![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Oltári fiúk - Max4, 10:00 |
Érvek és életek - Filmbox Plus, 10:40 |
ZseniKém - Az ügynök haláli - AMC, 10:45 |
Mindörökké Valentin-nap - Izaura TV, 11:00 |
Gyakornokok - Film Café, 11:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
James Hong (96) |
Drew Barrymore (50) |
Kyle MacLachlan (66) |
Thomas Jane (56) |
Julie Walters (75) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Julianus barát ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Charlie Sheen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2020-03-19 20:15.58 |
Könnyebben befogadható (egyáltalán nem elvont), de a 3 órás játékidő alatt azért alaposan elnyújtott. |
2020-03-18 22:54.45 |
Malick "Az élet fája" után a kísérleti trilógiájában (To the Wonder, Knight of Cups, Song to Song) megszállottjává vált annak miképp tudja alapjaira lebontani a történetmesélés vázát, úgy hogy gyakorlatilag csupán egymás után rakosgatott képek formájában leginkább csak érzéseket, benyomásokat próbált elkapni, és megörökíteni. Nem mondom, hogy nem volt érdekes ezeket látni, és megpróbálni elmerülni bennük, de valószínűleg az amerikai művészdirektor is ugyanarra a következtetésre jutott, mint sokan mások korábban... mégiscsak szükség van egy kohéziós cselekményre, mert a Hidden Life-ban látványosan visszatért ezen irányba.
Egy a II. világháború során katonának beállni nem akaró férfi valós történetén keresztül öleli fel a HIT kérdését, de messze nem kizárólag teológiai értelemben, hanem erkölcsi/etikai vonulatban is a család, a helyi közösség, az egyház, és a szülőhaza felé is. Malick szokásához híven gyönyörű képek közepette alaposan körbejárva, lassan fejti ki gondolatait, a festői alpesi tájat a családi idillel mint mennyországot ábrázolva, erős ellentétbe állítva a háttérben zajló (de be nem mutatott!) háború poklával. A színészek remekül narrálják az eseményeket, az egymásnak írott szerelmes leveleikben erősen hullámzó érzéseket közvetítve, melyre JNH sokadik éterien tökéletes zenei aláfestése helyezi fel a koronát. Némileg túlgondolt (messze túl hosszú játékidő), de gyönyörűen szép merengés a hit kihívásáról, hogy mennyire nehéz kitartani egy elköteleződés mellett...legyen az Isten, család, erkölcs..vagy bármi más... |
2020-03-18 20:09.19 |
Fergeteges humorú felnövéstörténet......vagyis inkább csak valami olyasmi kezdete, a lényeg azonban hogy a készítők pompásan kapták el a tinédzser kor szürke/átmeneti időszakát, mikor egyszerre gyerek még az ember, de már azt hiszi mindent tud a "nagyok" életéről. A remekül működő humor mellett ráadásul a mozi akkor sem mond csődöt, mikor kicsit komolyabb vizekre evez, a változás mibenlétének és szükségességének (!) bemutatása abszolút telitalálat, olyan üzenetcsomag, amit nem csak a korabeli srácoknak, de a szülőknek is érdemes zsebre tenni.
Ha akarnék se nagyon tudnék belekötni ebbe a filmbe, remekül elkapott élethelyzetet mutat be olyan hahotával, melyben egészen rég volt részem. "Babzsák boys mindörökké!!.." |
2020-03-18 16:12.27 |
A film körüli masszív érdektelenség azt hiszem tökéletesen mutatja, hogy mind úgy általában az emberek, mind a szakma úgy véli, amit kellett, és lehetett az már el lett mondva a fekete rabszolgaság, és elnyomás sajnálatos, és nyomorúságos intézményéről... A Harriett készítői ott buktak el, hogy nem is kívántak semmi újat mesélni, inkább csak jól ismert frázisokat vastagon (nagyon vastagon..) aláhúzni... A színészek egyébként rendben volnának, és technikailag sem lóg ki lóláb semmilyen értelemben, a dalok pedig kifejezzen hangzatosan szólalnak fel a játékidő folyamán, de szép képi és hangvilág nem tudja helyettesíteni az érdemi tartalom hiányát.
Bántóan egyszerű és hatásvadász mozi, szó szerint minden értelemben feketén fehéren ábrázolva történetét...egyszerűen ebben formában nem láttam létjogosultságát így 2020-ra fordulva. |
2020-03-17 23:40.53 |
Mintha két különálló filmet láttam volna ebben a 130 percben...az első fele egy rendkívül impulzív bukástörténet.....majd a tragédiából egy csendes szerelmi történet, illetve visszafogott családi dráma bontakozik ki. A készítők kiválóan közvetítenek érzéseket, előbb teljesen berántanak egy olyan élethelyzetbe melybe semmiképp se szeretnénk belépni, majd mikor nagyon szeretnénk hátrahagyni az egészet nem eresztenek, és a megújulás történetét is elmesélik. A fiatal és többnyire ismeretlen színészek bőven hozzák mit megkövetel a mozi, de a kameramunka és zenei háttérelemek is igen sokat adnak az élményhez, ilyen remek dalválasztásokat nem mostanában hallottam indie moziban.
Nem az a film, amit az ember sokszor újra és újra meg akar lesni, de ez nem a minőség miatt van....erős young adult alkotás, intenzív és progresszív elemekkel. |
2020-03-17 19:30.37 |
Úgy tűnik 2019-ben Scorsese mellett egy másik rendezőlegenda is szükségét érezte némi számvetésnek...csak míg amerikai kollégája fókuszát elsősorban szakmai irányba helyezte, addig Almodóvar az egész életét, inspirációit a filmezés iránt igyekezett megörökíteni. Banderas hálásan lubickol a szerepben, minden percén érződik, hogy ez nem csupán egy szerep volt a számára, hanem igazi szívügy. Ahogy a hispán rendező is rendkívül bensőséges utazásra invitál minket, ami mint film önmagában nem feltétlen emlékezetes (sőt...), de mindenképp egy mélységesen őszinte, kendőzetlen porté...arról a filmezés sokak számára olyan akár egy függőség, nem tudnánk az életünket elképzelni nélküle..
"Engem a film mentett meg..." |
2020-03-17 16:41.48 |
Szerintem zseniális darab.....igaz nem mint musical, de mint vígjáték vagy CGI szatíra abszolút működik. Amúgy tényleg nem tudom hogy gondolták ezt komolyan moziba küldeni, félelmetes ignorancia vehette körül az egész gyártási folyamatot, hogy nem sikerült felismerni ezt el kell kaszálni azonnal. Na mindegy így legalább összejött egy remek, szórakoztató darab a trashfilmek kedvelőinek. |
2020-03-16 23:31.02 |
Kőkemény, ítéletmentes alkotás családról..... arról nem a vér/gének tesznek valakit szülővé ("ha valaki szült már anya is?"), és a szeretetet/törődést nem lehet sem lopni, sem kikényszeríteni, sem pedig megvásárolni. Mindez a keleten megszokott szürke sávban, semmi sem fekete vagy fehér...a készítők bemutatnak egy bensőséges familiáris állapotot, de nem állatják hogy ezek az ember jók, vagy amit jószándékból elkövettek az rendben volna. Aprócska, szegényes otthonukat azonban kétségtelen hatalmas szívvel töltik meg, éppen ezért lesz fájdalmasan lélekfacsaró az elkerülhetetlen végkifejlet.
A Shoplifters a látszat ellenére koránt sem a szegénységre helyezi a fókuszt, hanem inkább a család jelentőségéről, a szeretetről és az összetartozásról beszél...mindenféle giccs nélkül, letisztultan, nyugati szemmel is tökéletesen befogadhatóan. |
2020-03-16 16:59.59 |
Többször ugrott be a Gettó milliomos...csak kevésbé profi kivitelezésben. A nyomor megjelenítése kemény keretet ad a filmnek, semmi manír, látszik, hogy ezek a mocskos, szemetes utcák az omladozó épületekkel sajnos nem csupán díszletek, ez maga a valóság. A kamerakezelés is igyekszik mindezt ügyesen láttatni, szinte mindig félmagas pozíciót választva, hogy egy gyermek szempontjába tudjunk amennyire csak lehetséges belehelyezkedni. A drámai ív kicsit döcög, főleg úgy 2/3-adnál éreztem azt, hogy egy lökés igencsak jól állna a cselekménynek, de a kellően erős végkifejlet bőven kárpótol a lassúságért.
Nem egy felejthetetlen film, de a nyomor hangulata, a kilátástalanság fájóan tud áttelepedni a képernyő túlsó oldalára...hogy aztán a végefőcím közben picit fellélegezhessünk, meg töprenghetünk a látottakon.... |
2020-03-16 13:00.18 |
Csodálatos művészfilmes animációs alkotás, mely dialógusok helyett csupán képekben közvetít egyetemes érzéseket az élet körforgásáról.. Néhol valóban lassú, a közepetáján talán még azt is rá lehet sütni hogy picit unalmas...(?)..de hát ilyen az élet...nem mindig tömény izgalom, van mikor a víz csak szépen lassan mos partot. Azonban engem maradéktalanul beszippantott a mű meditatív jellege, ahogy minimalista eszközökkel tengernyi dolgot közvetít...úgy hogy az ember egyszerre érezzen boldogságot, és akarjon keservesen zokogni... kiváltképp az utolsó percek láttán.
Megkapó, és megható szöveg nélküli "felnőtt" rajzfilm arról a szeretet hogyan képes egyszerre okozni a legmélyebb fájdalmat, és legerősebb boldogságot. Plusz egy kis büszkeség is belevegyül az összképbe a Kecskemétfilm Kft. animátorai nevét olvasva...példás európai, és távol-keleti koprodukció, szívesen látnék még több ilyet. |
2020-03-16 00:36.33 |
Elképesztően intenzív filmélmény, zseniálisan hátborzongató misztikus thriller-horror, mely napokkal a megtekintése után is önkéntelenül beránt a tudatba egy-egy képet a látottakból.......
A film hatásosan keresztezi a thriller alapmotívumokat természetfeletti horror elemekkel, és igyekszik mindezt még egyszer alaposan megkeverni. Az élmény pedig nem is marad el...teljes kiszámíthatatlanság, egészen a játékidő legvégéig tényleg maximum találgatni lehet mit is látunk valójában. A zsigeri feszültség keltés pedig nem is emlékszem melyik filmben működött ennyire erőteljesen legutóbb, tátott szájjal néztem végig, hogyan válik az esetlen vidéki rendőr előbb hőssé, majd áldozattá... Mindezt a "korei Deakins" képei foglalják csodás keretbe, Hong fotózása lenyűgözően játszik rá a mozi kettősségére, ahogy a csodásan elkapott tájmegörökítéséket kíméletlen váltják a véres pillanatok. A játékidő lepörgése után pedig nem marad más mint újra és újra átpörgetni fejben a látottakat, annyi jelentésréteg bújik meg... a keresztény motívumok mellett, a buddhista-konfuciánus vallás és a koreai mitológia is fontos szerepet játszik a nyomozásra felépített cselekményben... ami végső soron az előítéletekről, a xenofóbia káros hatásairól igyekszik merengeni. Művészi szintre emelt borzongás, amiben erőteljesen jelenik meg a hiedelemvilág, és az ismeretlentől való félelem okozta paranoia problémaköre......a végeredmény pedig az egyik legegyedibb, legkiválóbb műfaji mozi, olyan atmoszférával, mely garantáltan napokig a nézővel marad. Egyszerűen kötelező darab! |
2020-03-15 19:46.08 |
Egyszerű, kellemes hangulatú indie road mozi a szabadságról...szimpla történet, jólelkű karakterek, és remek country zenék közepette. Nem hoz újat a nap alatt, de másfél óra szórakozásnak teljesen megfelel. |
2020-03-15 18:08.11 |
Ilyen mikor egy alakítás teljesen elviszi a hátán a filmet....Zellweger hatalmasat alakít, pedig anno a Bridget Jones naplója idején ki gondolta volna, hogy ilyesmire is képes... Szép emléket állítottak a készítők Hollywood egyik korai csillagának, tetszetős drámai ívvel bemutatva a hírnév áldásait és átkát...a "Somewhere over the rainbow-nál" pedig maximálisan összejött a lúdbőr. |
2020-03-15 17:59.54 |
Valószínűleg nem én voltam a célközönség...a film nem is talált be...de azt el kell ismerni Eddie Murphy nagyot alakított, érezhető volt minden rezdülésén, hogy ez számára nem csak egy szokásos szerep, hanem szívügy. |
2020-03-15 13:27.40 |
Csodálatosan abszurd felnövéstörténet......mert az életben a legnagyobb, legnehezebb kaland önmagunk megtalálása.
A történetben a légy a sors/végzet nehezen megfogható, mindig változó jellegét szimbolizálja, az iglu a felépített jövő, a kéz pedig maga a múlt, a hátrahagyott gyermekkor. Főszereplőnk megrekedt az életben, nem találja a helyét a világban, csak lézeng... elvan, dolgozik, de nem látja a jövőt. A kaland végeztével azonban készen áll egy váratlan mozdulatra, és nekiveselkedik az ismeretlennek, hátrahagyva a gyermekkor naivitását, szertelenségét, másoktól való függését.....magát a "kezét"... Ezt nevezem Young adult alkotásnak, nagyszerű szerzői animációs mozi, mely tökéletesen kapja el a 2 életszakasz (gyerek, felnőtt) közti szürke létet, átmenetet...... benne az ürességgel, bizonytalansággal, és a továbblépéstől való szorongással. Imádtam. |
2020-03-14 21:34.42 |
A közel teljes érdektelenségnél mindenképp többet érdemelt volna ez a mozi...lényeges dolgokról mesél, ha nem is tökéletesen, de mindenképp hatásosan.
Persze rég tudjuk, hogy a nagyvállalati érdekek csak ritkán egyeznek a kisemberével...de valahogy mégsem kap kellő reflektorfényt ez a problematika, felteszem nem véletlen. Haynes és csapata viszont magabiztosan vezényli le leleplezés történetét, melyben az izgalmas tényfeltárás helyett hangsúlyosabb szerepet kap a tehetetlenség érzet, és a valójában rendszer szintű hiba mibenléte. A módszer néha kicsit direkt, vagy egyszerűsített, de sosem annyira hatásvadász, hogy felesleges gyomrosokat osztogasson...így az összkép végülis egy lassan kibontakozó, de célba találó film...aztán lehet merengeni ma mennyi mérget vittünk be a szervezetünkbe.. :/ |
2020-03-14 19:09.51 |
Nyerő párosnak bizonyult Scott vizualitása és Tarantino szövegkönyve... Az akciók kellően véresek, hogy hihető legyen az alvilági játszma, a párbeszédek egy része pedig a mai overPC világban kb elképzelhetetlen lenne..de pont ezért működnek remekül. Nem egy mestermű, Scottnak is akadnak jobban sikerült mozijai, de itt kifejezetten ügyesen vegyítette a lazaságot stílussal. |
2020-03-14 14:12.52 |
Hosoda láthatóan szereti műveit hétköznapi dolgok köré építeni, csak mindig igyekszik elhelyezni a történetében egy olyan adalékot, mely felkavarja picit a jól ismert alapfelállást.
A Mirai is mindenféle idősíkok meg miegymás ellenére végső soron egy szép történet a családról, és a fájdalmasan gyorsan múló évekről... Néha persze az ember azt kívánja bárcsak gyorsabban telne az idő..ezen vagy azon életszakaszon a kelleténél gyorsabban továbblépnénk. Pedig minden kihívásnak megvan a maga szerepe az életünkben, mégha sok minden csak utólag kerül is tisztább meglátásra. Érdemes hát nem mindig tervezni, és kalandozni a jövőben, hanem venni egy nagy levegőt, és csak kiélvezni a jelen kínálta lehetőségeket.. minden szépségével, örömével, nehézségével együtt... |
2020-03-14 13:42.07 |
Mai napig rejtély miképp lehetett ennyire sótlan mozit összehozni 2 ilyen remek színésszel...meg persze egy rahedli pénzzel a háttérben... De ugye lóvén tehetséget nem lehet venni, így aztán mindenki hoz is egy masszív középszert, az izgalmat meg keressük valahol máshol, máskor... Azért a helyszínek legalább jól néztek ki... |
2020-03-13 23:59.24 |
Klasszik ázsiai bosszúmozi, azaz kíméletlen, hatásos és kegyetlenkedés közben sem szemérmes. A vérengzés ellenére azért az Ajeossi inkább akciófilm mint keményvonalas thriller, igaz annak abszolút nem rossz...talán csak a végső 1 vs 1 összecsapást éreztem feleslegesnek, túlzónak. Nem egy mestermű, zsánerében keletebbre is inkább csak egy jól sikerült rutinmunka, de így is üde színfoltja az interkontinentális filmpalettának. |
2020-03-13 21:14.28 |
Klasszik Nancy Meyers mozi...nem olyan jó, hogy újra akard valaha nézni, de pont annyira szórakoztató, hogy amíg lesed teljesen lekössön. De Niro és komikum pedig kellően erős páros, hogy elvigye a hátán a játékidőt, és még Hathaway sem lóg ki egyáltalán az összképből, mégha tehetségét igazán nem is bizonyítja. Amolyan kellemes esti elalvós filmecske, és nem feltétlen negatív értelemben, mert van hogy jólesik az ilyesmi. |
2020-03-13 20:10.30 |
Értelmetlen, ötlettelen remake, az alkotók láthatólag semmit nem tudtak érdemben hozzátenni az eredeti mozihoz, innentől meg csak időpazarlás az egész... |
2020-03-13 20:04.06 |
Ide valószínűleg két tucat Matt Damon is édeskevés lett volna....csak a háttérmunkások teljesítménye érdemel egyáltalán említést, egyébként meg ha az ember autentikus kínai kalandfilmre vágyna ott a Hős vagy a Tigris és Sárkány...és még lehetne sorolni jónéhány jobb elfoglaltságot mint ez a film.. |
2020-03-13 19:56.59 |
Sosem gondoltam volna, hogy valaha valaki filmötletet lát ebben a mesesorozatban...de legalább az adaptáció kellően hű lett az alapokhoz...a végeredmény hasonlóan kínos kalandozás lett, melyen a színészek és a CGI sem segítettek. Kisebbek sem ajánlott..a gyerkőcök is igazán többet érdemelnek ennél. |
2020-03-13 19:49.34 |
Trash szinten is nehezen értelmezhető mit akartak ezzel az alkotók...viccnek túl komoly, igazi filmnek meg nevetséges. Üres CGI rombolás, bántóan hanyag hang és képi megoldásokkal...alig vártam hogy vége legyen... |
2020-03-13 19:44.57 |
Én csak egy kis nosztalgiára vágytam...meg némi lazaságra...helyette bántóan humortalan, unalmas mozi lett, pocsék CGI-jal nyakon öntve...sajnos nehezen tudtam ezektől elvonatkoztatni. |
2020-03-13 19:18.44 |
Címéhez méltóan festőien szép művészi alkotás, mely kétségtelen némileg túlmerengi tárgyát... de képei meggyőzően bontják ki a zabolátlan, szabad érzelmek és tiltott vágyakozás ellenpontjait. Nem az a film, amit újra és újra szívesen elővesz az ember, de már most közvetlen a megtekintését követően akadnak momentumai, melyek belevésődtek a szürkeállományomba. |
2020-03-13 19:06.17 |
Igen, az még kimaradt, de ütemezve van :) |
2020-03-13 16:23.32 |
Lényegesen kevésbé idegesítő vagy cukormázas mint számítani lehetett...a papírformát simán hozza, a Wham dalok meg segítenek ott ahol már igazán necces volt a pillanat. Karácsonyi klasszikus aligha lesz, de ünnepek táján, némi bejglivel a gyomorban befogadható darab. |
2020-03-13 14:07.01 |
Anime berkekben is kivételesen gyönyörű alkotás, megkapó tanmese életről/halálról, és főleg arról ami a kettő között van... Káprázatos vizuális megjelenítés közvetíti az élet gyönyöreire való rácsodálkozás élményét számunkra, és bizony a mindennapok kihívásai, botlásai, nehézségei közepette sokszor hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról az élet ajándék...rajtunk múlik mit kezdünk vele. Érdemes hát csodálni ezt az animációs mesterművet, majd a végén kicsit merengeni mit láttunk, vettünk észre a világ szépségeiből... |