem ismerők, esetleg gyűlölők számáéra is. Soha rosszabbat! |
2013-12-27 00:21.31 |
Instant klasszikus, melyet nem csupán az ünnepek idején érdemes elővenni. Varázslatos hangulata azonnal beszippant, már az első másodpercektől ott vagy az adott korban a szereplőkkel.. a érték pedig melyet képvisel ma sem vesztett semmit sem erejéből, sőt...! Egyszerűen szeretnivaló darab, meglágyítja a marcona szíveket is a hideg téli estéken. |
2013-12-26 22:31.13 |
Áh így másodjára nézve még fergetegesebb volt, komolyan fetrengtem a földön a nézése során, ilyet pedig baromi régen tapasztaltam, pláne ismétlés során. Pedig maga a formula abszolút nem bonyolult, gyakorlatilag egy egyszerű családi szatíráról van szó, mely némi ráncfelvarráson ment keresztül. A szövegkönyv szinte szó szerint sziporkázik valós családi problémák bemutatása közben olyan szóvirágokkal dobálóznak a szereplők, hogy attól majd lehidaltam. Nem is szaporítom tovább a szót, nem csak az idei, hanem az elmúlt évek legjobb vígjátéka!! Frenetikus! |
2013-12-26 02:15.10 |
Ron Howard sikerét abban látom, ahogyan hozzányúlt a Forma 1-hez, tisztelettel és odaadással állt hozzá a témához, és nem csupán szükséges keretként használta fel azt, ezt megspékelte kimért rendezésével, valamint hozzácsapott egy jól eltalált szkriptet, és bumm... megvan a recept, hogyan lehet a közönség azon részét is megnyerni magának 2 óra erejéig, akik amúgy rühellik a száguldó cirkuszt. Bevallom jómagam is ezek közé tartozom, engem már TV-ből kihallatszódó monoton motorzümmögés is képest kiborítani, így némi fenntartással kezeltem a mozit egészen az első 5 percig, ugyanis onnantól kezdve teljesen magába szippantott.
Miután a film megtörtént eseményt mutat be, a végkifejlet nem okozhat túl nagy meglepetést a néző számára, éppen ezért különösen fontos szerep hárult a történet tálalására, a megfelelő képi világra, a vágásokra, a hangzásvilágra. Az alkotógárda igyekezett gondosan ügyelni arra, hogy Lauda és Hunt párharcát a néző úgy élhesse át, hogy közben a lehető legkevesebb hollywoodi klisés megoldást kapja az arcába. Ugyan két ellenfélről van szó, mégsem lehet egyik karaktert sem klasszikus értelemben jónak vagy rossznak nevezni, ilyen megközelítésből ugyanis nincs közöttük különbség. Eltérés csupán a céljuk megvalósításához vezető útban, illetve életvitelükben rejlik: míg Hunt bohém és pofátlan, addig Lauda precíz, megfontolt, és gyakorlatilag hidegen hagyja a száguldó cirkusszal párosuló fény, illetve csillogás. A két pilóta életfelfogásának tükrözése (a karakterábrázolás) mellett kritikus pont volt a versengés atmoszférájának érzékeltetése. E tekintetben sem mondtak csődöt Howardék, mesterien töltötték meg a képeket feszültséggel, erővel, dinamizmussal az ember tekintete tőből a képernyőre tapad úgy szorít egyik vagy másik karakternek attól függően kinek melyik került közelebb a szívéhez. A hangulatkeltésben a rendezői fogások mellett nagy szerep hárult az elképesztően letisztult hangzásra, -mely úgy dübörög, mintha ezek a sok száz lóerős benzinfalók a széked mellett repesztenének- illetőleg a zenére, amire Hans Zimmer ügyelt, és döntött úgy, hogy a manapság nagyon is rá jellemző elektronikus hangzáshoz nyúl, melyet némi rockkal fűszerezett, a hibrid végeredmény pedig minden kívánalmat maximálisan kielégít. Egy vérbeli underscore-ról van szó, kellő adrenalin töltettel valamint heroizmussal megspékelve, mely tökéletesen egészíti ki a látottakat. Összességében fantasztikus lendülete miatt végig mocorog az ember a székében nézése közben. Szórakoztató, látványos, hangulatos darab letisztult formanyelvvel, az idei felhozatal egyik legnagyobb pozitív meglepetése, egy amolyan fű alatt befutó versenyző.:) |
2013-12-26 00:28.39 |
Ez is jó kis válogatás, némely bizonyosan nálam is szerepelni fog az éves összesítéskor, bár én még várok vele, mert a komolyabb alkotások aláfestései még csak most jövögetnek ki. |
2013-12-26 00:24.44 |
“Ruhát és szürkeállományt a ruhatárban tessék hagyni!”
Ezt rossz volt nézni, konkrétan bántotta az agyam. Pedig milyen sokan hangoztatták annó, hogy Del Toro így meg úgy, mennyivel zseniálisabb rendező, mint mondjuk Bay (ami amúgy igaz is...) és beleviszi majd művészi vénáját is a produkcióba, így kapunk egy baromi nagyot szóló ugyanakkor koherens látványmozit… végül azonban csak az előbbit kaptuk meg. Pedig én már annó is amellett érveltem, hogy igazából itt és most Guillermonak kell felnőnie, mert bár sok jogos váddal lehet illetni Bay urat, de azt el kell ismerni, ha fékezi egy picit magát iszonyatosan oda tudja rakni az akciókat, így például az első Trafó mozi ehhez képest Cannes-ban tarolhatna. Del Toro Tűzgyűrűből teljes mértékben hiányzik a kreatív látvány, a cselekmény kifejezetten ütemtelen, a szövegkönyv pedig túlságosan leegyszerűsíti a szituációkat, ezáltal totálisan érdektelenné teszi a konfliktust a néző számára, akit ezáltal úgy magára hagynak a készítők a sötét moziteremben, hogy szegényt vagy a depresszív magányosság vagy pedig szimplán az abszolút unalom kerülgeti keselyűmód a 2 óránál is tovább dagasztott játékidő alatt. A megfelelő alapok nélkül pedig a látvány is úgy omlik össze darabjaira, mint egy Jaeger, amit egy 2 milliós szintű Kaiju szarrá ver. Pedig elismerem, hogy a vizuális effektekért felelős emberek megdolgoztak a pénzükért, és valószínűleg joggal zabálták fel a költségvetés 80%-át, mert ők megtették a magukét. De az üres képi hatások önmagukat irtó kevesek, minimális feszültség vagy dramaturgia nélkül az ember nem is izgul a látottakon, csak bámul ki a fejéből, de így fenntartani a figyelmet 2 óra hosszán keresztül nemigen lehet. Valahol itt rontották el a koncepciót, de nagyon. Összességében ez a film akkor sem állná meg a helyét, ha lebetonoznák, egymásra hányt képkockák halmaza, mely még unaloműzőnek is gyenge. Sajnálom Del Torot, igazából nem tudni pontosan mennyi köze is volt ehhez, mennyire volt számára kötelező a végtelen infantilizmus, de bárhogy is legyen, remélem legközelebb valami Faun labirintusához hasonló remekművel lep meg minket. Ezt meg gyorsan felejtse el, bár ezt nem lesz nehéz.:) |
2013-12-25 23:12.21 |
Nem rozoga válogatás. :) És utólag is boldog szülinapot!:) |
2013-12-25 22:33.44 |
Blomkamp nem akármilyen kritikai és anyagi sikert könyvelhetett el nyitómoziával, így nem volt meglepetés, hogy következő alkalommal már jóval nagyobb összeget toltak a feneke alá. Ennek megfelelően a film látványvilágába messzemenőleg nem lehet belekötni, mind a romos, posztapokaliptikus Föld, mind pedig a futurisztikus Elysium remekül fest a képernyőn. A több lóvéból nevesebb színészekre is futotta, Matt Damon sokadszorra bizonyítja, hogy ezek a kemény akciófigurák mennyire jól állnak neki, és Foster sem először találkozik az érzelmek nélküli nő figurájával, e téren tehát biztosra ment a rendező.
Történet tekintetében nem nagyon változtatott a direktor, mintha csak a D9 folytatását látnánk 150 évvel később, ugyanúgy akció-sci-fibe oltott társadalmi gondolatébresztő a műfaj, csak itt úgy vélem mérleg már inkább az akció irányába billent, az egyensúly felbomlása pedig érződik is a végeredményen. A film első fele szépen kezdte el felépíteni a társadalmi egyenlőtlenséget, míg a szegény réteg lepusztult épületek romjai között nyomorog, a gazdagok számára az Elysium nevű űrben lebegő mesterséges építmény nyújt biztonságot, afféle nem földi Paradicsomot. Azonban a szép vizuális megjelenítés után a sztori dobjai is el ezt a szálat, amit én igen komoly kihagyott ziccernek éreztem. De gondoltam sebaj, ez egy nagyköltségvetésű blockbuster, produceri nyomással, nézői elvárásokkal.... cselekmény mozgalmasabb részei majd kárpótolnak. A probléma ott van, hogy a narratíva túlságosan beszűkül főhősünk karakterére, így a majd 1 órás további játékidő túl terjedelmes, hogy azt megfelelően kitöltsék feszültséggel, dinamikus akciójelenetekkel, így pedig bizony a film ritmusa fokozatosan lecsücsül ahogy a végefelé haladunk, mi pedig ezzel egyenes arányban egyre jobban várjuk a zárószignál felbukkanását. Összességében felemás érzésekkel keltem fel a fotelomból, mert mint mainstream mozi abszolút vállalható, nagyon miért gyepálni nem tudom, tisztességes látvány akció-sci-firől van szó, csak a felvezetés ennél valamivel többet ígért. Kár azért a le nem ütött labdáért Blomkamp úr........ |
2013-12-07 13:09.31 |
10-re szűkített Vizuális effektek "előjelölt" lista:
- Elysium – Zárt világ - Gravitáció - A hobbit: Smaug pusztasága - Vasember 3 - A magányos lovas - Feledés - Tűzgyűrű - Sötétségben – Star Trek - Thor: Sötét világ - Z világháború Nem kis meglepetés, hogy Az Acélember még a 10-be sem jutott be, itt azért valamit megint komolyan benéztek. A Gravitáció elsőségét, díját szerintem nem fenyegeti semmi sem, mögötte a Hobbit és Star Trek helye tűnik betonbiztosnak. A maradék 2 helyre az Elysium és a Pacific Rim pályázik legnagyobb esélyjel, amibe max a harmadik vasmozi szólhat még bele. |
2013-12-04 19:35.21 |
Newman BAFTA-díjat kapott a Skyfall-ért, a Pi élete nyert az amcsi akadémiánál, mondjuk ez pont olyan döntés, amibe nem lehet belekötni.)) |
2013-12-03 23:44.13 |
Valóban remek film pazar aláfestéssel. Amit inkább sajnálok, hogy azóta eltelt lassan 10 évben az említett urak nem kaptak Oscart. |
2013-12-03 23:20.33 |
Egy kis esti relax zene.))
http://www.youtube.com/watch?v=p7rTXZrcDeQ (The Kingdom - Finale) |
2013-12-03 23:15.53 |
Én is, meg is jött a kedvem hozzá, anat vizsga utánra be is terveztem. :)
Nem sajnálom én sem Zimmertől, abszolút jó helyre került hozzá is az aranyszobor. A 3-ik Thomasnak ment volna?:) Valóban ritka erős év volt filmügyileg. |
2013-12-03 22:58.11 |
Jaja. Baromi sok kalandmozi sírni tudna egy ilyen aláfestésért.)) |
2013-12-03 22:53.58 |
Alan-Alan... Oscart neki utólag. :))
http://www.youtube.com/watch?v=RUyZeic_BaE (Forrest Gump - I'm Forrest... Forrest Gump) http://www.youtube.com/watch?v=sMIwPeXk-Gk (Forrest Gump - Jenny Returns) |
2013-12-03 22:47.51 |
Én most éppen a "The Battle" című darabot hallgatom, nem gyengén hangulatos.. baromi sokat ad az amúgy hót vértelen, meg gyerekes ütközet érzelmi faktorához. |