Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Utolsó éjszaka a Sohóban - HBO, 03:58 |
Ave, Cézár! - HBO2, 04:10 |
Minden út Rómába vezet - Filmbox Extra HD, 04:25 |
Bajnokszív - Film+, 05:10 |
Sendepause - Filmbox Premium, 05:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dougray Scott (59) |
Mark L. Lester (78) |
Peter Facinelli (51) |
Garcelle Beauvais (58) |
Tamsin Egerton (36) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Halálos bosszúvágy |
Courteney Cox |
2017-07-17 21:45.14 |
Nyugodjék Békében! :( |
2017-07-17 21:44.46 |
Nyugodjék Békében! :( |
2017-06-20 17:16.02 |
Wonder Woman
Iszonyatosan tetszett! Majd lehet hogy érkezem egy részletesebb véleménnyel is, de addig annyit, hogy nem gondoltam volna ilyen jól sikerül! Az eddigi legjobb DC film a Wonder Woman és a legjobb képregény filmek közt is ott a helye szerintem. Szóval hatalmas pozitív csalódás, én konkrétan csak pislogtam mennyire jó lett! |
2017-06-07 16:44.44 |
Tegnap délután megtekintettem Martin Scorsese mesterművét, ám nem volt rám akkora hatással mint hittem.
Elismerem Robert De Niro alakítását, a téma aktualitását, az eltalált atmoszférát, a baljóslatú zenét és zseniális rendezést ami alapfilmmé tette a Taxisofőrt, a katarzis mégis elmaradt. Élveztem minden percét, noha Scorsese-től meglepő mód unalmasan indul, hogy aztán a végére alaposan felpörögjenek az események és izgalmassá váljon. Ekkor válik igazán hatásossá a mozi, és festi meg egy beteg ember részletes korképét. Igen hatásos, jó film a Taxisofőr, mert összességében nagyon tetszett, és hozzá méltatlan lenne ha egy részletes elemzés helyett mindössze egy összecsapott véleményt írnék róla. Ugyanis az a fojtogató atmoszféra amit teremtett, teljesen maga alá vont, a társadalom kritikán pedig sokat gondolkodtam utána és azt gondolom elég nagy fába vágom a fejszém ha a Taxisofőrről szeretnék írni. Elképesztő hatásai vannak nem csak a mozi történetére hanem a mindennapjainkra is, nem beszélve róla mennyire aktuális a téma amit érint és azok a gondolatok amiket megfogalmaz. Travis taxisofőrként keresi a kenyerét, és naponta szembesül New York mocskával, az alvilággal, a nyomornegyedek reménytelenségével, az utcalányok kiszolgáltatottságával. Számára ez a város maga a Pokol, a bűn eredendő fészke, ami csak arra vár, hogy valaki alaposan megtisztítsa a Gonosztól. Travis magánélete is kész katasztrófa - képtelen megtalálni a megfelelő hangot a nőkkel: kizárólag elutasításra talál. A férfi elméje lassan teljesen megbomlik - már tisztán látja, mit kell tennie, már tudja, hogy az ő feladata rendet teremteni a városban. Fegyvert szerez, leborotválja a haját, és elindul igazságot szolgáltatni. Martin Scorsese azon kevés rendezők egyike akinek minden egyes műve igazi mestermunka. Épp ezért nagyon nehéz ebből a tartalmas életműből egy legjobbat kiemelni. Travis Bickle vietnámi veterán aki leszerelése után New Yorkban él. Kóros álmatlanságban szenved ezért éjszakai taxisként kezd el dolgozni. Ez eddig nem tűnik furcsának mégis már a film elején látjuk hogy valami nem stimmel a főszereplővel. Vállalja hogy a legveszélyesebb környékeken is taxizik és a műszak elteltével, Travis pornó mozikban üti el az idejét. Egyre magányosabbá válik, és egyre inkább kezd elszakadni a társadalmi normáktól. Nehezen viseli a városban észlelhető mocskot, többször is megjegyzi: "Egyszer majd jön egy nagy eső, és elmossa az összes szemetet az utcákról." Megismerkedik egy fiatal nővel Betsyvel. Betsy Palantine szenátor kampánystábjában dolgozik ezért Travis utasait is arra biztatja szavazzanak Palantinera. Nem tudom pontosan mikor szakad el végleg a cérna Travisnél. Talán mikor Betsy kikosarazza, vagy amikor a tini prosti Iris betoppan az életébe, vagy esetleg amikor egy őrült férfi ül be a taxijába és nyugodt hangon részletezi neki, mi mindent fog csinálni hűtlen feleségével. Travis fegyvereket vásárol és kőkemény edzésbe kezd. Szemtanúja lesz egy bolti rablásnak és önvédelemből meggyilkolja a tettest. Itt végképp átszakad egy gát Travisnél. Embert ölt. Megérzi milyen a gyilkolás, és őrült terv ötlik a fejébe. Meg akarja ölni Palanteine szenátort. Végül is nem tudja végre hajtani a tervét, a biztonságiak Palantine nagygyűlésén kiszúrják a tömegben és alig tud elmenekülni. Ezután elindul hogy kiszabadítsa a stricik kezéből a 12 éves prostituáltat Irist. Szisztematikusan megöl mindenkit és megmenti Irist. Közben Ő is több lőtt sebet szenved. A film végén azonban Travist hősként ünnepelik, és Betsyvel is újra találkozik. Egy átlagos férfi a körülményeknek köszönhetően előbb meg nem értett ember, majd pszichopata, végül pedig ünnepelt hős lesz. Ezt a jellemrajzot kísérhetjük végig. Ahogy az egész film úgy a befejezés is elgondolkodtat. Olvastam olyan értelmezéseket, melyek szerint Travis öngyilkos lett a vérengzést követően, tehát mindaz, amit a filmben ezután látunk, az tulajdonképpen a halála előtti pillanatokban pereg le a szeme előtt mint vágyainak beteljesülése. Emellett a filmben végig fontos szerepet kap Travis nőkhöz való szerepe is. A taxisofőr számára Betsy és Iris a nőiség két típusát képviseli, az angyali ártatlanságot, illetve az érzéki romlottságot. Travis mindkettőjüknek imponálni akar – és ennek a szenátor ellen tervezett merénylet éppúgy a része, mint a végső vérfürdő –, de valójában egyikőjüket sem tekinti szexuális tárgyként. A film elején elítélően beszél az őt körülvevő mocsokról, amihez a prostituáltakat is hozzásorolja, miközben Ő is a pornómozik rendszeres látogatója. Scorsese zseniálisan mutatja be nekünk ezt a züllött mocskos világot, olyannyira hogy szinte már érezzük a felszálló bűzt a csatornákból, az utca rothadását, és ez képes akár teljesen ránk is telepedni. Kissé fajsúlyos, semmiképp se egyszerű alkotás a Taxisofőr, mely méltán lett klasszikus. Néhány érdekesség: - A forgatás előtt Robert De Niro egy hónapon keresztül valódi taxisofőrökkel járta a várost, hogy tapasztalatot gyűjtsön, Harvey Keitel pedig igazi között elvegyülve készült a figura megszemélyesítésére! - 1981. március 30-án egy New York-i taxisofőr, John W. Hinckley - Ronald Reagan merénylője azt állította, hogy tettével imponálni szeretett volna Jodie Fosternek, akárcsak Travis a Taxisofőrben. Foster - éppen emiatt - hosszú ideig nem volt hajlandó nyilatkozni a filmről és szerepéről. - Azon az újságkivágáson, amelyen a történet szerint a Foster által alakított Iris szülei láthatók, valójában Scorsese anyukája látszik. Míg a Travis taxijába beülő féltékeny férfit pedig maga Scorsese! 5* |
2017-06-04 09:14.55 |
Elvileg már csak egy könyv van vissza, a Tél szele azt hiszem, de nagy valószínűséggel az már nem fog megjelenni. :( |
2017-06-04 09:11.58 |
Van ilyen is. :) |
2017-06-02 09:33.48 |
George R. R. Martin: A tűz és jég dala III. - Kardok vihara |
2017-06-01 12:03.05 |
Isten éltesse még sokáig a színész legendát!!! :) |
2017-05-25 19:09.20 |
Szép kort megért, de azért a halálának híre letaglózott. Nyugodjék Békében!!! :( |
2017-05-22 16:40.07 |
Most Alien-lázban égek, úgyhogy a korábbi filmek mellett este megnéztem Paul Anderson remekművét is!
Remekmű igen, mert annak ellenére, hogy az elején szinte semmit nem értettem (meghajlították a teret és az űrhajó eltűnt - de hová? mi lett a legénységgel? és az egész csak a fejükben játszódott le?), egy igen jól sikerült sci-fi-horrorról beszélünk. Hiába lopkodtak itt össze szinte mindent, a hangulat annyira jól eltalált lett, iszonyú félelmetes, míg a látvány pedig pazar. A színészekről nem is beszélve, akiket nagyon jól összeválogattak. Összességében utána kezdett kikristályosodni a dolog, amikor a doki először átváltozott. Nem elég, hogy utána vált az Event Horizon igazi horrorrá, még ő szolgált némi magyarázattal is, ami akármennyire rejtélyes, a film hangulatába tökéletesen beleillik. Úgyhogy jó volt. Nem bántam meg, hogy megnéztem. 5* |
2017-05-21 11:51.43 |
SPOILERES!
Nálam simán az év egyik legvártabb filmje volt a Covenant, s bár nem mondanám magam valami nagy fannak, az Alien-filmeket mindig is szerettem. Nos én pontosan azt kaptam amit vártam, mégse szólt akkorát mint képzeltem. Ez most egy kicsit hülyén hangzik tudom, de lett volna még benne bőven potenciál és nem egy hibátlan film (erre majd még kitérek), én mégis nagyon elégedett vagyok. Olvasom a véleményeket, és mindenki akkora kritikus, hogy már azt sem tudja mit akar valójában. Sőt a moziból kijövet is nem egy elégedetlen hangot hallottam. A baj nem ott kezdődik, hogy valakinek nem tetszik a film, hanem hogy hiába az alienek ő még mindig nem ezt várta, ez még mindig kevés. Az emberek ingerküszöbe már az egekbe és rendező legyen a talpán Holywoodban aki ezt kitudja szolgálni. Pont ez volt pedig az egyik legfőbb érv, hogy a Covenant ilyen formában készült el. Hiszen számtalaféle hírt lehetett anno a folytatásról hallani és Scott inkább fogta volna a Prometheus végén nyitva hagyott szálat és azt vitte volna tovább; valószínűleg Elisabeth-el és a Tervezőkkel, ehelyett azonban "rajongói nyomásnak" engedve az egész úgy ahogy landolt a kukába és inkább jöttek a xenomorphok. Ez koránt sem hiba, sőt hatalmas pozitívum, hogy Ridley Scott így hallgat a rajongóira, figyelembe veszi azok kívánságait, és próbál azoknak így megfelelni, csak hogy ez a része nagyon is érződött a mozin. Így Scott egy a Prometheus és a Nyolcadik utas között elhelyezkedő mozival szolgál, ami egyszerre próbálja megválaszolni az előzménye kérdéseit és belecsempészni azt a zsigeri hangulatot amivel anno egy egész műfajt és egy máig klasszikust teremtett. Hogy mégse esett két szék között a pad alá, az csak is a veterán rendező tapasztalatának köszönhető, noha a forgatókönyv nem túl átgondolt, karakterei pedig ostobák. Az pedig, hogy mennyire mítosz romboló, ne menjünk bele. Bár ez a megoldás miszerint David "tenyésztette ki" őket az emberek ellen nem tetszett. Odáig oké, hogy a Tervezőknek volt egy biológiai fegyvere úgymond amivel életet "teremtettek" csupán mert megtehették, de ha az szimplán csak mutálódik a tökéletes életforma elérése felé, ami itt ugye a xenomorph, az még mindig sokkal jobb lett volna és kicsit meg is hagyott volna abból a misztikumból amit a korábbi filmek sugalmaztak az Alienekről. Ennek ellenére érdekes ötlet, hogy egy android lázadása az emberiség ellen hozza létre ezeket a gyilkológépeket. A másik ami nem tetszett az a film ostoba karakterei és még ostobább döntései, melyek még számomra ordítottak a vászonról. Ennyi lenne ami nem tetszett, ugyanis én tényleg elégedetten jöttem ki a teremből. A látványvilág pazar, a zene kellően nyomasztó, a színészek pedig élükön Michael Fassbenderrel - igazán kitettek magukért. Katherine Waterston noha tényleg hajaz kicsit Ripley-re, nekem szimpatikus volt, Billy Crudup pedig már csuklóból hozza a szerepét. Noomi Rapace hiánya volt fájó, míg Guy Pearce egy jelenetet, James Franco pedig vagy 5 másodpercet kapott. Vér is folyik rendesen, a neomorphok igazán jól és félelmetesre sikeredtek, noha maga a film az előzetes híresztelések ellenére nem. Összességében minden hibája ellenére nem egy rossz film a Covenant, mint mondtam én elégedett voltam/vagyok vele. Az Alien univerzumba mindennek ellenére hogy mennyire mocskolja vagy nem mocskolja azt be, tökéletesen beleillik. Én máshogy képzeltem volna el, még Ridley Scott is máshogy képzelte először el, sőt ahány rajongó - annyiféle változat lehetne, mégis ez van ezt kaptuk, lehet szeretni vagy utálni. Én mindenesetre várom a folytatást. 5* |
2017-04-29 17:32.44 |
Jó ideje szorgalmazta már egyik haverom, hogy nézzem meg, mire tényleg eljutottam odáig. Pedig a V mint Vérbosszú több mint érdekes: nagyon jól sikerült mozi, igazi többrétegű film, mert egyaránt lehet rajta szórakozni és gondolkodni is utána.
Ugyanis talán ez az a film ami a legbonyolultabb kérdéseket feszegeti: Mely eszme az, amely legitimizálja az erőszakot? Melyik eszme az, amely a zsarnokság megdöntésének érdekében kezébe veszi a hatalmat, és maga is ítélkezik? Választ bár a filmben nem kapunk, kevés józan ésszel megáldva mi is tudhatjuk: egyik sem. Az anarchia nem jelent mást a puszta káosznál, még ha "jó" célnak állítják is szolgálatába. Az erőszak nem megoldás, csupán újabb erőszakot szül. Nem véletlen, hogy a francia forradalom sem szült békét, csak rövid időre még mélyebbre taszította az országot. Mert ha mindenkinek mindent szabad, ki védi meg őket egymástól? A V mint Vérbosszú egy nagyon érdekes gondolatkísérlet. Mi történik egy alternatív jövő Angliájában, ahol egy neofasiszta állam uralkodik, és az embereket a náci koncentrációs táborokhoz hasonlóan "Mengele-módszerekkel" kísérleti nyulakként használják különböző terveikhez? E modern kori Robin Hood történetben ismét az egyén áll szemben a rendszerrel, és a mocskos rendszert a készítők szerint csak hasonlóan mocskos módszerekkel lehet legyőzni, ám mindezt mégis méltósággal teszi az örökké maszk mögé bújt V, akibe idővel beleszeret Evey, és V pallérozott, szuper intelligens, szuggesztív egyéniségének köszönhetően eszméivel egy idő után azonosul a lány. A film maga amúgy egy adaptáció, amely az 1980-as években futott, Alan Moore és David Lloyd által rajzolt képregény-sorozat alapján készült el és a DC Comics gondozásában jelent meg. A mozi egy rövid kitérővel indul az 1600-as évekből, amikor is Guy Fawkes megpróbálja felrobbantani a londoni parlamentet. A próbálkozás azonban kudarcba fullad, a merénylőt elkapják és felakasztják. Úgy 400 évvel később ugyan arra a napra (november 5) időzítve ismét merényletet kísérel meg egy Fawkes elveit és eszméit követő férfi, aki a „V” nevet használja. A célpont az Igazság szobra, amely végül tűzijáték és Csajkovszkij egyik művének megszólalása kíséretében apró darabokra robban a detonációtól. Ebbe a felfordulásba sétál szó szerint gyanútlanul be Evey Hammond, akibe V később beleszeret. Azon túl, hogy egy képregény alapján készült, nagyon komoly történelmi alapjai is vannak a filmnek. Guy Fawkes a 16. század vége, 17 század eleje környékén élt. Ő leginkább a merényleteiről vált híressé (vagy inkább hírhedté) ezek közül is a leghíresebb, a londoni parlament tervezett felrobbantása volt, ami 1604. november 5-én lett volna esedékes, de tervét kiszimatolták, elkapták és kivégezték. Fawkes elfogásának napját mind máig ünneplik, hogy emléket állítsanak az összeesküvők leleplezésének és bukásának. Pontosan emiatt érdekes a témaválasztás. Egy olyan karakter áll ki az igazság nevében és az elnyomás ellen, akit több, mint 400 évig minden évben képletesen „elégetnek”. V úgy érzi, semmi nem változott, sőt bizonyos szinten csak rosszabb lett a helyzet. Kijárási tilalom van, korlátozták a szólásszabadságot, mindent a kormány és a bérencei irányítanak. Az emberek alapvető jogait korlátozzák, miszerint joguk van élni és szabadon cselekedni. A V-t alakító Hugo Weaving zseniális testbeszédet produkált, amivel tökéletesen kompenzálta a maszk által eltakart arc játékát, de Natalie Portman alakítása is lenyűgöző, azóta pedig se szeri, se száma a színésznő jobbnál jobb alakításainak. A látvány pedig mindent visz, s úgy amblokk nagyszerű kivitelezés, és érdekes megoldások jellemzik a filmet. Helyenként az írók ugyan elveszni látszanak az általuk oly fontosnak vélt ideák hangsúlyozásában, a végére azonban szépen összeáll minden és egy igazán megrendítő mű kerekedik belőle. Kötelező darab mindenkinek! 5* |
2017-04-25 18:06.46 |
Isten éltesse sokáig a színész legendát!!! :) |
2017-04-19 16:02.24 |
Na ez az a film ami eddig kimaradt az életemből. Pedig kult klasszikus, milliók kedvence és Tarantino mesterműve. Így nem kis érdeklődéssel és persze elvárással ültem le elé, amit természetesen teljesített is!
Adva van két gengszter, akik inkább bérgyilkosok, na meg egy kiöregedett bokszoló Butch, meg a maffia főnök és unatkozó felesége, két piti, Bonnie és Clyde utánzat, és egy igazi gentleman probléma megoldó. Tarantino fogta ezt a szedett-vetett bagázst összegyúrta, olyan szöveget adott a szájukba amit senki más nem tudott volna, megfűszerezte egy kis képi humorral, na meg a korszellemtől a lehető legjobban elütő erőszakkal, majd pedig egy olyan üstbe készre főzte ami vegyíti az 50-es évek, a 90-es évek és a noir filmek világát. Az eredmény: minden idők egyik legzseniálisabb filmje a Ponyvaregény. Tarantino első filmje a Kutyaszorítóban, aprópénzből készült, ami a gyártási költségét is alig tudta összeszedni, míg a Ponyvaregény pénzügyi szempontból messze a legsikeresebb filmnek tekinthető. Nem véletlenül. Tarantino egy zseni. Ráadásul vérbeli profi, aki fogta a számára tetszetős műfajokat és saját szájízére alakította őket! A film legnagyobb erénye épp ezért a forgatókönyv. Olyan dialógusok vannak benne, amik önmagukban is szórakoztatóak lehetnek. Önálló olvasására is megfelelő lehet. A történet amúgy egy összefüggő sztorit mesél el, ám ez fejezetekre lett bontva és össze lett keverve. Zseniális, ahogy lassacskán össze áll a néző számára a kép és kiderül minden. A rendezés is tökéletes. A zene mindig illik az adott szituációhoz, a párbeszédek pedig tényleg ütősek! Külön kiemelné a színészi alakításokat, de egyet se emelnék a másik fölé; ugyanis itt mindenki top formában pörög. Ha van olyan film, ahol mindenki tökéleteset alakít akkor ez az a film. Kezdve John Travolta-tól, Uma Thurman, Samuel L. Jackson, Bruce Willis, Harvey Keitel, Ving Rhames, Tim Roth-tal bezárólag. De ott van Eric Stoltz és még Steve Buscemi is - aki kiszúrja őt. Továbbá Christopher Walken, na meg persze Quentin Tarantino. Egyszerűen zseniálisak. Szót érdemel még a film állítólagos erőszakossága is. Ebben van valami, de hozzáteszem a film bemutatásakor ez nem is számított hétköznapinak, nem úgy mint manapság.... Az a bizonyos f betűs szó konkrétan 265 alkalommal hangzik el, de van itt kivégzés premier plánba, szétcsúszott drogos, na meg nemi erőszak is a legbizarrabbak közül. A Ponyvaregény tényleg zseniális. Megérte megvennem, ráadásul nagyon szép kiadásban jutottam hozzá és már alig várom, hogy az extráknak is neki álljak! Aki pedig még nem látta, annak nagyon ajánlom! Sürgősen pótolja ahogy én is tettem! 5* |
2017-04-08 16:41.58 |
Nemrég azt olvastam, hogy rekordot döntött az előzetese amit egy horrortól sem várna az ember, de akkor nem én vagyok az egyetlen aki annyira várja már! |
2017-03-28 16:59.15 |
Engem már az első előzetes meggyőzött, hogy jó film lesz ez, az új csak megerősített benne. Nem okozott akkora katarzist mint az elődje, de tetszett. :) |
2017-03-13 17:43.27 |
Látva itt is és máshol is a sok pozitív véleményt, most az egyszer egyedül leszek a sajátommal, ugyanis nekem ez most annyira nem jött be!
Hiányoztak "a többiek", noha tudom ez most nem az ő filmjük volt, s csak egyedül Batman volt - amúgy indokolatlanul - végig jelen. Emellett kissé összecsapottnak is éreztem a történetet, még ha a játékidő a maga 75 percével átlagnak számít is! Az új karaktereket (akikkel végre a mágikus vonal is megjelent) én bírtam, ezért is néztem volna még el őket egy darabig. Közülük is a legjobban Constantine-t találták el, ellenben a Mocsárlénnyel, aki épp csak feltűnik! Az animáció egyébként mint mindig most is kiváló, a sztori meg végig pörög, szóval ilyen téren hozza az elvártat. Csak a többi DC-s animációs filmhez képest éreztem kissé gyengébbnek! 4* |
2017-03-13 17:34.40 |
Még a nyáron a Szenilla nyomában előtt láttam. Először azt hittem már az megy, annyira szép és igényes animációja van a mindössze pár perces kis történetnek, és rendkívül aranyos is! Valóban elképesztő kis alkotás, egyszerűen nincs rá jobb szó! Elnéztem volna még egy darabig én is. 5* |
2017-03-11 17:16.52 |
Nem is tudom, hogy tudnék érdemben nyilatkozni egy akkora filmről mint amilyen a Tizenkét dühös ember. Ugyanis ha valaki imdb-n rákeres akkor minden idők legjobb filmjei közt találja, és nem érdemtelenül!
Egy a lényeg; rég kinéztem már magamnak és nagyon tetszett! 12 ember, 12 különböző személyiség dönt egy fiú életéről. Az ügy látszólag egyszerű, minden a fiú bűnösségére utal. Épp ezért mindenki egyhangú szavazatra számít, illetve arra, hogy gyorsan letudják és már mehetnek is. Ám egyikőjükben felmerül a gyanú: a fiú talán ártatlan és nem ártana kicsit alaposabban megbeszélni a tárgyalóteremben hallottakat. Kezdetben tizenegyen vannak egy ellen, ám a helyzet fokozatosan változni kezd és lassan már már nem is egy gyilkossági ügyről szól az egész, hanem magáról az Emberről. A film '57-es lévén fekete-fehér, végig beszélnek benne és szinte egyetlen egy helyszínen játszódik, az esküdtszék szobájában, ennek ellenére egy percig sem unalmas, hanem végig feszült és izgalmas, időt álló alkotás! A feszültséget pedig Henry Fonda karaktere kelti, aki kezdetben még csak bizonytalan, ám ahogy egyre jobban megy az idő és egyre többet beszélnek, vitáznak az ügyről, úgy lesz egyre inkább biztosabb a fiú ártatlanságában. Ami amúgy nem derül ki, s így kicsit valóban lezáratlannak hat a film, ám véleményem szerint ez tudatos, ráadásul itt nem ez volt a lényeg. Kicsit a nézőre lett bízva a döntés, hiszen ugyanúgy lehet akár bűnös is a fiú, ahogy ártatlan, nem egyértelmű az ügy, s jómagam is végig bizonytalan voltam ezzel kapcsolatban, viszont ha szavaznom kellene akkor én is ártatlansága mellett tenném le a voksom. A másik dolog az, hogy itt inkább az esküdtszékre helyezték a hangsúlyt az alkotók. Hogy miként tudtak 12 ennyire különböző személyiséget találni hihetetlen, ám egyben zseniális is! Ráadásul mindenki kap elég időt, mindenkit kellően megismerünk, s így jön az ügy kapcsán elő, hogy talán nem is arról szól a vita, hanem magunkról. A bennünk lévő félelmekről és gyengeségekről, arról hogy valaki pusztán előítéletből dönt úgy ahogy, míg mások régi sérelmeket akarnak így megtorolni. Megint mások pusztán csak szabadulni akarnak, hogy végre eljussanak a várt baseball meccsre, közömbösek, befolyásolhatóak vagy egyszerűen csak sodródnak az árral. Órákig lehetne még erről beszélni, és ezért is olyan fantasztikus film a Tizenkét dühös ember. Megosztja az embereket, úgy ahogy a filmben is, vitát gerjeszt, lenyűgöz. Hatalmas grat ezért a klasszikusért Sidney Lumet rendezőnek és természetesen Henry Fondának, aki páratlan alakítása mellett mint producer is kivette a részét eme mestermű elkészítésében. A megtekintése mindenkinek bátran ajánlott, filmrajongóknak pedig egyenesen kötelező! 5* |
2017-02-24 09:30.50 |
Harry jó szándékú kisstílű tolvaj, aki egy elbaltázott betörés miatt kétségbeesésében egy színész-meghallgatáson bújik el. Mire felocsúdna, már Hollywoodban van: detektívet kell majd játszania. Ráadásul egy macsó magándetektív gondjaira bízzák, hogy felkészüljön a szerepére. A detektív persze utálja az új munkáját. Elvégre ő kemény, szűkszavú, megvesztegethetetlen... és meleg. Gyűlölet első látásra, de ez még csak a kezdet: hamarosan feltűnik a színen egy sikerre éhes színésznő Harmony, akinek a nyomát hullák szegélyezik.
Shane Black nagyszerű filmet alkotott! Ahhoz képest, hogy a Vasember 3-al mekkora csalódást okozott, kezdem felfedezni munkásságát, mely igenis csúcs szuper filmeket rejt! Ilyen a Durr, durr és csók is, amire ugyanazok a jelzők illenek amik Shane Black írói tevékenységére annyira jellemzőek. Ilyen például a nagyon eltalált történet, ugyanilyen karakterekkel, az ütős egysorosok és párbeszédek váltakozása, a remek színészi gárda, és mindez egy végtelenül szórakoztató krimibe ágyazva! Sajnos nagyon kevés ilyen film készül manapság, és sajnálom azt is, hogy csak most fedeztem fel! Robert Downey Jr. pedig kb. ezzel a filmmel tért vissza, hála istennek, kár lett volna érte, ha többet nem látjuk! Val Kilmer jó, sőt mi több nagyszerű, mégis a méltatlanul keveset foglalkoztatott aktorok névsorát bővíti. Akit még meg kell említeni az Michelle Monaghan, aki szintén nagyon jól alakít, és aki nem csak gyönyörű, de tehetséges is! Ami még nekem nagyon tetszett az a belső narráció, mely sajnos a film közben teljesen kimaradt, pedig jó lett volna ha később is halljuk! Ennek ellenére összességében én így is elégedett vagyok a filmmel! Örülök, hogy megnéztem, és csak ajánlani tudom azoknak, akik még nem látták! 5* |
2017-02-07 16:55.37 |
David Dunn biztonsági őr az egyetlen túlélője egy szörnyű vonatbalesetnek. Csodával határos módon egy karcolás nélkül megúszta a tragédiát. Nem sokkal később titokzatos ismeretlen férkőzik David közelébe. Elijah Price képregény-gyűjtő szerint nem véletlenül történnek vele a dolgok. David sohasem volt beteg életében, fizikai erőnléte nem puszta alkati adottság. A törékeny csontjai miatt viszont Porcelán névre hallgató Elijah szerint kettejük sorsában sok a hasonlóság, képességeik kiegészítik egymást. A hitetlen David lassan felfedezi az igazságot Elijah szavaiban és talán tényleg Sebezhetetlenné válhat...
M. Night Shyamalan elkészítette minden idők legjobb szuperhősfilmjét? Aligha, viszont a leghétköznapibbat igen- ellenben a Marvel-el ahol hiába görcsölnek szinte mindig pont emiatt. Shyamalan úgy nyúlt a témához, hogy közben minden szuperhősfilmre jellemző hagyománnyal szakít, sokáig kétségben tartja a nézőt, hogy David-nek valóban vannak-e különleges képességei, a férfi szkepticizmusa ránk is ránk ragad, de ahogyan a főszereplő úgy mi is folyamatosan felfedezhetjük azokat. Erre pedig bőven ad időt Shyamalan, mert mozija lassú, mégis mindvégig érdekfeszítő, egy már-már kötelező csavarral a végén. Bruce Willis színészi képességeiben sosem kételkedtem, s ez a szerep is kiválóan illet az aktorhoz. Ellenpárja a mindig zseniális Samuel L. Jackson karaktere akárcsak maga a film egyedi. Elijah Price kissé szánalomra méltó, ugyanakkor talán pont ezért kedvelhető. David és Ő mint a ying és yang, a jó és a szükséges rossz tökéletes példája, egy remek filmbe csomagolva! Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer pont egy ilyen mozit fogok látni az indiai rendezőtől, akinek amúgy én nagy tisztelője vagyok. Szinte mindegyik filmjét láttam, ez viszont valahogy eddig kimaradt az életemből, de örülök, hogy végre láthattam. 5* |
2017-01-30 10:33.52 |
Kicsit gondban vagyok a filmmel, mert bár már az elején szinte magába szippant a hangulata - az atmoszférája lebilincselő, mégis jó ideig úgy éreztem, hogy alig történik valami.
A tökéletes rendőr gyors, mozgékony, biztos kezű: Lincoln Rhyme felügyelő viszont egy tragikus baleset következtében mozdulni se tud. Az egykori rendőr úgy érzi, véget ért számára az élet. Mindaddig, míg fel nem bukkan a városban egy sorozatgyilkos, aki különös ravaszsággal jelöli ki és bánik el áldozataival. Rhyme végre méltó ellenfélre akad, és mert egyedül tehetetlen, partnert keres. Ameliát jelölik ki a felügyelővel való együttműködésre. A fiatal, tapasztalatlan rendőrnő kénytelen halálpontosan követni magatehetetlen társa utasításait. Egy emberként kell látniuk és dönteniük, mielőtt újra lecsap a mániákus gyilkos. Philip Noyce rendező nagyszerű thrillert készített, melyben leginkább a nyomozás kerül előtérbe. A gyilkos végig háttérben marad, jó ideig nem derül ki mi alapján gyilkol, ami végül teli találtnak bizonyul - nekem konkrétan leesett az állam a végén ki is a valódi tettes -, ám addig néha kicsit untam. A Hetedikhez én sem hasonlítanám, hiába mutat párhuzamokat a két film, s Noyce a feszültséget is végig fenn tudja tartani, mégis A csontember teljesen más film. Lehet, hogy én voltam már nagyon fáradt, ennek ellenére a végére kimondottan tetszett és Denzel Washington-t is jó volt benne látni! Alakítása mint mindig kiváló volt, és érdekes módon én bár se Angelina Jolie-t, se Queen Latifah-t nem kedvelem, itt mégis szimpatikus volt mindegyik! Akit még érdemes megemlíteni az Ed O'Neill, nagyszerű volt az egyik nyomozó szerepében! Összességében először 4 csillagot akartam adni rá, de a színészek miatt mindenképp megérdemli az ötöt és az is lehet, hogy még előveszem! 5* |
2017-01-28 18:38.33 |
Egy újabb tragédia... Nyugodjék Békében Mr. Ollivander!!! :( |
2017-01-22 16:46.00 |
"Áldottak a feledékenyek, mert a kudarcból is erényt kovácsolnak"
Joel döbbenten fedezi fel, hogy barátnője, Clementine kitöröltette az emlékezetéből eseménydús kapcsolatuk minden emlékét. Kétségbeesésében ő is felveszi a kapcsolatot az eljárás feltalálójával, Dr. Howard Mierzwiakkal, hogy kitöröltesse a lányt a saját emlékezetéből. De ahogy Joel emlékei fokozatosan eltűnnek, úgy ébred rá újra a Clementine iránti szerelmére. Agya rejtett zugainak mélyéről olyan erők működnek, amelyek megpróbálják megakadályozni az eljárás sikerét. Ahogy Dr. Mierzwiak és munkatársai szinte űzik-hajtják Joel-t saját emlékeinek útvesztőjén át, világossá válik, hogy Joel egész egyszerűen nem tudja Clementine-t kiverni a fejéből. Nagyon szép film a szerelemről és a kapcsolatokról. Arról, hogy mennyire félünk oda- és feladni magunkat, hogy mennyire nem értjük a saját érzelmeinket. De leginkább a sírig tartó, nagy szerelemről szól, amit ha egyszer megkaptál, nagyon kell rá vigyázni. De egyáltalán, felismerjük a nagy szerelmet? Félő, hogy már csak akkor, amikor vége van - amikor benne vagyunk, nem látjuk, hogy mekkora ajándék van a kezünkben. Valami ilyesmiről szól - nekem, legalábbis. Alig vártam, hogy megnézzem, mert felkeltette a történet az érdeklődésemet és a vélemények róla amiket olvastam mind pozitívak voltak. Elijah Wood, Mark Ruffalo, Kirsten Dunst és Tom Wilkinson. Micsoda nevek, micsoda szereposztás mégis mennyire elhalványulnak a főszereplő mellett - Jim Carrey-t bírom, sok filmben láttam már, ahol elsősorban a humor forrása, noha ő ennél jobbat is tud. Itt (is) bebizonyította, mert nagyon jó - érzékeny, árnyalt, nem az a ripacs, akiket játszani szokott. Mellette Kate Winslet szintén telitalálat, jól illettek egymáshoz és igazán szép párt alkottak. Az Egy makulátlan elme örök ragyogása olyan romantikus film, melynek van tartalma, és mondanivalója. Engem nagyon megragadott, és csak annyit tudok mondani, hogy ajánlom mindenkinek! 5* |
2017-01-22 11:14.19 |
9 éve... Nyugodj Békében!!! :( |
2017-01-21 20:44.35 |
Oh istenem, ez most rettenetesen szíven ütött. Szívesen olvastam az írásait, nagyon hiányozni fog innét! Nyugodjék Békében kedves Sötétszív!!! :( |
2017-01-21 11:03.17 |
Nyugodjék Békében!!! :( |
2017-01-17 19:04.42 |
Ma 55 éves a gumiarcú nevettető, Isten éltesse hát őt még sokáig!!! :) |
2017-01-14 12:05.24 |
Szimpla látvány film. Se több, se kevesebb, annak viszont tökéletes. Én legalábbis jól szórakoztam rajta. Igaz, hogy jobb filmet vártam, de így sem csalódtam. Akkorát. Ugyanis egy kis több odafigyeléssel és kidolgozottabb forgatókönyvvel egy sokkalta jobb film is születhetett volna! Az alaptörténet nagyon eltalált volt, akárcsak maguk a szörnyek, ennek ellenére alig kezdtek velük valamit. Matt Damon pedig ide vagy oda, nagyon megerőltetnie nem kellett magát. A cselekmény pörgős, logikai bakit nem nélkülöző, viszont annál látványosabb és izgalmasabb. Kikapcsolódásra tökéletes film A Nagy Fal. Lepontozni épp ezért nincs szívem, pedig számomra csak egyszer nézős volt. 4* |
2017-01-13 20:55.22 |
Évek óta nagy kedvelője vagyok a zombifilmeknek, így nagyon vártam már a Kiéhezetteket. Megérte. Az utóbbi idők, sőt, a posztapokaliptikus zombifilmek egyik legjobbja!
Valamikor a jövőben az emberiség nagy része egy különleges gomba általi pusztító fertőzés áldozatává vált. Ez a gombafajta az emberi szervezetbe jutva átveszi az irányítást az idegrendszer fölött, s a fertőzöttek, azaz a kiéhezettek gyorsan elveszítik emberi mivoltukat és egészséges emberek húsával táplálkoznak. Az emberek maradéka védett katonai bázisokban próbának túlélni, miközben az egyikben különleges gyerekeket tartanak gondosan elzárva egymástól és az őket vizsgáló tudósoktól. Ők is kiéhezettek, azonban megőrizték emberi tulajdonságaikat, sőt, kiemelkedően magas intelligenciával rendelkeznek. A tudósok abban reménykednek, hogy felhasználásukkal sikerül megtalálniuk az ellenszert a pusztító vírus ellen. A történet tipikus posztapokaliptikus filmet ígér, ám a végeredmény ennél sokkal kilátástalanabb. Először is le kell szögezni, hogy sok jó film van a témában, ám olyan amelyik kezdettől fogva még csak egy szikrányi reménnyel sem kecsegtet, alig. Márpedig a Kiéhezettek ilyen, és itt happy endre senki ne számítson. Az viszont, hogy mégis hova, de főleg hogy hogyan fut ki a történet, számomra annyira mégsem jött be. Nem értettem miért tette amit tett Melanie - de ez az én hibám, a film értékéből nem von le semmit se, bár van aki hülyeségnek tartja. Ami a színészeket illeti; Gemma Arterton szimpatikus, Glenn Close viszont már annál jobb a tudós szerepében, a legnagyobb meglepetés viszont a Melanie-t alakító Sennia Nanua! Ő rá szerintem már most érdemes odafigyelni! A posztapokaliptikus és/vagy zombifilmek kedvelőinek erősen ajánlott a Kiéhezettek, mely összességében véleményem szerint mindenképp az utóbbi idők legjobbja! Nagyon eltalált, súlyos hangulattal bíró, helyenként iszonyat kíméletlen és véres, kilátástalan film. Igazi gyöngyszem. Megérdemelt 5* |