Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Badman - A nagyon sötét lovag - Paramount Network, 17:10 |
A Hídember - Direct One, 17:40 |
A Pentagon titkai - Filmbox, 17:40 |
Az éhezők viadala: A kiválasztott - 1. rész - AMC, 17:40 |
Hunter Killer küldetés - Film+, 18:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dougray Scott (59) |
Mark L. Lester (78) |
Peter Facinelli (51) |
Garcelle Beauvais (58) |
Tamsin Egerton (36) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Hiányzó filmek a Filmkatalógusról! |
Into the White - Vélemények |
Tommy Boy - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A nagy kék jelzés |
Bruce Lee |
2014-07-02 23:57.28 |
Kedvelem a családi, vasárnap délutáni agysejteket pihentető filmeket, de ez a mű kritikán aluli. Elképesztő, hogyan lehet ennyire sablonos és ötlettelen filmet manapság megjelentetni. Szinte minden, ami már százszor lejárt magnószalag ebben a műfajban, visszapörgetnek a műben. Hihetetlen, mennyire giccses, kiszámítható és bugyuta. A történet már milliószor megrágott, a cselekmény...arról inkább csak néhány példát említenék : Spoiler! Feleslegesen írtam persze, mert szerintem mindenki látott már ilyet és a film maga is csupa-csupa spoiler. Két gyermek és egy kutyuli átkelnek a folyón. A fatörzsön először a blöki, majd a kis srác sétál át. Mielőtt a kislány is elindulna, belép a nagyon komolyságos zene. Vajon most mi fog történni? Erre a mostanság Windows 8 ismeretekkel születő gyermekek már lazán nyomnának egy uninstall-t illetve egy x-et, hogy a lomtár tartalmát növeljék. A kutya ellohol segítségért, kicselezi a farkasokat. Ők nem tudnak akkorát ugrani és különben is, buta állatok, ugyanis jobbra vagy balra már nehéz lett volna irányt váltaniuk toporgás helyett, hogy folytassák az üldözést. A szülők viszont fel tudtak menni ugyanoda, de még a hegytetőre is négykerekűvel. Nyilván a logika nem szempont, mivel gyermekeknek készült elsősorban és számukra inkább a szórakoztatás volt az elsődleges szempontja a filmnek. Azonban a kiscserkész mutatványokból még tanulhatott is volna egy-két dolgot a lurkó, ha mondjuk mutatnak is valamit és nem vagdossák közben darabokra a jeleneteket. Én azt mondtam volna, fiam, gyere, nyomjuk inkább az Unreal Tournament-et, mert lehet, még abból is többet tanulsz és apu sem fogja shotgunnal szétrobbantani a monitort. A film készítőit beállítjuk bot-oknak és adok előnyt. Ha valaki egy kellemes hétvégi ifjúsági, családi kalandfilmre vágyna, az talál bőven mindenfélét-fajtát, jót, közepeset, rosszat tucatszám. Ez a film nálam a harmadik halmazba tartozik és annak is a legalját erősíti leszámítva azt a néhány, de tényleg csak néhány nagyszerű felvételt a varázslatosan szép környezetről illetve a csodás négylábút és persze a szintén figyelemre is méltó anyukát. |
2014-07-02 23:49.49 |
Folyt. köv.: Spoiler! A film egy folyamatos útkeresés, melyben bizonyos utalásokat fedezhetünk fel különféle kultúrákkal kapcsolatosan. A szimbólumokhoz visszatérve a kutyáknak nyilván semmi köze a ghoulokhoz, bár én az őrületet nem tudtam igazán hová kapcsolni azonkívül, hogy gazdájuk a lelketlenséggel hozta összefüggésbe személyiségüket. A kaotikus hangulat számomra felidéz olyan vallási, mitológiai történeteket is, melyek nem kapcsolhatók egyértelműen a műhöz. A film első felében az első négy próba viszont már egyértelműbb utalás például néhány keleti vallásra illetve azok tanaira. A film második felében már találkozhatunk egyértelműbb szimbólumokkal jelekkel, melyek alapján már sejthetjük, mire utalnak (például a falu, az a bizonyos "szekta"). Különféle utalások a cselekményben is fel-feltűnnek és el lehet őket szintén vonatoztatni a filmbéli eseményektől, mint ahogyan a párbeszédekben rejlő filozófiai témákat, gondolatokat. A Vakond egy kegyetlen, provokatív, erőszakos, kaotikus, misztikus eastern-western akció-kaland és még sok egyéb jelzővel felruházható zseniális művészfilm, bár bizonyára vannak, akik számára egyszerűen csak beteg vagy morbid filmalkotás. Néhányan felteszik azokat a kérdéseket, melyekkel én is szeretek gyakran előhozakodni, hogy ilyen nincs, a valóság egészen más, de mivel ez egy szürrealista alkotás, sokadszorra írom, hogy ez egy művészfilm, ezért nem hinném, hogy ez lenne, amitől a film kevésbé élvezhető, értelmezhető vagy emészthető. Persze, biztosan vannak olyan műértők, akik a közönséges halandóknál jóval többet értenek meg belőle, mint azok, akiket egyszerűen csak magával ragadott ez a film és némi elmélkedésre, filozofálgatásra ösztönzött. Engem lenyűgözött mondanivalójával, képi világával, hangulatával annak ellenére is, hogy jó néhány dolog számomra megfejtetlen rejtvény maradt. Talán az egyik legnagyszerűbb művészfilm, amivel valaha találkoztam. Korának egyik legkiemelkedőbb alkotása. |
2014-06-29 18:48.02 |
Szerintem a sznobizmus közelebb áll ahhoz, hogy valaki a pride mozgalmak és nem a látottak alapján ítél meg egy művet, mint az, hogy mondjuk ez a film tetszik valakinek vagy sem. Más dolog egy film felett ítéletet mondani és megint más azok felett, akiknek tetszik. Én ezzel a dologgal kapcsolatban azért óvatosabban fogalmaznék.:) |
2014-06-29 17:11.42 |
Nem vagy egyedül. Én így vagyok például az Eminem díjakkal.:) |
2014-06-29 17:08.53 |
...amiket kihagytam és nem említettem, azok például a nevető, vihorászó ghoulok. Vicces, mókás bár valakinek inkább idegesítő nevetésük valójában kín. Számomra mulatságosak voltak.:) A sok szimbólum közül ők a legszórakoztatóbbak. |
2014-06-29 15:27.23 |
Csak gyalogos, de tényleg nincs mit!:) Nem volt nehéz dolgom, ugyanis megvolt anno VHS-en, majd azután, hogy láttam, mit keresel, rögtön eszembe jutott a film, legalább is annak néhány részlete, mint például amikor befut a hajó, de a tojglik által sem volt nehéz kiguglizni, melyik az a bizonyos film. Még egyszer nincs mit!:) |
2014-06-29 15:09.29 |
Ezen szerintem felesleges lenne vitáznunk, melyikünk nem tud olvasni. Egyetértek azzal, hogy ez tényleg túlságosan magasröptű szöveg volt ahelyett, hogy a b*zmegezésnél maradtam volna inkább.:) A filmnézés, mint hobbi sem jön le innét, a filmkatalógusról, inkább a mások alázása hobbi kerül előtérbe, de inkább nem szólok semmit sem, mert még a végén tényleg a "magasröptű" hozzászólások miatt kell égnie néhány fórumozónak és nem a mindenki eláztatása, becsmérlése miatt. A hobbit is azért említettem, mivel korábban én is foglalatoskodtam vele és arra gondoltam, értelmesebb, mint azzal tölteni az időt, hogy másokat alázzak egy nyilvános fórumon, de ezért is írtam a fogadást, mivel sejtettem, hogy jön majd a frappáns, semmitmondó válasz, majd a folytatás arról, ki az, akit még nem beszélt ki Wellington részletesebben. Nem gondolom, hogy a többiek nagypofájúak lennének. Nyilván ők is ki vannak akadva azon, amiket ide irkálsz (ha így nem magasröptű, akkor : ideszarsz). |
2014-06-29 14:42.21 |
jav.: művészfilmeknek helyett -et.:) |
2014-06-29 14:41.21 |
A művészfilmeknek három csoportba fogom most besorolni. Az első, amikor annyi mindent szeretne közölni az alkotó, hogy az egy alkotásba már csak jelek, jelképek, szimbólumok és utalások formájában férnek bele. A második, amikor egyértelmű, konkrét kifejezőeszközökkel is érthetővé tehető a mondanivaló, ám a "mester" szeretné, hogy ne csak lássunk, érezzünk is, de ne csak addig, amíg a film kockái alatt merengünk. A harmadik, amikor a filmes agyhuszár nem képes kibontakozni vagy inkább kibontakoztatni művének lényegét és ezért össze-vissza kutyul, ahelyett, hogy inkább egyértelmű kinyilatkoztatást tenne a film által és nem ilyen-olyan utalásokat erre meg arra, főleg, amikor az "amivel" még ő is hadilábon áll. Később meg majd kinyilatkoztat, hogy ezzel meg azzal csak a közönség reakciójára volt kíváncsi, mert ő már előre sejtette, ahol nincs mondandó, oda majd a néző gyárt valamit. Nyilván a művészeteket fel lehet fogni akár pszichológiai tesztként is, bár szerintem pont a lényege semmisül meg, ha valaki azért készít művészfilmet, hogy az arra szakosodó közönséget próbálja magához csalogatni. A csoportosítás nyilván nem komplex, csak azért próbáltam egy kicsit egyszerűsíteni, hogy be tudjam illeszteni ezt a filmet valamely halmazba. Számomra A Vakond az első kategóriát képviseli annak ellenére is, hogy a rendező nagy arcú kinyilatkoztatást tett művével kapcsolatban. Ezt a művet értelmezni, elemezni olyan, mint amikor a skólában verset próbálunk megmagyarázni, amihez persze fontos volt, hogy ismerjük a költő önéletrajzát, a történelmi, társadalmi, politikai és egyéb körülményeit, el tudjuk helyezni térben és időben, sőt, meg tudjuk adni a pontos koordinátákat, mint északi szélesség, nyugati hosszúság. Nem butaság persze, ugyanis olykor felfedi valódi arcát a képmutató angyal, de az őszinte démon sem szeretne elbújni a nyilvánosság elől. Előfordul még az is, hogy a jelzők felcserélődnek, melyek azonban ritka példák emberi mivoltunk "megcsúfolására". Jodorowsky saját filmjéről alkotott véleményével lehet egyetérteni vagy sem, számomra sejtet némi infót arról a személyről, aki őszinte kinyilatkoztatást tett. Én nem értek egyet azzal, hogy korlátolt, aki szerint A Vakond korlátolt és azzal sem, hogy aki "nagy", aszerint a film is az. A film számomra viszont mindenképp "nagy", de persze nem azért, mert ezt a rendező mondja és ettől én majd naggyá válok, éretté, mert én megértem, mi lakozott éppen akkor az ő agyában, hanem azért tartom nagynak, mert elgondolkodtatott akkor, amikor először láttam és még mindig olyan dolgokon agyalok a filmmel kapcsolatosan, melyeknek talán köze sincs a filmhez. Amikor valaki még csak "valaki", addig csupán embernek érzi magát elvonatkoztatott értelemben, amikor viszont már a "valaki" meglátása, hite szerint túlszárnyalja önmagát, onnantól istenséggé válik mindaddig, amíg a felfelé vezető úton halad. A csodák azonban addig tartanak, amíg az orosz rulett könnyített változata nem öli meg a gyermeket. Mivel nem sikerül minden, ami valakit naggyá tehet, jön a bűnbak keresés, mert elhagyott bennünket, akiben hittünk. Az új kezdet nyilván innentől a vezeklés lesz, mert ezzel nyugtatjuk lelkünk. A szó is inkább csak saját lelkiismeretünk sebein való gyógyírt, tapaszt jelenti, mert egy újabb út lehet, ha már az első nem jött be egészen úgy, ahogyan azt megálmodtuk. A megbánás önmagunk gyógyulása azután a kudarc után, hogy nem lehettünk szuperhősök, igazi bálványok, akit istenként tisztelnek. A dicsfény elvakította volna a lelkiismeret fogalmának értékét. Így viszont végre ismét önmagára talált a lélek, bár egy újabb kudarc után ismét előtörtek az ösztönök, a tanítások feletti érzések. A hullám viszont véget vet annak, ami az ösztönökből fakadó kielégülést jelentette, így megint visszatértünk oda, ahol már egyszer megvilágosodtunk. A teljes megsemmisülés okozhat csak megtisztulást. Én nem érzem nagyobbnak magam és kisebbnek sem azáltal, hogy hogyan ítélek meg egy alkotást, mit értek meg belőle vagy mit nem. Engem ez a mű egyszerűen csak elgondolkodtatott és szórakoztatott. Sajnos ködös emlékeim vannak erről a műről, mivel eléggé feledékeny vagyok, ezért biztosan újra meg fogom nézni és talán más gondolatok fognak megfogalmazódni bennem a filmmel kapcsolatosan. Amire emlékszem, hogy ez a film egyszerűen csak az emberről szólt, arról a valakiről, aki itt él ezen a planétán, csak mélyebben próbálja bemutatni azt az alkotó, amit esetleg nem láthat az, aki nem ide tartozik és azok, akik igen, csak őket éppen nem érint meg, mert számukra talán nem fontos, mit látnak a tükörben a formákon és színeken kívül. A Vakond egy groteszk, szürrealista szatirikus, hátborzongató és megbotránkoztató vagy inkább az álszent konzervativizmustól elforduló mű, ugyanis más az, amit elvárunk a környező világtól, mint amit a gondolatainkban, érzéseinkben, vágyainkban felfedezünk annak ellenére is, hogy valójában mindannyian valami egyensúlyt keresünk, valami megbékélést, összhangot világunkkal, valami mégis csak abban az értelemben konzervatív, hogy az emberi értékeket előtérbe helyező világot keresünk, amiben persze mi, emberek és azon belül egyéniségek, elrejtőzhetünk. Ez a film zseniális! Akik nem így gondolják, azoknak lehet, hogy a cselekményen, történéseken kívül a szimbólumok, jelképek, utalások nem elegendőek ahhoz, hogy felfedezzék a film valódi értékét, ami persze nyilván érthető is, mivel ebben a műben nem a logikus és ésszerű magyarázatok sokasága jellemző, hanem inkább a művészi utalások, melyekbe akármit belegondolhat a néző. Engem ez a film azonkívül, hogy elgondolkodtatott, szórakoztatott is. Kíváncsi voltam, hogy a film főhőse hogyan fog felülkerekedni a négyeken és mi lesz majd a végkimenetele a vezeklésnek. Nyilván az ilyen és hasonló filmek megbotránkoztatnak sokakat, mert látni benne ezt-azt, mint például vért, erőszakot, nőt nővel:) és egyéb szörnyűségeket. Korábban ez biztosan a fertőt jelentette, pedig akkortájt sem volt jobb az ember, legfeljebb a rendszer volt álszentebb és képmutatóbb. A Vakond egy nagyszerű film és már nem csak éjféli mozi, mert akárki akármit mond is a modern demokratikus nyugati világról, azt nem vitathatja, hogy az ember nem teljesedhet ki jobban, nyíltabban a világ felé, mint korábban. A fertő-nek nevezett ezt és azt persze nem az ilyen alkotásoknak róhatjuk fel, mert ezek őszintébbek voltak, mint amit manapság látunk, amikor elég csak egy gombot megnyomnunk a tv készüléken, mert mostanság például az extremitásnak már semmiféle jelentést nem tulajdonítunk, hiszen annyira természetes, hogy már nem is csodálkozunk rajta. Vagyis ez a mű néhány évtized távlatával már koránt sem szélsőséges. A szélsőség jelen időben jobban szórakoztat, mint a mögötte rejlő felismerés vagy a tudatosság miértje. Azért hoztam fel példaként, ha netán valaki számára ez vágná ki a biztosítékot a filmmel kapcsolatosan és nem az, hogy tényleg, én vagy te vagy ő van ott, akivel többségünk azonosulhatna és nem csak szimpátia alapján. A tested nem érzi a fájdalmat, de a lelked igen és képes a tested által befolyásolt becsapott lélek nélkül is ismét bűnbe esni például a bosszú által, mely koránt sem egyértelműen jó vagy rossz, ugyanis a szánalom, a részvét, együttérzés felülkerekedhet a célokon. A vég nem csak kizárólag valakinek, hanem valaminek a halálát is jelentheti és persze egy új kezdet eljövetelét is, mint ahogyan az utolsó képsorokból láthattuk. A remény végezetlenül továbbállt. |
2014-06-28 11:42.02 |
Jól emléxel! Ő viszont legfeljebb csak inni fog (b'orgia nála kilőve).:) Igen, ez a Kedves Ellenségem (Enemy Mine). Gratula!:) |
2014-06-28 11:18.26 |
Pedig ez nem is annyira ismeretlen.:) Van benne egy pikkelyes humanoid és egy ismertebb színész:), akik majd jól összebarátkoznak, miután kivitatkozták magukat.:) |
2014-06-28 11:15.44 |
Csak Emylio-t szekáltam egy kicsikét:) vagy már megint (Chris-esen) benéztem valamit?:) |
2014-06-28 11:14.34 |
Szerintem igen, bár nem hinném, hogy na majd most jól el is gondolkodik rajta (Kár, hogy nem lehet fogadni rá!).:) |
2014-06-28 02:56.36 |
jav.: rossz indulat helyett rosszindulat (összetett szó).:) |
2014-06-28 02:54.04 |
Olvastam a repülésszeretetedről (Őrjárat topik). Most komolyan! Viccen kívül! Miért nem építesz inkább maketteket? Hidd el, kreatívabb foglalatosság, minthogy másokat ócsárolsz szabadidődben! Szerintem felnéznél magadra, ha látnád, mit alkottál és közben téged sem néznének le. Hidd el, több értelme van, mint amit itt produkálsz és ezt most nem rossz indulatból írom! |
2014-06-28 02:41.39 |
Nem borgia, hanem orgia. Asztaq...Fel kell írnom! Hol a poénfüzet?! Bocs, de ezt nem bírtam kihagyni!:) |
2014-06-28 02:40.46 |
Tévedtem. 44 percig.:( |
2014-06-28 02:38.43 |
No, most asztán jól megasszontad nékije! Ezek után már biztosan nem lesz kedve filmkatra írni (vagy öt percig).:) |
2014-06-28 01:40.13 |
Ghost In The Shell - Floating Museum
http://www.youtube.com/watch?v=8R2ZVOslAVE |
2014-06-28 01:38.51 |
A színészekről nem is írtam. Ejnye!:)
[link] |
2014-06-28 00:28.07 |
Végre! Már azt hittem, a stílus kiveszőfélben van. Hol vannak mostanság olyan filmek, mint a Videodrome, Blade Runner, Strange Days, Ghost In The Shell?! Még a számítógépes játékok világában sem találkozhattunk a Deus Ex óta egy valamirevaló, épkézláb cyberpunk sci-fivel. A Gép szerencsére megtörte ezt a csendet. Sajnos a történet, a mondanivaló annyira egyszerű, hogy nem enged továbblépni a kliséken, sablonokon. Nem tud újat mutatni vagy mondani. Persze nem is egyszerű dolog, ha jobban belegondolunk, mert milyen cél vezérelne minket a mesterséges intelligenciával kapcsolatosan. Nyilván azért teremtenénk, hogy bebizonyítsuk önmagunknak, képesek vagyunk rá, hogy szolgáljon minket, hogy hasznunkra váljon és nyilván nem osztozni akarunk vele azon, amin még saját fajtánkkal sem tudunk. A film címe is arról árulkodik, hogy a mesterséges intelligencia egy gép, eszköz, olyan szerkezet, melynek feladata, rendeltetése van. Nem szabad, gondolkodó lény, hanem rabszolga, mely öntudatát, személyiségét korlátozni kell, ha az túllép bizonyos határokat. A film tulajdonképpen erre a koncepcióra épül és itt meg is áll. Innentől kezdve már csak kizárólag nosztalgikus érzések törhetnek elő belőlünk. Ismerős válaszokat kapunk az emberrel és a mesterséges intelligenciával kapcsolatos problémakörre. A negatívumok ellenére A Gép számomra egy élvezetes és szórakoztató sci-fi. A film néha leül annak ellenére is, hogy nem három órás produktum, de unalmasnak egyáltalán nem mondható. Akik pörgésre, némi akcióra vágynak, azoknak is jut belőle, bár véleményem szerint szerencsés, hogy nem vitték túlzásba. Feliratosan láttam, de nemrég belenéztem a szinkronizált változatba is. Szerintem jobb eredeti nyelven. Ami kimondottan tetszett és megfogott, az a hangulata volt elsősorban, ami persze a szintetizátor hangzású filmzenei motívumoknak is köszönhető részben, de leginkább annak az érzésnek, ami elhangzott a filmben és egy kicsit a történeten is túlmutatott. Az a néhány gondolat, mely némi cyberpunk romantikával is megfűszerezte a jövővel kapcsolatos elképzeléseinket. Vagyis, nem a jövőnkkel...:) Igényes, hangulatos, bár nem túl eredeti cyberpunk sci-fi. Mindenképp "Megér egy misét". |
2014-06-25 00:54.22 |
Scorpions - Tease Me Please Me
http://www.youtube.com/watch?v=l55pwglwF3A |
2014-06-25 00:52.15 |
Szia!:) A Down egy kiváló formáció. Bármikor szívesen hallgatom őket. |
2014-06-25 00:49.28 |
Azt meghiszem, de akkor most leporolok egy linket a kedvedért.:) Ez most a Scorpions-tól az Alien Nation című nagyszerű dal lesz :
http://www.youtube.com/watch?v=43mTFZW46x8 |
2014-06-25 00:41.11 |
...és az énekes személye is nagyszerű választásnak bizonyult.:) |
2014-06-25 00:37.32 |
Ezzel én is így vagyok, bár ha több szabadidőm lenne, akkor sem hinném, hogy képben lennék. Így meg csak a klasszikusok maradnak.:)
http://www.youtube.com/watch?v=1fDAWXh88Q4 |
2014-06-25 00:25.43 |
A Saxon-tól sem rossz a Call Of The Wild (épp gondoltam, hogy linkelek tőlük), de ha már linkeltél egyik kedvenc albumomról, akkor legyen a sabbath nóta.:)
http://www.youtube.com/watch?v=il3W2AmSgyg |
2014-06-25 00:16.51 |
A glam-es nóta után akkor jöjjön egy groove sláger is:) :
http://www.youtube.com/watch?v=HFz5tzqY3Ds |
2014-06-25 00:14.19 |
Nem volt rossz a későbbi groove sem, de szeretek visszakacsintani a korábbi glam-es stílusra is. Ez is egy jó dal erről a lemezről. A Pantera igazán sosem volt kedvencem, de szinte minden lemezükön találtam valamit, ami megfogott. Nem elhanyagolható, hogy ők a zenei irányváltással egy új stílust is létrehoztak mások sikereinek meglovagolása, másolása helyett, mely sok metal bandára hatással volt a kilencvenes években. |
2014-06-24 23:58.31 |
"Nem feltétlen újat kell itt produkálni. Inkább;- nem klónos jelleggel ugyan azt" - Nagyon jól megfogalmaztad és erre nem is jutott volna eszembe jobb példa, mint a Sabbath és Ozzy.:) |