Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Városi vadász - Film Mánia, 15:35 |
Ott vagy istenem? Én vagyok az, Margaret - HBO3, 16:05 |
Ki nevel a végén? - Film4, 16:10 |
Wonka - HBO, 16:15 |
Amerikai taxi - AXN, 16:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Kézilabda - szeretitek? Van kedvenc csapatotok? |
A potyautas - Vélemények |
Orbán Viktor - Vélemények |
A hó társadalma - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Az ajánlat |
Mike Pniewski |
2019-06-12 17:44.32 |
A bűvölet elmaradt, bár ez attól is függ, hogy honnan nézzük!
SPOILER részeket tartalmaznak a leírt sorok. Nagyon nehéz dió ezt a zenés-életrajzi filmet megközelíteni; nem mindegy, hogy milyen szemszögből vizsgáljuk. Queen egy olyan meghatározó csapat volt, amire még talán a mostani generáció is felkapja a fejét, vagy ha nem is, de legalább hallott már pár darab számot tőlük, amik a fejükben maradtak és onnan ezeket nem lehet kiszedni.. Mozi első percei valami félelmetesen összerakott képi világgal és vágással örvendeztetnek meg minket. Észreveszed, hogy a napjaink technológiájában jársz. Somebody to love-ra indul az egész- Piszok erős, kicsit még annál is erősebb, ahogy hátulról lassítva megy Rami Malekre a kameraman, Rami megy előre úgy, mint aki lesz*rná az egész világot, mert tudja, hogy értéket képvisel, tudja, hogy ő nem akárki.. Mindenki őt figyeli, a zene süvít alatta, kiugrik a lakókocsiból lelassítva látjuk mindezt, ledobja a dzsekijét aztán lépked a színpad felé úgy, mint egy félisten és az Anybody find me-re kilép a függöny mögül a Wembley stadion néző áradata elé- megdöbbenve érzed, hogy átjárja minden porcikádat a tömeg őrjöngő ovációja és eltalál jó értelemben- Hatásvadász, sőt mi több tényleg trónkövetelő !!! Aztán 180 fokos váltás következik be mivel utána megkapjuk, hogy a főszereplőnk honnan indult el, elég helyén való betekintést látunk csak talán annyira nyújtva van, hogy nem olyan meghatározó volumenű.. Hogy miért ? Mert a fő fókusz a legfontosabb daloknak, szerzeményeknek a felvételéről szól és belaposodik ezzel minden.. Karakterekből szinte semmit nem kapunk meg, vagy ha meg is kapunk valamit az nem túl vérre menő alakításon keresztül történik.. A másik frankó jelenet nálam az nem más, mint az Another one bites the dust- A híres basszus és a vérbő dob ütemére, ahogy császkálgat Malek a diszkóban, az tényleg menőn lett összerakva- vizuális világ tükrözése; Etalon! A végét megint odatették csak azért, hogy nehogy kifulladjon az egész, az utolsó 15 percre betették a Live Aid-et-, ha láttad már előtte a 85-ös felvételt akkor nem fog ütni, ha nem láttad akkor valószínűleg igen. Freddie Mercury utánozhatatlan, másolhatatlan, belőle csak egy volt.. Ő más volt… Ő olyan nagyságokban keringett a 80-as években, mint Phil Collins vagy George Michael- bizony még föntebb is létezett náluk.. Legmagasabb trónon akkor Michael Jackson ült. Jackson és Mercury tudott csak ilyen powert és hatást gyakorolni a közönségre. Akkor talán csak ők ketten voltak ilyen kimagasló szinten, senki más nem. Ezt ma már elképzelni is borzasztóan nehéz. Mercury a színpadon élt igazán, olyan életerővel rendelkezett és önbizalommal, hogyha beadod valamelyik régi koncertfelvételét valamelyik önbizalom hiányos fiatal kis csávónak, arról győződhetsz meg, hogy még őt is fel tudja hozni. Hihetetlen lehetett ez a faszi élőben, minden gátlás, félelem nélkül nyomta, semmi sem érdekelte, tudta a képességeit Ától cettig használni. Rami Malek vért izzadva hozta a karaktert úgy éreztem, dolgoznia kellett bitang módon és ezt észre lehetett venni rajta nagyon de nagyon szembeötlően.. Belső könnyedség, belső hit, karizmatikusság mint A kategóriájú erény hiányzott talán-talán Ramiból, de irtó nehéz dolga volt és nem is szabad őt megkövezni, mert felszántotta a padlót maga módján, próbálta minden ötletét és színészi adottságát belevinni a jellemébe, ez a végig gürcölt 130perc Oscart ért neki! Összességében nem volt gyenge mozi, de sokkal jobban meg lehetett volna rendezni ezt a bő két órát. Hiányzott a színészi játék, jellemek kialakítása-kiformálása, Malekon kívül erre megoldásokat nem is láthattunk annyira szerintem. Ja! Meg hát Mercury magán életéről szóló dolgok azért nem voltak olyan hűű de szépek, meg erkölcsösek.. De mint tudjuk:minden művész, zseni, tehetség hasonló cipőben jár vagy járt… Ha van időd és energiád nézz meg egy 1986-os Wembleyben lezajlott Queen Koncertet- ott fogod igazán megérezni, hogy mekkora figura is volt Freddie, valami hihetetlenül eltalált Show! We Will Rock you- Roger Taylor dobja át fogja járni a testedet tetőtől-talpig és benne fogsz abba a kábulatba maradni.. Meg úgy minden, amit ott láthatsz Freddie Mercurytól azt hívják úgy; A Szórakoztatóipar Non Plus Ultrája !!! |
2019-06-10 19:17.04 |
Tom Shadyac amerikai rendező, aki az Ace Venturának a guruja-arról szerintem nem kell írnom semmit, mert abba a vígjátékba csak belevésni lehet! Eddie Murphy nevét feldobva szerintem sokunk láthatta ezt a moziját és pont ezért is közkedvelt. A bölcsek kövére neki az egyik klasszikusa, már ha lehet ezt annak mondani. Piszok jó, fotelben hátradőlős limoncello, akármikor nézhető kategória. Nem kell gondolkodni semmit rajta, poénok ülnek, noha néhol azért már súrolja a határokat és a nevettető faktor skáláját lépi át, de azért bizony nem rossz. Murphy itten több karaktert is maga formál meg sikeresen. Komédia csomagolásban ez többször elővehető, csalódásmentes kikapcsolódást biztosíthat mindenki számára. |
2019-06-10 17:07.05 |
Lehet, hogy néhol mézes-mázas, amerikaias, valamelyest mesterkélt, szirupos kivitelt eredményez, de nem tehetek róla én nálam magasabb helyet foglal el még így is.. Will Smith alakítja a gurut, aki „gurít”,segít randikra felkészíteni olyan férfiakat akiknek nagy segítségre van szükségünk, mert meg szeretnék életük értelmét hódítani… Tegyük szívünkre a kezünket, mivel ha úgy nézzük akkor a valóságban azért nem így működnek ezek a történetek, valljuk be és legyünk őszinték magunkkal… Viszont vannak olyan jelenetek, tartalmak, amik több mint megsüvegelendőek.. Kevin James pazarul hozza a rosszabb napokat látott férfit, még Smitht is lentebb söpri ebben a filmben úgy játékilag, pedig a fekete fiú is élesen sziporkázik.. Közepén lévő párbeszéd és James mondata: „Csak egy tánc volt” Will erősebb kontrája erre: Nem !!! „Egy tánc, egy pillantás, egy csók! Csak egy dobásod van, hogy meggyőzd Te vagy az életre szóló pasi” Láttam vagy 20-szor ezt a részt és belém mart minden alkalommal, mert szép, őszinte és ha belemélyedsz egy kicsit akkor rájöhetsz, hogy van ott jócskán valódiság benne!
A másik ilyen szegmentumocska az az asztalnál lévő párbeszéd; Mondanivalója máig érvényes és feljebb tud hozni még a legrosszabb napjaimon is. Talán nem egy oltárian nagy romantic- vígjáték, de négy csillagot simán ér hanem többet, ezt ki-ki maga döntse el! Nyilván jómagam feljebb tornázom jó szándékkal a fentebb kiemelt dolgok miatt. |
2019-05-22 16:50.31 |
Az egyik legmagasabb posztamentumon van nálam a Crazy, Stupid, Love !!!
SPOILER veszélyt nagyban tartalmaznak a sorok! Rendező párosunk letett ide valami olyat, ami közhely vagy sem – Kivételes jelzés húzható rá legpreferáltabban. Miért is mondom ezt ? Ehhez fogható karakterábrázolás nem sűrűn fordul elő, legalábbis napjainkban biztos, hogy nem! Story több szálon futkos, majd a legfontosabb jelenetnél összeér az egész „kavarás”- Gondolok a kertben lezajló párbeszédekre- rendkívül patentosan megválasztott zenére; Spandau Ballett- True című örökbecsű slágerre! Meg lett vegyítve rendesen, és még annál is precízebb körítést kapunk, ott üt be a nagy fordulat vagy máshogy fogalmazva; CSAVAR! Steve Carell döbbenet amennyire belesimult karakterébe: Lecsúszott férj szerepében tündököl, aki kiveti a kocsiból magát, mert a felesége megcsalta… Tudom-tudom, gyarló vagyok valamelyest mivel Ryan Goslingot itt láttam talán először, pont ezért ivódott belém annyira karaktere amit a tökéletesség kompozíciójába tudott mártani, erőlködés nélkül játszott elejétől a végéig. A legkifinomultabb, rejtélyes, csajozó szuperbajnok, macsó, aki borzasztó jól tudott azonosulni szerepével és még annál is valóságosabban formálta meg a „semmire kellő” dúsgazdag Jacob Palmert. Hihetetlen amilyen fegyvereket mutat, hozza minden vagányabbnál-vagányabb tulajdonságát.. Isteni Cool magabiztosságot sugárzó eleganciáját, formáját, stílusosságát, öltözködését szerintem senki sem felejti el. Minden létező érzelmét a sutba dobja, elfojtja magába- Kezdő belépőjére piramis nagyság szinonimái is kevesek lennének - Alulról veszi a kamera úgy kúszik be Az Alfa Isten! A Természetes szépségű Hannahnak dobja be magát- és lám kosarat kap tőle- Miért ?? Mert ezt a Nőt akarja a legjobban- AZ IGAZIT ?! Ez az Örök aforizma bele van habarva már az elején, csakhogy végképp ne unatkozzunk… Jacob minden éjszaka járja a luxus bárt, ahová csúcsminőségű nőcskék flangálnak, ott kajálgat, ott éli a mindennapjait, nincsenek céljai ennek a faszinak, csak elvan, mint a befőtt a szürke mindennapokban.. DE! Annyira laza, hogy az káprázatossá avanzsálja. Ujja köré csavarja majdnem az összes gyengébbik nemet a dumájával, karizmájával, fellépésével… A lecsúszott Carell bánatában áfonyás vodkát szívószállal szürcsölve ücsörészik, amikor tönkremegy a házassága, és kell egy erős kaliberű férfi,aki felkarolja és ad neki valami ihletet, motivációt- Jön a Jacob Palmert alakító Gosling, Ő megtesz mindent, hogy tökösebbé varázsolja… Együtt gyúrnak, szaunáznak, csajoznak- végtelen mennyiségű fortélyt tanulnak egymástól.. De mégsem lesz boldogabb egyikőjük sem! Ezek a percek töltik ki a vígjáték világot.. Közben a háttérben kapjuk a drámaiságot végig, mert kihozza a film az összes személy problémáit, amit a nézősereg nem kap kézhez, hanem elmélkedésre késztet, pont ezért annyira etalon az egész! Julianne Moore jelleme; Amikor érzi, hogy ellaposodott a házassága, akkor inkább összefekszik a kollégájával, minthogy megoldást keresne a problémájára.. Steve szintúgy menekül a negatív körülményektől és nem mer szembenézni helyzetével… lásd; kiugrik a négykerekűből és belehal a történtekbe. Mert milyenek vagyunk mi emberek ? Szeretjük a könnyebb utat választani és a bajainkat a szőnyeg alá söpörni vagy rögtön beleroskadni abba, amiről tudjuk, hogy borzasztó. kissrác; reménytelen szerelembe esik, és ezzel nemigen tud mit kezdeni, csak úgy, mint a bébiszittere- ketten hasonló cipőben eveznek.. Emma Stone karakterisztikája nem lesújtott, talán az övé az, aminek nem volt olyan nagymértékű kilengése, és amikor a legjobban kellett képes volt bátran lépni a megfelelő időben és gyors döntést hozni.. Kifejezései, gesztusai az önbizalmát vázolták. Ryan Gosling; Felül tudott emelkedni magán és jellemén a mű közepén, ez viszi őt egy más magasságba, más fordulatba.. Rengetegen fejtegettek, hogy mennyire volt ez hiteles ? Véleményem szerint az lehetett, túlnőtt a karakterén.. Legfelemelőbb jelenet erre; amikor az ágyon fekve beszélget Palmer a hőn vágyott Hannahjával és ő az egyetlen Nő számára,akinek megnyílik életében először- frenetikusan jól summázza, bontja ki a film az ő karakterét. A bárban lévő jobbat érdemelsz című perceket, azt nem csomózták ki annyira, de akkor irtó hosszúvá vált volna a mozi… Ryan még Patrick Swayze-nek is emléket állít az ikonikus Dirty Dancinggel, ahol dublőrt alkalmaztak, mert Emma félt a magasságtól és nem vállalta be az emelést a macsóval- direkt veszi kintről a kamera azt a részt.. De több mint félelmetesen pazarul lett megcsinálva, ahogy a villa ki van világítva, aztán bent meg bömböl a Time of My life, közben Zúdul az eső, ez szimbolizálja az újat, a tisztaságot, az összes sarat, mocskot, piszkot lemossa főhős figuránkról Jacob Palmerről, és új személlyé válik ez által! Záró perceket elnézegetve rá kell jönnünk, hogy nyitva hagyták a rendezők a történet lezárását és innen nézve igencsak jól tették, mert ez által sokkal hihetőbb, realisztikusabb eme alkotás. Glen Ficarra és John Requa két órájára azt tudom mondani, hogy tényleg egy nagybetűs MOZI ÉLMÉNNYEL lettem gazdagabb! |
2019-05-16 21:42.23 |
Tetszetős 80-as évek végi kamasz korosztálynak megírt történet! Julia Roberts 20 évesen tűnik fel, azonosulása szerepével fainnak mutatkozott szerintem.. Adam Storke az előkelő, porscheval járó, arisztokrata fiúcska tulajdonságait remekül vetíti, akinek belül helyén vannak az értékei.. A kis pub féleségben pubink dob két bullt dartsban, közben mennek a felesek és amikor rápillant a kiszemelt csajszijára- akkor azt na milyen fordulat követi ? Mellé dobja a nyilat.. Kobakomból nem lehet kitörölni azt a részecskét… Utána biliárd közben meg jön egy piszok jó zenei talpalávaló és tényleg elvisz egy cseppet, amiért rokonszenvet vált ki belőlem.
Nem mondom azt, hogy nem ajánlom, hiszen amúgy is fellelhető benne némi meritum! |
2019-05-16 14:50.00 |
Az ellentétek vonzzák egymást, erre tudok apellálni… Két különböző jelenség egymásba fonódása figyelhető meg- erre számtalan mozis példa létezik.. Érdemlegesen inkább ennek a felvázolása és kibontása érzékelhető, ami felettébb különös és elgondolkodtató.. Ezt csinálta újszerűen,ügyesen Stanley Donen !!! |
2019-05-16 14:21.14 |
Peter O'Toole érájának két legkiemelkedőbb múzsájával is játszhatott; Audrey Hepburntöt értem ez alatt és Sophia Lorent, ezt Gregory Peck szintúgy elmondhatja magáról. Kémfilmek, krimik alapja eme szösszenés. Több mint patentosan lett elvégezve ennek a kifaragása és még napjainkra nézve is simán helyt áll, sőt… Kenterbe veri a mai alkotások garmadáját! |
2019-05-13 17:49.51 |
Ennél realisztikusabban aligha lehetett volna jobban kivitelezni…
Megannyi mennyiségű idősík váltakozása és visszacsatolása majd előrehaladása, tuti nem hétköznapi.. Donen belenyúlt jócskán és ugrált a történésekben.. Ennyire kivesézni a páros életvitelét és mindennapjait Road-movie köntösbe beágyazva, hát érdekes volt ezt így végig követni.. Rengeteg mögöttes tartalmat és mondanivalót kapunk, amit a rendező nagy kanállal adagol a nézőhöz és nem is kell rajta nagyon agyalnod, bár azt is lehet persze.. A kezdeti fellángolás és a két fél közötti szimpátia kialakulása- az apró csipkelődések, játszadozások, sok-sok közös program, egymásra hangolódás fázisai, élmény faktor, amit az utazás még jobban felerősített bennük, a szárnyaló boldogság, egy olyan kötelék, ami tényleg örökre kitarthat ?! Talán igen, viszont teljes egészében semmiképp sem, mert az idő előrehaladtával ott vannak a hullámvölgyek, a buktatók, a meg nem értettség,közös hang és rezonancia megbomlása, nehézségek,problémák,viszályok.. és mikor jött ez elő vagy hol csúcsosodott ki ? A házasságban! Mert milyen lehet a házasság egy idő után ? Túlontúl kötött, elveszik a varázs, a pillanatok, azok a programok, amik ezelőtt még felettébb örömöt jelentettek számunkra, azok kihalnak.. Vágyakozunk bizony, vágyakozunk minden idegszálunkkal valami újabb utazásra, félrekacsintásra, mert valljuk be őszintén; Igen! Kívánjuk belül, csak ezt nem merjük kinyögni, azért mert érezzük, hogy nem erkölcsös tett! Szívünk félredobban, arra sóhajtozunk, hogy érjen már valami új, csak vegyek végre valami más levegőt… mert a régi egysíkúvá vált számunkra és ósdivá... mivel jó kiszakadni a megszokott kerékvágásból, ha nem is végleg, de percekre, éjszakákra,napokra,hetekre,hónapokra felfrissülni és más társaságát élvezni igenis olyan szenvedély amely noha szörnyen és fájdalmasan hangzik is; Utána képes visszahozni a házasságot talán „régi” kerékvágásába ??? Azt kell, hogy mondjam; IGEN! De ez mennyi és mennyi bonyodalommal, kirekesztettséggel, könnyel, izgalommal jár időközben ?!! Erre reflektál leginkább a mű. Az életben egy dolog mindig állandó, az nem más, mint; A VÁLTOZÁS !!! |
2019-05-13 09:29.32 |
A Planéta első James Bond moziját elkészítették 1962-ben, annak némi hatására ezt az egyveleget rá egy évre forgatták le. Amerikai fogócska egy krimibe burkolt kémtörténet. Olyan híres rendezővel az élen, mint Stanley Donen, aki az Ének az Esőben című musicalt alkotta meg. A krónika katyvaszos, zavaros, kibogozhatatlan, csavaros, pont ezért köti le az egyén észjárását. Cary Grant ugyan nem ifjonc, de helyén való párt alkotnak Hepburntel, működtek a dolgok. Walter Matthau sem ismeri a kifogás szó fogalmát, mert remek. A legdrasztikusabb karakter az; James Coburn, aki a vége felé lévő párbeszédekben feltörli mindenkivel a padlót, előhúzza az ászait… Csak Ő tud ilyen elvetemülten kuncogni, ennek a palinak a gesztusai, mimikái megérnek egy misét. Korszakra jellemzően nem gyorsan történnek az események, feszültségteremtés jól érzékelhetően benne van. A megoldás üde, bombasztikus csavart hoz… Kedvelhető, relaxálás céljából öt csillagos garantáltság! |
2019-05-12 23:13.49 |
Kötelező Vin Diesel miatt, aki verhetetlen, eszméletlen... Akkorát muzsikál ebben a drámával dúsított krimiben, mint soha semmikor! Ha teheted miatta tedd vízszintesbe magadat erre a két órára és pásztázd végig, nem fogsz csalódni. Dióhéjban ennyi! |
2019-05-12 11:58.49 |
Hát.. hát.. hát… Maradt hiányérzetem, nem volt az igazi, de semmiképp sem silány.
Billy Wilder értett ehhez a műfajhoz, rendezésessel nem is volt gondom. Ha összehasonlítom a Délutáni szerelemmel, akkor az sokkal de sokkal impozánsabb darab, habár ott Gary Cooper nimbusza,karaktere lefegyverző + a hosszú nyakú Audrey törékeny bájai, szépsége, előadási képessége több mint mesébe illő státuszon mozgott és jött át. Sabrinában a jellemek erőssége nem bontakozott ki eléggé. Humphrey Bogartban annyi emóció volt, mint egy tölgyfában.. Értem én, hogy neki direkt ilyen száraz, sótlan karaktert kellett megformálnia, viszont egy romantikus filmhez valamelyest másra is szükség lenne, más alapanyagra… William Holden lezser volt- hurcolta magával a pezsgőt és a két poharat,(Ja, meg képzeld oda a muzsikaszót) mert tudta hogyan kell elvarázsolni egy Nőt- ami még most is beválhat a gyengébbik nemnél! Talán csak Ő tudott ilyen lazasággal, ilyen higanymozgással odaugrani Hepburnhöz, jó volt elnézegetni. Személye lehetett volna erősebb, bebetonozottabb, éreztem ennek homokszemnyi veszteségét. Léteznek azért szép kockák, mint pl: Amikor Hepburn az éjszakába nyúlóan ír, és egyre fokozottabban lépked a kamera az arcszerkezetére- háttérben kivilágított házak pislákolnak, közben lágyan szól La vie en rose dallamvilága alatta- az ilyenre fogunk emlékezni, én legalábbis ezekre a percekre fogok! |
2019-05-09 20:17.15 |
Úgy érzem, hogy kicsit negatív szemszögből nézed… Julia Robertsnek ez a film lehetett a motivációja, meg úgyszintén kismillió színésznőnek,színésznek, embernek, nőnek etc. – ezt ma már el sem lehet nagyon képzelni! Pretty Womanre stadionnyi hosszúságú métereket ver, pedig az is remek!
Ez a mozi a romantikus drámák egyik alapja, 61-ben készült! Divat terén Hepburnt még a mai napig utánozzák a nők, nem aprónyi mondatocskát firkantottam ide most- csak elevenítsd fel ezt egy levegővételnyi megállásra.. Karakterábrázolás, jellemfejlődési szakasz mondd neked valamit ? Hepburn hibás karaktere ebből merítkezik, pont erre épül fel az egész cselekmény! Ő jellemének fókusza erre irányul; gazdag,tehetős úriembereket, fejeseket szemel ki magának, keresi az ő társaságukat, azért hogy patronálják,felkarolják, előrébb vigyék őt- azt hiszi, hogy ezzel kiegyensúlyozott,normális, gondtalan életet élhet élete végéig.. Feketébe öltözött kisasszonyunk ilyen mentalitással rendelkezik, és nem mer szembenézni önmagával, hibáival.. Erre mutat rá a végén az, amikor még az egyetlen macskáját is kihajítja, akiről tudjuk, hogy ott volt vele mindig és kedvelte. Taxis puzzle megvan ??? Amikor szívja a cigarettáját a taxiban és lovagja a képébe mondja a valóságot, közben mereng maga előtt könnyes szemmel, hogy ő kicsoda is valójában… Baromi nagy pillanat, ahogy megroskadva cigizik és feltör belőle minden, le tudja saját magát győzni és az önmaga karakterén, képén képes túlnőni, kiszáll a járgányból és többit már észleljük.. Több mint megragadott momentum! |
2019-05-09 18:25.09 |
Franc se tudja pontosan, de Steve McQueen lehet jobban bevált volna erre a szerepre! Peppard még kiforratlan színész volt, nekem hiányzott belőle az, hogy megtestesítse a férfit, elmosódott jelenléte a nádszál kisasszony mellett.. Nagyra sikerült a kontraszt Hepburn és George között én úgy véltem felfedezni, főleg színészi teljesítmény fronton.
Neked nagy kedvenced Audrey úgy vettem észre. Szerintem nem ő volt a világ legszebb nője, de hihetetlenül tudta használni az adottságait, a nádszáltestű külsejét, bármi jól állt számára a képernyőn és ez egy mérhetetlenül nagy adottság és tehetség, amit az élet adott neki. Ezek a tulajdonságok kiemelték Őt több ezer Nő közül! Vásznon hengerelt, szinte akármit el tudott játszani, és tényleg szeretett színészkedni, ez lesütött róla minden alkalommal! Nyilván én is eléggé csípem a csajszit! |
2019-05-09 13:49.27 |
„Tudom a szabályokat; Szerelem és Szabadulás, mindenki boldog és senkit sem sért - mindenkinél beválik” Ezek a szavak hagyják el Audrey Hepburn ajkát, amit oda idéz Gary Coopernek. Borzasztóan jól összefoglalja a kettejük viszonyát az előbbi fent említett frázis... Cooper egy tehetős, dúsgazdag, playboy férfit alakít, Ő itt már tényleg koros volt, de ennek a faszinak karizmája, megjelenése nem nagyon ismerte a határokat, még így is elő húzta az érdemeit, fel tudta lobbantani a fiatal, törékeny mirákulum szívét- néztem és el tudtam neki Hinni! FEELINGES romantikus-drámai- vígjáték, teljes nagybetűvel írtam a feeling szót, mert tényleg érzed a régiességét,klasszikusságát- etalon jelző is kevés lehet rá, mert szerintem eltalálja „kicsit” az ember lelkét,ezért igazán szerethető! Maurice Chevalier magas léptékű játék intelligenciája felfedezhető és hozta a kém karaktertét- nem lehet bele kötni.
Két vezérbástyánk közötti kémia észrevehetően látszott a képernyőn keresztül és a színészi teljesítmény a tökéletességet súrolta, de még az is meglehet, hogy elérte azt- főleg, ha Audreyt pásztázzuk végig a szemünkkel ebben a bő 120 percben. Védjeggyé-híressé vált szitu; amikor Gary kofferjére ráül a nádszál kislány és úgy húzza be a cipzárt. Pályaudvaros– Vonatos jelenés elkerülhetetlen, felejthetetlen ereklye, amelyből hány és hány film koppintott ??!! Csak gondolj bele egy pillanatra.. Na, hát igen… Hepburn ahogy fut a vonat után és győzködi Coopert- ott szerintem sokunk szíve megdobban és mindkét fél helyzetébe bele tudjuk magunkat képzelni, hogy ott mi zajlott le bennük.. Az olyan mozi nem lehet akármilyen, amilyen ezt tudja és képes az embert magával ragadni és elvinni egy picit más Világmindenségbe! |
2019-05-08 19:44.16 |
Álljunk meg 1 mondatra; Őszintén bevallom, hogy ez Audrey Hepburn szűk két órája !!!
Miért is mondhatok ilyesmit ? Amit itt melózik az több mint Isteni.. 100%-ot pörget ki saját magából az egész során, és ha ránézünk egy perc nyugtunk nincs úgy szárnyalja, nyomja, tombolja véges-végig a történetet tele önbizalommal. Ez a Nő Bármit megengedhetett magának, egyszerűen szinte minden jól állt neki, ez egy hihetetlen fegyvertény, adottság.. Továbbá bárki, bármilyen pozitív jelzőt gondolhat és aggathat rá. Okos, eszes csaj volt, aki az ujja köré tudta a férfiakat csavarni- ezzel szembesülhetünk az Álom Luxuskivitelben egyaránt. Hátborzongatóan nagy stílus, elegancia, talpig fekete öltözetben sétafikál, fekete orbitális napszemüveggel, kalappal abból kifolyólag, hogy minél jobban öltöztessen- ezt úgy tudta eljátszani a képernyőn, mint senki más! Amit a vászonra tett kialakításban olyan, hogy gondolj bele még a mai fiatal csajok, nők is őt másolják. Pedig! Emberek! 1961-et írunk és még mindig Őt csak kopírozni lehet… Moziról nagy vonalakban annyit; első 45 perc csiga lassú - ha nem iszok közben egy kávét lehet belealszok, hacsak a történet vezetését nézzük szigorúan akkor; Igaz és tényleg komolyan mondtam. Már majdnem leül és összedől az egész- értem én eme korban ez az elnyújtottság bizonyult trendinek.. Kell, hogy jöjjön a történetbe valami fordulat különben lehet kisiklik, szerencsére utána szépen elkezdett hömpölyögni… Helyzetszituációkra, helyzetkomikumokra, lecsupaszított színészi teljesítményre van felépítve szinte minden és ebben George Peppard haloványnak mutatkozott (Ő volt az örök Hannibál a szupercsapatban, aki fellapozta azt az eseményt tudhatja miről suttogok a zárójel között) egy csöppet sajnos, főleg Hepburn mellett szinte padlóra kényszerül, mert nem éreztem a fő csákót kellően ereje teljében a főhős csajszink oldalán. Szép lett volna, ha bele tud ide pakolászni Peppard picivel nagyobb játékot, de ennyit tudott. Zene lágyan, finoman bizserget, korszaknak megfelelő, Henry Mancini Oscarja szerintem megérdemelt volt. Azért, hogy említsek igencsak pozitív részt az az utolsó taxis rezdülés a csillámló New York utcáin- Nyilván, ahogy azt illik szakadó-ömlő esőben, mert az még jobban fokozza az érzelmeket és a hatásosságot- ez nálam betalál, felüdülés elnézicskélni az ilyet. Hepburn ott megint rátesz a színészi kvalijára egy jó nagy adag lapáttal, George úgy szintén próbálja tolni a szekeret és kimondja élesen a valóságot hőn áhított vágyának- ebből a pár percből merített számtalan más film később ihletet- valljuk be ez nem kis szó! Befejező tétel újszerűséget nem röpít ide(persze, ha akkor láttam volna amikor megjelent, akkor biztosan merőben más megközelítés verődött volna vissza) de mégis ez az egyik Alfája és Omegája ennek a műfajnak, ezért igencsak bejövős cselekmény legtöbbünk számára. |
2019-05-07 15:09.14 |
Római Vakáció műfaji ékkő!
Sokunk kedveli és valahogy bennünk van és létezik. Hogy ennek mi lehet az oka ? Nem tudom.. Talán a letisztult,sallangmentes, pormentes vonalvezetés amire a fekete-fehér színvilág még jobban odatükröz valamiféle hagyományosságot, egyszerűséget, emberi értékeket, bájt, amikre jó visszagondolni és amik napjainkból már annyira kivesztek.. A Királykisasszony, a hercegnő , a nádszál kecsességű Audrey Hepburn, akinek volt egy olyan tulajdonsága amellyel megáldotta a sors, nem hiába a Vénusz kegyeltje.. Ő itt oly bársonyos, zsenge, fiatal, árasztotta magából a női energiákat és merte használni a vásznon a Nőiességét, ez bizony-bizony elég szembetűnő erénynek bizonyult. Több hozzászólást olvastam, ahol Peck férfiasságáról írtak.. Ami helyes meglátás. Láttam ezen kívül pár filmecskében, habár egyes jeleneteknél a sármja ebben felerősödött leginkább, főleg a végén, de erről fogok lentebb írni 1-2 dolgot.. Helyszín Róma, ami a szerelem és a történelem városa is egyben.. láthatjuk a Colosseumot, Bocca della Veritàt, vagyis az Igazság száját és a többi nevezetességet, ahol jóformán az események nagy többsége történik, vidám pillanatok a két főszereplőnk között, komédiáról,felszabadultságról és könnyedségről mesél.. Romantikus szálat jóformán csak inkább a vége felé kapjuk meg, annyira puhán van érzékeltetve, adagolva a nézőhöz, hogy ebben rejlik szerintem a mágikussága eme műnek. Vannak Drámai érzelmi, megragadott pillanatok pl: Amikor Peck és Hepburn átölelik egymást és alatta a vonósok dominálása érzékelhető és nyilvánvalóan a finálé. Sajtótájékoztató-ott Gregory Peck példaértékű, méltóságteljes magatartása, fegyelmezett egyenes tartása,minden érzelmét próbálja elfojtani, szemrebbenés nélkül figyeli A Hercegnőjét akiről tudja, hogy nem lehet az övé, ellenben az összes érzés ott kavarog a szemeiben, de nehéz is az ilyet leplezni ilyen helyzetben.. Emlékeimben él amikor megkérdezi az újságíró a hercegnőtől: „Körútja során melyik város nyerte el a tetszését legjobban ?” Két főszereplőnk tekintete összeér és a hercegnő nem tud diplomatikus lenni, aztán szívéből kimondja; RÓMA! Mert milyenek vagyunk mi emberek ? Talán akkor tudunk csak őszinték, valóságosak lenni a másikkal szemben, ha igazán kedveljük esetleg szeretjük a másikat ?? Mennyire közhely, de Mégis micsoda faktum! A Filmtörténelem egyik leglélegzetelállítóbb drámai pillanata a lezárás! |
2019-04-15 21:26.14 |
Ilyen két páros összeeresztése általában jól szokott végbe menni. Igen, itt működött nem is akármilyen skálán… De! Ehhez Tucker őrületes formája nagyon kellett.. Szögezzük le, Ő ekkor keringett köztudatban legerőteljesebben, egyetlen igazán bevált karakter amit képes volt hozni pályája során hiánytalanul.
Chris a Moziban nem vergődik mint egy hal ,hanem ÉL csupa nagy betűvel és ficánkol! Chan sem rossz, Mi több! itt még a fizimiskáját is kipallérozták, kifésülték, hogy jól nézzen ki tetőtől talpig-stílussal ruházták fel! A Bődületes az tudjátok kicsoda az én emlékezetemben ? Az nem más mint Roselyn Sanchez aki Akkora NŐ,hogy leírni nem merem…Szerintem akárkit fel tudott villanyozni A Bolygón! Hihetetlen pikantériát,energiát,menőséget,szexisséget nyom ide nekünk.. akárhányszor meglátom a Csúcsformában kettőben véleményem nem változik ezzel kapcsolatban.. Chan jámbor,hűséges figurája, visszafogott természete kelti fel a hölgyemény érdeklődését és végén a repülőtéren még egy csók is elcsattan köztük, na de ez már történelem és esti mese :) Első rész egyaránt robbantott és ez sem marad le tőle, Sőt! még talán felül is múlja az előzőt, a második részben nincs ki nem töltött idő, mert feszes végig és életerőt ad a mi nagy örömünkre. Műfajában egyik legpengébb nívó a 21.század elejéről! |
2019-04-15 18:51.09 |
Dirty Dancing a kultfilmje- azzal futott be! Road House az a legjobbja nálam minden tekintetben, pedig 30 éves kövület. Szeretem ahogy hozza abban a kemény feelingű csávót !!! |
2019-04-15 07:59.33 |
Ráadásul,komolyan mondom,valahogy olyan romantikusan kedvesre sikeredett ahogy majdnem megcsókolták egymást,aztán mégse,az utána történtek a liftnél,aztán egyedül az ágyban,holott minden porcikánkkal a másikra vágyunk....aki élt át ilyesmit,tudja,miről beszélek,egyszerre szép és borzalmas érzés,amit a hihetetlen jól megválasztott dalok csak még jobban felturbóznak." Hatalmas igazság !!! Every breath you take átdolgozása úgy szintén hibátlan! |
2019-03-18 20:31.33 |
*folytatta !!! Whitney akkor volt a legtöbbet foglalkoztatott csillag a szórakoztató iparban, így tolták be eme szerepre ! Muzikális tulajdonságain van a vonalvezetés, ez tartja életben az egész szereplését és ez profin van vezényelve minden tekintetben ! |
2019-03-16 19:43.16 |
B Kategóriás kis gyöngyszem ha lehet ezt annak nevezni, szerintem Igen! Tia Carrere utolsó csöppnyi dobása ahol ebben a másfél órában „A” szerepben van és nem volt lestrapált vagy elhasznált semmiképp sem, bár én elfogult vagyok vele irtózatosan! Bosszú mozi az alfája és omegája a történetnek! Tia „néni” itten a megmentő szerepében létezget, akinek elrabolják a lányát és a férjét és ki kell neki szabadítania, amit hát meg is old a maga módján, nem tökéletesen, de hát ezért mükszicskélget a vágány….
Agyadat valószínű nem fogod eldobni tőle de szerintem le lehet ülni és megtekinteni,kikapcs gyanánt helyén való! |
2019-03-16 19:18.37 |
Klasszikus komédia ebből az évtizedből! Joe Pesci egyik legjobb előadása. Marisa Tomeiről úgy szintén csak rébuszokban érdemes diskurzust váltani.. Karate kölyök csávókánk is dirigál mellettük szépen-csendben.. Eléggé old, de akkor ez atombomba hatással bírt. Nálam most is a Maslow Piramis csúcsát jelenti! |
2019-03-16 18:05.51 |
"Ha meg Costnert akarta ezzel megalázni az megint nem olyan értelmes."
Pedig az volt a célja! Costnernek Whitney volt a gyenge pontja !!! Portman meg ott akarta megforgatni a kést, ahol a legjobban fáj Neki, szerintem ütött így nagyon! "Amikor Reagant meglőtték soha nem tudta magának megbocsátani Costner" Olvasni kell a sorok mögött... Túl drámaira sem akarták azért megcsinálni a filmet. Így sem Happy a vége, mert mindenki fojtatta az útját szétválva egymástól, erről szól az utolsó híres,pompás szám, a repülőteres záró jelenéssel! |
2019-03-16 17:51.22 |
Ezt a filmet a legjobban azok fogják megérteni, akik fiatalok voltak akkor. A 80-as évek végén, a kilencvenes években. Ez nem ilyen arcoskodás, nem ilyen régen minden jobb volt duma. De azt,hogy Michael Jackson mekkora sztár volt, ezt csak ők fogják megérteni igazán. Ők élték meg. Mai léptékkel nézve hasonló kaliberű sztár sincs,mint amilyen ő volt azokban az időkben. Félistenként gondoltak rá az emberek. Egy olyan világban, ahol nem volt internet, nem volt alap a kábeltévé, sőt, nem is volt, és mégis,mindenki ismerte. Popcorn, Bravo, a kártya naptárak, rágó papírok, ez volt az internetünk. Lady Gaga, Bieber, Miley Cyrus, az egész hollywodi népesség együtt nincs fele akkora sztár,mint ő volt. Nem lehet ma már elképzelni sem. Amikor a sztárok elérhetőek, a youtubeon, az instán, amikor szinte közvetlen kapcsolatba tudsz velük lépni. Élőben látod a nappalijából, a hétköznapjait teszi fel a youtubera. Michael Jackson más volt... A hideg kirázott, amikor elképzeltem, hogy egyszer csak megjelenik MJ a lakásunkban akkor. MJ A LAKÁSUNKBAN!!! Halandó embernél Michael Jackson??? Azért írom, hogy most képzeld el, mit érezhetett egy rajongó? Milyen lehetett, amikor tényleg megjelent MJ a házadban? Megértem a szülőket, hogy miért engedték. Megértem, a srácokat, hogy miért fedezték. Elismerem, hogy MJ egy hatalmas sztár, énekes, és koreográfus táncos volt. VISZONT! Magánemberként azért már más lehetett a helyzet ? Az is lehetséges… |
2019-01-05 20:17.43 |
Elnyűhetetlen Az Utolsó Cserkész a megboldogult Tony Scottal egyetemben! Csakis Magyar Szinkronnal- Überelhetetlen szövege miatt! Willis pár képkockában még talán itt sármosabb mint bármikor is - de erről a csajok majd jelentenek inkább! Damon Wayans sem enyhén ficánkol, de ez a bő másfél óra Bruce Willisé- Zsigerből lemos mindenkit a színpadról !!! Halle Berry gigantikus karika fülbevalóival, sztriptíz lányt alakítgat, Ő akkoriban tűnt fel, majd később kerekedett ki világhírűvé!
Több mint örökzöld, utánozhatatlan gegek tarkítják! Pl: „Majd ha rappelsz hozzá” … |
2019-01-04 17:07.37 |
Phil Collins embertelen nagy zenész volt a 80-as években, és akkor jócskán visszafojtottam minden érzékszervemet. Lám a Francokat neki színészileg is oda pakolja magát most… Valóságos történet alapján készült a Buster,ami növeli erényességeit. 60-as évek híres Angliai vonat rablásáról szól, végtelenül cicomátlan első 55 perc után elutazhatunk Mexikóra a gazdagokhoz. Zene megint remek, The Four Tops- Loco in Acapulco szárnyakat ad. Színészi játék elfogadható, korhű ábrázolás nyom rá egy szép bélyeget. Stephanie Lawrence hosszú combjain illő elidőzni, micsoda bigé 88-ból ?! Sajnos fiatalon elment az élők sorából..
Groovy Kind of love-tól lehet vizes lesz a szemed(Julie Waltersnek az lett) amin nem fogok csodálkozni.. Milyen szomorkás,sima,egyedi hanggal rendelkezik ez a pali ?! Lezárásnak meg a Two hearts, believing in just one mind, ami az egyik legnagyobb szentimentális pop sláger amit írtak a Provinciában - Amikor Phil föl tolja ebben a magas hangot, az megvan ? „She knows (she knows) There'll always be a special place in my heart for her” - ezt duplázza a végén- Fantasztikus dob ritmus dönget alatta! |
2019-01-03 21:25.09 |
Ha feldobom a levegőbe David Foster nevét akkor az emberek 90%-a azt sem tudja, hogy kicsoda ez a manus. Holott! A világ egyik legjobb zenei komponálójának bizonyult akkoriban… St. Elmo tüzében is nagyban a keze nyoma érzékelhető. Opening és Endingben pontosan az Ő szerzeménye csörgedezik, zongora mint hangszer volt neki Igazi specialitása- felügyelgessétek, mert félelmetes de lehet még kicsit annál is félelmetesebben vannak a hangok rezonálva! Betétdal bebetonozza magát az elménkbe, nem tudjuk elengedni- ez az igazi 80-as évek közepe ahol járunk.. Kocsma, kokó, drog, vedelés látszat keltése, hol fényűzés.. Fiatalságba,bohémságba,hajlékony lazaságba katapultál minket a film. Demi Moore még kiforratlan, vodkát szürcsölgetve elmélázhatunk szépségében, mert valljuk be azért rendelkezett eme jellemvonással, nekem tetszett! Szerelem fejtegetése, milyen gyötrelemmel jár ezt a szavacskát kimondani ?! bizony… „ Amikor ránk mosolyog az aki fontos” Olyan életigazság amit talán sokunk szeretne átélni, legalább egyszer eme Földön.. Éles változások lépkednek végbe, mert forgathatjuk szemünket a sötétben útszéli prostikra a bár előtt egyaránt. Örömlányunk kunkorításai beütnek mint egy erős whiskey: „Ha van 50 dolcsid akkor én megmutatom, hogy mi az élet értelme” :) Rob Lowe a Jóképű, nőfaló, fülbevalós, napszemüveges szaxis csávó karakánsága, szabadság érzete illik legkiugróbban erre a bő 90 percre.
Felnőtté válás temérdek akadállyal jár, Joel Schumacher rendező piknikszerűen, vegyítve parányi drámaisággal festi fel, tényleg jó elábrándozni rajta! |
2019-01-03 17:57.30 |
Nem akartam leosztályozni, de csak megtettem. A grófnő nézése közben rá fogtok jönni arra a tényre, hogy még a Barátok köztöt is vissza fogjátok bőgni... Uncsibbnál is uncsibb és akkor kicsiben nyilatkoztam erről… Kosztümös, de megalszik a tej az ember szájában annyira csigán van előadva.
Jobb ha kerülitek, inkább keresd meg a Veszedelmes viszonyokat 1988-ból,azt úgy hívják Minőség! |
2019-01-02 20:41.09 |
Musical műfajban ez az ALAPMŰ!
Lényege: Lazaság, könnyedség,öröm, kellem, küllem, stílusosság, energia… Hogy a néző Ne lásson semmilyen görcsösséget,megfeszítettséget. Gene Kelly valami hihetetlen amit itten lenyom,ilyen mozgás kultúrát,intelligenciát, erőteljességet Michael Jacksontól láttam utoljára, Jacksonra nagy hatással volt amúgy, szint úgy mint Fred Astaire, vett át dolgokat tőle.. Kelly nemcsak, hogy erőteljes tánc tudásával, utolsó lélegzetvételével dübörögteti fel a padlót nekünk, hanem ötvözi ezt rugalmassággal, elengedve magát és akkor színészi fegyvertárairól még nem ejtettem hangot- Tökéletességét domborítja ki! Donald O'Connorról lehetne szuperlatívuszokban vésni jobbnál-jobb jelzőket, kell is bizony, mert lenyűgöző összhangot teremt meg társával. Felújított színes változatát láttam, ami talán nem annyira korhű, mivel olyan mint egy más évtizedből néznél egy Musicalt- De mégis,olyan alap pillért említhetünk amiről még talán 50év múlva is fogunk emlékezni! Merítés szempontból legemlékezetesebb az nem más mint a Singing in The Rain dúdolgatása, vidámsága, pocsolyába való ugrálása, beírta magát a 21. századba egyaránt- Szenzáció szó kevés lenne amilyen hatást elért ezzel! |
2019-01-02 10:03.24 |
Isten Éltesse !!! Rejtett favoritom, sosem mehet ki a fejemből... Megannyi filmjéhez írogattam, nem véletlenül! |