Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Lángoló tenger - Mozi+, 16:55 |
Amszterdam - HBO2, 17:15 |
Állj, vagy jövök! - Film+, 17:15 |
Zorro álarca - Film Café, 17:15 |
Botcsinálta doki - Mozi Klub, 17:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Kézilabda - szeretitek? Van kedvenc csapatotok? |
Nemere István - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Mit hallgatsz most? |
A potyautas - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A kobra napja |
Mike Pniewski |
2018-01-18 22:08.39 |
Felejthető tini filmszösszenet, amely mint sci-fi hááát közel vállalhatatlan, de szerencsére a srácok között egész jó a harmónia, ami eredményezett egy-két jobban elkapott pillanatot. Azért még mindig inkább ezt nézzék a leánykák, mint az Alkonyatot, vagy a szürke/fekete/rózsaszín vagy akármi különböző árnyalatait, ez legalább kedves alkotás. |
2018-01-18 19:45.04 |
Hasonló gondolatok ötlöttek fel bennem is mint kapitányban. Nézem a játék cinematic-jait, és nem értem, hogy kaphattunk ennyire gagyi végeredményt film gyanánt. Ilyen komoly történeti potenciál és látványvilág mellett elég komoly bravúr volt ezt így elbaltázni, és így azonnal elkaszálni a folytatások esélyét is....pedig annyi remek karakter, helyszín, back sztori van a játékokban, amiből simán akár egy filmes univerzumot is össze lehetett volna hozni.
http://www.youtube.com/watch?v=hMlT5bbgc8E&t=1401s |
2018-01-18 19:33.19 |
http://www.youtube.com/watch?v=h5XQq1ulspc |
2018-01-18 19:26.14 |
Jól nézett ki mindkét említett mozi, csak ez a kategória nem erről szól, legalábbis díjazás szempontjából biztosan nem.
Azokat a majom arcokat meg piszok nagy munka ám összehozni: képkockáról képkockára átültetni a színészek rezdüléseit, ráncait...stb. úgy hogy az érzelmek átjöjjenek a néző számára elég komoly kihívás. Szóval jelenleg a szakma "csúcsa" (értsd legnagyobb kihívása) az arc animálása ezért olyan nagy szám majmok bolygója, hogy eddig 2/2 VES fődíjat besöpört. Az már inkább az Oscar szavazók hozzá nem értését mutatja, hogy aranyszobrot viszont nem kaptak az alkotók, pláne egy Hugo-val szemben erős blama volt alulmaradniuk... |
2018-01-18 18:50.14 |
Igazából csak azt sajnálom, hogy szegény gyerek fel sem fogta miről van szó. :D |
2018-01-17 23:26.18 |
Feltételezem fogalmad sincs egy hollywoodi film bevételi részesedéséről egyes földrészeken, különben nem írnál ilyen marhaságot.
Hiába a milliárdos potenciális nézőközönség, a kínai moziipar rendkívül jelentős százalékban fölözi a bevételeket, így annak csak elenyésző része jut vissza a gyártóhoz. Ezért van az, hogy a kínai bevételre leginkább csak bónuszként tekintenek a stúdiók, de önmagában képtelen megmenteni egy filmet a bukástól. lásd pl. Warcraft... Szóval egy hollywoodi blockbuster számára a legfontosabb (legjelentősebb részesedésű) piac továbbra is az USA+Kanada...utánuk Európa+Ausztrália...majd pedig jön a többi földrész, legvégén kb Kínával, ugyanis innen jut vissza a legkevesebb lóvé az egész világból. |
2018-01-17 23:05.44 |
További szakmai menetrend:
Jan. 20 – PGA Awards Jan. 21 – SAG Awards Jan. 23 – Oscars: Nominations Announced Jan. 26 – ACE Eddie Awards Jan. 27 – ADG Awards Feb. 3 – DGA Awards Feb. 3 – Annie Awards Feb. 11 – WGA Awards Feb. 13 – VES Awards Feb. 17 – ASC Awards Feb. 18 – BAFTA Awards Feb. 18 – MPSE Awards Feb. 20 – CDG Awards Feb. 24 – CAS Awards Feb. 24 – MUAHS Awards March 4 – Oscars |
2018-01-17 22:59.51 |
A kritikusok már letették a voksaikat, lassan jöhet a szakma is.
Mostanra leginkább 2 film emelkedett ki: Shape of Water és a Három óriásplakát...előbbi leginkább rendezésben/látványvilágban, utóbbi inkább forgatókönyvében/színészeiben erősebb, így ezekben való eloszlások talán kézenfekvőek lehetnek. Eddigi kritikusi főbb díjak: Golden Globe Legjobb dráma: Három óriásplakát.. Legjobb vígjáték: Lady Bird Legjobb rendező: Guillermo del Toro (Shape of Water) Critic's Choice Legjobb film: Shape of Water Legjobb rendező: Guillermo del Toro Los Angeles Film Critics Legjobb film: Szólíts a neveden Legjobb rendező: Guillermo del Toro/Luca Guadagnino New York Film Critics Legjobb film: Mudbound/The Florida Project Legjobb rendező: Dee Rees (Mudbound) |
2018-01-17 22:36.53 |
Ahogy a VES-en úgy az Oscaron is a kategória 2 nagy versenyzője a Majmok bolygója és a Szárnyas fejvadász. Mindkét film kiváló példa miként is lehet JÓL alkalmazni a vizuális effekteket, a szárnyas még arra is, hogy kb észrevehetetlenül, ezért nálam inkább ők a befutók.
Az animált karakternél sem hiszem, hogy a két majom csatáját fogjuk látni, főleg hogy Kong nem sokkal mutat jobban mint Jackson 2005-ös filmjében, legalábbis nem extrányi a különbség. Ellenben Rachel életre keltése parádésan sikerült a BR 2049-ben, mindenképp az eddig legjobban sikerült emberi arcrekonstrukció. http://www.youtube.com/watch?v=fV34mT5m0bM (Making of Rachel in Blade Runner 2049) |
2018-01-17 22:19.21 |
sürgősen fordulj optikushoz kapitány :D |
2018-01-14 22:36.47 |
Egészen érdekes egy John Williams szerzeményben digitális hangzáselemeket hallani... azt nem lehet ráfogni, hogy 85 évesen ne haladna a korral. :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ltmb94FpF9U (The Post - The Papers) |
2018-01-14 22:03.13 |
Könnyed mozis szórakozás, abszolút a vállalható fajtából... Ami meglepett milyen jól kiaknázták a karakterekben rejlő humorforrásokat, sikerült egészen érdekes jellemvonásokat a felszínre kaparni, kicsit csűrni-csavarni, némelyeket akár szembesíteni is saját problémáikkal. Viszont a videójáték-geek vonalban szerintem sokkal több lehetőség rejlett, ahogy a kalandfilmes összetevőket sem sikerült annyira kidomborítani, mint a vígjáték oldalt. Számomra a látvány elég semmitmondóra sikeredett, kreativitás vagy izgalom nem sok szorult bele, arról nem is beszélve a plusz térdimenziót újfent mennyire nem sikerült kihasználni. A színészek azért rendszeresen átlendítik a zökkenőkön a cselekményt, Jack Black pedig valósággal lubickolt feminim szerepében, de igazából a többiekkel sincs semmi nagyobb gond.
Egyszeri vasárnap délutáni kikapcsolódásnak megteszi ez az új feldolgozás, de sok-sok kihagyott ziccere miatt nem hiszem hogy hosszabban meg fog maradni az emlékezetünkben..a Jumanji szóról pedig alighanem továbbra is inkább a Williams fémjelezte mozi fog beugrani. |
2018-01-13 23:51.24 |
Rettenet távol maradt tőlem ez a film végig.... pedig érdekes dolgokat szeretne felvetni rasszokról, hogy a háború, a hőstettek mit sem számítanak odahaza ugyanúgy fehér és fekete van...csupán végletek... Dee Rees rendező asszony azonban sajnos cseppet sem könnyítette meg a dolgunkat, a narrációt sikerült eszméletlen túlhasználni, leginkább olyan érzést keltve mintha nem is mozgóképet látnánk, hanem valami felolvasó esten volnánk. Azért szerencsére a fotózás nem engedi elfeledni amúgy egy filmet nézünk, a képek néha tényleg csodaszépek, a naplemente a kietlen nagy pusztaföldek felett valószínűleg még sosem volt ilyen szépen megörökítve. De úgy ennyi, megkapó fényképezés meg önmagában édeskevés, hogy maradjon is valami a nézővel a játékidő lepergése után is, velem leginkább csak az maradt milyen lassan peregtek a percek ezen a kíméletlen mississippi béli környéken. |
2018-01-13 00:24.14 |
Életrajz, sport, dráma, három olyan műfaji elem amivel már nyakig tele a padlás az Én, Tonya azonban mégis kiállja a kiszámíthatóság próbáját.
Köszönhetően egyrészt a kifejezetten ügyesen alkalmazott narratívának, és persze a színészeknek, akik messze többet hoztak ki ebből a filmből, mint ami alapvetően benne volt. Margot Robbie ezúttal teljesen levetkőzte magát, igaz nem szó szerint, de szerintem pont nagy dolog, hogy nem próbál csupán a szépségével érvényesülni. Komolyan egy szavunk sem lehet, hogy a Wall Street farkasa cicababája bezsákol komolyabb elismeréseket is, tagnap pl egy Critic's Choice awardot, de tényleg annyira meggyőző és átütő a képernyőn, hogy akár többet is érdemelne.... Szerencsére nem is maradt egyedül a vásznon, Allison Janney pedig jóval több is mint szimpla partner, maga is egy izgalmas karakter önálló hanggal, érdemes is rá odafigyelni. Kendőzetlen alkotás lett az Én, Tonya, ami kíméletlenül rántja le a leplet erőszakról, ármányról, és az átlag TV néző sereglet hamis imádatáról is, ahogy ők is kiveszik a részüket a cirkuszból. And the show must go on.... |
2018-01-12 00:17.19 |
Miről szól a szerelem? Miért igyekszünk oly elhivatottan egy párt találni, valakit kísérőnek az életben, mikor a dolog legtöbbször kifejezetten nehézkes? Hogy ha csak átmenetileg is, ha csak egy valakivel is, de ne érezzük maróan az élet tökéletlenségét, magunkat pedig HIÁNYOSNAK....
Del Toro a CSONKA lélek témáját karolta fel és oltotta be egy megkapó fantasy love storyba, ahol minden szereplő a maga módján küzd az érzés ellen: Elisa a monotonitásba menekül míg barátja Giles a művészetbe. Mindkét figura közös jellemzője, hogy elfordultak bizonyos értelemben az élettől, nem merik felvállalni magukat, a valódi vágyaikat, így pedig egyedül maradtak. Az IDŐ (=óramotívumok) azonban nem vár senkire sem, könyörtelen elhajt bárki mellett, és nincs második esély pl. gyermekvállalásra (=tojás/termékenység/biológiai óra szimbólum). Főhősünk a legváratlanabb formában kapja meg azt az érzést, ami után mindvégig áhítozott: hogy valaki végre ŐT magát lássa, ami benne lakozik, nem pedig csupán a némaság átkát, a hallgatag lányt a felmosó ronggyal. A folyton mindenhonnan elkéső Elisa végül belefáradva az egyedüllétbe a maga kezébe veszi a sorsát, így végső soron a készítők a SAJÁT FELELŐSSÉG kérdését is igyekszenek felvetni a "tökéletes" partner megtalálást illetően, mert ha nem mozdulunk ki az emberek közé, ha nem adjuk meg az esélyt a világnak, és csak várjuk, hogy a csukott ajtón keresztül besétáljon a szőke herceg a fehér paripán az bizony nem fog megtörténni.... A romantikus szál mellett meglepően ügyesen fér meg a mozi társadalom-politikai szelete is. Az alkotók célja az volt, hogy a 3 fő karakteren keresztül hangot adjanak 3 az adott korban szinte teljesen HANGTALAN rétegnek: nők (=Elisa), melegek (=Giles) és feketét (=Zelda), akik nem vállalhatták maradéktalanul fel magukat az elnyomás miatt (=Strickland). A film nyilvánvaló kérdése változott-e eleget ez a helyzet, vagy még mindig a HIDEG HÁBORÚ időszakát éljük, mikor a teljes egyenlőségről beszélünk? A mexikói rendező gyönyörű képekkel mesél ebben a 21. századi szépség és a szörnyeteg verzióban arról a szerelem nem attól függ, hogy milyen külsővel és képességekkel jövünk a világra, hanem hogy mit TESZÜNK érte: a másikért, önmagunkért, és egymás érdekében. És persze az ELFOGADÁS fontosságáról, ahogy főhősünk képes elfogadni a "szörnyet" annak ami, nem kívánja megváltoztatni, más képre formálni, mert ahogy a víz alakja sem formálható, úgy a szerelem, a szerelmünk sem az..... |
2018-01-12 00:07.00 |
Vannak benne erre szánt beszólogtások, de sokkal inkább dráma az erőszak természetéről az életünkben. |
2018-01-10 23:21.30 |
Itt bizony nincs happy end, mint ahogy a való életben sem sokszor vállalhatják fel sokan magukat és egymást...elég szégyellnivaló dolog így a 21. században. |
2018-01-09 23:09.36 |
köszönöm, azt hiszem be fogok ruházni rá :) |
2018-01-09 21:15.03 |
Az első darab az egyik legjobb móka volt az adott évben, olyan tökös és szórakoztató mozi, melynek létezéséről már majdnem elfeledkeztünk olyan rég tapasztalhattuk. Vaughn félig kényszerből állt hát újra a kamera mögé, mert azért azt bevallották a készítők ekkora sikerre semmiképp sem számítottak. Sajnos érződik is a folytatáson, hogy nem volt különösebben betervezve, így bevált recepten minek változtassunk elven jöhetett az aranykör, mely azért most is fel tud mutatni néhány jóféle percet, de azok inkább csak fuldoklanak a hosszas játékidőben. Eleve nem is értem, hogy egy nem titkoltan "pure entertainment" célzattal gyártott mozi cselekményét minek ennyire túlnyújtani? Mert az úgy nem megy, hogy a játékidőt feltekerjük, de a hézagokat nem töltjük ki rendesen, csak úgy jönnek egymás után a képek, de a történet meg látványosan nem halad semerre sem...ez pedig alaposan hazavágta a pörgő, szatirikus hangulatot, amit úgy kedveltünk legutóbb... Kár ezért a moziért, tényleg annyira egyben volt az első darab, hogy nehéz lett volna megugrani a lécet, de azért megpróbálni igazán meglehetett volna. |
2018-01-09 20:56.15 |
van benne SPOILER |
2018-01-09 20:55.58 |
Erőszak, erőszakot szül....mennyire elkoptatott frázis, azonban mennyire találó még ma is sajnos. McDonagh a DÜH és AGRESSZIÓ valamennyi formáját igyekezett beletuszkolni filmjébe, melyek némelyike -különösen a találó beszólások- képesek ugyan felfelé húzni a szánk szélét, azonban a Három óriásplakát nem szórakoztatni kíván elsősorban. Az angol rendező ugyanis kifejezetten lesújtó képet fest az erőszak jellegéről napjainkban, hogy mennyire átszövi az életünk valamennyi szegletét, akár nagyobb aspektusban, vagy "csak" családon belüli formában, egyik sem jobb akárhonnan is nézzük.
Mildred története tulajdonképp azért igazán tanulságos, mert szemtanúi lehetünk egy olyan ember tetteinek, melyeket könnyű átérezni. Mert persze ki ne értené meg egy anya kimondhatatlan gyászából eredő HARAGJÁT, mikor egy szem lányát megerőszakolták, és hamuvá égették?? Ez olyan megbocsájthatatlan ember ellenes cselekedett, ami komolyan felveti a JOGOS ERŐSZAK kérdését. De létezik-e egyáltalán ilyen? Lehet-e az ÖNBÍRÁSKODÁST racionalizálni bármiképp, például a rend őreinek tehetetlenségével? A film válasza 3 fő karakterén keresztül is egyértelműen, hogy: NEM... Mildred agresszív viselkedése semmilyen szinten NEM SEGÍTI elő életét: kiközösítetté válik, átmenetileg ugyan, de elveszti állását, beletipor egyébként jó emberek lelkébe....és a legfontosabb, hogy nem kerül elő a lánya gyilkosa sem. Rockwell figurája Dixon is hasonló hibába esik, mint főhősünk a hatások pedig az ő életére sem kedvezőbbek: elveszti az állását, amiért oly sokat tepert az életben, illetve test szerte égési sérüléseket szenved.....Az igazi választ azonban Harrelson karakterének levelei adják meg, aki szerint a KEDVESSÉG az egyetlen fegyver az erőszak és harag bűvköre ellen....a szavakat pedig tettek követik (=kifizeti a plakátok árát/inspirálja Dixont), és láthatjuk, hogy egyetlen kedvesség ugyanolyan láncreakciót indít be, mint ami az agressziót szokta követni. Kérem szépen ez az igazi szürke ötven árnyalata, ahol egy kisváros egyik lakója sem sorolható be szimpla jó és rossz kategóriákba, mert ahogy a való életben is a dolog sok esetben azon múlik miként fordulnak felénk: kedvesen avagy ellenségesen..... |
2018-01-09 20:37.25 |
Anita kedves, mennyiben tér el a film a könyvtől? Érdemes a film után is elolvasni, megvenni szerinted? |
2018-01-09 13:25.40 |
Amit a britek tisztáztak:
- Lady bird frontrunner pozíciójának annyi, a 3 "alapjelölésen" kívül se rendező, se legjobb film - Get Out sem részesült túl sok figyelemben, mindössze 2 jelölés - A nap veszte cím viszont egyértelműen Spielbergéké, hatalmasat hasaltak: 0 jelölés.... ugyan voltak figyelmeztető jelek, hogy nem biztos annyira jó ez a mozi, mint ahogy a kritikusok beállították, de erre azért én sem számítottam - Szólíts a neveden viszont abszolút visszatért a játékba hiába a GG mellőzése - Balde Runner 2049 is sokkal jobban teljesített a vártnál, főleg a vágás, pláne a rendező kategóriákban ment nagyot - Darkest Hour nem hinném, hogy Oscaron is ilyen jól fog teljesíteni, de hát hazai pályán ennyi részrehajlás belefér, Oldman díját semmi sem veszélyezteti Én alapvetően Shape of Water és Három óriásplakát versenyfutást várok a továbbiakban, de mellékpályán mindképp ott lapul a Dunkirk, és a Call me by your name is...pl egyáltalán nem lepődnék meg ha Nolan ezért a háborús darabért hazavinne egy rendezői szobrot 1 hónap múlva Londonból... |
2018-01-09 13:10.51 |
BAFTA jelöltek:
Best film Call Me by Your Name Darkest Hour Dunkirk The Shape of Water Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Outstanding British film Darkest Hour The Death of Stalin God’s Own Country Lady Macbeth Paddington 2 Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Best film not in the English language Elle First They Killed My Father The Handmaiden Loveless The Salesman Best animated film Coco Loving Vincent My Life as a Courgette Best director Denis Villeneuve, Blade Runner 2049 Luca Guadagnino, Call Me by Your Name Christopher Nolan, Dunkirk Guillermo Del Toro, The Shape of Water Martin McDonagh, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Best original screenplay Get Out I, Tonya Lady Bird The Shape of Water Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Best adapted screenplay Call Me by Your Name The Death of Stalin Film Stars Don’t Die in Liverpool Molly’s Game Paddington 2 Best actress Annette Bening, Film Stars Don’t Die in Liverpool Frances McDormand, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Margot Robbie, I, Tonya Sally Hawkins, The Shape of Water Saoirse Ronan, Lady Bird Saoirse Ronan in Lady Bird Best actor Daniel Day-Lewis, Phantom Thread Daniel Kaluuya, Get Out Gary Oldman, Darkest Hour Jamie Bell, Film Stars Don’t Die in Liverpool Timothée Chalamet, Call Me by Your Name Best supporting actress Allison Janney, I, Tonya Kristin Scott Thomas, Darkest Hour Laurie Metcalf, Lady Bird Lesley Manville, Phantom Thread Octavia Spencer, The Shape of Water Best supporting actor Christopher Plummer, All the Money in the World Hugh Grant, Paddington 2 Sam Rockwell, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Willem Dafoe, The Florida Project Woody Harrelson, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Best original music Blade Runner 2049 Darkest Hour Dunkirk Phantom Thread The Shape of Water Best cinematography Blade Runner 2049 Darkest Hour Dunkirk The Shape of Water Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Best editing Baby Driver Blade Runner 2049 Dunkirk The Shape of Water Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Best production design Beauty and the Beast Blade Runner 2049 Darkest Hour Dunkirk The Shape of Water Blade Runner 2049 Best costume design Beauty and the Beast Darkest Hour I, Tonya Phantom Thread The Shape of Water Best make up & hair Blade Runner 2049 Darkest Hour I, Tonya Victoria & Abdul Wonder Best sound Baby Driver Blade Runner 2049 Dunkirk The Shape of Water Star Wars: The Last Jedi Best special visual effects Blade Runner 2049 Dunkirk The Shape of Water Star Wars: The Last Jedi War for the Planet of the Apes |
2018-01-08 18:49.55 |
na ne mondd már máté, hogy téged nem ért csapásként, mikor az újságosnál nem találtad a legfrissebb RTV részletest? |
2018-01-08 17:56.01 |
Igazából ehhez a filmhez túl sok köze Scottnak nem volt, azzal hogy átengedte a vezér szerepet éppen igyekezett elengedni a régit. és milyen jól tette, látva a Covenant és ezen film közötti masszív színvonalbeli különbséget. |
2018-01-08 17:43.49 |
Azért 2 éve a Martian kifejezetten üdítő volt a mestertől, és ez a film is nem kevés szempontból új vonásokkal lett felvértezve, igaz a 2049 sokkal inkább Villeneuve-é mint Scotté. |
2018-01-08 17:30.09 |
Persze én is behúznám az ikszet, ezért sem lenne rossz ötlet a szakmaibb hangvétel :D
De végülis meg vannak ezek a szavazások külön-külön: SAG, Eddie, ASC, Golden Reel, CAS...szóval ja az is érv lehet, hogy nem sok értelme lenne még egyszer lezongorázni a dolgot. |
2018-01-08 17:06.18 |
Hát igen pro és kontra lehet érvelni mindkét szavazási lehetőség mellett. Én a szigorúbb szakmaiságot preferálnám elvégre az említett feladványhoz szerintem a nem hang szekciósok több mint 90%-ának köze sem lenne. Azt ilyenkor milyen jogon szavaznak? :)
Mondjuk állítólag van olyan etikai "kódex" hogy amihez nem ért az adott szavazó, arra nem voksol...ebben akár lehet is valami, elvégre pont a hang kategóriákban nem szoktak különösebben félremenni a díjak. |
2018-01-08 16:46.18 |
Amúgy lehet, hogy merész ötlet, de lényegesen "szakmaibb" díjak születnének az Oscaron is, ha mindenki csak a saját szekciójában szavazna.
A színészek a színészekre, a rendezők a direktori díjra, és a producerek a legjobb filmre. Mert mondjuk esetünkben itt vannak a színészek közel 1000-en, akik attól, hogy játszanak egy filmben koránt sem biztos, hogy értenek is hozzá olyan mélységben, mint egy a filmművészetet komolyan elsajátító szakember. |