![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A Védelmező - HBO, 01:50 |
Good Will Hunting - Film4, 02:05 |
A hét nyolcadik napja - Magyar Mozi TV, 02:35 |
Mindhalálig - AMC, 02:50 |
Kopp-kopp - Moziverzum, 03:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Ron Howard (71) |
Javier Bardem (56) |
Timothy Daly (69) |
Cara Buono (51) |
Szervét Tibor (67) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Nincs bocsánat ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Victor Hernandez Stumpfhauser ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2012-02-04 19:19.33 |
nincs könyv,csak forgatókönyv. |
2012-02-04 19:18.29 |
no,ezen lehetne vitázni:)) |
2012-02-04 18:05.45 |
Igazából ez a nő egy csinos MILF,és remek üzletasszony.Tehetsége nagyjából ennyi,ja!!és jól ment férjhez. |
2012-02-04 17:45.52 |
Nem hinném,hogy verseny lenne,ám számtalan direktor-spielberg,scott-szerint valóban őt tartják annak,aki a legnagyobb mozgóképes filmvarázsló |
2012-02-03 19:22.13 |
Hát,az lehet hogy megijedt a művértől,meg undorodott tőle,de amire céloztam,az az volt,hogy állítólag nem szóltak a színészeknek,jééé,kiszakad egy lény a mellkasból.
hááá persze.Vágások,szövegkönyv,kezdetlegesebb,kétkezi trükkök,stb:)) |
2012-02-03 18:50.58 |
Édesanyám mesélte,hogy bemutatásakor a Corvin mozi előtt mentőautó állt:többen rosszul lettek a vetítés közben.Bár ez a ma fiataljainak talán hihetetlen,de remélem,Scott mozija számukra is az a fajta alapmű,ami nekem,illetve a filmvilágban.
Az igazsághoz hozzátartozik,az első kritikák nem láttak többet a filmben,mint Spielberg Cápáját,csak kihelyezve az űrbe.Egy,viszonylag még ismeretlenebb rendező-bár Ridley Scott mögött már ott volt a Párbajhősök,és annak cannes-i sikere- néhány,ismertebb illetve nem olyannyira ismert név a színészek közt valamint egy hihetetlen jó zeneszerző és egy szürrealista zseni,bizonyos H.R. Giger,akinek munkái finoman szólva megosztóak. Nomeg,rajtuk kívűl számtalan egyéb mesterember,akinek keze nyoma mind-mind ott van az alkotáson. Rossz nyelvek szerint Veronica Cartwrigt kapta volna meg Sigourney Weaver szerepét eredetileg,és a rendezői verzióban látható az a jelenet,mikor is Lambert nekimegy Ripley-nek,mit mondjak,valóban olyan,mintha némi revansot venne...az Alienek későbbi hóhéra csak úgy lepattan a Nostromo faláról,és felettébb meglepett a képe,persze ez is lehet a film számtalan legendáinak egyike.Konokul tartotta magát az az elképzelés is,hogy a készítők nem szóltak arról,hogy Kane mellkasából kirobban a lény:ugyan már...forgatókönyv ismerete,szakemberek tömege ahhoz a trükkhöz,és egyéb dolgok,amik ellent mondanak eme butaságnak. Tégy ki 7 embert az ismeretlennek:számokkal lehet játszani,volt addigra már szörnyes film is dögivel,de Scott mozija jóval több ennél.Az angol filmes elérte azt,hogy valódi feszültséget indukált filmjébe,holott a -kifejlett -lényt a végéig szinte alig látjuk,valamint hogy a 79-ben bemutatott mozi a mai napig nem tűnik elavultnak,képi világa máig etalon.Ahogy az űrhajó felébred,ahogy a fények kigyúlnak ,a számítógép bejelentkezik és visszatükröződik a sisakról,a hibernációs kapszulák "megszülik" a rájuk bízott életeket,ugyanolyan érzéssel tölti el a nézőt,mint anno mikor először látja,és ím,egy olyan műfaj mint a sci-fi kacérkodik valami olyasmivel, amit úgy hívnak,művészet.Jerry Goldsmith egyszerre titokzatos,félelmetes és gyönyörű zenéje pedig remek érzékkel csak még jobban aláfesti ezt a néhány percet. Scott rendezői változata,hiába a betoldott jelenetek,mégis egy perccel rövidebb lett:a mester igen sok jelenetet,főleg az elejéről,egyszerűen levágott.A film tempója nem rohamléptű így sem,megvan a maga ritmusa,ám valami elképesztő az a képi precizitás,ami árad belőle,az a fajta profizmus,ami azóta minden Ridley Scott film jellemzője,egyszerűen néha elég ránézni pár kockára,és az ember tudja,a rendezést ő vállalta.Kitérhetne az ember a film születésének körülményeire,hogy mely jeleneteket nem forgattak le és miért,mely jelenetek végezték kukába,mert az alkotók szerint a lényen látszik,hogy ember játssza azt,valamint mikor mire kellett figyelni,mit hogy változtattak meg az új változatban,de ezt meg lehet nézni az extra lemezen is,érdekes és igen informatív mazsoláznivalók vannak rajta.Egy ilyen,nem írnám azt,hogy egy helyen játszodó-pedig hát a bolygóról eltávozva a Nostromo fedélzete a helyszín- filmnél igen fontos a színészi teljesítmény ,és az Alien ebben is példaértékű,mindenkit dicsérni illik,talán ezért is szomorú,hogy mostanság egy Tom Skeritt vagy Yaphet Koto mennyire eltünt.Ian Holm és John Hurt generációjuk meghatározó alakjai,Veronica C. is kapott aztán több igényes filmben is még szerepet ,Harry Dean Stanton pedig az a karakterszínész,akit nagyjából mindenki látott már valahol,valamikor,csak...mi is a neve?? No és persze Weaver. A 90-es években az egyik legjobban fizetett színésznő volt,langaléta alakját pedig hál isten,mostanában se kell nélkülöznünk.Személy szerint imádom:mert ebben a nőben megvan az a fajta keménység is,amiért elhiszem,még az Alienkirálynőnek is szétrúgja a seggét ,ám mégis,ott az érzékeny nő is belül,aki egy szivaccsal dörzsöli le egy kislány arcát,hogy a koszréteg alól előtűnjön bájos arca.Egyszerre harcos és érzéki,és Ripley alakja azon kevés nőalakok közül való,ahol szó nélkül elismerjük az akcióhősnő létjogosultságát,aki bizony a mellette lévő összes férfit lepipálja,ha kell,pedig később még a gépkarabély működését is úgy kell elmagyarázni neki. Scott filmjének legnagyobb értékei közé tartozik az,amiben sok fantasztikus film elvérzik:nevezetesen,hogy sikerül úgy ábrázolni a miliőt,hogy a néző elhiszi,igen,egy ajtó így nyílhat akkoriban,egy szék így fordul be Dallas-szal,mikor Anyával készül beszélni.Hihetetlen precíz a Nostromo felépítése,az operatőri munka,és félelmetesen jól használják a fényeket,akár Anya sárgás színű kuckójára gondolunk,akár mikor Ripley menekül a folyosón.Ráadásul-bár ebben van költséghatékonyság is-arra is rájöttek,sokkal félelmetesebb az,amit nem lát a néző,mert agya dolgozik helyette és azt képzeli oda,amit nem is mutatnak,így az Idegen-t is először csak pillanatokra látjuk,míg végűl teljes pompájában megmutatja magát.Valamint borzongató az is,ahogy Lambert-tel végez és miközben Ripley rohan a folyosón,csak a nő zihálását és elnyújtott sikolyát haljuk:bár senki nem látja,de mégis mindenki tudja,épp rút halált hal.Scott mozijában az űrfelvételek is igen precízek,mi több,sokszor gyönyörűek,személyes kedvencem egy nagy égitest előtte egy kisebb égitest és ahogy a hatalmas űrhajó elúszik előttük,ám mégis,ezekhez a kisebb bolygókhoz képest is az ember alkotta jármű mégiscsak milyen apró...ok némi filozófiára?? Giger teremtménye pedig maga a filmtörténelem része,talán az első olyan szörny,aminél nincs mibe belekötni:gonosz,nyáladzó ,sötét és fekete,mégis egyszerre kelt csodálatot is biomechanikus alakjával,ami a precizitás és alkalmazkodóképesség netovábbja.Van háttérben meghúzódó egyéb gonosz is,ami félelmetesebb,mint maga a lény:ez az emberi ,emberek alkotta társaság,ami halál nyugodtan feláldozná alkalmazottait profit és valaminek birtoklása okán,Ripley hát nemcsak az ismeretlen gyilkos felett győz csupán,de a nagyvállalatot is megfosztja remélt előnyétől. Érdemes továbbá odafigyelni Ash szerepére,hogy a történések folyamán bizony hányszor az ő reakcióit veszi a kamera,rezdülései a későbbiekben nyernek feloldást-és mondanak ellent Asimov szabályainak.Ian Holm félelmetes jó színész volt már ekkor is,és azért ilyen kis apróságokra figyelni,mint ahogy Ripley ahogy szabadulni próbált,markában marad némi haj..... Persze,többedszerre nézve apróbb bakik befigyelnek,lásd Dallas elragadásánál,a lángszóró megvilágítja a lény feje búbját,mielőtt még odafordulva jöhet a kinyújtott kar a kapitány felé,de az ilyesmik nem hiszem,hogy ennek a mesterműnek kárára válnának.Scott mozija a félelem tökéletes felépítéséről szól,ahol az ember ki van téve egy olyan macska-egér játéknak,ahol ő a rágcsáló,és hiába minden technikai fejlettsége,győz majdhogynem az ösztön és gyilkos utódképzési vágy,hogy a lény fajtáját tovább örökítse.Köszönhetünk ennek a filmnek számtalan olyan dolgot,ami a mai napig visszaköszön vászonról,egy új tipusú akcióhőst és egy olyan szörnyet,aki a Predator megjelenéséig egyszerűen überelhetetlen volt,és az is csak méltó társa. Feszültség,kacérkodás a művészettel,zsínórmértékű képi világ:az ilyenre mondják azt,alapmű. És az is,valóban,hiába szelte át már más sikoly is a könyörtelen fekete űrt. |
2012-02-03 17:09.01 |
mondjuk,hogy értékelhető film legyen?:)) |
2012-02-03 12:28.55 |
Orbán Viktor azt üzente a hajléktalanoknak: ne reménykedjenek, a kalyibákban, a sufnikban nem fogják tudni élve megúszni a következő néhány nap fagyhullámát, ezért arra kérte őket, hogy ha mód van rá, mindenképpen menjenek be a „túlélési pontokra”, a fedett helyekre.---
aha:))és azok ezt az intést honnan fogják meghallani??DD |
2012-02-03 12:09.47 |
a különc nem attól különc,hogy ő azt hírdeti.azt mások mondják rá. |
2012-02-03 11:37.04 |
nem |
2012-02-03 11:27.15 |
viszont az végignézni. |
2012-02-03 11:26.45 |
Azért nevettem is...
Szeretem Rowan Atkinson-t,a Fekete viperát ,annak összes évadját ha nem 20-szor láttam,hát egyszer sem.Sokszor töprengek azon,miért van az,hogy szó szerint tudom,mi a poén,magamban mondom előre...de felnevetek azért,hangosan.Pedig hát... Bean figuráját is komáltam ,zseniális volt,ahogy egy kisember még kisebb kalandjaiból pár perces jeleneteket készítettek,mikor egyszer megfejelte a királynőt,besírtam-tudjátok,mikor készül a vele való kézfogásra!-vagy ahogy lakását kifesti és nőjének vesz ajándékot...bármikor újra lehet nézni,mert VICCES.De valóban. Johnny English karaktere sokban nem tér el ettől a figurától,csak néhány dologban előre tudott lépni:van mögötte némi harcművészet és hosszú mondatok is elhagyják ajkát.Az első rész kellemes volt:ez itt néha csalódás,ráadásul lelopták a "Meg kell ölnöm ..."és itt jön egy név,bárkié,a film főszereplőjét meg Frank Drebin-nek hívták,és akármikor újranézhető alkotás. Mondjuk,English bevetésének legalább van története meg némi csavar,-amin senki nem lepődik meg-és érezhető a Bond filmek kigúnyolása,sőt a viccek nem alpáriak,pedig az elsőben egyszer szó szerint le is szarták ügynökünket,szóval,van miért azért dicsérni az alkotókat is.De valahogy....mégsem üt a dolog,sok ,humorosnak gondolt dolog inkább kínos és míg az első részben szénné röhögtem magam ahogy a franciákba rugdostak-ők csak ahhoz értenek,hogy lássanak vendégül egy inváziót!-:)),itt az ilyen genyózások is elmaradtak.Teljes egészében Atkinson viszi hátán a filmet,de ezeket a poénokat már láttuk,ismertük,és nem olyan jók,hogy többedszerre benyeljük. Ám egy jelenet mindent visz,pedig fogorvosi székben Mr. Bean már megtette nekünk:mikor English játszadozik eligazitás közben a székével,hol le,hol fel emeli az ülőalkalmatosság.Imádtam rezzenéstelen arcát,ahogy a végén békaperspektivából magabiztosan odadörmögi ,mennyi időt adjanak neki. Az ilyen dolgokért tartom nagy komikusnak Rowan Atkinson-t,pedig aki csak ezt a filmet látja tőle,fogalma sincs,mennyivel több van ebben az emberben az itt látottaknál. |
2012-02-03 10:55.47 |
Malév...s mi jön még?? |
2012-02-02 15:12.36 |
az a gond ezekkel az emberekkel,hogy nem is tudják,nincs kapcsolatuk azzal a tömeggel,akik őt oda szavazták.Nem tudják bajaikat,problémájukat,ha nem úgy élnek...át se érezhetik.
imádom,mikor valamivel szembesítik őket...és jön a "á én tudom,átérzem a problémát" panel,majd a vége hossza magyarázkodás,persze jól megválasztott szavak segítségével. |
2012-02-02 14:36.06 |
ezért lenne jobb velem,másmilyen lennél:)) |
2012-02-02 13:33.30 |
Ezt a Raja Gosnell-nevű rendezőistent hogy Langyi még nem találta meg...pedig csak nézhetetlen marhaságokat csinált.
Ez a film meg,ha életkorod nem írható le egy számjeggyel,valóban szenvedést okozhat.Buta,ostoba,pénzlehuzó...és siker,mert a srácok azért bemennek rá,és ők a lényeg,valszeg. Ugyhogy szamuráj,kuss. |
2012-02-02 13:27.22 |
Jennifer Love Hewit annyira színésznő ahogyan a Micimackó a Pagony tömeggyilkosa ,és aki pojjjént talált benne,gondolom egy üvegvisszaváltáson is tud vigyorogni.Síralmasabb dolog,mint árvaházban szülői értekezletet tartani. |
2012-02-02 13:19.59 |
Szóval,az biztos,gyerekkorban mindent másképp lát az ember.Van varázslat,szépség...de van olyan,amiről azért kevés film-urambocsá,könyv... beszél úgy,olyan mélyen,ahogy azt abban a korban megéli az ember.Aztán felnővünk,felejtünk...s leszünk,akik vagyunk.Már nem nagyon változunk,hacsak nem traumák ,tragédiák által.
Jobb kissrácként élni,én azt mondom. Ez a film az,amihez a magam részéről 14 év alatt nem is ültetnék le senkit.Nem azért,mert megijednek a szörnyektől,szerintem a mai kölykök nem olyan ijedősek,és a Ben 10 meg mittudoménmirák tv műsorok garmadával szállítják ezeket a lényeket.Egyszerűen csak azért nem,mert nem értik. Mint ahogy itt többen,ahogy elnézem. Ugyanakkor el kell ismernem,engem se szippantott be,mert bár értettem,hogy Max-nek problémája van a világgal,és mikor eljut a szigetre,az ott élő lények mind-mind a kisfiú tulajdonságait szimbolizálják-néha persze direkte felnagyítva,eltúlozva-és hogy ezeket meg kell oldania,mégse nyűgözött le a dolog.Én magam szoktam itt kardoskodni azért,hogy a mesék nem csak negédesek lehetnek meg a kölyköknek tetszők,tessék,itt van egy alternatívabb megnyílvánulás közülük...oszt nem volt mindig begyere. Pedig technikailag bravúr a dolog,jó a soundtrack,jó a kissrác,talán a rendezés ami ..no mindegy.Vagy hülye napom volt.A film mondanivalója mindenesetre nem hazudik,és a mű többrétegű alkotás,kár leseperni azzal,baromság.Nem.Csak egyedi. Innentől meg van az a dolog,ízlés.... |
2012-02-02 13:01.22 |
fel ne sértse a nyelved?:)) |
2012-02-02 12:54.41 |
köpködsz tőle...DD
amúgy én a borotváltra szavazok.:)) |
2012-02-02 12:51.36 |
a 4-ik kép a legkomolyabb:))
persze...én még ilyenekben kezdtem,boldogult 80-as évek.DD |
2012-02-02 12:36.08 |
exhas mondtam.:))
ja,hogy itt az a bátorság,ha innen lelépünk?sose gondoltam volna.miket nem tudsz:))én már csak ilyen ellenpélda mutató vagyok,hátha erre is írsz valamit:) no,megállod?kétlem.Szóval? |
2012-02-02 12:23.05 |
szegény...
Az ágyában fekve, éjjel fél egykor ütötte el Michael Sweat connecticuti polgárt az a BMW X5-ös, ami épp a rendőrök elől menekült egy Amerikában oly divatos autós üldözésben. A 34 éves férfi 90 percig hevert a BMW alatt, ennyi ideig tartott, amíg a tűzoltók eltakarították róla a kocsit és háza romjait. Végül másod- és harmadfokú égési sérülésekkel vitték kórházba - forró dolog egy katalizátoros kipufogódob egy kiadós üldözés után. |
2012-02-02 12:16.28 |
ide már elfér,cézár majd törlik:)) |
2012-02-02 12:15.35 |
ej,szavakat nem értesz?kifejezésekkel vagy gondban?
3 hónapos dolgokon csámcsogsz,nehéz megemészteni bizonyos beégéseket?:) S miért kéne tűrnöm?.:)) |
2012-02-02 12:09.46 |
hát nem érdekes?multkor pötit megtáncoltattalak,gyorsan próbálsz fogást találni.:)) |
2012-02-02 12:07.07 |
evezz?kicsit idegesnek tünsz.:)) |
2012-02-02 12:04.49 |
Bár,ez még csak 3 hónapja történt.Légyszí,menj vissza régebbre is,mikor más névvel éltél vissza:)) |
2012-02-02 12:03.51 |
Nem kell frappáns,többedik nickes,leírtad,mi motívál,csak tagadva próbálod:))
A többi meg baromság.Mint itt minden szavad.:) |
2012-02-02 11:08.11 |
És félreértések elkerülése végett,nekem nincs sok bajom ezzel a nővel.Csinos,nem dobálja kővel a magasvasútat és repülőt odakint,egyszerűen csak tehetségtelen színésznő.(szerintem.)Én abban különböznék Tőled,nem vagyok elfogult,az mindig azt jelenti,nem látunk tisztán. |