Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A Pentagon titkai - Filmbox, 17:40 |
Hunter Killer küldetés - Film+, 18:30 |
Anyák napja - RTL Három, 18:40 |
A bűn árfolyama - Film Café, 18:40 |
Az emlékek őre - Film Mánia, 19:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dougray Scott (59) |
Mark L. Lester (78) |
Peter Facinelli (51) |
Garcelle Beauvais (58) |
Tamsin Egerton (36) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Tippjáték (Foci) |
A nagy kék jelzés - Vélemények |
2022-es választás |
Hiányzó filmek a Filmkatalógusról! |
Into the White - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Rock-térítő |
Susan Sarandon |
2014-07-24 00:41.33 |
Ezt sosem tudom megérteni, hogy rendező és nem film vagy alkotás rajongó valaki.:) Kedvelem én is a rendező filmjeit, de nálam sosem volt szempont, hogy olyat lássak, ami a rendezőre utal. Amiben a rendezőt látom. Hidd el, van olyan, amikor senki sem akar kirabolni! Persze előfordulhat az ellenkezője is, de miért ne higgyük el, hogy nem akarja lefejelni az öreget senki sem és aki épp a közeli fegyházból szökött meg, annak épp más dolga akad, minthogy egy hóbortos öreget inzultáljon.:) |
2014-07-24 00:34.13 |
Valóban nem, de a részletesség azért mégis csak elárul ezt-azt.:) |
2014-07-24 00:32.35 |
Puzsér Róbert szerintem egy átlagos, hétköznapi személy, aki vagy ismeretség által jutott odáig, hogy róla beszélünk (írunk) vagy egyszerűen csak ügyesen el tudta magát adni. Számomra semleges. Olyan személy ő, akivel jót lehetne csevegni, vitatkozni egy-két sör vagy esetleg kóla (anarchisták lehet, olyat nem isznak:)) mellett szalonnasütés közben. Lehet bárkiről véleményt alkotni. Engem mondjuk hidegen hagynak a vv-sek, mivel mondjuk számomra milliárdszor billiárdszor érdekesebb dolgok vannak, melyekről talán érdemesebb betűket, hangokat egyéb kommunikációs eszközöket pazarolni.:) Persze neki biztosan fontos, hogy vv-sekről beszéljen. Ezek után csodálkozom az Apokalipszis Rt. című műsorán. Biztosan nem volt olyan siker, mint celebeket alázni. |
2014-07-24 00:25.56 |
A Hajdú névvel először itt találkoztam a filmkaton, majd rákerestem you-n és vajon kibe botlottam? Puszér megmondja Hajdúnak, hogy ki ő.:) Nem néz tv-t, de jobban ismeri azokat, akik a tv-ben virítanak, mint én, aki néha azért nagy-nagy ritkán bekapcsolja a tv-t és bele-belenéz, hogy mi az, ami ártalmas nem csak az egészségre.:) |
2014-07-24 00:22.22 |
Jav.: Az kimaradt, hogy ő nem néz tévét, de nyomon követi az összes trógert, mivel fontos számára, hogy róluk is véleményt alkosson. Számomra innentől vált érdektelenné a csóka, bár korábban sem gondoltam róla, hogy ő majd elmagyarázza nekünk, hogyan alakult ki az élet bolygónkon.:) |
2014-07-24 00:11.37 |
Ha abból vonja le a következtetéseit, mit olvasott és nem abból, amit látott, akkor mi a különbség? Nem nézek tv-t, de (azt kimarad, hogy...) interneten nyomon követem a celebeket, valóságshow-kat.:) |
2014-07-23 23:52.31 |
Világos és abban igazad is van, nem mindig cselekszünk logikusan. Sőt, általában szerintem nem logikusan cselekszünk.:) Ami számomra nem volt logikus, az nem az emberi viselkedésből adódó logikátlanság, hanem az ösztönökből vagy inkább egy bizonyos érzelmi állapotból következő cselekvés. Az is igaz, hogy ha rögtön falnak szegezi vagy mondjuk felnégyeli, abból nem lesz feltétlen hepiend, mivel elsődleges cél a kislány megtalálása. Elképzelhető, hogy mérlegelt. Végiggondolta, hogy amit addig tett, nem vezetett eredményre. Ezek után mondjuk nem ártott volna némi óvatosság sem, mert a látottak alapján tényleg nem lehet leírni annyival, hogy hülye volt a tag. Az én verzióm szerint az ő lelkiállapotából kiindulva szerintem abban az élethelyzetben inkább a B verzió lehetségesebb és életszerűbb, mint az A vagy mondjuk egy AB.:) Egyetértek abban is, hogy gondolkodott. Akkor is azt tette, amikor kiválasztotta elsődleges célpontját, hiszen kézenfekvő volt számára a lehetséges tettes. A fogyatékosságán kívül is ellene szólt szinte minden körülmény. "Emberanyaggal" sem gond, ha van mögötte érv, magyarázat is, mint például a mostani hozzászólásodban.:) Mindenkit meg lehet törni, ez nem is vitatéma. Számomra nem is elsősorban az volt zavaró, ahogyan Loki átalakult higgadt, nyugodt temperamentumból ingerült, robbanékony lelkiállapotba, hanem az, amit láttunk tőle. Full amatőrnek látszott és nem profi nyomozónak. Itt jön be még a kérdésed, mit értek az alatt, hogy profi. Hát nem a vallató szobában látott jelenetet vagy Keller követését stb. Egyetértek a fórumbeszélgetéseket illetően, de általában a látottak, a leírtak alapján véleményezünk. Nem is ez volt a célom, hogy megváltoztasd a véleményed, mint ahogyan te is írtad, nem meggyőzni akarsz. Részemről örültem a vitának és akár folytathatnánk is, bár ott megrekedt a dolog, hogy megismertük egymás álláspontját, véleményét, de szerintem innentől már csak ugyanazt ragoznánk tovább.:) |
2014-07-23 23:40.46 |
Mitől érzed lassúnak a történetvezetést? Számomra egy road movie-hoz képest egyáltalán nem tűnt lassúnak annak ellenére sem, hogy traktorral és nem egy 350-es Shelbyvel száguldott a tata. Mely jelenetek voltak számodra "érdektelenek" és miért? A végeredmény nevetségesen hiteltelen? Mitől? A hangulat semennyire sem szürreális vagy nyomasztó, de persze írod, hogy valós sztori. Itt azért van némi ellentmondás. David Lynch leggyengébb alkotása, mert nem szürreális vagy éppen nyomasztó sztorival állt elő? A védtelen öregember csak nagylelkű, segítőkész emberekkel találkozott, amit biztosan lehetetlennek gondolsz vagy meglepő számodra, mert egy flúgos öregemberre nem támadtak rá útközben minimum ötször bökővel vagy egy riói favelában szerzett Glock-kal. |
2014-07-23 21:35.46 |
Front Line Assembly - Evil Playground
http://www.youtube.com/watch?v=AURikRAmNEk |
2014-07-23 21:21.52 |
Theatre of Tragedy - Automatic Lover
Don't you wanna end up with this mister? Ah He is just being nice with his kisses and he Thinks you're not one of the smart ones say it sexy Doesn't seem like you want that kind of honey, honey Don't you wanna end up with this mister? Ah He is just being nice with his kisses and he Thinks you're not one of the smart ones say it sexy Doesn't seem like you want that kind of honey, honey From the automatic lover's store To the first floor of your back room door From the spin-spin of the fickle swirl In a freak-freak dance of the showroom girl From the plead-plead when you really want in To the knead-knead 'fore the blanket-spin Flush-flush of the bed-time art To the raging heart when she doesn't do her part Do you like it? Don't you wanna end up with this mister? Ah He is just being nice with his kisses and he Thinks you're not one of the smart ones say it sexy Doesn't seem like you want that kind of honey, honey Don't you wanna end up with this mister? Ah He is just being nice with his kisses and he Thinks you're not one of the smart ones say it sexy Doesn't seem like you want that kind of honey, honey Out the door-door to the dance-dance hall To the bawl-bawl of the bar room brawl From the drink-drink until on the floor To the blink-blink of the girl next door To the rock-rock until off the hinge To the luck-luck to complete the binge From the rush-rush when you're feeling bored To the second floor of your homeroom door To the plead-plead when you really want in And the knead-knead 'fore the blanket-spin From the fug-fug of the bedroom air To the hug-hug of the professional lair To the automatic lover's store Where it feel-feels much less like a chore To the lick-lick of the lipstick lip To the electric trip of the perfect strip Don't you wanna end up with this mister? Ah He is just being nice with his kisses and he Thinks you're not one of the smart ones say it sexy Doesn't seem like you want that kind of honey, honey Don't you wanna end up with this mister? Ah He is just being nice with his kisses and he Thinks you're not one of the smart ones say it sexy Doesn't seem like you want that kind of honey, honey Hey, you are you oh-oh are you I owe you a go-go are you Nothing but an oh-oh yeah I owe you a kissy baby Hey, you are you oh-oh are you I owe you a go-go are you Nothing but an oh-oh yeah I owe you a kissy baby Don't you wanna end up with this mister? Ah He is just being nice with his kisses and he Thinks you're not one of the smart ones say it sexy Doesn't seem like you want that kind of honey, honey Don't you wanna end up with this mister? Ah He is just being nice with his kisses and he Thinks you're not one of the smart ones say it sexy Doesn't seem like you want that kind of honey, honey |
2014-07-23 21:20.34 |
Theatre of Tragedy - Automatic Lover
http://www.youtube.com/watch?v=v9kccJkY084 |
2014-07-21 14:40.23 |
Szerintem ez nem matematika vagy nyelvtan kérdése. Vannak a filmben hibák, melyeket valaki észrevesz, valaki viszont kevésbé vagy kevésbé tulajdonít jelentőséget azoknak, melyek nagyítózás nélkül is észrevehetők.
Akármelyik hozzászólásod nézem, nem találom. Sherlock megindokolta, számára miért volt Loki esete életszerű, ami még elfogadható magyarázatként szolgálhatna, részben. Mi lenne az, amivel megindokolnád, Keller viselkedése életszerű volt? Ha kérhetnék ismétlést!:) Nem voltam lusta, rákerestem a 194-es hozzászólásra és utána is gondoltam, de még mindig nem világos.:)) Magyartalan lennék? Ismerős gondolatok, de nem idevágó passzus.:) Azzal, hogy emberanyagból van és hogy a színész beleéli magát, megmagyaráztad Loki cselekedeteinek ésszerűségét?:) Amit most leírtál, konkrétumokat és nem töltelék fogalmakat, mint emberanyag, beleéli magát, világosabb és kézzelfoghatóbb érv. Amit leírtál most, azzal még egyet is értenék. Egy profi nyomozó is kiborulhat. Miért ne? Ami viszont a jellemzést illeti, nem profi nyomozóra utal. A többi ügye szürke hétköznap, de ha elrabolt gyerekről van szó, kiborul. Mi volt a többi szürke ügye? Pizza kihordás vagy tengerimalac etetés? Oké, ha a tag nyugdíjba vonul és stresszel, hogy az uccso ne legyen már cinkes ügy vagy másfajta ügyek után ez a terep új. Akkor viszont a filmben látottak alapján nyomozhatott volna egy családügyis akárki, mint egy profi nyomozó, akinek minden kiesik a kezéből, de profi, az aláírás hitelesít. Jöhetnek a "játékos szófordulatok", de remélem, te sem haragszol, ha megkérdőjelezem, Kellernél akkor működik az agyacska, amikor a legostobább.:) Frank Drebin is emberanyagból van.:) Számodra ezért nem vágja szét a vénasszonyt. Emberanyagból van, ezért hátat fordít, hogy nem akarja bántani azt, akiről már sejti, ő a gyermeke elrablója és esetleg még veszélyes is lehet. A film nagy része azzal telt, hogy (Spoiler!) kín vallatott. Majd elkezdett "GONDOLKODNI". Butaság. Főleg a korábban látottak után. Írtam, miért nem ajánlok. Thrillert, sci-fit, semmilyen filmet. Gyerekes, hogy ajánlást kérsz valakitől, akiről szinte üvölt, hogy más ízlés, értékrend egyebek alapján ítél meg egy filmet. Legyen meg az öröm, hogy persze, mert nem is tud ennél jobbat.;) Azért, mert a válaszaid alapján úgy gondolom?:) Megint egy feltételezés.:) Na látod, már csak ezért sem ajánlok!:) |
2014-07-21 13:39.29 |
Akik számára ismeretlen név a Bang Bang Klub, szerintem azok közül is sokan találkoztak már Kevin Carter Szudánban készült megdöbbentő fotójával. Engem akkor kezdett lázba hozni a kíváncsiság, amikor anno külföldi újságokat gyűjtöttem. Miközben egyiket lapozgattam, feltűntek a képek és rögtön felkeltették az érdeklődésem. Két csillagos angol nyelvtudásom ellenére is amit megértettem, elég volt ahhoz, hogy belevésődjön szerény háttértárolómba. Meglepett, amikor felfedeztem, van ilyen film. Sajnos csak belenéztem és rögtön jöttek az előítéletek, hogy neo-kosztümös mozi szexi nőkkel, über legényekkel, szirupos tálalással stb. Utánaolvastam és láttam, minden irányból támadják a kritikusok. Már majdnem letettem arról, hogy megnézem és szerencsére, mégis rávettem magam arra, hogy szörnyülködjek és bosszankodjak. Nem így történt.
Meglepett, mert a képek és az információk, melyek eljutottak hozzám, azok alapján hasonló jeleneteket, szituációkat képzeltem magam elé. A helyszín Dél-Afrika. Az apartheid rendszer reformfolyamatainak elindítása hozzásegített a rendszer széthullásához, melyet döbbenetesen brutális, véres mészárlás követett. A szemben álló politikai erők hihetetlen mértékű indulatokat váltottak ki, melyek szinte polgárháborúvá vagy inkább tömegmészárlássá változtatták az érintett lakosságot. Gyakran elgondolkodok azon, mennyi kínt, nyomort hagytak maguk mögött a fejlettebb gyarmatosító országok. Az emberi barbarizmusra viszont takaródzásként nem lehet mindig érv vagy magyarázat az, mert a britek, mert a hollandok, mert az USA, mert a Szovjetunió. Az ANC és Inkatha sas rárepül a macsétát szorongató őrangyalra? Ugyan már! A kulturális, társadalmi különbségek, az elnyomás, a tudatlanság sem indok a tettek mögött rejtőző szándékokra. A környezetünk, a körülményeink befolyásolják részben cselekedeteink túlnyomó többségét és ezért is jó, ha van másfelé mutogatni, egyesek számára. Azonban az már más kérdés, mitől érezzük magunkat embernek. Mi az, ami megkülönböztet minket a bolygónkon élő más életformáktól. A válasz nálam kizárólag az evolúciós fejlődés szakaszának következő foka és erre példa Kevin egyik képe és az azt követő érzelmi reakciók. A film és maga a történet egyik legfontosabb dilemmája elgondolkodtatja azokat, akik képesek átlépni a szellemi kordont. Akik nem azért bontanak, hogy romboljanak, hanem azért, hogy szabadon gondolkodhassanak és ideológiáikat vagy butaságaikat nem kerítik körbe vasrácsokkal, azok számára talán elítélendők azon bírálatok, melyek a semmiből jönnek és a semmibe kapaszkodnak. Mi történt a képen látható gyermekkel? Vajon végignézte a paparazzi fotós képén látható objektumának haláltusáját vagy vett neki egy polinéz szigetet, miután teletömte málnafagyival? Annyira idióták a kényelmesek, hogy az már annak is fájhat, aki még meg sem született. Az életüket kockáztatják azzal, hogy képeken, felvételeken keresztül mutatják meg a világnak azt a szegletét, ahol az okoskodók már rég maguk alá piszkítottak volna. Pulitzer díjra irigykedők nem tudják felfogni mit érezhet valaki, aki szeme láttára kaszabolnak szét vagy égetnek el egy élő személyt, embert. Mit tehet a fotós? Tudósít. Felfedi a világnak azt a szegletét, mely a pöffeszkedők számára idegen és szörnyű, visszataszító és megbotránkoztató. Ha valaki kizárólag azért teszi ezt, mert híres akar lenni? Vajon mivel segít hatékonyabban? Azzal, hogy megpróbál megmenteni egyetlen életet vagy azzal, hogy a média és a közvélemény segítségével nyomást gyakorol? Az adott szituációkban az előbbi szinte biztos az önfeláldozással. Egy helyett két áldozat, melyről a világ tudomást sem szerez majd. Az ilyen csótányok, bár tőlük is elnézést kérnék, ha megértenék, csak egy gunyoros hasonlat, akik kényelmes otthonuk közeléből, komfortos foteljukból nyilatkoznak arról, hogy azok is ugyanolyan ragadozók, akik megörökítik a keselyűket és közben nem tesznek semmit. Az ilyen kijelentések elkövetői visszaélnek azzal, hogy figyelnek rájuk. Ők valóban keselyűk lennének, csak annyi különbséggel, hogy a madarak osztályába tartozók fennmaradásért teszik és nem rosszindulatú élősködésből, haszonszerzésből, magamutogatásból. Számtalan hír, pletyka kering arról, mi történt, de erről Silva is nyilatkozott. Kevin Carter nyugodjék békében!!! Azok meg, akik egy magánéleti válság és egy szakmából eredő "emberi, túlságosan is emberi" lelkiismeret furdalástól gyötrődő kábítószeres személyen kérik számon, miért nem segített, holott nem tudhatják, segített-e vagy sem, azoknak szívből kívánom, hogy éljék át ugyanazt! Ennél több gonoszságot már nem is kívánhatnék. Gyengébbek kedvéért hogy értsék és hogy bunkó legyek még, a nemzetközi sajtó visszhangja is befolyással volt az ott zajló eseményekre, de az a bizonyos kép jelképpé, szimbólummá vált sokunk számára, mely túlmutat Dél-Afrikán, Szudánon, mivel az egész kontinenst érinti illetve annál többet is. Egyetlen fénykép, melynek készítőjének fogalma sem volt arról, mekkora jelentősége lesz annak az egyetlen, "szerencsétlen" képnek . Úgy vélem, sokat köszönhet a világ vagy legalább is annak egy szelete ezeknek a hírnévre vágyó paparazziknak! A film hiányosságai, hibái ellenére elfogultság nélkül adta vissza ezt a fajta valóságát az emberi létezésnek. Csodálkozom, hogy a megtörtént események átkonvertálása mozifilmmé, nem aratott nagyobb sikert. Lehetett volna elfogultabb. Kihangsúlyozhatta volna erősebben, hogy az apartheid illetve az ANC szakadár vonulata miképp szólt bele az ott zajló eseményekbe. Beállíthatta volna Cartert hősként vagy erkölcsi halottként is, de mégsem tette. Elfogulatlanságra törekedett. Nem foglalt állást sem politikai, sem erkölcsi vonatkozást illetően. Nagyszerű képeket, felvételeket láthattunk, melyek közel hozták a valóság egy szeletét abból a világból és abból az időből, melyet kevesen ismerünk. Ezért is tartom nagyszerű filmnek a Bang Bang Klubot, mert nem ítélkezik, hanem szemléltet, bemutat. Annak ellenére is, hogy hatásvadász, sokat mond és sokat mutat. Ami hozzájárult ahhoz, hogy a látottakon kívül még letargikusabb állapotba kerüljön a néző, az a filmzene volt, ami engem speciel nagyon megfogott és itt nem feltétlen a betétdalokra gondolok, hanem Philip Miller minimalista ambient szösszenetére, mely a látottakkal együtt szívszorító, könnyeket előcsalogató pillanatokat okozhat vagy nem, érzékenységtől függően. Annak ellenére, hogy a rendező is elismerte, vétett ezt-azt a valóságos történettel szemben és kifogásolhatók a műnek bizonyos részei, azok nem szándékosak voltak. A hibák, bakik vagy hitelesség apróbb mozzanatainak megkérdőjelezése ellenére szerintem ez a film zseniális. Azért is, mivel nem csak a dokumentumfilmekre, hanem a filmes izgalmakra, úgymond kikapcsolódásra vágyók figyelmét is felkelti mindenféle túlzottan giccses és nem odaillő filmes elemek nélkülözése által és persze, ami a legfontosabb, hogy felhívja a figyelmet arra a szörnyűségre, amely Dél-Afrika történelmének egyik, sajnos nem egyetlen olyan eseménye volt, melynek gyökereihez nem kell messzire utaznunk és érdemes számon tartani, mint ahogyan a történelem más, ismertebb eseményeit is, hogy tanulságként szolgáljanak jövőnk nemzedékei felé. Röviden : Nézzed megfele, mer lehet előítéleted és beszóhacc, milyen trógerek ezek a bantuk vagy egyszerűen csak elgondolkodtat és érzelmeket vált ki belőled vagy külső szemlélőként látod a világ egy apró szegletét, mely szinte felfoghatatlan számodra, pedig ugyanaz, ami téged körülvesz, csak a körülmények mások... |
2014-07-19 20:03.45 |
Most valami nagy alapigazságot próbáltál megfogalmazni azzal, hogy más művekre hivatkoztál, mert mindenhol lehet logikátlanságokat keresni. Mivel a Fogságban című filmről vitatkozunk és mondjuk nem az Amerikai Pite evolúciótudja hányadék részéről, ezért sem tartom meggyőző érvnek és persze azért sem, mert amin vitatkozunk, az egy olyan hibája a sok közül a filmnek, melyet "nagyítózás" nélkül is észre lehet venni.
Nem értem, mit nem értesz abban a hivatkozásban, hiszen Cselló arról írt, mitől nem életszagú. Spoiler! Keller idegállapotából következtetve abban a szituációban, amikor szinte az őrület határán táncol, már csak az utolsó kenet, hogy nem a valódi elkövető, akit elrabolt és akit brutálisan megkínzott. Szerinted életszagú ezek után, hogy odamegy a valódi tetteshez, hátat fordít és azt mondja, nem akarom bántani? Ha még mindig nem érted, akkor egy kis segítség még : nem életszagú helyett, mondjuk nem lehetetlen, de valóságosabb abban az élethelyzetben az idegösszeomlás, infarktus vagy hevesebb agresszió, dühkitörés, mint az, hogy pont akkor szedi össze magát, amikor a földön fekszik és még egy rúgás éri mondjuk a fejét. Akkor fog hirtelen jellemfejlődni és annyira visszafogottá válik, hogy elfelejti az óvatosságnak még a fogalmát is, mikor a kislánya elrablójához siet. Fizikailag lehetséges, csak nem életszerű, nem "életszagú". Ami szintén érdekes, hogy tisztább fejről beszélsz meg arról, hogy "működik az agyacska". Keller annak ellenére, hogy elkeseredett, elborult az agya, egyáltalán nem tűnt hülyének addig a pontig, amíg "meggyógyult" és elment a vasorrúhoz. Ha ezt mondjuk azzal magyaráztad volna, hogy ott a buksijában valami megpattant, elszakadt, elromlott, megrongálódott, az még elfogadható magyarázat is lehetne. Innentől kezdve viszont akkor bejön az, amit mondjuk egy nagynevű rendező sci-fi filmjében is láthattak néhányan, a logikátlanságok az a fajta megmagyarázása, melyek arra mutatnak, hogy a válaszokat nem a filmben kell keresni, hanem majd a rendező mindent kimagyaráz. Szerencsére itt nem áll fenn ez a veszély. "A jellefejlődés nem létezne? Már kb. általános iskolás irodalomórákról ismerhetjük a kifejezést, már ott a fejekbe ,,verik" ennek a fogalomnak a lényegét egy-egy gyerekmeséből is." - Ezt muszáj volt idéznem.:) Óvodában meg megtanulhattuk, étkezés után kezet mosunk és nem vesszük fel a cukrot a földről.:) Kifejthetnéd bővebben, ki beszélt arról, hogy nem létező fogalom, "kifejezés" a jellemfejlődés és persze arra is kíváncsi lennék, mit tanultál ezzel kapcsolatban általános iskola irodalomóráján.:) Szerinted Keller jellem fejlődött a filmben? Arra utalsz, hogy én akkor biztosan kimaradtam, mert te már általános iskolában is jól megtanultad és igen, a filmben szerinted Keller jellemfejlődött?.:)) Azért is kérdezem, hogy ki állította, hogy nem létezne jellemfejlődés, mert korábban már helyesírás alapján következtettél arra, ki nem látott jó thrillert illetve azt sem tudom, miből szűrted le, hogy megsértődtem.:) Az utóbbi feltételezés rám is jellemző. Gyakran képzelődöm, hogy megsértődik a vitapartner és ez engem is zavar.:) "Minél inkább fejez ki érzelmeket, éli bele magát a helyzetbe, annál jobban tör ki belőle - teljesen logikus, emberanyagból van:))" - Ez meg a másik kedvenc idézetem. Tanítani kellene.:) Ehhez inkább no komment csak annyi, nagyszerűen megindokoltad önmagadnak (Remélem, nincs sértődés!).:) "Emberanyagból van" – Ez mindent megmagyaráz, hogy egy profi nyomozó miért szerencsétlenkedik. A példa, amit felhoztál, nevetséges, ugyanis élet-halál szituációhoz hasonlítasz egy piti dolgot.:) Szerintem sem rossz thriller. Nálam ezért a közepes osztályzat. Jó is lehetett volna, ha csak "nagyítózva" vettem volna észre, mennyi logikátlan, ésszerűtlen eseménysorozatnak lehettem tanúja.:) |
2014-07-19 19:48.12 |
Tapasztalt nyomozónak ez nem egy átlagos ügy. Azért bénázik annyit, mert előtte mindent megoldott és nehogymá ez fogjon ki rajta! Életszagú lenne, ha hideg fejjel gondolkodott volna és nem törökzúzok módjára. Amikor nyugodtabbnak tűnt, akkor sem volt lángész a csóka. Kellert szerintem is hagyjuk.:) Rég elfeledett sci-fit ajánlanék zsákszámra, de az ajánlásokkal bajban vagyok. És mi van, ha nem?:) Amúgy is izgalmasabb keresgélni, minthogy mások véleményére hagyatkozni.:) |
2014-07-19 19:34.06 |
Csak poénnak szántam (Dolgok topik). Fáj az orrom és viszket a lábam.:)) |
2014-07-19 19:24.19 |
Obama szerint az orosz szeparatisták lőhették le a gépet. Mivel (Kéretik már tényleg haditechnikai szakértő) és miért? Sem Ukrajna, sem Oroszország nem érdekelt abban, amiben egy másik állam viszont igen és erre a történelem nem kevés bizonyítékkal szolgál. Nem kell messzire menni (Líbia, Szíria, néhány volt szovjet tagköztársaság stb., fegyvereladás, katonai támaszpont, nyersanyagok feletti ellenőrzés stb.) Emlékezzünk már a koreai utasszállító lelövésére! Ki használta ki a légi folyosót kémkedésre veszélyeztetve a légi közlekedést? Kinek a célja az állítólagos iráni fenyegetés elhárítására tett intézkedés ürügyeként rakétaelhárító rendszerrel körülvenni egy országot, mely a térségben a legerősebb gazdasági vetélytárs? Nem védeni akarom az oligarchák birodalmát. Már csak azért sem, mivel itthon védik azt elegen a Zuluk, amikor felvonulnak a béke nevében. Ha egy kicsit utánaolvas a nemtudommertnemértekhozzá, akkor egyértelművé válik, hogy fenyegetés lakozik védelem cím alatt. Kulcsszó a hatótávolság. |
2014-07-14 17:20.32 |
Nyomózni?:D Nem gondoltam rosszra (nem rossz dolog az).:) (Vetted, hogy a 217-es hsz. nem komoly?:))
Spoiler! Elhiszem, hogy Keller megváltozott. Jellemfejlődésen ment keresztül. Nem elég, hogy elrabolta a boszi a lányát, még félholtra is kínzott miatta egy tagot. Azután a lelkiállapot után kicsit érthetetlen az amúgy racionálisabb viselkedése leszámítva azt, hogy ennyire nem tartott ellenfelétől. Szó szerint belesétált a gödörbe. Ez már kevésbé racionális szerintem vagy még mindig nem jött meg az "esze", ha ennyire bízik hókuszpóknében, hogy odasétál hozzá, kellemesen elbeszélget vele és akkor ő meg kinyitja a ládikáját, amiben ott a kislány. Az általad "jellemfejlődés"-nek nevezett átváltozás még hihető is lenne, csak éppen fura a korábbi lelkiállapota és cselekedetei után. Már-már mesébe illőek. "Megnyugvást" jelenthetett, hogy még mindig él a lánya, bár korábban sem tudta biztosan az ellenkezőjét. Tehát : Nem elég, hogy még mindig bizonytalan és annak tudatában, amit mással tett, megnyugszik és jellemfejlődik.:) Lokiról szó volt, hogy hű meg hú, de mennyire profi. Láttuk például a követésnél.:)Azok az ügyek, melyeket megoldott, a látottak alapján szerintem olyanok lehettek, mint például Algernon kijuttatása a labirintusból.:D "Pont akkor tanácstalan, amikor 2 kicsi lány élete a tét vagyis a többi ügyénél türelmes volt és nem bakizott annyit, mert ott nem két kicsi lány volt" - Ezt nem én írtam, de nekem is feltűnt, mert ezt pont láttuk is a filmben.:) Az ajánlásokkal kapcsolatosan korábban már utaltam filmre vagy asszem tv-csatornára, ahol hasonló témájú filmeket láttam kevésbé ismert szereplőkkel, kevesebb filmes hibával, igaz történetre hivatkozó tv film is van ilyen. Gondolom, neked sem ez volt életed legjobb thrillere?:) Konkrét címeket nem írok :P, mert felesleges lenne belemenni, hogy ez nem pont ilyen, mert ott fekete haja van, itt meg barna.:) Különben is, egy Sherlocknak nem okoz gondot, hogy utána járjon.:D Amúgy létezik egy film. Dettó ugyanez a téma, csak ott a fickó nem jellemfejlődik, hanem elteszi láb alól a gyerekrablót és ezért nem találják meg a gyerkőcöt. Asszem, igaz történet alapján készült. Majd rákeresek vagy kényelmesebb leszek és beírom a filmkeresőbe.:) |
2014-07-14 12:27.31 |
Nem a színészek teljesítménye, hanem a cselekményből adódó logikátlanságok tették hiteltelenné a színészi alakítások némelyikét. Remélem, így már érthető lesz számodra, mire gondoltam! "Más érveire" hivatkozás következik.:)
"Ahogy a film bemutatta - Keller egy érzelemből, indulatból cselekvő ember. Amikor a kórházban rájön, hogy ki a rabló, hogy hol lehet a kislánya, akkor veszettül elrohan. Mire odaér a házhoz már egy nyugodt ember (amilyennek az elrablás óta még nem láttuk), és ahelyett hogy letámadná az öregasszonyt, falhoz szögelné, ordítana hogy hol a lánya, ahelyett hátat fordít és csendesen mondja: nem akarom bántani.. Na ez sem életszagú" Ez a fajta érzelmi pálfordulás nem csak Keller, hanem Loki nyomozó esetében is igaz (nála meg a gyógyszer gurul el és hirtelen dührohamot kap). Erről írtam korábban (saját érvre való hivatkozás).:) Én nem gondolom, hogy belegabalyodtam volna. Szerintem inkább te, amiben persze bűnös vagyok, mert nem írtam le egyértelműen, mire gondoltam konkrétan, mitől tartom hiteltelennek. Nem hinném, hogy különböző dolgokról beszélnénk. Inkább a fogalmak jelentései térnek el. Attól hiteles a színészi játék, hogy a színész képes érzelmeket imitálni, megjeleníteni vagy attól, hogy adott élethelyzetekre, körülményekre képes életszerűen reagálni? Szerintem ebben a filmben nem "szakképzettség" vagy a színészi képesség kérdése. Engem nem zavart volna még ez sem, ha a történet többről szólt volna annál, hogy kívülről láttatta azt, amire sokan hasonlóképp reagálhatnánk akár mindenféle lelki és érzelmi labilisság, gyengeség tudatának ismerete nélkül is bizonyos pontig. Attól a ponttól jön a kevésbé hihető jelenet. Szinte halálra kínoz egy tagot az érzelmileg labilis csóka, majd megtudja, nem ő volt a hunyó, aztán jön a kezít csó(n-helyett)kolom, hotteccik lenni jelenet. Még meg is érteném a túlzott visszafogottságot, hogy most elkapom a nyanyát indoklás végett, de az már tényleg túlzáson felüli túlzás, hogy valaki ennyire óvatos, hogy ácsszekercét szorongatva a háta mögött (képletesen) szitu helyett még fel is kínálja magát a nagyinak. Szinte ordít erről a műről, hogy ez egy MOZI-thriller. B-s színészekkel, minimal mindfuck-kal is sokkal, de sokkal jobb thrillerek vannak hasonló témában. Miért neveznélek vaknak? Én sem tartom magam mélytengeri ráknak, mivel nem látok többet, mint te vagy akárki más. A zöld nekem is zöld. Közben előfordulhat, hogy mégis csak kék.:) |
2014-07-14 12:22.30 |
Hoppá! Mennyit ér meg, hogy ne áruljalak be az asszonynál (különben jön a csonkítás)?:)) Amúgy meg mi ez az öt csillag, ha ennyire kiszámítható, egyértelmű volt a tettes kiléte?:) |
2014-07-13 20:36.50 |
Kin-dza-dza galaxis egyik naprendszerének bolygója a Plyuk. A bolygón található életformák, azok társadalma ember számára nem igényelnek új és felfoghatatlan, idegen aritmetikai, de még grammatikai ismereteket sem, hogy felismerjék önmaguk, saját társadalmuk kivetülését és abban tetteik következményeit. (Eléggé komoly voltam? Kúú!:)
A Kin-Dza-Dza klasszikus vagy inkább a feledés homályába merült társadalomkritika szellemes kivitelezéssel, gazdag mondanivalóval és nem kevés fekete humorral. Nálam a virtuális polcon a Brazil mellett méltó helyet foglalt magának. Meglepett, mert nem arra számítottam, ami, de azóta ha bekapcsolom a képládát, felnézek a netre vagy csak ámulok odakinn, eszembe jut az a sok kjú, bár számomra inkább kúú, mint kjú, mint ahogyan ez a film is. Kúú-l!:) |
2014-07-13 14:00.31 |
Izgalmas, feszültséggel teli akció-thriller. Számítottam rá, hogy szórakoztató moziban lesz részem és nem a Ranger vagy egy hozzájuk köthető valós eseményen alapuló alkotásban (részben), ezért nem is vártam tőle túl sokat, legalább is realisztikusabb történetet vagy cselekményt semmiképp. Én is úgy gondolom, hogy a rengeteg csavar, fordulat valóban ront a hitelességen, bár szerintem elengedhetetlenek voltak, mivel ezektől volt főként igazán izgalmas a film. Spoiler! A hitelesség számomra inkább a kerettörténet, a drogbandát lebuktató, bosszúálló 8-asok felől kérdőjeleződik meg, mint a fordulatokon és persze jó néhány filmes jelenet is ide tartozik (hero-esőköpeny – az ellenség megfélemlítésére, hogy azt higgyék, még repülni is tud, sofőr - beragadt humvee kormány vagy burkolt szexuális tevékenységre utaló mozdulatsor stb.) Jules Winnfieldet jobban kedvelem Vincent Veganál, de ez a film számomra egyértelműen az utóbbitól kívánt több erőfeszítést. Természetesen mindenki hozta azt, amire itt szükség volt (Nunez azonban csak azért kellett, hogy legyen egy nunesz a csapatban. Őrá sajtreszelőt sem bíznék, nemhogy egy Berettát.) Iszonyat gyenge karakter. Összességében tetszett ez a becsületbeli ügy. Akcióban, kirakós játékban nem volt hiány. A végére kicsit erősebb befejezést vártam, de a hepiend sem volt rossz még azzal sem, hogy Osborne felvételt nyerhetett a G8-ak csapatába. Így legalább eloszlatták a kételyeket zárásként is a film komolyságát illetően. Nem bánnám, ha ez a téma (Panama, ranger, drog stb.) más formában is megjelenne a filmvásznon, melyből talán némi morzsalék is jutna nekünk abból, ami nem csak fikció és persze csúsztatások és elfogultság nélkül (naiv elképzelés). Addig viszont marad a szórakoztatás, a kikapcsolódás, mellyel személy szerint én elégedett voltam. Nem rossz film ("egynek elmegy"). |
2014-07-13 12:12.53 |
Na, ettől (anime kornyikálás) én is befordulok. Még annál is bosszantóbb, hogy az emberi faj önmagát és környezetét pusztítja vagy, hogy elfogyott a sör.:) |
2014-07-12 22:43.41 |
Kevin Suter - Sub-Axis
http://www.youtube.com/watch?v=ZX5RdZK_eWg |
2014-07-12 22:42.16 |
Marillion - Going Under
http://www.youtube.com/watch?v=lpjY3zf5HJU |
2014-07-12 22:40.25 |
ICS Vortex - When Shuffled Off
http://www.youtube.com/watch?v=a_LN4wTek0U |
2014-07-12 21:32.10 |
[link] |
2014-07-11 23:01.09 |
Folyt. köv. (most van idő:)): Amikor Huxley megírta a Szép Új Világot, nem hinném, hogy akkor bárki számára is hihető lett volna leszámítva azt a klikket, ahonnan származott az ihlet.:) Most el tudod képzelni, de akkor nem biztos, hogy el tudtad volna, hogy bármely eleme is realitássá válhatna. Huxley művét vagy műveit összehasonlítani a Metropiával mondjuk tényleg túlzás. Majdnem olyan, mint a 2001 Űrodüsszeiát a Robotech-el. A Metropia története sem hinném, hogy "ésszerűtlen" vagy "bugyuta" lenne. Szerintem ami az benne, a kidolgozatlansága. Példaként azért említettem az Alphaville-t, (ami szintén nem egy szintre helyezhető ezzel a filmmel), mert ott sem magyarázzák meg "ügyefogyott" módon sem a logikátlanságokat. A mondanivaló mégis ugyanúgy átjön. Ellenben a Metropiával az a mű sokkal több gondolatot, üzenetet sugall. Logikai téren viszont ugyanúgy elvérzik (szerintem). Mire gondolsz, mit kellene megindokolnia a műnek (konkrétan)? Arra, hogy miért sampon és miért nem élelmiszer? Miért metro és miért nem légi jármű? Esetleg miért volt ennyire egyszerű megdönteni egy rendszert? A valóságban is létezett olyan rendszer, mely egyetlen személy képes volt befolyásolni, megváltoztatni vagy eltörölni. Utóbbi példát illetően még likvidálni sem kellett a tagot. A történet eléggé ötlettelen volt abból a szempontból, hogy a trónbitorló másképp is elintézhette volna az apját anélkül, hogy rá terelődik a gyanú. Ezenkívül igazán nem volt sok olyan dolog, ami zavaró lett volna (nálam legalább is). A többi inkább csak töltelék volt (hangulat fokozás). Számomra ez még mindig érdekesebb, szórakoztatóbb, mint a Hórusz és egyéb istenségek, melyek egy disztópiát fantasy világgá változtatnak még annak ellenére is, hogy kultikus műről van szó (a maga kategóriájában). Az, hogy melyik realisztikusabb (Metropia vagy Halhatatlanok) vagy szórakoztatóbb, inkább ízlés kérdése, mert utóbbi például már végképp nem az. Számodra viszont a Metropiának felróható. Röviden : Szerintem neked a történet összevisszasága nem tetszett. Az, hogy nem találtál benne egyszerű logikát, mint mondjuk a Halhatatlanok-ban. Engem viszont meggyőzött a hangulata, a filmzene, a képi világ, az egyértelmű utalások jelenlegi társadalmunkra annak ellenére is, hogy a háttértörténet eléggé gyengére sikeredett. |
2014-07-11 22:14.22 |
Sőt, nem hogy felér, hanem olykor túl is szárnyalja azt. Egy szintén tito-féle partizán film például valósághűbb képet ad arról, hogy mekkora jelentőséggel bír egy légi támogatás. A mostani cgi-ken meg csak röhögni lehet, mennyire valószerűtlenek és hihetetlenek. Persze, korábban is volt néhány film, ami azon a szinten van, mint amit manapság mozikban tálalnak. Ezt csak a fanyalgók kedvéért írtam, mert nem csak az lehet fontos egy háborús film kapcsán a mondanivalón kívül, hogy szép, mert a kamera így meg úgy forog körbe és körbe...:) |
2014-07-11 21:59.38 |
A GPS koordinátákról jutott eszembe a mai filmek kapcsán, hogy engem még az sem zavarna, hogy az RPG nincs megtöltve és így is képes hatástalanítani a tankot, de amikor a full-erősítés hirtelen eltűnik (9 Rota) vagy amikor egyik hősünk hálóinges macáját látjuk, miközben ábrándozik, akiért izgulunk, mert addig a japók nem lövik szét a sejhaját (T.T.Red Line), olyankor eszembe jutnak a klasszikusok, mert a későbbi kor sem mindig tükörképe a fejlődésnek.:) |