Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Láttam a fényt - Film4, 08:20 |
Kicsomagolt karácsony - Mozi Klub, 08:30 |
Bajkeverő majom - M2, 09:15 |
Férfibecsület - Mozi+, 09:30 |
Air - Harc a legendáért - HBO, 09:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Legjobb maszkmesteri munkák |
2022-es választás |
Szólánc (filmek nevével) |
A Baader Meinhof csoport - Vélemények |
Johanna nőpápa (2009) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A tökéletes trükk |
Jean Reno |
2016-02-26 20:56.42 |
Rontó Ralph egy bitang jó film szerintem is, de elég gyorsan eldőlt, hogy nem konkurencia. |
2016-02-26 20:55.34 |
ja, a tavalyi, az tök jogos. |
2016-02-26 18:09.32 |
animációknál elég korán leosztásra kerülnek a lapok, nem? mostanában a Merida versenyzett szorosabb mezőnyben csak szerintem, de ott se volt olyan nagyon veszélyesnek tűnő konkurencia, és a meglepetés is elmaradt. |
2016-02-26 18:06.42 |
idegennyelvű filmek kategóriájában pont megtörténhet, de ilyen szezon után az kéne, hogy kifejezetten ne szeressék a Sault, erre meg nem utal semmi.
a film editingnél volt pár utolsó utáni percben esett meglepetés az elmúlt években amúgy. |
2016-02-26 17:33.43 |
"a napfény monopóliuma" - csak a szokásos Guy Hamilton-dolgok:) |
2016-02-26 16:48.14 |
én nagyon szerettem a prémvadászt, de remélem, hogy a Big Short kerül elő az utolsó borítékból. mindig öröm látni, amikor Hollywood a legmagasabb szinten is le tud térni picit a biztonságos csapásról, és kicsit merészebbet, nehezebbet, szokatlanabbat választ. nagyon kiélezett a verseny, ha úgy tetszik, az egyik mellett a számok, a másik mellett a tapasztalat áll, a vége meg valószínűleg a szikár felismerés lesz.
de, nagyon nem szomorodnék azért, jó filmeket válogattak össze idén is, úgy érzem, nem hiszem, hogy wtf-díjak lennének (oké, Sly sokaknak az, de én nem tudom nem szeretni a faszit). |
2016-02-26 16:30.35 |
szívesen beszélgetek akár megosztó dolgokról is, de Leo esete biztos nem az. itt már a tömeghisztéria esete állt fenn, azzal a logikai úton nehezen alátámasztható percepcióval fűszerezve, hogy az alakításain díjhajhász izzadtságszag érződik. ezért mondom, hogy jobb lesz mindenkinek, ha ezt átadjuk a múltnak, még ha jópojjén is volt egy darabig. |
2016-02-26 16:17.56 |
diszkreditáláson korábban aggódtam volna:) |
2016-02-26 15:53.08 |
hát, pl a Birdman sem hatásvadász giccsparádé, meg még csak nem is tipikus, mégis nyert. vagy a Tégla, No Country, Bárányok, stb. sőt, ha azt nézzük, a Spotlight valószínűleg nem nyer, hát a történelemben jó sok legjobb film jelöltet találunk, amik nem tipikusak, nem giccsesek.
a szakma szereti ezt a mozit, mert fontos témáról szól, és nem mellékesen igen igggényesen van megcsinálva, nem olyan fura ez. a cölibátus eltörlése meg aligha oldaná meg a pedofília problémáját, de ez a téma messzire visz. |
2016-02-26 00:20.20 |
...előző hozzászólás folytatása:
LEGJOBB EREDETI FORGATÓKÖNYV Bridge of Spies Ex Machina Inside Out Spotlight Straight Outta Compton Díjszezon: WGA: Spotlight BAFTA: Spotlight Critics’ Choice: Spotlight Hát na, van ilyen is. Nagyon izgalmas mezőny, de csak egy befutó lehet, főleg mivel a Spotlight gyanúsan nem kap máshol elismerést. Fogadni se érdemes már itt rá, ez régen eldőlt. LEGJOBB ADAPTÁLT FORGATÓKÖNYV The Big Short Brooklyn Carol The Martian Room Díjszezon: WGA: Big Short BAFTA: Big Short Critics’ Choice: Big Short Scripter: Big Short Ja, hát itt se. Magyarázkodni persze nem kell azoknak, akik körbebombázták McKay filmjét díjakkal, a megérdemelt szó igencsak finom kifejezés. Remélem, nem ez lesz A nagy dobás egyetlen díja, de erre majd később rátérünk. Jobbszeműek észrevehették, hogy a szkripteknél a Globe nem került elő…igen, ott nyert a Steve Jobs-szal Aaron Sorkin, aki utána lemaradt az Oscar-ról. Történtek idén ilyesmik is. Holnap körbejárom a többi kategóriát, a legjobb filmért folyó ádáz küzdelemről pedig szombaton lesz itt kisebb összegzés. |
2016-02-26 00:19.38 |
Az összegzés második felvonásában egy-két nagy figyelemnek örvendő kategória számbavétele következik. Idén valószínűleg nem ezek fogják a legnagyobb viharokat kavarni, viszont a legnagyobb szenzációkat innen várhatjuk, hiszen iszonyat közel van a díjhoz Leo és Sly is.
LEGJOBB FÉRFI FŐSZEREPLŐ Bryan Cranston - Trumbo Matt Damon – The Martian Leonardo DiCaprio – The Revenant Michael Fassbender – Steve Jobs Eddie Redmayne – The Danish Girl Eddigi események a díjszezonban: SAG: DiCaprio BAFTA: DiCaprio Globe: DiCaprio (dráma), Damon (vígjáték) Critics’ Choice: DiCaprio Most vagy soha. Nem igazán lehet ez kérdés, és mindenkinek jobb lesz így. Szerencsétlen Leora már így is sikerült ráhúzni, hogy díjhajhász, pedig ugye… Na mindegy, talán ezután megint képes lesz mindenki azt nézni, mit is alakít a vásznon, ehelyett az alaposan túltolt Oscar-sztori helyett. Egy ideig azért vicces volt. LEGJOBB NŐI FŐSZEREPLŐ Cate Blanchett – Carol Brie Larson – Room Jennifer Lawrence – Joy Charlotte Rampling – 45 Years Saoirse Ronan – Brooklyn Díjszezon: SAG: Larson BAFTA: Larson Globe: Larson (dráma), Lawrenc (vígjáték) Critics’ Choice: Larson Brie Larson-t már pár éve is sokan a jelöltek közé követelték (Short Term 12), akkor nem jött össze, most viszont igen jó esélyei vannak, hogy remek, erőteljes alakítását rögtön díjjal jutalmazzák. Ha valaki megszoríthatná, az valószínűleg Ronan lenne, de így a semmiből nem fog már ő sem előjönni. LEGJOBB FÉRFI EPIZÓDSZEREPLŐ Christian Bale – The Big Short Tom Hardy – The Revenant Mark Ruffalo – Spotlight Mark Rylance – Bridge of Spies Sylvester Stallone – Creed Díjszezon: SAG: Idris Elba (Beasts of No Nation) BAFTA: Rylance Globe: Sly Critics’ Choice: Sly Elsőre úgy tűnik, egész megosztott a mezőny, de érdemes megvizsgálni közelebbről. A sokak által legjobbnak tartott Idris Elba-t (feltehetően a Netflix-mizéria miatt) nem jelölték, viszont azzal, hogy megnyerte a SAG-et, leegyszerűsítette a dolgokat. Jelen állás szerint ugyanis ahol Sly jelölést kapott, ott nyert is, miközben Ruffalo, Bale és Rylance könyvelhet már el vereséget (utóbbi kettő Elbától, akinek Oscar-jelölése sincs), Hardy meg jóformán csak a tökeit tartja a kezében ugyebár. Nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt a sztorit, ami Sly mögött áll, hogy élete nagy szerepéért jelölték, hogy mennyire az ő gyermeke a Rocky, hogy milyen mélységeket is megjárt a karrierje során…mindenki szereti a nagy feltámadásokat, és valószínűleg senki nem tud ellenállni a lehetőségnek, hogy lássa Stallone-t felsétálni a pódiumra, és átvenni ezt a díjat. LEGJOBB NŐI EPIZÓDSZEREPLŐ Jennifer Jason Leigh – The Hateful Eight Rooney Mara – Carol Rachel McAdams – Spotlight Alicia Vikander – The Danish Girl Kate Winslet – Steve Jobs Díjszezon: SAG: Vikander BAFTA: Winslet Globe: Winslet Critics’ Choice: Vikander Nagyon kiegyenlített az állás, úgy tűnik a közkedvelt, jól ismert név megszorongathatja az idén berobbanó, azonnal taroló üdvöskét. Viszont, érdemes megfigyelni, hogy mivel Vikander idén több alakítással is versenyben volt a díjakért (Ex Machina ugye), A dán lányban nyújtott játékáért több helyen a főszereplők között versenyzett. Hol is? Golden Globe, BAFTA. Mindjárt más a leányzó fekvése, naugye. Ahol kihívta Winslet-et, ott le is győzte, nem várok más eredményt az Oscar-on se, és meg is érdemli a hölgy, csak el ne szálljon. Fantasztikus éve volt, remélem ez csak a kezdet. folytatás a következő hozzászólásban. |
2016-02-25 18:55.30 |
hát na, én is úgy voltam vele, kár hogy rögtön szétpukkantják a Starkillert, de azért lássuk be, egy ilyen fegyvert nem lehet elpusztítatlanul hagyni, mert két rész között minden gond nélkül szétbarmolja a galaxist. ammeg nem az igazi. |
2016-02-25 15:42.53 |
sport tv-ről még annyit, ahogy az FA Cup-pal bánnak, az tényleg csak a jéghegy csúcsa (mondjuk nemtom, miért veszik meg mindig a jogokat akkor, de mindegy is). a kommentátorok felkészültségét jól mutatja a játékosok neveinek zseniális kiejtési változatai, a szakértői csapatuk meg nagytöbbségben olyan belterjes, meghaladott, smúzoló banda, ami már a kisebb települések önkormányzatait idézi.
és igen, emellett kőkeményen rajta vannak a bárka-margit bandwagonon, szünet nélkül megy a spanyol foci már messze indokolatlan, jóízlést jócskán meghaladó felszopása - nyilván ez valahol a magyar társadalomban is megfigyelhető jelenség, de a csatorna bőszen igyekszik ezt új szintekre emelni. vannak jó műsoraik, munkatársaik, van amihez értenek, de nagyáltalánosságban nem a szakmailag komolyanvehető tartalom jut róluk az ember eszébe, az biztos. |
2016-02-25 15:20.18 |
Pideon nem lépett pályára? |
2016-02-25 14:36.11 |
Theron és Blunt tényleg főszereplő volt, a Crimson Peaket meg olyan helyen is mellőzték, ahol tényleg csúcskategóriás teljesítményt mutatott fel - ennyire szerették a filmet:) egyfelől nagyon oda van a szakma a Spotlight-ért, másfelől igazi színészcsemegéről van szó, nem csoda hát, hogy a sok név közül pont McAdams kisasszonyt sikerült bepréselni a jelöltek közé. amúgy, én pl kifejezetten szeretem, mikor nem feltétlen a látványos alakítás a befutó, egy csendes játékban is lehet sok erő és munka.
mindent összevetve, akár egyetértünk a választással, akár nem, asszem nem meglepő a dolog, de még csak nem is ördögtől való. |
2016-02-25 09:47.57 |
Rises |
2016-02-25 00:28.48 |
...előzőt folytatva:
LEGJOBB HANGVÁGÁS Mad Max: Fury Road The Martian The Revenant Sicario Star Wars: The Force Awakens Díjszezon: BAFTA: Revenant MPSE: na ez az egy díj hiányzik még, szombaton adják át csak, így viszont hatása sincs az Oscarra. Sokáig itt a Mad Max tűnt éllovasnak, és bár győzelme még mindig nem irreális, én inkább A visszatérőre fogadnék. Most úgy látom, nagyjából egyenlően fognak megoszlani a kettő között a technikai díjak, és ehhez kell, hogy kihasználják a lehetőséget, hogy a hangért Inarrituékat jutalmazzák. Nem is lenne érdemtelen. LEGJOBB HANGKEVERÉS Bridge of Spies Mad Max: Fury Road The Martian The Revenant Star Wars: The Force Awakens Díjszezon: CAS: Revenant Na, hát ezért érzem azt, hogy A visszatérő itt a fő esélyes. A legtöbb ember amúgy se tud különbséget tenni a két szakma között (BAFTA-éknál csak egy legjobb hang díj van egyébként, a sokszor vicckategória BFCA meg nem is foglalkozik ezzel), úgyhogy ezt legnagyobb valószínűség szerint egy film kapja. Nem is szeretik a kettőt szétválasztani, csak ha nagyon muszáj (Les Miserables esete). LEGJOBB VIZUÁLIS EFFEKTEK Ex Machina Mad Max: Fury Road The Martian The Revenant Star Wars: The Force Awakens Díjszezon: BAFTA: Star Wars VES: Star Wars & Revenant (supporting effects) Critics’ Choice: Mad Max Még talán itt a legnagyobb a szórás a díjszezon eddigi eseményeit nézve. Az előny a Star Wars-nál, talán az egyetlen kategória ahol díjazhatnák (sőt megérdemelten) a sikeres új epizódot, a VES és a BAFTA párosa pedig azért kellően erős szokott lenni. Azért a Mad Max sem esélytelen, viszont ha A visszatérő nyer, akkor megintcsak korán levonhatjuk a hosszútávú következtetést: nagyon szeretik a filmet, könnyen megkaphatja a fődíjat is. LEGJOBB SMINK The Hundred Year-Old Man Who Climbed Out of the Window and Disappeared Mad Max: Fury Road The Revenant Díjszezon: BAFTA: Mad Max MHSG: Mad Max Critics’ Choice: Mad Max Egyértelműnek tűnik, talán az is. Újfent, ha A visszatérő nyer, minden valószínűség szerint viszi a fődíjat is. Mindent összevetve jelenleg úgy érzem, a két film kis párbaját a technikai kategóriákban 4-3 arányban a Mad Max fogja nyerni, a 8 kategóriából hetet ők visznek, és csak a Star Wars töri meg a sorozatukat. Viszont, ha igaza lesz azoknak, akik A visszatérő nagy menetelésének végére a legjobb film címének elnyerését jósolják (mára talán többségben vannak), akkor könnyen lehet, hogy itt borulnak a statisztikák és Inarritu mozija végigsöpör a technikai díjakon. Semmi sem lehetetlen, én viszont egyelőre maradnék a racionalitás talaján. Véleményeket megosztani ér! Holnap folytatás következik. |
2016-02-25 00:27.43 |
No, hát pár napunk van hátra a gáláig, egy kivételével minden releváns díjátadó lezajlott, ideje valamiféle számadást csinálni. Az elkövetkező napokban kb péntekkel bezárólag szeretnék egy nagyjából háromrészes összegzést készíteni így kategóriákra lebontva, mellékelve a személyes véleményemet az esélylatolgatásokat illetően, aztán remélem vasárnapig lesz itt eszmecsere, meg valamiféle diskurzus is, ki-ki ossza meg véleményét, meg ami jólesik.
A mai első részben a technikai kategóriákat veszem gyorsan górcső alá. Idén ez a szegmens kis túlzással két film párbajáról szól, az hogy mind A visszatérő, mind a Mad Max jelen van a 8 kategória mindegyikében, nem átlagos teljesítmény. Jó eséllyel köztük is dőlnek el ezek, de azért nézzük meg közelebbről. LEGJOBB FÉNYKÉPEZÉS Carol – Ed Lachmann The Hateful Eight – Robert Richardson Mad Max: Fury Road – John Seale The Revenant – Emmanuel Lubezki Sicario – Roger Deakins Micsoda nevek…személyes vélemény, de a három kedvenc operatőröm egyidejű jelölését látni igen szép dolog. De mi történt eddig a díjszezon releváns állomásain? BAFTA: Revenant ASC: Revenant Critics’ Choice: Revenant Itt nagyon nagy meglepetésre nem kell számítani, Lubezkinek nem lehet ellenállni, mondhatnánk azt is, hogy 1-0 A visszatérőnek. LEGJOBB VÁGÁS The Big Short Mad Max: Fury Road The Revenant Spotlight Star Wars: The Force Awakens Korábban négy fő esélyesről beszéltünk, mind a négy jelölve is van itt, nem lehet eléggé túlértékelni ezt a kategóriát, még 2014 után se. Díjszezon: BAFTA: Mad Max ACE: Mad Max (dráma), Big Short (vígjáték) Critics’ Choice: Mad Max Könnyű lenne rávágni, hogy Mad Max, de láttunk már karón varjút. Ezt a kategóriát egyébként az este (hajnal) alatt szépen felhasználhatjuk majd arra, hogy a végső befutóra tippeljünk. Ha pl a Big Short, vagy a Revenant behúzza, az valószínűleg előrejelzi az adott mozi legjobb film-győzelmét. De mit jelent, ha a Mad Max nyer? Azt, hogy a statisztikák működnek. LEGJOBB LÁTVÁNYTERVEZÉS Bridge of Spies The Danish Girl Mad Max: Fury Road The Martian The Revenant Díjszezon: BAFTA: Mad Max ADG: Mad Max (fantasy), Revenant (kosztümös), Martian (kortárs) Critics’ Choice: Mad Max Itt igen meglepő lenne, ha megszorítaná bárki a Mad Max-et. A visszatérőnek van esélye talán, ha az Akadémia leborul Inarritu filmje előtt, végigsöpörheti talán a technikai díjakat is, de a józan ész nem ezt diktálja. LEGJOBB JELMEZTERVEZÉS Carol Cinderella The Danish Girl Mad Max: Fury Road The Revenant Díjszezon: BAFTA: Mad Max CDG: Mad Max (fantasy), Danish Girl (kosztümös), Beasts of No Nation (kortárs) Critics’ Choice: Mad Max Na ez egy érdekes helyzet. Legnagyobb valószínűség szerint nyer a Mad Max, de ne felejtsük ki, hogy a remek Sandy Powell két jelöléssel is versenyben van (Carol, Hamupipőke), és utóbbi filmje igencsak megtestesíti azt, amit az Akadémia szeret a jelmezek terén. A dán lány szintén komoly versenytárs lehet, főleg a CDG-győzelem után. Talán pont a Revenant a legesélytelenebb itt, én pont emiatt mondom, hogy nyerni fog a Mad Max, mert ezek a kategóriák erről a két filmről szólnak idén. Következő hozzászólásban folytatom. |
2016-02-24 20:34.54 |
a sok tipp hétvégén szokta elárasztani a fórumot. |
2016-02-24 15:42.09 |
minden a konkurenciától függ. sírni meg semmiképp nem érdemes:) |
2016-02-24 15:39.59 |
Affleck meg tudná rendezni. |
2016-02-24 14:08.04 |
és még csak nem is következetesen. |
2016-02-24 09:25.15 |
igazi átgondolt vállalkozás benyomását kelti a dc univerzum. |
2016-02-23 23:12.41 |
ezért írok összegzést vagy mire gondolsz?:) |
2016-02-23 19:54.46 |
ezek közül csak a Penge volt R besorolás alatt.
ha megnézzük, mennyire a családbarát, állatbarát, mindenbarát pg-13 alatt tudnak csak nagyobb költségvetésű mozikat elképzelni a stúdiók, akkor azért nem mindegy, hogy jön egy ilyen alkotás (nem véletlenül igen kis pénzből zsánerén belül), és pár hét alatt kasszasiker lesz. pont az ilyen húzások indíthatnak változást, új hullámokat. Batman-Supermantől szerintem kevesen várnak újdonságot, az optimistábbak esetleg egy jobbféle mozira számítanak. |
2016-02-23 19:27.05 |
hát igen, ahhoz, hogy folytonos - akár naprakész - diskurzus folyjon, szerintem kell egy olyan 3-4 aktívan írogató tag, de azért azt többedjére is jó olvasni, hogy nem csak magunknak firkálgattunk itt az elmúlt években (nyilván ha úgy lenne, azzal se lenne bajom).
én mostanra annyit tudok mondani, hogy egy tavalyihoz hasonló, kb háromrészes összegzéssel mindenképp készülök a következő napokra. aztán hétvége magasságában már biztos a sok tipp is fog záporozni. |
2016-02-23 00:02.11 |
itt már óvatosnak kell lenni a nagyvonalúsággal, szerintem egyre esélyesebb az a prémvadász. Leo győzelme után valószínűleg a fél internet leissza magát, de mi is koccinthatunk arra, hogy legalább leszállnak végre a témáról:) |
2016-02-22 23:56.04 |
ilyen témában (sokáig nem egyértelmű, mit is látunk) az Embermás, a Maradj, vagy a Szemvillanás alatt ugrik be hirtelen, amik szerintem jók, és nem túlhypeoltak.
de vannak még ilyen "kisebb" filmek, amiket mernék ajánlani, ha épp nem a mainstreamkedős féling kap el: AZ utolsó műszak, Lottózsonglőrök, Sunset Limited, Csúnya gonosz bácsik, Soul Kitchen, Egy durva év, Harry Brown, Szélhámos fivérek...majd írj a sámánokhoz, ha rávetemedsz valamelyikre. |
2016-02-22 23:17.08 |
http://www.youtube.com/watch?v=5cPvY17ZdFM
a mester és egy újabb remekmű. |
2016-02-22 19:20.10 |
hát, pedig ott volt mindenhol. én is úgy érzem, meg le is írtam már máshol is, hogy ezt a hype-ot nem nagyon lehet ütni, és mivel a fogadtatás is igen pozitív volt, nem számítok rá, hogy ennél nagyobb bevételt hozhat a IX. rész. nem véletlen, hogy mindössze három film hozott 2 milliárd dollárnál többet, az ilyen teljesítményez nagyon együtt kell legyen minden. |