Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
Kampókéz (2021) (4K UHD + Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A Darlington család karácsonya - Izaura TV, 20:45 |
Reszkessetek, betörők! 2. - Elveszve New Yorkban - TV2, 20:50 |
Nagyfiúk - RTL, 21:00 |
Pókerarc - Mozi+, 21:30 |
A holnap határa - HBO, 22:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Sissy Spacek (75) |
CCH Pounder (72) |
Hanna Schygulla (81) |
Jeremy Strong (46) |
Jasmin Gerat (46) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Joe Biden - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Donald Trump - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Senna (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Fagyöngy fogadó |
Penelope Wilton |
2009-11-06 22:23.39 |
Ben Affleck kiváló rendezői debütálást készített ezzel a filmmel. Igazi sötét hangulatú és atmoszférájú krimi/thriller feszültséggel, csavaros és morális kérdéseket feszegető történettel, minimalista de emlékezetes zenével (ismét nagy taps Harry Gregson-Williams-nek). És még csak szót sem említettem a fantasztikus színészekről legyen az a fiatalabb Affleck, Morgan Freeman, Ed Harris vagy Amy Ryan.
Ha valaki még nem látta ,vagy kedvet érezne az újbóli megtekintéshez annak teljes szívből ajánlom. |
2009-10-31 22:55.20 |
Tony Scott 2005-ös mozijában leírhatatlan szinte fokozta gyors vágásokkal és szűrökkel teli stílusát. Mindez megfejelve Richard Kelly nonlineális és többszörösen csavart forgatókönyvével (nekem is kellett egy kis idő, míg teljesen összeraktam a sztorit) és már érthető is az anyagi bukás. Ennek ellenére nekem bejött ez a tökös kis akciófilm minden furaságával együtt. |
2009-10-31 18:32.50 |
A Crank rendezőpárosának harmadik filmjét egy 2000-es évekbeli Menekülő emberként lehetne a legkönnyebben azonosítani, csak itt Schwarzi helyett Gerald Butler az alkalmi halálosztó. A jövőben játszódó történetben a játékok felfejlődtek arra a szintre ,hogy már mások által irányított élő emberek küzdenek egymással élő adásban. Főhősünk Kable az eddigi legjobb harcos pedig ebből a rendszerből keresi a kiutat.
Van benne egy kemény társadalomkritikával fűszerezett sci-fi-utópia réteg, de igazából ez a film nem más, mint egy agyonszűrözött látványvilágú másfél órás tiszteletlen és hiperbrutális pusztításszimfónia, mely célnak tekinti a nézők sokkolását. Akciójelenetei látványosak de egyben rendkívül kaotikusak. Ez főleg a eszelős kamerarángatásnak köszönhető, nem beszélve a túlerőltetett vágástechnikáról. Emlékezetes színészi játékot se nagyon keressünk. Gerald barátunk a játékidő nagy részében fapofával szórja a golyókat, Michael C. Hall főgonoszként ripacskodik egy kicsit, a többiek pedig az elmegy kategóriába tartoznak (bár inkább csak a hullazsákokat töltik). Kicsit örülök ,hogy a Crank széria mellett Neveldine és Taylor megpróbálnak más irányba terjeszkedni, de ezen próbálkozás csak az egyszernézős kategóriába tartozik. |
2009-10-31 13:18.47 |
A gránitarcú öklözőnek finoman szólva is alacsony minőségű mozija ez. Végig tudtam nézni és néhány részlete még a nézhető kategóriába tartozik ennek ellenére mindenki más felejtse el a megtekintést. |
2009-10-25 17:36.56 |
A Pixar most sem hibázott! Fantasztikus, neha melankolikus de többnyire szívmelengető mese, melyben minden abszolút a helyén van legyen az a történet, a poénok, szereplők és a látvány.
Ja és még egy nagy pluszpont a bevezető kisfilmért ami megadta az alaphangulatot. |
2009-10-22 16:19.01 |
Ötvös Csöpi után újabb legenda távozott el közülünk. Kisgyerekkorom számos kedvence fűződött hozzá.
Nyugodjék békében! |
2009-10-18 15:27.20 |
Briliáns sci-fi mestermű ,ami az első pillanatban beszippantja a néző és nem ereszti egészen a stáblistáig. A szimbolikával és kőkemény társadalomkritikával fűszerezett történet kiváló és a színészi játék egyszerűen fantasztikus (különösen Clive Owen) ,nem is beszélve a hátborzongató atmoszféráról. És ne mehetünk el szó nélkül Emmanuel Lubezki operatőr zseniális munkája előtt sem. A számos hosszú snitt ad igazi realisztikus érzést az egész filmnek (különösen az akciójeleneteknek). De a zseniális jelzőt ugyanúgy használhatjuk a film minden képkockájára és elemére mert valljuk be megérdemli. |
2009-10-16 22:50.08 |
Richard Linklater filmje (amit Philip K. Dick regényéből adaptált) enyhén szólva sötét jövőképet ábrázol. Adott egy drogoktól elárasztott Amerika, ahol a lakosság nagy része függő. Ebbe a helyzetbe csöppen bele a Keanu Reeves által játszott FBI ügynök ,aki álnéven beszivárog drogosok egy kis csoportjába hogy leleplezzen ngy üzleteket. Ám végül ő maga is a titokzatos H-anyag rabja lesz és alámerül a paranoia, a személységhasadás és a hallucinációk feneketlen poklába.
Erre a filmre nincs jobb szó mint az egyedi. Különleges a valódi felvételeket és a rajzfilmes technikát ötvöző látványvilágának köszönhetően egy szürrealisztikus világba látunk bepillantást és ez a film fő erénye. Ezzel az ezközzel olyan érzést ad mintha a szereplők szemein át látnánk ezt a világot. A történetben van néhány csavar és komoly kérdéseket is feszeget (mondjuk ez a legtöbb drogfilmre elmondható). A zenei aláfestés kiváló, a színészi játékról nem is beszélve. Elborult, elvont és egyedi alkotás. |
2009-10-16 19:06.25 |
Gigantikus gratula a fiúknak ehhez a bronzhoz! |
2009-10-16 19:03.33 |
YES! YES! |
2009-10-16 18:53.14 |
Istenem ennyi izgalmat! És még mindig nincs vége!
HAJRÁ FIÚK! |
2009-10-13 18:54.42 |
Nem láttam a meccset (különórán voltam és nem tudtam hogy délután lesz) és szomorúan hallom, hogy kikaptak a fiúk.
Remélem hogy a bronz sikerülni fog. |
2009-10-10 16:39.05 |
Pörgős, izgalmas, stílusos thriller Michael Mann módra. A történet eleinte mozaikszerűen sok szállal operál de végig logikus egységben maradnak. A vizuális látványa egyszerűen elképesztő, nagyvárost éjszaka ilyen életszerűen csak a nagyok tudnak ábrázolni. Stuart Beattie forgatókönyve remek dialógusokkal van tele és az akciók is a realitás tájékán maradnak.
És ha mindezekhez hozzá adjuk a két főszereplő káprázatos és hiteles alakítását, akkor már tudjuk hogy egy remek filmmel állunk szemben. |
2009-10-09 22:46.36 |
Bocs a magam-nál kimaradt az m betű. Már írni se tudok annyira boldog vagyok. |
2009-10-09 22:45.31 |
Istenem ilyen durva és hiperizgalmas meccset nem lát minden nap az ember! Totál szétizgultam maga és a sípszó meghallása maga volt a menny!!!
SZÉP MUNKA VOLT FIÚK CSAK ÍGY TOVÁBB!!!!! |
2009-10-03 19:50.42 |
Johnathan Mostow a Terminátor 3 után hat évvel ismét újabb sci-fi-vel jött elő, lássuk hogy sikerült a visszatérés.
A film alaptörténete egy igencsak negatív és valljuk be hátborzongató utópiát mutat be ahol már szinte minden ember a gondolataival irányított robotokkal éli az életét. Ebben a világban ered a Bruce Willis által játszott nyomozó (az első 30 percben szőke hajú robot mása) a hasonmásokat gyilkoló ismeretlen után ám a szálak egy jóval nagyobb összeesküvéshez vezetnek. Maga a film főleg a nyomozásra épít rá és a végéig izgalmasan adagolja a feszültséget és a csavarokat (mondjuk 90 perces hosszúsággal ez nem lehet nagy probléma). A látványvilág és a díszletek is részletgazdagak látszik a beléjük fektetett pénzmennyiség. Akciókból keveset kapunk de, azok sem válnak puszta töltelékmomentumokká habár nem is annyira erősek. A színészi játék elfogadható, Bruce-nak mindig is jól mentek a zsaruszerepek. A gond a filmmel viszont ott van hogy Mostow nem meri a történetben rejlő remek lehetőségeket kivesézni és végig az átlag sci-fi blockbuster moziszinten tartja őket. Mert hiába jó az alapanyag, ha úgy van kivitelezve ahogy azt már sok filmben is láttuk. Talán a vége az ,amikor belevihetne egy kis eredetiséget, de ezt a lehetőséget is elpuskázza a tipikus (de bizonytalan) happy enddel. Paradox filmélmény a Hasonmás. Technikai szinten teljesíti az ember elvárásait, de mivel képtelen alapszituációja egyediségét kihasználni, az ember kicsit csalódva távozik a mozi teremből azzal a gondolattal: "Lehetett volna ez jobb is." 70% |
2009-10-02 21:02.48 |
John Carpenter még a Halloween elött hoza össze ezt a low-bugdet akcióthrillert ,ami én szerintem megérdemel minden dícséretet. A töténet egyszerű, viszont a film a látványos akciók helyett, a mesterien adagolt suspense-re fekteti a hangsúlyt, amit a realisztikus színészi játék, a operatőri munka és fényképezés által megteremtett sötét atmoszféra és az idegeinket pattanásig feszítő zene is elősegít.
Minden minimalizmusa ellenére (vagy pont amiatt) kiváló film. |
2009-10-02 19:09.21 |
Egyszernézhetős Van Damme mozi néhány jó bunyóval és zenével. Nem ér közelébe régi filmjeinek, de legalább ad némi nosztalgia érzést. |
2009-09-27 18:07.42 |
Az igénytelenség netovábbja. |
2009-09-26 21:00.07 |
Részben igazad van, ugyanis a filmnek tényleg nyitott befejezése van a jövőt illetően de azt, hogy hogyan térnek vissza az idegenek azt bízzuk rá egy lehetséges második részre. Maga Blomkamp mondta hogy ő nagyon reménykedik a lehetséges folytatásban:
"I haven't thought of a story yet but if people want to see another one, I'd love to do it." |
2009-09-26 19:39.14 |
Igen, én is pontosan erre céloztam. |
2009-09-26 19:38.31 |
Na ez még jobban feldobta a napomat! Ha leforgatják remélem jól sikerül. |
2009-09-26 18:19.14 |
A dél-afrikai születésű Neill Blomkamp karrierjét speciális effektek és rövidfilmek készítésével kezdte. Peter Jackson fedezte fel tehetségét és sokáig úgy tűnt ő rendezi meg a nagy sikerű Halo játéksorozat filmadaptációját. A projekt dugába dőlése után Blomkamp úgy döntött, hogy egy kisebbik de annál zseniálisabb ötletét viszi vászonra. Ez pedig nem más mint a District 9.
A történet egy alternatív történelemben játszódik. Egy idegen anyahajó megáll Johannesburg felett és az emberek a Földön rekedt idegeneket elszállásolja a város egyik körzetében de a hamar kitörő faji feszültségek miatt a körzetet elkerítik a többitől. A film 2010-ben folytatódik amikor a földönkívülieket elzáró MNU multicég megbízza egyik alkalmazottját az enyhén szólva málé és nyámnyila Wikus van der Merwe-t, hogy biztonságban felügyelje az idegenek átszállását egy másik táborba. A munka során viszont Wikus váratlanul megfertőződik egy idegen anyaggal, ami fokozatosan átalakítja sejtjeit és hamarosan egyre jobban hasonlítani kezd a „rákok”-ra. Saját cége kísérleti nyúlként akarja használni, Wikusnak pedig saját életéért kell küzdenie. Maga a film remek műfajkeverék. Megtalálható benne a sci-fi, az akciófilm, és társadalomkritikával teli dráma jegyei mindez a Cloverfield-ben látott kézikamerás áldoksi stílussal ötvözve. Apropó társadalomkritika. Ez a film egyik fő erőssége. Az író-rendező tulajdonképpen egy régi sci-fi klisét forgatott meg 180 fokkal. Számtalan filmben láttuk azt, hogy az idegenek mit csinálnának velünk ha mi lennénk az ellenség. De azt addig nem, hogy mi van akkor ha mi viselkednénk ellenségesen az alapjában véve békés idegenekkel. Erre a gondolatra épül rá a film sokkolóan kemény üzenete. A film első órájában elborzasztó képekben láthatjuk, hogyan válnak a földönkívüliek a xenofóbia és a szociális kiszolgáltatottság áldozataivá. Blomkamp lényegében az egykori apartheid rendszert mutatja meg más környezetben és a tényt, hogy az ember miféle kegyetlen szörnyeteg tud lenni olyannal, aki különbözik a másiktól. Minderre pedig ugyancsak rátesz egy lapáttal a hiteles színészi játék, ahol még a főhős is eleinte előítéletekkel teli viselkedése miatt ellenszenves. A film képi világa remek. Lepusztult, nyers mégis részletgazdag és figyelemfelkeltő. A költségvetéshez képest a vizuális effektek különösen a rákok kinézete egyszerűen fantasztikus. Az akciójelenetek is pazarak. Habár nem olyan grandiózusak mint a nyári blockbusterekben (pl.: Transformers 2, T4) viszont sokkal intenzívebbek és realisztikusabbak. Fontos hangsúlyoznom, hogy a film tényleg megérdemli a 18-as karikát, ugyanis nem finomkodja el az rákokkal szembeni embertelen bánásmódot és bizony azt is látjuk hogy fegyvereiknek milyen egészségkárósító hatása van az emberi testre. Összegezve fantasztikus debütálás ez egy fiatal rendezőtől. Ha Blomkamp még sok ilyen jó filmet tud rendezni fényes karrier áll előtte, de az már biztos, hogy ezen munkája ott van az év legjobb mozijai közt. Mindenkinek ajánlom, aki szeretne valami különlegeset látni ezen a műfajon belül. |
2009-09-25 23:41.46 |
A magyar származású Frank Darabont első és tán leghíresebb filmjét, egészen eddig nem láttam. Viszont számos helyen hallottam népszerűségéről és kritikai elismertsége felkeltette érdeklődésemet iránta. Sikerült egy fapados egylemezes DVD változatot vennem és ezen a szeptemberi pénteken meg is néztem. A sok hozsannázás miatt nem raktam magasra a lécet, nehogy csalódás érjen, de nem fogok túlozni. A végső stáblista alatt már teljesen meghatódva néztem a képernyőt. Most ezen sorok írásakor is megszámlálhatatlan érzés kavarog bennem. Sok olyan film van, ami csak arra való ,hogy kielégíti a puszta egyszerű szórakozáshoz való érzékszerveinket. Vannak olyan filmek ,amelyekben ész van és valami igazi lényeges mondanivaló. Vannak olyan filmek is melyek az első típus keveréke. De kevés az olyan film, ami arra is képes hogy eljusson szivünk mélyéig.
A film azzal nyit, hogy a Tim Robbins alakította fiatal bakárt Andy Durfesne-t kétszeres életfogytiglanira ítélik felesége és annak szeretőjének meggyilkolása miatt. A film életének következő 20 évet mutatja meg a Shawshank börtön falai mögött. Andy csendességével, nyugodtságával és magas képzettségével kitűnik rabtársai közül és végül saját karriert kezd a falak között. Könyvtárat alapít, intézi a börtön pénzügyeit és végül akarata ellenére a korrupt igazgató pénzmosója lesz. A mozi másik fontos kulcsfigurája a Morgan Freeman alakította Red, aki egyben a film narrátora is. Sokat tapasztalt, ravasz róka, aki bármit képes megszerezni a raboknak. A film nemcsak a fenn említett történetszálra koncentrál, hanem arra is hogyan alakul ki a barátság Red és Andy közt, hogyan szokik hozzá Andy az eleinte kegyetlen körülményekhez. A részletgazdag karakterábrázolás ugyanúgy fontos eleme a filmnek, mint az amúgy remek csavarokkal fűszerezett történet. Darabont nem siet el semmit. A film lassú kimért tempójú alkotás. A mesteri párbeszédek egyszerre szórakoztatóak és érdekfeszítőek de képesek olyan témák boncolására is mint a megváltás, a remény és, hogy a börtönt megszokott emberek képesek a „másik” világba. A színész játék több mint kiváló és itt most ez tényleg mindenkire vonatkozik. Roger Deakins operatőri munkája és Darabont rendezése is egyszerre visszafogott és grandiózus, Thomas Newman zenéje pedig első hallásra is felejthetetlenné válik. Úgy gondolom hogy ez a mestermű, azon filmek közé tartozik melynek nincsenek úgynevezett legjobb jelenetei, hiszen itt minden egyes perc egész teljes egyelget alkot. Egyszerűen nincs gyenge pontja. A remény rabjai olyan film amire tényleg csak az a szó illik, hogy zseniális. |
2009-09-25 14:45.31 |
Hát én se tudok mit mondani erre a abszolút letaglózó hírre.
Nyugodjon békében! |
2009-09-24 22:21.38 |
Habár a folytatás nem lett olyan mesteri mint az eredeti, mégis egy remekül megkomponált, sötét hangulatú és abszolút brutális akciót kapunk. A szereplők közül Danny Glover és Gary Busey az emlékezetesek a többiek inkább a hullazsákokat tömik. Az operatőri munka ismét remek, a zenéről nem is beszélve.
Érdemes megnézni. |
2009-09-23 18:45.46 |
John McTiernan még a Die Hard előtt hozta össze ezt az mesteri sci-fi-horror-akció remekművet és, hogy mennyire jó azt az is bizonyítja hogy több mint húszévesen is lazán felveszi a versenyt a mai felhozatallal is.
A történet egyszerű: Arnie és kommandós csapata túszokat keresve nyomul a dzsungelben ,de hamarosan szembekerülnek egy náluk sokkal erősebb nem emberi ellenféllel. Hamarosan az válik a legnagyobb gonddá, hogy egyáltalán képesek-e élve kihúzni amíg elérnek az evakuálási zónába. Maga a film az első 35 percben még egy alap 80-as évekbeli átlageksön jegyeit mutatja (erre példa az alapszitu és a táboron való rajtaütés). Azután a film taktikát vált és a nagybetűs feszültségre helyezi a hangsúlyt. Hőseinket egyre jobban hatalmába keríti a létbizonytalanság és a félelem. Az idegen csúcsragadozó szinte láthatatlan, támadáskor sose hibáz, megsebezni gyorsasága és fürgesége miatt szinte lehetetlen. És miután a csapat minden tagja elhullott akkor következi a végső nagy összecsapás: az emberi haditechnikát minden tekintetben felülmúló idegen harcos ,szemben az ereje helyett az észét használó nem is annyira könnyen eltaposható homo sapiensel. Mindezt huszonöt percen át szinte szöveg nélkül abszolút felejthetetlen. A Ragadozó olyan film, ami keményen kiállta az idő próbáját és megérdemelten érdemli ki a bármikor nézhető titulust. A film minden képkockájáról ordít, hogy profi legyen az a rendezés, az akciók, az adrenalinpumpáló zene, a fényképezés és maga a Predátor kinézete. Színtiszta izgalom 107 perben, akciófanoknak kötelező 9de szerintem már mindenki látta). |
2009-09-19 22:29.45 |
Számgép játékokból jó filmadaptációt találni elég ritka. Xavier Gans filmje a jól kivitelezett átlagkategóriába tartozik és ez ennél a műfajnál dicséret. Megértem ha valakinek nem tetszik mert a főszereplőn kívül az alapanyaghoz kevés köze van, a történet kusza és kapkodó (a rövid játékidő nem is ad neki esélyt) és a színész játék is csak a tisztességes kategóriába tartozik. Viszont én élveztem a filmet úgy mint egy pörgős, lendülettel teli akciómozit, amit az ember elnézegethet unalmasabb óráiban.
A játékhoz való hűséget ne várjuk el mert itt sokkal gyakrabban dörögnek a fegyverek. |
2009-09-17 13:58.13 |
Egyszerűen beszarás mennyire rossz ez a trágya!
Igazi mai Seagal mű. (Én is a retekklubbon csíptem el unalmamban). |
2009-09-15 14:48.17 |
Csak pár filmjét láttam, de halála teljesen megdöbbentett!
Nem is tudok nagyon mit mondani.....nyugodjék békében! |