Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Az utolsó kezelt - Cinemax2, 02:05 |
Itt a vége - HBO, 02:10 |
Ellenállás - Moziverzum, 02:15 |
Sötét vizeken - Paramount Network, 02:45 |
Úton - Film Mánia, 02:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Bűntudat nélkül - Vélemények |
Gladiátor 2. - Vélemények |
Rock zene |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Bűntudat nélkül |
Britt Robertson |
2013-11-28 05:30.53 |
Itt megnézhető: [link]
A Played-nél van online, magyar szöveggel. Ide is érdemes benézni: [link] Szerintem érdemes nagy felbontásban megkeresni a neten és úgy letölteni, megnézni az effektek, trükkök és képi élmény megfelelő élvezete miatt. Ez a film ilyen szempontból nagyon igényesen meg van csinálva és erősen erre épít. |
2013-11-27 06:17.26 |
Ahogy Kisjon mondta alább:
"nekem nem jött be, de azért még másnak tetszhet. nem sok humor van benne, sőt mondhatnám semennyi." Vontatott, unalmas, kifejezetten erőtlen, kutyakomédia. Talán, ha kétszer mosolyodtam el rajta. Nem ajánlom. |
2013-11-26 19:09.05 |
A film elég gyengécske eresztés, de a téma és az állítólagos CIA információ kiszivárogtatás miatt nagyon fontos. |
2013-11-26 19:07.34 |
A feliratos verzió megtekinthető a tecsőn:
[link] Köszönet itt vannak úrnak/hölgynek a feltöltésért! |
2013-11-24 13:25.44 |
Innen elérhető a film online:
[link] |
2013-11-23 20:35.08 |
Szegény Philip K. Dick! Keményen hasadt elme, de óriási tálentum! Leginkább csak az ilyen sajátos elmék tudnak efféle remekműveket kitalálni.
Egyébként a film legvégéről kinek mi a véleménye? "A sztori legvége is sokkal nyitottabb ebben az esetben. Kérdés, hogy nem álom-e az egész létezés, hogy vajon a film végén valóban van-e ébredés, nem kezdődik-e minden elölről. Felmerül az is, hogy nem csak rémálom volt-e a film maga." [link] |
2013-11-15 14:31.16 |
Több ilyen személyes visszaemlékezős dokufilm kellene Hitlerről! |
2013-11-02 18:01.59 |
Érdemes ezt a kis dokufilmet megnézni. A komcsi agymosó propaganda hihetlen energiákat fordított a bemocskolására, lejáratására. "A diktátortól (értsd Rákosi Mátyás) féltek, a pásztort tisztelték. Ezt a tiszteletet akarták a kommunisták mindenképpen megtörni" Ezekkel mocskolták a nevét: "A fekete reakció vezére", "A nyugat fizetett ügynöke", "Háborús uszító", "Az ifjúság megrontója", "Mindszenty nem a népért, hanem a bárókért és grófokért dolgozik", stb. "Korábban soha nem látott gyűlöletkampány indult Mindszenty ellen."
"Hihetetlen energiákat ölt bele a kommunista diktatúra abba, hogy őt lejárassa" Tallai Gábor (történész) Valójában "A Mindszenty által megálmodott hazában a tekintély és a szabadság, a haladás és a hagyomány nem egymást kizáró, de egymást feltételező, erősítő fogalmak voltak." "Az ő felfogása, vagy gondolkodása egy jó értelemben vett konzervatív, nemzeti keresztény elköteleződés... Elég furcsa lenne, ha a katolikus egyház esztergomi érseke, vezetője nem a nemzeti keresztény-konzervatív gondolkodáskörhöz kötődne. Amikor viszont jelentős reform elképzelések merültek föl, akár a földosztás, akár más elképzelések, akkor azok mellé odaállt. Abszolút a szociális, a XIII. Leó féle keresztény-szociális gondolatkör mentén tudjuk az ő felfogását látni." Soós Viktor Attila (történész) Azt hiszem sok téveszme van személyével kapcsolatban a mai napig is, beszédeit, állásfoglalását, eszmeiségét félreértik (esetleg magyarázzák). Hagyaték - "Állok Istenért hazáért" Mindszenty József - A remény apostola [link] (Érdemes a többi epizódot is megtekinteni!) |
2013-11-02 14:59.12 |
A Prodigy örök. Már a globális kultúra része!
Vidám vasárnap with Prodigy [link] Anyuka Prodigy-val altatja a kislányát [link] |
2013-11-02 04:29.20 |
Valóban fülbemászó. Könnyű kis szórakoztató dal. |
2013-11-01 20:12.17 |
Jó kis film, tetszett. A sztori, a színészek, a rendezés, a zene, minden rendben van benne. A trükkök színvonala talán már abban a korban is magasabb volt ennél, de jó volt így is. Ami sok volt az a romantikás jelenetek (át lehet rajta lépni) és Demi Moore állandó érzelmes könnyezése. Ez utóbbi már kifejezetten idegesítő volt. |
2013-10-26 15:03.58 |
Szép vagy, gyönyörű vagy Magyarország
[link] A Kárpátia előadásában |
2013-10-26 14:43.03 |
"és d. u. már nem vettünk süteményt, mert füstszagú- ízű volt még az akkoriban is aranyárú Vörösmarty cukrászdában"
Ez nagyon durva, meglepődtem. Miket nem tud meg itt az ember! |
2013-10-26 04:06.38 |
A port.hu-n ezt írják róla: "Várkonyi Zoltán filmje közvetlenül a forradalmat megelőző feszült időszakban, 1956 júliusában készült. Olyan értelemben is kordokumentum, hogy egy korabeli, a sajtóban megjelent leleplező cikk alapján készült: egy építőipari igazgató presztízs okokból, a látszatsiker érdekében kitart egy hibás építkezés mellett, ami tragédiával végződik. A drámai műfajokban kivételesen kreatív Várkonyi Zoltán - aki színházi rendezőként is stílusteremtő volt - sűrű, vészterhes légkört teremtett az alapkonfliktus köré: a sematizmus saját fegyverét, a kiélezett dramaturgiát fordította az úrhatnám, valóságidegen kádervilág ellen. Sematizmusa ellenére is a Keserű igazság volt az első igazi, őszinte leleplező-film, mely már nem lakkozta a valóságot, hanem keményen bírálta a szocialista építés visszásságait, és az értelmiséget, a szakértelmet olyan áldozatként jelenítette meg, akit a hatalom erkölcsileg akart megsemmisíteni. A siló összeomlása - még ha papírmaséból készült is - szimbolikus jelentőségűvé vált. Ebből a radikális filmből a cenzúra nem tudott mit kivágatni, és átszerkeszteni, ezért harminc évig kellett dobozban maradnia: 1986 októberében, a forradalom harmincadik évfordulója táján mutatták csak be. E politikai pikantéria mellett a film, melynek ez a felújított kópiája a Magyar Filmintézetben őrzött eredeti negatív alapján készült, élő emlékmúzeum: felejthetetlen alakítást nyújt a hús-vér Bessenyei Ferenc, a meghasonlott, meghurcolt Gábor Miklós, s a magányos csábító-szerető Ruttkai Éva."
Olyan ez a film, mint a Tanú, csak míg az egy szatíra, ez tragédia (Palócz mérnök). Sajnos nagyon is hihető a történet. Visszautalva a Tanúra, ott is volt egy hasonló alak, az uszodai jegyszedő, aki elvitte a balhét Pelikán elvtárs helyett, akit a párt helyezett az igazgatói székbe. Ott persze csak egy jelentéktelen mellékszereplő volt, de a történet ebben a filmben visszaköszön, nyilván nem véletlenül, akkoriban ez egy bevett eljárás lehetett. Az elvtársainknak mindent elnézünk, aki viszont nincs bent a brancsban, vagy nem pártfogolja fenntről valaki, az bukott ember. Finomabb formában így maradt ez 56 után is. |
2013-10-25 14:56.13 |
Ott, ahol zúg az a négy folyó
[link] Jákó Vera előadásában |
2013-10-25 10:27.58 |
Először a negatívumokat.
Te atyaúristen, ez valami rettenetes! Ekkora blődséget! Pedig a VHS-korszakban a legnépszerűbb filmek egyike volt és a mozikban is sokáig játszották - ezek szerint sikeres voln Magyarországon. Egyszerűen nem találok szavakat. Ez a film mindent önmagában megjelenít, amit később kiparodizáltak rajta, de olyan töménységben, hogy az már szó szerint fáj. Nem ismertem a filmet, de a főcím utáni első 5 perc után azt hittem ez egy komédia. A film első negyed órájában rögtön úszunk a vérben, a hitszegők villámsebesen kiírtanak egy kisebb falunyi parasztot az erdőben és szepukkut hajt végre egy anya, a gyermeke meg végignézi a haldoklását. A harcolós-trükkös jelenetek gyakran borzasztó bénán vannak kivitelezve, ordít róluk a műviség, máskor vérprofi megoldásokkal találkozunk. A történet borzasztóan bugyuta, szentimentális, egyszerűen értékelhetetlen. A történelmi hűséghez nem tudok hozzászólni, azt olvastam jóformán köszönőviszonyban sincs a valósággal. A zene meg egyszerűen döbbenet! Bmeg, hát gyors dzsessz számokat játszanak az akciójelenet alatt és néha még közben is!!! Pozitívumok: Technikailag a film nem rossz, mégis nagyon vegyes a kép ebből a szempontból. Sanada mozgása tökéletes, Jackie Chan színvonalához mérhető. A bunyók szépek, általában nagyon jól begyakoroltak, nagyon magas színvonalú árut kapunk. A filmes és kaszkadőr trükkök tekintetében már vegyesebb a kép. Többségében igencsak meredek jeleneteket produkálnak a fiúk, nem lehet okunk a panaszra, de van néhány feltűnő alaphiba is, amit talán trehányságból, vagy más okból nem töröltek a filmből. A kosztümök, a sminkek, a kellékek, a díszletek gyönyörűek, kifejezőek, nagyon profik, szép a természeti környezet. Összefoglalóan. A film folyamatosan pozitív és negatív élményekkel bombáz, az összkép mégis lelombozó. Aki csak agynélküli, akciófilmes kikapcsolódást szeretne látni, annak megfelelhet, de bármiféle igényes szórakozás kizárva. Az értékelésem a leggyengébb, egy csillag. Mindent értékelhetőt elrontanak az óriási hibák. Összességében egy bántóan ostoba, rettenetesen rossz film. |
2013-10-23 08:49.20 |
Csak a Farkangyalban láttam, a játéka kiváló volt. Mint nő, abban a korban az egyik legszebb és legdögösebb volt. |
2013-10-23 08:39.15 |
Első osztályú vígjáték, melynek "komoly gondolati magva" is van. Ellen Barkin lélegzetelállítóan dögös, szőke szépség és nagyon jól "játszta" a női testben élő férfi személyiséget. Végig érdekes a történet és a végére egy csodálatos csavarral fejeződik be a történet. Minden szereplő kiváló és a többi alkotó is magas színvonalon dolgozott. Sokszor megmosolyogtató, élvezetes, jó humorú, kiváló sztorira épülő, könnyed és mégis tartalmas, szórakoztató film. Melegen ajánlom mindenkinek! |
2013-10-23 02:27.49 |
Nagyon jó ez az 1990-ban készült (ez az eredeti) szinkron! Reméljük, nem töröltetik ezt a verziót a feltöltővel! |
2013-10-20 21:23.09 |
Valószínüleg mindannyian osztozunk a felelősségben. Az egyszerű emberek milliárdjai amiatt, hogy nem születtek magasabb intelligenciával, kívánván a magasabb színvonalú szórakoztatást, oktatást, nevelést. Azok pedig akik magukhoz ragadták a média irányításának gyeplőjét, hogy úgy gondolják mindent megtehetnek az egyszerű emberekkel. Visszaélhetnek a hatalmukkal, alantas céljaikra felhasználhatják őket, butíthatják, ócska, ízléstelen műsorokkal zülleszthetik le az embereket. Ez akkora hatalom és elnyomás, amelyet nincs az az isten, ami miatt kiengednének a kezükből. Egyszerűen bármi más fontosabb, mint, hogy a valóságról és igazságról teljesebb képet kaphassunk. Ezt egyszerűen nem engedhetik meg, a hatalmuk veszélyeztetése nélkül. Sőt, az emberek maguk sem lennének képesek azt befogadni. (Legalábbis a legtöbben nem, a kevesek igen, de csak időteltével) Bizony, nagyon hosszú ideje így van már ez, de már egyre több a hiba a mátrixban és sok-sok Truman már keresi az igazságot. |
2013-10-20 06:29.10 |
Csak jóindulattal tudtam rá három csillagot adni. Se nem igazából zenés film, se nem jó romantikus dráma. |
2013-10-17 20:12.05 |
Sandra Bullock Rapping Rappers Delight
[link] :) |
2013-10-17 13:41.24 |
"Annyiban viszont a nézők mindenképp felelősek, hogy..."
Nézd, egy olyan média rendszerben, ahol a nézettség számít, mert a reklámokból származó jövedelem határoz meg MINDENT, ez fog kialakulni. Óhatatlanul a silányság irányába fog eltolódni a színvonal. Namost, ha ezt a szemétládát öntik az emberek arcába generációkon keresztül, akkor az már a széles tömegeken végrehajtott szellemi rombolás lesz. Azt azért nem vitatom, hogy a színvonalasabb műsorok manapság kevesebb embert érdekelnek. Kérdés, hogy ez már egy régóta tartó folyamat eredménye, vagy inkább önmagukban csak az emberek hibáztathatók miatta. Azonban nem lehet figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy a jobb irányíthatóság miatt hasznosabb, ha az emberek birka létben vannak, nem gondolkodnak, el vannak foglalva a celebekkel, mindenféle valóság és sztárcsináló show-kkal. A média szinte teljes egészében jelenleg egyfajta kábító, butító,hipnotizáló eszköz a főkolomposainak kezében. Tehát az emeberek általános elbutulására rá is lehet játszani, azt lehet erősíteni és vissza is lehet szorítani. Összefüggésben van ez a médiahatalom egyébként az általános leromlással, amit a világban tapasztalhatunk. Óriási vagyoni különbségek, súlyos elszegényedés, lecsúszás, a létért való egyre kilátástalanabb küzdelem, stb. Mindenesetre szinvonal javulás nem a kereskedelmi alapú televíziózás/média tevékenysége révén jön létre. |
2013-10-16 17:54.26 |
"Elsősorban nem ő vagy a reklámok tartották életben a Truman Show-t, hanem azok, akiket láthattunk a filmben, akik neki drukkoltak és izgultak érte, a nézők."
A műsor azért készült, hogy a médiabiznisz minden addiginál nagyobbat tudjon kaszálni. A régi módszerek már unalmasak lettek addigra - lefordítva már nem hoztak annyi zsét a konyhára, valami újat kellett hát kitalálni. A nézők azt néznek, amit kapnak, ha nincs más. Aztán, ha megszerettetik velük az igénytelenséget, akkor egy idő után el fogják várni. De a jó hír az, hogy ez fordítva is igaz! :) |
2013-10-16 17:48.31 |
"Amit leírtál a filmmel kapcsolatosan (...) feltétlen ugyanarra gondol mindenki."
Alighanem megpendített bennem egy húrt a gondolataival, aztán rezonanciába kerültem vele. :) "hihetetlenül komplex és makulátlan elme" Ezek túlzó jelzők szerintem is. Igazából nem tudom, miből következtetett erre. Szerintem maximum egy átlagosnál jobban fejlődőképes, értelmes és intelligens személyiségről beszélhetünk, de ezek a szuperlatívuszok tévesek. "...ez minél jobban halmozódva előidézi a paranoiát." Érdekes, hogy sokan ezt a folyamatot így nevezik. Hiszen az ő esetében pont, hogy nem paranoia volt, hanem az igazság leleplezése, a valóság. A paranoid kényszerképzetek mindig valami üldözöttségre, túlzott félelemre utalnak, az ő esetében semmi ilyesmi nem volt, csak egyszerűen a valóság derengett fel előtte. Senki és semmi sem üldözte, fenyegette. Őt pont ellenkezőleg mesterséges burokban tartották, óvták, korlátozták. "A bezártság érzése." Erről nem mondanék határozott és részletekbe menő véleményt, mert kevés a pszichológiai ismeretem róla. Magánvéleményem szerint ez embertől (befolyásolhatóság, engedelmeskedő, problémakerülő magatartás, vagy éppen kockázatvállaló, kihívásokat kedvelő, felfedező hajlam, stb), neveltetéstől, szocializációtól, kortól és még egy sor más tényezőtől függ. Hogy a tiltás mennyi ideig, milyen eszközökkel, következetességgel van alkalmazva, de számít a társadalmi, környezeti hatás is az ügyben. Ráadásul attól is nagyon függ, hogy mi a tiltás tárgya! Függ a személy erkölcsi ítéletétől és intelligenciájától is. Úgy vélem nem lehet ebben mindenkire ráhúzható véleményt mondani, van akire így, van akire úgy hat. Truman esetében is igaz lehet, hogy ha arra nevelték egész életében, hogy a sziget társadalmi rendszerében az az elfogadott, hogy azokat a bizonyos határokat nem illik átlépni, sőt még feszegetni sem, akkor ő nem lépte volna azt át soha magától. Elfogadta volna a felkínált életet és többé kevésbé boldogan, a rendező által kiagyalt kihívásokkal és feladatokkal megnehezítve, de élt volna a megszabott keretek között mindvégig. Úgy vélem ő nem élte volna meg ezt bezártságnak, hiszen ezt a keletkező érzést, gondolatot a statiszták, a barátja, a környeze segítségével a rendező folyamatosan visszatartotta. Ez is a nagy manipuláció része volt. Meryl vs Sylvia: Sylvia nagy és megbocsáthatatlan hibát vétett, kiesett a szerepéből és valódi érzéseket kezdett táplálni Truman iránt. Ebben a szappanoperában ilyesmiről szó sem lehet, mert nem szolgálná az irányíthatóságot, kiszámíthatatlanságot okozna. Esetleg oda vezethetne, hogy valódi, igazi érzések keletkeznének Trumanban. Ettől irányíthatatlanná és követhetetlenné válna a főhős. Az igazi szerelemben kevés a reláció, de sok az érzelem és a szenvedély. Ezek az erős indulatok nem kívánatosak ebben a művilágban, ahol folyamatosan arra kell ügyelnie a rendezőnek, hogy kordában legyen tartva a főszereplő. (Volt is a film végén egy beszólás Christoftól ezzel kapcsolatbn Sylviának)A szerelmesek egymásra vágynak diszkréten, meghitten és kizárva a külvilágot. Csak egymással foglalkoznak és sokszor öntörvényűen cselekesznek. Egy igazi, szerelemből kifejlődött házassági kapcsolatba nem fér bele a folyamatos teljes nyítottság. Ezt a titkot nem tudta volna sokáig magában tartani Sylvia, mivel az igazi szerelem őszinteséggel is együtt jár. Előbb-utóbb fel kellett volna fednie a titkát és magát az egész hazug világot, amiben éltek. Reklámok, kiszólások, stb. "Akkora elégedetlenséget még a kíváncsiságunk (...) beszabályozott és előre legyártott séma alapján éljük." Pont itt van a kutya elásva. Az a kérdés, hogy mekkora erő és hatalom kell, hogy ezt a látszatvilágot fenntartsák? Hogyan ölik ki az emberek igazi énjét, torzítják el az önmegismerést? Az ember szellemi mivoltát miképpen tagadják, vagy éppen hazudnak róla? Mik az eszközeik hozzá, hogy az emberiséget tudatlanságban, ösztönszinten, megosztva, lebutítva, önálló gondolkodásuktól megfosztva, egymástól elszigetelve, stb tartsák, így fenntartva azt a rendszert, ami csak nekik jó, csak az ő érdekeiket szolgálja és amiben mi csak nagyon rosszul fizetett színészek lehetünk. |
2013-10-15 15:40.38 |
Az első három mondatodra - úgy gondolom - vonatkozik 186. hsz-ban leírtak.
Különböző olvasatok: Ez tetszik! Erre is vannak különbőző videóajánlataim a 186. hsz-ban megadott linkeken. Arról, hogy ez miként is működik. Mennyire manipulálható az emberi elme a pszichológia eszközeivel (pl a lásd a szubliminális üzenetek, Derren Brown kiválóan demonstrálja és alkalmazza ezeket a tudatbefolyásolási technikákat előadásai alkalmával, lásd Tecső) Egyértelmű egyébként hogy pszichológiailag is durván befolyásolták Trumant, már születése óta. Az, hogy pl a repülés veszélyes voltát hangsúlyozó feliratok az utazási irodában milyen hatással lehetnek egy ilyen mesterséges közegben felnövő emberre igen érdekes kérdés. Őt úgy nevelték, hogy a szigetet elhagyni számára lehetetlen. Tudatosan, tudatalatt arra lett "kondicionálva", hogy elutazás, az elköltözés csak elvi lehetőség, csak remény lehet. Ezt pl. olyan durva lelki sérülésekkel, behatásokkal is megerősítették, mint az apja vízbefulladása. (Érdekes kérdés, hogy a mi életünkben találnánk-e ilyen pszichikai befolyásolás a külföldre költözéssel, ország elhagyással kapcsolatban? Szerintem mindenki maga keresse meg erre a választ!) Truman gondolkodását, vágyait, korlátait, sikereit irányították. Egy álomvilágban élt, amiből csak a rendező sorozatos hibái miatt ébredhetett fel. Nyilván kellett hozzá, hogy egy bizonyos életkort elérjen és érettségre eljusson, de ezek a bizonyos hibák (világító lámpa leesése, rendező rádióadása a kocsiban, stb) indították arra hogy kételkedni kezdjen és kérdéseket fogalmazzon meg. Ezek egyértelmű párhuzamot mutatnak a Mátrix de ja vue élményével, csak ott egy külső tanítómester, egy vezető, egy guru az (Morpheus), aki átvezeti Neo-t a látszatvilágból a valódiba - nélküle ez lehetetlen, míg itt az Truman magától, a maga erejéből, a kíváncsiságától hajtva, az ismeretlen megismerésének vágyától vezérelve öntudatára ébred és megtalálja addigi létének határait. Amikor kilép a díszlet ajtaján az olyan, mint mikor Neo beveszi a piros pirulát. A teremtőjével való beszélgetéssel és a tudatos döntésével, hogy átlépi a küszöböt más ember lesz belőle. Várja ott Sylvia, az igazi szerelem. Megint egy párhuzam (Trinity), a valós világban létező igazi szerelmek. Mindamellett engem mégis az foglalkoztat, (ilyen írásokat kerestem), hogy milyen utalások vannak a mi életünk, létünk és a filmben látottak között. Melyek a börtönünk határai és miből vannak? Hogyan lehet felismerni a láncainkat, mivel tartanak foglyul, stb? Én hiszem, hogy ez a film is rólunk szól, emberekről. Erről a kifordított világról, ahol ilyen => [link] égbekiáltó egyenlőtlenségek uralkodnak, jogi személyiséggel bíró vállalatok és ezek konglomerátumába vándorolt a világ szinte minden értéke/tulajdona és az embereknek sejtelmük sincs róla és nem is érdekli őket. Most abbahagyom, de remélem érthetővé sikerült tennem így, hogy milyen elemzést, kritikát kerestem! :) |
2013-10-15 12:50.31 |
"A társadalom mozgatórugója a kíváncsiság." :) Ez jó példa! Ezt inkább abban az értelemben szokták használni, hogy az emberiség alaptermészete a kíváncsiság. Ez viszi előbbre a világot. Pl. a technológia területén, felfedezni a számunkra ismeretlen dolgokat. Ez működteti a tudományos ismeretszerzést, tágítja a világunkról szerzett tudást. Így szól az eredeti mondat egyébként: "De bemutatja Trumant, ki zsigeri szinten vágyik a megvilágosodásra, az ösztönökből előtörő, emberi létből eredő kíváncsiságra, mely egész társadalmunk mozgatórugója." Én a mondandó elejét leválasztanám, mert külön dolgokról van szó és így zavaró. A megvilágosodás alatt sokan sokféle dolgot értenek, ez leginkább egy vallási, misztikus fogalom, de egyre inkább profanizálódik az utóbbi időben. Én nem keverném ide, túlbonyolítja és ködösíti az egészet. Ha ezt elhagyjuk, akkor marad a "az ösztönökből előtörő, emberi létből eredő kíváncsiságra, mely egész társadalmunk mozgatórugója." Ez így már érthető szerintem, ha olyan módon átfogalmazzuk, ahogy én fentebb vázoltam.
A filmhez úgy kapcsolódhat szerintem ez a gondolat, amit Te magad is felismertél Trumannal kapcsolatban. Ti., hogy ez az ember belső természetéből adódó ősi, elemi erő egyszercsak feltámadt Trumanból és rádöbbent, hogy egy művilágban él. Tudjuk a filmből, hogy sikerül neki le is leplezni a csalást. Gondolom ez így érthető lett! :) "másoknál nem találtál" Én úgy gondolom, hogy a Mátrix üzenetével vetekedik ez a film. Egyfajta előfutára volt annak - gondolatiságában - talán nem véletlenül. Valószínűleg ezért van, hogy nagyjából egyazon időben (egy év különbséggel) jelentek meg. Akár együtt is lehet említeni őket, bár a jelenséget, amire rá kivánnak világítani, mindkettő kissé más szemszögből világítja meg. "amit másoknál nem találtál és..." A legtöbb kritika, elemzés a felületesség szintjén magyarázza a filmet. Kimerül a média általános szapulásában, a kapzsiságuk ostorozásában, az emberek igénytelen szórakoztatásának a megvetésében. Aztán végigveszik a szereplőket, alkotókat. Méltatják teljesítményüket, a film általános tulajdonságait, stb. Az általam kiemelt idézetben van egy olyan részlet is pl. idézem: "Ezek mellett betekintést nyújt egy olyan emberbe, aki lélektani szempontból hihetetlenül komplex, mégis meg van fosztva minden igazi lehetőségtől. Egy olyan érmét, melynek mindkét oldala fej, és relatív, hogy ki milyennek látja." Én ezt annyiban látom másképpen, hogy eleinte éppenhogy nem komplex személyiség lélektanila Truman. Egy elég egyszerű életet élő, hétköznapi alak. Ahogy idomították alkotói úgy él. Ahogy ráébred a valóságra, úgy válik egyre összetettebbé személyisége. Ez kicsit furcsa is, nekem érthetetlen és zavaró is volt. Valahogy nem áll össze a dolog. Lehet, hogy mégis igaza van a starky-nak és valójában tényleg nem egy hétköznapi személyiség Truman, mellényúltak az alkotói, mikor kiválasztották. :) Talán a fokozatos felismerések hozták ki belőle a képességeket, a leleményes megoldásokat, a mély kíváncsiságot a tágabb világ megismerésére. Az emlegetett korlátozások, akadályoztatások ellenére tesz így Truman. Ha belegondolunk, hogy mekkora visszatartó, gúzsba kötő erővel kell szembefordulnia, értékelni kezdhetjük őt. De talán itt van az egyik alapüzenet elrejve a történetben, hogy ez nem Truman különleges mivolta miatt van így, hanem ahogy korábban említettük, az ember alaptermészetében ott lappangó kiváncsiság miatt. Ez teszi kreatívvá és alkotóvá az embert. Ez az ősi vágy áttör minden gátat és falat, felette áll az ember általános tulajdonságain, kizökkenti a megszokásból, ha kell szárnyakat ad neki. "De bemutatja Trumant, ki zsigeri szinten vágyik a megvilágosodásra,..." Fejtegeti Streky. Szóval eképp másabb, mélyebb Streky írása, mint másoké. Csak még számomra ez is kevés, de nem tudom megfogalmazni mit várok. A filmes világ általános kábításáról, tudatmanipulálásáról és az ebből való kitörés lehetőségéről kívántam volna egy jó elemzést. (Erről lásd a videókat: [link] ) Vagy még tágabban értelmezve, ahogy a Mátrix is teszi. |
2013-10-15 11:40.05 |
Köszi' szépen, mostanában hallgatom végig a kritikáikat. Pont az alapján kaptam kedvet a filmhez. Jó dolgokat állapítanak a filmről meg, tény. |
2013-10-15 11:25.16 |
Csak részemről van a kérdés további fejtegetése abbahagyva, az emberek még évezredeken keresztül fognak ezen polemizálni pro és kontra. A más vélemény hangozatatása rám vonatkoztatva felesleges, ezért írtam, hogy a megfelelő fórumokon lehet erről kilométeres vitákat folytatni. Remélem így érthető! |
2013-10-14 08:33.01 |
Szerintem nem az. A fazon egyszerűen nem jól fejezte ki magát, összevissza keveri a kifejezéseket, nem ismeri jól a tartalmukat. Van benne képzavar is, gondolatai csapongók, összecsapottak. Ezt az írást sajnos meg kell fejteni, "le kell fordítani", ha megérti az ember, mit akart mondani nagyjából igazat lehet adni neki. A helyzet az, hogy olyat kritikát kerestem, ami a film mélyebb mondandóját feszegeti, de nagyon nem találtam. Mindenhol az általános, sablonos szövegek a színészekről, a történetről. Én ezt a filmet mélyértelműbb üzenetűnek tartom, de ami formálodik a gondolataim közt róla, azt másoknál nem találtam. Ez a forma sem teljesen arról beszél, de gondolatébresztőek a szavai. |