Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Szárnyaló szerelem - Film4, 10:50 |
A 6. napon - AMC, 10:50 |
Twister - HBO, 10:55 |
Mama pici fia - TLC, 12:00 |
Hidalgo - A tűz óceánja - Film Café, 12:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Kubik Anna (68) |
Sarah Polley (46) |
Michelle Forbes (60) |
Znamenák István (59) |
Sam Riley (45) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
Jim Carrey - Vélemények |
Donald Trump - Vélemények |
Filmkereső |
2022-es választás |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
127 óra |
Liam Neeson |
2017-07-23 20:15.11 |
Mondjuk nála soha nem a sztori volt a nagy szám..hanem úgy minden más :D
Amúgy mikor tervezed nézni a Valeriant? Engem a húgom igyekszik meggyőzni egy körre, de én sokkal kíváncsibb lennék a Dunkirk-re, lehet ezúttal külön mozizunk:D |
2017-07-23 19:53.17 |
Amúgy azt rebesgetik, hogy Cameron azért tologatja az Avatart mert a szemüveg nélküli 3D-n dolgozik, újabb forradalmat szeretne.... |
2017-07-23 19:49.58 |
A castingot már ott elbaszták, hogy 2 kölköt szerváltak, amúgy nagyon is felnőtt szerepekre. Gondolom ezzel akarták becsalogatni a tini nézőket, csak hát eléggé félrement a dolog. |
2017-07-23 19:03.21 |
A premierdátum megválasztása első számúlag a stúdióvezetők, és producerek hatásköre, mondjuk Besson önmaga producere úgyhogy biztosan nem a feje felett döntöttek.
Szerintem szimplán elszámolták magukat. Túl egyoldalú volt a marketing, ami kizárólag arra ment rá, hogy látvány így meg úgy, csak hát pont az USA-ban egyre kevésbé mennek a csupán a szemet szórakoztató dolgok.... és hát Besson neve sem úgy cseng már mint egy évtizede, pláne a fő moziba járó 15-25 éves korosztály körében, rég volt ő már a csúcson.. |
2017-07-23 18:38.26 |
A stúdió beadja az igényét, amire a moziknak is rá kell bólintaniuk, hiszen nyilván nem mehet egyszerre 50 féle film több ezres moziszámmal. |
2017-07-23 18:14.08 |
Lehetett volna jobban is időzíteni a bemutatót az biztos, de eleve a képregény nagyon ismeretlen Franciaországon kívül, és úgy tűnik, hogy a marketing nem igazán működött.... |
2017-07-23 17:51.08 |
Azzal azért nem árt tisztában lenni, hogy a kínai piac önmagában egyetlen filmet sem tud megmenteni a bukástól, mert az ottani bevételből részesedik a a készítő stúdió legkisebb százalékban az egész világon, kb. 20-25% (ez a szám pl az USA-ban 50%), így tehát a kínai bevételt el kell osztani minimum 4-gyel hogy a produkciós cég pénzét megkapjuk. Nem véletlen, hogy Warcraft folytatásról sem beszél senki, pedig elvileg több mint 200 millát hozott ott, csak ugye ami ebből visszajutott az töredéke....
A Valerian amúgy cefet szarul nyitott a tengerentúlon 17 milla....hát Európának nagyon bele kellene húznia, hogy legyen folytatás. |
2017-07-23 01:24.36 |
Felháborítóan nagy remekmű. Park Chan-wook az ún. bosszú trilógiájának 2. darabjával azonnal felhelyezte magát a filmesek térképére, és azóta se nagyon szeretne eltűnni róla.
Az Oldboy úgy talán minden idők legnagyszerűbb bosszúmozija, hogy azért maghatározó elemeiben tér el a zsánertől. Itt abszolút nem szimpla megtorlásról van, sőt nem is igazi cél a másik életének kioltása, mint láthatjuk tettekkel és szavakkal keményebb sebeket lehet ejteni, mint bármilyen késsel, vagy lőfegyverrel. Azért nem kell félni, akad bőven néznivaló a filmen, ami végig csodálatos szögekből láttatja az eseményeket, a híres neves kalapácsos verekedés pedig tényleg az egyik legkirályabb bunyós jelenet, amit vászonra tettek. Hamisíthatatlan kultmozi kerekedett az Oldboyból, mely remélhetőleg kedvet hozhat az átlag nézőnek is az ázsiai filmművészet alaposabb megismerésére, mert találni még ott bőven kincseket, mégha olyan zseniálisat nem is sokat mint ez... |
2017-07-22 16:34.30 |
Kellemesen szórakoztató látvány-akció mozi a 90-es évek derekáról. Jan De Bont filmje még azt is elbírja, hogy szinte szó szerint roskadozik a klisék, és merész túlzások alatt. Viszont ellenben sok mai hasonló próbálkozással megtöltötte képeit minőségi színészekkel, akik szerethetően alakítanak, így bőven lehet izgulni a 2 órás játékidő alatt. Persze egy ilyen moziban a fókusz nem a karaktereken van, a természet ereje pedig köszöni szépen elbírja a főszereplői státuszt. A tornádók általi pusztítás, hatalmuk alatt meghajolni képtelen ember képei sokszor visszaköszöntek még az évek folyamán. Ugyanis a forgószelek és általuk felkapott igen változatos tárgyak, állatok, házak... több mint meggyőzően festenek 20. születésnapjuk után is, ami azért vizuális effektek terén mindenképp tiszteletre méltó, elvégre nem ritkán találkozni olyan 5-10 éves filmekkel is, melyekben mintha odahányták volna a látványt.
Remek atmoszférával és kellően pergő dinamikával ellátott darab lett a Twister, ami éppen ezért a mai napig abszolút elvezhető. Ráadásul bizonyos értelemben a filmtörténelem része is azáltal, hogy az első mozgóképp lett, melyet nagyközönség elé terjesztettek DVD formátumban előjelezve a VHS korszak alkonyát... :) |
2017-07-22 13:23.17 |
Park Chan-wook-ra mindig lehet számítani, ha az ember valami másra vágyik....új filmje kevésbé visz le az emberi lélek mocskába, helyette ármánykodás, és fülledt erotika töltik ki a képeket, mégpedig igencsak jól. :) |
2017-07-21 23:01.28 |
Komoly drámáért nem kell Hollywoodba menni, a legkeményebb történeteket úgy is az élet írja.... Daniel Blake - egy tisztes úriember - szemén keresztül lehetünk részesei annak, amit már régóta tudunk: tőlünk nyugatabbra sincs kolbászból a kerítés.
A film alapvetően 2 karakteren keresztül mutatja be nekünk azt a mindennapi küszködésekkel teli életet, melynek tétje nem az, hogy holnap megveszik-e az új iphone 7-est, hanem hogy tudnak-e ételt rakni este az asztalra. Az egész történet attól válik igazán dühítővé - és ezáltal erőssé, hogy igen szimpatikus átlag emberekről van szó, akik míg dolgoztak fizették az adót, mégis mikor szükségük lett volna a befizetett pénzükért járó segítségre nem kapták meg... Ken Loach végig igen erős kritikával él a bürokratikus rendszert illetően, rávilágítva olyan visszásságokra, melyek egymásnak ellentmondta lehetetlenítik el az embert az előrejutásban..de valahol pont ez a cél: személytelenné tenni, egy darab adattá, és szépen bedarálni, míg végül nem kell vele foglalkozni sem.. Fájóan erős hatást kelt az Én, Daniel Blake, melynek másfél órája rengeteg dühöt tud kiváltani a jóravaló nézőből, és felébreszteni a gondolatot, hogy nem minden fekete-fehér.... Mindenképp megnézendő darab!! |
2017-07-21 16:36.46 |
A John Malkovich menet legnagyobb érdeme, hogy annak ellenére jó film ami: egy k. nagy elmeborulás. Nekem valamiért Kafka ugrott be, őt is az abszurditás zsenialitásba fordítása tette naggyá. Malkovich-nak pedig óriási respect amiért bevállalta ezt a neve által fémjelzett zagyvaságot, ami valójában egy nagyon is tudatosan épülő forgatókönyvön alapszik...micsoda anomalisa....vagyis anomália :) |
2017-07-21 02:28.42 |
Nem csodálom az eddigi mindössze 2 hozzászólást, Kaufmannék nem sok kapaszkodóval szolgálnak a nézők számára, így az Anomalisa az edzettebbeken is kifoghat. Pedig mindenképp érdemes nekiveselkedni ennek az igen nyomasztó felnőttmesének, mely újfent bizonyítja az animáció nem csak a gyerekeké.
A környezet egészen nagyszerűen fest, a bábfilmes-animációs megjelenítése roppant erős oldala az alkotásnak, sokszor teljesen megfeledkeztem arról, hogy nem élőszereplős filmet látok. Az illúzióhoz nagyban hozzájárulnak a karakterek is, főleg azok rendkívül életszagú megközelítése, itt bizony nincsenek különleges tulajdonságok, csak a masszív középszerűség.... De az egészre a pontot főhősünk belső világának megragadása adja - aki mint kb mindenki fél az egyedülléttől -, és az olyan ötletek mint a Fregoli hotel (van egy ilyen szindróma), illetve hogy minden karakternek ugyanaz a hangja egészen félelmetesen teremtik meg az élet elszürkülésének összképét. Nem egyszerű alkotás az Anomalisa, nem tagadom engem is megdolgozott kissé, de megkapó melankolikus hangulata, és igazán erős énkép ábrázolása brutálisan kiemeli az animációs alkotások garmadából. |
2017-07-20 16:44.11 |
Lehet nem szeretni, megvetni rendszeres fogyasztóit, de az kétségtelen, hogy az ipari termelés szabályainak alkalmazásával a McDonald testvérek teljesen átírták az éttermekről alkotott képet.
A Founder egész érdekesen mutatja be azt az utat, miként is volt képes ez a kis családi vállalkozás meghódítani az egész planétát: üzleti háborúval. Mert jól mondja Keaton az üzleti világ rohadt kemény és igazságtalan tud lenni, ha belepillanthatnánk a földkerekség nagyvállalatainak háttérdolgaiba, biztosan földig érne az állunk micsoda ocsmányságok működtetik ezt a monumentális gépezetet, amit kapitalizmusnak nevezünk.... Mindezt igazán megnyerő főszereplőjével, szórakoztatóan meséli el nekünk Michael Keaton, aki zseniális másodvirágzását éli, és bizony meg is ragadja a lehetőséget, hogy még egyszer senki se felejthesse el a nevét. Egyszerűen szórakoztató mozi az alapító, némi intrikával az üzleti világ felé, mégis megvillantva azt is, hogy bizony tudás és képesség nem járnak kéz a kézben a sikerrel, kitartás, eltökéltség vagy mondhatnám állhatatosság nélkül az egész nem ér semmit.... |
2017-07-20 00:21.34 |
Mindenképp jó ötlet volt M. Nighttól, hogy visszatért korábbi sikereinek műfajához, és talán abbahagyta önmaga masszív égetését a mainstream filmvilágban....Régebbi alkotásainak minőségét sem a költségvetés mértéke határozta meg, így ezúttal kapott egy marok lóvét, kb szó szerint..
A film alapötlete mindenképp telitalálat, az öregedés és vele járó folyamatok bizony kissrácok számára nehezen befogadható dolgok, mégha ilyen para aggastyánokkal szerencsére sosem hozott össze engem a sors. Szóval azt meg kell hagyni az öregekben rejlik némi spiritusz, de a rendező nem igazán érzett rá a megfelelő hőfokra. Nem nagyon volt kellően langyos a feszültséggenerálás, leginkább vagy totál hideg, vagy fájóan forró. Ez utóbbi pillantok (pl. bújócska-fogócska a mamival) ugyan abszolút működnek, de ezt követően nemhogy hosszú percekig, de kb fél óráig semmi értékelhető nem történik a képeken, ami miatt gyakran kelletlenül pillantottam az órámra, vagy pl. rágugliztam a naplemente szindrómára....jó is volt a cikk, csak kár, hogy érdekesebb is mint ami éppen a filmben zajlott... Nem lett rossz mozi a Visit, de egyértelműen nem került fellapátolásra az összes lehetőség belőle. A töredezett feszültsége nem enged teret az igazi káosznak, de a képek atmoszférája menti a menthetőt... |
2017-07-19 17:02.04 |
Remek. Valahogy így kell a műfaj állóvízébe, ha nem is sziklát, de egy jókora követ belevágni.
Mert az kétségtelen a Get Out az utóbbi idők egyik legegyedibb és leghatásosabb zsáner alkotása, mindezt úgy, hogy a készítők tulajdonképp csak igyekeztek a nagy öregek tarsolyához visszanyúlni, és meríteni onnan némi stílusjegyet. A történet önmagában nem túl izgalmas, de a cselekmény sodrásába a feszültség olyan mesterien lett csepegtetve, hogy alig tűnik fel a játékidő pergése. A szülők kínosan feltűnő kedvessége kiválóan teremti meg a paranoid alapokat, majd az éles vágásokkal és ambient zenei aláfestéssel szinte az idegeinken játszanak, miközben a közeli arcfelvételekkel pedig olyan tolakodó módon másznak a mi képünkbe is, hogy garantáltan nem fogjuk kellemesen érezni magunkat ezen a családi hétvégén. Nem mellesleg elég merész, és egyben remek húzás volt a készítők részéről, hogy a konfliktus alapforrásaként korunk egyik legjelentősebb társadalmi problémáját jelölte meg, de közel sem „fehérek elleni propaganda” formájában..... vagy miket emlegetnek itt botor módon egyesek...... hanem a rendező a komikus vénájára is hagyatkozva szatirikusan figurázza ki a rasszizmus modern változatait, azaz a hyperliberális megkülönböztetés ellenességet és az afroamerikai kultúrrögeszmét egyaránt. Zseniális húzás...... Az esztendő egyik legjelentősebb meglepetés filmje lett a Get Out, a hangos szakmai és közönség általi fogadtatás alapján kellően ínséges időkben érkezve keltett hűsítő hullámokat. Engem már a idegőrlően mesteri hangulatával és elvetemült rejtélyével sikerült levennie a lábamról, mégis a témaköréhez való rendkívül okos hozzáállása verte be az utolsó szöget a kiváló alkotások palettájára. Több ilyet!! |
2017-07-19 00:18.15 |
A Legbelső félelem egyike azon példáknak, miért is szerettük/szeretjük annyira a 90-es évek filmjeit...csak mert alsó hangon, a "nagyok" (értsd: későbbi klasszikusok) mellett is ilyen mozikat pakoltak le az asztalra.
Pedig a film alapötlete nem túl bonyolult, és egészen sok ügyvédes alkotást is láttunk már az évek folyamán, de a készítők ügyesen adták hozzá azt a hozzávalót, melytől mégis kiemelkedő darab lett a Primal Fear: Edward Norton, és karaktere. Az ekkor még kölyökképű színész debütálása ennél emlékezetesebbre aligha sikeredhetett volna, mindenkit elhalványít maga körül, pedig éppenséggel Gere-nek is marha jól áll a szerep, és azt hiszem sokáig nem is felejtem el az arcát, mikor lehull az a bizonyos lepel... Sokszor, sokféleképpen köszönt még vissza a film központi elgondolása - az elme képlékeny összetettsége - azonban kevésszer ilyen hatásos és megnyerő módon. Egyszerűen hiba kihagyni. |
2017-07-18 00:09.01 |
Nem akármekkora fába vágta fejszéjét Oshii, mikor kigondolta, hogy majd 10 elteltével folytatást készít kultikus alkotásának, de szerencsére tette ezt olyan odafigyeléssel, és alázattal, hogy egy szavunk sem lehet.
Pedig mikor kiderült, hogy az alkotók a klasszikus megvalósítás mellé az animáció technikáját is latba vetik a tökéletes összképért, kaptak hideget, meleget, na jó inkább hideget..... A végeredmény azonban őket igazolja, ugyanis a 2 megvalósítási forma gyönyörűen kiegészítve egymást tökéletesen teremti meg azt a hangulatot, és miliőt, melybe beleszerettünk az első felvonás alkalmával. Hovatovább a nagy felháborodás különösen érdekes annak tudatában, hogy ezek az animék a modern technológia hatásaival foglalkoznak..... ez a vonal egyébként újfent igen erősre sikeredett. Ugyan a sok idézetet meg miegymást kicsit túltolták ezúttal, de a filozófiai túlpumpáltsága ellenére is erősen jönnek át a mesterséges intelligenciáról, és társairól szóló kérdéskörök, csak értő fülekre kell találniuk. Anno én sem sokat adtam volna arra, hogy a GITS továbbgondolásából bármi jó kisülhet, pláne az Őrnagy hiányában, de meg kell hajolnom az alkotógárda előtt, mert a neves elődhöz méltó, értékes folytatást tettek le az asztalra. Ilyen színvonalon jöhetne még több is akár. :) |
2017-07-17 21:45.04 |
Lássuk be a japán filmművészeti alkotások tengerentúli feldolgozásai igencsak elvétve sikerülnek jól, leginkább mert a „hollywoodiasítás” közepette sokszor pont azok az összetevők vesznek el, amik az eredetit naggyá tették. A Ghost in the Shell remake ötlete szinte ordított magáért, kult-klasszik anime, amiből nem kevés amerikai blockbuster merített az évek folyamán, ráadásul témája nem hogy halványult volna az idő folyamán, hanem sokkal inkább a mai napok aktualitása lett, s főleg lesz.
Ami mindenképp üdvözlendő hozzáállás volt a készítők részéről, hogy belátták a szimpla másolással semmi jót nem tudnak kihozni az alapműből, így az eredeti alkotás megerőszakolása helyett igyekeztek kicsit másfelől megközelíteni. Az őrnagy eredettörténete bár igen unalmas húzásnak tűnhet, de tény hogy a rajongókat nagyon is érdekelték a miértek, és hogyanok, honnan is származik a kultikus főhősnő.......erre végül is sikerült ráhúzni egy egész jó akciómozit. Ugyanis a 21. századi verzió a kor elvárásainak megfelelően rendkívül látványos, kellően dinamikus, és persze nem túl komplikált....... sajnos így a manga mély gondolatai gép és ember közötti párhuzamokat és különbségeket illetően maximum a távolból integetnek. Viszont azt el kell ismerni bár a szellemünket kevésbé, de a szemünket annál inkább kiszolgálják, a modern metropolisz minden eleme brutál részletesen ki lett dolgozva, gyakorlatilag akármelyik utcasarokba bepillantva egy vizuális ínyencséggel kényeztetnek minket. Ha másért nem is, már csak ezért érdemes volt elkészíteni ezt a filmet, kis túlzással én simán azzal is el lettem volna, ha másfél órán keresztül barangolunk ebben a szürreális, mégis rendkívül izgalmas, neonfényben vibráló megacityben. Imádtam. Az őrnagy mainstream eredettörténete kétségtelen közelébe sem eredhet az eredeti alkotás mélységének – filozofikus tartalma alaposan elveszett –, emiatt némileg száraz lett az összkép, de legalább mentes a mai nagy költségvetésű mozik gagyiságaitól. Mint blockbuster egészen szórakoztató, kreatívan (!) látványos, nem utolsó sorban pedig a készítők mertek saját lábra állni és csak olykor, de tiszteletet mutatóan megidézni az animét. Ritka dolog ez...... |
2017-07-17 14:41.35 |
A rendezői elképzelésben az, és bele is fér a zsáner kereteibe, aztán majd mindenki eldönti hogy tetszik-e vagy sem. |
2017-07-17 14:39.17 |
2008-ban szegény vasember is még egyedül képviseltette magát a bosszúállókból))
De egyébként Shyamalan biztosan nem egy Marvel/DC szintű szuperhős világban gondolkodik. Igazából a Sebezhetetlenben is átlagemberek a főszereplők, akiknek van egy mégis átlag feletti, de egészen földhözragadt extra képességük? inkább tulajdonság.. ezt az elképzelést bujtatta bele most a Splitbe, és gondolom igyekszik majd több mozijára ráhúzni. Aztán van akinek ez tetszik, meg nyilván aki nem tudja elképzelni ezt a minimalistáb b-a szuperképességű emberek tényleg köztünk élnek- koncepciót. |
2017-07-17 14:28.18 |
Nem tudom. Igazából nem is számít, elvégre ez a film azt tartja hivatkozási alapnak. |
2017-07-17 14:18.05 |
Sebezhetetlen :DD |
2017-07-17 14:09.13 |
Természetesen, és valójában az is a film igazi műfaja elvégre a "szuperhős" mozi nem is külön műfaj, max zsáner, amibe ez az alkotás is tartozik.
De nem kívánom koptatni tovább a klaviatúrát, nézd meg a Sebezhetetlent, ha kíváncsi vagy a rendező elképzelésére, ha meg nem akkor engedd el az egészet, és ebédelj egy nagyot, felesleges itt őrlődnöd)) |
2017-07-17 14:02.14 |
No akkor előbb nézd meg mielőtt itt feleslegesen kiakadsz, hogy miként is "szuperhős" mozi ez.
Igaz a Sebezhetetlen sem egy Marvel/DC féle film, lényegesen földhözragadtabb (már-már hihető) megközelítése a különleges képességeknek, melynek ismeretében simán belefér McAvoy karaktere is az említett skatulyába. |
2017-07-17 01:16.33 |
Oshii műve nem véletlen lett gazdag hivatkozási alap, megannyi későbbi hollywoodi mozi ötletei köszönnek vissza ebből a 95-ös animéből.
A megidézett kor elsőrangú, néha csak kedvem volt ebben a rajzolt, szürreális világban legeltetni a szemem: az épületek legapróbb repedéseiig ki van itt dolgozva minden kérem szépen. A remek látvány kiegészítve a szinti zenével egészen pompás cyberpunk hangulatot áraszt, melyhez hasonlót igen kevés élőszereplős kollégának sikerült csak megidéznie. A lendületes akciók közepette ráadásul a készítők mernek olyan dolgokon is merengeni, hogy hol húzódik a valódi határ gép és ember között, mi a lélek nyitja, valamit a gének és programok közötti kódolás természete miben különbözik? Félelmetes dolog ezekbe belegondolni, de sajnos egyre inkább jelenünk kérdései lesznek, ahogy a technika jobban és jobban az életünk természetes részévé válik...... Piszok hangulatos, egyben agytekervényeket is megdolgoztató igazán egyedi darab lett a Ghost in the Shell szemet gyönyörködtető grafikával és hipnotikus zenei aláfestéssel. Alapmű a javából, nem csak anime rajongóknak! |
2017-07-17 00:43.36 |
Semmi probléma. A Hatodik érzék nyilván klasszik a maga műfajában, de szerintem a még utána következő 3 alkotására sem lehet panasz, azokat követte csak a brutális lejtő, amiből mostanság igyekszik kikecmeregni... Talán a rendező is érezte, hol voltak utoljára sikerei, ezért is igyekezett mostani filmjét visszacsatolni oda. |
2017-07-17 00:37.20 |
Nagy esélyes a film több kategóriában is, de főleg meglepődnék ha Sofia Coppola nem lenne ott a rendezői felhozatalban januárban. Aztán ki tudja egy Arany Pálmája már van :) |
2017-07-17 00:30.57 |
Jó hát a drámaiság az más kérdés, mindenki különböző érzékkel rendelkezik irányába, így ami az egyiknek sok, a másiknak fekszik. Nekem csak a látvány lebecsülése szúrt szemet, mert az vitán felül hibátlan. Illene is a készítőkhöz hozzávágni egy Oscart végre. :) |
2017-07-16 22:44.46 |
Spoiler
A Sebezhetetlen című alkotását láttad a rendező úrnak? Mert a film végi "csavar" azt a mozit igyekezett megidézni Bruce Willis karakterével, egyszersmind elhelyezni a Splitet abban a szuperhős univerzumban. Szerintem remek húzás volt. |