![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A bosszú - Film Café, 22:55 |
Marlowe - Prime, 23:20 |
Hajsza egy gyilkos után - Filmbox, 23:50 |
Kétarcú január - Viasat3, 23:55 |
Magnólia - HBO2, 00:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
James Hong (96) |
Drew Barrymore (50) |
Kyle MacLachlan (66) |
Thomas Jane (56) |
Julie Walters (75) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Donald Trump - Vélemények |
Dolgok, amik nagyon idegesítenek |
A 211-es cella (sorozat) - Vélemények |
2022-es választás |
Nulladik nap (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Túl az Óperencián ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Diane Keaton ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2015-04-30 23:23.12 |
A Gyűrűk Urával felejthetetlent alkotott, képei valószínűleg fennmaradnak, amíg az emberiség.. ez azért nem kis dolog..
Nyugodjon békében. |
2015-04-18 00:21.18 |
A minőségi musical, mint fogalom egyre inkább kihalóban van, nemhogy évente, de lassacskán évtizedente érkezik egy-egy gyöngyszem, melyet egyszer Rob Marshall rendező is elkövetett már, így nem csoda, hogy izgatottan vártam produkcióját. Sajnos azonban csak részben hozta a várakozásokat. Ugyan a klasszikus meseelemekből összetoldozott sztori egészen jól működik, a szereplőgárdára egy rossz szavam sem lehet, és a dalok némelyike is rögtön dúdolhatóvá válik. De úgy ennyi........ nem éreztem az akusztikus vibrálást, nem kapott el a varázslat, mit egy Disney musicaltől várna az ember, nem merültem a kép és hang tökéletes ötvözetében, csupán mert ilyen nem volt......... vagyis néha karcolgatták a dolgot, de azt is leginkább alulról. Nem ismerem az eredeti Broadway előadást, nem tudom hol akadt el az igazi szikra, a rendezőben, vagy az alapműben keresendő a dolog nyitja, de sajnos nem sikerült felérni a 90-es évek fantasztikus dalaival megtöltött rajzfilmjeihez.
Összességében, ha nem is szippantott magába, de alapvetően tetszett, amit láttam és hallottam. Persze Rob Marshall múltját ismerve tudjuk jól, lehetett volna még ez sokkal jobb is. A musical csodára pedig még várhatunk tovább........... |
2015-04-02 00:36.42 |
A háborúskodás mindig is az erősebbik nem asztala volt, kirobbantó okaik pedig legkülönfélébb ostobaságokon alapultak: hatalomvágy, hiúság, nő, vallás…hogy csak egy párat emeljek ki. Kathryn Bigelow nevezetű hölgy (!) mozija azonban nem boncolgatja a miérteket, nála Irak is csupán egy díszlet, a nagyhatalmi játszmák színpada, ahol azonban átlagemberek ölik egymást halomra. Viszont az igazi harc az emberek lelkében zajlik, akiket az átéltek mindenképp egy életre megváltoztatnak. Valaki teljesen meghasad az értelmetlen vérengzés közepette, néhányan ráeszmélnek az élet mulandóságára, egyesek pedig valóságos rabjává válnak, mert nem képesek többé az ereiket telepumpáló adrenalin nélkül meglenni, a száguldó pulzus okozta mámor ad értelmet életüknek........vagy legalábbis élteti, izgatja, felpörgeti őket arra a pár percre, és ez számukra a mindent jelenti.
Bigelowék kíméletlen mutatnak rá ezen benső küzdelmekre, rávilágítva mennyire megrontja a katonákat a háború. Nem is értem, mit néz, aki a Hurt Lockerben toborzó propagandát kiállt...... én láttam benne barátot elveszíteni, családot szétszakadni, ártatlanokat valósággal szétrobbanni, gyermeki tetemben pokolgépet felfedezni......mindezt homok, por, veríték, romok és szeméthegyek közepette....... Nem tudom, nekem nem hozta meg a kedvem egy kis közel-keleti kiruccanáshoz. Ami azonban a borzalmak közepette is élvezetes filmmé tudja varázsolni a mozit, az átgondoltan, fokozatosan felépülő feszültsége. Néha annyira sűrű a képek hangulata, hogy szinte vágni lehet, olykor valóban lélegzetvisszafojtva lehet csak figyelni az eseményeket. A film eleji robbanás jelenete igazán emlékezetes audio-vizuális megoldással bizonyára mindenki számára emlékezetes marad, de a suspense a továbbiakban is alig apad, szinte észrevétlenül, folyamatosan kapjuk a kisebb-nagyobb feszültségbonbonokat, hogy aztán a szupermarketben állva megérthessük főhősünk ürességét, hiányérzetét. Összességében markáns hangulatú és véleményű független mozi, melynek sikere leginkább a kompromisszumoktól mentes rendezői jelenlétben keresendő, minek köszönhetően a képsorok közelében sem ólálkodik a hollywoodi giccs, ahogy a megrendezett, színpadi drámaiság sem. Mondanám, hogy igazi „tökös” munka, de......de csak gratulálni tudok a rendezőhölgynek, mert ezzel bizony a legtöbb agyonsimogatott férfi kollégáját maga alá gyúrta. |
2015-03-26 00:48.48 |
Felejthetetlen élmény volt újranézni nagyvásznon, néha tényleg úgy éreztem mintha egy másik mozit néznék, annyira mást, többet nyújtottak egyes jelenetei. Természetesen a nagytotálok csak filmszínházas méretekben nyerik el igazi erejüket, az űr végtelensége szinte beszippantja a nézőt magával, ahogy együtt kapkodjuk a levegőt főhősünkkel.
Utólag látni mekkora vízió volt ez Kubrick részéről, ne feledjük olyan évjáratban, mikor az űrutazás csak kezdett kibontakozni, a számítógépek meg szinte a szorzótáblát gyakorolták..... iszonyatosan megelőzte a korát, mind gondolatiságát, mind megvalósítását illetően, hogy gyakorlatilag a mai napig (lásd Interstellar) alapot biztosítson műfajának. Lenyűgöző alkotás, egy életen végigkíséri az embert. |
2015-03-03 15:08.51 |
Ne aggódj nem adtam érte pénzt, szégyelném is magam.:)) |
2015-03-02 02:22.08 |
Nem támasztottam magas elvárásokat a mozi felé, de azokat is sikerült mélyen alulmúlnia....
Röviden a film jellemzőiről: - ez a film gyakorlatilag nem szól semmiről, de amiről szeretne is, azt is torzítva teszi - inkoherens érzelmi ábrázolás - amatőr vágások sorozata, keveset mutató, és még kevesebbet sejtető képekkel - a jelenetek igénytelenül egymásra hányt kockák sorozata, nincsenek valódi összekapcsoló momentumok - iszonyat gyenge erotika, soft pornónak is édes kevés, ennél szinte még a Barátok köztben főműsoridőben, és 12es karikával is többet nyújtanak....Bandika által!! - végtelen összecsapott zárás (az ember felbassza magát, hogy a semmit leste 120 percen keresztül) - ..stb napestig lehetne sorolni.. Tudom eleve egy gyújtósnak való könyvből nem lehet maradandót alkotni, de még ennek tükrében is megdöbbentő fércmunkát sikerült lerakni az asztalra. A 2 óra alatt végig az az érzésem volt mintha középsulis média faktos srácok unalmukban hozták volna össze, mind külső megvalósítását mind belső ábrázolását (karakterek lelkivilága, kapcsolatuk működőképessége) megmagyarázná a dolog.... Így viszont értetlenül állok azelőtt, hogy Hollywoodban manapság miként kerülhet egy ennyire igénytelen alkotás a nagyvászonra.... |
2015-02-22 22:33.52 |
Évek óta a legizgalmasabb gálának ígérkezik az idei, végre nincsenek kőbe vésve a díjazottak már az esemény előtt 1 hónappal.
Az én tippjeim: Legjobb film: Birdman Legjobb rendező: Boyhood (Richard Linklater) Legjobb férfi főszereplő: A mindenség elmélete (Eddie Redmayne) Legjobb női főszereplő: Still Alice (Julianne Moore) Legjobb férfi mellékszereplő: Whiplash (JK Simmons) Legjobb női mellékszereplő: Boyhood (Patricia Arquette) Legjobb eredeti forgatókönyv: Birdman Legjobb adaptált forgatókönyv: Kódjátszma Legjobb vágás: Boyhood Legjobb fényképezés: Birdman Legjobb hangkeverés: Birdman Legjobb hangvágás: American Sniper Legjobb filmzene: A mindenség elmélete (Jóhannsson) Legjobb dal: Selma Legjobb látványtervezés: Grand Budapest Hotel Legjobb jelmeztervezés: Grand Budapest Hotel Legjobb maszk: Grand Budapest Hotel Legjobb vizuális effektusok: Interstellar Legjobb animációs film: Így neveld a sárkányodat 2 |
2015-02-16 01:23.12 |
A Billy Elliot valami egészen fenséges mixe elegáns vígjátéknak, családi- valamint motivációs karakterdrámának. Daldry sikere a hozzávalók precíz adagolásában rejlik, a cselekmény folyamán szinte mi is megéljük a kiskrapek valamennyi örömét, kétségét, fájdalmát, együtt bontogathatjuk táncos szárnyainkat, retteghetünk egy felvételi kirívó borzalmaitól, és élhetjük meg a búcsúzás és új kaland komorédes keverékét. Lenyűgöző ez a fajta karakterazonulás, a rendező mellett Jamie Bell előtt is maximálisan le a kalappal, fiatal kora ellenére olyan őszinte, letisztult játékkal van jelen, hogy azt igen sok felnőtt irigyelné.
Egészen lenyűgöző erő, lendület, és érzelmek bújnak meg ennek az ártatlan kis mozinak álcázott remekműnek a valós belsejében, olyan magával ragadó filmélményt kínálva, hogy egy pillanatra sem tekint a néző a DVD lejátszó kijelzőjére. |
2015-02-15 02:52.48 |
Exodus (Alberto Iglesias)
http://www.youtube.com/watch?v=vylbLxhioIs (Goodbyes) http://www.youtube.com/watch?v=KJrViGnTkJk (The Vows) http://www.youtube.com/watch?v=bbBg7kLpxn0 (Tsunami) |
2015-02-15 01:59.00 |
Viszonylag erős jelöltlistát rakott össze az akadémia, melyek közül szerintem az Interstellar és A mindenség elmélete kimagaslik. 2 merőben más koncepciójú zene, Zimmer aláfestése egyé válik a képekkel, és hihetetlenül sokat ad a film érzelmi világához. Johannsson muzsikája jóval tradicionálisabb, visszafogottsága ellenére sok érzelem bújuk meg az ő kottáiban is.
Nem könnyű döntés, de én is Zimerre tenném a voksom, mert az ő munkája egyedibb, ambiciózusabb, már a mozi alatt hipnotizált, a sötét vetítőteremből hazaérve pedig rögtön meg akartam hallgatni, ami iszonyat nagy ritkaság már sajnos manapság... |
2015-02-14 22:11.12 |
Marianelli dallamai ismerősek lehetnek az Insterstellar előzeteséből.
http://www.youtube.com/watch?v=p_rEnuMeVM8 (V mint Vendetta - The Dominoes Fall) |
2015-02-11 00:40.53 |
Egyértelműen van igazság a mondandódban, óriási LOTR tisztelő révén az néha én szemem is zavarta a túlzott CGIra támaszkodás, de azért amit odaskicceltek abban általában van erő bőven. |
2015-02-11 00:36.38 |
Amúgy a Noé is szép munka volt effektek terén, igaz alapvetően újat az sem mutatott, de volt benne néhány igen erős képkompozíció. |
2015-02-11 00:29.07 |
Lego nélkül elég uncsi ez a kategória... a sárkányokból az első rész fantasztikus volt, ha nincs egy hasonlóan erős Toy Story simán nyerhetett volna is, de azért ez a folytatás közel sem éri el azt a szintet. Szerintem. |
2015-02-11 00:26.51 |
Hát a VES távolról sem tévedett... :)) |
2015-02-11 00:11.14 |
2011-ben is 3 helyre ment a 3 díj, mert a VES fő kategóriáját ("Outstanding Visual Effects in a Visual Effects Driven Feature Motion Picture") a Majmok bolygója nyerte.
[link] |
2015-02-11 00:07.45 |
Jelölés szinten azért elég nagy hiba volt kihagyni a Hobbit záró epizódját, CGI terén egyértelműen erősebb munka volt mint mondjuk az Amerika kapitány. Esetleg valóban a Godzilla is megérhetett volna egy nominálást, de ugye az ilyen stílusú mozik ritkán rúgnak labdába az Akadémiánál.
Győztest illetően én is az Interstellarra tippelnék, a majmok még anno a Hugoval szemben is kikaptak, pedig közel sem egy ligában mozogtak effektek terén. |
2015-02-10 21:35.52 |
Benett Miller már a Moneyball-lal is a sport mögé invitálta nézőit, az intenzív, lélekemelő mérkőzések helyett a háttérkulisszák érdekességeire fektetve a hangsúlyt. A Foxcatcher esetén hasonló a koncepció, a téma azonban kevésbé hálás. John du Pont karaktere csak eleinte tűnik a nagy hazafi megtestesítőjének, ahogy pereg a játékidő egyre kevésbé szimpatikus alak képe formálódik az ismeretlenből, akit többnyire dicsvágy hajt tetteiben. Az óriás krumpliorr mögé rejtett Carell ügyesen kelti életre a figuráját, hűvösségét, ridegségét folyamatos elegáns rezignáltsággal elérve. Egy idő után persze már kicsit unalmasnak tűnhet ez az egysíkúság, de nagyon is tudatos volt ez a fajta megjelenítés, a megfelelő távolságtartás elérése végett. Tatum birkózója lényegesen más ábrázolást kapott, neki voltak mélységei, felemelkedései, és le a kalappal az ügyeletes hollywoodi szépfiú előtt, mert abszolút megállta a helyét, és nem csak a felszedett plusz 10 kiló izom miatt.
A jó színészek ellenére azonban nem működik a film, pontosabban csak nyomokban. Ugyanis Miller minimalista, steril hozzáállása látványosan nem engedi felszabadulni a karakterek közötti viszonyrendszerben rejlő feszültséget. A legfőbb probléma, hogy nem ismerjük meg őket igazán közelről, nem mélyülünk el figuráinkban sem külön-külön, sem együtt, az erős alapozás hiányában pedig közepe tájt lefullad a sztori legfőbb motorja, ami igen komoly ütemvesztést eredményez a cselekménymenetben. Egész egyszerűen nekem majd végig olyan érzésem volt, mintha a rendező önkényesen válogatta volna össze az alkotórészeket, ami így nem áll össze egy kerek egésszé, botladozó dramaturgiát és narratív lyukakat eredményezve, főként motivációs kérdéseket, konfliktusokat illetően. Összességében harmatos filmélmény a Foxcatcher, minek 120 perce abszolút nem mozgatott meg bennem semmit. Egy eltolt hangsúlyokkal építkező kártyavár, amit a teljes összeomlástól a 3 remek színészi alakítás ment meg. Kár érte......... |
2015-01-31 23:56.50 |
Egyébként, ahogy nézegettem a kategóriákat simán előfordulhat, hogy 4 film is 3 díjat visz haza.
Boyhood (rendező, női mellékszereplő, vágás) Birdman (film, fotózás, eredeti szkript) Theory of Everything (férfi főszereplő, adaptált szkript, zene) Interstellar (vizuális effektek, és 2 hang) 5 is lehetne, ha a maszk Wes Anderson-ékhoz kerülne :)) |
2015-01-31 23:51.48 |
Amúgy elég érdekes, hogy a vágásnál kimaradt a Birdman. Tudom, hogy a parádés fotózáson van a hangsúly, de a folytonosság illúziójának megteremtésében igen nagy szerepe van az elrejtett vágásoknak is.
Na mindegy, a legnagyobb kihagyás különdíja azért a Lego movie-nak jár idén, még most se tudom, hogy sikerült kifelejteni..... pedig még a francos kis dalát is bejelölték. Nonszensz.:D |
2015-01-31 23:47.28 |
Innentől Redmayne nyeregben érezheti magát, GG, SAG és várható BAFTA győzelmével elég komoly meglepetés volna, ha Keaton elorozná előle a díjat. |
2015-01-31 23:45.21 |
Én azt gondolom, hogy az első forgatókönyv lesz a nyerő.
Linklater 12 évnyi, egyedülálló munkáját szerintem nem lehet nem elismerni, ha ezért nem jár szobor, akkor miért? Viszont valóban a PGA több mint valószínű elindítja a szakma szembefordulását a kritikusokkal, és a Birdman viszi a Best Picture-t. |
2015-01-31 23:25.47 |
Művészet és technológia példás vívmánya Aronofsky nagyívű világvége mozija, olyan képekkel elmesélve, melyek garantáltan székbe préselik a nézőt. A több milliárd ember számára szent írásként kezelt Bibliához nem hálás dolog hozzányúlni, pedig olyan nagyléptékű történeteket, tanmeséket tartalmaz, melyek szinte könyörögnek a nagyvászonért, azonban, ha az ábrázolásmód a legkisebb mód is eltér a leírtaktól rögtön hívők sokasága fordíthat hátat a produkciónak, ami sem marketinget, sem pedig bevételt tekintve nem kívánatos.
Ilyen szempontból bevállalós volt az amerikai rendező, mert keményen hozzányúlni az alapanyaghoz, szabadon értelmezni, úgymond emberivé tenni. Nekem különösen tetszett, hogy bár Bibliáról van szó hőseit nem ábrázolja szentként, Noé nagyon is esendő figura, ki öl szeretteiért, hagy az óceán martalékává lenni ezreket hitéért, és sokáig nem tágít rögeszméje mellől sem. A végén persze kap némi feloldozást - mégiscsak földi élet megmentőjéről van szó -, de egy abszolút élettel teli karakter ugyanúgy tele pozitív és negatív tulajdonsággal, mint bármelyikünk. Azonban a film kivételes vizualitása helyezi fel igazán a koronát, melyet nem csupán egyszerű közvetítő közegként kezel, képi hatásai szinte atmoszférát képezve lengik be a felvételeket, olykor elkápráztatva, olykor pedig elborzasztva a nézőt. A csodálat csúcsa egyértelműen Noé teremtésmeséje, minek megjelenítése zokszó nélkül az év egyik leglátványosabb jelenete, lepipálva megannyi mainstream vetélytársát (nem is beszélve arról milyen elegánsan egyesíti a tudományt és vallást!). A mélypont pedig a félelmetes módon ábrázolt emberi mocsok, mely lecsupaszítva mutatja be a humánumot, rávilágítva mit veszthetünk (vesztünk?), ha az emberiség mindenáron uralma alá akar hajtani mindent mi körülveszi. Összességében könyörtelen vizuális attrakció, mely a modern kor eszközeit maximálisan kihasználva meséli el a bárka történetét, emberi esendőségről, gyarlóságról......hívők és nem hívők számára egyaránt. Ha pedig az utolsó fél óra túlhangsúlyozott feszültségbombája nem nyújtaná el úgy a végkifejletet....... de sebaj, így is öröm látni, hogy a szigorú stúdiókontroll jellemezte Hollywoodban nagy költségvetés mellett is akad még egyediség, ami persze könnyen megosztó lehet, de hát pont ettől olyan szép ez a műfaj. :) |
2015-01-31 01:35.52 |
"Are you paying attention?"
Azt gondolom, hogy megannyi II. világháborút megidéző mozi után ma már viszonylag kevés újat lehet mesélni erről az időszakról, mármint olyat, ami valójában vásznat érdemel, Alan Turing ténykedése azonban egyértelműen ezen kivételek egyike. A film elegáns mixe a történelmi valamint életrajzi adaptációnak, a háború jól ismert nagy eseményeiben szépen helyezi el az Enigma megfejtésének történetét. A kódtörés közepette remek krimigombolyaggal engednek minket játszani, melyik karakter kém, melyik összeesküvő, és ha besúgó, akkor biztosan a rossz oldalon áll? Emellett a cselekmény mélységét tovább növelik a finoman beépített gondolatok női egyenjogúságról, homoszexualitásról......... a főszereplő személyes drámáján különösen utóbbi fájdalmasan megélhető, miként válik a társadalmi elítélés és ostobaság áldozatává, pont azok által, kiket könnyen maga menthetett meg. Benedict figurája minden ilyen árnyalatát hibátlan jeleníti meg, bevallom eleddig leginkább csak lehengerlő basszusával fogott meg, ezúttal azonban mint mesteri színész nyert meg. De a mellékszerepekben megjelenőkről is csak dicsérő szavakban lehet nyilatkozni, mindenki a maga profizmusával teszi hozzá a magáét a siker érdekében. Összességében valóban érdemes odafigyelni a Kódjátszmára, mely kiválóan ütemezett, letisztult, felesleges jelenetektől mentes adaptációja egy olyan történelmi tettnek, melynek jelentőségét valószínűleg megtippelni is alig lehet. Az összképen pedig az sem csorbít, hogy néha lazán kezel bizonyos múltbéli tényeket, és ha muszáj, a forgatókönyvíró az íves dramaturgia oltárán feláldozza a szigorú hitelességet, azonban ezek az apróságok inkább a film javát szolgálják, így aligha lehet megszólni érte a készítőket. |
2015-01-26 03:10.48 |
Annyira egyetértek veled, hogy töröltem is a gépemről a saját irományomat, mert kb ugyanezeket tudtam volna leírni. :)
Alapvetően szép mozi, mint életrajzi mű erősnek is mondható, de a karakterdráma néha picit sok, időnként éreztem, hogy valósággal vadásznak az érzelmeimre..... A színészek viszont valóban briliánsak, a zárójelenet pedig tökéletes. |
2015-01-25 14:18.47 |
Elrond "hisztije" azért egészen érthető, elvégre lányától ÖRÖKRE kellett megválnia. Arwen ugye meghalt nem sokkal Aragorn után, és átkerültek a túlvilágra, azonban Elrond hallhatatlan lévén az idők végéig Valinorban maradt.. |
2015-01-24 16:38.47 |
Pont tegnap néztem meg ezt a filmet, végig remek jazz zenék szólnak benne. |
2015-01-24 16:32.24 |
A film számomra olyan, hogy nem szeretném többet látni, de a zenéje valóban sokszori újrahallgatásra készteti az embert. |
2015-01-24 16:29.05 |
Mindig büszkeséggel tölt el, hogy Hollywood egyik legjobb filmzenéjét egy magyar szerezte. :) |
2015-01-24 16:24.55 |
Az első link nem jó és csak rövidített van fen... :/
http://www.youtube.com/watch?v=nxUpnMn13nM (Shores of the Long Lake) |