Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Menedék - Filmbox Premium, 15:05 |
A bűnös - Paramount Network, 15:05 |
A randiguru - AMC, 15:15 |
Végszükség - Film+, 16:10 |
Midway - Mozi+, 16:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dougray Scott (59) |
Mark L. Lester (78) |
Peter Facinelli (51) |
Garcelle Beauvais (58) |
Tamsin Egerton (36) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Rap,Hiphop |
Kati és a vadmacska - Keresem |
Tippjáték (Foci) |
Kaja-pia topik, avagy: ki mit szeret enni-inni? |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Csodálatos fiú |
Cailey Fleming |
2014-05-09 01:50.06 |
Egy kis off. : Az INF szerződés óta sok minden változott, bár nem feltétlen pozitív irányba. Vigaszra adó ok, hogy R.R.-ek szerencsére egyenlőre nem tartózkodnak olyan pozíciókban vélhetőleg, melyek minket is veszélyeztetnének (a szobor azért a tájékozottabbak számára kissé zavarba ejtő - BP., mint korábbi célpont). |
2014-05-09 01:29.52 |
jav.: A Fonalak a legjobb, legerősebb és leghatásosabb film, amit valaha láttam ebben a témában. Az érzelgősebb Testamentum és a komikus Dr. Strangelove vagy a Miracle, Mile, de még a When the Wind Blows-on sem tudok derülni, amikor mondjuk a Fonalak-ra gondolok, hiszen az is csak egy könnyed (de még mennyire) stílus (figyelembe véve a jelenlegi, már korlátozott nukleáris arzenált). |
2014-05-09 01:15.48 |
Nem rossz film. Gondolkodtam azon, melyik filmhez firkáljak valamit. Végül erre esett a választás, ugyanis kilóg abból a sorból, melyeket mostanában néztem vagy régebben láttam. Annyiban mindenképp, hogy ebben a stílusban ez nem egy poszt-apokaliptikus, poszt-nukleáris dráma, hanem egy azt megelőző thriller, mely inkább művészfilm hatású, ellenben számos hasonló témájú alkotással. Spoiler! A történetről és a cselekményről : A telefonhívás után persze adott volt a hölgy a kávézóban, aki szuper kapcsolatai által rögtön meg tudta erősíteni a hírt vagy annak lehetőségének esélyét (ha valaki hasonlóképp jár, csak ugorjon be valamelyik büfébe és keressen valakit, aki mobilon majd tárcsázza mondjuk a védelmi minisztériumot vagy a hadászati nukleáris erők egy magas rangú beosztottját!:)). A pánik már-már Grand Theft Auto-t is megszégyenítő erőszakhullámban csúcsosodott ki, amit inkább komikusnak tartottam, mint elrettentőnek.:) Nekem bejött ez a film, bár nem sorolnám a legjobbak közé. The War Game (1965), Másnap (The Day After 1983), Ne Várd A Csodát! (Miracle Mile 1989) témájú filmek közül nálam a Fonalak (Threads 1984) a stílus legerősebb alkotása. A Fonalak lerobbantja az arcokról a kételyeket azzal szemben, amit elképzelni sem tudnak sokan, azt, mit jelent egy atomháború és milyen következményekkel jár (30 évvel ezelőtt!!). A Testamentum érzelgőssége vagy a Dr. Strangelove komikussága a témát illetően a Fonalak-ban már nem annyira humoros. Ez a film számomra éppen ezért közepes, mert annak ellenére, hogy szórakoztató és kellemes pillanatokat szerez a néző számára, mint humor, mint szórakoztatás és mondanivaló szempontjából, én úgy érzem, kevésbé veszi komolyan azt a fajta fenyegetettséget, melyet a film körbejárt. |
2014-05-09 00:13.50 |
jav.: illetve több.:) |
2014-05-09 00:08.57 |
Mitől durva, ha valakinek nem tetszik és két csillagot ad rá? Én ugyanezt írhatnám az ötös osztályzatra. Nálam a filmzene 5 csillag, a filmzene és maga a film átlaga kijönne egy hármasra, de röhejes lenne ezután átlagot számolni, ezért én is durván osztályoznék.:) A Prometheus története, teremtéselmélete őseinkkel, a szürke, kopasz izomállatokkal véleményem szerint a sci-fi irodalom legalja az első rész alapján. Nem tudom, mit fognak ebből kihozni a folytatásban, ezért csak erre a filmre hagyatkozhatok. Elképzelhető, hogy a hibákból tanulva még jó is lehet. Filmes szempontokat tekintve szintén nagyon gyenge sci-fi és azonkívül, hogy itt sem mutat semmi újat, hemzseg a hibáktól. Megértem azokat, akik az alien filmek után húzzák a szájukat. Nekem sem tetszene, ha mondjuk a Thing című klasszikusból készítenének egy megmagyarázós filmet, melyben egy ősi civilizáció, a teremtők, ki akarják pusztítani az emberiséget rejtélyes okokból, ezért összedobnak egy biofegyvert, berakják a csészealjba és leb.sszák a Földre, hogy kiirtsák a homo erectust vagy neandervölgyi embert, csak arra nem számítottak, hogy jégbe fagy és majd az okos ember fogja kiásni. Gondolkodhatunk majd, hogy az arcramászó dolog vagy a fülbemászó, tenyérbemászó vagy az őstulok a rejtvény kulcsa. Én meg közben butulok. Ridley Scott egy nagyszerű rendező, ezt nem is kell ecsetelni, bár nem értem, hogy jutott el idáig az első alien mozi után. Lucas is a THX1138 rendezői változatban átváltoztatta a kisegeret digitális skorpiószerű szörnnyé, mert az jobb. Miért vagy mitől jobb? Jobb és kész! Számomra attól sem lesz jobb egy film, ki a rendező. Egy korábbi fórumozó hozzászólásával (többel is) nagyon egyet tudok érteni. Az a bosszantó, hogy még nem is egy igénytelen filmről van szó. Mégis annyira összecsapottnak tűnik. Azért az elég gáz, hogy majd a folytatások fognak választ adni számtalan logikátlannak tűnő eseményre. Gondolom, ezeket is megmagyarázzák majd, miért veszik le a tudósok a szkafandert, mert ha a levegőt be lehet lélegezni, már biztonságos is. No virus! Lehet piknikezni is. A szerencsétlen felderítők megijednek és inkább tipliznek. Azt sem ismerik, merre az előre meg a hátra, nem tudják hol mentek be. A többiek vajon hogy találtak ki? Ezekre is lesz majd logikus magyarázat a következő részekben? Az meg már szóra sem érdemes, hogy a Star Wars előzményfilmekből tanulva, kicsit odafigyelhettek volna az eszközökre, kellékekre is (csak egy kicsit kell kockának lenni, hogy ne legyen minden gömb) mert a majd száz évvel későbbi batár méretű mozgásérzékelő detektor, vagy a mentőkabint átfésülő felderítő robot méretei a felderítők szuperszeméhez képest jócskán túlteljesítenek. Méreteknél maradva a teremtőből kibújó idegen ruhának használta a teremtőt? Elég nagynak tűnt, de persze ezt egészen biztos, hogy megmagyarázzák a későbbiekben, mitől bújt ki ugyanakkora (még élő) testből szinte ugyanakkora lény. Nem sorolom tovább, végezetül, számomra ha egy történet semmi újdonsággal, különlegességgel nem szolgál, akkor azért előfordul, hogy jól szórakozom rajta. Itt még a karakterek sem voltak szórakoztatóak, legfeljebb negatív értelemben. Nem is lenne értelme egyiket sem Ripleyhez vagy Hickshez, netán Bishophoz hasonlítani szimpátia terén vagy humoros, szórakoztató szereplőt keresni, mint Vasquez vagy Hudson. Hozzám egyik szereplő sem került közel, de még olyan sem volt, akire azt mondtam volna, hogy dögölj már meg, mint mondjuk Burke, vagy ott van a harmadik rész, melynek szerintem hangulatán kívül egy másik erőssége a szereplők jellemében rejlik, Aaron (85-ös:)), Boogs ("Azt lehet mondani hogy szar. Nem Isten ellen való.":)) Dillon, de még Eric a szakács is, aki tényleg csak díszlet volt. A Prometheusban sztár lehetett volna. Szereplők, karakterek tekintetében is alulmarad a négy alien filmmel szemben. Történet, logika, cselekmény, karakterek tekintetében ez a film messze alulmarad bármelyik alien mozival szemben (tudjuk, ez nem az, csak előzményfilm:)).
Én nem találom durvának azt, ha valaki öt csillagot ad rá, ugyanis sokan kifejtették, miért olyan nagyszerű ez a film. Ugyanúgy a két csillagon sem akadok ki, mivel az én véleményemhez közelebb álló értékelés, csak eggyel kevesebb.:) |
2014-05-08 23:35.08 |
Adok egy filmet.:) A Scanner Darkly (Kamera Által Homályosan). Lehet ízekre szedni.;) |
2014-05-08 23:33.10 |
Szerintem ez a történet arról szól, hogy kell a pénz. Valamiből gyártani kell a lóvét. Ez már nem a Ridley-féle paranoia a multikkal, cégekkel szemben, hanem csupán a pénzről szól. Nem is a pénzről, hanem a még több pénzről. Háttérbe szorult az egyéni ötlet, elgondolás. Egyszerűbb volt hozzányúlni valamihez, amiről biztos lehetett a csóka, ez sokakat érdekel majd. Az Alien. Az alien filmek, az alien mítosz. 1979-ben napvilágot látott egy olyan film, mely felforgatta a sci-fi és a horror világát. Egy olyan filmet láthattunk, melyben a kozmosz, a végtelen űr, a számunkra eddig ismeretlen világ megmutatta azt az arcát, mely számunkra idegen volt, mely kiszolgáltatottságot és félelmet ébresztett bennünk, borzongunk tőle. A történet folytatódott, majd eljutott egy pontig. Addig a pontig, amit már csak egy hajszál választ el egy szappanoperától. Hol van a félelem, a kiszolgáltatottság érzése? Mitől félünk? Mire vagyunk kíváncsiak? A dermesztő, fagyos, félelmet keltő űr helyett számunkra már csak az elmélkedés jutott. Ki volt az ősapánk vagy ősanyánk? Mr. Teremtő vagy Ms. Arcramászó? Alien trutyi és Daniken mítosz. Számomra a második alien film volt a legemlékezetesebb és legkiválóbb (mondhatjuk így: epizód), ugyanis abból, amit az első rész kínált, a második még hozzátett valamit, ami a sci-fi (nem csak filmes) műfajban egyedülálló volt (számtalan sci-fi művet, filmet készítőt és regényírót egyaránt megérintett ez a film). Manapság is sok sci-fi akciófilmmel találkozhatunk, melyek visszavezethetők egy bizonyos filmre, mint ötletgazdára. Az Aliens-re. Persze a második részben is találunk filmes (átvett) ötleteket, melyekkel korábban már találkozhattunk kevésbé ismert alkotásokban. Mindezek ellenére egy olyan film született, mely megőrizte elődje minden pozitívumát és tovább bővítette annak mozgásterét, történetét, akár mondanivalóját is. Sajnos a második rész után jött a lejtő, jött a kötelező befejezés, majd az alien romantika és végül, de nem utolsósorban az előzmény, mely mindent felülírt, ami az alien filmek világát jellemezte. Azt az érzést, mely a műfajban a legelső volt abban, hogy vizuálisan is elénk tárt egy olyasfajta félelmet, melyet addig csak elképzelhettünk, amíg nem láttunk vagy láthattunk a saját szemünkkel, lerombolta egy buta és ostoba sci-fit imitáló, tudományos-fantasztikus bugyuta magyarázatokkal szolgáló darab. Azért gondolom, hogy lerombolta, mert hiába különítem el az első két alien filmet, a hozzájuk kapcsolódó folytatások és az előzményfilm lerombolja azt a hatást és az első két filmből is csak azt fogja a néző felé közvetíteni, hogy vannak az idegenek és a mi teremtőink és ez így és ez meg úgy van. Pont a lényeg veszett ki az alien mítoszból. A világmindenség, a végtelen űrrel szembeni kiszolgáltatottság és az önmagunkkal vagy az irányítóinkkal való szembenézés. Az alien elsősorban érzelmi síkon az elsővel machinált és ért célt. Azzal az érzéssel, ami odakint, a végtelen űrben várhatott ránk. Az ismeretlennel, mely félelmet és szorongást, kiszolgáltatottságot és gyengeséget ébresztett bennünk addig, amíg nem szoktunk hozzá. A végtelenség, a világegyetem számunkra ismeretlen és a földi élettől eltérő életformái, az ember helye és szerepe ebben a történetben már csak bohózat. Ez a sztori már csak azokat érinti meg, akik inkább arra kíváncsiak, mit eszelt ki a rendező vagy forgatókönyvíró, hogy izgalmassá tegye számukra ezt a sztorit. Olyan ez, mint egy szappanopera. Felépítenek egy világot. Mindent megmagyaráznak és próbálnak némi izgalmat, feszültséget teremteni, hogy el tudják adni azt, ami márkanév alatt fut. A minőség persze mindegy, elég a márkajelzés. Ez itt az Alien. Nem az, mert ez egy előzményfilm, aminek nincs köze az alien filmekhez, csak annyi, hogy az egész film az alien filmekre és azok történetére támaszkodik, ugyanis anélkül eladhatatlan lenne ez az egész katyvasz. Számomra ez olyan, mint a Blade Runner 6, melyben kiderül, hogy a replikánsok valójában ősmagyarok és korábban léteztek, mint maga az emberiség, mivel ők már urai voltak a Milky Way-nek akkor, amikor az emberiség még tervben sem volt. Csak sajnos a zsidók és a kommunisták kreáltak evolúciót meg hasonló baromságokat. Valójában Isten a teremtő, aki magyar és persze a kopasz, izomagyú teremtők léteztek, kik szintén magyarok voltak és megteremtettek minket. Sajnos köztük elő-előfordult egy-két zsidó és néger alien illetve azok az arcramászók, akik mindezt cáfolják.:) |
2014-05-08 21:55.42 |
Az! Gyors válasz. Gratula! |
2014-05-08 21:52.32 |
- Na idefigyelj, próbáljuk meg tisztázni, jó?! Nem értem, persze lehet, hogy egy kicsit beszívtam. Szóval, hogy vagyok jópofa?! Bohócnak nézel, vagy mi a fene?! Talán elszórakoztatlak?! Azért vagyok itt, hogy megnevettesselek ?! Nem értem, mit értesz azon, hogy jópofa?!! – Hát csak, tudod, az, ahogyan mesélsz. – Ne nem én nem tudom, te mondtad. Honnan tudnám?! Te mondtad, hogy jópofa vagyok. Tessék megmagyarázni, hogy érted! Mi a fene az, amitől jópofának találsz bennem! Halljam, mondd meg, mi olyan jópofa?! |
2014-05-08 21:46.06 |
"Miért vittek magukkal egy olyan beszari biológust, akit nem is érdekel egy többezer éves létforma levágott fejű teteme? Azért vitték magukkal, hogy legyen a hajón egy biológus. A 2000 éve halott dolgok egyébként főleg a régészek, és nem a biológusok szakterülete, jó reggelt."
Láttuk a "halott dolgokat", ezért a magyarázónak is "jó reggelt" (persze egyértelmű, hogy nem kell biológus, mivel tudhatják előre, ide csak régészek kellenek, mivel itt minden halott - jó reggelt).:) Egy ilyen nagyszabású és ilyen jelentőséggel bíró felfedezés miatt csak azért viszik magukkal, hogy legyen. Gratula!:) Annyi logikátlansággal nézünk szembe, hogy ezt nem lehet azzal sem magyarázni, hogy csak a cég egyik valakije, mert a monitor mögül is bármelyik hétköznapi gyapotszedő azt mondhatja erre az eszement expedícióra, hogy ugyan már, "jó reggelt".:) "nem a legnagyobb gonddal válogatja meg a legénység tagjait" – Láthattuk, hogy trógereket gyűjtött össze (lásd.: jaj, én félek, felderítő vagyok, de nem tudom, merre a jobb és a bal?).:) "az utazás önmagában is kockázatos lehet, és legyen is szó bármennyi pénzről, 4 év elszáll az ember életéből" – Ez meg milyen magyarázat? Ennyi erővel felvehettek volna a Nostromo-ra például afgán menekülteket is akár. "arról nem is beszélve, hogy aki dolgozott már multinál tudja, hogy a kedves kollégák nagy része dilettáns a multis szektorban" – Lehet ezt még ragozni tovább. Szerintem hangyákat vagy pókokat kellett volna magukkal vinni. Az összehasonlítás is remek egy Auchan-nal vagy egy Tesco-val. Mindegy, ki tölti fel áruval az üzletet vagy ki vesz részt egy olyan küldetésben, mely az emberiség életének egyik legjelentősebb lépcsőfoka. Minél tovább olvasom, annál jobban befordulok, ezért egyenlőre ennyi.:) |
2014-05-08 20:49.50 |
"A templom azonban atmoszférát generál magának, és amikor erre rájönnek a spirális teremben, Ford, a hajóorvos, aki végig elemző eszközöket szorongat, elmondja, hogy a levegő nemcsak hogy tökéletesen alkalmas emberi légzésre, de "tisztább, mint a Föld levegője".
Erre rájönnek a spirális teremben? Miből jönnek rá (Ja, mert elemző eszközöket szorongat a kezében, melyek megmagyarázzák, mint ahogyan azt meg egy másik magyarázat fogja megmagyarázni, hogy azok elemző eszközök voltak és így volt kitalálva:))? Szánalmas, hogy mindent megmagyaráznak, ami logikátlan vagy hibádzik ebben a filmben. A rajongók meg csak bólogatnak, hogy igen, mi sejtettük, mert a Prometheus nem az értetlenkedők, hanem a magasabb, már-már teremtő iq-val rendelkezők számára készült. Nem egy Godard-féle Alphaville és persze Verne vagy P. K. Dick sem ér a trutyimagyarázó sci-fi közelébe.:) Az Őrület Határán című háborús filmben azért láttunk egy (asszem) 87 vagy 89-ben gyártott Moresby-t, mert egy téridő kapun keresztül véletlenül átjutott egy pacific-osztályú járőrhajó a második világháborúba és persze nem azért, mert olcsóbb volt így a film és még nem is hibáztak, csak tudták, hogy ezt nem mindenki veszi észre (Kicsit erős az összehasonlítás a komolyságot illetően.). |
2014-05-08 20:26.54 |
jav. : Nem csodálkozom.:)) |
2014-05-08 20:25.52 |
Lemagyarázzák a csillagokat az égről (Te jó ég, és ezt még komolyan is veszik sci-fi berkekben is sokan!). Egyszerű az alapanyag. Látványos mozit kell csinálni sok pénzből, az értelmet, logikát meg majd elküldik recept formában. Akiknek ellenérzésük van ezzel szemben, azok természetesen a buták táborát erősítik. Még jó, hogy hozzáférhetőek a valóban értelmes és mondanivalóval is bíró sci-fi alkotások neten is akár. Ezek után nem is csodálom mondjuk a szcientológia térhódításán.:) |
2014-05-07 23:47.23 |
"Miért sírsz, fekete hajú szépségem? Minden, ami jön, el is múlik majd. Ne sírj! Minden, ami jön, el is múlik majd. Még akkor is, ha panaszod szava az égig ér..." |
2014-05-07 23:46.26 |
Dune - The Prophecy
http://www.youtube.com/watch?v=Q044GQgSDL4 |
2014-05-07 23:44.43 |
Miracle, Mile - Running Out Of Time
http://www.youtube.com/watch?v=XfWBgSjQfhE Black Hawk Down - Synchrotone http://www.youtube.com/watch?v=jTDEdt-AAqQ Straight Story - Laurens Walking http://www.youtube.com/watch?v=xk8Y-XxaAog Der Baader Meinhof Komplex http://www.youtube.com/watch?v=VAQhPf6ENxY Twin Peaks - Dance Of The Dream Man http://www.youtube.com/watch?v=vKBRyNNW3u0 |
2014-05-03 01:38.03 |
Her - Dimensions
http://www.youtube.com/watch?v=d1QwoFf6vyg Auf Der Anderen Seite - Ben Seni Sevdugumi http://www.youtube.com/watch?v=A9ino_Omp5s The Holy Mountain – Starfish http://www.youtube.com/watch?v=9fOqn4hqrXY Requiem For A Dream - Summer Dreams http://www.youtube.com/watch?v=aGPj7XQWM2M Children Of Dune – Summon The Worms http://www.youtube.com/watch?v=mtcnt_VkvGU |
2014-05-02 21:39.59 |
A film giga csalódás számomra, de a filmzene egész jó. Ezt a dalt széthallgattam http://www.youtube.com/watch?v=qNaL6lzxV2c , pedig eléggé minimalista, a hangulata mégis magával ragadó (elmélkedős, esetleg még szexelős is, kinek mi...:))) |
2014-05-02 02:18.24 |
A film a kínai népi felszabadító és a nemzeti hadsereg katonáinak összecsapásával kezdődik vagyis rögtön a polgárháborúval. A város bevétele után a bánya biztosítása is a nemzeti hadsereg elleni harcot mutatja be (ha megfigyelted az amcsi tankokat, láthattad rajtuk a fehér kuomintang napocskát) és természetesen Kínában játszódik. A filmből talán félóra az (felderítők), amit koreai területen láthatunk (na ott már fehér csillagocskát látsz az ellenséges tankon:)). |
2014-05-02 02:16.13 |
Kínai polgárháború, de köszi a filmmel kapcsolatos emlékeztetőt!:) Rögtön javítok is, mivel kihagytam a "negyed" szót, vagyis azt akartam írni, hogy majdnem egy negyed évszázados kínai polgárháborúnak eme rövid szakasza... |
2014-05-02 02:14.07 |
Igen, de valljuk be, nem szerencsés a tűzvonalban sétálni leengedett géppuskával zombiként a golyózáporral szemben! Egyébként nem rossz film, csak jó néhány bakit elkövettek, melyek közül néhányat a kérdések topikban is megemlítettem. |
2014-05-01 05:41.28 |
Te mit tettél volna egy ilyen "sima" állásinterjún?Na?:) |
2014-05-01 05:36.49 |
Spoiler! Mivel egyszerűbb a labdás játék, mint a korábbi pszichológiai tesztek? Miért kellett volna bővebben, szájbarágósan bemutatni a nő érzéseit, hiszen sejthette a néző vagy ha mégsem, akkor meg miért ne gondolkozzon rajta? Az Enrique-megtörős jelenetet meddig kellett volna húzni, hiszen ez egy állásinterjú? Kíváncsi lettél volna a valódi érzelmeire, mert amit láttunk, hogy fél, össze van zavarodva, azzal küzd, hogy feladja erkölcsi tartását azért, hogy ezzel a cég számára meggyőzőbb legyen és mindezt egy nagyszerű színészi alakításnak köszönhetően szavak nélkül is le lehetett olvasni a karakter arcáról, ezek nem voltak valódi érzelmek? Gondolom, nem arra voltál kíváncsi, mit csinál, miután elhagyta a termet és hazament. Nem hinném, hogy bármit a színészeknek róhatnánk fel. Mindegyik karakter külön-külön egyéniség volt és amennyire kibontakozhattak azalatt a kevés idő alatt, amennyi jutott számukra egy állásinterjún, abból éppen eleget tudhattunk meg róluk. Az ebédes jelenetnek is volt értelme, de miért baj, ha egy kicsit a néző is gondolkodik? Az, hogy a többiek már eleve el voltak utasítva, valószínűleg hazugság lehetett, mivel ha figyeltél, észrevehetted ugyanannál a jelenetnél, hogy a nő hazudik, ugyanis a másik interjú alanynak is szinte ugyanazt mondja a "tégla". Ebből következően sem volt értelmetlen az interjú, hiszen az alanyok alkalmatlansága nem az önéletrajz alapján dőlt el és persze (sajnos) van realitása kétféle értelemben is. "Monche és a beépített emberünk" kiválóan hozták azt, amit a filmben töltött szerepük megkívánt. Valóban több volt, mint idegesítő, a jelentkezők számára bizonyára, engem viszont lenyűgöztek, természetesen, mint filmbeli karakterek. Ami számodra a "Legenda vagyok", az másnak mondjuk lehet akár egy filmben látott beszélgetés témájára való utalás illetve az azzal kapcsolatos párhuzam a történések közt. Egy állás megszerzése érdekében nemcsak egymásnak idegen, hanem egymáshoz közeli embereket is képes egymás ellen hangolni, sőt akár még elválasztani is az a fajta "módszer", melyet a filmben láthattunk vagyis a rendező ugyanazt üzeni, mint a film egészével, csak még jobban nyomatékosítja azt, ami az interjún történt és ami a valóságban is sajnos elő-előfordulhat. Ezenkívül még jó néhány gondolat, utalás elhangzott a filmben, melyek a film üzenetei. A karakterek elhibázottsága alatt mit értesz? Én nem láttam a filmben egyetlen elhibázott karaktert sem.
Világos, hogy nem tud mindenki azonosulni a filmmel. Engem csupán azok a dolgok érdekelnek, hogy mitől "zagyva katyvasz" és hol, milyen lényeges dolgok vesznek el a filmben illetve az aprólékos munka hiányát te miben látod. |
2014-04-30 18:33.28 |
Történelmi filmek esetében nálam sem a mozi minősége az elsődleges szempont. A brit alkotások zömében még mindig elsikamikálják a történelmi múlttal való szembenézést, önkritikát szemben mondjuk német kollégáikkal. Ha a sztori egésze fikció lett volna, akkor másképp gondolnék rá, így viszont véleményem szerint sajnos csak annyi marad meg a nézőkben, legalább is sokakban, hogy ezek az afrikai diktátorok mennyire elvadult állatok. Hatalomra kerülésük körülményei és Afrika jelenlegi állapotának legfőbb okai viszont tabunak számítanak a filmvásznon a moziközönség előtt. Ami viszont mindenképp pozitívum, hogy a mű hatására sokan utána olvasnak és azután még részinformációk alapján is sejthetik, hogy azért van itt még egy s más, ami érdekes és szintén elgondolkodtató és persze megrázó, megdöbbentő lehet nem csak a diktátor személyével kapcsolatosan. Nagyszerű alkotás, ám roppant felületes. Nálam közepes, mert számomra hiába volt izgalmas és szórakoztató, mindezek ellenére hatalmas űrt éreztem a történelmi hátteret illetően annak ellenére is, hogy ez nem dokumentum vagy ismeretterjesztő film, hanem egy hibrid (történelmi és fikció) mű. |
2014-04-30 18:01.46 |
Nagyon jó film és a hozzászólások is építő jellegűek (a 33-as kivételével). Off.: Én a szembenézéssel kapcsolatosan különválasztanám az önmagunkkal való szembenézést, mint a más nemzetekkel szembeni bűnöket. A szocializmusban szembenéztünk az azt megelőző rendszer bűneivel, mint ahogyan mostanság a rendszerváltás előtti időket láthatjuk más megvilágításban, mely korábban szinte elképzelhetetlen volt. Képesek vagyunk még azzal a rendszerrel is szembenézni, amelyben élünk. Például dokumentum film készült a rendszerváltás utáni kirabolt hazánkról a közismert tábor ismert figurái által, persze a saját embereiket (akik szintén érintettek voltak, persze ők még a filmet is támogatták) kihagyták a buliból. A szembenézésen van még mit csiszolgatni. Történelmet és bocsánatkérést illetően mindenki bocsánatot kérhetne a másik féltől (az említett szerbektől például Európa népei közül sokan bocsánatot kérhetnének és nem feltétlen csak a huszadik századi sérelmeik miatt (és persze ők is a múltban vagy akár a közelmúltban elkövetett bűneikért). Csak megjegyzésnek, hogy államfők részéről mindkét oldalon történtek korábban ilyen gesztusok. Bocsánatkérést bármilyen politikai, gazdasági feltételként kikövetelni egyáltalán nem szerencsés, mivel éppen ezzel veszítené el valódi jelentőségét. Visszatérve a filmre, ez a film nem bocsánatkérés vagy az áldozatokkal szembeni megbánás vagy szembenézés, hanem az akkori rendszert (szocializmust) megelőző hatalom és az azt kiszolgálók, a megtorlásokban résztvevő személyek bemutatása illetve a rendszerrel és azt azt kiszolgálókkal szembeni kritika, melyben különböző emberek tetteit és persze hazugságait kísérhettük figyelemmel. Olyan személyekről szól ez a történet, akik nem csak parancsot teljesítettek, hanem a megtorlásban aktívan részt vettek. |
2014-04-30 17:55.30 |
Nem ismerem igazán a "Capella - Heavy Metalt" és bár sokféle stílust különíthetünk el a metal műfajon belül, abban mindenképp egyetértek, hogy az igazi, tradicionális, klasszikus heavy metal a hagyományos hangszerelésre épül (dob, basszus, gitárok).
http://www.youtube.com/watch?v=f5oiuW7pIMg Ha metal műfajról van szó, akkor sok minden eszünkbe juthat, de ha nekem például valaki megemlíti ezt az elnevezést, hogy heavy metal, akkor természetesen ilyen bandák jutnak eszembe, mint a Judas Priest, az Iron Maiden, a Rage, az Accept és még sorolhatnám.:) |
2014-04-26 21:56.37 |
Az!:) |
2014-04-26 21:51.49 |
De nem ám. Csodálatra méltó, ahogyan játszik és az is, amit. |
2014-04-26 21:34.52 |
Nagyszerű az Enya, de most vééégreee (!!!) itt van az, ami idevaló, ebbe a topikba.:)) Komplex, kompromisszumoktól mentes, technikás, progresszív thrash, matek metal.:) Nálam már most az év legnagyszerűbb lemeze és itt van rögtön két kedvenc dal is :))) :
Mekong Delta - Hindsight Bias http://www.youtube.com/watch?v=t7EQmg3G2T8 Mekong Delta - Inside The Outside Of The Inside http://www.youtube.com/watch?v=HTwARqrcn_w |
2014-04-26 18:36.17 |
"A kommunista hatalmak áldozatait 40-50 millióra becsülik" – Jóval többre, bár számadatokat tekintve vitatható, akárcsak az általad említett kiirtott amerikai őslakosok száma. "Kínában 1 milliárddal többen is élhetnének napjainkban." – Ezt kifejthetnéd bővebben. Tényleg érdekelne.
Az általad felsorolt példák és a korábbi hozzászólásaid után megtudható, hogy erősen nemzeti érzelmű a beállítottságod. Felesleges lenne szétoffolni ezért a topikot, de én nem láttam tőled egyetlen nemzeti érzelemre utaló gondolatot sem. Te ebben a filmben és mindegyikben, amik a náci Németországot vagy a zsidóságot említik, a sulykolást látod. Aki többet vagy inkább mást is lát annál, mint amit te, az "szentimentális birka", mert esetleg például az abban a korban élt hétköznapi emberek szerencsétlenségét, kilátástalanságát látja. Ha ennyire frusztrálnak ezek a filmek vagy érzékeny vagy rájuk, akkor miért mozifilmeket nézel, hiszen az általad említett palesztin sorsokról is vannak nagyon jó alkotások (meglepő, de még izraeli filmeket is találsz köztük). Egység és rend illetve erős központi hatalom. Ha fellapozod a töri könyved, volt már részünk mindegyikben ilyen-olyan formában és persze senki sem úgy akarta elképzelni, ahogyan azt a másik tette korábban. Biztosan jobb lenne ennél a szörnyűséges és kegyetlen, poszt-apokaliptikus nyugati-típusú liberális demokráciánál. |