![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Szeretlek téged - Max4, 05:05 |
Karácsonyi őrület - Izaura TV, 05:10 |
Playmobil: A film - Moziverzum, 05:40 |
Az ártatlanság kora - Cinemax2, 06:01 |
Nagy szemek - Film Mánia, 06:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
James Hong (96) |
Drew Barrymore (50) |
Kyle MacLachlan (66) |
Thomas Jane (56) |
Julie Walters (75) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Sicario - A bérgyilkos - Vélemények |
Filmlánc |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Szólánc-angol szavakkal |
Szólánc melléknevekkel |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Panama ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Micheline Presle ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2020-05-17 14:25.13 |
Williams jelenléte éppen csak képes megmenteni az összképet annyira, hogy ne legyen kifejezetten kellemetlen ez a másfél óra... Így végülis egy könnyed vasárnap ebéd utáni mozinak megteszi, melyen a biztos végkifejlet tudatában a közepetájt nyugodtan lehet egy jót szunyókálni. |
2020-05-16 14:57.36 |
Tökéletes hozzászólás nem léte.... legalább akkora élmény volt újraolvasni, mint újranézni a filmet.
Az élet háza ugyanis tipikusan az a mozi, mely egyre többet nyújt, ahogy egyre többet tapasztalunk az évek folyamán. Néhol talán kicsit egyszerű, máskor kifejezetten direkt....de minden apró "hibája" ellenére elragadó alkotás arról sosem késő újrakezdeni, szembenézni magunkkal, meglátni/megkeresni a szép, és értékes dolgokat a hétköznapok kihívásai közepette... Nem csak látni, nézni is kell..újra és újra.. |
2020-04-15 22:25.58 |
Kiváló anti depresszáns mozi, mely mint gépszíj kap el és próbálni némi fényt gyújtani az elme sötétjében. Valóban sokszor hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy mink van meg az életben, de ez valahol természetes...az embert a haladás, a célok éltetik. Nincs is ezzel probléma, egészen addig míg a motiváló előretekintést nem váltja fel a szorongás, kilátástalanság és társai. A filmben ábrázolt probléma pedig igencsak mindennapos, különösen szomorú, ahogy ezt a mentális terhet egyre korábbi életkorban toljuk a srácokra, akik érdemi felkészülés nélkül igencsak könnyen összeomlanak...jöhet a pia, drog is társai menekvés gyanánt.
Ügyesen elkapott élethelyzet, tanulságos, könnyen befogadható formába öntve...az a fajta film, mely simán lehetne "kötelező" darab középiskolákban, de igazából bárkinek ajánlott, akár többedszerre is elővenni, mikor épp nagyon összecsapnak azok a bizonyos gomolyfelhők. |
2020-04-13 22:32.27 |
Sokáig csupán egy szimpla nyomozásra épülő sztori, egyedi megvalósítás formájában...aztán ahogy a vége felé tisztul a mentális történések mibenléte szintet lép az alkotás. Érdekes francia animációs alkotás, abszolút nem a legkisebbeknek, de nem is csak nekik jár ez a megvalósítási forma. |
2020-04-12 15:16.55 |
Remek "tinifilm" nem csak serdülőknek...sőt nagyon is ajánlott szülőknek is meglesni, hátha egy lépéssel közelebb kerülnek a lehetetlen felé, egy tizenéves lelki világának megértéséhez. A készítők ugyanis valóban kiválóan kapták a gyermek/felnőtt lét közötti átmeneti időszakot, mikor minden zavaros, és bizonytalan, ettől pedig teljesen joggal válnak dühössé fiataljaink. Szülőként legalább olyan jelentős kihívás ez az időszak, megtalálni az egyensúlyt az elengedés és támogatás kényes libikókáján, de talán a türelem és megértés a legfontosabb elemek a nagy kirakósban.
Hatásos felnövéstörténet, benne a mindent jobban tudás, és a csak saját problémákat látó fiatalkori naivitással. Ez pedig az egyik legnehezebb szembenézés ez az életben... |
2020-04-07 21:23.42 |
az még kimaradt, de jókat olvastam róla |
2020-04-06 21:47.15 |
Mai napig emlékezetes mennyire nem várt siker volt ez a film...a szakma előre temette, nem értve a rendező minek is kezdett bele...a köznyelv pedig hatalmas bukást jósolt. A készítők azonban alaposan megleptek mindenkit, ott nyerve meg a nézőket a fókuszt nem is igazán a rapre helyezték, hanem az egész életszituációra. A közel 2 óra alatt a kényelmes fotelból is át lehet érezni az örökölt kilátástalanságot, és az omladozó környék nyomasztását, melyből főhősünk kilábalni igyekszik. Természetesen mint "zenés" film e téren sincs miért panaszkodni, a szócsaták talán így európai füllel kicsit feles szócséplésnek tűnnek, de pl. a Lose yourself a mai napig az egyik legkiválóbb zsáner dal. Brutál hangulatos.
Többször is nézhető hangulatmozi, ügyesen összetákolt elemekből...Eminem pedig végképp bebizonyította a világnak miért is ő a műfaj koronázatlan királya, fehér bőrszíne ellenére... |
2020-04-05 21:18.41 |
Jól tálalt, csavaros krimi darab, ami tényleg annyira "szét lett írva", hogy valóban maximum csak a legrutinosabb nézők sejthessék mire megy ki a játék. A mindent egy lapra játék miatt azonban ez az a film, ami már másodjára közel sem hozza ugyanazt az élményt.... de első blikkre kétségtelen több mint kellemes meglepetés. |
2020-04-05 13:52.04 |
Nem jogtalan emlegeti mind a szakma, mind a köznyelv a mester leggyengébb alkotásaként...én sem nagyon tudtam vele mit kezdeni. Mindent elmond, hogy a film legerősebb vonala a katasztrófa bemutatása, azért a kb. 10 percért joggal zsebelték be az effektekért felelős srácok az Oscar jelölésüket. De ami utána jön....hááát ha finom akarok lenni, akkor csak cselekmény, és hangulatmentes történetvezetésnek titulálom. Teljesen felejthető darab, bizonyíték, hogy a Eastwood is tud alaposan mellényúlni. |
2020-04-05 13:44.38 |
Megkapó hangulatú, egyszerű történetvezetésű animációs alkotás helyünk megtalálásáról egy folyton változó világban. Imádtam, ahogy az elején inkább fanyar komikának induló darab a végére szívszorító melodrámába csapott át, nagyszerű átmenetet képezve. A látvány minősége pedig számítógépes pixelek ezrei nélkül is az egyik legkiválóbb az utóbbi évekből, csodálatosan sikerült elkapni a különböző nagyvárosok, és a skót vidék lankáinak szépségét.
Nagyszerű képekbe öntött szerzői animáció, mely gyakorlatilag szavak nélkül mesél egy elhervadóban lévő és egy épp megszülető karakter közös, majd szükségszerűen szétváló élethelyzetéről. |
2020-04-05 13:34.29 |
Igaz, az Utoyat öt nap alatt forgatták, ami azt jelenti, hogy a vágás nélküli snittet összesen ötször, naponta egyszer vették fel, és a legjobbnak ítélt verzióból lett a kész film. Nem semmi. |
2020-04-05 10:15.38 |
Továbbra is igen tetszetős az a filmkészítési stratégia, ami mentén ezeket a Cloverfield mozikat csinálják...teljesen más stílusú mozgóképek csak igen lazán összekapcsolva. Paradox azonban az elődeivel ellentétben messze túl sokat vállalt magára, a nagy gubancból nem is sikerült kievickélni letisztultan. A messze túl sok metafizikai agymenés, és felesleges karakter közepette nem találja a hangját a film...így inkább csak kapkodóan összelopkodja elemeit néhány klasszikus kozmosz sci-fiből...melyeket pedig már betéve ismer a rutinos néző..
A kevesebb néha több elven eddig jól működő széria eddigi leggyengébb darabja, ami önmagában még így is teljesen vállalható szórakozás, de mégis egy bántóan kihagyott ziccer, hogy a Cloverfield sorozat valami egészen üdítő ívet járhasson be. Hátha lesz még alkalom javítani... |
2020-04-05 10:04.36 |
Ilyen mikor a technika tökéletesen alájátszik az "élménynek"... itt brutálisan jól működött a kézikamerás módszer, mely ügyesen kelti a vágás nélküli forgatás illúzióját. A kép végig szűken mért, tényleg testközeli élményként szolgálva főszereplőnk szemmozgását követve. A hatás pedig nem is marad el...ahogy nem tudunk szabadulni a szűk látásspektrumból kényelmetlenül klausztrofób módon hat. Ráadásul a készítők ügyesen játszanak rá a klasszikus "amit az ember nem lát, azt rosszabbnak képzeli el" effektusra...így szinte soha nem látjuk az elkövetőt, csak halljuk egyre harsányabban a lövöldözések hangját és persze az áldozattá vált tetemeket.
Kíméleten káosz mozi, mely valósággal berángat és fogva ejt másfél órára egy olyan életszituációba, melyben egy másodpercig sem szeretnénk lenni. Talán annyi negatívumot tudnék felhozni, hogy 1-1 jeleneten feleslegesen sokat időz a kamera, de az összkép így sem csorbul...felejthetetlen "élmény" marad... |
2020-04-04 14:37.23 |
Értem mire gondolsz, de a legtöbb ember nem találomra választ ruhát, hanem márka szerint..innentől az is tudatos reklámozás kategória. Ahogy az is, valakinek éppen iphone vagy Samsung telefon kell, nem mert az olyan jól működik, hanem mert "menő"..és még sorolhatnám tovább. Természetesen magam sem vagyok kivétel, mára kb megkerülhetetlen ez a probléma. |
2020-04-04 14:28.46 |
Valóban érezni némi nyugati benyomatot Bong 2017-es alkotásában, de pont a keleti fanyarság miatt lett kellően kíméletlen, ugyanakkor naivan őszinte mozi az ipari állattartás szükséges (??) árnyoldaláról.
A készítők erősen szuggesztív képekben tálalnak, a természet zöldje valamint a mesterséges környezet acélszürke árnyalatai bitang kontrasztot képeznek egy igen kényes téma 2 oldalán. Ami miatt talán lehet támadni a filmet, valóban nem kap mindkét ellenpont hasonló bemutatást...de végülis nem dokumentációról lenne szó, így az állásfoglalás nem feltétlen hiba...csak inkább hiányosságot szül. Ettől független a végső képek kifejezzen retinába égetőek, az ember torka akaratlan is összeszorul...tudjuk, hogy valami ilyesmi zajlik nagyban is, de mégis nehéz elfogadni/felfogni a tökéletesre formált és ízesített kész termékek láttán. Véleményünket azonban abszolút kifejthetjuk a szupermarketben...elvégre minden forintnyi költekezés egyfajta szavazat mit és hogyan szeretnénk...innentől pedig kár lenne mindent egy "láthatatlan" óriáscégre kenni...kereslet kínálat..ennyiről szól a történet..itt nincsenek morális vagy etikai kérdések csupán a profit (=aranymalac) működteti a gépezetet... Bong markánsan öleli fel a nagyüzemi húsgyártás hátulütőit....Nekünk pedig kéretlenül el kell ismernünk hogy valóban egy jelentős, tompított (=rózsaszínre festett) fal húzódik az asztalunkra kerülő étel és előállítása között. A kérdés mindössze annyi, akarunk-e valóban tudni róla? És készen állunk-e lemondani a könnyű, olcsó elérhetőségről a változás kedvéért?? |
2020-04-04 11:50.27 |
A ruhánkon hordott emblémákkal (és minden más hasonló dologgal) mi magunk vagyunk a két lábon járó reklámfelület... |
2020-04-03 22:47.58 |
Félelmetesen életszerű mozi... ügyesen megragadva a kényes egyensúlyt a szinte dokumentarista megközelítés, és persze a Hollywood miliő között. Mivel pedig Soderbergh nagyszerű viszonyt ápol fél Los Angeles-szel még kisebb szerepekben is sztárok tűnnek fel, hogy aztán hulljanak mint bárki más...elvégre a vírust sem érdekli nemed, vallásod, pénzed, sem politikai hovatartozásod....
Kíméletlen, és intelligens katasztrófa mozi, a maga zsánerében az egyik legjobb...letisztult formába öntött elrettentő szórakozás. #maradjotthon |
2020-04-03 22:41.19 |
Az egyik legtökéletesebb rendezői vízió, mely nagyvászonra kerülhetett...Weir szinte látnoki alkotása jónéhány évvel meghaladta korát, előre látva a digitális térnyerés időszakát. Erős görbe tükör a magánélet szentségét egyre jobban eltipró média számára, de főleg a fogyasztók, azaz az örökké csillapíthatatlan éhséggel kíváncsi nagyközönség felé...mert végső soron a gépezet innen működik. Jim Carrey ezzel a szereppel végleg bebizonyította, hogy nem csupán vérbeli komikus, hanem nagybetűs színész. De Ed Harris is méltó társa, karakterével kiváló árnyalatot szolgáltatva a mádiaháborúban.
Csodálatos mozgóképes megörökítése az emberi lélek nyughatatlan szabadságvágyának...egy olyan világban melyet a modern technika egyre szűkebbre szab.. Weir mozija csak aktuálisabb lett az évek folyamán, ahogy a közösségi média szépen lassan a fejünkre nő... Hol vannak a határok?...Vannak egyáltalán? |
2020-04-03 12:59.14 |
Sajnos az előzetes várakozásoknak megfelelően igen fárasztó másfél órát sikerült összehozni az alkotónak... bizonyos kor felett azért joggal vár el az ember annál többet, hogy cukik az állatkák. Látványosan hiányzott a varázs, a kalandfilmes pergő cselekmény, amivel csak sodródik a néző mindenféle ellenérzés nélkül. A körítés is meglepően közepesre jött össze, a darabos CGI nem engedte elhitetni a szememmel egy másodpercig sem, hogy igazi élőlényeket látok, de Robert Downey-n is érződött végig, hogy ezt a szerepet ő maga sem gondolta komolyan, lézengett egy jót sok lóvéért..hülyének is megérte.
Joggal jelentkezett be az év bukása címre már januárban, se nem vicces, se nem szórakoztató....lehet gyerkőccel azért mókásabb, de szerintem ők is megérdemelnek ennél többet. |
2020-04-03 11:58.14 |
Olyan szokásos Hallström mozi....kellemes hangulat, szép látvány, andalgó háttérmuzsika... A bevált recept nálam ott nem működött, hogy a 2 főszereplő között a kémia nem jött át, így elég feszengőnek éreztem az egész cselekményt...nem is tudtam elmerülni benne. A lazacos hasonlat azért mókás volt, de így is vártam már hogy vége legyen. |
2020-04-03 11:55.34 |
Mindenképp biztató látni, ahogy sorban hasalnak nagyokat ezek az erőltetett #girlpower vackok, jelezve a nagyközönség szívesebben látna eredeti, izgalmas, és valóban jól megírt erős női karaktereket...nem ilyen és társaihoz hasonló pocsék szerepmodelleket.. A problémát jól jelzi, hogy Margot Robbie sem emel semmit a mozi színvonalán, ami annyira súlytalan akciókkal operál, hogy komolyan én éreztem secunder szégyent az alkotók helyett...ahogy az 50 kilós lányok dobálják és püfölik a mázsás ellent...teljesen komolyan vehetetlen.
Az előzmények tükrében nem voltak jelentős elvárásaim, én csak egy könnyed szórakozásra vágytam, ami helyett egy súlytalan, kínosan erőlködő propagandamozit kaptam. |
2020-04-03 11:45.40 |
Egy könnyed délutánra teljesen vállalható mozi, néhány valóban találó, és kétségtelen több fárasztó poénnal... Klisétenger, végtelen pollkorrektség másfél órában, amin azért mosolyogni is lehet, meg némi gondolatszerűség is bevillan a "overprotect" szülőségről. |
2020-03-27 18:47.25 |
Igazi "out of box" romcom, mely igyekszik jónéhány fárasztó, kiszámítható műfaji alaptól eltávolodni, pl. a karakterek közeledése, és megismerése egészen más megközelítést kap, mint megszoktuk... bemutatva az előítéletek és mások véleményének káros hatását saját érezem/gondolatvilágunkra. A színészek imádni valók, olyan természetességgel a képernyőn, hogy igazából másfél óra erejéig teljesen elhitték velem hétköznapi embereket látok. A készítők érdeme pedig, hogy nem nyúzták túl a történetet, szépen, mérsékletesen felmérték mi volt ebben a sztoriban és azt letisztultan át is adták a viszonylag rövid játékidőben.
Szerethető darab 2 megtört lélek egymásra találásról...talán nem kihagyhatatlan mozi, de még a műfajt annyira nem kedvelőknek is érdemes egyszer nekifutni...ennyire giccs, cukormentes zsáneralkotással eléggé ritkán találkozni. |
2020-03-27 18:34.59 |
Judd Apatow-nak mindenképp van egy olyan humoresszenciája, és hozzáállása a karakterekhez, ami nem mindenkinek jön/jöhet át...abszolút nem visszafogott, vagy könnyen befogadhatóvá formázott, agyonrágott, mikrózható "kész étel". De úgy látom őt ez egyáltalán nem érdekli, nem kíván mindenkit szórakoztatni, de igyekszik megfogni egy szűkebb réteget, akik a szarkasztikus humor szerelmesei, vagy legalábbis vevők az ilyesmire.
Trainwreck is ezen a vonalon készült, olyan kiforgatott női figurával, melyet igazán ritkán látni Hollywoodban...persze végül kap egy ívet, mely a mainstream oldal felé billenti, de az összkép így is egy igen egyedi pörkölésű, pikáns filmdarab kötődési nehézségekről, önbizalomhiányról...teljesen aktuális..... |
2020-03-27 18:24.51 |
Egészen kellemes "Before Sunrise" utánérzés, mely talán tartalmilag nem annyira erős, vagy párbeszédei nem olyan gördülékenyek, mint a példa mozi esetén, de abszolút manír mentes történet 2 összeillő emberről és döntéseikről. Evans 3-as szerepben is megállta a helyét, soha rosszabb rendezői/produceri bemutatkozást...és a kémia is szépen lassan kialakulva de működött partnerével a képernyőn.
Nem hoz sok újat a nap alatt, de visszafogottsága, és néhány találó, érett momentuma kiemeli a "romcom" áradatból, főleg mert nem is annyira romantikus, pláne nem hahotázó darab. |
2020-03-23 20:10.18 |
Továbbra is remek, ahogy a Disney aktualizálja klasszikus beidegződéseit az elmúlt kb. 10 évben. Az Onward nem vállalt ugyan nagyot, de egy abszolút kellemes darab a testvéri szeretetről, hogy néha mennyire meg tudunk feledkezni arról, ami és aki a szemünk előtt van, és a mindennapjainkat betölti. Mindez izgalmas és látványos kalandmese formájában, mely sok sok nagyszerű utalást és geeket hoz, nem csupán a műfaj szerelmeseinek. |
2020-03-21 19:40.45 |
Hasonlóan látom... a Ghibilinél alap a visszafogottság, valamint a széles korosztály kiszolgálás. Nem véletlen váltak közkedvelté nem csak hazai berkekben, de kb. az egész világon. |
2020-03-21 19:37.40 |
Nagyjából egy átlagos "back to life" sztori, melyet Linklater megfejelt egy remek, problémák sokasága alatt roskadozó karakterrel.. a film pedig egyszer csak varázsütésszerűen működik. Persze a dolog nem ilyen egyszerű.. jól megírt szituációk, átélhető motivációk és érzésvilág jellemzi a mozit, ez pedig csak első blikkre tűnik könnyen összehozhatónak.
Aligha ez a film fog elsők között beugrani a rendező neve láttán, nem is tartozik legkiválóbb munkái közé...de Linklater profizmusát jól mutatja, hogy ebből is ki tudta hozni a maximumot. Kellemes karakter-, és családi dráma, nem a nehezen befogadható fajsúlyos formából. |
2020-03-21 12:27.48 |
Álomszerű utazás egy kislány lelki világa körül, melyet a magány, és a sehova nem tartozás érzete rágott rojtosra. A készítők remekül kapták el a serdülőkori érzéskavalkádot, amikor még semmi sem szilárd, hanem mintha örvényszerűen összefolynának a dolgok. Főszereplőnk kalandjai hasonlóan zavarosak, képzelet és valóság, múlt és jelen közepette, hogy aztán megtanulva az élet egyik fontos leckéjét helyre tudja rakja magában a kirakós darabjait.
Mondhatni "szokásos" magas színvonal a Ghibili stúdió berkein belül...átgondolt, szépen megírt tanmese..közel sem csak a kisebbeknek. |
2020-03-19 20:39.08 |
Nem igazán értem miért érezte olyan fontosnak Norton, hogy tető alá hozza ezt a filmet....sem a történet, sem a "teszkós" noir hangulat nem hordozott magában olyan eredetiséget vagy potenciált, ami kiállta volna a jelen próbáját. A színészgárda azért egész impozáns azt el kell ismerni, de a többség leginkább csak becsekkolt, hogy én is voltam.. Norton meg néha bántóan túltolta a kretént...pedig azt régóta tudjuk hogy sosem szabad fullba nyomni...
Abszolút felejthető 90-es éveket idéző próbálkozás, de nem egy jól eső nosztalgia..inkább kínos feszengés 2 órásra nyújtva. |