![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Playmobil: A film - Moziverzum, 05:40 |
Az ártatlanság kora - Cinemax2, 06:01 |
Nagy szemek - Film Mánia, 06:10 |
King Kong - Film Café, 06:35 |
Sonic, a sündisznó 2. - Mozi+, 06:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
James Hong (96) |
Drew Barrymore (50) |
Kyle MacLachlan (66) |
Thomas Jane (56) |
Julie Walters (75) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Janklovics Péter - Vélemények |
Alice Hirson - Vélemények |
Jerry "The Iceman" Butler - Vélemények |
Sicario - A bérgyilkos - Vélemények |
Filmlánc |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A hazafi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Micheline Presle ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2018-01-12 00:07.00 |
Vannak benne erre szánt beszólogtások, de sokkal inkább dráma az erőszak természetéről az életünkben. |
2018-01-10 23:21.30 |
Itt bizony nincs happy end, mint ahogy a való életben sem sokszor vállalhatják fel sokan magukat és egymást...elég szégyellnivaló dolog így a 21. században. |
2018-01-09 23:09.36 |
köszönöm, azt hiszem be fogok ruházni rá :) |
2018-01-09 21:15.03 |
Az első darab az egyik legjobb móka volt az adott évben, olyan tökös és szórakoztató mozi, melynek létezéséről már majdnem elfeledkeztünk olyan rég tapasztalhattuk. Vaughn félig kényszerből állt hát újra a kamera mögé, mert azért azt bevallották a készítők ekkora sikerre semmiképp sem számítottak. Sajnos érződik is a folytatáson, hogy nem volt különösebben betervezve, így bevált recepten minek változtassunk elven jöhetett az aranykör, mely azért most is fel tud mutatni néhány jóféle percet, de azok inkább csak fuldoklanak a hosszas játékidőben. Eleve nem is értem, hogy egy nem titkoltan "pure entertainment" célzattal gyártott mozi cselekményét minek ennyire túlnyújtani? Mert az úgy nem megy, hogy a játékidőt feltekerjük, de a hézagokat nem töltjük ki rendesen, csak úgy jönnek egymás után a képek, de a történet meg látványosan nem halad semerre sem...ez pedig alaposan hazavágta a pörgő, szatirikus hangulatot, amit úgy kedveltünk legutóbb... Kár ezért a moziért, tényleg annyira egyben volt az első darab, hogy nehéz lett volna megugrani a lécet, de azért megpróbálni igazán meglehetett volna. |
2018-01-09 20:56.15 |
van benne SPOILER |
2018-01-09 20:55.58 |
Erőszak, erőszakot szül....mennyire elkoptatott frázis, azonban mennyire találó még ma is sajnos. McDonagh a DÜH és AGRESSZIÓ valamennyi formáját igyekezett beletuszkolni filmjébe, melyek némelyike -különösen a találó beszólások- képesek ugyan felfelé húzni a szánk szélét, azonban a Három óriásplakát nem szórakoztatni kíván elsősorban. Az angol rendező ugyanis kifejezetten lesújtó képet fest az erőszak jellegéről napjainkban, hogy mennyire átszövi az életünk valamennyi szegletét, akár nagyobb aspektusban, vagy "csak" családon belüli formában, egyik sem jobb akárhonnan is nézzük.
Mildred története tulajdonképp azért igazán tanulságos, mert szemtanúi lehetünk egy olyan ember tetteinek, melyeket könnyű átérezni. Mert persze ki ne értené meg egy anya kimondhatatlan gyászából eredő HARAGJÁT, mikor egy szem lányát megerőszakolták, és hamuvá égették?? Ez olyan megbocsájthatatlan ember ellenes cselekedett, ami komolyan felveti a JOGOS ERŐSZAK kérdését. De létezik-e egyáltalán ilyen? Lehet-e az ÖNBÍRÁSKODÁST racionalizálni bármiképp, például a rend őreinek tehetetlenségével? A film válasza 3 fő karakterén keresztül is egyértelműen, hogy: NEM... Mildred agresszív viselkedése semmilyen szinten NEM SEGÍTI elő életét: kiközösítetté válik, átmenetileg ugyan, de elveszti állását, beletipor egyébként jó emberek lelkébe....és a legfontosabb, hogy nem kerül elő a lánya gyilkosa sem. Rockwell figurája Dixon is hasonló hibába esik, mint főhősünk a hatások pedig az ő életére sem kedvezőbbek: elveszti az állását, amiért oly sokat tepert az életben, illetve test szerte égési sérüléseket szenved.....Az igazi választ azonban Harrelson karakterének levelei adják meg, aki szerint a KEDVESSÉG az egyetlen fegyver az erőszak és harag bűvköre ellen....a szavakat pedig tettek követik (=kifizeti a plakátok árát/inspirálja Dixont), és láthatjuk, hogy egyetlen kedvesség ugyanolyan láncreakciót indít be, mint ami az agressziót szokta követni. Kérem szépen ez az igazi szürke ötven árnyalata, ahol egy kisváros egyik lakója sem sorolható be szimpla jó és rossz kategóriákba, mert ahogy a való életben is a dolog sok esetben azon múlik miként fordulnak felénk: kedvesen avagy ellenségesen..... |
2018-01-09 20:37.25 |
Anita kedves, mennyiben tér el a film a könyvtől? Érdemes a film után is elolvasni, megvenni szerinted? |
2018-01-09 13:25.40 |
Amit a britek tisztáztak:
- Lady bird frontrunner pozíciójának annyi, a 3 "alapjelölésen" kívül se rendező, se legjobb film - Get Out sem részesült túl sok figyelemben, mindössze 2 jelölés - A nap veszte cím viszont egyértelműen Spielbergéké, hatalmasat hasaltak: 0 jelölés.... ugyan voltak figyelmeztető jelek, hogy nem biztos annyira jó ez a mozi, mint ahogy a kritikusok beállították, de erre azért én sem számítottam - Szólíts a neveden viszont abszolút visszatért a játékba hiába a GG mellőzése - Balde Runner 2049 is sokkal jobban teljesített a vártnál, főleg a vágás, pláne a rendező kategóriákban ment nagyot - Darkest Hour nem hinném, hogy Oscaron is ilyen jól fog teljesíteni, de hát hazai pályán ennyi részrehajlás belefér, Oldman díját semmi sem veszélyezteti Én alapvetően Shape of Water és Három óriásplakát versenyfutást várok a továbbiakban, de mellékpályán mindképp ott lapul a Dunkirk, és a Call me by your name is...pl egyáltalán nem lepődnék meg ha Nolan ezért a háborús darabért hazavinne egy rendezői szobrot 1 hónap múlva Londonból... |
2018-01-09 13:10.51 |
BAFTA jelöltek:
Best film Call Me by Your Name Darkest Hour Dunkirk The Shape of Water Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Outstanding British film Darkest Hour The Death of Stalin God’s Own Country Lady Macbeth Paddington 2 Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Best film not in the English language Elle First They Killed My Father The Handmaiden Loveless The Salesman Best animated film Coco Loving Vincent My Life as a Courgette Best director Denis Villeneuve, Blade Runner 2049 Luca Guadagnino, Call Me by Your Name Christopher Nolan, Dunkirk Guillermo Del Toro, The Shape of Water Martin McDonagh, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Best original screenplay Get Out I, Tonya Lady Bird The Shape of Water Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Best adapted screenplay Call Me by Your Name The Death of Stalin Film Stars Don’t Die in Liverpool Molly’s Game Paddington 2 Best actress Annette Bening, Film Stars Don’t Die in Liverpool Frances McDormand, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Margot Robbie, I, Tonya Sally Hawkins, The Shape of Water Saoirse Ronan, Lady Bird Saoirse Ronan in Lady Bird Best actor Daniel Day-Lewis, Phantom Thread Daniel Kaluuya, Get Out Gary Oldman, Darkest Hour Jamie Bell, Film Stars Don’t Die in Liverpool Timothée Chalamet, Call Me by Your Name Best supporting actress Allison Janney, I, Tonya Kristin Scott Thomas, Darkest Hour Laurie Metcalf, Lady Bird Lesley Manville, Phantom Thread Octavia Spencer, The Shape of Water Best supporting actor Christopher Plummer, All the Money in the World Hugh Grant, Paddington 2 Sam Rockwell, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Willem Dafoe, The Florida Project Woody Harrelson, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Best original music Blade Runner 2049 Darkest Hour Dunkirk Phantom Thread The Shape of Water Best cinematography Blade Runner 2049 Darkest Hour Dunkirk The Shape of Water Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Best editing Baby Driver Blade Runner 2049 Dunkirk The Shape of Water Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Best production design Beauty and the Beast Blade Runner 2049 Darkest Hour Dunkirk The Shape of Water Blade Runner 2049 Best costume design Beauty and the Beast Darkest Hour I, Tonya Phantom Thread The Shape of Water Best make up & hair Blade Runner 2049 Darkest Hour I, Tonya Victoria & Abdul Wonder Best sound Baby Driver Blade Runner 2049 Dunkirk The Shape of Water Star Wars: The Last Jedi Best special visual effects Blade Runner 2049 Dunkirk The Shape of Water Star Wars: The Last Jedi War for the Planet of the Apes |
2018-01-08 18:49.55 |
na ne mondd már máté, hogy téged nem ért csapásként, mikor az újságosnál nem találtad a legfrissebb RTV részletest? |
2018-01-08 17:56.01 |
Igazából ehhez a filmhez túl sok köze Scottnak nem volt, azzal hogy átengedte a vezér szerepet éppen igyekezett elengedni a régit. és milyen jól tette, látva a Covenant és ezen film közötti masszív színvonalbeli különbséget. |
2018-01-08 17:43.49 |
Azért 2 éve a Martian kifejezetten üdítő volt a mestertől, és ez a film is nem kevés szempontból új vonásokkal lett felvértezve, igaz a 2049 sokkal inkább Villeneuve-é mint Scotté. |
2018-01-08 17:30.09 |
Persze én is behúznám az ikszet, ezért sem lenne rossz ötlet a szakmaibb hangvétel :D
De végülis meg vannak ezek a szavazások külön-külön: SAG, Eddie, ASC, Golden Reel, CAS...szóval ja az is érv lehet, hogy nem sok értelme lenne még egyszer lezongorázni a dolgot. |
2018-01-08 17:06.18 |
Hát igen pro és kontra lehet érvelni mindkét szavazási lehetőség mellett. Én a szigorúbb szakmaiságot preferálnám elvégre az említett feladványhoz szerintem a nem hang szekciósok több mint 90%-ának köze sem lenne. Azt ilyenkor milyen jogon szavaznak? :)
Mondjuk állítólag van olyan etikai "kódex" hogy amihez nem ért az adott szavazó, arra nem voksol...ebben akár lehet is valami, elvégre pont a hang kategóriákban nem szoktak különösebben félremenni a díjak. |
2018-01-08 16:46.18 |
Amúgy lehet, hogy merész ötlet, de lényegesen "szakmaibb" díjak születnének az Oscaron is, ha mindenki csak a saját szekciójában szavazna.
A színészek a színészekre, a rendezők a direktori díjra, és a producerek a legjobb filmre. Mert mondjuk esetünkben itt vannak a színészek közel 1000-en, akik attól, hogy játszanak egy filmben koránt sem biztos, hogy értenek is hozzá olyan mélységben, mint egy a filmművészetet komolyan elsajátító szakember. |
2018-01-08 16:38.06 |
Mikor már azt hiszem nem tud mélyebbre süllyedni az oldal színvonala, mindig meg kell lepődnöm, pedig az utóbbi időben magasra lett nyomva az ingerküszöb.... |
2018-01-08 16:22.54 |
Ha maradna a háttérben mint ennél a mozinál, és újfent Villeneuve állna a kamera mögött felőlem jöhetne. :)
Igazából a film vége lehetőséget teremtene a trilógiává bővítésre, de a pénzügyi dolgokat nézve nem sok esélyt látok a dologra sajnos. |
2018-01-08 16:17.06 |
Könnyen lehet, hogy nem is lesz az..holnap többet tudunk.
Egyelőre úgy látom a Három óriásplakát és a Lady Bird szénája áll a legjobban, mindkettő remekül teljesített tegnap a GG-n is, és van SAG ensemble jelölésük is, ami nélkül a statisztika szerint nem lehet győzni Oscaron cirka 22 éve :D A Shape of Water okozhat még meglepetést, és az "átok" legyűrésének reményét. Egyébként nagyon érdekes a SAG best cast jelölés ilyen erőteljes jelentősége, aminek feltételezem az az oka, hogy baromi sok színész tagja az Oscar szavazók táborának. Kíváncsi lennék %-osan ez mennyit is jelent. |
2018-01-08 15:55.14 |
Holnap közelebb leszünk a kérdés megválaszolásához, kíváncsi vagyok a britekre nagyon.
Én egyik említett film díjazására sem számítottam, a Get Out már a jelöléseknél látszott, hogy nem annyira nagy kedvenc a HFPA köreiben: se rendező, se forgatókönyv. A Dunkirknek pedig a BAFTA/Oscar inkább "csak" technikai díjakat jósolok (vágás, hang)..ilyenek meg itt nem voltak. |
2018-01-08 15:45.23 |
Nem hinném, hogy fikáznád, 4 csillaggal nem szokás. :) Meg amúgy sem probléma, ha van olyan elem ami nem jött be annyira.
SPOILER A film végét sokan említették, hogy mennyivel jobb lett volna egy kevésbé happy endes verzió, amire a rendező azt felelte az egyik interjúban, hogy az eredeti elképzelés szerint rendőrök jöttek volna...Azonban a készítők szerint ez mindenképp torzította volna a mozi üzenetét, mert még sugallni sem akarták, hogy egy fehér rendőr lelő egy fekete férfit...valóban necces lett volna, pláne, hogy mi is volt a film igazi célja. |
2018-01-08 15:36.15 |
Nem vagyok megelégedve magammal 13/8-at sikerült csak eltalálni, kerekítve is csak 62% :D
Az este nagy vesztese egyértelműen a Call me by your name, ellenben a másik 3 frontrunner mind kapott komoly díjat, szóval szépen el lett osztva a dolog. Most, hogy vége ennek a pomádénak holnap jönnek a BAFTA jelöltek, hogy végre a szakma is el kezdje kinyilvánítani a véleményét a tavalyi esztendőről. |
2018-01-08 00:57.21 |
"Körbeutazhatod a világot, hogy megtaláld, ami hiányzik, de haza kell térned, hogy megtaláld...."
Sokan azt gondolják szívvel felruházni egy filmet nem nagy cucc, elég néhány szerethető karakter, adunk a szájukba pár találó szót és kész. Pedig nagyon nem, és erre kiváló példa a Lady Bird, ami az a fajta "young adult" mozi, melyet tényleg mernék ajánlani a fiatalok számára, és nem csupán a hölgyeknek. Mert Greta Gerwig nem csak a tinédzser korból éppen kilábadozó lányok kis lelki világáról akart mesélni, hanem az OTTHON kötelékének fontosságáról. Biztosan sokaknak ismerős lesz főhősünk vágyakozása, hogy az unalmas kis porfészekből végre kirepülvén valami nagyobbnak a részesei lehessünk. De ér-e bármit is egy remek álláslehetőség, a nagyvárosi nyüzsgés lehetősége vagy egy séta abban a bizonyos menő bevásárló utcában.....ha azt egyedül kell megtenni? A film ügyesen bújtatta el hasonló gondolatait Lady Bird mindennapjaiban elveszve: veszekedés anyával majd kibékülés, a matekórák unalmas percei, a színszakkör apró kis sikerei, szimpla nevetős-sírós beszélgetés egy baráttal, az első csók, és igen az első szex semmihez sem hasonlítható élménye, még akkor is ha esetleg csupán fél percig tart…szóval ezek apró, sokszor önmagukban jelentéktelennek tűnő darabkák azok melyek összerakva kiadják az ÉLETET. Sajnos sokan mennek el mellette szemrebbenés nélkül, mások, híres emberek életére vágyva, irigykedve instagramot és társait lesve miközben teljesen megfeledkeznek magukról, a szeretteikről, és a megélt pillanatokban rejlő valódi lehetőségekről.... A Lady Bird mindenképp az év egyik apró kis meglepetése, mely megkapó módon mesél az otthon meghitt kis fészkének elhagyásáról, mely nem véletlenül olyan nehéz, mert jó eséllyel maximum még 1 hasonlót találhat az ember az életében, de azt már saját magának kell megteremtenie. |
2018-01-08 00:15.55 |
Való igaz, aztán jött az Easy A, ami egy hasonlóan "buta" szerepnek tűnhetett sokaknak első blikkre, pedig igazi áttörést hozott a karrierjében. Monjduk az sem ártott, hogy az a film meglepően szórakoztatóra sikeredett, nem úgy mint ez itten. |
2018-01-07 22:42.17 |
Emma valószínűleg fenemód sajnálja, hogy ez a förtelem ott ékeskedik karriere elején. "Fiatal voltam, kellett a pénz..." - mondjuk azóta Oscar-díja van szóval valószínűleg inkább leszarja mit vállalt itten :D |
2018-01-07 21:46.46 |
SPOILER
A Get Out körüli hype nem elsősorban a horror/thiller elemek eredetiségének szól, hanem sokkal inkább annak, hogy ebben a műfajban nem túl sokszor látott módon komoly üzenet lett a film középpontjába helyezve, amivel a mai kor társadalmi visszásságait kívántak az alkotók kicsit kigúnyolni... valószínűleg ezért is került GG-n a "vígjáték" kategóriába. Ugye a moziban öreg FEHÉR emberek akarnak fiatal FEKETE testbe átkerülni, mert az milyen "cool" meg "trendi" és ma már több előnnyel jár, mint kaukázusinak lenni....ezzel az alkotók a afroamerikai közösség felé irányuló POZITÍV diszkriminációt ekézik egy keveset, pl hogy mekkora marhaság volt azt hiszem 2 éve a #whiteoscar féle netes megmozdulás...mert miért is kellene valakit a fekete bőrszíne alapján előnyben részesíteni? A dolog így pontosan ugyanolyan visszás mint a negatív megkülönböztetés. Másrészt az idegesítően kedves apuka a film egy pontján kifejt, hogy szerinte milyen csodálatos az afroamerikai KULTÚRKÖZÖSSÉG, ezzel pedig ugyancsak a 21. század fekete embereit figurázzák ki, akik úgy ragaszkodnak és büszkék fenemód az afrikai gyökerekhez mintha bármi közük lenne a kontinenshez...valószínűleg nem kevés még a térképen sem tudná megtalálni :D Szóval a Tűnj el azért van ennyire "túlhypeolva", mert egy önmagában is remekül működő zsáneralkotásban feketék (rendező, főszereplő) figurázzák ki a mai modern amerika feketéit, és persze a már nevetségesen anti-rasszista fehér közeget is. |
2018-01-07 17:05.19 |
Köszönöm. :) Érdekes, de nekem csak többszöri nézésre vált teljesen nyilvánvalóvá a film zsenialitása, de ahogy egyre mélyebben sikerült feltárni rájöttem: Villeneuve alkotása simán a 2000es évek egyik legjelentősebb darabja (nem csak sci-fije) és ez egyáltalán nem túlzás. |
2018-01-07 01:26.28 |
Valóban jobban hangzik, és a replikánsokat szokták is angyaloknak nevezni, szóval még a tartalmat tekintve sem rossz. |
2018-01-07 01:05.01 |
Majd elfelejtettem megemlíteni az apa végső monológját, kincset érő szavak, ugyancsak bárki számára. |
2018-01-07 00:47.44 |
"mert nem érezni semmit....micsoda pazarlás..."
A Szólíts a neveden messze az egyik legjobb romantikus film az elmúlt évekből, dacára annak, hogy 2 férfi románcáról mesél, mert igazából ez nem is számít....vagy legalábbis nem szabadna, hogy számítson. Kifejezetten tetszett a film TÖRTÉNELMI közege, hogy a szereplők régészek, és hogy meseszép ódon falak között sétálgathatunk. Adott a hangulatnak egyfajta múltidéző jelleget, egy hátsó sugallatot, hogy a szerelem, vonzódás és vágyakozás nem csupán manapság fontosak, hanem bizony a régmúlt korokban is ugyanolyan erőteljes szerepet játszottak az emberek életében....és bizony akár azonos neműek között is, mert érdekes mód az antik időkben a dologhoz sok szempontból természetesebben álltak mint manapság. Szerencsére Luca Guadagnino egyáltalán nem ragad le a témában ennyire felszínesen, éppen ellenkezőleg, 2 óra erejéig teljesen beránt minket egy elsősorban ÖNMAGÁT kereső 17 éves srác fejébe. A készítők remekül ragadták meg Elio karakterét, akinek saját kis világát sikerült maximálisan kifejteni számunkra. Még az olyan apróságok is sokad adnak hozzá, mint hogy imád elvonultan olvasgatni, hangszereken játszani, és walkman-en zenét hallgatni, ezek mind-mind a menekülését szimbolizálják, amiért a valódi világban nem lehet teljesen önmaga. Azonban Oliver érkezésével fenekestül felrázza ebből a mély révületből, ráébresztve olyan érzésekre, vágyakra, melyekről nem is volt biztos, hogy ott lapulnak benne. Innentől az egész vonzalom kiépülése nagyszerű ívet jár be, ahogy a kezdeti kikacsingatások előbb bizonytalanságba és visszautasításba torkollanak, és majd csak később a kételyek legyűrése által sikerül áttörni azt a bizonyos gátat. Elionak első körben önmagában, BELÜL kell rendet raknia, lányokkal való próbálkozásában saját bizonytalansága tükröződik (=normális ember vagyok?), Olivernek viszont inkább a KÜLSŐ nyomással kell megküzdenie (=elfogadnak-e az emberek?). Az egész film hangulata látványosan felszabadul mikor végre mindkét félnek sikerül felszámolnia a démonait, innentől kezdve a történet teljesen univerzálissá válik jelezve, hogy a szerelem nyelvezete mindenki számára ugyanaz legyen: hetero, meleg, transzi, zsidó, keresztény, fekete, vagy akármi más, ami szeretne.... Összességében kiváló hangulatú és érzelemvilágú filmet kaptunk a Call me by your name nevében, melynek csupán egy része foglalkozik a "melegséggel" a 2 fő karakteren keresztül talán a 2 legfontosabb kérdést feszegetve. Ugyanakkor, ahogy az szicíliai rendező mesél egy másik emberhez való kötődés vágyáról, ahogy kifejez érzéseket egy tenyér vagy egyéb testrész érintésével az abszolút kortalan és nemtelen, mert ugyanúgy éljük meg ezt a CSODÁT mindannyian. Luca Guadagnino és Timothée Chalamet párosnak pedig külön köszönet, hogy végre tényleg képesek voltak belebújtatni egy azonos nemhez vonzódó figura bőrébe. Átadni a kétkedést érzéseik helyénvalóságában, hogy mennyire nem lehet egyszerű SAJÁT maguk elfogadása (=összes mese hercegek és hercegnőkről szól, ahogy a filmben is), és megértetni azt a tehetetlen fájdalmat, hogy a TÁRSADALOM kirekesztésétől való félelem miatt nem lehetnek együtt azzal akivel szívük szerint leélnék akár az egész életüket..... valami ilyesmit ígért legutóbb a Moonlight is, csak ott ez huszad ennyire sem jött össze.... |
2018-01-06 01:39.02 |
SPOILER természetesen :) |