Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2025-01-09
Családi terápia
Egy csiga emlékiratai
Gengszterzsaruk: Pantera

2025-01-02
Bekövet a halál
Maria
Miénk lesz a holnap
Nosferatu
Vilma és a férfiak
Woodwalkers

2024-12-26
A nap, amikor apu megmenti a karácsonyt
A szerelem ideje
Better Man: Robbie Williams
Parthenopé - Nápoly szépe
Sonic, a sündisznó 3.
Sütimanók - Szupersipka-küldetés
Váratlan dallamok

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
A nagy visszatérők
- Prime, 01:10
A jövő gyilkosa
- RTL Három, 01:30
Amerikai botrány
- Film4, 01:40
Bocsánatos bűn
- HBO2, 01:45
Női szervek
- Mozi+, 02:10

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Julian Sands (67)
Matt Frewer (67)
August Diehl (49)
Julia Ormond (60)
Yvan Attal (60)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
A Sakál napja (sorozat) - Vélemények
Hívójel - Vélemények
McGregor örök (sorozat) - Vélemények
Hetedik - Kedvenc idézetek

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Elk*rtuk aaaaa
Kristin Holby aaaaa

 

Gyorkos hozzászólásai

Ugrás Gyorkos adatlapjára

elejére ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... végére

Csillagűzött szerető - Vélemények

2015-12-30 10:06.39
Low budget sci-fi-krimi a nyolcvanas évekből.


Eszenyi Enikő - Vélemények

2015-12-27 16:55.55
Mostanában semmi különös nem történik vele?


Nyom nélkül (1981) - Vélemények

2015-12-27 08:56.30
Cseh Tamás, a mesterbűnöző - Nyom nélkül

Nyom nélkül - magyar, 1982. Rendezte: Fábry Péter. Írta: Fábry Péter, Nemes István. Kép: Péterffy András. Zene: Dés László. Szereplők: Cseh Tamás, Székely B. Miklós, Eperjes Károly, Hunyadkürti István, Szacsvay László, Bezerédi Zoltán, Bajor Imre, Gera Zoltán. 83 perc.

Ha nem is nyom nélkül, de elég alaposan eltűnt a „számon tartott” magyar filmek világából Fábry Péter filmje, ami több szempontból is furcsa. Egyrészt mert kifejezetten színvonalas alkotásról beszélünk, méghozzá a nyilvánvalóan népszerűbb és mára kultikussá is vált (egyszersmind – ami azt illeti – jobb) Dögkeselyű párdarabjáról; másrészt mert a rendszerváltás előtt készült kisszámú magyar zsánerfilmek egyikét tisztelhetjük benne, amely egyesíti magában a szajré-, rendőr- és ún. közérzetfilm elemeit – ha nem is teljesen problémamentesen. Végül, de nem utolsó sorban, ebben a filmben látható a „nemzedéki dalnok” Cseh Tamás legkomolyabb filmszerepe, aminek önmagában elégnek kéne lennie ahhoz, hogy gyakrabban találkozzunk a Nyom nélküllel.

nyom nélkül3_resize.PNG

A viszonylagos ismeretlenség egyik oka talán éppen az, hogy bár Cseh egyértelműen „önmagát”, pontosabban a vele azonosított, egyszerre vívódó, unatkozó és elégedetlen értelmiségi figurát alakítja (méghozzá jól, széles gesztusok és gúnyos grimaszok helyett puszta jelenlétével és visszafogottsággal hitelesítve a szerepet), a film némileg távol esik a Cseh-Bereményi lemezek világától. Amikor az első percekben felcsendül Dés László – egyébként fülbemászó – zenéje Somló Tamás (!) énekével, már érezhetjük, a rendező nem Antoine és Desiré gengszterré válásáról akart mesélni. Cseh Tamás sem zenészt alakít, igaz, a figurájának lehetnek életrajzi vonatkozásai, és a festőművészi ambícióit előbb kirakatrendezésre, majd összetett bűncselekmények kiagyalására cserélő főszereplő is több a szajréfilmekből ismerős agytrösztnél (az említett életrajzi vonatkozás egyébként éppen a képzőművészetet és az egyes jelenetekben is feltűnő rajzolás jelenti, az énekes-dalszerző ugyanis eredetileg rajztanár volt).

nyom nélkül2_resize.PNG

A Nyom nélkül relatív kudarcát nem a társadalmi látlelet és a bűnügyi (al)műfaj(ok) némileg következetlen keverése okozza, sokkal inkább a műfaji film megközelítésével kapcsolatos kisebb problémák. A film képi világa nem különösebben egyedi (főleg ha olyan hasonló jellegű próbálkozásokkal vetjük össze, mint pl. Az áldozat), de Fábry biztos kézzel rendezi a jeleneteket, különös tekintettel a három heistre, Nemes István forgatókönyve azonban túl sokszor teszi próbára a néző türelmét, ahogy fontos, vagy legalábbis érdekes információkról is lemaradunk. A leglátványosabb problémán Váncsa István kortárs kritikája gúnyolódik jóízűt, nagyjából érthetően: bármennyire érdekes is a felvetés, mely szerint a tanácstalan rendőrség mindenféle érdemleges adat és nyom nélkül, kizárólag csodálatos számítógépek segítségével képes leszűkíteni a lehetséges gyanúsítottak számát tízmillióról háromra, ebben a formában nem igazán elfogadható, és a dramaturgiai szükségszerűségen (azaz hogy a mesterbűnöző eleve túl zseniális, miközben valahogy mégiscsak szorulnia kell a nyaka körül a huroknak, különben nincs tétje a történetnek) kívül nem is igazolja sok minden a létét.

nyom nélkül4_resize.PNG

Összességében a Nyom nélkül egy szórakoztató, értékes, de nem minden ízében sikeres műfaji filmes kísérlet a nyolcvanas évek Magyarországából- és ról, melyet ráadásul nem is csak Cseh Tamás jelenléte tesz kuriózummá. Ugyan a stáblistán egyértelműen feltűnik a neve, a filmes adatbázisok nem jelölik Bajor Imre korai munkái között ezt a filmet (talán mert viszonylag fiatalon, jellegzetes bajusza nélkül, „komoly” műben és szinkronizálva látható), pedig a szerepe nem is szerény, dramaturgiailag még Eperjes Károlyénál is jelentősebb. Ha a „régi magyar szajréfilm” gondolata és Cseh Tamás jelenléte önmagában nem tenné érdekessé az M3 műsorán nemsokára ismét feltűnő alkotást, Bajor Imre és a napokban szintén elhunyt Gera Zoltán emléke talán – reméljük – már képes lesz felkelteni a nagyközönség megérdemelt figyelmét.

[link]


Mérsékelt égöv - Vélemények

2015-12-26 20:14.12
Nem igazán érdekes és nem is túl jól sikerült film. A végén a vadászbaleset jelenete zavaros, nem tiszta, hogyan került a távcső végére András. Hogy miért az érthető, de nincs igazán jól megformálva a kettejük között feszülő ellentét, illetve Kalán féltékenységének ereje. Annyiban viszont valószínűleg helytálló bemutatót nyújt a korabeli "elvtársias" vadászatok világába, bepillanthatunk egy istenhátamögötti kisközösség elzárt, folytogató légkörű világába. Fura a Kádár rendszer hátramutogatása az ötvenes évekre és az onnan megmaradt sztálinista-rákosista csökevények hibáira.


Idegen arcok (1974) - Vélemények

2015-12-26 18:22.48
Idegen arcok (1974)
Szörény Rezső

Szörény Rezső (1941-1993) viszonylag későn kezdte játékfilmes pályáját. Makk Károly tanítványa, majd asszisztense volt. Az egykori, 1947-48-as kommunista népi-kollégisták NÉKOSZ kiábrándult vagy öröknaiv részvevőiről szóló keserű riport-dokumentum-munkáját betiltotta a cenzúra. Ezután önálló játékfilmre egy ideig nem lehetett lehetősége: évekig a dokumentum-filmstúdióban dolgozott.

Szörény első játékfilmje, az Idegen arcok a hetvenes évek egyik legrokonszenvesebb, legeredetibb alkotása. Két egyetemista utógondozó (pártfogó-nevelő) munkát vállal, hogy megkönnyítse a fiatalkorúak börtönéből szabaduló fiú beilleszkedését. A két egyetemista életet alig ismerő jótékonykodó naivsága azonban hamar kudarcot vall: a fiú, János gyanakszik, idegenkedik a segítőkész egyetemistáktól. Látszólag összebarátkoznak, sőt egyikük a saját lakásában szállásolja el a szabadultat, de János végül fellázad, és megszökik tőlük. A nem megvetendő írói tehetséggel is megáldott Szörény egy valódi eset lejegyzett dokumentum-anyagából indult ki. Aprólékos anyaggyűjtést végzett a forgatás előtt, s egy "igazi" amatőrre bízta a főszerepet (Boroska Tibor), aki "első kézből", saját élettapasztalataiból ismerte ezt a világot. A film szinte majdnem minden munkatársának az Idegen arcokkalindult a pályája. Kútvölgyi Erzsébetnek második filmfőszerepe volt, Szacsvay László sem játszott addig főszerepet. Almási Tamás, a ma joggal sikert sikerre halmozó dokumentum-rendező volt az asszisztens, Jankura Péter az operatőr.

Az Idegen arcok a szeretetreméltó, ám segítségre képtelen naivságot világítja át. A tököli fiatalkorúak fogházából szabadult fiú más világban él, mint az egyetemisták. Van-e átjárás a két világ között? Szörény filmjében nincsenek gonosz gazemberek, a hősöket körülvevő külvilág is inkább végtelenül közönyös, mint ellenséges (bár negyedóránként nyomozók és rendőrök tűnnek fel benne - az első változatban tízpercenként: néhány nyomozót ki is kellett vágni). Lélektani filmnek mondanánk, legalábbis, ha a három főfigura hitelességére gondolunk - de igazából nem illik e skatulya-címke sem az Idegen arcokra: a környezetrajz dokumentáris hitelessége vegyül benne a lírával, bizonyos "prózaköltészettel" - hogy Pasolini kifejezésével éljünk.

A film élénk kedvező kritikai visszhangot keltett, megnyerte az elsőfilmeseknek szánt díjat, s bár tömegsikere nem lett, megtalálta nézőit is. Szörény Rezső pályája három viszonylag sikeres játékfilm után (Tükörképek; BUÉK; Boldog születésnapot, Marilyn) utolsó munkájának (Talpra, Győző) kudarca miatt hamar megtört. Jónéhány tervét elutasították, utolsó éveiben, egyre inkább elszakadva a filmgyártástól, színművek írásával foglalkozott, kéziratban maradt drámája talán egyszer színpadot talál.

Legismertebb filmje talán a BUÉK, de legfrisebb, legrokonszenvesebb munkája ez az igazi "elsőfilm", az Idegen arcok, mely nagy lehetőségeket nyitott a rendező tehetsége előtt. E lehetőséggel Szörény élni látszott, tehetségét soha senki nem vonta kétségbe, és róla is elmondható, hogy nemcsak ő maga, de szakmai környezete is hibás abban, hogy pályája - és élete - megtört. Említsük meg, hogy 1999-es Filmszemlén bemutatták egykori munkatársa, Siklósi Szilveszter dokumentumfilmjét Mi lett a Szörénnyel? címen. Ennek utolsó kockáin az Idegen arcok főhősének szavait halljuk: "Hagyjatok békén, hagyjatok békén..."

[link]


Fejlövés (1968) - Vélemények

2015-12-24 14:33.35
Tényleg depis hangulatú film, ami egy öngyilkosság körül zajlódó dráma esetén nem meglepő. Furcsa dolog, hiszen tényleg Magyarország legújabbkori történelmében - gazdaságilag legalábbis - az aranykor kezdete volt az 1968-as év és az utána következő évtized. Azt az életszínvonalat már - úgy tűnik - sohasem fogjuk elérni, ami akkor volt. Mégis valahogy szenvedő emberek akkor is voltak. A kilátástalanság, a szürkeség, az esélytelenség a kiugrásra, a felemelkedésre megtörte az emberek lelkivilágát. Akárki akármit mond, durva diktatúra volt kádári, még ha kézből etették az elvtársakat közben és sokakat jólakkattak is. Ugyanezt az életérzést közvetítette számomra a Kihajolni veszélyes c. film is, bár más megközelítésből.


Kútfejek - Vélemények

2015-12-16 20:10.07
Gyenge, vacak film.


Elysium - Zárt világ - Vélemények

2015-11-21 18:45.32
Kellemes kikapcsolódás, jó szórakoztatás.


Gombaszögi Ella - Vélemények

2015-10-31 06:34.16
Jó leírás Find, köszönet!


Utopia (sorozat) - Vélemények

2015-08-16 00:55.28
Hát igen, a 2. hsz-ban az intro elég beszédes, miféle sorozat ez. Nem egy könnyű kis filmsorozat, de a maga csavaros módján az igazat közli.

Hölgyeim és Uraim, a népirtás már elkezdődött.

Jim Carrey keményed odatette magát ez ügyben. Egy kis felvilágosítás a vakcinákban lévő higany ügyében:

[link]

[link]


Somogyvári Rudolf - Vélemények

2015-08-02 21:03.26
Mi volt a betegsége, ami olyan rövid idő alatt elvitte szegényt?


Sinkó László - Vélemények

2015-08-01 17:20.43
Szerettük és hiányozni fog mindig. Nyugodjon békében!

Mestersége színész Sinkó László
https://www.youtube.com/watch?v=U2G0YoTAep0

LEHETETLEN - Sinkó László és Sinkovits Imre
[link]


Branded - Vélemények

2015-07-26 21:29.53
Igen, az első fele a filmnek egy hosszú bevezető, de aztán meglepő fordulat következik.

Érdekes, elvont film, összetett szimbólumrendszerrel. Mégis látványos, érdekes és elgondolkodtató.


Volt egyszer egy család (1972) - Vélemények

2015-05-16 16:43.48
Zsigerbeszéd volt részéről, elkapkodta.


2015-05-16 16:41.53
Mellesleg, aki igazán kíváncsi, az interneten rengeteg anyagot talál erről, kevésbé írott formában, mint előadásokban. Fejlődni sohasem késő, bármilyen "őskövület" is az ember.


Fekete macska (1972) - Vélemények

2015-05-10 17:53.32
Itt keressétek!

[link]


Utazás Jakabbal - Kérdések

2015-05-10 12:11.38
[link]


Hajnali háztetők - Vélemények

2015-05-09 17:19.35
Nem minden kis írói szösszenetet kell filmre vinni.


Szezon - Vélemények

2015-05-07 20:35.48
A gengszterváltás óta elmúlt 14 év gyümölcsei. Azóta csak rosszabb lett minden.


Gáti Oszkár - Vélemények

2015-05-06 15:36.17
Őt nem lehet nem szeretni, ilyen hanggal.


Bodnár Erika - Vélemények

2015-05-06 15:32.20
A 70-es, 80-as évek jellegzetes nőalakja a mozivásznon.


Mielőtt befejezi röptét a denevér - Vélemények

2015-05-06 15:30.45
Spoiler

"3.6. Mielőtt befejezi röptét a denevér (1989)
Míg Makk Károly Egymásra nézve című filmjében a nők szerelmét légiesnek, áttetszőnek jelenítette meg, a Tímár Péter rendezte, Mielőtt befejezi röptét a denevér nyomasztó képi világgal s végkifejlettel ábrázolja a férfi-szerelmet, vagyis azt, hogy a nevelőapa beleszeret a 15 éves kamasz fiúba. A thriller műfaji elemeit tartalmazó eseménysor kettős tragédiá­ba torkollik. A közvetlenül a rendszerváltás előtt, 1989-ben készült film története röviden annyi, hogy a gyermekét egyedül nevelő pénztáros anya beleszeret Laciba, aki hozzájuk költözik. A gyerek apja külföldön él. A férfi beleszeret a kamasz fiúba, és amikor Róbert anyjának szóvá teszi a férfi próbálkozását, a felnőttek szakítanak, majd kibékülnek. Ekkor a felnőtt férfi az anyának azt a feltételt szabja: úgy kezdik újra kapcsolatukat, ha néha együtt lehet a fiúval is. Az anya leissza magát, majd öngyilkos lesz. A fiú ezután fondorlatos csellel csapdába csalva megöli a felnőtt férfit, s apja után repül Svájcba. A film utolsó jelenetében az apa sziluettjét láthatjuk a bőrönd mellett kuporgó fiú fölött.

A rendhagyó címválasztás felkeltette a korabeli kritikusok érdeklődését. A cím Shakespeare Macbethjéből vett, nem pontos idézet. A rendező azt nyilatkozta, feszültségkeltés volt a célja a címválasztással. Hangsúlyozta, hogy számára idegen volt a homoszexuálisok világa, azonban a Kádár-kori nyilvánosságra jellemző módon, egy éjszakai műsorban – Szilágyi János: Halló, itt vagyok – hangzott el az a történet, amely a film alapját képezte. A műsorba betelefonáló azt mesélte, hogy férje egyik este hazahozott a munkahelyéről egy 15 éves fiút, hadd lakjon náluk pár napig, mivel a gyárban aludt. Az ok az volt, hogy az anyja szeretője le akart vele feküdni, s ő elmenekült otthonról, mivel az anyja térden állva könyörgött neki, tegyen eleget a kérésnek, nem élné túl, ha emiatt elhagyná őt a férfi.

Akárcsak Makk Károly, amikor azt hangsúlyozta, hogy filmjében az emberi kapcsolatok dinamikája a lényeg, Tímár is azt emelte ki a kortárs közegnek: „...valójában nem egy homokos autentikus személyiségét akartam megrajzolni, hanem egy hármas szituációt, olyan hármasét, amelyben engem elsősorban a nő érdekelt.” A rendőrmotívum ebben a filmben is szerepet kapott: Laciról, a csábítóról kiderül, hogy rendőr (kocsmában rendőrigazolványt mutat, tévét feketén vásárolni akaró embert igazoltat). A rendező, amikor erről nyilatkozott, a szocialista rendszer kritikáját óvatosan fogalmazta meg: „...bizonyos emberek egyfajta hatalmat magukhoz ragadva terrorizálják mások magánéletét…”

A Filmvilág kritikusa szerint nem azért viszolyogtató Laci, a férfi főhős, mert homoszexuális, hanem mert nem vallja be szinte magának sem vonzalmát saját neméhez, és így alattomos becserkészésre kényszerül. A Tarjáni Acél című lap újságírója cikkében tabusítja, nem nevezi meg, hogy a végzetes konfliktus amiatt robbant ki, mert a férfi szerelmes lett a fiatal fiúba: „Észrevétlenül bekúszik a rettegés és a borzalom, amely a családi idill elkerülhetetlen szétbomlásához vezet.” A Zalai Hírlap újságírója eufemizál és negatívan ítél: „Laci, [...] akiről az első perctől fogva tudni véljük, hogy aljas gondolatokkal közelít a kamasz fiúhoz.” A Dunántúli Napló tudósítója halmozza a főhős negatív jellemzőit, legvégső érve pedig az, hogy a férfiakhoz vonzódik: „...a film főhőse igazán ellenszenves állat: nem elég, hogy eleve unszimpatikus, hisztérikus, még az is kiderül róla, hogy homokos (illetve biszex)”.Az Esti Hírlap újságírója hangsúlyozta, hogy a filmben ábrázolt konfliktus „...jóérzést sértően természetellenes”, és az a hátborzongató, hogy a film egy valós élethelyzet alapján íródott. Lacit olyan dosztojevszkiji figurának írja le, aki torzszülött, ösztöneinek kiszolgáltatott emberpéldány, társadalmilag undorító típus és természettől adottan taszító egyén az újságíró szerint.

A meztelenség a filmben többnyire valamilyen játszma része, és semmi köze két ember meghitt együttlétéhez. Az első olyan jelenet a filmben, amelyben meztelen férfitestet láthat a néző, azon az első estén játszódik, amikor a férfi a fiú anyjánál alszik. Az anyát arról kérdezi, hogy a fiú be fog-e jönni a hálószobába, mire az anya megnyugtatja, hogy nem. Laci Teri tiltakozása ellenére kinyitja az ajtót, s meztelenül az ajtó mögé áll. A fürdőszobából kilépő fiú végigpillant a meztelen férfin, majd szótlanul a szobájába távozik. Az utolsó meztelen jelenet, amikor Robi, már anyja halála után, kiterveli Laci meggyilkolását. Levetkőzve, anyja parókájában az alvó férfihoz megy, hogy felébressze, kicsalja a fürdőszobába, s míg a fiú az ablakpárkányon elrejtőzik, a férfi mindezt játéknak hiszi, feláll a hokedlire, majd megcsúszik, és kizuhan az ablakon.

Tímár Péter filmjének kritikusai számára szintén problémát jelentett a férfiak egymás iránti szerelmének megnevezése, s az is, hogy a kiszolgáltatottság e filmben tetéződik azzal, hogy mind az anya, mind a fiú a hatalmat szimbolizáló rendőr férfinak van kiszolgáltatva.

A korabeli médiarecepcióban megfigyelhetünk különbségeket aszerint, hogy a sajtó mely szintjén keletkezett a szöveg. A helyi, üzemi lapok sokkal inkább küzdenek a deviáns szerelemnek tartott jelenségek verbalizálásával, míg az országos terjesztésű sajtó szerzői képesek leírni az azonos neműek szerelmét, azonban a sztereotípiákkal többé-kevésbé azonosulnak az újságírók. A tűrt kategóriába tartozó jelenségek korabeli médianyilvánosságára tipikus példa az, hogy egy éjszakai rádióműsorban hallotta a rendező azt a homoszexuális történetet, amely filmjének alapjául szolgált."

[link]


Hószakadás - Vélemények

2015-05-06 11:14.59
Haumann Péter kiváló játéka!


Gyerekgyilkosságok - Vélemények

2015-05-06 09:47.38
Részleteiben erős, általában gyenge művészfilm.


Szépek és bolondok - Vélemények

2015-05-06 06:07.13
"Szépek és bolondok (1976)

A kitűnő forgatókönyvíró és dramaturg Szász Péter a Szépek és bolondokkal a hetvenes évek egyik leghalkabb, leglíraibb filmjét készítette el. Az egyszerű történet a cél érdekében tett aránytalan emberi erőfeszítés és a cél látszólagos jelentéktelensége, az egyéni morális hozzáállás és az immorális társadalmi cinizmus ellentétén alapul, ráadásul hangsúlyosan periferikus közegben, a vidéki focimeccsek világában játszódik.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK
Képgaléria ikon
Szépek és bolondok (1976)
Ivicz István és két partjelzőtársa kettős életet él: hétköznap egyszerű melósok, a hétvégén azonban kiválasztottnak érezhetik magukat, jön a meccs, az ezzel járó utazás, a szombat este a vidéki szállodában, rövid kalandok és hosszú várakozások – majd vasárnap a harmadosztályú mérkőzés, a színvonalnak megfelelő megvesztegetési kísérlettel, s végül, az eredménytől jószerivel függetlenül a bírók tettlegességig fajuló ócsárlásával. Sajátos kettősség, amely ünnepnapjaiban sem mondható igazán fényesnek. A groteszk alaphelyzetre még néhány, hasonlóan groteszk mellékszál épül, mindenekelőtt a két gyermekét egyedül nevelő cukrászné viszonzatlan vágyakozása Ivicz után, ami pedig a kisvárosi boldogság beteljesülését jelenthetné mindkettőjük számára (méghozzá több szempontból is, Ivicz például a háború előtt pék volt, most azonban csak szállítómunkásként cipelheti a kenyeret). A bíró azonban hétvégi életében ragaszkodik a tekintélyhez, féltve vigyázza a fekete mez rangját (amit két partjelzője már jóval „lezserebben” visel), s állandóan a régi szép időkre emlékezik.

Kevés filmben jelenik meg ennyire közvetlen egyszerűséggel, ugyanakkor a társadalmi és a történelmi szempontokat is magába foglaló intenzitással a hetvenes évek hétköznapi emberének sorsa, tragikus kicsinysége és komikus nagysága, az élet kiúttalansága és a reménytelenségből kitörni vágyó lélek elszántsága. Amikor a megvesztegethetetlen játékvezető partjelzője gonosz tréfája miatt néhány pillanatra igazolva látja az életét, majd ezután rögtön szembesül a valósággal (az újság a régóta várt néhány mondatos értékelés helyett valójában ezúttal is, mint mindig, csak a megszokott módon utal a bíró teljesítményére: „Vezette Ivicz. Jól.”), az nem csupán Szász Péter rendezői (és Kállai Ferenc filmszínészi) életművének csúcspontja, hanem a hetvenes évek filmtörténetének egyik legszebb pillanata.

Szerző: Gelencsér Gábor"

[link]


Fék Erika - Vélemények

2015-05-05 17:56.33
Nem színésznő, csak jó test.


Egy teljes nap - Vélemények

2015-05-05 17:55.29
Egy jó operatőr (Grünwalsky) és egy rossz rendező (Grünwalsky). Erre a filmre most nem voltam vevő, ill. nem volt vevőm.

By Zéel from kritikustömeg.org


Mami blú - Vélemények

2015-05-05 12:58.55
"Teremtőm, itt kezdődött a magyar film hanyatlása, vagy valahol e tájon. Gyér a forgatókönyv, meg úgy az egész olyan szutyokízű.
Egyvalamit sikerült ennek a filmnek: sehová sem besorolhatónak lenni. Csak úgy lebeg a pangó, végnapjai felé tudattalanul haladó szocializmus talaja felett, és bár nem árt, de használni sem használ. Tehát van, mert lett, de minek? 10/5 - azért mégiscsak egy magyar film:)"

port.hu hozzászólás sanderb-től.

Egy szóval kifejezve ez a film egy fárasztó blődség.


Káin gyermekei - Vélemények

2015-05-05 08:29.31
Aki látta a Bebukottakat, annak kötelező. Nem üt akkorát, mint az a film, de mindenképpen egy érdekes alkotás.


Kiwán Margó - Vélemények

2015-05-05 05:35.34
Szőke istennő. Színésznőként is jó.


elejére ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk