Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
DC Szuperállatok ligája - Moziverzum, 09:55 |
Egy kis kiruccanás - Film Mánia, 10:25 |
Bíborvörös - Cinemax, 10:46 |
Visszatérés - Retrace - Magyar Mozi TV, 11:15 |
Egyszemélyes hadsereg - Filmbox Extra HD, 11:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Nicolas Cage (61) |
Clint Mansell (62) |
Jeremy Renner (54) |
Uwe Ochsenknecht (69) |
Sammo Hung (73) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Hogyan tudnék élni nélküled? |
Paddy Considine |
2018-02-17 14:54.01 |
nyilván megvannak a maga gyengébb pontjai a filmnek, de azt hogy "hollywoodi" meg "csöpögés" még LSD mellett is bravúr belelátni :)) |
2018-02-14 21:51.00 |
VES (Visual Effects Society Awards)
Az este győztese a Majmok bolygója - Háború 4 díjjal, köztük a fő elismeréssel = Outstanding Visual Effects in a Photoreal Feature... kíváncsi leszek harmadszor is lemaradnak-e a WETA-sok az aranyszoborról |
2018-02-14 21:45.03 |
WGA (Writers Guild of America)
Original Screenplay: Get Out Adapted Screenplay: Call me by your name Az eredeti forgatókönyv nagy meccsnek ígérkezik, A Három óriásplakát és a Get Out között. Az adaptált szkript díja lényegesen lefutottabbnak tűnik, szinte biztosan a matuzsálem Ivory kezében fog landolni. |
2018-02-11 22:18.59 |
http://www.youtube.com/watch?v=-uEuT9Jx7OI (Fogságban - The Candlelight Vigil) |
2018-02-11 22:03.10 |
Kellemes, bájos alkotás, mely lehet néhol kicsit mézes-mázos, esetleg túl direkt, de kellően erős szívvel lett megáldva...és végső soron egy családi mozi esetén ez a legfontosabb. |
2018-02-11 00:23.56 |
"Ne szánd a holtakat, Harry. Az élőket sajnáld, s legfőképp azokat, akik szeretet nélkül élnek."
Soha nem gondoltam volna, hogy a halál felnőttek számára is rendkívül ellentmondásos misztériumát egy animációs mesében ilyen elragadóan lehet ábrázolni, de a Pixar újfent bebizonyította számukra nem létezik lehetetlen. A Coco ugyanis lenyűgözően vezet be minket a "másik világ" rejtelmeibe, miközben az életünkben valóban fontos dolgokról igyekszik mesélni, legfőbb a CSALÁDI KÖTELÉK fontosságáról. Mindezt olyan közegben elénk tárva, mely mentes valamennyi negatív reflexiónktól, amikor a halálra gondolunk. És hát nem véletlen kellett ehhez Mexikóig menniük az alkotóknak, mert valahogy a sokszor lenézett 3. világban lényegesen életszerűbben állnak a kérdéshez, mint mifelénk, pedig a halál az élet természetes és elválaszthatatlan része. A búcsúzás persze nehéz, olyan köveket mozdít meg a szívünkben, melyekről nem is feltétlen tudtunk.... hogy az adott személy mennyit is jelentett a számunkra lehet mindössze a jelenlétével, azzal, hogy meghallgatta egy nehéz nap után szavainkat, vagy egy tiszta szívből jövő érintés, ölelés....mind-mind olyan dolgok, melyeket nem lehet pótolni, ha egyszer elvesztettük. A gyász és a szomorúság tehát jogos érzések, nem kell elfojtani őket, de nem szabad hagyni, hogy átvegyék életünk felett az irányítást. Mert van folytatás, igaz nem azzal a valakivel, akitől el kellett válnunk, de az itt maradtakkal járni kell tovább azt a bizonyos utat, tovább adni a "szikrát", hogy mikor a mi napjaink is végelszámolásra kerülnek, legyen aki ránk is EMLÉKSZIK.... Csodás, és megkapó alkotás lett a Coco, mely mert ellen menni sok-sok konvenciónak, rávilágítani a halál talán nem is olyan szörnyű dolog...lehet egy második is esély is, akár maradunk, akár megyünk.... de semmiképp sem rosszabb, mint ha a saját családunk elfeledne, mert szeretet nélkül élni minden nap csupán tengődés az ürességben, várni a végső feloldozást... Végül pedig mindenképp tiszteletre méltónak tartom, ahogy a Disney/Pixar az egyik saját standard tanulsága ellen is mert menni, Miguel számára ugyanis fontosabb a család egyben tartása mint az saját álmának megvalósítása, mert együtt erősebbek (=Miguelt saját szellem állata Dante nem tudta megmenteni, de a család nagy szárnyas fenevada igen)...........így a Coco is méltón foglalhat helyet a 21. századi animációs remekművek mellett, melyek között az egeres cég alkotói az utóbbi években sorra rúgják fel a régebbi meséik berögződéseit...lásd A hercegnő és a béka, Jégvarázs, vagy a Rontó Ralph...ezt nevezik igazi haladásnak, melynek köszönhetően a mai gyerekek ugyanúgy jó szívvel fognak visszaemlékezni a Disneyre, mint ahogy mi tesszük a 90-es évek rajzolt csodáira.... |
2018-02-10 21:21.50 |
Fiatal volt még....sok dallamot vesztettünk el vele együtt, Isten nyugosztalja.
http://www.youtube.com/watch?v=tHZftfnq3y0 (A mindenség elmélete - A Game of Croquet) |
2018-02-04 14:43.54 |
Annie Award:
Legjobb animációs film: Coco |
2018-02-04 14:33.52 |
del Toro nagy lépést tett az rendezői Oscar felé.
DGA Outstanding Directorial Achievement in Motion Pictures: The Shape of Water |
2018-02-02 21:54.58 |
Jobban el tudtam volna képzelni ezt a sztorit egy Black Mirror epizódként, így 2 órára nyújtva látványosan kevés volt a jó alapötlet. Mert az nem volt rossz kétségtelen, mégha a "rendszer" szigora kicsit erősnek is tűnt, de az kétségtelen, hogy a túlnépesedés elég komoly probléma már manapság is, és csak rosszabb lesz a szitu, tekintve, hogy pont azokon a területeken a legmagasabb a gyermekvállalási ráta, ahol legkevesebb az elérhető édesvíz. No, de a film azért inkább felületesen igyekszik meglovagolni ezeket a kérdéseket, sem mint komoly tüzeket szítani...ami viszont ennél is nagyobb probléma volt a túlnyújtott cselekmény. Abszolút látható tendencia Hollywoodban a készítők részéről a 2 órás játékidő belövése, amivel csak az a baj, hogy 120 percet már lényegesen nehezebb színvonalasan kitölteni, mint mint akár másfél órát. A történet időhúzása azonban nem segít a film tempóján, ráadásául ezeket leginkább kreativitás mentes akciókkal igyekeznek abszolválni, újabb zsákutcába tévedve.
Nem lett rossz mozi a Hét nővér, bármikor előkapható darab, ha mar az unalom, de sajnos túl jól illik a mai futószalagos filmgyártásba, túl sok játékidő alatt, keveset adva. |
2018-01-31 23:15.22 |
Az biztos, hogy sikerült kimaxolni a ne vegyünk komolyan magunkat hozzáállást, sikerült is alaposan túltolni. Nem vagyok én általában semmi rossz elrontója, és a "pure entertainment-nek" is megvan a maga létjogosultsága, de ez nekem már néhol bőven sok volt, mintha kicsúszott volna az alkotók lába alól a biztos talaj. Igazából minden képkocka igyekszik az egyel korábbit valamiképp megfejelni, felülmúlni egy még képtelenebb jelenttel, és van is mikor ez sikerült, de a folyamatos felüllicitálgatás a végére kifejezetten fárasztó volt a számomra. Mintha csak a készítők a háttérből mondogatnák: "mi ezt a marhaságot is bevállaltuk, nézzétek ennyit a klasszikus hősökről, meg miegymás.." A látvány persze ezúttal is rendben van ilyesmibe egy Marvel mozi esetén soha nem lehet belekötni, viszont a másik evidenciájuknak a precíz kimértségnek most tényleg igencsak ellenmentek, hogy felrázzák egy kicsit az állóvizet, a megszokott sémákat? Vagy valami ilyesmi lehetett az elképzelés, azonban engem inkább zavartak azok a hullámok, mint hűsítettek.. |
2018-01-31 01:15.27 |
A Netflix jó ideje garancia a minőségre, most sem csalódtunk bennük. 20 percekbe tudtak igen összetett dolgokat belepasszírozni, leginkább karakterek tekintetében, mert az kétségtelen a 2 főszereplő pazarul lett megírva. Tetszett az egész minisorozat "unconventional" jellege, igyekeztek a készítők erősen kihegyezni a szkript jellegét is erre, nem egy "amerikai film" ahogy említették is nem is egyszer ha jól emlékszem. Az utolsó 1-2 részre talán picit megfáradt az addig remekül vezényelt gépezet, a lendület vesztése ugyanakkor szerencsére nem vette el a történet befejezésének élét, így végül is kellő nyomatékkal lezárni.
Kíváncsian várom pakolnak-e hozzá még évadokat, a figurákban akadna még bőven szufla, kérdés érdemes-e még tovább ütni a vasat? A fiatalok minden esetre bizonyítottak, nagyszerű duót alkottak, tudnám még őket nézni. |
2018-01-30 23:10.25 |
Március 4-én leginkább Roger Deakinsnek fogok szurkolni. Tudom az Oscar is csak egy díj, de azért hogy a jelenkor (és úgy a filmezés) egyik legkiválóbb szakemberét illene már nagyon elismerni. Az új Blade Runner pedig egészen fenségesen mutat, amolyan modern mozgó festmény, melynek elengedhetetlenül fontos láncszeme volt az ő munkája is.
http://www.youtube.com/watch?v=jzganSspJps (Roger Deakins' 14 Oscar Nominations) |
2018-01-30 16:38.13 |
Nem olyan egyszerű ez ám mint amilyennek tűnik, egy-egy felvételben sokszor napok munkája van, és több százan dolgoznak egy ilyen volumenű projekten.
Egyébiránt a VFX használat itt igazi alázattal lett kezelve, ami igazi ritkaság manapság. http://www.youtube.com/watch?v=sLxxbfsj8IM&t=94s (Weta Workshop - Blade Runner 2049 Miniatures) |
2018-01-30 01:22.09 |
Elképesztő munka volt a film "külsejének" megalkotása, ezt nevezem én igazi látványfilmnek...ahol szinte minden egyes képkockát érdemes kimerevíteni, hogy el lehessen veszni az elképesztő részletekben.
Nagyon remélem, hogy márciusban minimum 2-szer (fényképezés, látványtervezés) el fog hangzani a Blade Runner cím az Oscar díjátadón, de a triplázás sem volna érdemtelen (VFX). http://www.youtube.com/watch?v=d4-y_WRlfQ8 (Blade Runner 2049 - Befores and afters VFX reel) |
2018-01-30 00:54.20 |
Közben a vágók kiosztották a díjaikat, meglepetés nélkül. Az Oscar gyakorlatilag biztosan a Dunkirk-hez fog kerülni, teljesen megérdemelten.
Szombaton egy igen fontos állomás, DGA, azaz a rendezők is kihirdetik legjobbjukat. Del Toro a nagy esélyes, de én személy szerint jobban örülnék Nolan diadalának. Hátha... BEST EDITED FEATURE FILM (DRAMATIC): Dunkirk Lee Smith BEST EDITED FEATURE FILM (COMEDY): I, Tonya Tatiana S. Riegel BEST EDITED ANIMATED FEATURE FILM: Coco Steve Bloom |
2018-01-25 00:07.55 |
Kiválóan sikerült a 4ik évad is, igazi kincs ez a "sorozat", reméljük még jónéhány évadot meg fog élni.
A mostaniakból a USS Callister, illetve a Black Museum tetszettek a legjobban, de a Hang the DJ is erősre sikeredett. Azért a 2 legnagyobb kedvenc továbbra is a San Junipero és a White Christmas. Felejthetetlen darabok. |
2018-01-23 20:27.01 |
Pedig nincs sok kérdőjel afelől, hogy a díj kihez kerül...Oldman szobra az egyik legbiztosabb dolog a március 4-ei gálán. :)
Egyébiránt nagyon kedveltem én is Chalamet alakítását, lehet teljesen objektíven neki járna inkább az elismerés, de azt hiszem Oldman-nek ez egyfajta "lifetime achievement" dolog, aminek megérdemeltségét meg nem lehet kétségbe vonni. |
2018-01-23 18:26.01 |
Más film, más zeneszerzői célok. Zimmer idén 2 olyan alkotáshoz adta az aláfestést, ahol egyiknél sem volt cél, hogy a zene "megmaradjon". Dunkrik és a BR 2049-hez is atmoszférakeltő darabokat alkotott, melyek különállóan hallgatva valóban nem kényeztetik fülünket, de a film alatt nagyon is működnek. És hát végső soron ez volna a filmzene célja, hogy a képeket támogassa, meg bennünket, hogy miként is éljük meg a látottakat. |
2018-01-23 17:14.58 |
Azért messze nem lőttél teljesen. :) Eredetileg valóban az izlandi látott neki az aláfestésnek, de Villeneuve nem volt elégedett a halottakkal, így landolt a projekt Zimmernél, aki felkérte maga mellé Wallfisht.
Amúgy szerintem is jól sikerült a zene. Persze "vangelisi" magasságokba nem tört, de remekül támogatta a film hangulatát, ehhez a mozihoz meg több nem is kellett. |
2018-01-23 17:09.48 |
ne csalogasd ide a trollokat, eddig nagyon jól elvoltunk nélkülük :D |
2018-01-23 17:09.00 |
Egyébiránt én is a Shape of Watert gondolnám inkább befutónak jelenleg, a PGA díj komoly támogatottságot jelez, és valószínűleg jön erre még DGA és BAFTA is...emellett maga a film is talán befogadhatóbb és 2 igen népszerű összetevővel is rendelkezik: "interracial love" és "polkorrektség"..
A Billboardsnak még szerintem a forgatókönyvért is nagyot kell küzdeni, az original kategória idén piszok erős a Shape of Water vagy a Get Out simán lehet befutó. |
2018-01-23 15:36.13 |
illetve még a #metoo-hoz hozzáfűzve valószínűleg James Franco ezen bukta a jelölését... |
2018-01-23 15:29.24 |
persze az egyértelmű, hogy színvonal nélkül nincs reflektor fény sem. nem is érdemtelen a dolog! |
2018-01-23 15:21.55 |
Én még nem temetném a Három óriásplakátot, a színészek elég szépen felsorakoztak mellette, akik mint beszéltük is már igen jelentős létszámot képviselnek.
Ráadásul a nagy kihívó a Shape of Water ki is maradt az SAG ensemble jelölésből, ami nélkül még mindig több mint 20 éve nem lehet nyerni. :D Meglátjuk, hogy megtörik-e ez az átok, a BAFTA-n majd én inkább del Toroék jobb szereplését várom, ami tovább körvonalazhatja a versenyt. |
2018-01-23 15:16.11 |
Gratulálok a készítőknek az Oscar jelöléshez! Az utóbbi években nem lehet panaszunk az amerikai reflektor fényre. :) |
2018-01-23 15:13.03 |
Összefoglalva:
Először is újabb magyar Oscar jelölés, gratulálok a Testről és lélekről alkotóinak!! Technikai kategóriák kisebb meglepetése a Baby Driver, ami 3 jelölést is kapott, de a Star Wars is meglepően jól teljesített, pl. a filmzene jelölésre nem hiszem hogy sokan számítottak, nem igazán erőltette meg magát Williams tavaly, de úgy látszik neki már a neve is elég. A többiek pedig a vártnak megfelelően húzták be a jelöléseket: Shape of Water, Dunkirk, Darkest Hour, BR 2049...dominálnak. Rendezőknél komoly kimaradó McDonagh, meglepetés PTA. Legjobb film: The Post az idei év "Extremely Loud and Incredibly Close"-ja...szinte a semmiből kapták a jelölést, ezen kívül csak Streep lett kiemelve. Andersonék itt is beférkőztek szépen. Szóval a délután egyik legnagyobb meglepetése a Phantom Thread kiemelkedő szereplése, eleddig nem nagyon szeretgették a filmet, inkább csak DD-Lewist. A #metoo kampány szerencsére csak minimálisan érzékeltette magát, semmi WW, amitől tartottam némileg...azért a Mudbound forgatókönyv jelölése elég merész, tekintve hogy a film egyik gyengéje volt inkább, a fotózás legalább tényleg megkapóra sikeredett. Még talán Greta Gerwing volt akit mindenképp be "kellett" nyomni, remek kis film lett a Lady Bird, de nem annyira a rendezés miatt, inkább a színészek és a forgatókönyv éltették. De ez legyen a legnagyobb problémánk. |
2018-01-23 14:52.54 |
Legjobb filmek:
Best Picture Call Me By Your Name Darkest Hour Dunkirk Get Out Lady Bird Phantom Thread The Post The Shape of Water Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Best Foreign Language Film A Fantastic Woman (Chile) On Body and Soul (Hungary) The Insult (Lebanon) Loveless (Russia) The Square (Sweden) |
2018-01-23 14:51.27 |
Best Director
Christopher Nolan - Dunkirk Jordan Peele - Get Out Greta Gerwig - Lady Bird Paul Thomas Anderson - Phantom Thread Guillermo del Toro - The Shape of Water |
2018-01-23 14:50.58 |
Forgatókönyvek:
Best Original Screenplay The Big Sick Get Out Lady Bird The Shape of Water Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Adapted Screenplay Call Me By Your Name The Disaster Artist Logan Molly's Game Mudbound |