Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Közellenségek - HBO2, 22:50 |
A kétségbeesés órája - Viasat3, 23:20 |
Más világ - AXN, 23:20 |
Az ártatlanság kora - TV4, 23:45 |
Mindenképpen talán - Direct One, 00:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Gladiátor 2. - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
A bérgyilkos (1991) - Legjobb szövegek |
Vicces képek |
A temetőkapu - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A fiú |
Ishana Shyamalan |
2012-12-26 01:41.51 |
Ez a film az egyik legcsodálatosabb vizuális prezentációja egy régóta ismert, de mégis sokszor feledésbe merülő gondolatnak: származzunk bármely földrészről is, beszéljünk bármely nyelvet is, legyenek akármilyen szokásaink is..... mind emberek vagyunk! |
2012-12-24 00:49.38 |
Mivel a későbbiekben nem szándékozok gép közelébe kerülni, ezért ezúton kívánnék minden filmzenerajongónak Boldog Karácsonyt! :)
http://www.youtube.com/watch?v=VmLbjQDUkNo (Reszkessetek betörők! 2 – Christmas Star) |
2012-12-23 00:54.32 |
Ha Vangelis szerzeményét nem is sorolnám a filmtörténelem legnagyszerűbb alkotási közé, mégis fontos állomást jelent a zenehistóriában. Gyakorlatilag utat vájt az elektronikus hangzásvilágnak, mely korábban filmekben csak elvétve, jószerével sikertelen próbálkozások formájában jelent meg. Lassú tempójú kompozíciója, kifejezetten atmoszférazene, ami az egyik legutánozhatatlanabb hangulatú score, melyet valaha hallottam.
Szárnyas fejvadász http://www.youtube.com/watch?v=EV95Yu6gZSY (Main Titles) http://www.youtube.com/watch?v=C1dvb2FgBEM (Rachel’s Song) http://www.youtube.com/watch?v=tuClWnrK8yQ (End Titles) http://www.youtube.com/watch?v=Llf6t6KgQqY (Tears in Rain) |
2012-12-22 22:38.13 |
:))) |
2012-12-22 22:28.16 |
Scott moziját elegendő egyszer megtekinteni, hogy megértsük miért tartják oly sokan az egyik legnagyobb mesterműnek, melyet valaha vászonra alkottak. A film kvintesszenciája, hogy nem túl sokszor látott módon található meg benne a történet, hangulat, látvány és akció négyesének gyakorlatilag hibátlan harmóniája.
A mozi külsejét mintha az idő vasfogai nem tudnák kikezdeni, 30 év ide vagy oda, a filmben megjelenő 2019-es jövő teljesen meggyőző mai szemmel is, a komor épületek által beárnyékolt, romos, neonlámpákkal megvilágított utcái annyira realisztikusan festenek, hogy az ember könnyedén merül el benne. Scott erre húzza rá a noir hangulatát, folytonos sötétség, eső és gomolygó füstoszlopok gondoskodnak a megfelelő atmoszféra végett, majd Vangelis szintetikus muzsikája képezi az utolsó réteget. A zeneszerző munkája egyébként nem csak azért dicsérhető, mert oly kiváló párja a képeknek, hanem mert mindezt roppant bátor fogással tette meg. Szintetizátor alapú aláfestése, mellyel különös futurisztikus hangzásvilágot ért el, akkoriban elég merész húzásnak számított, ugyanis az elektronikus hangszerek és a filmek kapcsolata még igencsak gyerekcipőben járt. De Vangelisnek lett igaza, lassú tempójú, kifejezetten atmoszférakeltő zenéje pedig a filmtörténet egyik legutánozhatatlanabb hangulatú score-ja lett. A Szárnyas fejvadász technikai érdemei azonban kevesek lettek volna önmagukban, ha a kitűnő külcsíny mögé nem lett volna érdekfeszítő történet pakolva. A szkript csúcspontja a replikánsok gondolatvilága, melyet Hauer kultikus jelenetében mond el. Az élet értelmét illető szavai egyszerre megkapóak, és elgondolkodtatóak: minek megízlelni az életet, megtapasztalni mindazt ami emberré tesz minket, látni, hallani, érezni szeretetet, gyűlöletet, örömöt, bánatot….., ha ez egyszer mind elvész? Az elmúlás gondolata mégis egyfajta pozitív kicsengést nyer el végül, melyet a jövőbe vetett remény határoz meg, ha csak korlátozott időnk is adatott meg, de azt éljük meg másként…. úgy igazán, mert lehet nem is megérteni kell a világunkat és életünket, hanem…. szimplán csodálni. Összességében a Scott (és Dick) által megálmodott jövőbeli Los Angeles az egyik legerősebb science-fiction lenyomat, mely az ember saját teremtményével szembeni erkölcsi bukásának zseniális bemutatása miatt válhatott filmtörténeti klasszikussá. Szigorúan tilos kihagyni! |
2012-12-22 22:16.01 |
Mivel úgy emlékszem tavaly is egy zongorajátékra épülő zenével kívántam a legjobbakat, így ezen a "hagyományon" most sem változtatnék, Forrestnél meg e tekintetben nem sok lélekmelengetőbb létezik.
Szóval Isten éltessen Vera! :) http://www.youtube.com/watch?v=tbi9SdThcgk (I'm Forrest... Forrest Gump) |
2012-12-22 00:22.56 |
Hála az égnek, hogy ez a film nem manapság készült. A mostani trend azt követelné, hogy nemhogy képernyőre került volna az összes brutális jelenet, de valószínűleg még alaposan fel is tupírozták volna, hogy a közönség szemét jól kiszolgálják. Reinerék azonban úgy döntöttek, hogy a trancsír részeket egészen minimálisra szorítják, hogy a lelki terror maximálisan teret nyerhessen. A dolog pedig hibátlanul működik! A szokásos horror-thiller kliséken edzett szemem általában meg sem rezzen a mai műfaji alkotásokon, itt viszont működött az a belső zsigerekre ható érzés, melyet oly sokszor hiányolok. Bates oroszlánrészt vállalva brillírozik a képernyőn, az egyik legpazarabb negatív alakítást nyújtva melyet valaha vásznon lehetett látni. Fantasztikusan gesztikuláltan jelenítni meg karaktere kettőségét, nyájas mosolyától éppúgy rám jön a frász, mint torzult arcú dührohamai láttán. A rendező és ő kiváló atmoszférát teremtenek, végig érezni a feszültséget a levegőben, mint egy szunnyadó vulkánt, mely bármely pillanatban kitörhet. A legvége előtt pedig egy bónusz kalapemelés, kitűnő jelenet mikor főhősünk felismeri, nem szabadulhat az élményektől, egy ilyen valószínűleg egy életre ott marad az emberrel, és meghatározza mind jelenét, mind jövőjét.
Több szó nem is kell ide, alapmű a javából! |
2012-12-21 23:39.46 |
Valami olyasmi, pedig BAFTA-ra, Golden-re és Grammy-re is jelölték Gerrardot.. az Akadémistákat ez nem nagyon érdekelte, pedig ezek szerint nem kis munkája volt benne neki is. |
2012-12-21 23:37.26 |
Semmiképp sem lehúzás a dolog, igazi 3D-s kamerákkal lett felvéve a mozi, egy olyan operatőr segédletével aki szem előtt tartotta a térdimenziót. Fényképezése kiválóan rásegít az élményre, példaként leginkább a Móriai jeleneteket tudnám felhozni. De a CGI alkotók is kivették a részüket a sikerből, olykor egészen bámulatos, ahogy a képünkbe vágják a dolgokat. Szerintem mindenképp az egyik, ha nem a legjobb 3D-s tapasztalat az Avatar óta.
Viszont azt figyelembe kell venni, hogy igazán kiváló 3D-s vetítőgép kevés helyen van, ha pesti vagy akkor irány a West End vagy az IMAX, vidéken már neccesebb a dolog, kb. még Szegeden (Belvárosi mozi) akad hasonló minőség. A Cinema City-vel nincsenek túl jó tapasztalataim, modern környezet ellenére mégsem olyan kiváló a térdimenziós technikájuk. Ennek ellenére lehet velük próbálkozni, speciel a Hobbitot nem láttam ott, lehet, hogy ilyen szintű munka esetén náluk is megfelelően kijön a plusz dimenzió. |
2012-12-21 22:59.57 |
Elsőszámúlag mint énekes és dalszerző a főtémában (Now We Are Free). De néhol mint zeneszerző is közreműködött, a főtémában való besegítés mellett egész kis szerzemények is kerültek ki a keze alól.
Éppen ezért, ha IMDb-t nézel, akkor ott több helyen is jelölték Zimmerrel karöltve, az Akadémia valószínűleg nem tulajdonított neki nagy jelentőséget ezért jelölték csak a germán mestert. |
2012-12-21 22:43.00 |
Amúgy tényleg hangulatos így is, pedig elsőre nem nyerte el a tetszésemet ez a verzió. Azóta igen. :D |
2012-12-21 15:03.01 |
Tekintve, hogy Gerrardnak a Gladiátor sikerében is nem kis szerepe volt nem véletlen a dolog. :) |
2012-12-21 15:01.49 |
Nem csak nálad Bambikám. :) |
2012-12-18 23:17.09 |
Lisa Gerrard fantasztikus mint mindig, nála jobban kevesen tudnak drámát festeni. A zenének is köszönhetően nézem gyakorlatilag egyfolytában a trailer. :) Reméljük Zimmer is előhúz valamit a kalapból, egy igazán friss soundtrack nagyon ráférne. |
2012-12-18 23:12.41 |
Ezen lehet, és érdemes is lovagolni. :)
Kíváncsi vagyok kap-e érte Oscar jelölés, egyelőre gyenge lábakon áll a dolog. |
2012-12-17 15:00.10 |
Valóban nem, de kétlem, hogy ez a mozi azzal fog domborítani. |
2012-12-17 14:50.06 |
Igazán érdekes a meglátásod a film élővilágát illetően, nálam is sokat számított, hogy a képernyő néha valósággal burjánzott.
Viszont a Gyűrűk Urás vonzatot már annyira nem értem, elvégre Középfölde az általunk ismert történelem előtti Európában játszódik, néhány extrém lénnyel, de mégis a mi bolygónkról van szó, ezért teljesen új flóra és fauna létrehozása szükségtelen lett volna. |
2012-12-17 14:38.33 |
Kemény! |
2012-12-16 02:16.14 |
Most vettem észre, hogy a Hyde park.. már nem játszik. Helyette akkor egy Hitchcock mehet plusznak, bár szerintem ez a 3-as lesz a befutó. |
2012-12-16 02:14.34 |
A Critic's Choice mindenképp fontos tényező a technikai kategóriákat illetően, így lehet pár esetben szűkíteni, módosítani.
A hang kategóriákat viszont direkt hanyagoltam, mivel egyetlen mérvadó díjátadó sem volt e tekintetben, még a Broadcast-esek sem hirdettek jelölteket, ami nem kicsit meglepő. Talán ők sem tudtak dönteni, ezért hagyták a francba az egészet. :D |
2012-12-16 02:10.39 |
Legjobb vágás
1. Zero Dark Thirty (William Goldenberg, Dylan Tichenor) 2. Argo (William Goldenberg) 3. Lincoln (Michael Kahn) 4. Pi élete (Tim Squyres) 5. Skyfall (Stuart Baird) + Nyomorultak (Melanie Oliver, Chris Dickens) A Felhőatlaszt már fel sem írtam, sajnálatos, de úgy látszik nem rúghat labdába, pedig milyen kiváló munka! Goldenberg pedig igen jó eséllyel indul a szoborért. :) Legjobb fényképezés 1. Pi élete (Claudio Miranda) 2. Skyfall (Roger Deakins) 3. Lincoln (Janusz Kaminski) 4. Nyomorultak (Danny Cohen) 5. The Master (Mihai Malaimare Jr.) + Zero Dark Thirty (Greg Fraser) Django elszabadul (Robert Richardson) Miranda továbbra is igen jó tippnek ígérkezik, mióta pedig tudatosult bennem, hogy 3D-s lesz a mozi nagyon kétségem sincs győzelme felől, Richardson (amúgy pazar) fotózása a bizonyíték, hogy a plusz dimenzió mennyi plusz jelenthet. Legjobb látványtervezés 1. Nyomorultak 2. Pi élete 3. Lincoln 4. Anna Karenina 5. Hobbit – Egy váratlan utazás + Felhőatlasz The Master Itt egy masszív Pi élete Nyomorultak párharc várható nehezen megjósolható kimenetellel. Aminek viszont nagyon örülök, hogy a Hobbit helye megszilárdulni látszik, nehezen hiszem, hogy ez az 5-ös változna. Legjobb vizuális effektusok 1. Pi élete 2. Hobbit – Egy váratlan utazás 3. Bosszúállók 4. Felhőatlasz 5. A sötét lovag – Felemelkedés + Prometheus A Prometheusnak nagyon hiányozhat a Critic’s jelölés, könnyen előfordulhat ezzel el is dőlt a kimaradó a „nagy hatosból”. Plusz egy kicsit beleástam magam a Pi háttérmunkálataiba, így belátom kivételes vizuális alkotásnak tűnik, ami a Hugo tavalyi diadala után konzekvensen győzedelmeskedhet most is, mégha esetleg papíron erősebb is a Hobbit. Legjobb eredeti filmzene 1. Pi élete (Mychael Danna) 2. Argo (Alexandre Desplat) 3. Lincoln (John Williams) 4. Anna Karenina (Dario Marianelli) 5. Hobbit – Egy váratlan utazás (Howard Shore) + The Master (Johnny Greenwood) Moonrise Kingdom (Alexandre Desplat) Felhőatlasz (Tom Tykwer, Johnny Klimek, Reinhold Heil) Ebben a kategóriában a győztest illetően még mindig jobbára csak a sötétben tapogatózunk. Desplat munkáiba még nem hallgattam bele, de mindkettő említett erős versenyzőnek tűnik, viszont kétlem, hogy mindkettő eljuthatna jelöléséig. Az Argo viszont úgy vélem akár győzelmi esélyeket is dédelget, ha valóban olyan remek muzsika, a legnagyobb vetélytársának pedig a Pi életét érzem. A transzcendens, indiai fűszerezésű aláfestésbe viszont belehallgattam és remekül sikerült munka, ami ha érzésem nem csal igen erős jelenléttel van/lesz ott a vásznon is. A Lincoln stabil jelöltnek tekinthető Williams-et tuti nem hagyják ki, viszont a zenéje nem lett túl erőteljes, sok esetben hajaz a War Horse-ra szóval meglepne, ha nyerne. Howard Shore jelölése gyenge lábakon áll, pedig szerintem optimálisan találta el a visszanyúlást a korábbiakhoz, és új témákból sincs hiány, a főtéma pazar mivoltáról nem is beszélve, szóval szerintem hiba volna kihagyni. Legjobb jelmeztervezés 1. Anna Karenina (Jacqueline Durran) 2. Nyomorultak (Paco Delgado) 3. Lincoln (Joanna Johnston) 4. Hobbit – Egy váratlan utazás (Ann Maskrey; Richard Taylor) 5. A Royal Affair (Manon Rasmussen) + The Master (Mark Bridges) Tükröm tükröm (Eiko Ishioka) Itt annyi változás van, hogy kár volt nem bíznom a Hobbitban, Középfölde látványosan lenyűgöző kosztümjei ezúttal is elbűvölték a szakikat. Mellette a dán versenyző is erősebb tényező mint mire számítottam, így ki is toltak két korábban esélyesebbnek vélt munkát. Legjobb (smink és) maszk 1. Hobbit – Egy váratlan utazás 2. Lincoln 3. Nyomorultak + Hyde Park On Hudson A Felhőatlasz kihagyása érthetetlen az Akadémisták részéről, máris megvan a legkomolyabb hibájuk. Így viszont nem maradt vetélytársa a Hobbitnak, egy szobor máris Jacksonék kezében. |
2012-12-16 00:33.19 |
Ezt nem hiszem el... mondtam én, hogy főleg technikai téren egyre megbízhatatlanabbak az Akadémisták. Mégis, hogy a búbánatosfrancoségbe sikerült kihagyni egy olyan szintű munkát?? Érthetetlen....
Innentől kezdve nem is kétséges, hogy a Hobbit megnyerte ezt a kategóriát. |
2012-12-15 23:29.47 |
A legendás főtémát már-már unalomig ismerjük, de a szerelmi interpretálása is remekül sikerült úgy vélem.
http://www.youtube.com/watch?v=qLU8FVEKIn8 (Terminátor - Conversation By The Window / Love Scene) |
2012-12-15 01:06.18 |
Hát a vizuális effektek összetettségében így a trailer alapján aligha. Egyébként speciel nem látom mitől lenne különb egy alakváltós mozinál, ez is akció és látvány lesz magas fordulatszámon. |
2012-12-11 15:59.59 |
Rájuk nagyon kíváncsi vagyok. Nálam már simán TOP 3-as díjátadó (Golden Globe-ot megelőzve), akik kiválóan jeleznek előre, plusz többnyire objektívebbek is szoktak lenni az Akadémistáknál, így pl. technikai téren szerintem mérvadóbbak. |
2012-12-11 13:47.24 |
Én az egész szerzeménnyel egészen elégedett vagyok, szépen lett összerakva. A romantikához meg régóta tudjuk milyen remekül ért Horner.)) |
2012-12-10 21:21.07 |
Ha mérsékeltebbek volnának ezek a negatív visszajelzések, akkor talán még el is lehetne gondolkodni valóságtartalmuk felől, így viszont olyan szinten égbekiáltó baromságoknak tűnnek, mintha Kiszel Tünde böfögné őket egy jó liter kóla után.
A film dinamikáját illető Tarr Bélás hasonlat még ironizálásnak is harmatgyenge, a díszletek és jelmezek "műviességét" illetően pedig talán annyi is elég, hogy nem véletlenül kapott ezekért annyi szakmai elismerést a trilógia, elképesztően részletesen munkákról van szó. Szerintem a legnagyobb hiba, hogy mindenki a Gyűrűk Urához hasonlítja, pedig mégha ugyanabban a világban is játszódik, és nyilván van is köze hozzá rendesen, de mégis külön mű, például igencsak más hangvétellel. Jómagam nem egy hallhatatlan, örök érvényű trilógiát, annak elő epizódját várom, hanem egy roppant kiemelkedő fantasy-kaladfilmet, ami valószínűleg simán ott lesz az év legjobbjai közt. |
2012-12-10 16:15.02 |
Poén és gúny egyben, remek.))) |
2012-12-08 13:40.55 |
Azért ez így közel sem igaz. Nyilván egy '99-es film CGI-ja megkopik az idők alatt, de a Baljós Árnyak a maga idejében, ha nem is annyira mint a Mátrix, de úttörő munkának számított. A "mattle paintings" azaz a hátterek kompozíciója soha korábban nem volt ilyen erős, plusz először jelent meg filmvásznon egy teljesen effektileg megalkotott karakter.
No, de hogy a témánál maradjunk a Hobbit látványát érintő kritikák eléggé sántítanak már a trailer alapján is, ha meg azt nézem hányszor alkotott Jackson és a WETA klasszis digitális orgiát még inkább nevetségesnek tűnik a vád. |
2012-12-05 22:24.38 |
Teljesen logikus érvelés Jackson részéről, ráadásul egy kifejezetten komikus karakterről van szó, aki megtörhette volna a film komorabb, viszonylag realisztikus hangvételét.
Bevallom a könyvben se, túlzottan kedvelem Tomát szóval örülök, hogy kimaradt. |