![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A dolgok állása - Viasat Film, 15:45 |
Ébredj velünk - SuperTV2, 15:45 |
Szerencsecsillag - Prime, 15:55 |
Anyák napja - Cool TV, 16:30 |
Black Adam - Mozi+, 16:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dakota Fanning (31) |
Emily Blunt (42) |
Kelly MacDonald (49) |
Stohl András (58) |
Josh Gad (44) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Samara Weaving - Vélemények |
Metal Lords - Vélemények |
Filmlánc |
Donald Trump - Vélemények |
Hiányzó filmek a Filmkatalógusról! |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Péntek 13 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ivan Kanaev ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2012-11-01 20:36.38 |
Nekem is nagyon illene már újranézni ezt a remekművet, ami bizony Zimmer zenéje esetén is megéri a remekmű jelzőt. |
2012-11-01 20:32.57 |
:)) |
2012-10-27 23:31.29 |
Felírhatod a büszkeségfaladra)) |
2012-10-27 23:27.25 |
Számomra egyik sem kiemelkedő, de átlagosan jónak simán mondanám. |
2012-10-27 23:23.33 |
http://www.youtube.com/watch?v=iJ0WZo1YTdY (Hófehér és a vadász – Snow White)
http://www.youtube.com/watch?v=yBpyN_hwGXQ (Hófehér és a vadász – Sanctuary) http://www.youtube.com/watch?v=JnbAkhsKbjk (Hófehér és a vadász – Gone) |
2012-10-27 23:18.09 |
JNH a várakozásoknak megfelelően jó zenét alkotott ezúttal is. Igaz néhol érzeni, hogy a legjobb ötleteit nem kívánta egy ilyen mozira pazarolni, de ezek az elfojtások alig érezhetőek. Néhol egy kis "Narnia feeling" felbukkan, de a műfaji hasonlóság miatt amúgy is hasonló a hangszerelés, és közel sem zavaró módon jelennek meg ezek a motívumok. A mozgalmasabb tételei szerintem egy kicsit sablonosak (bár a képkockák alatt kétségtelenül remekül működnek), így inkább a szenzitívebbek nyerték el a tetszésemet.
https://www.youtube.com/watch?v=iJ0WZo1YTdY (Hófehér és a vadász – Snow White) https://www.youtube.com/watch?v=yBpyN_hwGXQ (Hófehér és a vadász – Sanctuary) https://www.youtube.com/watch?v=JnbAkhsKbjk (Hófehér és a vadász – Gone) |
2012-10-27 22:48.27 |
Kösz. :)
Oh, igen a zene méltatása valóban elmaradt pedig az egyik legérdekesebb aláfestés amit mostanság hallottam. Coulais pazarul bánik az ütősök és fafúvósok kavalkádjával, így keltve roppant autentikus hangzásvilágot. Kétségtelen, hogy roppant sokat ad a műhöz. |
2012-10-27 22:43.26 |
Hát ez marhajó összeállítás lett. :D |
2012-10-27 22:22.13 |
Mostanság nem túl sűrűn tapasztalt filmes élmény, mikor a mozgókép első kockái azonnal elkapják a képzeletet, és végig magukba is szippantanak. A Kells titka viszont pont ezt képest nyújtani, rápillantasz erre a roppant egyedi fantáziájú világra és kerekre nyílik a szem, mert ilyet tuti nem láttál még.
A CGI animációk korát éljük, nem csoda, hiszen ennek a technikának abszolút nincsenek korlátai (max a büdzsé), amit a készítők vászonra szeretnének rakni azt bátran megtehetik legyen bármilyen léptékű avagy extrém a dolog. De mégis mikor ezt az alkotást néztem olyan szárnyaló fantáziát véltem benne felfedezni, amit biztosan digitálisan is meg lehetett volna oldani, de az egyediségéből roppant sokat vesztett volna a mű. Egyszerűen minden mozzanatában burjánzik az ötletesség, a megvalósítások olyan széles skáláját reprezentálják a készítők, hogy még a vége fele is rá lehet csodálkozni egy-egy újabb szellemes kivitelezési formára. Az erdő látványvilága külön fejezetet jelent ebben a mesés világban, mikor főhőseink bejárják zugait, megmutatják apróságaiban rejlő szépségét igazán megkapó. A látványon túl maga az egész film is egyben van. A sztori persze nem túl körmönfonttolt, de karakterei gyakorlatilag kivétel nélkül mind igazán érdekesek. Kedvencnek talán az erdőlakó kislányt mondanám, aki a legmisztikusabb figura, de Aiden apát sem éppen a tipikus tiszteletes sztereotípiáját jeleníti meg. Összességében remek hangulatú, egyedi léptékű fantáziával felvértezett animációs alkotás, ami nem feltétlen a közigényeket elégíti ki minden téren, de éppen ezért mutat túl a megszokott műfaji munkákon. Nem szabad kihagyni! |
2012-10-27 22:16.39 |
Vincent Ward ambiciózus vállalkozása, hogy elénktárjon, vizuálisan megfessen egy olyan világot, melyet nem ismerünk, s létezésének bizonyosságában is csupán hitünk vezérelhet. Kőkemény téma ez a maga nevében, mégha a mű okosan kerüli a teológia mélységet, ezáltal elhárítva komoly ütközőpontokat, lelkünk helyett pedig inkább szemünk örömére alkot.
Jó néhány filmmel a hátam mögött úgy gondoltam, hogy látvány terén már nemigen lehet nekem olyat mutatni, amibe képkockáról képkockára érdemes belefeledkezni, nos tévedni emberi dolog. A film egészen csodálatos látványvilággal bír, a festői tájképek, színpompás virágkavalkádok, és a fennkölt architektúrák sokasága együttesen olyan masszív vizualitást teremtenek, melynek párja nem sok akad. Külön dicséretes, hogy az egész nem zuhan össze, pedig szinte vártam mikor jön el a pillanat, hogy azt mondhassam magamban, ezt már nem veszem be… de nem találtam ilyen momentumot. A fenséges látvány mögé egy szerelmi anekdota lett gyúrva, ami már azért kevésbé működőképes, mint a külcsín. Pedig Robin Williams-et bírom, nagyon is, és nőnemű társára sem lehet különösebb panasz, de valahogy végig háttérben érezni vonzalmukat, és amikor annak kéne igazán az előtérben lenni, akkor is kicsit nyögvevelősen próbálják elhitetni, hogy ők az igaz szerelem legkiválóbb reprezentatőrei. Súlyos probléma, hogy románcuk nem váltott ki belőlem különösebb hatásokat, egy többdimenziós érzelmi vonal, ami mennyen és poklon átvezet, ez így remekül hangzik, de mégsincs mögé pakolva az az emocionális töltet, és ívesen felépített dramaturgia, ami domborítaná, velejéig átérezhetővé tenné kapcsolatukat. Pluszba sajnos a film második felében már nem működik a rácsodálkozás élménye, így a sötét kaland néholi elvontságát nincs mi hatékonyan elfeddje. Itt úgy éreztem, hogy a szerző a maga látásmódját már-már bántóan erőlteti bele egy-egy momentumba, azonban ahelyett, hogy ezek mélységet kölcsönöznének, inkább kártékonyan hatnak az addig felépített dolgokra. Összességében engem egymagamban megosztott ez a film, egyes jeleneteitől néha szó szerint a mennyekben éreztem magam, máskor azonban már túldimenzionáltnak éreztem. Annyi azonban biztos, hogy nagyléptékű, egyedi fantáziával bíró alkotás, amit már csak sziporkázó látványa miatt érdemes minimum egyszer elővenni. |
2012-10-27 22:03.48 |
Meglepően jól elvoltam vele. Ennek oka valószínűleg, hogy alapvető mesemotívumaival jól bánik a mű, egyszerűen mondva képes voltam belefeledkezni a sztoriba. Szerintem ügyesen oldották meg azt hogy a koncepciónak megfelelő történettel álljanak elő, ugyanakkor a klasszikus felállástól se térjenek el nagyon. Nekem ez a felnőttesebbre, komolyabbra vett stílus kifejezetten bejött, meglepően működőképes ahogy a látványvilága úgy realista, hogy közben meg a mesebeli díszítőelemek sem hiányoznak, extravagáns de mégsem veszett ki belőle a fantázia. Látképei is egyszerűen lenyűgözőek, nem tudom pontosan hol forgattak, de mikor egy-egy nagytotállal mulatták az időt igazán megkapó természeti jelenségekkel operáltak. A CGI használatába sem csúszott komolyabb hiba, általában nem hivalkodó a jelenléte, néha pedig olyan jeleneteket keltettek életre, hogy a szemem kapkodtam a gyönyörűség láttán.
De a látványon túl mint kalandfilm is működőképes, viszonylag feszes tempója csak helyenként akad meg, mert gyakorlatilag végig ügyesen csempésztek bele kisebb nagyobb akciókat, a cselekményt tovább pörgető eseményeket. Persze hibák sorakoznak dögivel, a párbeszédek finoman szólva sem a szövegkönyv erősségei és a karakterek is többnyire unalmasak, kivéve a királynőt, akit Theron olyan elemi erővel kelt életre, hogy gyanítom messze túlteljesítette az elvárásokat. Kimért játékával tökéletesen hozza a gonoszt, tekintetéről süt a megvetés, az arrogancia, egyszerűen képes volt életet lehelni ebbe az amúgy kifejezetten sztereotip negatív karakterbe. Stewart mögötte maximum csak másodhegedűs lehetne, de mivel kb. bármelyik statiszta több tehetséget mutat így ez a titulus túl erős volna a számára. Nem tudom hogy képes több hónapnyi forgatáson végig ugyanazzal nézéssel előállni, de én nem sok érzelmet fedeztem fel tekintetében, lelkesítő beszéddel meg inkább soha többet ne is próbálkozzon. Összességében klasszikus meseformátum friss köntösbe bújtatva, kimondottan szép látványmunkával, tűrhető rendezői jelenléttel és egy most is brillírozó Charlize Theronnal, főleg utóbbi húzott annyit, hogy jó szájízzel kelljek fel a fotelomból. Soha rosszabbat! |
2012-10-27 20:49.15 |
Howard itt is megtett mindent hogy javítson a helyzeten, kellemes zenét pakolt a jóval kevésbé élvezetes képkockák alá. |
2012-10-27 20:45.33 |
Remek hangulata van azt meg kell hagyni. |
2012-10-27 20:41.58 |
Feltétlen. :D |
2012-10-26 23:29.57 |
Tökéletes folytatás. Pontosabban tökéletes másolata az előző résznek. Más kérdés hogy ez közel sem számít dicséretnek.
Pedig én még két meglehetősen elfuserált epizód után is azt mondom, hogy ezekben a filmekben sokkal több is lehetne, ez a modern stílusú mitológia elég ütős kombó, csak a készítők simán megelégszenek azzal, hogy a pénzüktől épp megválni készülő, tökéletesen gondolatmentes, agykikapcsolós mozira vágyók igényeit kielégítsék. A trailer persze ez jó előre sejtette így meglepetésként koránt sem ért a dolog, de egy dolog miatt egy pici remény felötlött bennem a minőségjavulás végett, mégpedig a rendezőváltás miatt. Ugyan is szerintem az első rész legerősebb negatívuma a totál felületes direktálás, amit sajnos Liebesman stílusosan le is másol. Jellemzői a hangsúlyok és bárminemű érzelmi tetőpontok nélküli száguldás. A film halad, halad, és halad és arra jövők rá, hogy teljesen hidegen hagynak a karakterek, nem izgat, hogy most élnek vagy halnak, mert ahogy semminek ebben a moziban nekik sincs semmi nyomatékuk, csak fel és le rohangálnak a vásznon. No persze tudom, hogy ez egy látványfilm, de még ilyen szinte se nagyon tud funkcionálni. A szép tájképek okésak, a látványtervező brigád mikor kell teszi a dolgát, és maga a vizuálitás is néha dübörög a vásznon, de mit ér ha alig látjuk? A hisztérikusan kapkodó kamerakezelés és vágások még azt a minimális élvezetet is képesek azzal agyoncsapni, hogy a lényegi részeket nem engedik láttatni. A minotauruszos bunyónál pl. szerintem egyetlen képkockán sem lehet normálisan látni a szörnyet, így meg aztán kit érdekel a meccs kimenetele. A kevésszer előforduló nagytoltálokban lehet egy picit élvezkedni, a vulkán Cronos el kell ismerni elég pöpecül néz ki, de az elvileg csúcspontnak szánt összecsapásuk újfent teljesen súlytalan. Cronos kb. a film közepén kezd el éledezni, majd aztán egy 10 perces procedúra után kimászik a föld alól, Perseus meg két suhintással megöli... lassú felvezetés, dilettáns lezárás. Összességében újabb kihagyott ziccer, semmivel sem különb mint elődje, sőt meg se próbál túllépni, túltenni azon, helyette megmarad egy max. egyszer nézhető üres kikapcsolódásnak. |
2012-10-23 21:45.14 |
Ez kb. mint mikor az Amerikai szépség elől vitte el a A vörös hegedű. Arra sem emlékszik azóta senki. |
2012-10-23 21:39.41 |
Bevallom nekem is meg kellett nézni, amúgy a Neruda postása :DD Nem gyengén vicc a dolog.. |
2012-10-23 21:32.57 |
De Vera.. :)) Pedig emlékeim szerint linkeltem is neked a videót:
http://www.youtube.com/watch?v=uB5k_flnqf0 Amúgy tévedésed nem teljesen alaptalan, mert bizony a Gladiátorért járt volna neki a szobor, mégha a vetélytársa sem volt éppen gyenge, de a Gladiátor akkor is Gladiátor... az egyik legkiválóbb zene amit valaha hallottam. |
2012-10-23 21:28.48 |
Bizony a Lostnak igen erős score-ja van, az indította el Giacchinot a hírnév, és az Oscar felé. |
2012-10-23 21:14.36 |
Ez mindig kedves emlékeket hoz fel, a szájharmónikája elbűvölő.)) |
2012-10-23 21:10.13 |
Ez az a Newman munka ami még sosem lett végighallgatva, de ahogy hallom sürgősen pótolni kéne, a filmmel egyetemben. :) |
2012-10-23 21:09.19 |
Nagyon hangulatossá tették ezek a remek szerzemények a mesét, igazi kuriózum a mozgókép és az aláfestése is. |
2012-10-23 00:44.38 |
Thomas Newman mindig egyszerű és letisztult hangzást alkalmaz, azonban jelen esetben különösen hatásos a módszere.
A film a "hopeless emptiness" témájáról szól, a középszerűségről, így puritán zongorahasználata és az elején elnyújtott ürességet szimbolizáló hangja elképesztően jól tükrözik a film hangulatvilágát. Ilyen mikor a mozgókép és a zene tökéletes harmóniában vannak. http://www.youtube.com/watch?v=eFoE14QtLnc&feature=related (A szabadság útjai - Route 12) |
2012-10-22 19:46.41 |
Közel sem szokványos zenei világ jellemzi a Kells titkát, kelta motívumokkal van teletűzdelve, de inkább az ősibb fajtából, ezért nem a hegedű és válfajai dominálnak, hanem az egészen egyedi fafúvós és ütős szekciók. Számomra jóideje a legérdekesebb filmzenei alkotás.
http://www.youtube.com/watch?v=95_nnBGdEko (The Goose and the Abbot) http://www.youtube.com/watch?v=yTIS1ooYmK8 (In the Forest) http://www.youtube.com/watch?v=bATn2dmP5_M (Brendan and Abbot) |
2012-10-22 19:35.33 |
El vagyok kényeztetve. :D Hangulatos ez is.) |
2012-10-22 19:31.27 |
Abszolút mindenevő vagyok zenék terén, de a kelta hangzásvilágú melódiáknak némileg könnyebb dolguk van eljutni hozzám.)) |
2012-10-22 19:30.08 |
Egészen kiváló munka! Most már a filmet is mög kellene lesni.) |
2012-10-22 19:20.52 |
Dettó ez is. :D |
2012-10-22 19:18.31 |
A Titanic tele van drámai sziluettekkel, de az ilyenekhez is piszkosul ért Horner. Az ír/kelta hangzásvilág egyébként is a gyengém.)) |
2012-10-20 21:14.10 |
Horner másik hasonlóan roppant erős szerelmi témája.
http://www.youtube.com/watch?v=fxVaQUn7L4Y (Szenvedélyek viharában - The Ludlows) |