Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Elragadtatás - Cinemax2, 20:30 |
Ismeretlen férfi - AXN, 21:00 |
Boldogság bármi áron - Filmbox Family, 21:00 |
A szív bajnokai - Moziverzum, 21:00 |
Nincs idő meghalni - Mozi+, 21:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A légy 2. - Vélemények |
bölcsességek, beszólások, idézetek komment nélkül |
A légy (1986) - Vélemények |
Sokkoló - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Csendes Don |
Corbin Bernsen |
2016-02-29 04:00.27 |
A revenant kifejezetten gyenge eddig. Bevallom én a rendezőknél Millernek szurkolok úgy hogy még reménykedem. |
2016-02-29 03:57.49 |
Az est első nagy meglepetése az Ex Machina.
Serkis kis tribute-ja nagyon tettszett. |
2016-02-29 02:02.12 |
Szeretnéd hogy írjak? :) |
2016-02-28 20:39.39 |
Én nézem, ahogy az elmúlt 6 évben. ki nem hagynám :) |
2016-02-08 23:14.07 |
Érdekesen alakul a dolog. :) DGA-t eléggé Millernek éreztem, nem gondoltam, hogy újra behúzza a mexikói.
A BAFTA szerintem sem perdöntő, tavaly is a briteknél a Boyhood lett a befutó. |
2016-02-07 23:30.49 |
2015 legjobb Marvel mozija simán nem a Bosszúállók folytatása volt, hanem ez a roppant szórakoztató kis apróság. :) A cselekménymenet persze mint a kapanyél, de olyan vizualitással sikerült felruházni a mozgóképeket, melyet sok-sok "nagyobb" vetélytársa leshet. Konkrétan sajnálom, hogy a trailere láttán semmi kedvem nem volt nagyvásznon megtekinteni, pedig a zsugorodások, a felnagyított vagy szubatomi világ egészen biztosan fergetegesen mutattak, pláne plusz dimenzióban.
Összességében a Marvel megmutatta, hogy van bennük még bőven szufla. Az év legkreatívabb látványával rendelkező mozija a Hangya, ami levett a lábamról, mert olyan szinten piszok jó móka, hogy simán azt hittem mindössze másfél óráig tartott. |
2016-02-06 22:27.07 |
Selmát én is jónak tartom, a 12 years-nek meg 5 csillagot adtam, de szerintem az eszközök, ahogyan a fekete elnyomásra akarja a mozi felhívni a figyelmet, már abszolút nem aktuálisak (ellenben kétségtelen hatásosak ezért is az 5 *)
De szerintem a témában sokkal elegánsabb film volt a The Help, attól a mozitól nem sajnáltam volna a legjobb filmes oscart. |
2016-02-06 20:20.43 |
Hollywood búcsúja Középföldétől
„Követtek engem…még egyszer utoljára?” – mondja a filmben Tölgypajzsos Thorin, de nem nehéz kihallani Peter Jacksont, ahogy ezt kérdi Középfölde rajongóitól Peter Jackson legnagyobb ellenségét Peter Jacksonnak hívják: ő volt az a filmes, aki másfél évtizeddel ezelőtt a fél világot ámulatba ejtette A Gyűrűk Ura trilógiával, és aki eredetileg ugyan csak a partvonalról figyelte volna, ahogy Guillermo del Toro próbál versenyre kelni, vagy legalábbis a nyomába szegődni magnus opusának, végül pedig azon kapta magát, hogy a saját örökségére próbál rálicitálni, méghozzá egy olyan alapanyagból dolgozva, amely - valljuk be - teljesen más ligában játszik. Az új-zélandi ott nyerte meg a magával szemben vívott csatát, hogy nem harcolt. Meg sem próbált a Hobbitjainak GYU-hoz hasonló komolyan vehető légkört teremteni, ugyanakkor arculatát igyekezett a filmes elődjéhez igazítani, így eltalálni a kényes egyensúlyt, „mese” és „felnőtt-fantasy” között, majd teljes sikerrel. Az alkotók talán legnagyobb érdeme, hogy igyekeztek megfelelő mélységgel, és valódi téttettel felruházni a törpök merész vállalkozását, az írott formában mindössze kincsvadászatként tárgyalt kalandot, jóval masszívabb alapokra helyezve honvisszafoglalássá emelték. Másrészt ügyesen elhelyezték az eseményeket a gyűrűháború történetének törésvonala mentén, beemelve a nagytestvér-trilógia alapkonfliktusát is, ami kétségtelen komoly többlettartamot ad az egyébként igen egyszerű bonyodalom számára. A forgatókönyvírók finoman érzékeltetik, hogy az erejét gyűjtögető Sauron által keltett Bakacsinerdőre boruló homály ugyanaz, mely a későbbiekben egész Középföldét igyekszik bekebelezni, s melynek tükrében még fontosabb a nemesfém függő sárkány elpusztítása. Kifejezetten nagy bravúr, hogy ezek a regényben nem szereplő elemek úgy integrálódnak a legendáriumba, hogy azok egyáltalán nem lógnak ki a kerettörténetből, Gandalf küldetésének képekbe öltése bravúros módon tömi be az írott forma narratív hézagait, de Tauriel karaktere sem bizonyult melléfogásnak, az általa beemelt emocionális töltet igenis jót tett az érzelmi téren kissé sivár cselekménynek, kiváltképp bizonyítja ezt a záró epizód szívfacsaró jelenetei. Dicséret illeti a jól összerakott csoportdinamikát is, Jacksonék igyekeztek minden törp figurának annyi időt biztosítani, ami egyenesen arányos karakterük fontosságával. Így nyilván Thorint ismertük meg a legjobban, meg esetleg Balin-t, de a 3 rész alatt mindenki kap 1-1 kis szeletet, egy apró problémát, mit neki kell megoldania. Ugyan nem ismerjük meg mind a 13 kis növésű krapekot testközelből, de a könyvvel szemben igyekeztek megkülönböztethetővé tenni őket, saját karaktereket kölcsönözni nekik: van szigorú és erős, öreg és bölcs, két fiatal és lelkes, egy kövér és lusta, egy mókamester, és így tovább. Ez ugyan nem tűnik soknak, de ne feledjük +15 karakterrel a Lost is csak hosszú évadok során tudott megbirkózni. Az meg már csak hab a tortán, hogy Martin Freeman, mint Zsákos Bilbó szerintem akkora telitalálat volt a főszerepre, amilyet Legolas sem lő egy jobb napján. Karaktere a legkritikusabb volt, hiszen a filmélményt Bilbóval azonosulva élhetjük át, szerencsére Freeman intelligens játéka egy igazán szerethető főszereplőt adott a mozinak, annyira emberien, szerethetően hozza a figuráját, hogy mindig fénypontja a filmnek mikor a kamera előtt van. Azért tehát, hogy Peter Jackson egy A Gyűrűk Urához valamelyest mérhető fantasy eposszá kovácsolta a soványka Hobbitot az ember hajlamos megbocsájtani, vagy legalábbis részben elnézni neki a filmek számos hibáját is. Leginkább azt, hogy a könyv három részre osztása nyilvánvalóan rétestésztaként túlnyújtott adaptálási forma. Egyszerűen nincsenek kellően jól kitöltve a két és fél órák, meglepő módon leginkább a feleslegesen beleerőltetett és roppant hosszú akciójeleneten érezni, hogy nem mutatnak sehova. (pl. kőóriások, első rész végi fenyőfás kaland, második rész végi sárkány ölési kísérlet) Nézem ezeket a technikailag valóban szépen megkomponált jeleneteket, és várnám, hogy haladjon tovább a történet, de egyszerűen úgy érezem, hogy egy helyben ülök, mint a moziban. A legnagyobb baj, hogy Azog és orkcsapata nem kelt valódi feszültséget, bonyodalmat, üldöztetésüknek nincs igazán komoly hatása a cselekményre, ezért az előlük történő menekülés leginkább valami egybefolyó masszává sikeredett. Szerencsére kapunk egy Smaug-ot, aki nem csupán megjelenése miatt minden idők legjobban kidolgozott sárkánya, a 3 részre vágás legnagyobb nyertese valószínűleg a tüzes ősféreg, aki így kap bőven elegendő játékidőt karaktere kibontására. Megemlíthető még az előtérbe helyezett CGI, amely bevallottan alapkoncepció volt a készítőknél, tudatosan igyekeztek mesésebb környezetet biztosítani, viszont kétségtelen akad mikor már szemet bántóan sok, amit a képünkbe tolnak. Különösképp igaz ez az utolsó felvonásra, ahol futószalagon gyártott CG karakterek erőtejesen steril hatást keltenek, ezáltal az Öt sereg csatája megközelítőleg sem adja vissza a Pellenor mezei, vagy Helm szurdoki ütközetek felfokozott látványát vagy hangulatát. Mindezektől érezhetjük, hogy ez a trilógia már nem AZ a trilógia, ám minden fenntartásunk ellenére mégiscsak jólesik újra bekerülni abba a mesebeli világba, ahol sok-sok éve annyi feledhetetlen órát eltöltünk. Összességében jó másfél évtizeddel ezelőtt Peter Jackson nagy hőstette volt, hogy kiharcolta a stúdiónál a három kötetből álló Gyűrűk Ura hadd legyen háromrészes a mozivásznon is, ugyanez a harc a Hobbit esetén végzetes hibának tűnt, ám az idő bizonyította koránt sem volt szó komoly baklövésről. Ugyan a több felvonásra duzzasztott történet néha valóban csupán döcögve állja ki a narratíva próbáit, ugyanakkor talán a dupla epizód nem lett volna elegendő az eredettörténet és a GYU ilyen precíz összekapcsolására. Most már sosem tudjuk meg, hogy 2 kiváló, vagy 3 szimplán jó, de aprólékosabb Hobbit filmmel jártunk-e jobban. Akárhogy is a legfontosabb, hogy a regényfolyam szellemisége tökéletesen tetten érhető, a Hobbit egy bámulatos utazást kínál a jól ismert világba és nem okoz csalódást, köszönhetően annak, hogy érződik Jacksonék valóban szeretik ezt a világot, és ezt a szeretetet belecsempészték a filmekbe is. S végül ez a trilógia nagyszerű háttér-mitológiát nyújt a Gyűrűk Urához, egyszersmind olyan elegánsan fűzi össze a két történetet, melyről Tolkien nem is álmodott, nekem azonnal meghozza a kedvem egy LoTR maratonhoz.... ennél több meg talán nem is nagyon kell..... :) |
2016-02-06 12:57.54 |
Igen egyetértek, az Akadémia csak azt jelölheti, amiből válogathat, és tény ami tény elég erőteljesen "fehér" többség van, minden területen, nem csak a színészeket illetően.
Viszont ez a hisztéria, elég felesleges... tavaly miért nem szólaltak fel, hogy a Selma nem biztos, hogy volt olyan jó, hogy legjobb film jelölést kapjon? Vagy, hogy a 12 év rabszolgaság sem volt 2013-as felhozatal legjobb alkotása....stb. Idén e tekintetben egyedül a Beast of No Nationt találtam kiemelkedőnek, rendkívül komoly téma, hasonlóan magas színvonalú kivitelezéssel, Elba pedig valóban karizmatikus alakítást nyújtott. Azt nem tudod, egyáltalán szóba jöhetett volna ez a film? Mármint a Netflixes terjesztés miatt. |
2016-02-05 15:11.40 |
[link] A fehér oscar margójára... |
2016-02-01 22:08.43 |
Hobbit - Váratlan utazás (Howard Shore)
Egy franchise folytatásakor mindig igazi kihívás a komponistának a zenei hozzáállás, kifogástalanul megfelelni nem nagyon lehet, mert ha hanyagolja a korábbi témákat az a baj, ha pedig teljesen új szerzeményt kreál, akkor meg az ismerős dallamok hiányát róják fel neki. Shore úgy oldotta meg a helyzetet, hogy nem választott, régi és új dallamainak összeolvasztásával kívánta kielégíteni az igényeket, úgy vélem teljes sikerrel. A régebbi dallamok, ügyes igazítgatásokkal tematikusan szólalnak fel karakterekhez, helyszínekhez, vagy szituációkhoz kötötten, ezáltal csempészve egy kis pluszt a jelenetekbe. A vadonatúj törp témájával pedig talán minden korábbinál szorosabban kapcsolódik a cselekményhez, azáltal, hogy a daluk instrumentál megjelenítése az eseménysor megfelelő időpontjaiban, és helyszínein szólal meg egyfajta ívet, keretet ad a váratlan utazásnak. http://www.youtube.com/watch?v=iTKuWX7jH70 (Misty Mountains) http://www.youtube.com/watch?v=xCXoHl0NgbE (Axe or Sword) http://www.youtube.com/watch?v=BJTVcv4r-vA (Over Hill) |
2016-01-31 19:53.41 |
Igen ez a díj most nagyon kellett a Spotlight-nak. Szerintem a DGA-t majd Miller fogja nyerni, így amelyik mozi a BAFTA-t viszi komoly előnyre tesz szert.
A 2 főszereplő díja szerintem is biztosra vehető, fel fog robbanni a net, ha végre DiCaprio megkapja a díjat. :) |
2016-01-30 19:40.11 |
Sajnos valóban komoly tényező a technikai jelöléseknél a Best Picture jelölés, így meg sok-sok kiváló munka kerül érdemtelenül mellőzésre...
John Williams 7. Star Wars zenéje szokás szerint színvonalas aláfestés egy-két emlékezetesebb dallammal megdobva, de valóban talán a legkevésbé kiemelkedő szerzeménye a sagában. De amúgy ez inkább a készítők hibája, akik egy kicsit túlzásba estek a múlt megidézésekor, ilyenkor meg ugye a teljes hatás kedvéért be kellett dobni az eredeti trilógia dallamait, így Williams lehetőségei korlátozottabbak voltak mint valaha, hogy valami igazán újat és frisset alkosson. A 2. trilógiából szerintem simán 2-szer is jelölhették volna, sokkal inkább mint most. Klónok támadásában pl minden idők egyik leggyönyörűbb szerelmi témáját rittyentette a férc dialógusok alá, hogy legalább valami vonzalomféle legyen a "levegőben" ha már a színészek és a rendező képtelenek rá. http://www.youtube.com/watch?v=9nk_WHHTQtY (Arcoss the Stars) A Sith-ek bosszújában is borzasztóan sokat segített mind a drámai mind pedig az epikus jeleneteknek. http://www.youtube.com/watch?v=YmhjaFbpkIE (Anakin's Betrayal) http://www.youtube.com/watch?v=2uk7mTx7dtE (Battle of the Heroes) |
2016-01-18 11:28.53 |
Critics' Choice Awards
Legjobb film: Spotlight Legjobb rendező: Mad Max (George Miller) Legjobb eredeti forgatókönyv: Spotlight Legjobb adaptált forgatókönyv: A nagy dobás Legjobb színész: Revenant (Leonardo DiCaprio) Legjobb színésznő: A szoba (Brie Larson) Legjobb női mellékszereplő: A dán lány (Alicia Vikander) Legjobb férfi mellékszereplő: Creed (Sylvester Stallone) Legjobb színésztársaság: Spotlight Legjobb vígjáték: A nagy dobás Legjobb színész vígjátékban: A nagy dobás (Christian Bale) Legjobb színésznő vígjátékban: Trainwreck (Amy Schumer) Legjobb akciófilm: Mad Max Legjobb színész akciófilmben: Mad Max (Tom Hardy) Legjobb színésznő akciófilmben: Mad Max (Charlize Theron) Legjobb vágás: Mad Max Legjobb fényképezés: Revenant (Emmanuel Lubezki) Legjobb látványtervezés: Mad Max Legjobb jelmeztervezés: Mad Max Legjobb smink és maszk: Mad Max Legjobb vizuális effektek: Mad Max Legjobb eredeti filmzene: Aljas nyolcas (Ennio Morricone) Legjobb animációs film: Agymanók Legjobb idegennyelvű film: Saul fia Mint látható a kritikusoknál 3 film vitt szinte minden (Mad Max, Spotlight, A nagy dobás), a Revenant háttérbe szorult.... Viszont mindenképp örülhetünk az újabb magyar sikernek. :) |
2016-01-17 21:35.09 |
Már jóideje tudjuk, hogy a szörny valóban létezik és sajnos nem az ágyunk alatt rejtőzik........ Villeneuve mozija nem elkísér minket a pokolba, hanem egyenesen beletaszít, beledöngöl majd utána jól meghempergeti az ártatlan kis lelkünket a mocsok legmélyebb bugyraiba...... Kegyetlen alkotás a Sicario, kegyetlen agresszív, destruktív, de ami a legrosszabb kegyetlen realista és őszinte! Az ember zsigerei majd beleborzonganak a tudatba, hogy ezek a dolgok valahol teljesen hétköznapiak, olyan emberek mindennapi munkája mint te meg én. És mindezt miért? Emberek ócska illúzióiért, kik az élet örömeit mindössze néhány órányi mesterséges mámor formájában képesek megélni.... Lehet szidni a drogkartelleket, hogy mindenért ezek a mocsok bűnözők felelnek, de valójában nekik ez csak egy munka, nyilván nem a nemesebbik fajtából, de a harmadik világban nem sokszor választhat az ember. De ne feledjük kereslet határozza meg a kínálatot, így a nyugati társadalom legalább ugyanakkora felelősséggel bír - ha nem nagyobbal - az ilyen szituációk miatt, mint a gaz mexikóiak, vagy kolumbiaiak.....
A kanadai rendező remekül vázolja fel ezeket a kérdéseket, és mossa el a határokat jó és rossz között.......miközben olyan hangulatot teremt, hogy a néző néha legszívesebben leállítaná a lejátszót. Rám rég volt ilyen hatással film, szinte szó szerint szorongtam Juárez utcáin kocsikázva, ott ültem főszereplőnk és a nagydarab gépfegyveres srácok mellett a verdában, és baromira be voltam szarva!! Folyamat pislogtam veszélyforrásokat keresve, az idegeim majd bedurrantak a háttérben halkan ropogó lövészörejektől, teljesen szürreális élmény mindezt átélni. Komolyan a végén konkrétan jól esett feloltani a villanyt, és megnyugtatni magam mindez csupán a képernyőn zajlott, de hiába...... a mozi hangulata napok óta nem ereszt, azon veszem észre magam, hogy folyton vissza-vissza tekintek képsoraira, és elgondolkodom hogyan is lehet ezt nap, mint nap megélni, mert nekem ez az "ízelítő" is bőségesen elég volt. Összességében minden elismerésem Villeneuve előtt, amiért képes volt elhozni Mexikó egy kis horrorisztikus darabját a nappalimba. Nincs mese kegyetlen alkotás ez a Sicario, kegyetlen remekmű!! |
2016-01-17 18:49.18 |
Szeretem ezt a díjátadót, kösz a linkelt képeket a jelölésekhez. :)
Bár azért a Halálos iramban nem kicsit meglepő. :D |
2016-01-17 01:07.55 |
A tavalyi mainstream darabokból ez a 2 lett a kedvencem.
Mentőexpedíció (Harry Geregson Williams) http://www.youtube.com/watch?v=4i8qVrLJgG0 (Crossing Mars) http://www.youtube.com/watch?v=ZTXCu3kIu88 (Making Water) Sicario (Johann Johannsson) http://www.youtube.com/watch?v=Xjwqk7TWEwg (Convoy) http://www.youtube.com/watch?v=Hdm5EkaPdeY (The Beast) |
2016-01-16 03:32.37 |
Nagyon jól esik a szívemnek végignézni ezen a jelöltlistán. :)
Bevallom kb. 2008/2009 környékétől kezdve néhány évig folyamatosan csalódás volt számomra az Oscar. A szakmai döntések helyett nehezen megmagyarázható megfontolások vezettek olyan tévutakra, mint pl A király beszéde győzelme, mely nyilvánvalóan minőségi munka, de jogosan vetődött fel az emberekben akkoriban, hogy súlyos háttérkampány mintsem a film valódi értékei vezettek a győzelemhez…. A következő esztendő tovább tetézte a baljós felhőket, 2011-ben az Akadémia teljesen belefeledkezett önnön múltjába, képesek voltak egy mozit (The Artist) szétdíjazni, mely simán elkészülhetett volna 80 évvel ezelőtt is…. persze bátor dolog volt egy ilyen alkotás a 3D meg CGI korszakába, de egy ilyen győztes hogy mutat előre? Progressziót, irányzékot a fiatal filmeseknek? Újabb egy évvel később az emberek megint becsapva érezhették magukat, az Argo-ról is lerítt, hogy közel sem az év legjobbja, hanem egy újabb konszenzus eredménye….. És eddig csak a legjobb film győztesekről írtam, pedig pl a technikai kategóriákban sokkal durvább kilengések voltak, teljesen szakmaiatlan jelölések, és győztesek garmada…. Szerencsére most már 2. éve kezdik bizonyítani újfent az Akadémisták, hogy döntéseiket nem csupán a haverok, pénz és a masszív lobbi szabja meg. Ez az idei jelöltlista nagyjából teljesen hibátlannak tűnik, ilyet meg szerintem kb 10 éve nem jegyezhettünk meg. Legjobb film Minőségi 8-asnak ígérkezik, a nagy vesztes a Carol, a meglepetés a Brooklyn, magam pedig egyedül az Agymanókat hiányolom, de tisztában vagyok veled, hogy nélkülözése leginkább a szavazási rendszer érdekességeinek tudható be…és mivel az animációs kategóriát úgy is lazán nyerni fogja nem borít el a paprikadüh. :) Külön öröm a Mad Max, pedig mennyien hangoztatták nyár környékén, hogy esélytelen ez a mozi az Oscar jelölésre, mert ahhoz az akadémisták túl sznobok… és lám, a post-apokaliptikus gőzhenger itt van, ráadásul másik 9 jelöléssel, ennyire amúgy magam sem adtam volna egy 1 forintot sem. Nem semmi! Legjobb rendező Lenny Abrahamson mekkora pozitív meglepetés! Pedig mennyivel esélyesebbnek tűnt Spielberg vagy Scott is, akik ugyan az elmúlt 10 év legkiválóbb rendezéseit produkálták most, de mégsem sajnálom annyira, jusson másnak is a dicsfényből. :) Vizuális effektek Úgy szint pozitív meglepetések, nem gondoltam volna, hogy Jurassic World helyett lesz egy Ex Machinánk vagy egy Revenant… nem semmi előrelépés mutatkozott ebben a kategóriában is, nagy örömömre a mennyiség helyett a kreatív megoldásokra helyeződött a hangsúly. Összességében szerintem az utóbbi évtized legminőségibb jelöltlistájáról van szó, átgondolt nevek, munkák sokasága. A tavalyi előrelépéseket követően most már nyugodtan leírhatom: Welcome back Oscar!!! :) UI. aztán reméljük a nyertesek listájával is folytatódik ez a színvonal, bár az mindenképp bizakodásra ad okot, hogy koránt sincsenek biztos befutók, izgalmasnak ígérkezik ez a díjszezon. |
2016-01-16 02:06.48 |
"a film nem azt mondja, hogy "de jók vagyunk", hiszen kb mindenki az ügyvéd ellen van, sokkal inkább azt üzeni: "milyen jók lehetnénk, milyen jónak kéne lennünk..."
Örülük, hogy másnak is feltűnt mennyire elüt ez a mozi a szokásos spielgergi amcsi idealizmustól, mely által azt hiszem nem csak az akkori kor amerikai áltlagpolgárai felé kísérel meg kritikát megfogalmazni......hiszen a kirekesztés, elítélés nagyon is jelen van ma is, sőt...!! |
2016-01-16 01:27.25 |
2010 legjobb komoly/szerzői filjei:
- Fekete hattyú - Felperzselt föld - Viharsziget - A félszemű - Biutiful - Never Let Me Go - 127 óra további jó alkotások: - A király beszéde - A közösségi háló - A gyerekek jól vannak - A harcos - Rabbit Hole - The Way Back 2010 legjobb közönség filmjei: - Eredet - Toy Story 3 - Harry Potter és a Halál ereklyéi 1. rész - Így neveld a sárkányodat további jó alkotások: - Aranyhaj - Tolvajok városa - Élve eltemetve - Könnyű nőcske Összesített TOP 5 - Eredet - Fekete hattyú - Viharsziget - Felperzselt föld - Toy Story 3 |
2016-01-11 15:14.56 |
Ja és a Saul fiának természetesen nagy gratula, azt hiszem nem érdemtelen a dolog.
Reméljük elég nagy lökést ad ez a díj, mert ugye Nemes filmjét a Brit Akadémia nem jelölte, ami még sokba kerülhet.... |
2016-01-11 15:12.18 |
Én sem gondolnám, hogy ezek a nevek fognak dominálni a későbbiekben, úgy vélem ahogy jönnek a kisebb szakmai díjak plusz a BAFTA egészen más felállást fog hozni.
Azért a Big Short és a Spotlight 0 díja így is kicsit meglepett. :DD |
2016-01-10 19:07.04 |
Bár a GG-nem nem sok köze van a szakmaisághoz, mégsem elhanyagolható díj a szezonban, az itt keltett sikerhullámok sokat érhetnek februárban.
Tippjeim: Legjobb film (dráma): Spotlight Legjobb film (vígjáték): The Big Short Legjobb rendező: Mad Max (George Miller) Legjobb színész (dráma): Steve Jobs (Michael Fassbender) Legjobb színész (vígjáték): The Martian (Matt Damon) Legjobb színésznő (dráma): Room (Brie Larson) Legjobb színésznő (vígjáték): Joy (Jennifer Lawrence) Legjobb férfi mellékszereplő: Bridge of Spies (Mark Rylance) Legjobb női mellékszereplő: Ex Machina (Alicia Vikander) Legjobb forgatókönyv: Spotlight Legjobb filmzene: The Hateful Eight (Ennio Morricone) Legjobb animációs film: Inside Out Legjobb idegen nyelvű film: Saul fia - nagyon remélem :) Legbizonytalanabb a drámai színész és rendező kategóriában vagyok, ezekben több lehetőséget is látok. Meg amúgy is ez a Golden Globe itt tényleg bármi előfordulhat. :D |
2016-01-09 19:36.38 |
Inkább Aviátor vagy Szabadság útjai, bár kétségtelen lassan már nem is lehet számolni a kiváló alakításait....de valahogy nincs olyan érzésem, hogy idén megkapja. Nem láttam még a filmet, de a Revenant nem "oscaros" szerepnek tűnik. |
2016-01-09 19:34.17 |
sok-sok dolgom volt/van a tanulás mellett is, de ezért majd igyekszem :) |
2016-01-08 20:01.38 |
Értelek, valóban egyszerűbb volna, ha nem lennének ilyen csúsztatások, de egy 6000 fős szavazótábornál nehéz az ilyet kiküszöbölni. |
2016-01-08 17:19.22 |
Van igazság abban amit írsz, de ebben az esetben nem állna fent a "torlódás" veszélye, mert Lubezkinek az elmúlt 2 évről már 2 aranyszobra van, és nem tudom mennyit számítana neki még egy...
Viszont az, hogy Deakinsnek nincs díja az Akadémia egyik legnagyobb szégyenfoltja, amitől most megszabadulhatnának. Amúgy a zene kategória is érdekesnek ígérkezik, ott meg két nagy név is lesz valószínűleg (Newman, Morricone), akik nem részesültek aranyszoborban...igaz utóbbi szemét már kiszúrták egy életműdíjjal, de az olasz mesterkomponáló (valódi) díjtalansága is erőteljes hollywoodi "kísértetsztori"...... |
2016-01-08 17:10.17 |
Bizony szép munka volt az is, de Miller mozija főesélyes más kategóriákban is (vágás, hang), a Martiant pedig szerintem csak itt tudják díjjal jutalmazni. |
2016-01-08 16:59.36 |
A BAFTAval megint beljebb vagyunk, hogy mi várható, és nekem úgy tűnik, hogy eléggé körvonalazódik egy Big Short vs Spotlight "elitcsata".....eddig nekem az utóbbi tűnt biztosabb befutónak, de a britek pl. nem jelölték a rendezésre.... és a témája is túl kényes lehet... így szerintem most lépéselőnybe került a Big Short!
A CGI megfigyelésed nagyon helytálló, nekem is tetszik, hogy a kreatív megoldások felé tolódott el a hangsúly, bár ehhez a kategóriához amúgy is jobb szeme szokott lenni a briteknek, ami újfent beigazolódott. Azért én meglepődnék, ha a Jurassic World nem lenne ott a jelöltek között jövőhéten, mégis csak egy igen sikeres hollywoodi blockbuster-ről van szó. A kategória legnagyobb esélyese szerintem A marsi, ami roppant népszerű mozi, valószínűleg lesz rendező, legjobb film jelölése is az Oscaron, de csak ebben a kategóriában lehet realitása a díjnak...Star Warsból meg folyamat lesz minden évben... :) |
2016-01-08 16:49.19 |
Necces kérdés lesz, hogy tényleg az év legjobbja nyerjen, vagy "életműdíjként" ítéljék meg, de azért láttunk már ilyenre példát...úgyhogy én nem lepődnék meg, ha februárban Deakins neve hangzana el a Kodakban. |