Spirulina + Chlorella 500 mg tabletta rendelés
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Mindörökké Brigitte Bardot
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

2024-11-07
A hullahó-akció
A sárkányőrző
Anora
Az örökös
Halálszint felett
Holnap meghalok

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Ébredések
- Film4, 22:00
Kívülállók
- Direct One, 22:05
Agyas és agyatlan
- Film Café, 22:15
Dr. Hope - Egy asszony nem adja fel
- Story4, 22:45
Közellenségek
- HBO2, 22:50

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Danny DeVito (80)
Martin Scorsese (82)
Stephen Root (73)
William R. Moses (65)
Sophie Marceau (58)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
A bérgyilkos (1991) - Legjobb szövegek
Gladiátor 2. - Vélemények
Vicces képek
A temetőkapu - Vélemények
Suttogás - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Paraziták: A szürkeség aaaaa
Stephen Root aaaaa

 

Cantri hozzászólásai

Ugrás Cantri adatlapjára

elejére ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... végére

Elysium - Zárt világ - Vélemények

2013-04-14 22:23.52
Nem lesz rozoga.))


A legjobb filmzenék!

2013-04-13 03:12.52
Nicholas Hooper zenéjének az eddigi legsötétebbnek, és az elődeinél lényegesen drámaibb hatásúnak kellett lennie. Az előbbit kifejezetten lassan, és halkan kibontakozó témákkal kívánta megoldani, a sötét erők ritka megjelenését pedig lüktető zenei megoldásokkal nyomatékosítja. A drámai vonulatot a hangzatos kórusmunkák mellett leginkább a vonósok erőteljes felszólalásai hivatottak érzékeltetni, gyakorlatilag maximális sikerrel, de a keserédes hárfán szólaltatott szerelmi témára sem lehet egy rossz szavunk sem. Hooper tehát elődeihez méltón mondott búcsút a szériának bizonyítván, hogy kvalitásai jóval tovább mutatnak a TV-s filmiparon.

Harry Potter és a Félvér Herceg

http://www.youtube.com/watch?v=InbY9rHMee0 (Opening)

http://www.youtube.com/watch?v=3MvHMPKg6oE (In Noctem)

http://www.youtube.com/watch?v=VIIB7CntzOo (When Ginny Kisses Harry)

http://www.youtube.com/watch?v=nvzBTL0MslE (Journey To The Cave)

http://www.youtube.com/watch?v=nLnqd707Fnw (Dumbledore's Farewell)


Harry Potter és a Félvér herceg - Vélemények

2013-04-13 03:04.22
Hosszú idő után képes volt a széria megtartani az aktuális rendezőjét, így a Félvér Herceget ugyanaz a David Yates dirigálta le, aki az előző felvonást is elkövette. Személye eléggé megosztóvá vált korábbi Potter munkája után, visszatérésének így legalább annyian nem örvendeztek, mint akik igen. Az angol rendezőnek véleményem szerint ezúttal még komolyabb kihívással kellett szembenéznie, hiszen az eddigi kötetekkel szemben a hatodikban egymásnak szinte teljesen ellentmondó hangulatvilágok jelennek meg. Ugyanis a Félvér Herceg egyrészt már-már dark fantasy elemekkel hódító, kifejezetten baljós hangulatú történet, ugyanakkor a Roxfortban nem áll meg az élet, és a hormonjaik által vezérelt fiatalok egymással szerelmi viszonyokat fonogatnak. Sajnos a filmben ezt a két stílust nem sikerült egységes atmoszférába összekovácsolni, így annak cselekménymenete olykor kifejezetten csapongó, ezáltal pedig egy fantasztikus jelenetet simán követhet egy kifejezetten arcpirító mozzanat. A probléma a hangsúlyok elhelyezésében van, ha nem igyekeztek volna egyenlőségre törekedni, akkor a könyv humoros oldala tökéletesen funkcionált volna a komor hangulat oldására, de túlzott jelenlétével már inkább rombolja azt. A tiniszál ráadásul önmagában sem túl működőképes, annó Newell a Tűz Serlegében remekül elkapta a csetlő botló érzelmi szárnybontogatásokat, itt azonban leginkább Ron röhejes kapcsolatát helyezték előtérbe, Harry vonzalmai pedig egy-két valóban eltalált jelenetet leszámítva inkább gyermekdeden és súlytalanul lettek felépítve. Yates szerencséjére azonban továbbra is Cuarón stílusát utánozza, a könyv pedig elegendő sötét és nyomasztó jelenetet adott a kezébe, melyekkel sokkal jobban elboldogul, így pedig tudja kompenzálni hibáit. A gonosz erők nyomasztása, mint az egyik fontos elem kellő hangsúllyal van a vásznon, így a néha fárasztóan humoros jelenetek után kifejezetten jóleső érzés kicsit elmerülni ezekben a mozzanatokban.

Azonban a film tökéletlenségét hiba volna csupán Yates nyakába varrni, elvégre ő leginkább abból az alapból dolgozgathatott, melyet elé raktak. A szkript pedig nem jobb, mint a rendezői tevékenység, pontosabban a kettő nagyon is összefügg. Azon már senki sem lepődik meg, hogy a történet szerteágazó cselekménye erőteljes metszéseket ment keresztül, sőt mi több figyelembe véve a regény varázsát, terjedelmét és részletességét ez nagyon is szükséges adaptálási lépés. A változtatások nagy része, legyenek bármily fájók, legtöbbször indokoltak, és érthetők, de itt már nem arról van szó, hogy a fanok kedvenc jelenetei kerültek a perifériára, hanem az egész szériát meghatározó kulcsfontosságú jelenetek és információk maradtak a vágószobában. Ennek az epizódnak elsősorban Voldemort múltjáról kellett volna szólnia, nem is azért mert a hiányozó elemek miatt nem volna érthető a későbbi végkifejlet, hanem azért mert a hátralévő két film Harry és Voldemort egyre közeledő végső összecsapásáról szól ehhez pedig nem ártott volna a gonosz ábrázolását elmélyíteni. Mindezek ellenére mégis azt gondolom, hogy a döcögések, beragadások ellenére volt megfelelő eleje, közepe és vége ennek a résznek is, bátran válogatott az alapműből (talán kicsit túlzottan is....), és végső soron a legfontosabb, hogy az is értheti a történetet, aki lusta elolvasni a könyvet.

A trükktechnika természetesen hozza a kor legmagasabb szintjét, ez egy Harry Potter mozi esetén már evidenciának számít. A film eleji hídrombolás olyan kitűnő hang és vizuális megoldásokkal került megalkotásra, hogy a megalomán katasztrófafilmjeiről híres Emmerich valószínűleg sárgult az irigységtől, de a kviddicsről is elmondható, hogy sosem volt még ilyen élethű, az ember már-már tényleg elhiszi, hogy ezek a srácok seprűkön lovagolva valamilyen sportot űznek. A film végi barlangos jelent pedig abszolút képes a csúcspontot hozni, és nem csupán látvány terén. Dumbledore lángörvénye esetén úgy dübörög a vizualitás a vásznon, mint Potter moziban korábban soha, ahogy előtör belőle a fehér varázsló, és kitaszítja a gizda hullaszerű figurákat a szélesvászon szélére...... egyszerűen lenyűgöző mozzanat.
A film látványvilága egyébként inkább a gótikus horrorokét idézi, mintsem egy hollywoodi gyerekfilmét. Delbonnel fotózását a gyönyörű nagytotálok, a tökéletesen elkapott apró momentumok és a tű éles képek jellemzik, minden egyes beállításán látszik, hogy kiváló szeme van a szakmájához. A szépen (és nem agyon) szűrőzött képein pedig örömmel pihen meg a néző szeme, sötét tónusú képi világa végig szépen meghatározza a hangulatot. E tekintetben elengedhetetlenül fontos volt a megfelelő aláfestés is, Hooper pedig szépen hozza is komor kottáit. Zenéjének az eddigi legsötétebbnek, és az elődeinél lényegesen drámaibb hatásúnak kellett lennie. Az előbbit kifejezetten lassan, és halkan kibontakozó témákkal kívánta megoldani, a sötét erők ritka megjelenését pedig lüktető zenei megoldásokkal nyomatékosítja. A drámai vonulatot a hangzatos kórusmunkák mellett leginkább a vonósok erőteljes felszólalásai hivatottak érzékeltetni, gyakorlatilag maximális sikerrel, de a keserédes hárfán szólaltatott szerelmi témára sem lehet egy rossz szavunk sem. Hooper tehát elődeihez méltón mondott búcsút a szériának bizonyítván, hogy kvalitásai jóval tovább mutatnak a TV-s filmiparon.

Összességében botor dolog lenne azt állítani, hogy nem sikerült jól, vagy, hogy nem volna méltó a többi Harry Potter filmhez, de még is kár érte, mert talán a legnagyobb kihagyott ziccer az egész szériában. De végül is Yates összerakott egy jó átvezető részt, mely kellően tölti be a funkcióját, azaz tovább sodorja az esemény szálait, fokozza a várakozásokat, illetve a gyülekező felhők között felkészít arra, hogy hamarosan elszabadul a pokol.


A legjobb filmzenék!

2013-04-13 01:03.24
Ez valóban nagyon kellemes hallgatnivaló.


2013-04-10 00:09.16
Az új rendező a zeneszerzői posztra magával hozta a korábbi alkotásaihoz is komponáló Nicholas Hoopert, akit valószínűleg hazáján kívül nem sokan ismertek a szakmában. Persze lett is nagy felháborodás, hogy egy ennyire ismeretlen ember veszi át a stafétát John Williams-től és Patrick Doyle-tól. Nos, azt hiszem brit komponista alaposan meglepett mindenkit, mert szerzeménye bizony a mozifilmek világában is megállja a helyét. Ugyan szerzeménye közel sem lett olyan nagyszabású vagy színes mint a korábbi két zeneszerző esetén, de el kell ismerni hangulatos aláfestést hozott össze, modernebb zenei megközelítése pedig kifejezetten jól illik a Főnix Rendje realisztikusabb világához.

Harry Potter és a Főnix Rendje

http://www.youtube.com/watch?v=dHVdeRMLjXA (Fireworks)

http://www.youtube.com/watch?v=XVZNdUn0yrA (Dumbledore's Army)

http://www.youtube.com/watch?v=gHYTvloyeHU (The Room Of Requirements)

http://www.youtube.com/watch?v=QPQpHdck1F0 (Possession)

http://www.youtube.com/watch?v=O09yX6Y1ieQ (Flight of the Order of the Phoenix)


Felhőatlasz - Vélemények

2013-04-09 22:30.25
Emlékeim szerint egyikünk sem állított olyat, hogy ez a bizonyos film a mondanivalóért készült volna el, én legalábbis bizonyosan nem soroltam fel. Szóval ez eléggé mellé ment:))

de szerintem tényleg itt az ideje abbahagyni, már unalmas....


Harry Potter és a Főnix Rendje - Vélemények

2013-04-09 01:14.51
Bármely szériában piszok nagy kihívás egy ötödik felvonást összehozni, legyen az alap bármily jó, cselekményügyileg, dramaturgiailag vagy karaktereit illetően. Egész egyszerűen a könyv és a film teljesen más médium, nem elég csupán az írott betűket képek formájába önteni, egy sokadik folytatásnak ugyanis a szérián belül egy lépcsőfokot kell jelentenie, meg persze önmagában is működőképesnek kell lennie. Ezt újabb koncepcionális szemlélettel, friss impulzusok behozatalával lehet legcélravezetőbb módon megtenni, de a Főnix Rendje esetén nem érkeznek azok a bizonyos pluszok, amik képesek lennének feldobni a sorozatot, megmentve a megrekedéstől. Merthogy itt tulajdonképp erről van szó. David Yates ugyan koránt sem olyan pocsék rendező, mint amilyennek a legtöbb rajongó beállította, de a széria frissességének megőrzésével kétségtelenül nem tudott megbirkózni. Igazából ez nem is meglepő, hiszen ő csak egy jó „iparos”, aki egy iparos munkát hozott össze, azaz jó, amit látunk, élvezetes is olykor, de kicsit jellegtelen és kevés is ugyanakkor. Jómagam nagyon szívesen megnéztem volna Jean-Pierre Jeunet verzióját, azt hiszem az ő szerzői meglátásai eleget tettek volna az említett kihívásoknak. Nagy kár, hogy nem vállalta el.

Pedig mint mondottam nem rossz rendező ez a Yates, a kötet hangulatát például prímán átültette mozgóképre, és Cuarón realisztikusabb látásmódját is ügyesen görgette tovább. A tempóra sem lehet éppenséggel ráaggatni a csigalassú jelzőt, sőt e tekintetben szerintem még túl is lőttek picit a célon. A sztori olyannyira meg lett vágva, hogy azzal a paradoxonnal kell szembenéznünk, hogy a leghosszabb könyvből készült a legrövidebb film, és ez bizony meg is érződik. A történetet illetően a legnagyobb probléma, hogy szemmel láthatóan csak arra törekedtek, hogy a lényeg valahogy bele legyen passzírozva a szűkre szabott játékidőbe, a részletek pedig nem lettek megfelelően kidolgozva. Így a sztori egészébe nem nagyon lehet belekötni, de a történet nem kapott igazi mélységet. Pedig az aktuális kötet egyik legnagyobb pozitívuma az Agatha Christie-t idézően furfangos cselekményszövés, aminek köszönhetően az egyik legélvezetesebb és izgalmasabb könyv a szériában. Szerettem volna, ha ez az adaptációról is elmondható, de sajnos nem így lett, mert a forgatókönyv túlzott tömörítése miatt szinte végigrohan a fontosabb jeleneteken és információkon, így egyetlen nagy szálat kreálva egy egyébként szövevényes eseménysorból.

Viszont mivel egy alapjaiban véve vizuális műfajról van szó, azt meg kell említeni e tekintetben most sem érheti rossz szó a ház elejét. A díszletesek újfent hiteles, és baromi részletes környezetet biztosítanak, a Mágiaügyi Minisztérium barokkos megjelenítése pedig még a franchise-ban is egy külön látványfejezetet jelenet. A képi megjelenítés erős mint mindig, egyedül talán Hagrid "kis" tesóján lehetett volna dolgozni még egy picit, viszont a két varázsló gigászi összecsapásánál úgy dübörög a vizualitás a képernyőn, mint még talán soha korábban.
Az új rendező a zeneszerzői posztra magával hozta a korábbi alkotásaihoz is komponáló Nicholas Hoopert, akit valószínűleg hazáján kívül nem sokan ismertek a szakmában. Persze lett is nagy felháborodás, hogy egy ennyire ismeretlen ember veszi át a stafétát John Williams-től és Patrick Doyle-tól. Nos, azt hiszem brit komponista alaposan meglepett mindenkit, mert szerzeménye bizony a mozifilmek világában is megállja a helyét. Ugyan szerzeménye közel sem lett olyan nagyszabású vagy színes mint a korábbi két zeneszerző esetén, de el kell ismerni hangulatos aláfestést hozott össze, modernebb zenei megközelítése pedig kifejezetten jól illik a Főnix Rendje realisztikusabb világához.
Mivel Voldemort nagyúr visszatért, így a történetben rejlő sötét vonal erőteljesen eluralja a művet. Azonban mégsem a Sötét Nagyúr az aktuális rész legfőbb negatív szereplője, mert ezt a titulust elorozza előle az akaratos, hatalom- és rendmániás és végtelenül kiállhatatlan Dolores Umbridge professzor. J.K. Rowling regényfolyamában annyi mellékszereplő található, hogy a filmekben ezek csak ritkán tudnak igazán kiteljesedni, de Imelda Staunton a lehető legnagyobb teret kapta rendezőtől, így az utóbbi évek egyik legjobb női negatív alakítását láthatjuk a filmben. A brit színésznő remek átélésével simán ellopja a show-t a többiek elől olyan kitűnően formálja meg a gyűlölt tanár alakját, hogy még a legjámborabb nézőket is képes kihozni a béketűrésükből. Micsoda átalakulás ez a Vera Drake-ben látott angyali karakterhez képest. Lenyűgöző.

Összességében ennél az epizódnál ki lehet jelenteni, hogy egy kicsit megrekedt a széria, persze egy 8 részes sorozat esetén ez nem olyan meglepő (inkább az lett volna, ha nem történik meg), de leginkább azért kár, mert az egyik legjobb alapanyagnál esett meg, innentől kezdve pedig egyértelműen az alkotók hibájáról van szó. Ennek ellenére még így is egy élvezhető alkotás lett ez, hiszen azt a keveset, amit meg mutat nekünk Yates a regényből azt kétségtelenül egészen jól teszi. Csak itt nem nyert igazságot a régi mondás miszerint a kevesebb néha több.......


A legjobb filmzenék!

2013-04-08 22:59.32
Amikor egy zeneszerzőnek John Williamset kell váltania nem tarthatja túlzottan szerencsésnek magát, ilyenkor óhatatlan az összehasonlítás, a méregetés, hogy képes-e az „újonc” azt a bizonyos lécet megugrani. Patrick Doyle persze úgy újonc a szakmában, mint Piton Potter rajongó, és a karmesteri pálca átvételét sem teherként élte meg, hanem sokkal inkább megtiszteltetésként tekintett a lehetőségre. Doyle nem kívánta Williams témáit unalomig ismételni, hanem az eddig megszokott hangszerelés és előadásmód viszonylagos megváltoztatásával óhajtotta újragondolni az egészet. A zenei világot füllel hallhatóan kicsit más irányba mozdította el, a helyenként komolyzenei sajátságokat magán hordozó mű szinte teljesen mentesült a gyermeki bájtól, helyette pedig sokkal komorabb dallamok vették át a szerepet. Ami viszont cseppet sem változott, hogy a kis varázslótanonc negyedszerre is egy nagyon hangzatos, változatos dallamvilágú aláfestést kapott, mely a sötétebb pillantok mellett továbbra is meseszép témáival képes igazán hallgatója szívének közelébe férkőzni.

Harry Potter és a Tűz Serlege

http://www.youtube.com/watch?v=2tmeTNGQCOU (The Story Continues)

http://www.youtube.com/watch?v=3fHddBE4ZlQ (The Quidditch World Cup)

http://www.youtube.com/watch?v=y_fOgmjM5go (Foreign Visitors Arrive)

http://www.youtube.com/watch?v=2iqn-hYPyrk (Harry in Winter)

http://www.youtube.com/watch?v=GXP5q1hS_KI (Potter Waltz)

http://www.youtube.com/watch?v=Sb3gGTTFLSA (Death of Cedric)


Felhőatlasz - Vélemények

2013-04-08 22:49.10
Srácok szerintem ezt abba kéne hagyni, vannak olyan emberek, kik inkább szíven döfnék magukat, mintsem elismerjék, hogy nincsen igazuk. Ezzel nincs mit tenni.

Viszont a topicnak most már kifejezetten nem tesz jót, ez a sok off.


A legjobb filmzenék!

2013-04-08 22:39.33
Igen, tényleg sokan csak a leghíresebb műveit ismerik, pedig valóban igen kreatív zeneszerzőről szó. Személyesen én őt tartom a legnagyobbra. :)


Harry Potter és a Tűz Serlege - Vélemények

2013-04-08 02:19.33
Mágikus thiller

Az amerikai Chris Columbus kicsit „hálivúdias” megközelítése, illetve a mexikói Cuarón egyedi látásmódú megvalósítása után mindenki izgatottan várta, hogy a jelenkori angolszász irodalom legnagyobb dicsőségéhez miként nyúl egy vérbeli szigetországi direktor. Mike Newell rendezői hozzáállását szemmel láthatóan igyekezett a korábbi tapasztalatokhoz igazítani, így visszahozta Columbus mágikus atmoszféráját, ugyanakkor annak színes mesevilága helyett a Cuarón által felvetett sötétebb tónust vitte tovább, sőt szemmel láthatóan rá is erősített erre. Persze a dolog nem merül ki csupán a napsütéses órák számában, érezhetően igyekezett a történet adta lehetőségekkel élni, és minden eddiginél jobban érzékeltetni, hogy Harry Potter világa koránt sem egy tündérmese, és hogy ezek a varázslók és boszorkák mágikus képességeik ellenére nagyon is igazi emberek..... az az nem idegen tőlük a féltékenység, a gyarlóság, sem pedig az ármánykodás.

A negyedik Potter könyv egyik legnagyobb erénye a fordulatos és sokfelé ágazó cselekménye, a Tusa próbái rendkívül izgalmasak, a történet finoman bővül a tinédzserkor jegyeivel, és ezúttal minden eddiginél drámaiabb eseményeket élhetünk át. A készítőknek tehát az eddigi legnagyobb kihívással kellett szembenézniük az adaptációt illetően, elvégre ezúttal már egy több mint 600 oldalra rúgó történetet kellett megfelelő köntösbe tömöríteniük. A lecke tehát fel volt adva, aminek (talán várható módon) nem sikerült maximálisan megfelelni. A forgatókönyv szemmel láthatólag igyekszik a cselekmény főbb pontjait kiemelni, és azok köré építeni a sztorit, ez a koncepció pedig csak (nagy) részben működik. A lényeg kiemelésével sikerült elérni, hogy átjöjjön a könyv veleje, hangulata és szellemisége, azonban a mellékszálak csonkolása kicsit betesz a film teljességének, tökéletes megértésének. A történet olykori foltjait azonban igyekszik betömni a kellően kidolgozott drámai vonulat, valamint a kitűnően ábrázolt fiú-lány kapcsolat, mely által remekül ragadták meg a tinihangulatot, így a szerelem és a kamaszkor minden nyűgje és öröme is kellően hangsúlyos szerepet kap a filmben. Emellett a cselekmény csúcspontja és kulcsmomentuma hibátlan jelenet formájában került ki a vágószobából. A Sötét Nagyúr visszatérése egy négy epizód által felépített feszültség kitöltése egy remekbe szabott Ralph Fiennes segítségével. A brit színésznek nem jutott túl sok idő, de azt maximálisan kihasználta, játékával minden szemet magára vonz, kisugárzásával, apró mozzanataival pedig pillantok alatt képes volt karakterének alapjait lerakni.

A látvány hatalmas hangsúlyt kap a filmben, a különböző számítógépes technikákat pedig előszeretettel alkalmazták az alkotók. Ez persze cseppet sem árt a filmnek, hiszen Harry világa tovább tárulkozik, jobban eltávolodik a történet a klasszikus helyszínektől, egy még furcsább, ködösebb mesevilágba kalauzolva el minket. Jelentősebb szerepet kapnak a hatalmas, gigászi terek és - a továbbra is lenyűgöző részletességet mutató - épületek, a monumentalitás pedig nagyon is jót tesz a filmnek.
Amikor egy zeneszerzőnek John Williamset kell váltania nem tarthatja túlzottan szerencsésnek magát, ilyenkor óhatatlan az összehasonlítás, a méregetés, hogy képes-e az „újonc” azt a bizonyos lécet megugrani. Patrick Doyle persze úgy újonc a szakmában, mint Piton Potter rajongó, és a karmesteri pálca átvételét sem teherként élte meg, hanem sokkal inkább megtiszteltetésként tekintett a lehetőségre. Doyle nem kívánta Williams témáit unalomig ismételni, hanem az eddig megszokott hangszerelés és előadásmód viszonylagos megváltoztatásával óhajtotta újragondolni az egészet. A zenei világot füllel hallhatóan kicsit más irányba mozdította el, a helyenként komolyzenei sajátságokat magán hordozó mű szinte teljesen mentesült a gyermeki bájtól, helyette pedig sokkal komorabb dallamok vették át a szerepet. Ami viszont cseppet sem változott, hogy a kis varázslótanonc negyedszerre is egy nagyon hangzatos, változatos dallamvilágú aláfestést kapott, mely a sötétebb pillantok mellett továbbra is meseszép témáival képes igazán hallgatója szívének közelébe férkőzni.

Összességében ha még kb. 10-15 percnyi plusz játékidővel tömködték volna a forgatókönyv apró lyukait, akkor közel tökéletes filmet kaptunk volna. De mivel alapjaiban véve egy vizuális műfajról van szó, ezért úgy érzem így sincs miért nagyon szidni a mozit, mert egy remek atmoszférájú, rejtélyekkel, izgalmakkal és pazar látvánnyal teli vérbeli kalandfilmet kaptunk, melynek egyik legnagyobb pozitívuma, hogy sikerrel teremtette meg a kényes egyensúlyt a varázslatok és mágiák csodái, valamint egy reális valóság illúziója között.


A legjobb filmzenék!

2013-04-08 00:49.43
Williams az a fajta komponista, aki nem rest folytatásokhoz is kimagaslót alkotni, úgy hogy korábbi témák szajkózása helyett újabbakat kreál. Zenéjében kiválóan ötvözte az eddig megszokott hangulatot a kelta világ dallamaival, ezáltal a végeredmény még az előzőeket is felülmúló csodás melódia lett. Nem fukarkodott a stílusokkal sem, aminek oly széles palettáját tárja a nézők elé, amilyet nagyon ritkán tapasztalni manapság. A csodásan felszólaló kórusművek mellett olyan ínyencségekkel is szolgál mint a jazz, de a szériában újdonságnak számító drámai vonulat adja az aláfestés igazi eszenciáját. A film főtémája meglepően komoly érettséget mutat, szomorú taktusai nem várt mélységeibe ásnak le a léleknek, ezáltal sokat adva a mozi érzelmi sokszínűségéhez. Az amerikai zeneszerző tehát nevéhez méltón búcsúzott a szériától, egy olyan remek score-ral, melyet felülmúlni egyetlen további Potter-zene sem tudott.

Harry Potter és az azkabani fogoly

http://www.youtube.com/watch?v=MrZB9nPMvS4 (A Window to the Past)

http://www.youtube.com/watch?v=RR9kT8PL6ZA (Buckbeak's Flight)

http://www.youtube.com/watch?v=jvNSvbYXFSM (Double Trouble)

http://www.youtube.com/watch?v=mGFzHOIsLoA (Quidditch Third Year)

http://www.youtube.com/watch?v=TyrAY-NUWcs (Secrets of the Castle)

és egy kis összefoglaló a mester saját keze által:

http://www.youtube.com/watch?v=bCUHqCwznWs (Mischief Managed!)


ParaNorman - Vélemények

2013-04-08 00:33.32
A számtalan remek horrorfilmes klisét, utalást pedig majd el is felejtettem megemlíteni, pedig azok is sokat dobtak rá az élményre.


2013-04-08 00:31.58
Ártatlan mese ez, mely csupán zord külsőbe lett öltöztetve, jelezve így is, hogy a külső nem minden, és bizony néha nem árt valaminek a mélyére is tekinteni... Dizájnja emellett szerintem kifejezetten frappáns, nekem amúgy is szoktak tetszeni ezek a darkosabb megoldások, de azért volt itt fabrikálva ebből, így szó sincs egy erősen korhatáros moziról, sőt a srácok úgy vélem maximálisan élvezni fogják. Én is azt tettem.))


A legjobb filmzenék!

2013-04-08 00:23.40
Sajnos Kaczmarek remekművét széjjel tiltották a You Tubon, de legalább a legnagyszerűbb darabja még hallgatható.

http://www.youtube.com/watch?v=xFoP8QKal_g (Én, Pán Péter - Piano Variation in Blue)


2013-04-08 00:20.24
:)) Kár, hogy mostanság ő is inkább szunyókál, pedig nem akármilyen képességekről árulkodik egy ilyen zene.


Én, Pán Péter - Vélemények

2013-04-08 00:18.04
Meseszép alkotás, mely úgy beszél minden korábban látotthoz képest sokkal érettebb felfogásban a fantáziáról, hogy közben nem is igazi műfaji alkotás. De olyan atmoszférával bilincseli magához a nézőt, mely valóban párját ritkító, néztem ezt a filmet, és éreztem, hogy pillanatok alatt elmerülök benne, és ehhez ezúttal koncentrálnom sem kellett. Kaczmarek sokszor dicsért zenéje persze rendkívül sokat ad az élményhez, olyan melódiát alkotott, melyet a képsorok alatt alig hallani, jószerével észre sem lehet venni, mégis hangulatot, és atmoszférát képes teremteni.
A hallhatatlan klasszikus születésének története engem teljesen elvarázsolt, megannyi kifejezetten arra a célra szánt gyerekmese után ennek végre tényleg sikerült újra előcsalogatni a gyereket belőlem. És ugye álmodozni igenis jó.....


A legjobb filmzenék!

2013-04-06 01:43.25
Az órák (Philip Glass)

http://www.youtube.com/watch?v=RpTaACZxoc4 (The Poet Acts)

http://www.youtube.com/watch?v=cZuP8j6FXxc (Morning Passages)

http://www.youtube.com/watch?v=yH7_-N6y9CU („I’m Going to Make a Cake”)


Az órák (2002) - Vélemények

2013-04-06 01:35.33
Ritka az ennyire magával ragadó élmény.. ez a film egyszerűen megbabonáz, megragad, magához bilincsel, s garantáltan nem is enged egészen a directed by feliratig.

Hosszabban nem is mennék bele a témába, szimplán, mert teljesen felesleges, hiszen a topic tele van fantasztikusabbnál fantasztikusabb fejtegetésekkel, véleményekkel, élményekkel... igazi ínyencség végre nem 1000 hozzászólásnyi offon áthámozni magam, hanem értelmes gondolatokat olvasgatni. Köszönet érte.


Az öt legenda - Vélemények

2013-04-05 00:08.07
A tavalyi felhozatal talán legötletesebb, legszórakoztatóbb darabja. Érződik picit rajta, hogy inkább a kisebbeknek szánták, de én felnőtt fejjel is marha jól el voltam vele. Imádnivaló.))


Felhőatlasz - Vélemények

2013-04-04 23:54.53
Ahogy gondolod.)))


A bolygó neve: Halál - Vélemények

2013-04-04 01:02.32
A folytatás sikere szerintem abban rejlik, hogy Cameron bölcsen belátta a maga nevében az első rész annyira esszenciális remekmű, hogy meg sem próbálta felülmúlni azt, hanem egy sikeres koncepcióváltással kicsit más irányba terelte. Persze izgulni, és félni most is van min, rusnya földönkívülieink most sem bánnak kesztyűs kézzel a vendégekkel, de mégis amit látunk itt az már inkább akció sci-fi, mintsem horror sci-fi. Éppen ezért a mozi lényegesen pörgősebb elődjénél, az első rész komótos, atmoszférát építő jelenetei csak a háttérből integetnek, és inkább a lovak (azaz Alienek....) közé csapunk.
Cameron tehát fogta Scott filmjét, és egyszerűsítette annak „képletét”, mi által kétségtelenül szórakoztatóbb, könnyebben befogadható mozit alkotott, mely nem véletlen minden idők egyik legkiválóbb folytatása. Profizmus a javából!


Alien - A nyolcadik utas a halál - Vélemények

2013-04-03 23:49.35
Instant klasszikus a javából, melynek minden perce különleges élménnyel ajándékoz. A semmi mással össze nem téveszthető atmoszférája azonnal megfog, és a directed by feliratig nem is enged sehová..... szorongás, nyomasztó hangulat ilyen rettenet hitelesen talán sem előtte, sem azóta nem volt filmvásznon felépítve.. nem véletlen alaplecke kezdő filmeseknek.
Van, hogy egy film Garnier nélkül sem öregszik, mert nem akar, nem tud!


Felhőatlasz - Vélemények

2013-04-03 23:14.42
Igazából az az érdekes, hogy úgy vitáztok, hogy közben mindkettőtöknek igaza van.))

Nyilvánvalóan a filmek többségében a mondanivaló adalékként funkciónál, hogy a néző ne úgy vánszorogjon ki moziteremből, mint egy üres zombi, aki azt se tudja mit nézett.

Azonban Keny jól világított rá arra, hogy a mondanivaló célba juttatása igenis lehet alapkoncepció, ami köré épül a történet. Csak pár példa: Amerikai szépség, Ütközések, A szabadság útjai, A szégyentelen, Rekviem egy álomért, Az élet fája, Amerikai história X..... meggyőződésem, hogy ezen mozik esetén elsődleges volt a figyelemfelkeltő, tanítási célzat, és csak másodszeren funkcionálnak mint élményt nyújtó alkotások.


Harry Potter és az azkabani fogoly - Vélemények

2013-04-01 03:05.09
Egy tökéletes vízió

Az első két részt levezénylő Chris Columbus háttérbe vonulásával elmondható, hogy egy új fejezet nyitódott a Harry Potter-filmek univerzumában. A rendezői posztra érkező Alfonso Cuarón már nem a gyerekek elvárásait tekintette elsősorban kielégítendőnek, hanem a történet sötétebb oldalában rejlő drámai vonal mentén képzelte el a sorozat jövőjét.
A mexikói rendező ténykedése szinte gyökeres változásokat hozott, nyoma sincs az eddig megszokott napsütéses mesetájnak, a gyönyörű skót vidék felett viharos, sötét esőfelhők teremtik meg a komor hangulatot. Külsővel párhuzamba állítható a belső is, a gyermeki-tinédzser lelkivilág sokkal érzékenyebben jelenik meg, mint korábban, végre érezni, hogy nem csupán jelmezbe bujtatott színészek rohangálnak a vásznon, hanem valódi karakterek. A forgatókönyv is ügyesebben került adaptálásra, szemmel láthatóan kerülték a dagályos részletességet, így amellett, hogy a történet kellően íves és agyas a sodró lendületre sem lehet egy árva pisszenésünk sem. Sőt olykor érezhetően túl is akartak mutatni a levésett betűkön, a film végi időutazás jelenete során összetettebb jelenetsort hoztak össze, mint ami Rowling eredeti művében áll, így azon ritka eset áll fenn, amikor az adaptációnak sikerült felülmúlja a könyvet. Emellett ugyan a „lenyomat” lényegében megegyezik a regény sztorijával, de néhány kulcsinformáció szinte csak foghegyről lett odavetve, így csak akkor tudjunk megérteni a teljes történetet, ha odafigyelve nézzük a filmet. Manapság igazi ritkaság, ha egy mozi tevékeny, gondolkodó magatartást vár el nézőjétől.
Cuarón ráadásul odáig is elmerészkedett, hogy még filmművészeti elemeket is bevitt alkotásába. Az idő jelentősége látszólag csak a mozi utolsó 30-40 percében válik fontossá, azonban a szemfüles néző szinte folyamatosan szembesülhet a figyelmeztető jelekkel. A film elejétől kezdve felbukkannak olyan kellékek, díszletetek, melyek az idővel kapcsolatosak: az óriási óra, a robusztus inga, a fák változása az évszakok során, és a zenében megjelenő óraszerű ketyegés mind az idő múlását hivatottak jelezni. Ez a jelképekben történő kommunikáció egyetlen másik Harry Potter-film esetében sem mutatkozik meg, csakis kizárólag a mexikói víziójában.

A látvány prezentálása is példás hozzáállást mutat. Metszően szép fotózással csodálhatjuk a lélegzetelállító skót felföldet, melybe a Roxfort úgy simul bele, mintha az idők kezdete óta a vad földből gyökerezne. A CGI is végre igazán beérett, a pixelek minden porcikája hibátlan megjelenést kölcsönöz a filmnek, melynek fő attrakciója a fél ló-sas jószág, Csikócsőr. Az a jelenet mikor Harry-vel a hátán körberepülik a kastélyt és birtokát, ahogy a tó hullámain lovagolva tükörképe visszaverődik a habokról, a szellő pedig fodrozza a tollazatát..... szóval az ilyen vizuális csodák miatt volt érdemes kitalálni ezt a technikát. Briliáns munka.
A zenei aláfestés elkészítésének feladata természetesen ismét John Williams-re hárult, aki igen becses és nagy múltú pályafutását tekintve is az egyik legszínvonalasabb szerzeményével festi alá az azkabani fogoly képeit. Williams az a fajta komponista, aki nem rest folytatásokhoz is kimagaslót alkotni, úgy hogy korábbi témák szajkózása helyett újabbakat kreál. Zenéjében kiválóan ötvözte az eddig megszokott hangulatot a kelta világ dallamaival, ezáltal a végeredmény még az előzőeket is felülmúló csodás melódia lett. Nem fukarkodott a stílusokkal sem, aminek oly széles palettáját tárja a nézők elé, amilyet nagyon ritkán tapasztalni manapság. A csodásan felszólaló kórusművek mellett olyan ínyencségekkel is szolgál mint a jazz, de a szériában újdonságnak számító drámai vonulat adja az aláfestés igazi eszenciáját. A film főtémája meglepően komoly érettséget mutat, szomorú taktusai nem várt mélységeibe ásnak le a léleknek, ezáltal sokat adva a mozi érzelmi sokszínűségéhez. Az amerikai zeneszerző tehát nevéhez méltón búcsúzott a szériától, egy olyan remek score-ral, melyet felülmúlni egyetlen további Potter-zene sem tudott.

Összességében nem könnyű egy kultusz-regénysorozatot megfilmesíteni, viszont ha egy-egy epizód a többihez képest is kiválóra sikerül az dupla öröm a rajongóknak is. Utólag látni igazán, hogy mennyit is köszönhet a széria Cuarón sikeres koncepcióváltásának, aki egy gyerekfantasyt indított el az éretté válás útján.


Harry Potter és az azkabani fogoly - A legjobb jelenet

2013-04-01 01:31.47
- A dementor megjelenése a vonaton
- Harry repülése csikócsőrön
- A patrónus bűbáj megidézése
- Időutazás


A legjobb filmzenék!

2013-04-01 00:54.08
http://www.youtube.com/watch?v=lKzr2JlGOwE (A passió – Mary goes to Jesus)

http://www.youtube.com/watch?v=_HDBn-YSoRo (A passió – Resurrection)


Hans Zimmer - Vélemények

2013-04-01 00:29.13
de az instrumentál részekhez semmi köze Eltonnak, ő a dalokért felelt. és nem is akármilyen párost alkottak!


A legjobb filmzenék!

2013-03-31 03:01.04
A Harry Potter folytatásához természetesen visszatért John Williams, akiben ezúttal sem kellett csalódnunk. Aláfestése hűen tükrözi az előző epizód zenei világát, de ahogy a filmben, úgy a dallamok között is erőteljesebben húzódnak meg a sötétebb, komorabb stílusjegyek.

Harry Potter és a Titkok Kamrája

http://www.youtube.com/watch?v=AO1Qo2HU28c (Fawkes The Phoenix)

http://www.youtube.com/watch?v=LYuVL1ldZ44 (The Chamber Of Secrets)

http://www.youtube.com/watch?v=Z0o_0lcsT9U (Gilderoy Lockhart)

http://www.youtube.com/watch?v=svxWzZKdiUM (Meeting Aragog)


Richard Griffiths - Vélemények

2013-03-31 01:43.19
Nyugodjon békében


elejére ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk