Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Hunter Killer küldetés - Film+, 18:30 |
Anyák napja - RTL Három, 18:40 |
A bűn árfolyama - Film Café, 18:40 |
Az emlékek őre - Film Mánia, 19:10 |
Tuti terv - Filmbox Extra HD, 19:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dougray Scott (59) |
Mark L. Lester (78) |
Peter Facinelli (51) |
Garcelle Beauvais (58) |
Tamsin Egerton (36) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A szarvasvadász - Vélemények |
Tippjáték (Foci) |
A nagy kék jelzés - Vélemények |
2022-es választás |
Hiányzó filmek a Filmkatalógusról! |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A rítus |
Susan Sarandon |
2014-08-13 11:56.03 |
Lehet, hogy ezért lett beletéve, de szerintem azt a gondolatmenetet nyomatékosította a film már azzal korábban, amikor a doki tönkretette a járműveket. Szerintem a rendező nem írta át a történést, az viszont tény, hogy kihagyta. A robbantás akkor is történhetett, amikor a főszereplőt még a másik kontinensen fűzték vagy azelőtt. A film megmagyarázta. A részletekbe valóban nem ment bele, de szerintem egyszerű a képlet. A tektonikus mozgások felszínre hozták a járművet, ami közben működésbe lépett (mint a tf-rajzfilmben a vulkáni tevékenység miatt bekapcsol az autobot hajó elektronikai rendszere:))), mikor a felszínre ért. A hőmérséklet különbség miatt a lény kiolvadt annyira, hogy megpróbálja elhagyni a hajót, ami nem jött össze. Gondolom, nem volt ereje teljében, mert akár százezer évet is pihenhetett a sarki jég alatt. A tudósok a hajó jeleit észlelve megtalálták a hajót, de ahhoz alagutat kellett ásniuk, hogy lejussanak hozzá. Amikor lejutottak, a céljuk az lehetett, hogy a felszínre hozzák, ezért robbantással vékonyították az űrjármű feletti jégréteget. Közben alábbhagyott a végleges felszínre emelés, mivel közben találtak mást is. Egy jégbe fagyott, feltehetően földönkívüli életformát, mely valószínűleg a hajóval érkezhetett. Onnantól kezdve a kutatók elsődleges motivációja a lény kiemelése lett a jégből és annak tanulmányozása. Itt lép be a képbe hősünk és maga az előzményfilm vagyis ezért is maradt ki az előzményfilmből.:) |
2014-08-13 10:52.51 |
jav.: mármint számomra nem volt zavaró a napszakok váltakozása. A John-t és a Johnny-t meg nem összekeverni!:) |
2014-08-13 10:51.01 |
Te! Nemzetietlen!:) |
2014-08-13 02:27.54 |
Off.: A másik topikban általánosítottam a különbségeket illetően. Amikről mi folytattunk vitát, azokban szerintem is voltak közös álláspontok.
Spoiler! : Azt a részt én feleslegesnek éreztem. Végül is nem gáz, mert elképzelhető, hogy a korábbi áldozatok közt volt olyan, aki mérnök-zseni, hát még, ha egy idegenről van szó, olyanról, aki fejlettebb nálunk, mint, tegyük fel, valaki a csészealjból. Amíg a humanoidok hadakoznak, ő alagutat ás a fagyott jégbe és lecipeli a helikopter alkatrészeket. Kicsit bizarr, hogy senkinek nem tűnik fel, mivel nem kevés időt vehetett igénybe a művelet, de legyen. Ennyi belefér, ha már a napszakok váltakozása sem tűnt zavarónak az antarktiszi telet, világosságot illetően. A hajóval kapcsolatos témán én is agyaltam. A korábbi filmben látszott a felvételen a hajó körvonala. A robbantás lehet, csak meggyengítette a jégréteget és ezért sikerült később a hajó hajtóművének könnyedén felolvasztania. Csak egy ötlet részemről, de ha a készítők is így gondolták, akkor azért nem ártott volna erre kicsit részletesebben kitérni a filmben. Ezt az űrhajós, jégfelolvasztós jelenetet meg az előzményfilmben tartottam feleslegesnek. A hajó külsejének, belsejének kivitelezése nekem mondjuk kimondottan tetszett (az első ilyen jármű nálam a repülő csészealjak történetében:)). Szerintem még így is eléggé titokzatos volt, hogy láttuk közelebbről is. A filmmel kapcsolatos további észrevételekkel egyetértek. Engem ami a legjobban megfogott az előzményben, hogy a 82-es klasszikus mozi hangulata ugyanúgy érződött. Semmit nem veszített a "varázsából". Enélkül én csak közepes filmnek tartanám. A negatívumokból például, amit azt hiszem, korábban nem említettem, a mikroszkópos jelentet, ami kissé gagyinak tűnt rávezetésnek a lényegre, hogy a paleontológus csaj mondja meg a tutit. Azonkívül hasonló klisének gondolom, hogy a boss, aki már a kezdetektől unszimpi, ő lesz majd a badass. Ki más lenne. Egy másik még, amikor a dolog-sütögetés után felvillan a kérdés, hogy mi történt. Most Mac helyett Kate áll a többiekkel szemben és tart eligazítást. Ehhez a jelenethez tartozik még, hogy előkerül a gondolat, mi lesz, ha kettesben maradsz vele (mármint nem a lánnyal, a lénnyel). Erre mi történik? Te velem jössz, ő vele megy, ők meg ketten, mert párosan szép az élet. Ne légy böszme, inkább hozz magaddal mégegy "dolgot"! Van még néhány, de befejezésként inkább pozitívumot említek, mint például a befejezés, ami kimondottan tetszett. Ott ér véget a történet, ahonnan egyenes folytatásként nézhetjük újra a régit. Némi nosztalgiát jelentett számomra és persze ez nem csak a végére, hanem a film egészére is igaz. Az izgalom, a feszültség mindvégig jelen volt, mint ahogyan a korábbi filmben. Összességében a 2011-es Thing-et jó filmnek tartom (hogy Johnny is értse, nálam négy és nem öt csillagot jelent:)). |
2014-08-11 14:01.12 |
Egy kis korrekció a 691-es hozzászóláshoz : Erős túlzás volt részemről, amit az osztályzásról írtam az ötcsillagos filmek esetében. Röviden, nem fedi a valóságot. Egyetértek, hogy más embernek más az ami elég és abban is van valami, hogy ezzel a filmmel kicsit kivételt tettem, mert amikor más filmeknél ordítozok:) a klisék, közhelyek miatt, itt meg nem jelenik meg az értékelésemben, véleményemben erőteljesebben. Ennek talán az az oka, hogy az egyetlen olyan sci-fi, horror, ami még most is borzongással, félelemmel tölt el (pedig lassan 18 leszek és ebben a korban már ez eléggé cinkes:)) Az osztályzásnak meg csak szimbolikus jelentősége van és felesleges is részemről ennyire belemenni, hogy a közepes a hármas meg a jó a négyes,:) mert ez sem feltétlen egyértelmű, ugyanis szerintem többségünk nem így értékel egy alkotást, hogy mondjuk nekem nem tetszett, de felértékelem, mert szakmailag ilyen-olyan, meg az imdb meg a port és egyebek.:) Visszatérve a filmre, igaz, hogy sok mindent nem tett hozzá a témához, bár nem is volt túl sok mozgástere. És amit még kihagytam : Én is csak azt mondanám, nem a nyomozás volt a lényeg abban az adott szituban.:) Szerintem az ő helyzetében én még annyira sem nézelődtem volna, csak miután már halott a lény. Na, akkor tuti, ízekre szedtem volna a hajót is (vagy inkább felúsztam volna északra valamelyik óceánon, hogy elbújjak, minél messzebbre).:) |
2014-08-10 23:25.42 |
Az alien is mennyire tré, mert női főszereplő volt és az első két (legjobb) részben túlélte. Különben is, milyen hozzáállás ez kérem, hogy nők nem élhetik túl?:) Ha kicsit odafigyeltél volna, akkor láthattad, hogy két norvég fickó élte túl és ha láttad a régit is, akkor még ott is élnek egy egészen kicsit.:) Ha a folytatást nem cseszik el, akkor feltételezhető, hogy a nő megfagyott vagyis nem volt olyan szerencsés helyzetben, mint mondjuk az alien filmek "királynője". |
2014-08-10 23:07.20 |
Szeva! Aludtam egy kicsit, mert rohadtul álmos voltam már. Amúgy az imdb-s goofs csak blöff volt részemről, mert fogalmam sincs, mit írtak a filmről (én ilyen kis kópé vagyok).:) Vártam, hogy hátha valaki rákérdez, miért nem öt, hanem négy csillag a film, de ezidáig nem történt meg még a népszerűsége ellenére sem.:) Amúgy ha egy film szórakoztat és nincsenek benne ordítóan nagy marhaságok, akkor nem szapulom. Egy film viszont lehet bármennyire is nagyszerű, ha két nap múlva elfelejtem, miről is szólt, akkor nálam szóba sem jöhet az öt csillag, ami persze nem feltétlen a film hibája, hanem egyszerűen rám nem gyakorolt olyan hatást.:) Például, van egy ilyen kis kínai filmecske, amiben csajszik életét követhetjük nyomon. Pedig nem vagyok szoknyás, mégis mintha ma láttam volna a szerencsétlenek bánatát. Annyira berögzül egy-két film a tudatomba, hogy az ilyen amcsi szupifilmek valahogy kiesnek nálam, kiszorítják őket más filmek, de persze nem országfüggők, mert lehet Hollyvudu is, hajó.:) Off után vágjunk a "dolgok" közepíbe.:) Egyetértek, hogy már ott kezdődnek a bajok, hogy zöldfülűek kezébe kerül a nagy-nagy lehetőség, felfedezés (kábé, mint az alien4 kutatóállomás személyzete). Nekem a színészi játékkal nem volt bajom. A klasszikusban sem éreztem, hogy baj lenne, pedig igaz, ott sem volt hűha színészet. Az arcok viszont ott vagy inkább itt vannak előttem, ellenben ezzel a résszel. A korábbi részben sem figyeltek a felügyeletre, ami szerintem mindkét esetben felülírható annyival, nem érezték át a valódi veszély súlyát. Csak mi, nézők tudhattuk, hogy a kötél semmit nem ér és a lény, a sejthalmaz együttesen mire képes. Annak én kimondottan örültem, hogy nem fejtették meg, kié volt a hajó. Gáz lett volna mondjuk magyarázatként, hogy Pirxet elkapta az űrből jött polip.:) Űrhajóra visszatérve, a megamega klasszikusban viszont mókásnak tűnt, hogy a doki ufót épített a helikopter roncsaiból. Oké, hogy a dolog imitációja okos és még mérnök is lehet, mert akár az is volt egykoron, de azért egy helikopter alkatrészeiből sarkvidéki körülmények közt repülő csészealjat építeni nem szerencsés egy okos dolognak sem, ha csak nem Langelus volt a korábban lemásolt mérnökalany.:) Az előzményfilm hajója viszont nagyon ott volt a szeren és nemcsak a hajó, hanem a lények többsége, leszámítva néhány buta cgi-t. Ezért kérdeztem rá a "megcsinálásra".:)) Szóval az űrhajó kellett, mert azzal jött a lény, miután megette a legénységet. Mondjuk, én is kíváncsi lettem volna, kié volt a járgány, de talán addig izgalmas, míg ki nem derül, hogy a predátoroké vagy a kopasz teremtőké.:) A JC-féle mindenképp vezet. Ebben nincs vita köztünk. Számomra meglepetés volt, hogy egy ennyire kevés mozgástérrel rendelkező sztorit úgy összetudtak hozni, hogy néhány jelenettől és blődségtől eltekintve visszahozták a korábbi film hangulatát, melyben persze a technikának nem kevés része volt. Ami nem cgi volt, az mind elismerésre méltó, hiszen a lények mind-mind ott voltak a szeren, hozták a kor színvonalát, mint ahogyan akkoriban a JC-féle film is. Amikor meghallottam a hírt, hogy jön a Thing előzmény, a hajam téptem, de mégis, alig vártam, hogy lássam. Amiért megkedveltem, az elsősorban a látványvilága és a hangulata volt, mely visszahozta a 82-es filmet mindkét értelemben. Az, amit itt logikátlanságnak tekinthetünk, számomra is zavaró, de ha mondjuk a már a korábban kivesézett sci-fi mesterműre gondolunk és pont a te álláspontodra a weyland-művekkel kapcsolatosan, akkor itt is felülírta a hülyeség, a kapzsiság a logikát, az óvatosságot, körültekintést. Én is úgy gondoltam, felesleges, de a hangulata mégis megevett reggelire. Most egy imitáció védi a filmet, meg a dolgot.:) Akkor mondjuk harakiri lenne, ha az utózmányban kiderülne, él a csaj és találkozna a megviselt Kurt Russellel, aki harminc évet öregedett a sarkvidéki kaland után. Osztályzásról néhány szó : Azt írod, nem rossz film, de két csillagot adtál rá. Nálam ami nem rossz film, arra hármat adok. Közepes. Nem rossz, de nem is jó. Persze biztosan benne van, hogy azért mégis a két csillag, mert feleslegesnek érezted. Bezzeg, a Prometheus hármat kapott nálad! Hát, erre nem tudom, mit mondjak!:)) |
2014-08-10 19:38.55 |
jav.: egyebek, hogy :) |
2014-08-10 19:38.03 |
Szerintem az ebola terjedésének és az izraeli-palesztin konfliktusnak nem sok köze van egymáshoz. A szíriai eseményeket viszont el tudom képzelni, hogy valamiféle usa és izrael-közti megállapodásnak köszönhetik az ott élők (Golán-fennsík, oroszországi befolyás stb.). Érdekes, hogy Izrael nem hőzöng az iszlamista erők nyugati támogatása ellen. Későbbi forgatókönyvben szerepel majd, ha esetleg Szíriában átveszik a hatalmat és megszűnik a szabad vallásgyakorlás és egyebek. Szaúdi államot akarnak Szíria helyett. |
2014-08-10 19:24.37 |
Ha újabb élelmiszer ipari válság lesz majd, jön az újabb csirkevírus. Én hiszek a természetes folyamatokban, de furi, hogy akkor egészséges a tea meg a bor, ha abból éppen túltermelés van.:) |
2014-08-10 19:20.54 |
Érdekel. |
2014-08-10 19:06.46 |
Izraelé marad a Golán-fennsík (és még az izraeli-palesztin konfliktus is terelés) és az USA is eladhatja fegyvereit az EU-nak, mert erősíteni kell a NATO tagországokat az orosz fenyegetettséggel szemben.:) |
2014-08-10 18:58.34 |
Amilyen vagy magyarságosan amekkora agyi kapacitásom van, még félreérteném, de jó, hogy a nyelvtant legalább valamennyire értelmezni tudom.:) Ezen a fórumon? Miért? Más fórumokon pont pont pont (Na jó, van kivétel is - pl.: sci-fi.;))? Nem túl jól megcsinált kópia (konkrétan)? |
2014-08-10 18:20.01 |
Nem hinném! Inkább azok félnek, akik két vagy három nickkel hancúroznak fórumon (az ismerttel és mondjuk a másik két inkognitóval.:) |
2014-08-10 18:18.08 |
"Nem kell a feltételes mód" - Bocsi, naiv gondolat volt! Azt hittem, az önkritika kapcsán veled is előfordul, hogy nem máson, másokon nevetsz és esetleg nem egyedül. Akkor asszem egyedül sörözök.:P Az értékeléssel kapcsolatosan egyetértenék, de az "épphogy nem"-mel mégsem, mert nálam azonkívül a néhány klisén kívül, mint a karantén, direkt finoman fogalmazva a szörny szájába dobott robbanóanyagon kívül nem találtam olyat, ami kivetnivaló lett volna az előzményfilmet illetően.:) Mivel itthon dolgozom, ezért belefér a "különösebb elemezgetés" is.:) |
2014-08-10 16:59.06 |
Pusztán csak azért jött ő a képbe, mivel kíváncsi lennék az ő véleményére is. Az ő hozzászólásait, filmes véleményeit gyakran olvasom és általában azokat említem, amikkel nem értek egyet. Ezért van az, hogy ritkán vonom kérdőre a tagot.:) Amikor viszont felüti fejét a jelenség, akkor mindig ott van egy-egy védőbástya, csak a nagyúr nem jelentkezik.:) |
2014-08-10 16:47.48 |
Nem látjuk egyformán a filmeket, mint ahogyan a világot sem. Valakik utóbbit húsdarálónak, egyéb rettenetes dolognak tartják, valakik viszont inkább felfedezésre váró csodának. Nekem nem kellett mások véleménye, megerősítése abban például, hogy ne vegyem észre, hogy az álomszigetet ausztrál Moresby járőrhajók kerülgetik (no internet böngészés). És, no ez számodra vagy Szamu számára biztosan nem érv arra, hogy egy film mitől hiteltelen és itt még nem említettem azokat a gondolatokat, melyek épp akkor ütik fel fejüket abban a pillanatban, melyben épp akár fejlövés esete forog fenn. Biztosan szép volt Guadalcanal abban az időben, amikor a katonák többsége nem a harcok miatt esett el, mint amit a filmben láthattunk.:) Én eléggé durvának tartottam azt a filmes ötletet, hogy épp abban a környezetben kerüljön elő például a szerelem témaköre. Nevetséges! |
2014-08-10 16:27.57 |
Egyetértek, de a "nagyszerűen lett megcsinálva" gondolat nem fedi a valóságot és én most nem csak az imdb goofs-okat hozhatnám fel példaként. |
2014-08-10 16:20.34 |
A definíciót én sem értelmezem másképp, csak az "annak egészére" vonatkozót. Egy újszerűnek ható sztori számomra izgalmasnak hangzik, de nem feltétlen mindenki számára ugyanazt jelentik az izgalmak.:) "bocs, ez kellett" - Megnyugtattál. Azt hittem, csak én vagyok ennyire vicces, de látom, nem vagyok egyedül.:) Szerintem jól elnevetgélnénk azon, mennyire humorosak vagyunk olykor (Te hozod a sört!):) Minimalistább vagyok ezzel a filmmel kapcsolatosan? Ez számomra bővebb kifejtést igényel, mert sajnos nem értem, pedig még egy kortyot sem ittam.:) A Dolog (2011) című filmmel kapcsolatosan szerintem már korábban is kifejtettem, miért négy csillag, mitől tartom jó filmnek. 8 a tízből, egyéb skála, függvény, satöbbi, a filmes megvalósítás, a forgatókönyv, a klisés jelenetek és még sorolhatnám, mi az, ami ott hibádzik. Viszont azt is kifejtettem, hogy a hangulat, a borzongás, a félelem, a beszari hozzáállás nálam még mindig majdnem ugyanott mozog, mint a Carpenter-féle klasszikus. Az a film például nem azért tetszik, mert annyira hű, meg hú, sztár vagy nem sztár színészek és persze nem azért, mert annyira logikus vagy ésszerű. Egyszerűen csak az a fajta hangulat, mely visszarepített a korábbi film hangulatához, ahhoz a gondolathoz, hogy basszus, te nem te vagy és ez jobban átjött hangulatilag, mint a korábbi Who Goes There film. Ha már felhoztad a 2011-es Dolog filmet, az a film hibák, klisék tekintetében összehasonlíthatatlan a Hetedik-kel. Ha az észrevételed, filmes példa említésének oka az azonos osztályzás, akkor erre egyszerű lesz a magyarázatom. Annak ellenére, hogy az előzményfilm számtalan klisével tett minket gazdagabbá, az a hangulat, érzés számomra szinte ugyanaz maradt, amitől még mindig pelenkáznám magam a gondolattól, ami szerintem sokak számára nem jön át egyik filmen sem.:) |
2014-08-10 15:15.32 |
Cinkes, de ő szinte eszembe sem jutott.:)) |
2014-08-10 15:11.19 |
A "különlegességet" illetően nem feltétlen értek egyet, ugyanis minden egyes történet lehet sajátos, de attól maga a film, még nem lesz különleges. Az elfelejtett film, legalább is, amit példának hoztam fel, egészen más témát dolgoz fel. Köze sincs ehhez a filmhez. Azonban maga a történet pont az, amiről te is írtál, hogy még nem látott ugyanolyat a néző. Igazán azt sem tartom filmes értelemben különlegesnek, bár nem is magasztalják, mint ahogyan a Hetediket, pedig abban például Danny Aiello-t, mint színészt, a maga drámai szerepében sokkal többre méltatok, mint például ebben a filmben bármely színészt. Lehet, te nem tapasztaltad, de engem sokan kérdeztek a filmről, amikor még nem láttam és számtalan filmes és egyéb fórumon találkoztam a filmmel vagy annak említésével. Én a műfajon belül sem gondolom tökéletesnek. Azzal egyetértek, nem elsődleges szempont, hogy korszakalkotó legyen. Példaként hoztam fel, mert én nem találtam különlegesnek az adott történet ellenére sem.:) |
2014-08-10 14:42.11 |
Ha feleslegesnek érzed a konstruktív vitát, akkor valóban hanyagoljuk, (úgyis sajna mennem kell melóba) de ha mégis meggondolnád magad, akkor majd visszatérhetünk rá.:) |
2014-08-10 14:30.45 |
Kihagytam Freeman-t, csak, hogy veszítsen még egy kicsit az értékéből.:)) |
2014-08-10 14:28.55 |
Szerintem is nagyon jó film a Hetedik. Arra viszont kíváncsi lennék, mitől különlegesség. A 29-ik Utca sem átlagos, ha a film témáját vesszük alapul. Mivel Anthony LaPaglia és nem Brad Pitt vagy Kevin Spacey virítanak a filmvásznon, ezért legfeljebb csak a Movie24-en akadhatunk rá. Nem volt a film mögött hírverés, megasztár kollekció, ezért csak úgymond átlagos filmek közé sorolhatjuk. Ha a híres mozifilmek közt akad olyan, mely valóban minőséget képvisel, azt rögtön a csillagos egekbe magasztalják. Szerintem jó film, de én nem érzem, hogy zseniális lenne, mert nincs benne semmi, amitől valóban különleges vagy korszakalkotó lenne. Egyszerűen csak jó film ismert sztárokkal, nagyszerű marketinggel. |
2014-08-10 13:24.27 |
Ha volna humorérzékem, akkor nem zavarnának a chaplini jelenetek (pl.: a disznókergetés). Igazán nem is zavartak, csak néztem hülyén, mikor történik már valami. Néhány jelenetet leszámítva azonban nagyszerű életképek részesévé válhattam. Számtalan gondolat, életérzés és persze vidámság is jutott ebből a filmből. A kor szelleme nagyszerűen átjön a látottakban. Az egyszerű falusi élet is kínál izgalmakat, meglepetéseket, vidámságot, drámát, egyebeket és persze néhány gondolat, sugallat nem csak az ott élők, hanem mindannyiunk számára tanulsággal szolgálhat. |
2014-08-10 12:59.01 |
jav.: nem sorozat, csak felszabdalták.:) |
2014-08-10 12:50.20 |
Néhány éve a kezembe akadt Dougal Dixon és John Adams Vad Jövő című könyve, mely számomra izgalmas és különleges, érdekes találgatásokat sejtetett bolygónk távoli jövőjéről és az ott, abban a korban élő szerves életformák evolúciójáról. Ez a téma számomra vonzó és érdekes, különleges, hogy mit hoz a jövő bolygónk, naprendszerünk sorsát illetően. Egy kicsit unalmasnak találom, hogy általában a természettudományos vagy csillagászattal kapcsolatos dokumentumfilmek azt ecsetelik, mi lesz majd, mikor napunk vörös óriássá duzzad és mi emberek, hová menekülünk akkor. Röhejesnek és butaságnak tartom, hogy évmilliárdok múlva is az lenne az emberiség legégetőbb kérdése, hol telepedjen meg, ahol majd biztonságban érzi magát. Optimista hozzáállás, hogy évmilliárdokban gondolkodnak gondolkodóink, viszont pesszimista, hogy nem képesek (vagy inkább nem akarnak, mert nem annyira eladható a nagyközönség előtt és inkább háttérbe szorítják a "réteg"-nézőket) viszonyítani jelen korunk akár csak ötvenéves technológiai fejlődésünkhöz. Ezer év is már túl sok, hogy választ kapjunk ezekre a kérdésekre, nemhogy négy-öt milliárd év, mégis ilyen eszetlen dolgokat hallunk nálunk jóval eszesebbektől, csak, hogy felkeltsék a nagyérdemű minimális érdeklődését a témát illetően. Az élet az emberek után az én "hitem" szerint nem négy-öt milliárd év utáni időszak, de persze nem annyi, mint a hirtelen eltűnés, kihalás. Azonban viszont érdekesnek találom a gondolatot, mi lenne bolygónkkal az ember hirtelen eltűnése után. Kicsit unalmasnak tűnhet, hogy epizódról epizódra azt látjuk, hol hajtanak ki a rügyek és hol hullik szét a beton. Számomra mégis izgalmasabb, érdekfeszítőbb, mint néhány ezzel a témával kapcsolatos mozi sci-fi. Kikapcsolódást és szórakozást nyújtott amellett is ez a sorozat, hogy a téma nem új keletű és mondjuk nem mélyül el részletesebben a későbbi földtörténeti korok változásaiban. Nem ecseteli azok evolúciós szakaszait. Egyszerűen csak annyit mutat, amit bárki megért anélkül, hogy túlmagyarázná a természetes folyamatokat. Mi történne bolygónkkal, ha hirtelen eltűnnénk. Nem rossz sorozat. |
2014-08-09 21:22.20 |
Bakker! Mennyire figyelmetlen vagyok, pedig ezekről is milyen eszmecseréket folytathatnánk pont pont pont :) |
2014-08-09 21:07.32 |
[link] |
2014-08-09 03:26.23 |
Gyerekkorom sci-fi video home system gyűjteményének egyike volt ez a film, mely akkoriban a Halál Pókjai címet viselte. Számomra a Gyilkos Robotok abban az időben még szórakoztatónak tűnt. A történet nem lett volna rossz, ám a kivitelezés nem csak mai szemmel silány. A cselekményt hiteltelenné teszi nem kevés jelenet, mely még vígjátéknak is közhelyes. Ilyen volt például (Spoiler!) amikor leszerelték a mezőgazdasági robotot, konkrétan, amikor rávetették magukat a csúf, szocreál masinára. A látvány nemhogy megelőzte volna az akkori időket, de még a hetvenes évek jó néhány sci-fi alkotásával sem volt képes tartani a lépést. Jóval korábban megjelent filmekben különb díszleteket, eszközöket, fegyvereket, robotokat láthattunk (a fickó célkövető fegyverét még az akkoriban, a játékboltok polcain nem ritkán előforduló, villódzó Shockwave pisztollyal is kiválthatták volna). Nálam sajnos a kellemes nosztalgia elmaradt. Nem hasonlítanám én sem a mai nagy, de még a szerény költségvetésű filmekhez sem. Az a baj, hogy e tekintetben több évtizedig visszanyúlhatnánk. Én már azzal is beértem volna, hogy mondjuk az 1972-es Silent Running szintjét eléri díszletek, effektek, operatőri munka, rendezés terén, mert a pénznél sokszor többet ér a fantázia, az ötlet. Itt úgy látom, hogy mindennel szerényen gazdálkodtak. A színészi felhozatal számomra lesújtó a film mondanivalóját, komolyságát illetően. A színészi játék drámaian ront a film komolyságán. Na igen, Hókuszpókot meg cicus nélkül sem lehetett nem felismerni. A Terminator filmhez annyiban valóban hasonlít, hogy itt is a robotok a gonosz koboldmakik. Realitását tekintve még talán közelibb is lenne korunkhoz, mint a klasszikus film, ha a történetre koncentrálunk, ám nemcsak látványban, kidolgozottságban, hanem komolyságát tekintve is felülmúlja a kult akció-mozi, de szerintem az összehasonlítás a dátumon és a műfajon kívül nem igazán lényeges. Engem a filmzene sem nyűgözött le. Nem hallottam olyan témákat, melyek akár, ha csak két hangból is állnak, annyira fülbemászóak lettek volna, mint például az a téma, amit az említett, másik robotos műben hallhattunk. Kár érte, mert a sztori még akár aktuális is lehetne a közeljövőt érintve, ugyanis jelenlegi technológiai szintünkhöz képest a mai háztartások többsége igencsak elavult. Az automatizáció effajta elgondolása mindennapi életünk szerves része lehet és persze előfordulhat még az is, hogy ilyen-olyan érdekből, elgondolásból még talán ellenünk is fordíthatják azt. Nálam a kettes osztályzat átgondolt, persze megértem azokat is, akik a mai felhozatal mellett szívesen nosztalgiáznak korai sci-fi alkotásokkal. Én mondjuk biztosan nem ezt a filmet ajánlanám, legfeljebb csak megemlíteném, hogy ilyen is van. Remélem, a kettes osztályzatot már nem torpedóval díjazod, Alexis!;) |