Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Elragadtatás - Cinemax2, 20:30 |
Ismeretlen férfi - AXN, 21:00 |
Boldogság bármi áron - Filmbox Family, 21:00 |
A szív bajnokai - Moziverzum, 21:00 |
Nincs idő meghalni - Mozi+, 21:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A légy 2. - Vélemények |
bölcsességek, beszólások, idézetek komment nélkül |
A légy (1986) - Vélemények |
Sokkoló - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A Zodiákus |
Corbin Bernsen |
2013-12-03 22:42.29 |
Harry barátunk azóta igencsak elkolbászolt ettől a színvonaltól, de szerencsére mindig vissza lehet hallgatni eme nagyszabású fantasy alkotását.
Narnia krónikái - Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény (Harry Gregson-Williams) http://www.youtube.com/watch?v=QT3Nm2tytLg (The Wardrobe) http://www.youtube.com/watch?v=YjADg2sMexc (Lucy Meets Mr Tumnus) http://www.youtube.com/watch?v=QT9FovJxMQg (Narnia Lullaby) http://www.youtube.com/watch?v=jZS3t6MkiCw (The Battle) |
2013-12-03 21:57.08 |
Elsöprő erejű.))
http://www.youtube.com/watch?v=Qxh0fOi3GAo&list=PLnbrZ4ugfGE.. (Elizabeth: Az aranykor - Storm) |
2013-12-03 21:50.37 |
http://www.youtube.com/watch?v=fw_qWNtG6LU (A nagy Gatsby - Hotel Sayre) |
2013-11-29 20:03.05 |
Úgy hallom Shore-ban most sem fogunk csalódni, nem mintha ez olyan nagy meglepetés volna.:)
http://www.youtube.com/watch?v=LodYTJYpnT0 (Hobbit 2 - soundtrack preview) |
2013-11-21 01:59.38 |
Gondolom a technikai díjakat vinni fogja. Vizuális effektek tuti, a 2 hangért is igen jó esélyekkel indul, no meg ott van Lubezki, akit tovább már szerintem képtelenség várakoztatni, és még úgy vélem a vágás is esélyes.
Szóval reményeim szerint akár 5 díjat is magához vonzhat a film, plusz biztosan kap jelölést év filmjeként, meg minden elképzelés szerint végre Cuarón is, valamint akár Bulock is. De a komolyabb kategóriákban nem hiszem, hogy lesznek győzelmi esélyei, azokat inkább egy "komoly" filmnek adják majd, a 12 years a slave igencsak gyanús e tekintetben. |
2013-11-21 00:29.01 |
*jól természetesen |
2013-11-21 00:28.42 |
Minden soroddal egyetértek, jóé írsz ezúttal is. :) |
2013-11-08 00:21.35 |
Mivel közben a Titanicot is újravetítették, így azért annyira nem.)) |
2013-11-06 23:03.57 |
Egy vízió beteljesülése
Mikor Peter Jackson eltervezte, hogy megrendezi A Gyűrűk Urát nem sokan álltak mellé, a legtöbben lehetetlen küldetésnek vélték vállalkozását, a stúdiók egyszerűen nem mertek bevállalni ekkora pénzügyi rizikót tetemes rajongótábor ide vagy oda… aztán szerencsére a New Line, mint az utolsó mentsvár megtette. Ráadásul helyben hagyták magát Jackson, ami így utólag persze magától értetődőnek tűnik, hisz maga is nagy rajongója a köteteknek, meg ügyes rendező, de igazából a trilógia előtti filmjeit nem kísérte túlzottan nagy pénzügyi siker. De Jackson erre született! A filmek minden képkockájából sugárzik a tisztelet, az imádat, az az alkotói vágy, hogy az alapműből az összes lehetőség felszínre legyen lapátolva, ezért sikerülhetett neki J.R.R. Tolkien mesterművéből valami olyan lenyűgözőt alkotni, ami úgy szerzett magának határtalan népszerűséget, hogy közben a könyv iránt rajongók millióit sem vesztette el. Az új-zélandi kifogástalanul öntötte képekbe Tolkien komplex világát kreatúráival, helyszíneivel, építményeivel.... egyszerűen minden úgy együtt van, mint filmvásznon elképesztően ritkán. Éppen ezért olyan könnyű elmerülni mozgóképeiben, mert olyan mintha nem is filmet nézne az ember, hanem egy ablakot, melyen keresztül közvetlen szemtanúja lehet Középfölde krónikájának. Tulajdonképp az egész fantasy filmiparág sokat köszönhet Jacksonéknak, a korábban igencsak lekezelt műfaj csipkerózsika álmából ébredve életre kelt, és a híresebb könyveket sorra kezdték el megfilmesíteni. Emellett egy kis megbecsülést is sikerült szereznie, a gyerekmese sztereotípiát, ha teljesen megdöntenie nem is ment/megy egyik napról a másikra, de mindenképp sikerült javítani a megítélésen... elkezdték komolyan venni ezeket a történeteket, és felfedezni, hogy igenis komoly értékeket tudnak felmutatni. Ebben a záró epizódban domborodik ki legjobban az új-zélandi rendező elévülhetetlen érdeme, a szenzációs arányérzéke. Itt lódulhattak volna meg csak igazán a látvány-rendezői ambíciói, és higgyétek elég kevés direktor létezik, aki képes ekkora csábításnak ellenállni, de Jackson kiállta a maga próbáját, Tolkien iránti odaadása és nagyrabecsülése minden fajta hatásvadászat iránti vágynál erősebb volt. Az ütközetek monumentálisak, de közben az epikus pillantok nem nyomják el a jellemrajzokat, az érzelmes cselekményt, a két kis hobbit drámája végig szem előtt marad, megpróbáltatásaik, ahogy szinte szó szerint négykézláb másszák meg a hegyet ugyanolyan erővel jönnek át képernyőn, mint a nagy csata felhevült érzelmei. Persze elismerem, hogy a pellenori összecsapás egy külön látványfejezetet jelent, nem csupán e moziban, de az egész trilógián belül, sőt a filmtörténelemben is. Őszintén én a két torony után fogadni mertem volna, hogy grandiózusabbat, különbet, mint amit a Helm szurdokban lenyomtak lehetetlenség vászonra rakni, s lám tévedtem. Egyszerűen a csata mindmegannyi mozzanatán érezni a precízséget, minden perce tökéletesen meg lett tervezve mégsem érezni rajta az akadozottságot. Plusz az érzelmek olyan széles spektrumát szolgáltatja, hogy szerintem az Sauronnál is kőszívűbb, akit nem érint meg a küzdelem grandiózussága, hősiessége, drámája. Sőt belőlem egyedülálló katarzist tud elővarázsolni, mikor a rohani csapatok reményüket, de hitüket nem vesztve a sokszoros túlerőben lévő ellenségbe száguldanak....... hát szóval mikor azt a jelenetet lesem a torkom összeszorul, a hideg meg össze-vissza futkos a hátamon és valami olyan megfoghatatlan érzés kerít hatalmába, hogy legszívesebben beugranék a képernyő mögé és lóra pattannék. Majd a fekete kapunál játszódó harcnál Jackson egy másik erényét csillogtatja, nevezetesen hogy nem sokan vannak, kik nála lenyűgözőbben képesek fokozni a feszültséget, a drámai pillanatokat, mikor már a sasok is beröppenek egy igazi világvége közeli hangulat lesz úrrá a mozin, minden képsort átjár az érzés, hogy itt most vagy így, vagy úgy, de vége lesz. A vállaltan szentimentális zárás pedig egészen szívbemarkolóra sikeredett, sok helyről olvastam a giccsességét illetően, háááát én inkább megfelelően érzékenynek mondanám, ami kellett is, hiszen mi nézők is akkor, és ott a révnél búcsúztunk a filmtől és a szereplőktől. Howard Shore harmadik alkalommal bizonyítja, hogy nála tökéletesebb zeneszerzője nem is lehetett volna a trilógiának. A komponista újfent mágusként játszik a hangokkal, egészen elképesztő miként képes jeleneteket aláfesteni, képsorokat megtámogatni érzelmileg, dinamikailag. Mindig tökéletesen eltalálja melyik hangjegy hogy szól hibátlanul, tudatosan oda helyezi csúcspontokat ahova kell, a visszatérő témák pedig pontosan ott szólalnak meg ahol funkciójuknak legmegfelelőbben tudnak érvényesülni. A kanadai komponista minden túlzás nélkül akkora nyomot hagyott a filmzene történelemben, mint John Williams a Star Wars-sorozattal. Látványilag persze továbbra is minden hibátlan, a makulátlan képi világ, és hatások tömkelege alapnak számít ennél a produkciónál. A minőségen túl azonban a lényeg, hogy ha az effektusok meg is kopnak egyszer, ha nem is tűnnek majd metszően gyönyörűnek, akkor sem fog mindez számítani, mert ez a mozi él, valódi tájai nem lesznek kevésbé szépek, díszletei nem lesznek kevésbé kidolgozottak, sem színészei gyengébbek, és a szíve a produkciónak sosem kophat meg, hiába is rágná az idő vasfoga. S végül mit jelenet nekem A Gyűrűk Ura trilógia? Filmek terén mindent. Olyan alkotások, melyeket nem lehet megunni, felülmúlni, erősen kétlem, hogy lesz valaha hozzájuk fogható. Mert nincs még egy olyan film(trilógia) mely így meg tudná fogni a képzeletemet, és magával ragadni az egész lényemet. És mit szólna a filmekhez Tolkien? Azt, hiszen ő is teljesen el lenne kápráztatva........ UI: Egy tanács. Kitudja meddig tart az élet, de úgy elmenni, hogy nem láttad a GyU-t könnyen lehet, hogy egyenes út a pokolba :)) |
2013-10-19 13:58.27 |
Hát ha barmi élethűre meg tudják csinálnia, akkor valószínűleg epekedni fogok, hogy eljuthassak oda. :D |
2013-10-14 23:44.24 |
Mennél mi?)) |
2013-10-06 20:09.04 |
Hát nem műfaja gyöngyszeme.. Kifejezetten tahó poénokkal operáló, ormótlan szimpla és kiszámítható mozi ez... de valahogy nem tudott zavarni, összehozott a haverokkal, szórakoztunk, nevettünk együtt, ennél többet meg nemigen lehet elvárni egy vígjátéktól, nemde? |
2013-10-04 15:41.08 |
Tegnap este néztem meg, de még mindig nemigen tértem magamhoz. Nem csupán az év eddigi toronymagasan legjobb versenyzője, de igazi, páratlan moziélmény. A 3D komolyan, szerintem még az Avatart is lehet fölözi, de azon a szinten bizonyosan van. Félelmetes, megdöbbentő, pazar... minden elemében vérprofi. Többet majd talán később.:)) |
2013-09-30 10:46.29 |
Ha műfaja paródiájának szánták volna, akkor azt mondom egész szórakoztató produkció.. amúgy önmaga kifigurázásán kívül nem sokra képes a film, igaz legalább-e tekintetben alapos volt.)) |
2013-09-14 02:12.31 |
Egy kis korai szemezgetés a technikai kategóriákból:
Legjobb fényképezés - Gravity (Emmanuel Lubezki) - Inside Llewyn Davis (Bruno Delbonnel) - A nagy Gatsby (Simon Duggan) - 12 Years a Slave (Sean Bobbitt) - Rush (Anthony Dod Mantle) - To the Wonder (Emmanuel Lubezki) - Captain Phillips (Barry Ackroyd) - Prisoners (Roger Deakins) - The Wolf of Wall Street (Rodrigo Prieto) - Stoker (Chung-hoon Chung) Legjobb vizuális effektusok - Gravity - Star Trek – Sötétségben - Hobbit – Smaug pusztasága - Pacific Rim - Elysium - Vasember 3 - Az acélember Legjobb hang - A nagy Gatsby - Rush - Gravity - Hobbit – Smaug pusztasága - Star Trek – Sötétségben - Az acélember - Captain Phillips Legjobb hangeffektus vágás - Rush - Gravity - Hobbit – Smaug pusztasága - Star Trek – Sötétségben - Az acélember - Captain Phillips - Elysium - Vasmeber 3 Legjobb eredeti filmzene - 12 Years a Slave (Hans Zimmer) - The Book Thief (John Williams) - Saving Mr. Banks (Thomas Newman) - The Monuments Men (Alexandre Desplat) - Gravity (Steven Price) - Hobbit – Smaug pusztasága (Howard Shore) - The Wolf of Wall Street (Howard Shore) - Óz, a hatalmas (Danny Elfman) - Senki többet (Ennio Morricone) Legjobb (smink és) maszk - The Butler - Hobbit – Smaug pusztasága - Star Trek – Sötétségben - A nagy Gatsby - Óz, a hatalmas |
2013-09-14 00:29.46 |
Epic.)) |
2013-09-13 23:59.27 |
Ehhez a filmhez kiválóan illik Zimmer stílusa, még csak bele-bele hallgattam, de a film alatt igen ütősnek ígérkeznek a mély basszusai.
http://www.youtube.com/watch?v=ws-2FeNC4Z4 (Rush - 1976) |
2013-09-13 23:40.55 |
Nagyon szép melódia valóban. |
2013-09-13 23:36.53 |
Úgy hallom Armstrong most sem hazudtolta meg magát. Meg kellene már tekinteni ezt a filmet is. |
2013-08-24 22:23.16 |
Morricone egyik utolsó nagy alkotása, kiváló hangulattal és csodaszép zongoraművekkel tarkított komolyzenei szerzemény.
Az óceánjáró zongorista legendája http://www.youtube.com/watch?v=1kTDba58uGc (A Mozart Reincarnated) http://www.youtube.com/watch?v=WfzBx8SSQOU (Playing Love) http://www.youtube.com/watch?v=mcofLYYH1yY (The Legend of the Pianist) |
2013-08-24 22:21.11 |
Talán nem tartozik Newman legpazarabb munkái közé, de itt is hozta magas színvonalát. |
2013-08-24 22:18.58 |
A tavalyi év legnagyobb meglepetése volt ez a mozi számomra, és valóban a soundtrack-je is kiválóan lett összeválogatva. Hangulatos, de nem agyon hallgatott dalok. |
2013-08-24 22:10.10 |
Ez még nálam is kimaradt, a kórusmunka mindenesetre igen hangzatos. |
2013-08-13 21:22.43 |
Mai szemmel tekintve is kellemes családi mozi, tűrhető színészekkel, klassz látvánnyal (amikor még nem volt minden full CGI....) és szórakoztató humorral. Nem hinném, hogy ennél több kéne, hogy anya, apa és a gyerekek együtt töltsenek egy laza délutánt. |
2013-08-09 18:24.14 |
Hát ezt így nehéz lenne pontosan megmondani, inkább csak úgy szemezgettek Horner művéből, néha csak minimálisan szólalnak fel taktusai, néha szerencsére hosszabb ideig is szólhat, de nekem kevés volt belőle az biztos. |
2013-08-09 18:09.08 |
Azt hiszem nem kíván hosszas kommentárt. :) Talán a legnagyszerűbb szerzemény, amit mostanság sikerült teljesen "felfedeznem".
Tigris és Sárkány (Tan Dun) http://www.youtube.com/watch?v=S5AjtMNnWf0 (Crouching Tiger, Hidden Dragon) http://www.youtube.com/watch?v=Sgr2wQiqBpw (Night Fight) http://www.youtube.com/watch?v=zOXpTDMOE6Q (Through the Bamboo Forest) http://www.youtube.com/watch?v=kLZxYEG1fRg (Encounter) http://www.youtube.com/watch?v=sQm2BPgiK5M (Yearining of the Sword) |
2013-08-09 18:04.25 |
Nem egy könnyű néznivaló, és talán Malick munkásságának sem a legjobbja, de egyszer mindenképp érdemes megnézni. Amit viszont tényleg rendkívül sajnálok, hogy Horner zenéjét alig hagyták érvényesülni, helyette Mozart és Wagnert raktak bele, ami szerintem nem volt egy nagy ötlet. |
2013-08-09 18:01.17 |
Igen a betétdala is kiváló, gyönyörű hangja van a hölgyeménynek. |
2013-08-09 17:37.01 |
Ang Lee filmje vérbeli, virtuóz keleti harcművészeti dráma a műfaj minden előnyével és hátrányával. A hangulat magával ragadó, a meseszép kínai vidék látványa nagyszerűen ki lett aknázva, az ember néha csak ámuldozik, hogy ilyen valójában is létezik. A sokszor roppant unalmas testi összecsapások ebben a műfajban új értelmet nyernek, a gravitáció gátjait levetkőzve feszes vágásokkal és bravúros fotózással bemutatva eszméletlen látványos harcoknak lehetünk szemtanúi. A fergeteges megvalósítás azonban csupán részben képes leplezni a szövegkönyv gyengeségeit. A történet szinte teljesen egyvonalú, a cselekményben nincs elegendő mozgás, és az érzelmi töltetet sem éreztem kifogástalannak.
Viszont a zenei megvalósítást annál inkább. Tan Dun szerzeményével egycsapásra a leghíresebb kínai komponista szerepében találta magát, fantasztikus melódiáit hallgatva ez nem is túlságosan meglepő. Titka az autentikus keleti és klasszikus nyugati hangzás összeolvasztásában keresendő, míg előbbi a hiteles hangulat létrejöttében játszik szerepet, addig utóbbi leginkább az érzelmi húrok megpendítésért felel. A score roppant gazdag reprezentációja a hagyományos távol-keleti hangzásvilágnak, melyek lágy szövedéke egyfajta emelkedett, és varázslatos atmoszférát képez. Tan Dun a játékidő során végig keleti mágusként játszik a hangokkal, zenéje elválaszthatatlanul összenő a képekkel, sikerült Lee világát és annak törvényeit tökéletesen lefestenie hangjegyekkel, és a legkülönbözőbb hangszerekkel. Összességében a kalandmesék szerelmesei elégedetten dőlhetnek hátra e mozi láttán, egyedi megvalósítású, megkapó hangulatú alkotás, kiváló harcokkal nem akármilyen profizmussal tálalva. |
2013-08-09 00:49.12 |
Ha filmet megnézem, ez a jelenet mindig napokig a fejemben motoszkál. Csodálatos.
http://www.youtube.com/watch?v=yH_CfkNUC_g |