Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Amszterdam - HBO2, 17:20 |
Egy asszony illata - Film Mánia, 17:50 |
A csúf igazság - Cool TV, 18:20 |
Alsógatyás kapitány: A film - HBO, 18:30 |
Mint a kámfor - Film Café, 18:35 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Williams (93) |
Nick Nolte (84) |
Seth Green (51) |
Henry Czerny (66) |
Mary McCormack (56) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Örömködő topik - közkívánatra! |
2022-es választás |
Badár Sándor - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Nosferatu |
Joseph Quinn |
2014-04-20 09:01.19 |
Utolsó film, amiben szerepel a Hőskeresők:
[link] [link] |
2014-04-20 08:57.50 |
Itt megnézhető:
[link] [link] |
2014-04-20 08:56.28 |
Hollósi Frigyes utolsó filmje.
Magyarkúti Barna kritikája a filmről az index.hu-n: "Stohl Andrást agyonnyomja a valóság Miklauzic Bence tévéfilmjének premierjét hiába próbálta titokban tartani a produkciót pénzzel is támogató m1, mi megnéztük, és nem bántuk meg. Még akkor sem, amikor teljesen felőrölt minket az embertelen sivárság. KAPCSOLÓDÓ CIKKEK (1) A saját filmje sem érdekli az m1-et Miután kedden úgy előszedtem az m1-et, amiért eldugták az aznapi filmpremierjüket, napközben kicsit aggódni kezdtem, hogy mégis mi van, ha a Hőskeresők egy romhalmaz, amit jobb is, hogy nem reklámoztak? Szerencsémre nem ez a helyzet, sőt, mindenki sajnálhatja, hogy tegnap este nem az egyest nézte. (Azaz jó eséllyel szó szerint mindenki.) Ettől viszont még sajnos az is tény marad, hogy a Hőskeresők nemcsak, hogy katartikus élményt nem nyújt, de határozottan van benne valami hátborzongató: az úgynevezett magyar valóság, amely annyi más filmet is összenyomott már. Mesteremberkedésből ötös A megvalósításról szóló részt tudjuk is le gyorsan annyival, hogy itt minden teljesen rendben van. Olyan látványra számítson mindenki, amit egy szépen kivitelezett külföldi tévéfilmtől is elvárna: szépre manipulált, mély-erős színek, mozis vágás és kameramozgás, jól megválasztott kísérőzene. Persze ez nem egy látványfilm, de megint csak: pont olyan a képi világ, mint amilyennek lennie kell, sőt több. vlcsnap-2013-08-28-11h24m20s70.png Még a színészek is jók. Mindenki ismeri azt a közhelyet, hogy a magyar filmszakma egyik legnagyobb problémája, hogy mivel a színészeink színházhoz szoktak, a filmekben általában ripacskodni szoktak. Ez az érvelés mindig furcsa volt nekem, mert szerintem színházban sem szabadna túlzásokba esni: pont a Hőskeresők főszerepét játszó Stohl András a Nemzeti Színházban néha elviselhetetlenül túljátszotta a szerepeit. Itt viszont meglepetésemre Stohl egészen jó; ha néha meg is zökken, az inkább a forgatókönyv hibája. Stohl András a marcona, de tiszta ember karakterét teszi több-kevesebb sikerrel többdimenzióssá, és tényleg csak azok a Shakespeare-drámákat idéző, környezetidegen megszólalások zavarók a karakter körül, amelyekkel a sértésekre válaszol („–Fordítsd meg. – A forgatást meghagyom neked! Szemet, köpönyeget, abban jó vagy!”) De a téma agyonnyomja a karaktereket A Hőskeresők egy képzelt borsodi faluban (Kerepeshuta) játszódik, 1990 augusztusában. Betoppan egy magyarul nem beszélő, negyvenes amerikai férfi, és nekilát kideríteni, hogy mi is történt pontosan az apjával, aki 1944-ben épp minket bombázott, és pechére pont itt zuhant le. A kezdetektől nyilvánvaló, hogy a háttérben lappang valamilyen szörnyűséges bűn, végül azonban ez is eltörpül a kopár, kietlen érzelmi sivatag mellett, amit mindenki csak „magyar valóságnak” hív, és amelynek definiálására most nem vállalkoznék, de a kezdetektől elképesztő súllyal nehezedik a történetre. vlcsnap-2013-08-28-11h22m25s217.png Jó dolog a Hőskeresőkben, hogy az első fél órában még sikerül könnyedebben hozzáfogni, ebből születik néhány egészen jól működő jelenet. A velejéig korrupt, emberségétől végképp eltávolodott polgármester (Znamenák István) egy ponton például azt sorolja az amerikai vendégnek, hogy miért kérnek 1990-ben 300 dollárt (ma kb. 70 ezer forint) egy miskolci vonatjegyért: „Útiköltség, illetékbélyeg, munkadíj – ÁFA!”. Ebben az egész jelenetben van valami végtelenül találó, hiszen az áfát épp akkor vezették be, és a polgármesterhez hasonló emberek tényleg úgy tekinthettek rá, mint valami titokzatos, teljesen soha meg nem fejthető dologra, amitől valamiért az árak mégis rögtön feljebb mennek. A polgármester fia (Matola Norbert) áll be tolmácsolni: egyszínű pólójával, hosszú, egyenes hajával és együgyű csodálkozásával ő maga a '90-es évek. És persze ő is szállítja azokat a kötelező jeleneteket, amelyeknek minden magyar filmben ott kell lenniük, ha valaki angolul próbál beszélni: a fiú esetlenül tolmácsol, sokszor szándékosan hamisan. A kezdeti könnyedség azonban fokozatosan felszívódik, és a helyén csak a két erős karakter marad: Stohl András és az amerikai vendég, akit a Kolorádó Kidből ismert Mike Kelly játszik. De a kor- és társadalomrajzon kívül minden felőrlődik a film végére. Ez elsősorban a történet szerinti, diegetikus kudarcnak köszönhető, amiről egyébként talán még azt is nekiállhatnánk bizonygatni, hogy nem is igazi. Hiszen a két tényleg ártatlan karakter, az amerikai vendég és Stohl Polyákja végül egymásra találnak, annak ellenére is, hogy egyikük sem beszéli a másik nyelvét. A történeten belüli apróbb sikereket azonban teljesen beárnyalja, hogy képtelenek változtatni a falut belengő embertelen sivárságon, amely minden sarokban ott szikrázik. A filmben végig azt látjuk, ahogyan ez a falu, ahonnan az emberi dimenzió teljesen kihalt, ahol a bűnről sincs értelme beszélni, minden ok nélkül szedi darabokra a főszereplőket, 1990-ben ugyanúgy, ahogyan 1944-ben is. Igen, kapunk egy párhuzamot, a film a huszadik század magyar történelmének két ex lex helyzetét teszi egymás mellé. vlcsnap-2013-08-28-11h23m12s164.png A kudarc olyan erővel, és annyira ellenpont és valódi, a szereplők kontextusában értelmezhető cél nélkül történik a képernyőn, hogy ez megdönti a film szerkezetét: a társadalomrajz áll szemben a sorstragédiával. A karakterek a film elején még relatív önállósággal próbáltak saját jogon is létező szereplőkké válni, ám végül megadják magukat a falunak. És velük együtt mintha a forgatókönyvíró is beadná a derekát a politika és a társadalomrajz számára, és valódi, filmes befejezés nélkül, pusztán Kerepeshutát megrajzolva zárul a Hőskeresők, ahol a szereplők díszletként állnak a kegyetlen kép mellett. A film ettől még jó, és megnézni mindenképp érdemes – ha másért nem, hát azért, mert Hollósi Frigyest ebben a filmben láthattuk utoljára, és a film végi nagy megmozdulása egy igazi, erős pillanat." [link] |
2014-04-10 20:33.05 |
Nagyon nyomasztó a világ, amiben játszódik a film. |
2014-04-06 16:42.59 |
Csak most értesültem róla, hogy elindult az égi hídon a menny felé.
""Tanyasi gyerek voltam. Eső után gyakran óriási nagy szivárvány, sokszor dupla szivárvány ragyogta be az alföldi eget. Édesanyám, aki nagyon vallásos volt olyankor mindig megkérdezte tőlem: Látod? - és a szivárványra mutatott. Éppen azt nézem - válaszoltam én -, de az micsoda? Hát szivárvány - mondta édesanyám. De mi a szivárvány? - faggattam tovább. Hát egy híd - magyarázta anyám, azon föl lehet menni a mennyországba, Jézuskához. Attól kezdve, ha nem látott senki, mindig szaladtam a szivárvány felé, hogy felmehessek rajta a mennybe, Jézuskához..." - Szabó Gyula, 2005" [link] Nagyon szerethető, kedvelt alakja volt a színészvilágunknak, béke poraira! |
2014-04-06 16:33.56 |
Ez pozitív változás akkor.
Bringával jártam pár héttel ezelőttig munkába, mindenhova, de sajnos eü okokból le kellett tennem és BKV-zok. Döbbenten tapasztalom, mennyire cigifüggő ez a nép! Kiteszem a lábam a mh-em kapuján (A mh egész területe nemdohányzó, hála istennek!) és szinte rögtön kék füstöt eregetőkbe futok, úgy ér, mint egy arconcsapás. A Nagyvárad térig tartó párszáz méteren MINDIG elszívok én is egy-két szál cigit a tisztelt füstölők jóvoltából. (Értsd szűk járda+intenzív gyalogosforgalom) Szerencsére az úttest túloldalán kevesebben járnak, ott megyek sokszor, ha nem akarom szagolni mások füstcsíkját. (Mondjuk ez a szigorítások előtt is így volt. :-( ) |
2014-04-04 06:03.48 |
Csatlakozom. Én sem tudtam erről, csak mostanában értesültem róla. |
2014-04-04 06:00.48 |
The Book of Eli Original Soundtrack: Panoramic
[link] |
2014-04-04 05:20.37 |
Az nagyon kiábrándító tud lenni, igazad van. |
2014-03-22 20:42.05 |
Ha van még infód, jöhet! |
2014-03-22 19:01.59 |
Nem vagy egyedül.
Itt [link] jót agyalnak rajta, érdekes. |
2014-03-22 18:49.09 |
Bocs' a szerkesztési hibáért! Alighanem ideje lenne már a fórummotort kicsit fejleszteni, hogy lehessen utólagosan szerkeszteni a üzeneteket. |
2014-03-22 18:47.18 |
Kis jóindulattal egy középszerű posztapokaliptikus akciófilm. Sok sablon, eléggé kiszámítható történet jellemzi és blődségek sorozata jellemzi. |
2014-03-21 10:47.20 |
Szép film. Főképp a családi, baráti kapcsolatok, viszonyok szempontjából mutatja be az összeomlást. Érzelmekre ható, könnyezés nélkül nehezen lehet kibírni. |
2014-03-21 08:54.59 |
Mindnél erőteljesebb, részletesebb és orrbavágóbb a Mick Jackson-féle Threads. Vigyázat, a megtekintése maradandó lelki sérülést okozhat! |
2014-03-20 16:24.54 |
Már 1981-ben feltűnik a repülőgép NY-ban felhőkarcolóba csapódik gondolat és megjelenítés. |
2014-03-20 08:05.24 |
Nagyon jól sikerült film. |
2014-03-18 07:26.43 |
:-) |
2014-03-18 07:25.32 |
Emlékezzünk egyik kiváló (szinkron)munkájával rá.
80 nap alatt a Föld körül Willy Foggal [link] "Tico! Már megint csak a hasaddal törődsz!" :) |
2014-03-18 07:08.46 |
Szerinted megérdemelten? |
2014-03-09 05:06.01 |
"színész" (ti. a Háború a nemzet ellen c. filmben) LOL |
2014-03-07 21:26.37 |
LSD trip. :) |
2014-03-07 19:07.57 |
Egyszer elég is volt. |
2014-03-05 17:32.45 |
"Ha az ebben az alkotásban rejlő társadalomkritikai kis montázsokat vesszük, akkor bizony meg kell veregetnem Verhoeven vállát, mert ez egy akár kilátásban lévő jövőkép. Jó....most nem a bogarakra gondolok elsősorban, hanem inkább ez a militáris/republikánus/ÁMERIKAi felfogás. Hogy az egész világ egy szép nagy Egyesült államok lesznek, akik majd sorra ölik a környező lakott bolygók jogos lakosait, mert ez így amerikai."
Vbacs 196. hsz. Egyetértésem. Amit az ami hadseregről (és a polgári létből) filmekből és dokumentumfilmekből lehet tudni, egy az egyben ráhúzható a filmben látottakra. Ma már a náci párhuzam elavult lett, sokkal inkább az USA rendszeréről szól az egész. |
2014-03-04 10:56.21 |
"Na ez az az a film, amit soha nem fogok megszeretni. Talán azért, mert a drogok világa távol áll tőlem, és itt nagyon kedvező színben tüntetik fel az anyagot. Egyszer nézhető, átlagos alkotás."
Sötétszív 130. hsz Igaz, bár átlagosnak nem nevezném. A hasisról (és a drogozásról általában) is sokat elárul, de ez az egész történet így nem reális. Az ilyen szintű függőségben szenvedők életéről a dokumentumfilmek, tanulmányok más képet festenek. A befejezés is hamis, Mark az új életét kábítószer pénzből alapozza meg, meglopja bűntársait is. Kellene erről a témáról már egy igazán jó film! |
2014-03-02 19:44.46 |
Utóbbi. Már a Fedélzet sem létezik (csak névleg). "Csak" Kovács Krisztián van. Itt van két korábbi riport vele: [link] |
2014-03-02 02:25.15 |
Egyetértek. Mint nő azért nem lehetett belőle bálvány, de szép volt. Az arca is egész kellemes látványt nyújtott, főleg a szemei voltak kifejezőek és mindig jól bánt a mimikájával. Jó színésznő (volt). |
2014-03-02 02:18.21 |
Szerintem nem különösebben jó színész, inkább egy jóképű, sármos fazon. |
2014-03-02 02:13.31 |
Vitathatatlan, hogy tehetséges, jó színész. A durva, erőszakos, keménykötésű alak, nem túl intelligens karakter nagyon illik rá. Eljátszhatna valami érzéketlen, brutális, de agyafúrt sorozatgyilkost, az nagyon jól állna neki! Vagy már volt ilyen, nem ismerem a munkásságát? |
2014-03-02 02:05.48 |
Most láttam a Dogmában. A büdös életbe nem gondoltam volna, hogy a két idióta közül az egyik a rendező, vágó. A pofákkal már találkoztam az interneten, ikonikus a két karakter, de nem láttam még filmüket korábban. Néma Bob, nem igaz! |