Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
Kampókéz (2021) (4K UHD + Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Reszkessetek, betörők! 2. - Elveszve New Yorkban - TV2, 20:50 |
Nagyfiúk - RTL, 21:00 |
Pókerarc - Mozi+, 21:30 |
A holnap határa - HBO, 22:05 |
Jákob rabbi kalandjai - ATV, 22:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Sissy Spacek (75) |
CCH Pounder (72) |
Hanna Schygulla (81) |
Jeremy Strong (46) |
Jasmin Gerat (46) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Joe Biden - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Donald Trump - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Senna (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Harold Fry valószínűtlen utazása |
Jeffrey Dean Morgan |
2010-04-11 18:30.48 |
Mit tudok mondani egy ilyen filmre? Azt hogy egy teljesen értelmetlen, logikátlan és teljesen agyatlan mégis szórakoztató hentelés, ami jól megfelel másfél órás kikapcsolódásnak. Ugyan a történet minden mélységével és karakterével együtt felfér egy gyufásdobozra, viszont van remek fényképezés, hangulatos zene és persze az akciók. Komolyan venni nem lehet őket hisz hiperstilizáltak a legkisebb vágásra is hektoliterszám ömlik a CGI vér, hatalmas a hullaszám, viszont remek a koreográfia. Kicsit zavaró hogy nagy részük a "sötétség-van-és-nem-tudni-ki-küzd-kivel" vonalat képviselteti, de nem olyan drámai a helyzet.
Ne várjon tőle az ember sokat, úgy megér egy megtekintést. |
2010-04-11 15:44.46 |
46.78%-kos részvétel 15 órakor, ami alig 2 százalékkal kevesebb mint négy éve. Sokan is voltak amikor én szavaztam. |
2010-04-10 22:19.42 |
Jót tett egy kis emlékezetfelfrissítés a második rész előtt. Remek történet, brillírozó színészi gárda (élén a fantasztikus Downey Jr.-ral), stílus, humor, látvány, akció, minden alapanyag megvan egy kiváló popcornmozihoz és a film minden lehetőséget ki is használ. |
2010-04-04 22:40.07 |
Scorsese klasszikusáról felesleges kisregényt írni, hisz minden tankönyvbe illően mesteri benne és most tökmindegy, hogy a történetről, a bokszjelenetekről, a rendezésről vagy a gyönyörű fekete-fehérben megoldott fényképezésről beszélünk. Színészi játékról pedig tényleg nem tudok elfogultság nélkül beszélni mert hisz De Niro vagy Pesci alakítására már tényleg csak a zseniális jelző jut piciny agyamba. Megrázó, megható és tökéletes dráma egy nem tökéletes ember felemelkedéséről és bukásáról, nekünk egy finoman szólva sem tökéletes világnak. |
2010-04-04 18:03.53 |
David Fincher teljes munkássága a Benjamin Buttont leszámítva. |
2010-04-03 19:26.16 |
Az elmúlt években egy Alkonyat nevezetű rózsaszínes dögunalomnak köszönhetően újra divatba jöttek a hegyes fogú vérszívók. ám a pozitív hatása is megjelent tekintve, hogy a népszerűség lehetőséget adhat gyöngyszemek kiemelkedésére és a Spierig testvérek éltek is a lehetőséggel.
Adott egy jövőkép, ahol a vámpírok uralkodnak és a normál emberek a veszélyeztetett fajok listájára került. Ennek ellenére a vérszívó társadalom élete és felépülése ugyanolyan ránézésre mint a miénk. Az alapötlet nagyon hangulatos és kifejezetten eredeti, a rendezőpáros is jó érzékkel építi fel ezen utópisztikus világ képét, ütemes a tempó és még társadalomkritikát is sikerült úgy csempészni a történetbe, hogy ne legyen erőltetett vagy szájbarágós. A mondanivaló mellett a film nem felejt el szórakoztató is lenni, ami a ügyesen megoldott akciójeleneteknek köszönhető, szerencsére nem ezek dominálnak a vásznon. Viszont az utolsó harmadát eléggé átgondolatlannak és kissé összecsapottnak érzem, a filmvégi vérorgia is késsé öncélú igaz látványos hemoglobinfröcsögtetés lett. A színészekkel sincs túl sok baj, Sam Neil nagyon hatásos gonosz, Williem Dafoe kellően laza, ám Ethan Hawke látványosan szürke, nem nagyon tud mit kezdeni karakterével. A zene kellemes, a technikai megvalósítás az alacsony költségvetés ellenére abszolút kifogástalan. Kellemes darab, ami megéri a mozijegyet, de ne legyenek túl nagy elvárásaink. |
2010-04-03 11:44.22 |
http://www.youtube.com/watch?v=2Os5ihedyH8&feature=related
Stardust: Music sounds better with you Elképesztően jó szám, amit jó 6 éve hallottam először és mennyi hajszálam hullott ki mire újra megtaláltam. |
2010-04-02 17:50.21 |
Chris Colombus a Harry Potter után új fantasy fejőstehén után nézett és bár némi pénzt hozott is, az adaptálás minőségébe most nagyon csúnyán beletört a bicskája és ennek eredményét mi a nézőközönség szenvedte meg. Mert hiába van toppos CGI munka dögivel, ha a forgatókönyvből abszolút ki van dobva mindenfajta kohézió, logika és komolyanvehetőség (konkrétan ebben az univerzumban minden és mindenki csak úgy van mindenféle magyarázat nélkül) a film végére meg se lepődik az ember ha az Olümposzra az Empire State Building tétjéről lehet feljutni. ez még nem lenne olyan megbocsáthatatlan, ha legalább igaz debil szinten de szórakoztatna. Viszont ehelyett sorra kapjuk a sablonokat, a kínos párbeszédeket és beszólásokat, az egysíkú és fantáziátlan akciókat, nem beszélve a gyenge színészi teljesítményekről. Alfába lemenve végig lehet nézni és van benne pár jó ötlet, de inkább a ciki kategóriát bővíti. |
2010-04-02 11:29.23 |
Kösz a tippet! :) |
2010-04-01 23:01.44 |
Alapvígjáték, aminél tökmindegy hányadszorra látja az ember, tuti hogy mindig betegre fogja röhögi magát. Bárcsak kihoznák dvd-re az egész trilógiát hogy ne kelljen folyton a tévében, tízezer reklámmal megszakításával megnézni! |
2010-04-01 15:19.07 |
Pierre Morel legújabb golyózápora két hét alatt kivégezte magát az amcsi kasszáknál, szinte nem is volt közönsége. Kár mert kellemes akciómozit hozott össze igaz előző alkotásával nincs egy ligában. A történet nem nagyon érdekes, "terroristák rosszalkodnak" féle sablonköteg, ráadásul a felénél megpróbálnak csavarni rajta, ami elég ügyetlenül lett kihasználva.
Viszont van két tényező, ami rögvest javít a minőségen. Az egyik John Travolta. Kérem szépen a kopasz, laza, mocskos szájú ám vérprofi gyilkológép szerepe teljesen őrá lett írva és valósággal lubickol is benne. Aztán ott vannak az akciók, amik nemcsak látványosak és véresek, de kifejezetten stílusosak, az agyagszoborgyárban lévő duplagépfegyveres mészárlásnál tegye fel a kezét, kinek nem a John Woo mozik ugrottak be elsőnek. Másfél órás agykikapcsolás, kell néha az ilyen. |
2010-03-31 23:22.55 |
Gratulálok Mr. Schifrin! Így kell egy igazán tré mozit csinálni!
Barátunknak sikerült összetákolnia egy ócska horrorsablonköteget főszerepben egy jetivel, találnia egy agydonort aki pénzt adott a megfilmesítésre és még terjesztőt is. Adott egy kisváros ,ahová visszaérkezik Preston aki a "nagy-trauma-ért-a-múltban-féle-tolószékes-csávó-vagyok-ki -megérzi-a-bajt-de-nem-hisznek-nekem" féle karaktertípust testesíti meg. Van még öt cicababa (egyet rögvest ugyanannyi perc után kivonnak a forgalomból), három gyökér vadász és egy Otis névre hallgató lelkigondozó. Nos hogy letudtuk a szereplőket,megindítom az abszolút fikázást. A történet egy baromság, a logikai lukak nagysága és előfordulási rátája benne, egyenlő az Üllői úti kátyúkkal. Tolószékes csórikám telefonálás helyett e-maileket küldözget a rendőrségre, még csodálkozik hogy nem küldenek senkit. Az eseményeket távcsővel figyeli, ami remek adóvevőként is funkcionál, hiszen tökéletesen meghallja mit beszélnek a csajok ötven méteres távolságban. Az öt kiscsajszi sem javítja a helyzetet, tekintve hogy baromi irritálóak és segghülyék, barátnőjük eltűnését csak fél nap múlva tartják furcsának, szókincsükre pedig egy génkezelt papucsállatka köröket ver. A vadász komák is nagy észlények, lazán hagyják, hogy haverjuk elmenjen az erdő mélyére magányosan rambózni, egy árnyéktól megijedve pedig húszat lőnek a semmibe. Komolyan mondom meg is érdemlik a gyapálást jeti barátunktól. Ja és a jeti. Hát addig örüljünk míg meg nem látjuk, mert eszméletlenül röhejesen néz ki ez a nagyranőtt szőrmók olyan ábrázattal a képén mintha hasmenéssel keresné a vécét. A rendezés vérgyenge, olcsó ijesztgetések, idegesítő zenehasználat és bakik tömkelege jellemzi. A színészi munka gyalázatos, a pasik olyan élettelenül a csajok pedig olyan idegesítően hozzák szerepüket hogy az ember a haját tépi és kívánja bár válnának hullazsáktöltelékeké. A technikai megvalósítás Zs filmhez képest kellemesen minimalista, (az arcleharapáson nagyot röhögtem) nem érdemel sok szót. Igazából baromi érdektelen és dögunalmas alkotás ez, nagybetűs celluloidpocsékolás. A végén persze csillognak a jetiszemek, ami a folytatás esélyét vet fel, de isten őrizz! Inkább a száradó festék nézése. |
2010-03-29 20:18.08 |
Huh! Keményen nyomja a csávó a másokkal való szívózás művészetét! |
2010-03-27 22:40.13 |
Joseph Vilsmaier megrázó filmje mindenféle romantikus giccs és hatásvadászat nélkül, húsbavágó naturalizmussal mesél a második világháború legborzalmasabb ütközetéről. Az eseményeket viszont most a német katonák szemszögéből láthatjuk, akik viszont arctalan tömegek vagy szadista gyilkosok, hanem hús-vér emberek minden erényükkel és hibáikkal együtt. Döbbenetes belegondolni, hogy az olasz tengerparton még viccelődő, laza és gyors győzelmet váró alakultból hamar megtört lelkek sokasága lesz, kiket folyamatosan fölmorzsolnak a körülmények. Hatalmas orosz túlerő, növekvő sebesültek, felszerelések és utánpótlások gyors fogyatkozása vagy saját emberi lelkiismeretükkel való küzdelem csupán pár ok a listából. Majd beköszönt az orosz tél, eluralkodik a kétségbeesés, haldokló jégben fetrengő katonák könyörögnek a megváltást jelentő golyóért,megrendítő pillanat mikor hőseink fogyatkozó csapatának támadást kell indítania egy egész tankhadosztály ellen vagy mikor normális élelem helyett csokit és kitüntetést kapnak.
A technikai megvalósítás tökéletes, a rendező nem finomkodik a brutalitással, a kézi kamera használata külön dicséretes. A színész játék egyszerűen lenyűgöző, nem is lehet egyvalakit kiemelni itt mindenki a maximumot adja. A befejezés pedig különösen szimbolikusan adja át a fő üzenetet, mikor Norbert Schneider torokszorító zenéjének aláfestésével láthatjuk a két bajtárs hóba fagyott tetemét, kik keményen küzdöttek de végül elbuktak a végzettel szemben. A háborúban nincsenek hősök. Csak túlélők vagy áldozatok. |
2010-03-23 22:16.39 |
A tavalyi év egyik legjobbja, ennél jobb búcsút Clint nem adhatott volna a közönségnek. Megragadó, humoros és drámai történet, ami tökéletes elejétől végéig. |
2010-03-21 20:17.39 |
Figyelem! A könyvet nem olvastam, abszolút laikusként írok a filmről.
Amikor az ember beül egy híres és általa nagyon szeretett rendező legújabb filmjére, akkor szinte alapból elvárja hogy minőségi és kiváló munkát kap. Főleg akkor, ha annak a bizonyos rendezőnek összes munkája tetszett neki és nemegy a kedvencei között van. Éppen ezért egyszerre fájdalmas és dühítő rájönnie neki, hogy az a rendező is csak ember. Az ember pedig hibázhat. Nem is kicsit. Most hasonlóak az érzései Peter Jackson Komfortos mennyország című filmjéről. A történet: Susie Salmon alig tizennégy éves, amikor egy decemberi éjszakán meggyilkolják. Egy különös túlvilági helyre jut, ahol láthatja, ahogy szülei megpróbálják feldolgozni a tragédiát és megtalálni a gyilkost, ő pedig megpróbál nekik ebben segíteni. Nincs ezzel az alapsztorival probléma ,sem pedig a felvezetéssel. Viszont Susie átkerül a túlvilágra, számomra megindult a mélyrepülés, ami ki is tartott a film végéig. Szerkezetileg azért, mert a film közepe, szinte rendszertelenül ugrál a két világ között, sokszor úgy érzetem mintha teljesen random vágták volna az egész alkotást. Jackson olyan rendezői stílusban próbálta ezt a krimit, thrillert, fantasyt és mély lélekábrázolást tartalmazó történetet bemutatni, mint ahogy azt a Gyűrűk Urában és a King Kongban tette. Ez nagy hiba volt, ugyanis ez dagályosságot és speciális effektek garmadáját jelenti a forgatókönyv kárára. Az események gyorsulásával egyre jobban szétesik minden. Hangulatilag is bukdácsol, mert megállás nélkül jojózik az érzelemmel teli melodráma, az idealizmus, a rezignált mélabú és a thriller-es suspense között. Semmi bajom a műfajok keverésével, de ilyen ipari szintű érzelmi hullámvasutaztatás két órán át finoman szólva is megterhelő. És végül minőségileg is mert hatásos, nagyon erőteljes momentumokat követnek dramaturgia szempontjából banális vagy a történetbe egyáltalán nem illő jelentek. Ami a CGI-t illeti, a filmnek ezen aspektusával se vagyok kibékülve, a mennyország ábrázolása ugyanis teljesen ingadozó. Költői szépség, túlzó, ripacskodó színkavalkád és gyenge megoldások követik egymást, és a képek többségének olyan funkciója van, mint a szobában a lávalámpának. Szép a szemnek, de üres a léleknek. Vannak valóban szép szimbolikával rendelkező képek (például a hajók összetörésénél), de ezek vannak kissebségben. Az utolsó 10-15 perc pedig felért egy tökönszúrással. Nem elég hogy a gonosz bűnhődése bántóan triviális, de a befejezés olyan szinten fürdik a giccsben és az érzelmeimmel visszaélő hatásvadászatban, hogy az már szinte pofátlanság. Na jó, az elveszett kamaszszerelem egy pillanatnyi átélése, szép gesztus, de ezt lehet úgy is ábrázolni, hogy nem szándékos könnyfakasztásra való hajtást érez az ember a jelenet nézése közben. A szomorú dolog számomra az, hogy a film úgy hemzseg a hibáktól, hogy ezeknek nagy részéről csak Jackson tehet. A színészi gárda remekül alakít, Saoirse Ronan a fiatal generáció nagy tehetsége, hihetetlenül erős jelenléte van főleg érzelmileg, Stanley Tuccit nemhiába jelölték Oscarra démoni és ravasz gonoszsága feszültséget ad minden jelentnek, amiben szerepel. A többiek csupán szimplán jók Mark Walhberg nehezen nemi könnyek segítségével de kiizzadja magából a nézhető jelzőt, Rachel Weisz is jó csak néha meglepően túljátssza karakterének érzelmeit, ami finoman szólva sem pozitív dolog. Susan Sarandon alkoholista nagyija sem rossz, van benne kellő önirónia (nem úgy mint megérkezésében ami a film egyik mélypontja). Brian Eno zenéje szintén vegyes érzelmeket vált ki belőlem van, amikor hatásos és gyönyörű, más jeleneteknél pedig teljesen tönkreteszi a hangulatot. A Komfortos mennyország számomra nagy csalódás lett, és bizony ezeket a sorokat szomorú szívvel írtam, hiszen ellent akartam mondani a tengerentúli kritikáknak. Szeretni akartam ezt a filmet, egy igazi látványos, és kiváló mesét. Nem egy bár színészileg erős, de giccses, széteső szerkezetű, helyenként túldramatizált és félkésznek ható művet, ami nem méltó a rendező életművéhez. Viszont a rendezők is emberek. Ők is hibázhatnak, hiába raktak le olyan alapmozikat, hogy az ember 100 évre mindent megbocsát nekik. Remélem a közeljövőben Peter Jacksontól olyan mozikat látok, melyeknek nézése közben nem érzem azt, hogy visszaélt bizalmammal. Értékelés: 45% |
2010-03-21 14:13.09 |
A marhaság négyzete köbre emelve.
Na jó annyira nem nézhetetlen mint amennyien írtak, de valóban nem aggatható rá sok fényes jelző. Forgatókönyvet minden csavarjával, párbeszédével és humorosnak gondolt beszólásával együtt a vécén ülve írhatták, a minőség is olyan mint amilyet az ember rajta ülve produkál. Technikai megvalósítás is hullámzó, van egy pár momentum ami egy kis időre (kb. 7-8 másodperc) elfeledtette hogy mit is nézek, de inkább a vérciki kategóriát erősíti. Nem vagyok az eredeti széria rajongója, ezért számomra nem volt akkora tökönszúrás, de náluk tuti kicsapja a biztosítékot, így nem csoda hogy a mű akkorát bukott a jenki óhazában hogy öröm volt nézni James Wong pedig örülhet ha az elkövetkezendő 50 évben újra filmet dirigálhat. |
2010-03-19 18:24.59 |
David Fincher első mozija kijövetelének idején kritikai fiaskó volt és anyagilag sem hozta az elvártakat, viszont az évek során egyre pozitívabban kezdett hozzáállni a moziközönség. Teljes joggal! Persze nehéz belenőni egy sikeres franchise cipőjébe, de a stúdióval való kemény küzdelem meghozta a gyümölcsét.
Sokan kritizálták a rendezőt amiért az előző rész akciódússágát az ablakon kihajítva, visszatért az első rész suspense-el teli stílusához, de szerintem a börtönbolygóhoz tökéletesen illik. Filmben ilyen mocskos, lepusztult és nihilista atmoszférát kevesen tudnak teremteni, hogy a klausztrofóbiás hangulat még jobban meglegyen, a bolygó lakói finoman szólva sem barátságosak. A technikai megvalósítás perfekt, Sigourney Weaver a kemény Ripley szerepében ismét csak a tökéletes jelzőt kaphatja, a brutalitásfaktor még magasabbra van emelve Fincher nem spórol sem a művérrel, sem a hullazsákokkal. Elliot Goldenthal zenéjéről pedig nehéz nem ömlengeni...hány filmzene van mely egyszerre tud gyönyörű, adrenalinpumpáló, idegfeszítő és atmoszferikus lenni? Méltó darabja a sorozatnak és kiváló előfutára egy nagyszerű filmes karriernek. |
2010-03-19 15:30.43 |
Első trailernek egész tisztességes inkább mutassanak keveset hangulatosan, mintsem hogy az összes patront egyszerre lőjék el. |
2010-03-17 15:00.22 |
Huhhh...micsoda mindfuck! Először láttam Alan Parker moziját, ami egy szimbólumokkal és metaforákkal teli musical egy szétesett rockzenész történetéről. Összefüggő történet nincs, a film sokkal inkább a múlt és jelen, valóság és képzelet között ugráló groteszk, bizarr és néha sokkoló jelenetek sorozata, viszont az aláfestő zenék zseniálisak! |
2010-03-15 18:34.24 |
Lehet. De megnyilvánulásainak minőségét tekintve el tudom képzelni, hogy komolyan gondolja. |
2010-03-15 18:29.28 |
Kola barátom félek gondolataiddal egyedül vagy az egész univerzumban. |
2010-03-15 18:28.45 |
Kola nevezetű embertársunk rátalált élete mozijára a Temetőkapu képében. A gond az hogy fórumot is sikerült találnia rajongásának kifejezésére ilyen ékes mondatokkal:
"Ez nem csak egy film ez maga a FILM. Ez egy CSODA egy FANTASZTIKUS GYÖNGYSZEM a filmalkotások fejedelme!!!!!! Ez a FILM megér annyit,hogy rá áldozzam az életem és csak eköré rendezzek be mindent. Elvonulni hetekre és evés alvás nélkül folyamatosan újra és újra nézni, tudományágat létrehozni a FILMből. Talán megsértődtök de én betiltanék innentől kezdve minden más adást és csak ezt sugározhatnák a tv adók folyamatossan és kötelezővé tenném minden ember számára legalább napi két alkalommal megnézni. Az iskolákban első osztálytól kezdve az egyetemig folyamatossan kellene tanítani. Ha heti 40 óra van egy osztálynak akkor abból 28-30 órában kellene oktatni a többi tantárgynak pedig a megmaradót beosztani. Nem hiszem el,hogy létezik ember aki e CSODA megnézése után nem dönt úgy,hogy nem e filmnek fog élni felrúgva mindent család, munka, barátok. Ez a film egy fantasztikus csoda nem mondhat senki rosszat rá minden mást be kellene tiltani ahogy már írtam és e film köré építeni a bolygónkat. Óriási épületeket létrehozni, a tasmán ördög és a szereplők óriás szobraival..." Drága istenem....miért jutnak az ilyenek internetközelbe? |
2010-03-13 16:45.17 |
*belső tartalmát* |
2010-03-13 16:44.04 |
Jó alapötlet-nagyon közepes kivitelezés.
2173-ban egy űrhajót indítanak útra a Földről több ezer utassal, hogy egy a mi bolygónkra hasonlító planétát találjon. Két hibernációban lévő utas minden emlék nélkül felébred ismeretlen idő múlva. A hajó teljesen halott, a pozíciójuk ismeretlen, a hajó reaktora pedig leállással fenyeget. Miközben Payton hadnagy (a lestrapált Dennis Quaid) a hídon tartja a frontot addig Bower tizedes (Ben Foster) elindul beindítani a reaktort. Pár újabb túlélővel találkozva viszont rádöbben hogy a hajó legénységének nagy része halott és a többiekkel pedig nagyon nincsenek rendben a dolgok. Christian Alvart filmje egyértelműen az Alien mozikra és Paul W. Anderson Halálhajójára hajaz történetét és szerkezetét is tekintve. A film eleje alapból megteremti a legnagyobb pozitívumot, a mocskos lepusztult klausztrofóbiás hangulatot. Viszont a film első harmada után előjönnek a rendezői bizonytalanság első jelei, amik csak súlyosbodnak az idő múltával. Alvart még kezdő rendező a mozi világának terepén, és ha bár tehetséges ezt a jó alapötletben lévő lehetőségek tárházát kihasználni és még finoman fogalmaztam. A történetben lévő kérdések megválaszolása ködös, a két szálon futó cselekmény esetlenül összerakott dramaturgiája és a folytonos flashbackek töredezetté teszik az egész cselekményt. És mi is a film műfaja? Eredetileg horrort néznék, és bár említettem hogy a filmnek van hangulata, de igazi feszültséget nem tudnak az alkotók kicsiholni és ez annak köszönhető hogy az egész hajón kúrva nagy sötétség van és semmit se látni! Persze egy kicsit túloztam ,de akkor is a jelenetek többsége abszolút félhomályban vagy apró zseblámpafénynél játszódik, tudjuk hogy a sötétség horrorban jól kihasználható, de Alvert az esetek többségében a legolcsóbb "nagy-sötétség-van-és-hirtelen-kiugrik-a-szörny" megoldással él. Remélem nem kell ecsetelnem hogy ez mennyire illúzióromboló. Apropó ha már a szörnyekről van szó, már hamar letudhatjuk hogy a maszkmesterek jó munkát végeztek ugyanis már a film fele előtt láthatjuk a lényeket teljes valójukban hurrá még egy szög a suspense koporsójába. Mi marad hátra nekünk a film nagy részében? Eszetlen futkosások, menekülések, néhány véres akció de élvezet ezekben is alig tekintve, hogy szinte követhetetlenek, merem remélni hogy Philipp Stahl vágó urat az alkotás elkészülte után kirúgták a jó büdös francba. A lezárás pedig hiába ötletes sajnos egy rövid ideig a kikerülhetetlen lelkizést is megkapjuk, az ember csak a fejét fogja miért kell az ilyet erőltetni. Most akkor jogosan lehetne feltenni a kérdést, miért mondom közepesnek a filmet, és ennyi fika után miért nem könyvelem el egy nézhetetlen vacaknak? Mert paradox módon annak ellenére, hogy a sztori kihasználatlan és átgondolatlan, hogy nincs benne igazi feszültség és az egész olyan mintha egy kétórás katyvaszt néznénk.... mindezek ellenére nem taszított mint egy igazi rossz film. Kikapcsolt aggyal minimálisan lehet élvezni, Quaid, Foster és a harcias amazont játszó Antje Traue tisztességesen játsszák szerepüket, a zene egész jó. És persze ott van a labirintusszerű folyókból felépülő hajó tökéletes technikai megvalósítása és hangulata. Nem borzalmas film ez csak belő tartalmát tekintve nagyon összecsapott és egységtelen. A stílus rajongói tehetnek vele egy próbát, de a Pandorum a jól megcsinált időpocsékolás mintapéldánya. |
2010-03-10 18:48.13 |
Michael Bay:
1.A szikla 2.Bad Boys 2. 3.A sziget 4.Transformers 1. 5.Bad Boys 1. |
2010-03-10 18:26.34 |
James Glickenhaus alkotása a nem éppen magas intelligenciahányadossal rendelkező, ám módfelett szórakoztató B film iskolapéldája. A történet szimpla adott egy kolumbiai diktátor aki elnyomásában tartja a népet, a gerillák elesett vezetőjének húga pedig egy vietnami veterán segítségéét kéri aki összegyűjti régi harcostársait hogy együtt kirobbantsak a forradalmat. Hát igen se a forgatókönyv ,se a dialógusok nagy része nem fog Oscart kapni de a lényeg nem is ezeken van. Külön filmes unikum volt számomra Christopher Walkent akcióhős szerepben látni és habár túl sokat nem lövöldözik, az Uzi jól áll kezében. Az akciók egész látványosak, az alkotók nem spórolnak se a hullákkal, se a pirotechnika használatával. A rosszak végül megbűnhődnek, Walkent és osztagát nem éri se golyó, se gránát, a sztoikus nyugalmú színész még egy harci repülőgépet is leszed egy sima pisztolylövéssel hát mit lehet igazán erre a filmre mondani? Bájos, szeretni való kábeltévémozi ami egy kicsit megpróbálja magát komolyan venni de a vékonyka üzenetre rá se bagóz az ember hisz kellőképp elszórakoztatja. |
2010-03-08 16:22.27 |
Na látom nagyban tarolt A bombák földjén és mivel én is kiváló filmnek tartom nem hőbörgök miatta. A fehér szalag mellőzésén már annál inkább! Ha a Prófétával szemben veszített volna akkor még a lenyelhető kategóriába tartozna, de hogy egy (legalábbis számomra) tök ismeretlen argentin thriller vigye az aranyszobrot kissé dühítő (bár ki tudja lehet a film annyira jó).
A színészi díjak terén nem volt meglepi, a forgatókönyvek tekintetében annál inkább (finoman szólva sem értek velük együtt)! Összességében kiszámítható és gyengécske Oscar volt az ez évi, talán jövőre jobb lesz. |
2010-03-07 21:34.38 |
Mivel nekem holnap korán reggel közoktatási intézménybe vezet az utam ezért sajnos a "nem-éjszakázom-az-Oscar-miatt-inkább-délután-megnézem-a-d jazottakat" típusú emberek táborát erősítem. Mindenkinek további kellemes csevegést, tippelést, kommentálást esetleg nem várt vagy igazságtalannak érzett díjazás miatti szitkozódást kívánok! :)
Azért itt az én mos már határozott tipplistám (volt egy korábbi,de arról sütött a bizonytalanság): Legjobb film: Avatar Legjobb rendező:Kathryn Bigelow Legjobb színész: Jeff Bridges Legjobb színésznő: Sandra Bullock Legjobb férfi mellékszereplő: Christopher Waltz Legjobb női mellékszereplő: Mo'Nique Legjobb eredeti forgatókönyv: Becstelen Brigantyk Legjobb adaptált forgatókönyv: Egek ura Legjobb animációs film: Fel! Legjobb idegen nyelvű film: A fehér szalag Legjobb zene: Avatar Technikai díjak: Avatar |
2010-03-07 19:31.23 |
Tuti hogy még egyszer meg kell néznem már csak azért is, mert az utolsó 30 percben annyi csavar volt, hogy az előtte lévő 100 perc teljesen más perspektívába került tőle. Scorsese egy mesteri pszichothrillert alkotott nyomasztó atmoszférával, komplex többféleképpen értelmezhető történettel, briliánsan alakító színészi gárdával, tökéletes technikai megvalósítással, szürreális hallucinációkkal és hátborzongató zenével.
Nálam toronymagasan 2010 eddigi legjobbja! |