Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Aladdin - Mozi+, 06:45 |
A titkos kert - Film+, 06:50 |
Ágyúgolyó futam 3 - Tövig nyomd a pedált! - Ozone TV, 07:00 |
Stepfordi feleségek - Moziverzum, 07:25 |
Hontalanul Afrikában - Cinemax, 07:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
J. K. Simmons (70) |
Imelda Staunton (69) |
Joely Richardson (60) |
Nina Dobrev (36) |
Patrick Sabongui (50) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mit hallgatsz most? |
Donald Trump - Vélemények |
Mielőtt felébredek - Vélemények |
Nyerd meg az életed (sorozat) - Vélemények |
Hogyan tudnék élni nélküled? - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
The Apprentice - A Trump-sztori |
Madison Iseman |
2016-01-09 19:36.38 |
Inkább Aviátor vagy Szabadság útjai, bár kétségtelen lassan már nem is lehet számolni a kiváló alakításait....de valahogy nincs olyan érzésem, hogy idén megkapja. Nem láttam még a filmet, de a Revenant nem "oscaros" szerepnek tűnik. |
2016-01-09 19:34.17 |
sok-sok dolgom volt/van a tanulás mellett is, de ezért majd igyekszem :) |
2016-01-08 20:01.38 |
Értelek, valóban egyszerűbb volna, ha nem lennének ilyen csúsztatások, de egy 6000 fős szavazótábornál nehéz az ilyet kiküszöbölni. |
2016-01-08 17:19.22 |
Van igazság abban amit írsz, de ebben az esetben nem állna fent a "torlódás" veszélye, mert Lubezkinek az elmúlt 2 évről már 2 aranyszobra van, és nem tudom mennyit számítana neki még egy...
Viszont az, hogy Deakinsnek nincs díja az Akadémia egyik legnagyobb szégyenfoltja, amitől most megszabadulhatnának. Amúgy a zene kategória is érdekesnek ígérkezik, ott meg két nagy név is lesz valószínűleg (Newman, Morricone), akik nem részesültek aranyszoborban...igaz utóbbi szemét már kiszúrták egy életműdíjjal, de az olasz mesterkomponáló (valódi) díjtalansága is erőteljes hollywoodi "kísértetsztori"...... |
2016-01-08 17:10.17 |
Bizony szép munka volt az is, de Miller mozija főesélyes más kategóriákban is (vágás, hang), a Martiant pedig szerintem csak itt tudják díjjal jutalmazni. |
2016-01-08 16:59.36 |
A BAFTAval megint beljebb vagyunk, hogy mi várható, és nekem úgy tűnik, hogy eléggé körvonalazódik egy Big Short vs Spotlight "elitcsata".....eddig nekem az utóbbi tűnt biztosabb befutónak, de a britek pl. nem jelölték a rendezésre.... és a témája is túl kényes lehet... így szerintem most lépéselőnybe került a Big Short!
A CGI megfigyelésed nagyon helytálló, nekem is tetszik, hogy a kreatív megoldások felé tolódott el a hangsúly, bár ehhez a kategóriához amúgy is jobb szeme szokott lenni a briteknek, ami újfent beigazolódott. Azért én meglepődnék, ha a Jurassic World nem lenne ott a jelöltek között jövőhéten, mégis csak egy igen sikeres hollywoodi blockbuster-ről van szó. A kategória legnagyobb esélyese szerintem A marsi, ami roppant népszerű mozi, valószínűleg lesz rendező, legjobb film jelölése is az Oscaron, de csak ebben a kategóriában lehet realitása a díjnak...Star Warsból meg folyamat lesz minden évben... :) |
2016-01-08 16:49.19 |
Necces kérdés lesz, hogy tényleg az év legjobbja nyerjen, vagy "életműdíjként" ítéljék meg, de azért láttunk már ilyenre példát...úgyhogy én nem lepődnék meg, ha februárban Deakins neve hangzana el a Kodakban. |
2016-01-08 14:36.24 |
Szerintem Richardson lemondhat a jelölésről, a BAFTAN is ez az 5ös lett...
Viszont én azt mondom, hogy itt szerintem meg fogja ragadni az alkalmat az Akadémia, hogy törlesszen Deakinsnek, kb 20 éve váratott díjára. Lubezki fényképezése eszméletlen pazarnak tűnik még a trailerben is, de zsinorban 3 díj az már lehet kicsit sok lenne :D |
2016-01-06 17:27.40 |
Szerintem a "Legjobb film" kategória 5 éllovasa:
- Spotlight - Carol - The Big Short - Mad Max - The Martian A nagy dobás igen nagyot dobbantott az elmúlt hetekben, és úgy tűnik a kritikusok után a szakma is felkarolja az idei 2 legszínvonalasabb közönségfilmet. Kérdés ugye, hogy egyáltalán hány jelölt lesz, így a "maradék" helyek száma nehezen megsaccolható, de én 7-8 jelöltet jósolok, amire az alábbi címek versenghetnek a leginkább: - Room - Bridge of Spies - Brooklyn - The Revenant Itt amúgy talán a Room esélyei mellett szól, hogy az Akadémia csaknem minden évben beemel egy ilyen kis, független alkotást, hogy megmutassák nem is annyira sznobok. :D Én még nagyon szívesen látnám az Inside Out-ot is, ami simán az év egyik legnagyszerűbb alkotása volt, de a jelenlegi szavazási rendszer mellett nem sok esélyt látok a dologra, a Fel és a Toy Story 3 is csak a fix 10-es lista miatt fért be annó. |
2015-12-31 21:13.54 |
Azért egy musical castingjánál nem volna utolsó szempont olyan színészek válogatása akiknek van némi hangjuk meg érzékük a dalolászáshoz...... szerencsére itt van Seyfried ki egyszemélyben menti a társaság becsületét... meg éppenséggel Streep se borzalamas de ennyi édeskevés a szórakozáshoz. Sőt a kínos vokálok közepette még olyasfajta infantilizmussal is sikerült nyakonönteni a produkciót, amit még a Sharknado szereplői is letagadnának, nemhogy Julie Andrews szintű színésznagyasszonyok...
Ahelyett hogy felhőtlen szórakoztam volna feszengve néztem, hallgattam végig a mozit, végig olyan volt mintha totál beállva egy laza kiruccanásos hétvégén dobták volna össze az egészet..... szerencsére ABBAt mindig jó hallgatni meg a táj is szép így nem okoz maradandó károsodásokat. :D |
2015-11-22 23:22.42 |
Az Everest a maga nevében különleges mozi, az eddig leginkább csak akciópomádék formájában megjelenő hegymászósdit merte kicsit tovább gondolni. Igen a történet alapvetően egyszerű, ahogy a karakterek megformálására sem szántak túl sok időt, és energiát, de véleményem szerint nem is kellett. Ez egy valós esemény, melyet igyekeztek a készítők nem hollywoodira feltupírozni, ezért sokaknak lassú lehet, eleinte eseménytelen is akár, de érdemes kivárni a második egy órát, mikor a sors forgatókönyvírója elkezdi megtépázni a sorokat....... Miközben a háttérstáb félelmetes élethűen odavarázsolja a képenyőre magát A HEGYET. Tűéles képek, grandiózus hangvágások közepette kel életre a magaslat, a hideg szél szinte átfújja a csontjainkat, napsütötte ormai láttán pedig majd eláll a lélegzetünk.
És hogy miért? Miért teszik ezt emberek, kockáztatják életüket? Önzők, ha családjukat hagyják hátra, ha apa/anya nélkül hagynak porontyot erre a sokszor kegyetlen világra? Nincs egyértelmű válasz, lehet pro-kontra érvelni, amiben úgy is mindenki a maga igazát fogja felfedezni. De ezek az emberek mernek elindulni, megismerni, megtapasztani..... valami újat, valami mást.... ha mindenki a foteljába gubbasztana mi vinne minket előre?? Összességében a dokumentalista és drámai jellegek között ügyesen egyensúlyozó moziról van szó, mely a harmadik dimenziójával együtt alkotott igazán kerek egészet, de talán nélküle is átjön, ahogy a természet mindig az emberek felett áll, ezt jó ha sose feledjük........... |
2015-11-12 16:33.06 |
Régóta a legjobban várt játékadaptáció, ez az a game univerzum, amiből tényleg kiváló fantasy filmeket lehetne összehozni.
A trailer viszont megközelítőleg sem győzött meg.... A CGI igen haloványnak tűnik, ráadásul minden képkockájáról ordít, hogy zöld háttérrel vették fel. Értem én, hogy nem lehet mindent díszlettel megoldani egy ilyen mozi esetén, de azért, hogy kb semmit sem az meg már a ló túlsó oldala.... Ahogy előttem is írták a valódi emberek nem illenek ebbe az animációs környezetbe... akkor már lehet jobb lett volna, ha őket is géppel csinálták volna meg... Majd meglátjuk mi sül ki belőle, van még idő dolgozni a látványon, de szerintem legalább félig tudatos ez a vizuális megközelítés, csak így kicsit diszharmónikusnak hat. |
2015-11-09 01:08.11 |
Majd megfeledkeztem Giacchino ragyogó aláfestéséről, pedig nem túl merész tipp, hogy néhány hónap múlva ott fog virítani a neve az Oscar jelöltek listáján.
Egyszerűnek hangzó melódiái borzasztóan sokat adnak az érzelmi megnyilvánulásokhoz, öröm, bánat...stb mind lenyűgözően ott vannak a kottáiban. http://www.youtube.com/watch?v=K94L9tI8Qhk (Joy Turns to Sadness/A Growing Personality) |
2015-11-09 01:03.43 |
Nem túl merész tipp, hogy Michel Giacchoni neve szerepelni fog az Oscar jelöltek listáján néhány hónap múlva. Aláfestése rendkívül sokat ad az érzelmek megéléshez, ami tekintve a film lényegét igen fontos volt.
Agymanók http://www.youtube.com/watch?v=jreC5r7R-KM (Tears of Joy) http://www.youtube.com/watch?v=K94L9tI8Qhk (Joy Turns to Sadness/A Growing Personality) |
2015-11-09 00:49.37 |
Öröm, bánat, harag, félelem, undor....
.......mindet éreztem ebben a másfél órás gyerekmesének álcázott mesterműben. A film alapkoncepiója magasan túlmutat az alacsony korcsoportú célközönségen. Igen a Pixarnál eddig is ügyeltek arra, hogy ne óvódás fogyatékosságokkal tömjék meg műveiket, mindig voltak utalások, poénok, mondanivalók, melyek inkább a gyerkőcöt elkísérő anyukának, apukának szóltak........., de jószerével inkább a háttérből integetve. Az agymanók viszont szerintem az eddigi legfelnőttesebb produkciójuk, melyben meglepően komoly pszichológiai alapmotívumok jelennek meg, teljesen közérthető csomagolásban. A megjelenő érzelmeket remek karakterek formájába sikerült önteni, sokatmondó megjelenésükön túl hangjátékuk vett le teljesen a lábamról. Szerencsére a magyar hangok is jól el lettek találva, de mégis az eredeti szinkronban olyan átéléssel keltették életre figuráikat, hogy gyakorlatilag minden egyes hanglejtésnek ereje van. A mozi esszenciáját a fejünkben folyamatosan játszódó érzelemcsaták megjelenítésén túl az olyan fergeteges motívumok adják, mint a tudatalatti ábrázolása, a szomorúság, mint létfontosságú érzelem megjelenítése vagy a berögzült emlékképek jellem meghatározó szerepe. Nem semmi egy könnyed délutáni kikapcsolódásnak szánt mozitól. :) Összességében ez a film túl sok ahhoz, hogy megmaradjon a puszta szórakoztatás szintjén! Rendkívül kreatív, intelligens alkotás, melyben egy olyan tizenéves mentális reprezentációjának lehetünk szemtanú, aki épp most indult meg a felnőtté válás rögös útján. Már most visszafogott türelemmel várom a folytatást, azt hiszem a tinikor érzelmi hullámvasútjai, jellemváltozásai az eddigieknél is összetettebb képet adhatnak majd a fejünkben lejátszódó dolgokról. Addig is az Inside Out simán az év (egyik) legjobbja, nem csak mint animáció. Welcome back Pixar! :) |
2015-11-09 00:20.04 |
Kőkemény lélektani dráma, mely por, szemét és törmelékhegyek között vezet minket a háború poklába. A rendező beszűkített perspektívája nem engedi elkalandozni a nézőt, belerántja egy emberi sors történetébe, melyen az emberiség legnagyobb szégyene hagy kitörölhetetlen foltot. Kezdetben visszafogott alkotásnak tűnhet a Felperzselt föld, de a fokozatosan épülő érzelmi feszültsége a végére robban akkorát, hogy az ember csak néz ki a fejéből a vége főcím alatt. Aztán még órákig, sőt napokig vissza-visszagondolsz rá, benned van, uralja hangulatod, szinte belülről szorít, de csak nem jön az igazi feloldozás. Nem is kell, a háború sem enged................... |
2015-11-07 19:48.41 |
Harry Gerson-Williams végre újra megvillantotta tehetségét. Hangulat zenéje kiválóan él együtt a marsi atmoszférával.
A marsi http://www.youtube.com/watch?v=ZTXCu3kIu88 (Making Water) http://www.youtube.com/watch?v=4i8qVrLJgG0 (Crossing Mars) |
2015-11-07 18:51.16 |
A legkeményebb zenei aláfestés az idén biztosan... főleg a "The Beast" olyan mélységben szólal meg, hogy az ember beleremeg. |
2015-10-24 22:13.21 |
Ha Zemeckis filmet készít nem maradhat el mellőle hű komponistája, Silvestri sem.
http://www.youtube.com/watch?v=oLHzQjDob3U Kötéltánc - The Walk) |
2015-08-05 02:22.24 |
A 2000-es évek legjobb filmzenéi.
Bár szerencsére jórészt egy évben több remek zenei alkotás is születik, mégis legtöbbször ki lehet emelni egyet, mely a többi fölé nő. Megpróbáltam a 2000-es évek elejétől kiválasztani az adott esztendő legjobbját, néha egyet értve az Akadémiával, néha nem, de szerintem ezek voltak a legerősebb szerzemények, én nekik adtam volna a zenei Oscar szobrocskát az adott évben. Felsorolva: 2000 – Gladiátor (Hans Zimmer) 2001 – A Gyűrűk Ura – A gyűrű szövetsége (Howard Shore) 2002 – A Gyűrűk Ura – A két torony (Howard Shore) 2003 – A Gyűrűk Ura – A király visszatér (Howard Shore) 2004 – A falu (James Newton Howard) 2005 – Egy gésa emlékiratai (John Williams) 2006 – A forrás (Clint Mansell) 2007 – Vágy és vezeklés (Dario Marianelli) 2008 – Benjamin Button különös élete (Alexandre Desplat) 2009 – Avatar (James Horner) 2010 – Így neveld a sárkányodat (John Powell) 2011 – Harry Potter és a Halál ereklyéi 2. rész (Alexandre Desplat) 2012 – Pi élete (Mychael Danna) 2013 – Gravity (Steven Price) 2014 – Interstellar (Hans Zimmer) Linkelt zenei darabokkal: 2000 – Gladiátor (Hans Zimmer) http://www.youtube.com/watch?v=unb3FdsT5fQ (The Battle) http://www.youtube.com/watch?v=teT4vLkB2Q8 (Sorrow) http://www.youtube.com/watch?v=w57IhyaAx6E (Honor Him) 2001 – A Gyűrűk Ura – A gyűrű szövetsége (Howard Shore) http://www.youtube.com/watch?v=_pGaz_qN0cw (Concerning Hobbits) http://www.youtube.com/watch?v=hHAP7NvBOU0 (The Ring Goes South) http://www.youtube.com/watch?v=RCVG9SeMqHA (Lothlorien) 2002 – A Gyűrűk Ura – A két torony (Howard Shore) http://www.youtube.com/watch?v=Om_BKWttz18 (The King of the Golden Hall) http://www.youtube.com/watch?v=05XBQv0dUkA (Helm’s Deep) http://www.youtube.com/watch?v=ESnMzQZubKg (Forth Eorlingas) 2003 – A Gyűrűk Ura – A király visszatér (Howard Shore) http://www.youtube.com/watch?v=BjeG2En9bHQ (The Stuart of Gondor) http://www.youtube.com/watch?v=z0LylyPQsi8 (The Black Gate Opens) http://www.youtube.com/watch?v=ZCQ53pWxDcE (The Grey Havens) 2004 – A falu (James Newton Howard) http://www.youtube.com/watch?v=1ro4FHd51t4 (The Gravel Road) http://www.youtube.com/watch?v=NyUwUW-lRjY (What are you asking me) http://www.youtube.com/watch?v=0C5e1WNH_4w (Those we dont speak of) 2005 – Egy gésa emlékiratai (John Williams) http://www.youtube.com/watch?v=1J5wT9HnIho (Sayuri's Theme) http://www.youtube.com/watch?v=_m3U47fBmRc (Becoming a Geisha) http://www.youtube.com/watch?v=5sVqGYXBVG0 (The Chairman's Waltz) 2006 – A forrás (Clint Mansell) http://www.youtube.com/watch?v=7FDAkpQSJVA (Death is the Road to Awe) http://www.youtube.com/watch?v=33WotwmQnb0 (Stay with Me) http://www.youtube.com/watch?v=-g4TombXqog (Together we will live forever) 2007 – Vágy és vezeklés (Dario Marianelli) http://www.youtube.com/watch?v=66vzpTopIx8 (With my own Eyes) http://www.youtube.com/watch?v=HXX7_9a51qo (Elegy for Dunkirk) 2008 – Benjamin Button különös élete (Alexandre Desplat) http://www.youtube.com/watch?v=6CtamNSHgdg (Postcards) http://www.youtube.com/watch?v=C5bZ4Z6wI54 (New Life) http://www.youtube.com/watch?v=A1yNvWN5Nb0 (Daisy’s Balett Career) 2009 – Avatar (James Horner) http://www.youtube.com/watch?v=MI4mWZ9noII (Becoming One of the People) http://www.youtube.com/watch?v=G4oTRqX5O3A (Jake’s First Flight) http://www.youtube.com/watch?v=0tNsXXsJ1cI (Gathering all the Na’vi Clans for Battle) 2010 – Így neveld a sárkányodat (John Powell) http://www.youtube.com/watch?v=zjgpMXbjPjI (Forbidden Friendship) http://www.youtube.com/watch?v=hf-EcBmbMuI (Test Drive) http://www.youtube.com/watch?v=RMmKARSV0VE (Romantic Flight) 2011 – Harry Potter és a Halál ereklyéi 2. rész (Alexandre Desplat) http://www.youtube.com/watch?v=uI_9kZ2qZNE (Lily’s Theme) http://www.youtube.com/watch?v=_efSI5_UCxo (Statues) http://www.youtube.com/watch?v=VMqU9duX9Do (Severus and Lily) 2012 – Pi élete (Mychael Danna) http://www.youtube.com/watch?v=avcJlsxUgo4 (Pi’s Lullaby) http://www.youtube.com/watch?v=F6ItCOImCfM (First Night, First Day) http://www.youtube.com/watch?v=ob-b0h9tHR0 (Tsimtsum) 2013 – Gravity (Steven Price) http://www.youtube.com/watch?v=lFJdAAXaMRU (Debris) http://www.youtube.com/watch?v=QdT-su1Xipo (Don’t Let Go) http://www.youtube.com/watch?v=RQHDKQbvdto (Shenzou) 2014 – Interstellar (Hans Zimmer) http://www.youtube.com/watch?v=6tH9VlF4FiY (Day One) http://www.youtube.com/watch?v=ca_Cv7seV4Y (Stay) http://www.youtube.com/watch?v=g3wQE24rZXc (Tick-Tock) |
2015-08-05 01:02.40 |
Nem mindennapi mozi azt meg kell hagyni. Ereje elsősorban precízen megírt forgatókönyvében leledzik: végre egy amerikai család, akik nem hollywoodi kimértséggel vannak a vásznon. Nem tökéletesek, sőt mondhatnám, hogy teljesen elcseszettek, de mégis varázslatos, ahogy ezek a remek figurák egymásra találnak a kaliforniai túra végeztével. A látszat ellenére nem egy olcsó humoros road movie-ról van szó, szórakoztatása finomabb eszközökkel zajlik, mint megszokhattuk, de példásan mesél a CSALÁDról, annak fontosságáról, hogy legalább azzal a pár emberrel szoros kapcsolatot ápoljunk, kik vérünk, mert lehet ellenünk az egész világ, ha van mögöttünk egy támogató família........... sérthetetlenek vagyunk!!! |
2015-08-04 16:37.13 |
Ritka mikor egy filmes recept harmadjára érik be igazán, de zokszó nélkül állíthatom, hogy ez lett a legjobban sikerült "indimozi". A nagy 3-as összetevő - mint rejtély, akció, humor - itt lett a legprecízebben eltalálva, kimérve, gyakorlatilag tökéletes elegyet képezve. Leginkább a film fergeteges humora lepett meg, a Ford-Connery duo a filmvilág legjobb komikus párosait megidézve sziporkáznak, így téve a trilógia záró akkordját a legszórakoztatóbb epizóddá. Kár a 4. részért..... |
2015-08-02 01:05.16 |
Williams úrnak 2005 miatt sem kell szégyenkeznie... :))
Egy gésa emlékiratai http://www.youtube.com/watch?v=1J5wT9HnIho (Sayuri's Theme) http://www.youtube.com/watch?v=_m3U47fBmRc (Becoming a Geisha) http://www.youtube.com/watch?v=5sVqGYXBVG0 (The Chairman's Waltz) München http://www.youtube.com/watch?v=N2iDwbcQJ20 (Remembering Munich) http://www.youtube.com/watch?v=qfs2LjGL-Co (End Credits) http://www.youtube.com/watch?v=L40-thxp6Lg (Encounter In London And Bomb Malfunctions) Star Wars III. - A sith-ek bosszúja http://www.youtube.com/watch?v=tIl7-rDOuTM (Battle of the Heroes) http://www.youtube.com/watch?v=awgAzxysyu0 (Anakin's Dark Deeds) http://www.youtube.com/watch?v=letZnkZG5Vo (Anakin's Betrayal) |
2015-07-31 01:45.23 |
Nagyon várjuk az új Star Wars zenét. :)
http://www.youtube.com/watch?v=kQ4jZr1w0AI (Interview: John Williams on Scoring Star Wars: Episode VII) |
2015-07-31 01:09.00 |
Legszívesebben hozzávágtam volna Spielbergékhez egy vágóollót, mert ez így nem lehet....... nem lehet 2 és háromnegyed óráig történetet mesélni gyakorlatilag teljesen feszültségmentesen. Végig bosszantott a film, mert egyszerre baromi érdekes a téma, de a tálalás néha olyan lassú, és üres, hogy bizony nem egyszer rápillantottam a lejátszó visszaszámlálójára. Pedig minden adott lenne egy remek filmhez: jól megválogatott színészek, abszolút korhű környezet (fővárosunkat szépen megmunkálták), és hát a téma is brutálisan aktuális, még most 2015-ben is...... erőszak erőszakot szül, egy olyan ördögi kört eredményezve, melyből csak emberséggel lehet kikecmeregni, úgy tűnik most ebből kevés van a közel-keleten, mindkét fél részén.....
Sajnos a film nem tudja hibátlan kitölteni a túl sok rendelkezésre álló időt, ezért néha érdektelenségbe megy át pár perce, hogy aztán újra szárnyra kapjon a cselekmény, de nem tesz jót a mozinak ez a fajta hektikusság. |
2015-07-30 21:51.29 |
1993-ban John Williams azt a hallatlan bravúrt vitte véghez, hogy egy éven belül két klasszis szerzeményt alkotott, melyek ráadásul hangulatukban, műfajukban teljesen különbözőek.
Schindler listája http://www.youtube.com/watch?v=xTs83Ej5nS8 (Theme from Schindler's List) http://www.youtube.com/watch?v=DCTPc2iRtr8 (Auschwitz-Birkenau) http://www.youtube.com/watch?v=Ic8PbWOI0-4 (Remembrances) Jurassic Park http://www.youtube.com/watch?v=-RUuftOG1DQ (Theme from Jurassic Park) http://www.youtube.com/watch?v=8b6GtjhiMec (Journey to the Island) http://www.youtube.com/watch?v=msimASAXoys (Welcome to Jurassic Park) |
2015-07-30 21:11.42 |
Spielberg legerőteljesebb eltávolodása a hollywoodi szórakoztatástól, egyedül a végén kúszik be némi álomgyár színezet, kár volt a könnycseppekre vadászatért Schindler alakját megtörni. Az ominózus gyűrűs jelenet némileg rontja az addig szépen felépített összképet, meg utána a temetői kőrakosgatás..... értem a tisztelgést, de valahogy nem illik a filmbe. Ami amúgy tényleg a rendezőmogul egyik legfelejthetetlenebb alkotása, ragyogó színészekkel, minden idők egyik legbravúrosabb, legszebb fotózásával képekbe öntve, plusz olyan zenével a háttérben, ami majd kifacsarja a szíved. Jah és John Williams ebben az évben odapakolt egy Jurassic Parkot is …. nem semmi!!
Szép, tartalmas megemlékezés egy nem is oly rég korszak rémtetteiről, felejthetetlen drámai formába öntve. |
2015-07-30 19:00.43 |
Sok élményt köszönhetünk a ma szülinapos rendezőóriásnak. :)
egy remek filmes életút válogatás: http://www.youtube.com/watch?v=Mi5cfYZ17ws |
2015-07-27 16:29.30 |
Az ember csak addig ember, amíg célja van...........
Nyilvánvalóan nem a holokauszt az egyetlen nemzeti tragédia, mely beárnyékolja az emberiség történelmét, de akkor miért van ennyire felülreprezentálva? Köztudatban tartva? Miért kell forgatni róla gyakorlatilag minden évben? A válasz leginkább abban rejlik, hogy mindössze 70 (!!!) éve történtek ezen dolgok, alig egy emberöltővel ezelőtt...... a nagyszüleink generációjával! Nem egy több száz éves eseményről van szó, hanem egy elvileg felvilágosult, civilizált társadalomban bekövetkezett emberirtásról, melyben ráadásul könnyedén felismerhetjük a jelenlegieket, ezért olyan sokkoló a mai napig a téma. Persze nyilván nem hálátlan dolog ez irányba forgatni, de ha azt minőséggel teszik, akkor hol a baj? Nemes Jeles Lászlóék valóban képesek voltak új nézőponttal előállni, ahogy a kamera végigköveti főszereplőnket alig-alig eltávolodva, egészen klausztrofób, magába szippantó élmény. A néző néha legszívesebben elfordítaná a fejét, vagy éppen a baljós hangok irányába kapná tekintetét, de a kimért kamerakezelés ezt nem engedi, végig ott vagyunk kérlelhetetlenül Saullal. A valódi dráma ottmarad a képen kívül, a háttérben elmosódott tragédia pedig borzasztóan erős tud lenni, a suspense által táplált fantáziánál ugyanis nincs erősebb mozgóképes eszköz. Így nem is kellenek túlkapásokkal megtűzdelt jelenetek, szinte csak sodródunk az események áradatával, miközben nyilván hat ránk, amit látunk és hallunk, de mégsem érezni a kényszeredett célzatot az érzelmek, vagy megdöbbenés irányába. Ez a fajta direkt szentimentális visszafogottság és beszűkült nézőpont gyakorlatilag át is írja a műfajt holokauszt moziból, egyszemélyes drámává, mely leveszi a narratív terhet a haláltáborról, s csupán díszletnek használja. Összességében a Saul fia leginkább rendezői és technikai bravúr kategóriájába sorolható, mintsem magasztos történettel megáldott drámai alkotás, de éppen ebben van az ereje: visszafogottan, mégis kérlelhetetlen fókusszal, az utolsó zörejig átgondoltan mesél egy emberi tettről, egy embertelen közegben............. Szurkolok neki az Oscarra!! |
2015-07-26 23:59.29 |
Jéézusom ez meg miféle zárás volt?? Nem elég, hogy az előző részben végtelen elnyújtva 1-1 órában kellett végigszenvedni az esküvőt, majd a gyermekáldás „gyönyörű” jelenetét, most kiderült, nemhogy az utolsó kötet pénzhajhász kettészedésének, de az egész sztorinak nincs semmi értelme!! Összehívják a bandát innen-onnan, felállnak az olasz macsókkal szemben, majd szépen ki-ki megy a saját útjára. Ezt 2 órában!!! Miért? Minek? Hogyan születhetett meg ez a szánalmas „végkifejlet” az írónő kicsi agyacskájában?? Már majdnem megjegyeztem magamban, hogy na végre valami történik, erre annullálják az egész 5 részes borzalom egyetlen valamirevaló jelenetét? Amatőr és teljes mértékben fantáziátlan............ |