![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Shrek 2. - Mozi+, 04:50 |
Karácsonyi őrület - Izaura TV, 05:10 |
Playmobil: A film - Moziverzum, 05:40 |
Az ártatlanság kora - Cinemax2, 06:01 |
Nagy szemek - Film Mánia, 06:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
James Hong (96) |
Drew Barrymore (50) |
Kyle MacLachlan (66) |
Thomas Jane (56) |
Julie Walters (75) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Sicario - A bérgyilkos - Vélemények |
Filmlánc |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Szólánc-angol szavakkal |
Szólánc melléknevekkel |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Sötét múlt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Micheline Presle ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2023-02-16 23:14.31 |
Forradalminak éppenséggel nem nevezném, ahogy nem egy helyen hivatkoztak rá az online térben... ez azonban nem von le jelentősebbet a film érdemein.
A készítők igazából csak fogták a jól bevált receptet, és épp csak annyit módosítottak rajta, hogy más (jobb?) végeredményt nyújtson az érzékeinknek. A műfaj bosszantó betegségei ennek megfelelően ugyancsak visszaköszönnek, de el kell ismerni okozott néhány emelkedett szőrszálat a hátamon ez a 100 perc, és még némi történetvezetési játszadozást is összehoztak az alkotók. Nem rossz próbálkozás ebben a zsánerben....soha rosszabbat! |
2023-02-15 10:08.36 |
Bájos animációs alkotás, a készítők ugyan nem vállaltak sokat, de amit igen azt magabiztosan, és kellő színvonallal hozták. A karakterek könnyen kedvelhetők, a látványvilág mutatós és kreatív. Egyedül talán a sztori volt kicsit túlságosan is "A-ból B-be" jellegű...de a tanulság a kisebbek számára is aranyos. Soha rosszabbat! |
2023-02-14 22:48.18 |
Amit vállalt végülis hozta a film.... különösebb mellékvágányok nélkül, peregően halad a játékidő, az állatok aranyosak, az animáció pedig tetszetős. De sajnos a készítők minimális extra effortot sem kívántak beletenni, ami kicsit is maradandóbbá tenné egy könnyed családi délutáni matinéra, így meg is maradt annak. |
2023-02-14 22:39.24 |
Néha képes az álomgyár is meglepni, ez a 100 perces kaland ugyanis sokkal többet nyújtott mint kb. bárki várhatta volna az előzmények alapján. Kreatív látványvilág, szórakoztató, kellően kidolgozott figurákkal még az antagonista oldalon is, a történet örök tanulsága pedig a kisebbek számára szépen levonható. Több ilyet! |
2023-02-14 14:59.40 |
A Knives Out sikere megnyitotta a kaput a tetszhalott állapotban lévő krimi zsáner újraéledése előtt, azonban annak minőségét a mai napig nem sikerült megismételni (annak folytatásának sem..).
A See How They Run is inkább csak felszínen hozza a "frissességet", valójában a jól bevált panelek mentén mozog...ami nem teszi feltétlen rossz vagy nézhetetlen mozivá, csak kissé érdektelenné. Egyszeri könnyed kikapcsolódásra azonban abszolút alkalmas, főleg a műfaj szerelmesei számára mindenképp ajánlott, de azt hiszem nem én leszek az utolsó, aki a színészgárda és a beígért "újragondolt" krimi láttán többet várt volna... |
2023-02-14 11:30.21 |
O. Russel masszívan dolgozik rajta, hogy a kb. 1 évtizede megszerzett "sztárrendező" státuszát leépítse..ha tényleg ez a célja igen jó úton halad vele. Papíron még talán érdekesnek is tűnhetett ez a sztori, klasszik nyomozás, némi felső tízezret figurázó dekandens pikantériával...amihez sikerült megszerezni egy raklapnyi híres-neves színészt...a végeredmény viszont fájdalmasan középszerű lett. Pedig a technikai körítés rendben van, az aktorok még kis szerepekben is hozták, amit kell, azonban abszolút nincs lendülete a látottaknak, így ahelyett hogy tűkön ülve várnánk a végkifejletet, max az unalom zabálja fel az idegeinket.
Két megérdemelt siker után zsinórban a harmadik moziját is sikerült elpuskáznia a rendezőnek, ilyen tempóval kíváncsi vagyok meddig tud ennyi sztár becserkészni forgatókönyveihez... |
2023-02-13 22:35.53 |
A "társadalmi érzékenyítés" kényes téma, vannak akik szerint gyengén állunk a mai napig is, mások szerint máris túl van lihegve a dolog. Annyi biztos, hogy nem egyszerű megtalálni az arany középutat, azonban ennek a belga filmnek úgy vélem közel tökéletesen sikerült. Letisztult, megkapó alkotás arról, miképp tépi meg a társdalom már szinte gyermekként ezeknek a fiataloknak a lelkét...ami így 2020-as években már minimum elfogadhatatlan... Megérdemelt az Oscar jelölés, nem egy TOP 10-be is bekerült mozinál is erősebb darab. |
2023-02-13 20:48.58 |
* látványosan pálcát törve az ír nemzet értelmetlen vallási széthúzása felett. |
2023-02-13 20:47.43 |
* kissé túlkomplikált szimbolikája ellenére érdemes képről képre felfedezni. |
2023-02-13 20:35.09 |
Sam Mendes szerelemprojektjében nem igazán talált egymásra a szenvedély és a precizitás. Végig olyan érzésem volt, mintha legalább 3 különböző filmet néztem volna kissé kuszán összevágva... Középpontban persze a főhősnő személyes életút válsága, ami főleg Olivia Colman kiváló játékának köszönhetően még egészen rendben lévő szál volt.....de emellett a film akart szólni az alkonyodóban lévő mozivarázsról vagy éppen faji egyenlőtlenségről, ez a furcsa mix pedig nem teljesen meglepő módon egész egyszerűen nem ált össze egy kerek egésszé. |
2023-02-13 11:59.13 |
Alapvetően nyitott embernek gondolom magam, úgy vélem a filmművészet nyelvén gyakorlatilag bármit el lehet mesélni, de bevallom ez a mozi azért kissé megviselte a gyomromat. A Bones and All műfajbesorolását tekintve mindenképp egy izgalmas vállalkozás volt...coming of age, love story, road movie, és persze masszív gore elemek. Hogy ezek miképp férnek meg egymás mellett? Néha meglepően jól, voltak percei a filmnek miközben kb. teljesen megfeledkeztem a cselekmény véres elemeiről, aztán persze folyton visszarángattak a készítők az általuk kreált való világba.
Nehéz objektíven értékelni ezt a filmet, nem átlagos az biztos...de nem minden elemében állt össze egy kerek egésszé. Érdekes vállalkozás volt, olykor sokkoló és retinába égő képi elemekkel, gondolatiságban viszont talán kissé túl meredek "vegán propaganda".. |
2023-02-13 09:23.05 |
Park Chan-Wook a "megszokott" erős brutalitást, és erotikus felhangot hátrahagyva ezúttal kissé más arcát mutatta meg, lassú mederből fokozatosan építkezve fejti ki szimbolika rendszerét, mely végső soron a két főszereplő közötti dinamikát igyekszik megtámogatni. Alkotásában a női főszereplő képviseli a "tengert", szeszélyes és nem tudni pontosan mit rejt a felszín alatt, míg a férfi a "hegy", mely stabilan és kiszámíthatón magasodik. A házasság, és általában kapcsolatok működőképessége a "két elemi erő" kölcsönhatásán alapszik, vagy megerősítik vagy kioltják egymást.... A játékidő során a rendező számtalanszor visszatér ehhez az allegóriához, mely kissé néha megakasztja a cselekmény tényleges ütemét, azonban technikai értelemben a mozi gyakorlatilag tökéletes: a letisztult fotózás, a centire kimért vágások, és a hangulatos zene... kiválóan szolgálják a narratíva kibontakozását.
A titokzatos nő végső soron távolról sem a rendező legjobbja, de a távol-keleti precizitás minden elemében tetten érhető benne, így érdemes képről képre felfedezni. A kissé túlkomplikált szimbolikája |
2023-02-11 22:50.40 |
Mestermű vagy katasztrófa? Talán egyik sem....de mindenképp őrült, kaotikus és emlékezetes, ahogy Chazelle igyekszik megidézni a 20-as évek álomgyárát.
A kezdő képek elképesztő tempót diktálva viszonylag könnyen rántanak be a látottakba, azonban a cselekmény úgy a fele játékidőnél járva erősen meglassul, hogy aztán a végére csaknem teljesen magába roskadjon.... Túl sok, túl hosszú....ez a minden eleméből túláradó narratíva pedig egész egyszerűen nem áll össze egy kerek egésszé. Ettől még a Babylon nem egy rossz mozi, néhány mozzanata, főleg a forgatások az elmúlt év legfeledhetetlenebb momentumai közé sorolhatók, a zenei körítése pedig mind a mozgókép alatt, mind otthon hallgatva kifogástalan atmoszférát képes gerjeszteni. Kissé flúgos óda egy letűnt korszak felé, egyszersmind beintés a hollywoodi dekadencia számára...így érthető okokból a különböző gálákon ezúttal nem találkozhatunk a rendező nevével, de az összképet tekintve úgy vélem ezúttal nem is szolgált volna rá.. |
2023-02-11 22:20.07 |
Szinte színdarabszerű alkotás a jelentéktelen élettől való megkeseredésről, és az emberi kapcsolatok mozgatórugóiról, fájdalmasan könnyű megszakadásáról.......pompásan pergő párbeszédek formájában a csodás méregzöld, zord ír tájba ágyazva. McDonagh látszólag nem markol túl sokat legújabb filmjében, mégis tanárian egyensúlyoz az olykor meglepően könnyed hangvétel és a súlyos témák között, mellesleg a rengeteg szakrális utalásával (keresztek, Mária szobrok) látványosan pálcát törve az ír nemzet értelmet vallási széthúzása felett. Mindehhez tökéletesen asszisztálnak aktorai, akik az év egyik legemlékezetesebb összjátékával hálálják meg a brit rendező bizalmát, még a mellékszerepekben is maradandót alakítva.
Remek kamaradarab, akár "kezdő" szinten is gond nélkül fogyasztható, melynek megkapó hangulata napok múlva is vissza-visszatér. |
2023-02-10 14:44.57 |
Valószínűleg a Nem vénnek való vidék 2008-as diadala óta a legmegérdemeltebb Oscar díj, ami egyszersmind visszaadta a reményt, hogy nem csak és kizárólag politikai alapon lehet a fődíjat odaítélni.
Parasite egy igazi XXI. századi mestermű, aminek sikerült a tökéletes triászt összehozni: aktuális és széles körben fontos üzenetet, modern és szórakoztató formanyelvvel, kitűnő vizuális keretben tálalni. Bong Joon Ho az eddigi alkotásaiban is rendre társadalmi kérdések gyűrűjébe rendezte képkockáit, azonban az Élősködők esetében igazi össztüzet nyitott. Főszereplőink fizikailag is a társadalom legaljáról igyekeznek magasabb rétegbe felkapaszkodni, miközben nem restek mások hiszékenységét, előzékenységét alaposan kihasználni. Egyszerre szánni való, és megvetendő, ahogy valóban szinte parazitaként eszik be magukat a tehetős Park család mindennapjaiba, akik úgyszint nem feltétlen csupán áldozatai és pozitív szereplői a történetnek ("a szegénységnek szaga van, ami átlépi a határt"..). A rendező kitűnő érzékletességgel mutatja be, hogy ugyanaz az esemény mennyire másképp tudja érinteni a 2 társadalmi réteget. Például a hatalmas esőzés az egyik számára mindössze maximum bosszantó, addig főhőseink egész élete, otthona dől romokba, ahogy elnyeli a belvíz. Ez a vizuális hátárábrázolás mindvégig domináns elem a cselekmény során, a rendező szinte soha nem hagyja ki a lehetőséget, hogy valamiféle választóvonalat helyezzen el a kulcsfiguráink közé, de érdekes momentum a lépcsők használata is: a Park család felfele, Kimék jellemzően lefele haladnak. Ez a fajta társadalmi feszültség pedig ahogy várható egy brutális fináléban csúcsosodik ki, melyben mindkét réteg szereplői sokat veszítenek......de igazából semmi nem változott. Megmaradt hőseink visszatértek alagsori lakóházukba, a Park família helyét pedig átvette egy másik jómódú család....tehát Bong üzenete végső soron, hogy nem feltétlen a szereplőkben keresendő probléma gyökere, hanem a társadalmi struktúrában, amely mereven tartja fenn a különbségeket, és csupán illúziót nyújt a felemelkedés vágyának.... A két M (Művészet és Multiplex) kivételes elegye, ami egyaránt értékes, és maradandó élmény egy átlag mozibajárónak illetve a szakmában járatosak számára is. Igazi gyöngyszem, egyszersmind csattanós válasz azoknak, akik fennen hangoztatják: "manapság már nem készülnek igazán jó filmek".... Igaz a Parasite nem szimplán jó.... hanem első osztályú!! |
2023-02-10 12:48.04 |
A film, ami felrakta a mozitérképre Bong Joon Ho nevét, akinek friss vizuális nyelvezete új réteget szolgáltatott a krimi-thriller műfaj számára. A Memories of Murder alapfelépítése ugyan alig különbözik a zsáner hasonló alkotásaitól, azonban a játékidő előrehaladtával látványosan kezdenek hiányozni a feloldozást szolgáltató elemek. Bong alkotásában ugyanis látványosan elmosódnak a "jófiúk" és "rosszfiúk" közötti éles határok, az erre reflektáló erősen deszaturált képeiben igazából semmi sem fekete vagy fehér. Főszereplőink szinte végig küszködnek, majd a játékidő lejártához közeledve egészen meghasonulnak a vélt vagy valós igazság zavaros terhe alatt, ami a film végi vonatalagútnál egy tökéletes csúcspontban összpontosul.
Alapmű, melyet nem véletlen elemeznek és oktatnak bőszen filmes sulikban. És amúgy ebben az évben készült az Oldboy is, nem gyenge esztendő Dél-Koreában... |
2023-01-07 12:27.48 |
Ötletes recept alapján összerakott intrika a felső tízezer pöffeszkedő dekandeciájáról.... amit kiválóan egészít ki az ezen körökbe kétségbeesetten vágyó kiszolgálóké is, akik képesek feladni saját magukat, a számukra örömöt adó életet, csak hogy megszerezzék az áhított helyüket egy olyan rétegben, akik továbbra is magasan tesznek rájuk.
Kellően rétegelt, végig remek tempóval kivitelezett mozi, ahol jól alkotnak egységet az összevalók... így több mint egyszeri fogyasztásra szánt felnivaló..érdemes az ízlelésre. |
2023-01-02 22:06.38 |
Az Aftersun a felszínen mindössze egy kellemes múltidézés egy felnőtt nő szemszögéből, aki 11 éves korában együtt töltött egy szép nyarat az apjával..... Valójában azonban a film egy meglehetősen hatásos kontrasztot képez a fiatal, az életet éppen csak igazán megkezdő lány, és a depresszióval küzdő, idősödő édesapa között. Maga a visszaemlékezés pompásan adja vissza a gyermeki naivitás látószögét, Sophie bár szemtanúja a gyanújeleknek nem érti, és látja igazán azokat így számára az egész nyár élete legemlékezetesebb vakációja. Az alkotók ezzel szemben remekül állították fel Calum érzéseit, aki számára pl. a születésnap nem egy örömteli dolog, mert úgy érzi egyre jobban kifogy az időből. A házivideós megközelítés pedig még inkább beránt a látottakba, egészen kivételes intimitást elérve a néző számára.
Remekbe szabott filmes mementó arról a szeretet nem mindig elég... különösen ha mentális betegségről van szó, és arról is, hogy ugyanazokat az élethelyzeteket mennyire másképp éljük meg különböző életkorokban. "Don't grow up..it's a trap....." |
2023-01-02 13:33.26 |
A szomorúság háromszöge nem feltétlen térdcsapkodós vígjáték, azonban skandináv precizitással megálmodott velős szatíra a társadalmi szerepek alakulásáról a 21. századi "egyenlőséget" fennenmód hirdető világban.
Különösen tetszett hogy az alkotók merték nem csupán a felszínt karcolgatni, hanem meglepően meredek szituációkat is könnyedén felvállaltak. Engem már az elején megnyert a film, ahogy a maga visszafogottságában a főszereplő pár vitája rápirít a modern feminizmus problémájára, azaz csak akkor probléma az egyenlőtlenség ha az nem hajt érdemi hasznot a gyengébbik nem számára....... A készítők szerencsére ezt követően is magabiztosan nyitják tovább a társadalmi ollót, a lakatlan szigeten újraértelmezve a valódi erőforrás és érték mibenlétét. A modell foglalkozású főszereplőink filterek nélkül "meztelenül" (felkészületlenül) találják magukat szemben az anyatermészettel, ahol a boldogulásukhoz kénytelenek az addig lenézett emberek kegyét keresni....jól rámutatva valójában ki van ráutalva a másikra, és hogy ez a státusz mennyire törékeny... Rendkívül aktuális, játékhossza ellenére végig feszesen tartott intellektuális remekmű, a pénzt és szépséget megszállottan ünneplő társadalmunk számára, egyszersmind nagyszerű példája a modern szerzői filmalkotásnak. Több ilyet! |
2023-01-01 23:17.21 |
Todd Field meglehetősen ritkán áll elő új filmmel, pedig ritkán okoz csalódást, mostani ténykedése rendezés szempontjából pedig mindenképp az eddigi legambiciózusabb vállalkozása.
Blanchett vezérletével egy igazi nagybetűs karakterdrámával állt elő, melyben a cselekmény fókusza végig rendkívül szorosan a főszereplőn marad, a mellékfigurák pedig maximum momentumok erejéig asszisztálhatnak. Mindez persze nem véletlen, ugyanis a TÁR központi eleme az irányítás és hatalom mibenléte....és hogy milyen könnyű elveszíteni a mai világban, hála az úgynevezett "cancel culutre" jelenségnek. Lydia végzetül a tragikus climax eseményt követően mindent elveszít...barátnőt, fogadott lányát és a világ másik felén kell, képességeihez mérten méltatlan körülmények között munkát vállalnia. Hogy mindezt valóban megérdemelte-e azt már ránk a nézőkre bízzák az alkotók..... A TÁR végül is több szeletből összeálló kamarai jellegű darab, érdekesen, de közel sem tökéletesen tálalva. Pl. a narratív tempóval akadtak komoly gondok, akár egész 10 percek maradhattak volna miden további nélkül a vágószobában....de ha az ember leküzdi a terjengős és kissé lassú cselekményt, remek végjékkal fizetnek érte a készítők. Cate Blanchett pedig készítheti a helyet az eddigi 2 aranyszobra mellé. |
2023-01-01 18:36.18 |
Mindig jó olyan filmekre bukkanni, ami kb. gyufásdoboznyi pénzből tud valami... ha nem is feltétlen újat, de élményt nyújtani. A Vesper fő erőssége a hangulata, mely igazi posztapokaliptikus darabként szépen lassan ülepszik meg a néző vállán. A cselekmény ugyan kétségtelen néhol kissé túl ráérősen bontakozik ki, azonban biotechnológiáról alkotott tömör és velős vélemény mindenképp pozitív irányba billenti az összképet. |
2023-01-01 15:54.46 |
George Miller igazi szerelemprojektje.... melyben bizonyítja hogy nem csupán posztapokaliptikus akciórendezőként állja meg a helyét. Kilépve a poros sivatagból egy sokkal élénkebb világba kalauzol el bennünket... a képzelet végtelenségébe. Szépen felépülő narratívája külön kis apró történetekből áll össze, 2 kifogástalan aktor tolmácsolásában, akik bár tulajdonképp nagyrészt egy szobában beszélgetnek mégis remekül ragadják meg a történetmesélés varázsát.
Közel sem olyan klasszis alkotás mint a pl a Fury Road....de abszolút szerethető kis kalandozás az egyre introvertálódó világunkból. |
2022-12-28 21:26.37 |
Bár kétségtelen elvitathatatlanok a 40'-es években készült Disney adaptáció érdemei.....de azért tudjuk jól, rendesen kiszínezték az eredeti olasz mese alapvonalait, mely koránt sem egy tökéletes kisfiú vidám felnövéstörténete.
Del Toro és alkotótársai tudatosan tértek vissza az alapmű szellemiségéhez, koránt sem szolgaian felmondva azt, hanem némi aktuális háború ellenes üzenettel megfűszerezve álmodták meg saját elképzelésüket. A stop motion technika pedig egy nagyszerű plusz réteget szolgáltat a látottaknak, valószínűleg az egyik legszebb animációs alkotást összehozva a zsánerben, jelezve ebben a girbe-gurba megvalósításban is minimum van annyi lehetőség mint a csúcsszuper pixeláradatokban. Pompás bábmese, az irodalomtörténet egyik leghíresebb bábjáról....nagyszerűen újragondolva. Nem feltétlen a legkisebbeknek való, de ez a megvalósítási forma amúgy sem csupán a gyerekek privilégiuma.... Taps-taps! |
2022-12-27 22:10.44 |
Spielberg annyi mindent tett már le az asztalra, hogy nyugodtan hátradőlhet így karrierje vége felé haladva, miközben visszatekint annak kezdetére. Az amerikai rendezőlegenda megkapó intimitással vezet körbe gyermekkorában, mely a hollywoodi normákkal szemben nem volt mindig könnyed, azonban saját bevallása szerint olyan ihletet és töltetet kapott munkájához családjától, melyet nehéz szavakba önteni. A horizont végig szorosan főszereplőnk mellett halad ebben a közel 2 és fél órában, mely valóban kissé terjengős, illetve néha szentimentális....de kinek nem szépülnek meg a kölyökkor emlékképei?
Bájos, bensőséges visszaemlékezés az alkotás szépségéről és nehézségeiről, melyben valószínűleg utoljára csodálhatjuk meg Williams közös munkáját a direktorral....50 év elképesztő koprodukció, megannyi felejthetetlen dallam....valami ilyesmi előtt tisztelegne a mozi. |
2022-12-01 21:01.07 |
Igazi kis csemege, ünnepi köntösbe öltöztetve. De szó sincs meghitt hangulatról, a thriller vonulat viszont meglepően jól lett felépítve. Csavarban sem szenved hiányt a mozi, a főszereplő srác pedig egészen remek a szerepében. Abszolút meglepetés film a karácsonyfa alá! |
2022-11-06 21:12.26 |
Meglepően egyszerű vérfrissítéssel sikerült életet lehetni a szériába....lám néha nem is kell túl sok a sikerhez. A Préda nem akar világmegváltó mozi lenni, bár nő a főszereplő, és persze érezni némi "girlpower" fennhangot, de a film mégsem merészkedik ideológiai kérdésekbe.....csak szórakoztat, teszi azt szerintem közel teljes sikerrel. Gyakorlatilag mindent hoz, amit egy modern akciónak kell a zsánerben....felettébb gyönyörűen fotózott, van hangulata, a pofozások pedig kellően élvezetesek. Külön kiemelném még a zenei aláfestést, mely remekül egészül ki a látottakkal, pompásan megidézve a lealkonyodóban lévő indián őslakosok világát. Soha rosszabbat! |
2022-11-05 22:48.55 |
A könyv méltán lett hírhedt, mint az amerikai egészségügyi rendszer kritikája...ebből azonban csupán igen felszínesen villantanak valamit a készítők. Érdemi feszültség nélkül a cselekmény bántóan lapos, és a karakterek kidolgozása is hagy maga után némi kellemetlen szájízt. Szerencsére a színészek alakítása - főleg Chastain - megmenti az összképet, amely azonban így is csak közepesre elegendő. Több volt ebben.... |
2022-10-31 18:42.47 |
Azt hiszem egyáltalán nem értékeljük kellő mértékben az ilyen kis "egyszerű" filmeket. A készítők látszólag nem mernek nagyot, azonban felnövéstörténetük remek ívet ír le....szórakoztat, elgondolkoztat, olykor meg is érint. A mindenes szerepben Raiff pompásan megállta a helyét, precíz munka egy soha meg nem unható témáról... az életről. Méltatlanul mellőzött darab! |
2022-10-31 18:37.29 |
Ami Howardnak rutinmunka, sokak számára a mai napig megléphetetlen szint.... Pedig semmi flanc, csak szimpla vonalvezetés, tanári csúcsponttal, ami csak leírva ilyen egyszerű, valójában igen komoly háttérmunkát igényel.
Kiemelném még a brutálisan jó hangzásvilágot, ilyenért érdemes beszerezni egy jóféle hangszettet a laposképernyő mellé. |
2022-10-31 17:22.22 |
Bár az irodalmi művet inkább csak vezérfonalnak használták a készítők, a lényeg, azaz a háborús gépezet kegyetlensége kellően hatásosan jött át a képernyőn.
Maga az első világháború egyébként meglepően kevés reflektorfényt kap/kapott, nyilván a későbbi "nagyobb" események miatt...pedig azért abban a 4 évben is történtek borzalmak, igaz mindösszesen néhány kilométeren irtották egymást emberek ami kevésbé pátoszos dolog mint pl. a D-napi partraszállás. A filmben egyébként ez a felhang úgy vélem jól átjött, nincs bajtársiasság, vagy mellveregető hazafiasság, csak hús-vér sárban és mocsokban hulló emberek. A mű vizualitása is markáns pont, nem olyan gyönyörűen megkomponált a fotózás mint pl az 1917 esetén volt, de így talán jobban át is jött a lövészárkok kietlen világa. Erős mozi, egy kegyetlen időszakról, néhol talán tényleg kissé hatásvadász, ill. a cselekmény töredezett...de az összkép mindenképp azt mutatja megérte az újabb feldolgozás! |