Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Lángoló tenger - Mozi+, 16:55 |
Amszterdam - HBO2, 17:15 |
Állj, vagy jövök! - Film+, 17:15 |
Zorro álarca - Film Café, 17:15 |
Botcsinálta doki - Mozi Klub, 17:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Kézilabda - szeretitek? Van kedvenc csapatotok? |
Nemere István - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Mit hallgatsz most? |
A potyautas - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A kobra napja |
Mike Pniewski |
2020-02-15 23:15.02 |
Szédületesen abszurd akció-krimi, igazi skandináv gyöngyszem a bejáratott paneleket már megunt közönség számára... Ahogy főhősünk élete romokba hullik pár óra lezajlása alatt nem csak feszült, érdekes és izgalmas de sokszor pont annyira meghökkentő is, mintha a sors a legjobb ihletéből merítve írta volna.
Okos, messze nem megszokott műfaji alkotás..egy újabb példa, miért is érdemes az északiak filmjeivel ismerkedni. |
2020-02-15 19:15.55 |
Lényegesen különb filmet érdemelt volna a téma fajsúlyossága, jelentősége...sajnos azonban a Bombshell leginkább csak egy gyorsan összetákolt mozi, ami igyekszik a #metoo jelenség farvizén elevickélni. Teszi mindezt kifejezetten felületesen, egyoldalúan, bármiféle igazi árnyalat nélkül... Ráadásul a cselekmény alakulása kimondottan tördelt, illetve rengeteg felesleges szereplőkkel, részletekkel terhelt..a játékidő előrehaladtával néha piszok nehéz követni, hogy akkor kinek kije az adott figura, és amúgy milyen jelentősséggel bír az események alakulását illetően. A színészoldal azonban kétségkívül erősre sikeredett, és nem csak a 3 szőke művésznő hozza legjobb formáját, de Lithgow is remekül állt hely ellenpontként.
Sajnálatosan egysíkú, kissé unalmas alkotás kerekedett ki Bombshellből, mely pont ezért nem is kavart közel sem akkora port mint várható lett volna. A TV/film világa meg kemény biznisz..de ezt eddig is tudtuk...ez a film meg nem sokat tett hozzá a nők szemszögéből sem. Kár.. |
2020-02-15 14:18.17 |
A Viharsziget messze nem tartozik Scorsese legerősebb munkái közé, azonban amit atmoszférateremtés címen összehozott az mindenképp példaértékű, és tanítani való. A detektívkedésből masszív pszicho-thrillerbe átcsapás is remekül működik, hogy aztán a bizonytalanság légköre szépen lassan telepedjen a vállainkra képezelet és valóság határait illetően. Ebben a fázisban azért némileg akadozik a mozi gépezete, néhol mintha maga sem tudva hova akarna vezetni, a végső szembenézés azonban képes kárpótolni....Dicaprio visszaemlékezése a napfényes hazatérésről döbbenetes csúcspont, egyszersmind bizonyíték hogy a meghökkentő hatáshoz nem kell sok körítés "csak" egy remek színész, és egy kiváló rendező. |
2020-02-15 13:09.50 |
Nagyszerű életigenlő alkotás az emberi kapcsolatok összetettségéről, hogy van amit nem lehet pénzen megvenni, de legfőképp a lélek valódi erejéről, mely le tud küzdeni szinte bármilyen akadályt... legyen az testi, vagy társadalmi. A film élei néhol kicsit durván, egyszerűen faragottak, azonban az összkép így sem csorbul...a mozi remekül szórakoztat, magával ragad, miközben a karakterek interakciói elgondolkodtatnak. Nem sok film képes erre. |
2020-02-15 02:04.21 |
A Russo testvérek debütálása nem is sikerülhetett volna anno jobban, mint a Winter Soldier, amely látványosan kilógott az MCU addig megszokott gépezetéből, de pont ezért lett az egyik legjobb, önállóan is helytálló mozi a szerteágazó szériában.
Meglepően visszafogott, hidegháborús hangulatot idéző környezetben veszi fel a fonalat a film.. semmi extravagáns mágia, vagy másik dimenziókból érkező istenek...az összkép sokkal inkább egy régi vágású kémfilmre hajaz. Az aránylag kevés szereplőt mozgató forgatókönyv a kevesebb néha több elve mentén mindenkit megfelelően használ, nincsenek töltelék karakterek, sem elnagyolt figurák. A film dinamikája azonban nagyon is 21. századira lett faragva pergő kézitusáival, és feszült üldözőjelenetekkel az utóbbi idők akció felhozatalának legkiválóbb momentumai elevenednek meg. Közben pedig a készítők elkezdtek valami olyasmit is belepakolni a képkockákba, ami 2014 előtt nem volt domináló vagy fontos a sorozatban...a moralizálást. Már itt nekiláttak a tesók körvonalazni a kérdést kontrollált közbiztonság és az egyéni szabadság határait illetően, hogy aztán a Polgárháborúban csúcsra pörgessék a kettészakadt tábor összecsapásával mindezt. A mára lezárult Infinity War saga egyik legfontosabb, legkiemelkedőbb darabja, a széria igen fontos elemei itt kerültek lefektetésre, Chris Evans pedig végleg belenőtt ikonikus szerepébe..... egyszersmind saját lábán is tökéletesen megállni képes látványos akciókaland, mely a szem kiszolgálásán felül mert aktuálkérdésekbe is belekóstolni egy a megfigyeltség érzetének állandósulását elfogadni kénytelen digitális világ közepette. Igazi topkategóriás képregénymozi! |
2020-02-15 01:17.42 |
Bántóan lelketlenül, futószalagon jönnek ezek a 90-es évek fénykorát felmarkoló feldolgozások...itt max a látványtechnikusok dolgoztak meg a pénzükért, igaz ők alaposan....szépen mutatott a mozi nagyvásznon. A felszín alatt azonban olyan száraz ez az adaptáció mint a kóró, minimális érzelmi felhang vagy nulla hozzáadott ötlettel az eredetihez képest...Kár érte.. |
2020-02-15 01:04.40 |
Az esztendő egyik meglepetése volt Brad Pitt meditatív űrutazása, mely nem is annyira a távoli galaxisba irányult, hanem egyfajta belső lelki átvilágításnak bizonyult. A néhol valóban elkoptatott frázisok mellett átgondolt monológok is beférkőztek a forgatókönyv soraiba, ahogy egy apa-fia kapcsolaton keresztül a film arra keresi a választ mi lehet/lesz az emberi lélekkel, ha valóban képessé válunk elhagyni a Földet, a gyökereinket.... Szép munka. |
2020-02-15 00:39.44 |
Több mint egy évtizednyi munka, szerteágazó univerzumépítés, elképesztően sikeres üzleti modell... bárhogy is álljon az ember a képregény adaptációkhoz azt el kell ismerni az MCU az egyik leglenyűgözőbb vállalkozás a filmtörténetben! A Végjáték pedig bár az Infinity War szintén nem üti meg, abszolút méltó befejezés egy több mint 20 részes saganak. Látványos, kalandos, hosszú játékidő ellenére egy percig sem unalmas...tényleg minden patikamérlegen kicentizve a karakterek, helyszínek, szimbólumok, zenék, momentumok...minden ott ebben a közel 180 perces végső kalandban. Bevallom kicsit sajnálom, hogy ez a nagy fejezet lezárul, ugyanakkor roppant kíváncsi vagyok miképp fog alakul a Marvel filmsorozat sorsa a "nagyok" nélkül, nem lesz könnyű feladat, mindezt megismételni. A léc magasan, a lecke feladva..... |
2020-02-14 20:20.23 |
Bő 1 évtizednyi tudatos munka összteljesítménye domborodik ki a Végtelen háborúban, amely így nem csupán a Marvel stúdió, de modernkori blockbuster filmalkotás egyik csúcsteljesítményeként ért révbe.
A mozi erősen épít terebélyes előzményeire, a közös cselekményfolyamatnak köszönhetően a készítők rengeteg játékidőd spórolhattak meg.. gyakorlatilag karakteralkotás terén mindössze Thanos figurájára kellett koncentrálniuk, akit gyakorlatilag meg is tesznek főszereplőnek. A titán így az egyik legérdekesebb antihősként bontakozik ki a vásznon, akinek motivációi, tettei érthetővé, és átélhetővé váltak...olyannyira hogy egy ponton szimpátiát is kelt, a megtört tragikum pedig rendkívül jól áll a filmnek. Ahogy az is, mennyire könnyedén sikerült összefűzni a különböző figurákat, és az általuk képviselt igencsak eltérő stílusokat illetve műfaji elemeket. Ennek érdekében az Infinity War talán az eddigi "legképregényesebb" megjelenést kapta, huszáros vágásokkal világról világokra, és nagybetűs feliratokkal mintha csak szemünkkel követnénk az újság színes hasábjait. Mindez csodálatos köntösben prezentálva, minden amit a mai számítógépes technika tud ott a képernyőn: az akciók eszeveszett dinamikusak, a CGI karakterek hibátlan mozognak együtt a színészekkel, a nagytotálok esetén pedig a háttér szinte minden alkalommal olyan szemet gyönyörködtető mintha egy futurisztikus festményt lesnénk. Óriási szintet lépet a Marvel ezzel a mozival, mely nagyszerű momentumok összessége: szemkápráztató akciókkal, szórakoztató verbális csörtékkel, de drámai csúcspontokkal, és érzelmekkel is átitatva...tökéletesen egységes ívet alakítva ki a filmnek...megtoldva némi ökológiai felhanggal...és olyan bátor, súllyal is rendelkező fináléval, mely az egyik legérettebb zsánermozivá emeli az összképet. Erre megérte várni! |
2020-02-14 00:15.08 |
De Niro kapott keményen hideget, amiért szerepet vállat egy ilyen kifejezetten alpári moziban...de egyrészt azért mert ő egy két lábon járó színészlegenda miért is ne szórakozhatna ilyesmiben? Másrészt a film messze nem olyan arcpirítóan vállalhatatlan, ami miatt szégyenkezne kellene...még néhány valóban jó poén is becsusszant, ő meg keresett némi lóvét..hát istenem.. |
2020-02-13 20:24.25 |
A film aminek az idő, a technika egyre dominálóbb szerepe az életünkben csak egyre jobbat tesz, mint egy jó bor csak nemesedik...Ugyanis Fincher a Facebook brand égisze alatt pompásan mesél az emberi kapcsolatok összetettségéről, törékenységéről... s főleg arról miképp bolygatta meg a legtöbbször amúgy sem egyszerű életünket a közösségi média megjelenése a mindennapokban, mely egyrészt összehoz/összekapcsol minket az éterben, másrészt szétválaszt fizikálisan. Középpontba pedig egy olyan karaktert helyez, aki azt hiszi minden körülötte forog (a filmben szinte minden interkació Markon keresztül zajlik!), a like-vadászat világában pedig pontosan ezt az érzést próbálják szimulálni a képeskönyv, instagram és társai...
Példás 21. századi mozi pengeéles, pergő ritmusú párbeszédekkel (mint a chatelés!), valamint masszív aktualitással életünk alakulásáról a digitális térnyerés közepette... mindez pedig nem valami elrugaszkodott sci-fi köntösben, elvégre ezek a hatások már nagyon is a jelen tárgyát képzik, és nem futurisztikus vízió. Ficher pedig egyszersmind bebizonyította, hogy nem "csak" pazar vizuális rendező, de tud tökéletes filmet alkotni emberekről, akik mindössze szobákban beszélgetnek...miközben amúgy remekül néz ki a mozgókép minden filmkockája. |
2020-02-11 22:37.03 |
Ez (is) az az a film, amivel kifejezetten rosszat tett Akadémia, hogy érdemtelenül (?) piedesztálra emelte az overPC jegyében...pedig talán Del Toro legjobbja a Faun labirintusa óta, olyan vizuális nyelvezettel, ami azért semmiképp sem mindennapi Hollywoodban...remek "szerelmi" szállal, és egy csakugyan kevésbé kifogástalan társadalomkritikus toldalékkal..
Del Toro a CSONKA lélek témáját karolta fel és oltotta be ebbe a fantasy love storyba, ahol minden szereplő a maga módján küzd az érzés ellen: Elisa a monotonitásba menekül, míg barátja Giles a művészetbe. Mindkét figura közös jellemzője, hogy elfordultak bizonyos értelemben az élettől, nem merik felvállalni magukat, a valódi vágyaikat, így pedig egyedül maradtak. Az IDŐ (=óramotívumok) azonban nem vár senkire sem, könyörtelen elhajt bárki mellett, és nincs második esély pl. gyermekvállalásra (=tojás/termékenység/biológiai óra szimbólum). Főhősünk a legváratlanabb formában kapja meg azt az érzést, ami után mindvégig áhítozott: hogy valaki végre ŐT magát lássa, ami benne lakozik, nem pedig csupán a némaság átkát, a hallgatag lányt a felmosó ronggyal. A folyton mindenhonnan elkéső Elisa végül belefáradva az egyedüllétbe a maga kezébe veszi a sorsát, így végső soron a készítők a SAJÁT FELELŐSSÉG kérdését is igyekszenek felvetni a "tökéletes" partner megtalálást illetően, mert ha nem mozdulunk ki az emberek közé, ha nem adjuk meg az esélyt a világnak, és csak várjuk, hogy a csukott ajtón keresztül besétáljon a szőke herceg a fehér paripán az bizony nem fog megtörténni.... A romantikus szál mellett kicsit valóban erőltetetten fér meg a mozi társadalom-politikai szelete is. Az alkotók célja az volt, hogy a 3 fő karakteren keresztül hangot adjanak 3 az adott korban szinte teljesen HANGTALAN rétegnek: nők (=Elisa), melegek (=Giles) és feketét (=Zelda), akik nem vállalhatták maradéktalanul fel magukat az elnyomás miatt (=Strickland). A film nyilvánvaló kérdése változott-e eleget ez a helyzet, vagy még mindig a HIDEG HÁBORÚ időszakát éljük, mikor a teljes egyenlőségről beszélünk? Összességében a mexikói rendező meggyőző képekkel mesél ebben a 21. századi szépség és a szörnyeteg verzióban arról, hogy a szerelemért/boldogságért bizony tenni is kell, többnyire nem hullik az ölünkbe. Az elfogadás témaköre kétségtelenül már kevésbé elegánsan bontakozik ki, azonban közel sem olyan bántóan, hogy az lerombolja egyéb értékeit...az Oscar díjat meg hagyjuk, nyilvánvaló, hogy politikai alapon kapta, de ezért kár volna hibáztatni/lehúzni a filmet, és feledni érdemeit. Szerintem. |
2020-02-11 22:00.02 |
Számításaid sajnos nem helytelenek..2007 azért nem most volt. Megannyi fiaskó után az idei gála kicsit visszaadta a hitem az Akadémiában..reméljük nem csak 1 alkalomra szóló kitérő volt a szakmaiság irányába. :D |
2020-02-11 19:58.02 |
Újabb felesleges élőszereplős feldolgozás...persze ha csak azt nem nézem mennyi szakembernek ad melót az egeres cég, mert pénz az ömlik rendesen ezekből a nulla kreativitással készülő remake-ekből. Ami valahol érthető... a nosztalgia igen erős érzelmi faktor, és ki ne szeretne gyermekkori emlékképekben elmerülni? Bár szerintem erre a funkcióra igazából tökéletesen megfelelnek az animációs alkotások, melyek hangulatát megidézni sem nagyon tudják a 21. századi verziók, itt sem sikerült... Will Smith legalább nem volt pocsék dzsinni, ami kifejezetten nagy bravúr volt, tekintve Williams anno mekkorát alkotott pusztán orgánumával, megyek inkább meg is nézem a rajzfilmet, lám csak van értelmük ezeknek a filmeknek :) |
2020-02-10 22:34.51 |
Bájos alkotás a szavak erejéről...egy mindig tökéletes Tom Hanks-szel felvértezve, aki csak úgy adja magát piros kardigánjában, mégis minden szónak ereje van, mi elhagyja száját. Az összképet némileg csorbítja a lassúcska cselekményvezetés, azonban a látottak így is simán elmennek egy délutáni tv-s pszichoterápiának megbocsátásról, elengedésről, újrakezdésről...mert egyszer mindenkinek szüksége van/lesz ilyesmire.. |
2020-02-10 20:18.39 |
hát igen az az igazán nagyszerű munka, ha nem is látja az néző az effektusokat..:)
Az 1917 mindenképp kevesebb, és nem túl látványos CGI-t mutatott fel mint az említettek, de ahogy használták az effektusokat az több mint példás..pl. elrejtették velük a vágásokat vagy a díszleteket egészítették ki.. mi pedig észre sem vesszük hol vannak építve, és honnan már virtuális a toldalék az egész... ez az oscar tehát ebben is meglepően szakmai volt, hogy egy olyan filmet díjaztak mely abszolút a filmélménynek alárendelve használta a technikát |
2020-02-10 11:42.01 |
Bong és csapata történelmet írt, az Akadémia pedig sok-sok év után tényleg az év filmjét választotta fődíjasnak. :) |
2020-02-10 11:40.00 |
Bong és csapata történelmet írt, az Akadémia pedig sok-sok év után tényleg az év filmjét választotta fődíjasnak. :) |
2020-02-09 22:26.35 |
illetve még a vágás kategória nyitott valamennyire, ott a Ford v Ferrari/Parasite mérkőzik keményen |
2020-02-09 22:22.53 |
Egyébként nem ígérkezik túlzottan érdekes/izgalmas díjátadónak...a főbb kategóriákban meglepetés lenne ha nem az 1917 dominálna, a Parasite nemzetközi díjáért sem kell nagyon szorítani, és a színészeknél is valószínűleg biztosak a befutók.
talán az eredeti forgatókönyv a legszorosabb ahol a Once upon/Parasite duobol bármelyik behúzhatja.. UI: azért nagyon örülnék ha Thomas Newman megkapná végre a kb 20 éve kiérdemelt aranyszobrát... |
2020-02-09 22:17.07 |
Nem igazán..Bong-ék így is viszik a nemzetközi kategóriát, nagy meglepetés lenne ha két legjobb film díjat is odaadnának nekik...
Sminket igen már én is inkább a Bombshell-re raknám a pénzem :D |
2020-02-09 22:13.59 |
UPDATE tippek a ma estére/hajnalra
Legjobb film: 1917 Legjobb nemzetközi film: Parasite Legjobb animációs film: Toy Story 4 Legjobb rendező: 1917 (Sam Mendes) Legjobb eredeti forgatókönyv: Once upon a time in Hollywood (Quentin Tarantino) Legjobb adaptált forgatókönyv: Jojo Rabbit (Taika Waititi) Legjobb színész: Joker (Joaquin Phoenix) Legjobb színésznő: Judy (Reneé Zellweger) Legjobb férfi mellékszereplő: Once upon time in Hollywood (Brad Pitt) Legjobb női mellékszereplő: Marriage Story (Laura Dern) Legjobb vágás: Parasite (Jinmo Yang) Legjobb fényképezés: 1917 (Roger Deakins) Legjobb filmzene: Joker (Hildur Guðnadóttir) Legjobb látványtervezés: Once upon a time in Hollywood Legjobb jelmeztervezés: Little Women Legjobb smink és maszk: Bombshell Legjobb vizuális effektusok: 1917 Legjobb hang: Ford v Ferrari Legjobb hangeffektusok: 1917 |
2020-02-02 23:01.34 |
BAFTA
A várakozásoknak megfelelően nagyot ment az 1917, 7 díjat húzott be, köztük legjobb film, rendező párost. Jokernek jutott 3, illetve a Parasite-nak 2 díj. Irishman zéró szoborral zárta az estét, de az igazi vesztes a Once upon.. lett mindössze Pitt hozta a kötelezőt. |
2020-02-02 13:31.44 |
Bántóan ötlettelen mozi, olyan kliséhalmazzal mintha kötelező lett volna felsorolni a műfaj összes velejáróját. Az összképet pedig akciók sem húzzák felfele, ilyen pocsék művi kézitusákat nem is emlékszem mikor láttam utoljára...Mehet a levesbe, remélem legalább az Ang Lee/Smith páros jól megszedte magát ha már nevüket adták hozzá... |
2020-02-02 01:24.06 |
Mintha csak Carpenter összeállt volna Spielberggel, hogy összedobják az ET felnőttesebb verzióját...az erős áthallás ellenére az összkép teljesen rendben van, a földöntúli hangzású zene szolgáltatja a hangulatot, színészeink remekül egymásra éreztek a végére pedig sikerült kidomborítani némi civilizációs kritikát. Összességében kiváló bizonyíték '84-ből, hogy a mester nem csupán a groteszk rémálmokhoz értett. |
2020-02-01 23:52.27 |
Ötlettelen, teljesen felesleges folytatás, ami tulajdonképp mintha nem is akart volna egy másodpercig sem hozzáadni valamit az első felvonáshoz, csak felidézni azt. Ez legalább sikerült...max ennyi érdemet lehet felhozni a "második lövésnek".. |
2020-02-01 23:24.03 |
Hogy Adam Sandler tud színészkedni, ha akar/hagyják az minimum a Kótyagos szerelem óta nem újdonság, rajta nem is múlt semmi...azonban a kaotikusan építkező sztori rendkívül frusztrálóan nem halad sehova sem, vagy leginkább csak kergeti saját farkát nagy nehezen találva csak meg a megfelelő végkifejletet. Fogadás: szerencse, kockázat, feszültség...utóbbira támaszkodna leginkább a mozi, kéztördelő izgalmak helyett azonban többnyire bántóan irritáló formában, így pedig igen nehézkesen pereg le ez a 120 perc.... |
2020-02-01 23:02.14 |
Valahogy így lehet milliónyi sablontémából maradandót összehozni. Curtisék pompásan ráéreztek az arany középútra, dráma-vígjáték-romantikus elemek gyönyörű egyensúlyban követik egymást, hogy összejöjjön a kacagva könnyezős összkép...amivel amúgy igen sokan próbálkoznak, de csak nagyon keveseknek sikerül. Az élet java benne ebben a 120 perces körutazásban, ahol térben időben kirándulva lehetünk szemtanúi az emberi lét megismételhetetlen pillanatainak, és szedhetjük össze saját keserédes emlékeinket is. Szép munka, az egyik legjobb műfaji munka az utóbbi évekből. |
2020-02-01 22:39.16 |
Anderson teljesen jogosan örvend kultstátuszának a tengerentúlon, azon kevesek egyike akinél gyakorlatilag a színészek állnak sorban akár egy kis szerepért is...A Moonrise egy nagyon is szerethető felnövéstörténet 2 tévesen megbélyegzett fiatal szemszögéből, akik nem vágynak semmi másra mindössze egy kis törődésre/odafigyelésre, hogy ne csupán a nyilvánvaló hibáikat lássák az emberek, hanem megbújó értékeiket is. A remek karaktereket pedig a megkapó hangulat, mindig precíz kamerabeállítások formálják végképp pompás összképpé. |
2020-02-01 16:55.29 |
Laika stúdió neve lassan csaknem olyan jól hangzik animációs berkekben, mint a Disney/Pixar, logójuk megjelenése már jóideje abszolút garancia a minőségre, stop-motion látványtechnikai bravúrok mellett kellő szívvel töltve meg filmjeiket halmoznak sikereket. A Missing Link sem akar kilógni a sorból, és bár a Kubo féle tartalmi mélységre nem tud lehatolni, azonban a környezetünk, fajaink védelmének fontossága így is kellő alapot szolgáltat másfél órányi szórakozásra. Csak így tovább. |