Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-28
A szomszéd szoba
Az iskola
Barátnők újratöltve
Bohócrém karácsonya
Exhibition on Screen: Michelangelo - Szerelem és halál
Kneecap
Mi vagyunk Azahriah
Vaiana 2.

2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Láttam a fényt
- Film4, 08:20
Kicsomagolt karácsony
- Mozi Klub, 08:30
Bajkeverő majom
- M2, 09:15
Férfibecsület
- Mozi+, 09:30
Air - Harc a legendáért
- HBO, 09:30

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
John Larroquette (77)
Christina Applegate (53)
Joel Kinnaman (45)
Billy Burke (58)
Jill Hennessy (55)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Kelly hősei - Vélemények
Sully - Csoda a Hudson folyón - Vélemények
Legjobb maszkmesteri munkák
2022-es választás
Szólánc (filmek nevével)

További fórumok

Utoljára értékeltétek
A tökéletes trükk aaaaa
Jean Reno aaaaa

 

HMáté33 hozzászólásai

Ugrás HMáté33 adatlapjára

elejére ... 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 ... végére

Oscar-díj 2016 - Díjszezon 2015/16

2016-03-01 10:28.56
nemtom, fent lesz-e külön, de miért nem töltöd le a gálát?


2016-03-01 00:27.59
Azt hiszem, méltó volt a befejezés egy ilyen kiszámíthatatlan díjszezonhoz. Aki ennél is nagyobb meglepetéseket vár egy többhónapos díjkiosztósdi után, az el van tévedve - meg, legközelebb ossza meg itt a tippjeit, mert utólag nem ér okosnak lenni:))

A Spotlight győzelme valahol új korszakot nyit megint a díjszezonok értékelésében, hiszen oda a PGA makulátlan megbízhatósága, miközben a Revenant kései hajrája se volt elég jó mutató. Igen, a kritikusoknál, meg a korai díjakon tarolt a Spotlight, de így tett tavaly a Boyhood is. Nincs tehát mutató, ami objektív módon, teljes megbízhatósággal segítene nekünk.
De mi van akkor? Ezt valószínűleg most még nem tudjuk megmondani, mindenképp kell idő a dolgok értékeléséhez. Ami biztos, a Spotlight nem megosztó film, talán kevesebbek szerint "a legjobb" film, de mindenki szerint "jó" - ezt mutatja pl az igen kevés negatív értékelés rottenen, és ezt nem mondhatja el magáról se a Big Short, se a Revenant, hiszen utóbbi kettőt talán többen sorolnák a kedvenceik közé, ugyancsak sok ember van viszont, akiket nem vettek meg. Jelen szabályok mellett pedig ez döntő körülmény lehet, hiszen nem az a film nyer, amire a legtöbben szavaznak, hanem az, ami a legtöbb szavazólapon elől van (dióhéjban).

Szóval, azt mondom, izgalmas évünk volt, voltak meglepetések, csalódások, de örömteli pillanatok is, ahogy az ilyenkor lenni szokott. Hollywood megint állást foglalt, és ha helyén kezeljük ezt az eseményt, szerintem sokat tanulhatunk arról a filmes közegről, amit a legtöbben igen gyakran meglátogatunk. A saját egyéni véleményünk, ami mindenkinek különböző, továbbra is a legfontosabb ettől függetlenül, és pont ezért nem szabad, és nem is hasznos az Akadémián a saját ízlésünket számonkérni. A hollywoodi filmesek szerint az év filmje a Spotlight, de ettől függetlenül a tied miért ne lehetne a Revenant, a Big Short, a Mad Max, a Saul, az Ex Machina, a Star Wars, a Bosszúállók, az Agymanók, a Jurassic World, az Éhezők viadala, a Halálos iramban, vagy akár a Szürke?
akinek meg tetszett ez a lóverseny, azzal jövőre ugyanitt:)


2016-02-29 06:03.38
jött a bold3, gyerekek, kérem a félperces néma vállveregetést:D


2016-02-29 05:45.07
én simán Inarritunak adnám idén, tavaly meg Linklaternek. de ez nem a mi díjátadónk még mindig:)


2016-02-29 05:30.46
éreztem, hogy nem szabad leírni a Bond-dalt...


2016-02-29 05:04.50
Revenant bukta a hangkategóriákat, de még a vizuális effektekérty, vagy a mellékszereplőért is inkább meglepetéseket követtek el. talán van esélye a Big Shortnak.


2016-02-29 03:51.43
na, nem nyeretik túl a Revenantot.


2016-02-29 03:45.01
nekem nem megy.


2016-02-29 02:27.53
na, valakinek jó angol streamje van?


2016-02-28 22:27.09
csak sajnos nem az én poénom, te záróizom ügynök:D ezt a tolmács tolta januárban. majd mesélj, ha ma este is lesz ilyen!


2016-02-28 22:07.21
mert nincs ilyen film, apa:D


2016-02-28 22:06.37
Langelus átszellemült. hátha még mond pár infót a jövőből, és akár kereshetünk is last minute fogadásokkal.


2016-02-28 21:39.05
utóbbi jó boldnak:)


2016-02-28 20:58.28
jöjjenek azok a bold-ok!:)
Cantri, te se hagyd ki, Misafeco merre van?


2016-02-28 20:56.25
azt tudtad, hogy Matt Damon-t A marslakó című filmért jelölték? (részlet a jelölések bejelentéséből)
amúgy nyilván lehet ez jó minőségű, nekem alapból az nem jön be, hogy egy angol nyelvű showt szinkrontolmáccsal nézzek, nekem kinyírja a félinget. de ez szubjektív dolog.
azt nagyon üdvözlöm, hogy a Duna adja, jó lenne ebből szokást csinálni, főleg ha a tolmács csak opció lenne a tv-n.


2016-02-28 20:52.43
nincs duma, 2:30-kor kezdődik a gála, onnan megy a folyamatos reklámszünet, amit néha megszakítanak egy-két díj átadásával. ez tart kb 6:30-ig.


2016-02-28 18:42.05
én ne emlékeznék? ez neked már épp elég bold, az biztos:)


2016-02-28 18:25.21
ja, amúgy idén már illő lenne ilyen bold prediction versenyt is tartanunk, amely kereteiben betippelünk esélytelen díjakat (tehát azok, amik tuti befutók, vagy akár nyerhetnek is, nem érnek), és ha valakié bejön, az kap egy félperces néma vállveregetést:)

enyémek:
bold1: DiCaprio most se kap díjat.
bold2: Inside Out legjobb eredeti forgatókönyv.
bold3: Spotlight felemelkedése (film és/vagy rendező és/vagy vágás díja a legjobb forgatókönyv mellé).


2016-02-28 17:51.10
én a szinkrontolmácsot nem vállalom be, stream lesz ebből.


F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról

2016-02-28 17:50.42
mi meccs volt ez:))


Oscar-díj 2016 - Díjszezon 2015/16

2016-02-28 14:15.16
- Michuu: nincs mit, szerintem érdemes figyelni ezt, sokat lehet Hollywoodról tanulni az Oscar-díjon keresztül.
- Entersp: igen, csak ugye közben a filmjeiknek nem sikerült a duplázás. kérdés, ráugranak-e a lehetőségre, hogy Inarritu történelmet írjon, vagy ez egy olyan statisztika, ami nem fog még megdőlni.
- Mommm: neked is jó szórakozást, így biztos meglesz az izgalom. tetszenek a tippjeid, szerintem lehet ebből pénz.


2016-02-28 01:53.53
Itt az összegzésem utolsó felvonása. Nyilván vannak, akiket érdekel a díjszezon, mondani se kell, ezt nekik ajánlom. Filmeket sosem érdemes díjak alapján megítélni, ahogy a díjaknak sem tulajdoníthatunk túl nagy jelentőséget. Én magam kifejezetten szeretem a hollywoodi filmeket, és úgy érzem, az Oscar, ami a hollywoodi filmesek díja, figyelemreméltó, ha helyén kezeli az ember.
Bocsánat, ha túl hosszú lenne az írás, de miután nem beszéltünk idén annyit, mint korábban, talán érdemes lehet így a végén egybe ránézni azoknak, akik mutatnak érdeklődést a téma iránt. Aki meg csak betévedt a fórumba, de amúgy szarik az egészre, az nyugodtan hagyja ki:)

A LEGJOBB FILM

A jelöltek:
The Big Short
Bridge of Spies
Brooklyn
Mad Max: Fury Road
The Martian
The Revenant
Room
Spotlight

Győztesek a fontosabb állomásokon:
PGA: Big Short
SAG: Spotlight
DGA: Revenant
BAFTA: Revenant
Globe: Revenant (dráma) & Martian (vígjáték)
Critics’ Choice: Spotlight

Nagyon sokáig nem kevesebb, mint négy esélyesről beszéltünk (Spotlight, Mad Max, Big Short, Revenant), amelyek pozícióit szépen megerősítette, hogy mindet jelölték az igen fontos rendezői, és vágás kategóriákban is.
A Spotlight volt a korai éllovas, amely szerep, mint tudjuk, legalább akkora áldás, mint átok. A film szépen tarolt a kritikusoknál, még a BFCA-nél is nyert, aztán a szakma másfele ment. A SAG életben tartotta azért az esélyeket, főleg, hogy ott simán nyerhetett volna a Big Short is.
Aki korábban elmulasztotta a leckét, a tavalyi díjszezon alatt biztos megjegyezte: manapság, mikor a díjszezonban egymást érik a különböző elismerések, ami igazán számít, az a szakma véleménye. Ezek az emberek ülnek az Akadémiában is, nem a kritikusok, bloggerek, külföldi újságírók. A szakmai díjak viszont idén mindent megtettek, hogy kerüljék a kiszámíthatóságot – 3 díj, 3 győztes.
A Revenant számára elég jól hangzik, hogy megvan a BAFTA és a Globe is, de ne feledjük, ez a két szervezet tavaly elmulasztotta Inarritu díjazását, miért ne érezhették volna úgy, hogy most nyugodtan kárpótolhatják?
A PGA után elhihettük, hogy a Big Short az éllovas, ám a Revenant hatalmas hajrát produkált. A díj immár a két film közül fog valamelyikhez kerülni, viszont, hogy melyikhez, az olyan nyitott kérdés, amihez hasonlóhoz már nagyon rég nem volt szerencsénk.
De mi szól a két mozi mellett és ellen?

-Revenant-
Mellette:
DGA, BAFTA, Globe.
A legtöbb jelölése ennek van idén.
3 nagyon fontos díjat (rendező, színész, operatőr) legnagyobb valószínűség szerint megkap.
Van egy baromi jó sztori a film mögött: Inarritu történelmet írhat, hiszen egy rendező sem duplázott még sose úgy, hogy közben a filmjei is mindkétszer diadalmaskodtak. Mindezt megteheti mexikóiként az oscarssowhite és Trump választási kampánya közepette.
És hát ne feledjük, ez egy igazi Oscar-barát film, könnyű lenne ezt választani a nehezebb, merészebb, bonyolultabb Big Short helyett.

Ellene:
Az a baromi jó sztori azért valahol hátrány is: Inarritu történelmi akadály előtt áll.
A PGA-vereség elvileg (ha továbbra is működnek a statok) túl nagy.
A BAFTA- és Globe-siker lehet kérpótlás.
Nincs forgatókönyv-jelölése.
Nincs SAG-jelölése.


-Big Short-
Mellette:
A PGA megnyerése a jelen korban hiba nélkül előrejelzi az Oscar-díjas filmet.
Volt BAFTA film- és rendező-jelölése.
Volt SAG-jelölése.
Megnyerte az ACE-t.
Röviden: kb az egyetlen film, ami minden fontos jelölést megkapott, és megnyerte az egyetlen díjat, ami igazán számít.

Ellene:
Elsősorban az, hogy azért a PGA mellett olyan kuffa sok dolgot nem nyert a film…és akkor még finoman fogalmaztam.
Témáját és megvalósítását tekintve nyugodtan ráfoghatjuk, hogy marhára különleges lenne, ha egy ilyen „nehéz” film begyűjtené a fődíjat.


Kicsit az a helyzet, mint tavaly: ez a gála most megmutatja, mennyire bízhatunk a statokban. A Big Short győzelme igazolná az eddigi trendeket, a Revenanté viszont megmutatná, hogy a végén úgyis csak az számít, melyik filmet szeretik jobban a szavazók.
Még annyit hozzátennék, a rendező-film díjak megoszlására láttunk ugyan pár példát az elmúlt években, ez főleg inkább különleges körülmények között történik meg (Argo-eset, vagy ha egy rendező igazán kiemelkedő, mint pl Cuarón munkája). Ha elfogadjuk hát, hogy Inarritu éllovas, akkor jó eséllyel a Revenantnak is meg kell nyerni a BP-díjat.

Miért tippelek mégis a Big Shortra? Csakis amiatt, mert a PGA és a fontos jelölések mellette szólnak, és az eddigi évek alapján ezt érdemes komolyan venni. Ha viszont a megérzésemre hagyatkozom, azt kell mondjam, annyira egyértelmű, hogy a Revenat fog nyerni, hogy az szinte kiszúrja a szemünket. Valószínűleg nagy homlokracsapás lesz a vége, de kitartok a Big Short mellett.


2016-02-27 12:53.51
ja, máskor végigpofáztuk az egész díjszezont, most meg a végén összefosok 5 sort minden kategóriáról:D
de láthattad, vannak akiket legalább egy ennyi érdekel, hát most én vagyok, aki megcsinálta.


2016-02-27 02:59.01
A tárlatvezetés utolsó előtti etapján a maradék kategóriák összefoglalására kerül sor. Így minden kategória kielemzésre kerül, kivéve amikhez hozzá se tudok szagolni (három rövidfilm és egészestés dokumentumfilm), amihez nem értünk, abba nem érdemes ugyanis beleszólni ugyebár.


LEGJOBB RENDEZŐ

Lenny Abrahamson – Room
Alejandro G. Inarritu – The Revenant
Tom McCarthy – Spotlight
Adam McKay – The Big Short
George Miller – Mad Max: Fury Road

Eddigi releváns események a díjszezonban:
DGA: Inarritu
BAFTA: Inarritu
Globe: Inarritu
Critics’ Choice: Miller

A BAFTA és az HFPA nyugodtan adhatta Inarritunak a díjat, hiszen tavaly Linklatert választották, viszont onnantól, hogy a DGA is a mexikói mesterre szavazott, eldőlt a verseny. Sokáig inkább Miller számított esélyesnek (ezt jelzi a BFCA éves „tippeljük meg az Oscart” versenyén aratott győzelme is), de most már látjuk, hogy más irányba mentek a dolgok.
Nem semmi teljesítmény lesz ez Inarritutól, de az igazi történelmi tett az lenne, ha a főkategóriában is ismételne. Mindent összevetve viszont azt hiszem, a rendezői díját akár borítékolhatjuk is, óriási meglepetés lenne, ha hoppon maradna. A kérdés tényleg inkább az, hogy a DGA-győzelem mindent eldöntő dolog-e, vagy csak erről a kategóriáról szól.


LEGJOBB IDEGEN NYELVŰ FILM

Egy háború (Dánia)
A kígyó ölelése (Kolumbia)
Mustang (Franciaország)
Saul fia (Magyarország)
A sivatagon át (Jordánia)

Díjszezon:
BAFTA: Eszeveszett mesék
Globe: Saul fia
Critics’ Choice: Saul fia

Itt ugye hollywoodi szakmai díjról nem lehet beszámolni, ennyivel nehezebb a helyzet, a Saul fia viszont szépen aratott a kritikusoknál, meg úgy általában mindenhol dicsérik, és úgy tűnik, az sem sértette az amerikai filmeseket, hogy Röhrig pl finoman elküldte a francba az eddigi holokausztfilmeket, mondván azok téves megközelítésükkel nem jók, és mi most megcsináltuk az igazi alkotást a témában. Sőt hát inkább egyetértés van ezutóbbi aspektussal kapcsolatban (ők azért nyilván nem kukáznék a Schindlert és társait).
A BAFTA húzott közben egy merészet, és telepakolta alternatív (főleg az USA-ban tavalyinak számító) filmekkel a jelöltlistát, az Eszeveszett mesék az idei Oscar-mezőnyből csak A sivatagon át című alkotással állt szemben. Mindent összevetve viszont egy ilyen sikeres díjszezon után nem nagyon állhat semmi a magyar Oscar útjában.


LEGJOBB ANIMÁCIÓS FILM

Anomalisa
Boy and the World
Inside Out
Shaun the Sheep Movie
When Marney Was There

Tudom, mindenki rajtavan az Agymanók bandwagonon (meg is érdemli a film), de érdemes itt megállni egy pillanatra, mert ez is egy baromira izgalmas mezőny, tele változatos témákkal, eszköztárral, megvalósítással…maguk a mozik is négy különböző országból érkeztek!
Az Anomalisa-ra külön felhívnám a figyelmet, igazából már az is óriási siker, hogy egy ilyen felnőtteknek készült film itt lehet, úgyhogy esélyekről nem kell beszélni, de aki teheti, ne hagyja ki. Ilyenekből jöhetne több is, de hát nem épp profitábilis vállalkozás a gyerekekkel azonosított műfajban ilyen merész ötletekkel próbálkozni.

Díjak tekintetében meg álljanak itt a szikár tények, asszem nem érdemes nagy elemzésekbe kezdeni:
PGA: Agymanók
BAFTA: Agymanók
Annie: Agymanók
Globe: Agymanók
Critics’ Choice: Agymanók


LEGJOBB EREDETI FILMZENE

Bridge of Spies (Thomas Newman)
Carol (Carter Burwell)
The Hateful Eight (Ennio Morricone)
Sicario (Jóhann Jóhansson)
Star Wars: The Force Awakens (John Williams)

Díjszezon:
BAFTA: Morricone
Globe: Morricone
Critics’ Choice: Morricone

Igazi hiánypótló tevékenység lenne Morricone-t végre kitüntetni, persze messze nem lenne érdemtelen a dolog, csak az idei évet nézve sem. Az a bevezető zene pl, ami a film nyitányán megágyaz az egész hangulatnak, azt hiszem, mindenki számára emlékezetes marad. Nagyon jól ötvözte a mester a régi idők mozijának érzetét egy újabb korra jellemző lüktetéssel.
Newman majd egyszer biztos kap díjat, hatalmas tehetség ő, potom 13. jelölésénél jár amúgy, Jóhansson meg az utóbbi évek egyik legizgalmasabb figurája szakterületének berkein belül, a Sicario valami borzongató lett. Williams-nek én nagyon örülök, Burwell meg végre Oscar-jelölt, legenda az a pali is.
Morricone díja viszont megkérdőjelezhetetlenül be fog következni.


LEGJOBB EREDETI FILMDAL

Earned It – Fifty Shades of Grey
Manta Ray – Racing Extinction
Simple Song #3 – Youth
Til It Happens to You – The Hounting Ground
Writings’ on the Wall – Spectre

Díjszezon:
Globe: Spectre
Critics’ Choice: See You Again (Furious 7)

Hát ez így kevés nyilván, ebben a kategóriában másra kell hagyatkozni. Az általános konszenzus szerint a Til It Happens to You a befutó, én azért nem írnám le a nagy halat, a Bond-dalt sem. A BFCA díja vicces azért…hát igen, nem volt az rossz szám, na, megérne egy utánajárást, hogy tudott lemaradni még a jelölésről is. Afölött, hogy a Szürke Oscar-jelölt, meg azóta se sikerült napirendre térnem, humoros egy helyzet az az igazság.


Hát most ennyi, jön viszont a mindent eldöntő párbaj összegzése, ami ironikus módon talán a legnyíltabb kategória idén.


2016-02-26 22:48.33
hát ja, nem szerettek 10 helyet kitölteni. nehéz az élet:D


2016-02-26 21:50.25
milyen gangbanget készülsz leforgatni?:)
amúgy, 2009-ben azzal az indokkal lett 10-esre duzzasztva a legjobb filmek mezőnye, hogy ha jön egy kuffa jó zsánermozi, beférjen. innen nézve annyira nem logikus az értetlenség, lévén a Mad Max pont az a film, amit a szakma, a kritikusok, meg a nézők 95%-a körberajongott.


2016-02-26 21:28.32
faszt, jövőre a Batman-Szupermen nyeri.


2016-02-26 21:11.05
a Fury Road topikból a 952-es hozzászólásomat tudnám megismételni.


2016-02-26 21:08.50
akár a Revenant is megkaphatja, nagyon nyitott verseny.


2016-02-26 21:06.01
errő leírtam a véleményem már vagy háromszor, Z ügynök.


elejére ... 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk