Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
Kampókéz (2021) (4K UHD + Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Názáreti Mária - DUNA TV, 20:40 |
A Darlington család karácsonya - Izaura TV, 20:45 |
Reszkessetek, betörők! 2. - Elveszve New Yorkban - TV2, 20:50 |
Nagyfiúk - RTL, 21:00 |
Pókerarc - Mozi+, 21:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Sissy Spacek (75) |
CCH Pounder (72) |
Hanna Schygulla (81) |
Jeremy Strong (46) |
Jasmin Gerat (46) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Ilyen apróságok |
Penelope Wilton |
2010-06-18 17:21.21 |
Instant kultfilm.
Matthew Vaughn producerként kezdte a szakmát, ám ezen alkotása láttán ezerszer megköszöntem, hogy inkább átállt a rendezésre. Alapszituációként adott egy teljesem átlagos srác aki megittasulva a képregényekben látottakról, úgy dönt átülteti a bűnüldözést a valóságba. Az első próbálkozás eredménye: megverik, megkéselik pluszban még el is gázolják biztató kezdet nem igaz? Ám Dave nem adja föl és hamarosan társakra is lel egy ex-rendőr és lánya kíséretében, akcióiknak pedig híre megy így hamarosan a helyi gengszterfőnök célpontjai lesznek. A film ezt a történetet melyben átlagemberek válnak maszkos bűnüldözőkké számos olyan elem felhasználásával teszi rendkívül szórakoztatóvá. Először is magát a környezetet teljesen reális alapokra helyezi, itt tényleg nincsenek senkinek szuperképességei, lényegében a szuperhősfilmeknek és a képregényadaptációknak az alapját facsarja ki és állít eléjük görbe tükröt. Igaz mondhatjuk nem újdonság tavaly Zack Snyder kiváló mozija a Watchman is ezt tette, de annak a filmnek az üzenete sötét reménytelen nihilizmussal volt tele, addig ez a film inkább a humoros irányba megy. A forgatókönyv tele van szarkasztikus, cinikus és helyenként igencsak éjfekete humorral, számos a mai internetes kultúrára utalás, az alkotóknak konkrétan sikerült a tinivígjátékok elemeit úgy beleszőniük egy képregényfilmbe hogy ne legyenek kínosak. De ne várjunk délutáni matinét! Itt bizony a főhőst többször agyalják meg, mint amennyi nyelvtani hiba van Pákó egy mondatában, mikróban robbantanak emberfejet. Az erkölcscsőszök pedig infarktust kapnának ha látnák, ahogy egy cukinak tűnő kislány Neo-t megszégyenítő mozgáskoordinációval, hatalmas pengével és duplapisztollyal osztja a halált, ráadásul úgy káromkodik hogy abba egy gyarló kocsis is bepirulna. A Kick-Ass (igen szándékosan nem használom a magyar címet, kívánom, hogy a fordítókat látogassa meg egyszer Hit-Girl) titka nemcsak a remek alapötlet kivitelezésében rejlik, hanem abban is, hogy mindehhez kiváló karaktereket kapunk. Aaron Johnson főhőse a maga ironikusan felkonferált kételyeivel és töketlenségével tiszta Pókember paródia, Nic Cage ismét villant tehetségéből, mint bosszúszomja apuka, Chris Mintz-Plasse igazi keménynek látszani akaró de teljesen szerencsétlen geek, Mark Strong aki lassan megszkotá válik mint rosszfiú ismét fantasztikus mint brutális gengszterfőnök. Is persze itt van Chloe Mortez aki az utóbbi évek legjobb badass karakterét Hit-Girl testesíti meg. A belső tartalomhoz, alacsonyabb költségvetésű filmhez képest mesteri audiovizuálitás párosul, az operatőri munka és a vágás precizitását tessék csak a pofás akciójeleneteken megfigyelni. Emellett külön kalapemelés jár a készítők előtt, hogy ritkán találkozom ilyen remekül összeválogatott és az adott jelenthez tökéletesen passzoló zenei választékkal, személyes kedvencem Cage akciózása volt a raktárban John Murphy dallamaira. A film dramaturgiailag és megvalósítást tekintve is tökéletes egészen az utolsó húsz percig. Itt csupán abból a szempontból bicsaklik meg, hogy a realisztikus alapkoncepciót kicsit felfüggeszti és én ezalatt Mortez karakterének a Wantedet megidéző rambozására gondolok. Tény, hogy látványosan megcsinált mészárszéket láthatunk de ironikusan pont itt áll a film a legközelebb ahhoz a képregénymozitipushoz amiből, eddig gúnyt űzött. De mit kukacoskodok, hisz van még itten tucatnyi jó beszólás, néhány kellően drámai momentum, pörög a cselekmény ezerrel nem lehet rajta unatkozni. Profin megcsinált mocskos szórakozás, az ilyet szeretőknek vétek kihagyni, csak egy a lényeg. Ne vegyük túl komolyan, mint egyes hőbörgő kritikusok a tengerentúlon. UI: Vamp12-nek üzenem, hogy nincs egyedül a moziban mögöttem ült hét külföldi zöldszemes ostoros, akik kötelességüknek tartották a röhögéssel egybekötött folyamatos dumálást, előrébb is mentem pár perc után. |
2010-06-17 15:09.11 |
Ryuhei Kitamura jó rendező példának ott van rá az Azumi vagy az Éjféli etetés. ám debütálása egész egyszerűen botrány. Tény, hogy egy trancsírozós horror-akciófilmet nézünk amit nem kéne komolyan vennünk, de van egy bizonyos dolog amit a jó trasht a rossztól elválasztja ez az a dolog hogy a mozi komolyan kívánja vetetni magát vagy sem. Ez a film sajnos a másik utat választja, röhejes alapsztoriját misztikus gyökérségekkel kívánja megmagyarázni, pár hete a Légió is ezért bukott el nálam. Ne keressünk logikát, kohéziót, értelmet vagy a keleti mozikra jellemző szépséget. Kaotikus nonszensz az egész, ahol a húvazegdekemény főhős és röhejesen ripacskodó rosszak valamint zombik csépelik egymást két órán át. Az akciójelenetek kihúzhatnák a csőből, de minőségük finoman szólva is ultraalacsony, hiába a helyenként jó koreográfia, az operatőri munka kapkodó, ráadásul annyira szétvágottak hogy az valami rettenet. Személyes kedvencem főhősünk és a főgonosz közti végső leszámolás, egy 30 másodpercig tartó kardozásra 50 képváltás jut, Ucsó Szamurájt idézve Michael Bay ott üvölt a gumiszobában és Tony Scott sírva kér elnézést. Az elképesztő idiotizmusnak köszönhetően nem egy vérciki beszólásra is idő.
Igazából ízelítőnek elég ennyi miért egycsillagos mozi pedig még csak a felszínt kapirgáltam barokkos körmondataimmal. |
2010-06-16 17:54.35 |
Svájc legyőzte a spanyolokat. Hát ilyet se látni mindennap! |
2010-06-16 13:38.51 |
Félelmetes belegondolnom abba hogy egy 1973-as film remakejének másolata lesz a drágalátos Asylum stúdió csúcsteljesítménye. És miért? Mert ez munkáik nagy részével ellentétben nem kívánja komolyan vetetni magát, olyan abszurd és beteg képsorokat tár elénk, hogy azt majdnemhogy lehetetlen röhögés nélkül kibírni.
Persze ne legyenek illúzióink a minőség terén, Roy Knyrim aki legutóbb egy bizonyos Temetőkapu című celluloidatombombát zúdított a világra most is ki tett magáért. A hatszámjegy alatti költségvetés most meglátszik ezerrel, borzalmas rendezés, rossz színészek, hipergagyi effektek és vérspriccelések van minden mit egy B mozitól elvárhatunk. Külön kedvencem az operatőri munka volt, csaknem minden képkocka ebben a filmben annyi szűröt tartalmaz hogy finoman szólva is érdekes kinézete van. Szóval a végeredmény itt is erősen kacsintgat a vécécsészetartalom felé, de ha ez vagy az odaszáradt rágó lekaparása a cipőről akkor nem jársz túl rosszul. |
2010-06-16 10:12.23 |
"fasza"
Hihetetlen mennyire nem figyelek a saját írásomra, ez már külön poén! |
2010-06-15 22:36.56 |
Az évezred faszgyerekei:
http://www.youtube.com/watch?v=QiLXx-0W8Q4 |
2010-06-15 12:30.56 |
Megtehetnék hiszen szolid siker volt a film, csak nem lenne értelme ugyanazt a patront kétszer elsütni. |
2010-06-15 11:06.01 |
Habár a lecsúszott, alkoholista zsaru figurája nem igazán fekszik Channek és néhol igencsak túldramatizált, a zseniális akciójelenetek elviszik a hátukon a filmet. Alig látszik meg a kor harcművész mesteren, 50 évesen is elképesztő trükköket és mozdulatokat prezentál ami igazán megsüvegelendő teljesítmény. |
2010-06-14 19:40.34 |
Horror remaket csinálni nem valami hálás dolog hiszen mindig fennáll a veszélye, hogy a végeredmény az eredetihez képest labdába se fog rúgni, ha pedig a műfaj egyik nagy öregjének George A. Romero egyik mozijáról van szó akkor meg pláne. Hat éve viszont egy bizonyos Zack Sneyder-nek sikerült magabiztosan venni a feladatot, a Holtak Hajnala méltó újrázása lett az eredetinek, a Szaharát lerendező Breck Eisner választása a nagy rizikót elkerülve, inkább egy kevésbé ismerős 73-as film lett. Mindenesetre abból a szempontból emelem kalapom előtte, hogy az alacsony költségvetés nem látszik rajta, ez főleg a remek operatőri munkának köszönhető.
Viszont van két aspektusa a filmnek, ami meggátolja annál hogy több legyen egy jól megcsinált átlaghorrornál. Az egyik Eisner érdektelen rendezése, aminek következtében hiába a jó alapszituáció, a fertőzöttek által elárasztott kisváros a helyszíneknek csak töredéke van jól kihasználva, az igazi feszültséggel rendelkező jeleneteket egy kezemen meg tudom számolni. A másik szorosan összefügg az elsővel, bár maga a film nem zombikat szerepeltet ennek ellenére a zombifilmek minden egyes sablonját felmutatja, így fokozatosan csökken az izgalom, szinte borítékolhatni lehet ki éli túl az eseményeket. A film megelégszik ezen sablonok használatával és annyira nem kívánja feltalálni a spanyolviaszt, hogy végül felejthetővé és egyszernézőssé degradálódik egy igazán jól induló film. Na jó lehet kicsit túl negatív voltam, nem nézhetetlen hiszien bár nem nyújt újat viszont amit prezentál azt minőségien teszi, az említett pár jelenet (pl. a kórházbeli és az autómosó) remekül fel tudja vinni az ember adrenalinszintjét. Színészi játékra sem panaszkodhatunk, bár egyik szereplő sem éppen kiemelkedő főleg ha a jellemüket nézzük, nem irritálóak lehet nekik szurkolni. Bátrabb rendezés, több kreativitás és máris a négyes lenne az osztályzatom, mert van benne spiritusz. |
2010-06-14 12:28.27 |
Provokatív és erőteljes doksi arról hogyan tesszük tönkre saját bolygónkat, mindez ügyes felvezetéssel, hat különböző ember szemszögén át. |
2010-06-13 21:55.09 |
3-0. A német gépezet totálisan bedarálta az ausztrálokat. |
2010-06-12 15:23.56 |
Tegnap esti franci-uru meccset személyes program miatt ki kellet hagynom, de olvasva a hozzászólásokat nem veszítettem semmit, ellenben ma a dél-koraiak remek és precíz játékkal alaposan lesöpörték a görögöket. |
2010-06-11 18:11.54 |
Jó meccsel indult a VB, nem fogok panaszkodni ha ilyen lesz a minőség. A darázsfészek szerű zörejt sajnos szokni kell, de nekem sikerült. |
2010-06-10 18:15.58 |
Hiába az érdekes, csavaros és még kényes témákat feszegető történet, a remek színészi játék főleg Gibsontól, Martin Cambpell rendezői profizmusa, a kissé lassú de pont a filmhez illő tempó és az egyre durvuló akciók, ezek mégsem tudtak úgy összeállni hogy igazán üssenek. Ráadásul nem is tudom igazán megmagyarázni, hogy miért tán abból az okból kifolyólag, hogy minden olyan alapszinten van ábrázolva főleg a karakterektől jellemei és a történet fordulatai. Jól megcsinált átlagthriller semmi több. |
2010-06-08 22:56.43 |
Nézhető, de inkább fárasztó tinivígjáték, sablonkarakterekkel és néhány eltalált poénnal. Nem lehet sokat írni róla mert egy igazi egyszernézős, "az-ember-hamar-elfelejti" típusú munka. |
2010-06-08 22:52.20 |
Fatális és ultramagasretardációval, műanyag hüllő CGI-vel valamint tesztoszteroncseppekkel átitatott ZS kommandózás 95 dollár és fél centből, mindez alacsony actori munka és logikai lyukak társulásával. Megtekintése nem ajánlott semmilyen intelligens személynek, mert vonzóvá teheti az tizedikről való leugrást. |
2010-06-07 22:32.05 |
UI: 0.40-től van a lényeg |
2010-06-07 22:31.32 |
Sötét barmok:
http://www.youtube.com/watch?v=k2AsZbgIAV4&feature=player_em.. |
2010-06-07 16:10.53 |
A kettő csillagban erősen benne van minden jóindulatom, mert ez egy igazi Film+ premier minőségű ultragagyi akcióhorror. Első egy óra: sablonsztori, színészi játék amire helyenként egy betonfal is ráver pár kört és kínos beszólások tömkelege, de ennek ellenére mégis lehet rajta nevetni és nem a konyhakéskészlettel szemez az ember folyamatosan. Mivel a vízköpő is csak negyedóránként szerepelt még a technikai megvalósítás is tűrhető színvonalat képviselt (még egy pofás két perces autósüldözésre is futotta a legelején). Ám Jim Wynorski moziról beszélünk, így a mozi végére megkapjuk a sztoribeli blődségeket és az eszméletlenül kínos akciójeleneteket hihetetlen effektparádéval ötvözve hogy igazi betekintést kapjunk talentumába. Laikus filmnéző csak elég ha egyszer nézi meg ezt a gyöngyszemet garantált, hogy utána kerülni fogja további munkásságát. Pedig hajjaj, örüljünk hogy ezt hozta le a reteklub mert csinált ennél ezerszer trébb dolgokat is. |
2010-06-06 20:28.59 |
Rajiv Chandrasekaran sikerkönyvét és Matt Damont felhasználva Paul Greengrass ismét a tető alá hozott egy kiváló akcióthrillert, az Államokban viszont nem kajálják az iraki témájú filmeket sajnos bukás lett, pedig a téma nemcsak hogy figyelemreméltó, hanem köztudott azok számára akik jártasak a külpolitikában. Amerika kitalálta a tömegpusztító fegyverek sztorit, hogy okot fabrikáljon az Irakba való bemenetelhez, botrány is lett amikor az ez után kutató katonák nagy semmit találtak helyettük. A film itt keveri a valóságot a fikcióval, ugyanis egy Roy Miller nevezetű közkatona sisakján át szemléljük az eseményeket, aki egy idő után megelégelve a sok hamis nyomot magánnyomozást indít a valóság után természetes, hogy le akarják rögtön kapcsolni. A bajtársakon kívül, itt is vannak egymás ellen küzdő titkosszolgálatok, aktatáskás bürokrata, szeparatisták, manipulatív média körülbelül minden, amit egy ilyen témájú filmben lát az ember. És itt jön az amiért igazán bejött a mozi: igaz, hogy a történet számos eleme és hitelessége föl van áldozva a hollywoodi klisék és az ellenháborús propaganda oltárán, Greengrassnak mégis sikerült elérnie hogy ne ezeken agyaljak. Miért? Mert ez nem dokumentumfilm, hanem fikció és valós tények mesteri ötvöződése. Egy igazi vegytiszta, realisztikus, pörgős és izgalmas akcióthrillert kap az ember a pénzéért és ez a lényeg. A színész gárda hiteles, mégha a karakterek jelleme nincs is kibontva, Damonnak nincs problémája az átlagkatona szerepéne hozásával, Bourne óta pedig azt is tudjuk hogy remekül akciózik, Greg Kinnear igazi utálnivaló aktakukac, és már csak Brendan Gleeson orgánuma miatt is érdemes eredeti hanggal nézni a filmet. A rendező profizmusa pedig érződik a jól adagolt cselekményen, a háborús zóna életszerű megteremtésén mindez remek zenével párosítva. az akciójelenetekről nem is szólva melyek újabb bizonyítékát adják, hogy Greengrass a kézikamera+gyorsvágás technika egyik legjobb használója, annak ellenére hogy gyakran nem látjuk igazán mi is történik mégsem veszítik el intenzitásukat. Igaz előfordulásuk nem gyakori, a film mint egy felrázott pezsgősüveg tartogatja a patront az utolsó 15-20 percre.
Remek darab nemcsak azért mert szórakoztat, hanem mert vannak olyan dolgokat is felvet amin néha érdemes gondolkodni. Tényleg megéri naivan kitalációk miatt katonáskodni egy olyan országban, ahol ha ki is deríted mi az igazság a hazai lakos vágja a képedben hogy tökmindegy mert "úgysem maguk döntik el mi lesz itt"? Nem igazán, a világ ugyanis nem fekete-fehér. |
2010-06-03 16:07.54 |
Tony Jaa kiváló harcművész viszont ezen filmje csak a közepes szintet üti, méghozzá azért mert a film olyasmit csinálni ami finoman szólva sem megy: története mesélni. És ez bizony még a Sárkány bosszújánál is gyengébben megy, kapjuk sorra a fárasztó flashbackek sorozatát, amiknek nincs sok értelme és még nem beszéltem az alacsony szintű színész játékról. Viszont az akciók sok mindenért kárpótolnak, a thai srác elképesztő mozdulatsorozatokat prezentál hol puszta ököllel, hol fegyverrel, belassításokkal megtarkítva. Igazából ezek húzzák ki a gödörből a mozit és teszik érdemessé a megtekintésre. |
2010-05-30 22:46.12 |
Pörgős és izgalmas macska-egér harcon alapuló zsarumozi, remek színészi játékkal és hangulattal. Mivel a Téglát ezelőtt láttam a forgatókönyv számos elemére ráismertem. |
2010-05-30 18:16.25 |
Nyugodjon békében! |
2010-05-25 19:45.10 |
Az esőnek köszönhetően teljesen át kellett öltöznöm. |
2010-05-23 22:15.48 |
Atyagatya...és még külön belegondolni abba, hogy én ezt anno kis pisisként a moziban láttam elrángatva rá szerencsétlen szüleimet. A rajongók véleményét természetesen tiszteletben tartom, de 12 évvel később visszatekintve erre a mestermozira kijelentem, hogy emberkínzásra is alkalmas és még igencsak úriember voltam! |
2010-05-22 19:09.48 |
2009.06.20 |
2010-05-22 17:22.40 |
A Westwood stratégák tényleg nagyon jók, nekem főleg a Red Alert 2 volt nagy kedvenc, újabban pedig elővettem nosztalgiából a Tiberian Sun-t. |
2010-05-22 16:48.25 |
A játékadaptációkon régóta ül az átok, hiába a sok próbálkozás a legtöbb esetben rossz, ritka esetben szimplán közepesen jó a minőség. Jerry Bruckheimer megaproducer az egyik legismertebb platformjátékra tette rá kézét, a rendezői székbe beleültetett egy tapasztalt öreg rókát Mike Newellt aki már kipróbálta magát a popcornmozik területén (HP4). Nagy volt a lehetőség, hiszen itt nagy pénz és nagy sztárok közreműködésével lehetőség nyílt egy igazi remek játékadaptáció megalkotására, a kérdés sikerült élni vele?
Igen is, meg nem is. Olyan popcornmozit sikerült összehozni, aminek a forgatókönyvbeli hiányosságait messze ki lehet szúrni, emellett kissé camp beütésű, gyerekes, százszor látott panelekből építkezik, naiv és buta. És mégis képes voltam nem ezekre koncentrálni azért mert szórakoztatott. A cselekmény nyílegyenes (mégha csavarni próbáltak rajta), a karakterek egyszerűek mint egy fakocka, viszont nagyon pörgős mozi, szinte non-stop akcióval. A romantikus szál Jake Gyllenhaal és Gemma Arterton között egész tűrhető lett, a poénkodásoknál sem éreztem magam kínosan. A tájak és a fényképezés gyönyörű, a hangulathoz pedig sokat tesz hozzá a remek zene. A CGI-vel sem voltak nagy problémák, inkább regisulis kalandfilm ez, amit főleg a stílus kedvelői és a fiatal korosztály fog élvezni. A játékadaptációk közül a jobbak közé tartozik (mégha kisebbségen is vagyok véleményemmel). |
2010-05-22 13:05.28 |
Éppen erre a feltérképezésre alkalmas a Film+ és az internet! Amúgy én az Aslyum filmeket általában pár sorban lerendezem, mert mindig ugyanazt a minőséget prezentálják (logikai bakik, szörnyű CGI, elcsépelt és ciki párbeszédek és még lehetne folytatni). Ráadásul pofátlan módon sikeresek ezek a fércművek másképp nem szállítanának évente minimum 4-5-öt belőlük. |
2010-05-21 21:00.20 |
Kiváló elemzés, viszont jóval többet írtál erről a piszokról mint amennyit megérdemel. |