Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Briliáns válás - RTL Három, 06:20 |
Bajnokszív - Film+, 06:30 |
A karácsony bűvöletében - 2 év múlva - Film4, 06:50 |
Aniára várva - Filmbox Extra HD, 07:00 |
A halál 50 órája - AMC, 07:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Michael Pena (49) |
Penelope Ann Miller (61) |
William B. Davis (87) |
Patrick Dempsey (59) |
Trevor Rabin (71) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Mindenütt férfi |
Paolo Sorrentino |
2014-08-10 15:15.32 |
Cinkes, de ő szinte eszembe sem jutott.:)) |
2014-08-10 15:11.19 |
A "különlegességet" illetően nem feltétlen értek egyet, ugyanis minden egyes történet lehet sajátos, de attól maga a film, még nem lesz különleges. Az elfelejtett film, legalább is, amit példának hoztam fel, egészen más témát dolgoz fel. Köze sincs ehhez a filmhez. Azonban maga a történet pont az, amiről te is írtál, hogy még nem látott ugyanolyat a néző. Igazán azt sem tartom filmes értelemben különlegesnek, bár nem is magasztalják, mint ahogyan a Hetediket, pedig abban például Danny Aiello-t, mint színészt, a maga drámai szerepében sokkal többre méltatok, mint például ebben a filmben bármely színészt. Lehet, te nem tapasztaltad, de engem sokan kérdeztek a filmről, amikor még nem láttam és számtalan filmes és egyéb fórumon találkoztam a filmmel vagy annak említésével. Én a műfajon belül sem gondolom tökéletesnek. Azzal egyetértek, nem elsődleges szempont, hogy korszakalkotó legyen. Példaként hoztam fel, mert én nem találtam különlegesnek az adott történet ellenére sem.:) |
2014-08-10 14:42.11 |
Ha feleslegesnek érzed a konstruktív vitát, akkor valóban hanyagoljuk, (úgyis sajna mennem kell melóba) de ha mégis meggondolnád magad, akkor majd visszatérhetünk rá.:) |
2014-08-10 14:30.45 |
Kihagytam Freeman-t, csak, hogy veszítsen még egy kicsit az értékéből.:)) |
2014-08-10 14:28.55 |
Szerintem is nagyon jó film a Hetedik. Arra viszont kíváncsi lennék, mitől különlegesség. A 29-ik Utca sem átlagos, ha a film témáját vesszük alapul. Mivel Anthony LaPaglia és nem Brad Pitt vagy Kevin Spacey virítanak a filmvásznon, ezért legfeljebb csak a Movie24-en akadhatunk rá. Nem volt a film mögött hírverés, megasztár kollekció, ezért csak úgymond átlagos filmek közé sorolhatjuk. Ha a híres mozifilmek közt akad olyan, mely valóban minőséget képvisel, azt rögtön a csillagos egekbe magasztalják. Szerintem jó film, de én nem érzem, hogy zseniális lenne, mert nincs benne semmi, amitől valóban különleges vagy korszakalkotó lenne. Egyszerűen csak jó film ismert sztárokkal, nagyszerű marketinggel. |
2014-08-10 13:24.27 |
Ha volna humorérzékem, akkor nem zavarnának a chaplini jelenetek (pl.: a disznókergetés). Igazán nem is zavartak, csak néztem hülyén, mikor történik már valami. Néhány jelenetet leszámítva azonban nagyszerű életképek részesévé válhattam. Számtalan gondolat, életérzés és persze vidámság is jutott ebből a filmből. A kor szelleme nagyszerűen átjön a látottakban. Az egyszerű falusi élet is kínál izgalmakat, meglepetéseket, vidámságot, drámát, egyebeket és persze néhány gondolat, sugallat nem csak az ott élők, hanem mindannyiunk számára tanulsággal szolgálhat. |
2014-08-10 12:59.01 |
jav.: nem sorozat, csak felszabdalták.:) |
2014-08-10 12:50.20 |
Néhány éve a kezembe akadt Dougal Dixon és John Adams Vad Jövő című könyve, mely számomra izgalmas és különleges, érdekes találgatásokat sejtetett bolygónk távoli jövőjéről és az ott, abban a korban élő szerves életformák evolúciójáról. Ez a téma számomra vonzó és érdekes, különleges, hogy mit hoz a jövő bolygónk, naprendszerünk sorsát illetően. Egy kicsit unalmasnak találom, hogy általában a természettudományos vagy csillagászattal kapcsolatos dokumentumfilmek azt ecsetelik, mi lesz majd, mikor napunk vörös óriássá duzzad és mi emberek, hová menekülünk akkor. Röhejesnek és butaságnak tartom, hogy évmilliárdok múlva is az lenne az emberiség legégetőbb kérdése, hol telepedjen meg, ahol majd biztonságban érzi magát. Optimista hozzáállás, hogy évmilliárdokban gondolkodnak gondolkodóink, viszont pesszimista, hogy nem képesek (vagy inkább nem akarnak, mert nem annyira eladható a nagyközönség előtt és inkább háttérbe szorítják a "réteg"-nézőket) viszonyítani jelen korunk akár csak ötvenéves technológiai fejlődésünkhöz. Ezer év is már túl sok, hogy választ kapjunk ezekre a kérdésekre, nemhogy négy-öt milliárd év, mégis ilyen eszetlen dolgokat hallunk nálunk jóval eszesebbektől, csak, hogy felkeltsék a nagyérdemű minimális érdeklődését a témát illetően. Az élet az emberek után az én "hitem" szerint nem négy-öt milliárd év utáni időszak, de persze nem annyi, mint a hirtelen eltűnés, kihalás. Azonban viszont érdekesnek találom a gondolatot, mi lenne bolygónkkal az ember hirtelen eltűnése után. Kicsit unalmasnak tűnhet, hogy epizódról epizódra azt látjuk, hol hajtanak ki a rügyek és hol hullik szét a beton. Számomra mégis izgalmasabb, érdekfeszítőbb, mint néhány ezzel a témával kapcsolatos mozi sci-fi. Kikapcsolódást és szórakozást nyújtott amellett is ez a sorozat, hogy a téma nem új keletű és mondjuk nem mélyül el részletesebben a későbbi földtörténeti korok változásaiban. Nem ecseteli azok evolúciós szakaszait. Egyszerűen csak annyit mutat, amit bárki megért anélkül, hogy túlmagyarázná a természetes folyamatokat. Mi történne bolygónkkal, ha hirtelen eltűnnénk. Nem rossz sorozat. |
2014-08-09 21:22.20 |
Bakker! Mennyire figyelmetlen vagyok, pedig ezekről is milyen eszmecseréket folytathatnánk pont pont pont :) |
2014-08-09 21:07.32 |
[link] |
2014-08-09 03:26.23 |
Gyerekkorom sci-fi video home system gyűjteményének egyike volt ez a film, mely akkoriban a Halál Pókjai címet viselte. Számomra a Gyilkos Robotok abban az időben még szórakoztatónak tűnt. A történet nem lett volna rossz, ám a kivitelezés nem csak mai szemmel silány. A cselekményt hiteltelenné teszi nem kevés jelenet, mely még vígjátéknak is közhelyes. Ilyen volt például (Spoiler!) amikor leszerelték a mezőgazdasági robotot, konkrétan, amikor rávetették magukat a csúf, szocreál masinára. A látvány nemhogy megelőzte volna az akkori időket, de még a hetvenes évek jó néhány sci-fi alkotásával sem volt képes tartani a lépést. Jóval korábban megjelent filmekben különb díszleteket, eszközöket, fegyvereket, robotokat láthattunk (a fickó célkövető fegyverét még az akkoriban, a játékboltok polcain nem ritkán előforduló, villódzó Shockwave pisztollyal is kiválthatták volna). Nálam sajnos a kellemes nosztalgia elmaradt. Nem hasonlítanám én sem a mai nagy, de még a szerény költségvetésű filmekhez sem. Az a baj, hogy e tekintetben több évtizedig visszanyúlhatnánk. Én már azzal is beértem volna, hogy mondjuk az 1972-es Silent Running szintjét eléri díszletek, effektek, operatőri munka, rendezés terén, mert a pénznél sokszor többet ér a fantázia, az ötlet. Itt úgy látom, hogy mindennel szerényen gazdálkodtak. A színészi felhozatal számomra lesújtó a film mondanivalóját, komolyságát illetően. A színészi játék drámaian ront a film komolyságán. Na igen, Hókuszpókot meg cicus nélkül sem lehetett nem felismerni. A Terminator filmhez annyiban valóban hasonlít, hogy itt is a robotok a gonosz koboldmakik. Realitását tekintve még talán közelibb is lenne korunkhoz, mint a klasszikus film, ha a történetre koncentrálunk, ám nemcsak látványban, kidolgozottságban, hanem komolyságát tekintve is felülmúlja a kult akció-mozi, de szerintem az összehasonlítás a dátumon és a műfajon kívül nem igazán lényeges. Engem a filmzene sem nyűgözött le. Nem hallottam olyan témákat, melyek akár, ha csak két hangból is állnak, annyira fülbemászóak lettek volna, mint például az a téma, amit az említett, másik robotos műben hallhattunk. Kár érte, mert a sztori még akár aktuális is lehetne a közeljövőt érintve, ugyanis jelenlegi technológiai szintünkhöz képest a mai háztartások többsége igencsak elavult. Az automatizáció effajta elgondolása mindennapi életünk szerves része lehet és persze előfordulhat még az is, hogy ilyen-olyan érdekből, elgondolásból még talán ellenünk is fordíthatják azt. Nálam a kettes osztályzat átgondolt, persze megértem azokat is, akik a mai felhozatal mellett szívesen nosztalgiáznak korai sci-fi alkotásokkal. Én mondjuk biztosan nem ezt a filmet ajánlanám, legfeljebb csak megemlíteném, hogy ilyen is van. Remélem, a kettes osztályzatot már nem torpedóval díjazod, Alexis!;) |
2014-08-09 03:12.07 |
Csak eszembe jutott, hogy vannak, akikkel anyázások, egyéb családtagok gyalázása, a másik fél becsmérlése és oldalakon keresztül történő személyeskedések nélkül is egész jól el lehet vitatkozni még a különbözőségek ellenére is.:) |
2014-08-07 19:54.45 |
Dr.HannibalLecter, Kritikus, Count Inferno, John Ryder. Velük egész jól elbeszélgettem, vitatkoztam. Nem olyan műmájerek, mint itt sokan. |
2014-08-06 22:07.27 |
Aftermath - Whisper Of A Dream (1994)
http://www.youtube.com/watch?v=vOeV7KZjeP8 |
2014-08-06 21:52.49 |
Fear Of God - White Door 1991
Stílus : Alternatív, dark, autentikus metal http://www.youtube.com/watch?v=gNruvQkRf4U Dawn Crosby 1963 - 1996 (RIP) [link] Fear of God - Betrayed 1991 http://www.youtube.com/watch?v=m7FaqJI52sU |
2014-08-06 21:45.50 |
Remélem, ez eléggé hetero zene Elvis számára is!:))
http://www.youtube.com/watch?v=4emWZBSEIQY |
2014-08-06 21:18.07 |
Portal - Costumed In Grace
http://www.youtube.com/watch?v=aAIjHseXNXk |
2014-08-06 21:16.56 |
http://www.youtube.com/watch?v=zRIbf6JqkNc :) |
2014-08-06 19:22.52 |
Szerintem ne ragozzuk ezt tovább! Még a 88-as Miszter is értékelné. Én nem láttam jelét a megbánásnak, de lehet, igazad van. Valóban az ő dolguk, ezért is fura, hogy ez egy nyilvános fórumon ért célt. |
2014-08-06 19:19.39 |
Az nem a voodoo volt, ha az oldalad szúrt.:)) |
2014-08-06 19:17.16 |
Jó étvágyat! Egyetek boldogan! Addig jó, míg nem látja az asszony, hogyan gyepáltad volna azért, mert nem azt tette, amit éppen szerettél volna. Addig ő is jó étvággyal eszik, remélhetőleg! Nem is tudom, ki most itt a legnagyobb "ökör". Ehhez is jó étvágyat, csak a hallal óvatosan vagy a punccsal, ha netán sz*r kerül a tálba.:) Nevess rajtunk és légy vidám, addig legalább senkit nem akarsz szétütni és legalább a nők is biztonságban érezhetik magukat.:)) |
2014-08-06 19:08.30 |
Amit nem látni fórumon, a voodoo babát, mely totálkáros, a golden sports-ra feltett összes kiló bicepszre, a full lerohanás a legmodernebb fegyverekkel plusz extrém terraformálással.:) Közben csak úgy teszek, mintha nyugodt lennék.:)) |
2014-08-06 19:01.00 |
Ezt nevezed te "picit ingerültebb"-nek? Mi lenne, ha komolyabb dologról lenne szó? A hirtelen felindulást még meg értem, mivel én sem vagyok e téren kakukktojás. Írtam például ide is nem keveset, miket nem gondoltam át, amiket szívesen töröltetnék.:) Szó sincs erőszakról??? Olvass már vissza egy egészen keveset, ne kelljen már idézgetnem!:) |
2014-08-06 18:03.05 |
Tény, hogy ez a hozzászólásod eléggé balul sült el és már csak azért is, mert ezzel nem mások együttérzését (remélhetőleg a többségét biztosan nem) váltottad ki, hanem csak saját magad járattad le ezzel. Azt, hogy mit érdemelnél, a malenkij robot utáni kaját vagy egy jó nagy picsán rúgást az asszonytól, hogy egy nyilvános fórumon aláztad le mindenki előtt azzal, hogy te majd jól odab*szol neki, szerintem ezután te nem kaját érdemelnél, hanem inkább magánzárkát. A látottak, olvasottak alapján persze egyértelműen nem lehet ítélkezni, de az tény, hogy ezzel nem fogsz senkinél sem bevágódni, mert az indulat csak pillanatnyi, azonban amiket utána írtál mentegetőzés címén, az már csak hab a tortán. |
2014-08-06 17:54.47 |
Nagyon jó kérdést vettettél fel azzal, mi számít művészfilmnek vagy milyen műveket sorolhatunk fel ennek kapcsán. Számomra Az Élet Nyomában legalább annyira művészfilm, mint mondjuk Godard némely alkotása. Összehasonlításként néhány gondolat : A történet helyett egyértelműen a mondanivalón van a hangsúly, lásd mondjuk akár csak a Weekend című (számomra is csúcs) alkotást. A két film stílusa egészen más, ám mégis nagyon sok hasonlóságot találhatunk mindkettőben. A párbeszédek a szereplők érzésein, a világhoz való viszonyukon kívül írók, költők, filozófusok gondolatain keresztül szemléltetik világunk. Mindkét film generációs életérzés. Ábrázolásmódjukban is művészi eszközöket használnak a kiégett ócskavastemetőtől a hullámzó álomig. Millió dolgot lehetne írni mindkét filmről, hogy miben hasonlítanak vagy különböznek, de legyen még más is. Például az Előzés. Ezt is lehetne boncolgatni, mi a tipikus és a nem tipikus művészfilm kategória. Gondolom, ez alatt a művészi kifejezőeszközök mennyiségét érted. Például a Lost Highway közelebb áll ehhez a stílushoz, mint mondjuk a Donnie Darko vagy a Mr. Nobody. Dino Risi filmjének zárójelenete azért feltette a fullstopot vagy inkább a kérdőjelet?:) Azért vetettem fel ezeket a kérdéseket, mert nem vagyok egy filmguru, hát még művészfilm értő! Egyébként még megemlíthetnénk itt Bergman, Tarkovszkij, Truffaut vagy akár Jarmusch, Cronenberg néhány alkotását, de még sorolhatnánk a neveket az USA-tól egészen Kitano-ig, azaz Japánig. Rolf De Heer filmjeiről azt gondolom, hogy először is, nehéz őket beszerezni.:) Két filmjét láttam eddig. Azok alapján szerintem említést érdemelnek ebben a topikban illetve a rövid felsorolásban. |
2014-08-06 17:42.17 |
"Éhes emberrel nem jó szórakozni". Az őskőkorszaki ember nagyszerű példája. Éhes vagyok! Szétcsapok mindenkit! Hol a kaja!!! Leütlek téged is, ha nincs igazam! Én nem értem meg ezt a fajta indulatot. |
2014-08-05 12:13.51 |
Egy sci-fi nem lehet "komolynak szánt" film?:) |
2014-08-05 11:24.50 |
Amúgy nem is vicces, csak elképzeltem, mikor rászólnak a színésznőre, vegyen vissza, mert ő nem érhet Ripley nyomába, mivel még meg sem született. Ezért inkább igyekszik kevésbé megkedveltetni magát a nézőkkel és felhagy az üldözéssel is.:) Szerintem a tetovált lány színészi játékával nem volt baj. Én nem éreztem gyengének, bár Weaver nyomába tényleg nem ér így sem meg úgy sem. Ripley belőlem már az első alien-es bemutatkozásakor rokonszenvet, szimpátiát váltott ki ellenben Shaw-val, aki ha nem is gyengén játszott, de mindenképp rideg és kevésbé emocionális karakter. |
2014-08-04 21:47.53 |
Csodálkozom, hogy egy filmes oldalon ennyire értékelik sokan, hogy valaki egy művész filmekkel kapcsolatos topikot nyit. Én mindenképp jó ötletnek tartom. A művészfilmek távol állnak tőlem, mert engem már az is zsibbaszt olykor, ha csak kilépek a kapun és szembesülök az emberi lét csodáival, melyeket most inkább nem definiálnék.
Kedvenceim közül néhány : Weekend - Godard szerintem legnagyszerűbb alkotása, mely rávilágít arra a korra, életérzésre , mely máig is aktuális. A Vakond - Útkeresés, Alejandro Jodorowsky legzseniálisabb alkotása. Baraka - A világok arca a mi világunk tökéletes audiovizuális élménye. Feltörő Színek - Nem egy világmegváltó, ám különleges és autentikus hatású alkotás, mely számomra a hangok és a zene által mindenképp említést érdemel (szeretek én is hangmintákkal kísérletezni:)). Az Élet Nyomában - Linklater talán egyetlen olyan műve (még elfogultságom ellenére is túlszárnyalja a Dick-féle Scanner Darkly-t:)), ami túllép bizonyos korlátokon és szabadjára engedi az emberi elmét, mint szenvedő alanyt, mely nem találja helyét a világban, mely miközben tájékozódik, egyre elveszettebbé válik abban a dzsungelben, mely maga az élet. Ébredés nélküli örök álom. |
2014-08-04 21:14.52 |
Számomra egyáltalán nem tűnt "parasztvakításnak" ez a film annak ellenére sem, hogy valóban vannak olyan mozzanatai, melyek inkább töltelékek vagy hatásvadász elemek. A szélerőművekkel vagy az alternatív energiaforrásokkal (melyek közül konkrétan csak a szélerőmű szerepelt inkább, a többiről csak halovány említésre emlékszem) kapcsolatosan elhangzott a filmben is, hogy nem megoldásként, alternatívaként szerepelnek, hanem kiegészítésként. Mindegy, hogy a tag ebből akart gazdagodni vagy sem, a lényeg azon van, hogy még mindig környezet barát ellenben az atomenergiával vagy a fosszilis tüzelőanyagokkal szemben satöbbi. Sokak számára unalmas, hogy mindig előkerül a kőolaj, ha környezetvédelemről, grínpíszről és egyéb már megszokott környezettudatosságról, blabláról van szó. Számomra nem unalmas a téma, már csak azért sem, mert valóban a kőolaj modern világunk egyik legmeghatározóbb ásványi terméke. Szinte mindenhol ott van. Még ott is előfordul, ahol nem is gondolnánk.:) Én nem vagyok annyira pesszimista, mint amit a film sugall, bár azzal mindenképp egyetértek, hogy feleslegesen égetjük el. Amit a legjobban hiányoltam, hogy kevés szó esett arról a problémáról, mely a legnagyobb környezetromboló tényező. A TÚLNÉPESEDÉS. Világunkban kell lennie egy termelő, szaporodó, ám a külső körülmények által szabályzott, de részben természetesnek tűnő szelekció által pusztuló termelő rétegnek és kell lennie egy magasabb életszínvonal által fogyasztásra alkalmas társadalomnak. A film ahelyett, hogy kitért volna a miértekre vagy inkább kicsit jobban belemerült volna azokba a folyamatokba, melyek lehetővé tették azt, ami a film által sugallt apokalipszist jelentette fajunk számára, ahelyett hülye és közhelyes példákkal mutogatott ide-oda. Felmerült például a légi közlekedés, mely súlyos környezetromboló hatást vált ki. Nem repülök, mert szennyezem a környezetem, de számolni már nem tudok (hey, hey hey, hey stoopid). Sokkal jobb, ha azt a bizonyos távot inkább személygépkocsival teszem meg. Megveszem a benzin vagy hibrid járgányt és elindulok oda, ahová a repülő csúnya kerozint bocsát a légkörbe. Jobban teszi minden utas, ha inkább autóval megy, hogy csökkentse a káros anyag kibocsátást. Senki ne üljön repülőre, de vonatra se! Mindenki üljön autóba! A másik téma, amit nagyon szeretek, az a spóroljunk, takarékoskodjunk. Nyomorogjunk 7 milliárdan, ahelyett, hogy ötszázmillióan kiváltságosan élhetnénk. Tudjuk, Európa is öregszik. Az itthoni népességpolitika sem szól másról, minthogy csinálj gyereket, legyünk jó sokan, magyarok. Az NDK akkori szintje a minimum? Kell a termelő erő, a dolgozó nép, a munkaalapú társadalom eszköze. Még mindig olcsóbbak a robotoknál. Nem számít, hogy jelenlegi technológiai fejlettségünk lehetővé tenné a szegénység és a nyomor végleges felszámolását. Nem kell, mert még mindig az az elsődleges célja az embernek, hogy az egyik magasabb legyen a másiknál és ezek a centiméterek generációk, emberéletek életminőségét határozzák meg. A film maga mindenképp tanulságos és olyan globális problémákra hívja fel a figyelmet, melyeken érdemes elgondolkodni. |