Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Karácsony a Cherry Lane-en - Izaura TV, 19:00 |
Úriember revolverrel - Filmbox Extra HD, 19:30 |
40 és annyi - HBO2, 19:31 |
Anyai ösztön - Filmbox Premium, 20:00 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 20:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Polgár Péter - Vélemények |
King Kong (1933) - Vélemények |
COVID 19 beszámolója |
A nagy szépség: A Vatikán - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Lekapcsolódás |
Michael Patrick King |
419. Sötétszív (2016-04-28 00:16.31) - (válasz Lector 416. hozzászólására) |
Saul segített a németeknek gázkamrába juttatni a gyanútlan zsidókat. Úgyhogy számomra ő is, mint a kommandó tagjai, mind negatív szereplők. Legyen bármilyen az indítékuk a cselekedeteikre. |
418. Sötétszív (2016-04-28 00:13.49) - (válasz HMáté33 417. hozzászólására) |
Félreértettél: én arra gondoltam, hogy hiányzott egy erős német karakter a filmből. Egy emlékezetes náci szereplő. Na mindegy, ez az én gondom. |
417. HMáté33 (2016-04-27 21:43.05) - (válasz Sötétszív 413. hozzászólására) |
én sem szeretem a németek (vagy mások) egyoldalú bemutatását, de basszus, egy haláltáborban játszódik a film...nehezen képzelek el ide egy emberséges hóhért, aki felolvas a raboknak, vagy netán alagutat ás nekik, amin elszökhetnek. nem hiszem, hogy sokáig embernek lehet megmaradni egy ilyen helyen, legyél akár tiszt, akár őr, akár sonderkommando. nem érzem, hogy ez hiba lett volna a film részéről. |
416. Lector (2016-04-27 20:38.30) - (válasz Sötétszív 413. hozzászólására) |
Nézd meg még egyszer. Nem értettél meg,valamit:)!
"Szóval volt benne valami emberi"..azt mondod?A Zongoristában. Rendben. És Saul akinek köze nem volt a megölt fiúhoz?:) Ebben nem látsz összefüggést?Sajnálom. |
415. Langelus (2016-04-27 20:37.43) - (válasz Sötétszív 414. hozzászólására) |
Oda se neki, sokunkkal előfordul. :) |
414. Sötétszív (2016-04-27 20:30.30) - (válasz Sötétszív 413. hozzászólására) |
*Oscar
*film *tagjáról *tagjai *őszintén *alakító Magyar Bocs, a sok íráshibáért. Egyetlen mentségem, hogy túl gyorsan írok. S nemcsak itt, más filmnél is. |
413. Sötétszív (2016-04-27 20:26.15) |
Nemes László filmje Oscarvb díjat nyert, a legjobb idegen nyelvű kfilm kategóriájában, és még számtalan díjat begyűjtött. S ezzel feliratkozott Szabó István mellé, aki a Mephistó című filmjéért kapott díjat. Nemes filmje sok vitát generált már eddig is, és még sokat fognak rajta vitázni. A film a Sonderkommandó egyik tagkjáról szól, akiknek az volt a feladatuk, hogy az ártatlan gyanútlan zsidókat a gázkamrákba tereljék, mint az állatokat. Csakhogy eme kommandó tahjai is zsidók voltak, beleértve Sault is. Ősziontén szólva sem vele, sem a többi kommandó tagjával nem lehetett szimpatizálni. A Sault alaktó Röhrig Géza ugyan jól játszott, de a hangja borzalmas volt, akárcsak a kamera mozgás. Az rendkívül idegesített. Szóval a szereplők közül senkivel sem lehetett szimpatizálni, ráadásul a németek a szokásos szerepet kapták: kegyetlenek voltak, és lenézőek. Holott még Polanski Zongoristájában is volt egy német, aki segített a bujkáló zongoraművésznek. Szóval volt benne valami emberi. Itt meg nem volt. Minden jóérzésű ember együtt érez azokkal a zsidókkal, akiket aljas módon, gyanútlanul gázkamrákba küldtek megölni őket. Megérdemeltek volna egy rendes Magyart filmet, de csak ennyire futotta az alkotóktól. Sokan, sokszor mondják, hogy ilyesmi többé nem történhet meg. De ez csak hiú ábránd. Az ember nem változik. Minden esetre ez egy egyszer nézhető, átlagos film. Bevallom, én jobbra számítottam. |
412. Az utolso szamuráj (2016-04-24 16:53.30) - (válasz Imre_herceg 405. hozzászólására) |
a nemzeti filmalapból nem olyan sokat adtak rá viszonylag,és -ha tényleg attól félsz,besül anyagilag:)-azt azért már visszatermelte |
411. Lector (2016-04-24 16:52.45) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 409. hozzászólására) |
Fontos ez?:)Bár miért is ne...:) - 53-as |
410. Mütyürke (2016-04-24 16:27.14) - (válasz Entersp 407. hozzászólására) |
Most gonosz leszek.A nick árulkodó ,egy nagymagyart rejt ,nemzethyt ,ha rosszindulatú akarok lenni ,rasszista is,mert ez a film csak -tipikus zsidó "művész"húzás-.Lefogadom,ha valami nagy nemzeti kutyaf..a csinálta volna ,akkor mindjárt egyedi lenne a kamerakezelés és az összes nagynemzethymagyar maga alá piszkítana a gyönyörtől ,de hát ez csak egy zsidó propaganda film ,pfuj... |
409. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2016-04-24 15:18.24) - (válasz Lector 408. hozzászólására) |
Egyetértek. Már többször kérdeztem, Hanyas vagy?! |
408. Lector (2016-04-23 20:49.44) - (válasz Imre_herceg 405. hozzászólására) |
Van itt egy kicsi gond. Az mind szép és jó amiket leírtál...viszont egyvalamiről elfelejtkeztél.
Nevezetesen:- Egy teljesen új láttatás ,érzékelés a cél.Ennek a filmnek ez a célja.Ez a mondandója. Hogy...:-Ember figyelj ..így is lehet. A történet...mondják :-sablonos uncsi. A kamera kezelés csapnivaló...:) A Saul tarkója mellett csüngenek zavaros képek. A rendezés extrém...és gagyi.. A hang zavaró torzul és nem életszerű. Ezeket valóban érzékelték azok akik végignézték a filmet.De :-Ez a film mindent ...szó szerint mindent átad abból a halálközeli állapotból amit "azok " végigéltek./haltak/.És ezt megtudta mutatni!Remegő torzuló kamera mozgással...hangeffektekkel és nyálcsorgató zene nélkül.Ez a film sztem nem művészfilm.Ez a reál megdöbbenés és kimondhatatlan szenvedés képkockája besűrítve egy új koncepció láttatni akarásával.És tudod, az egész világ ledöbbent ettől.Ledöbbent mert tudták a zsidók szenvedését már hetvenszer látták hallották,és a csapot kinyitották és az folyt belőle.De nem cvolt megdöbbenés,nem volt súly...igazi csontodig hatoló érzés...és a halál szaga.Itt pedig állítom,hogy mindez megvolt.És ez a film ettől remek. Nem nézem újra. Mert nem tudnám. De a látottakat belém égette a rendezés...és módszer ahogy elém rakták. |
407. Entersp (2016-04-23 15:10.41) - (válasz Imre_herceg 405. hozzászólására) |
Sokan nem szeretik ezt a filmet, közülük te vagy az első, aki legalább épkézláb módon le tudta írni, mi vele a gond. Én itt-ott egyetértek, bár az utolsó indoklással hülyét csinálsz magadból. |
406. KareszFaszi (2016-04-23 14:27.51) - (válasz Imre_herceg 405. hozzászólására) |
Konkrét filmtől függetlenül - engem mindig érdekelt, hogy az esetleges kötelező stilisztikai szinten túl, a "kritikusok" honnan a francból tudják annyira jól, hogy a másik mit gondol?:)
Pl.:"...vált ki belőled..., felidegesedsz tőle, hányingered lesz...stb" "de mivel ennyire erőltetik a témája miatt, ezért nem kap csak 2-t jó indulattal. " - jól kib@sztál vele:):) Amúgy amikor ezt írom csak egy csillag van:) |
405. Imre_herceg (2016-04-23 13:14.45) |
Már én is kezdtem elhinni, hogy tényleg jól megcsinált film, (mert hát a témából nem sajnálják a pénzt s erőforrást) és milyen kár, hogy nem a nemzet számára fontos témáról szól, ha már nemzeti filmalapból pénzelték a magát nem magyarnak valló rendező filmjét, de magam is megbizonyosodtam, hogy durván túlértékelt n+1-edik propaganda film.
Lényegében nem láttam a filmet a főszereplő semmitmondó arcától, üres karakterétől és a "forradalmian új" operatőri koncepciótól. Erénye, hogy "más" filmezés-technikailag, mint általában a filmek. De ez nem azt jelenti, hogy jobb is lenne ettől (ez tipikus zsidó "művész" húzás, hogy fontosabb szó a "másság", mint a "minőségibb" jelző. Nem tették fel a kérdést, hogy vajon más miért nem filmez így? Elmondom miért: azért, mert az egész olyan, mint egy béta-verziós, rosszul optimalizált félkész videójáték, amin annyira rosszul megy a kamerabeállítás, hogy élvezhetetlen a kép, asszem, művészi próbált lenni. (Ismeritek azt az effektet, amikor valakit visznek hordágyon az intenzívre, és azt próbálják érzékeltetni, hogy nem érzékeli rendesen a külvilágot. Ilyen helyzetben logikus is egy ilyen kamerahasználat - 2 percig. De itt az EGÉSZ film ilyen. Ettől "nagyszerű". A hangok nagyon jók, lényegében az adja meg egyedül a hangulatát, de nem érzelmeket vált ki belőled, hanem érzetet, felidegesedsz tőle, ennyi. "Felkavaró"? Ha megfigyeled, így a mosógép is fel tud kavarni, mert hányingered lesz a hülye kamera-használatáttól és a sok mű-hangulatfokozó ultra- és infrahangoktól, ami nélkül egy lapos, homályos képsorozat lenne a film, amit egy bekapcsolva felejtett kamera rögzít. A forgatókönyv dinamikája viszont jó, de hát egy középkategóriás filmnél elvárás is egy ennyi. Ha egy film lenne a sok közül, kapna az ötből 3 csillagot, de mivel ennyire erőltetik a témája miatt, ezért nem kap csak 2-t jó indulattal. |
404. Spiel (2016-04-20 17:08.57) - (válasz Independence 388. hozzászólására) |
Olvastam elég dolgot a témában, de más az amikor másokat félküllős fanatizált ordibáló debilnek állítanak be, klisészerűen. |
403. KareszFaszi (2016-04-20 07:48.13) - (válasz Langelus 372. hozzászólására) |
Ha az összes filmet láttad már a témával kapcsolatban,akkor sem hinném, hogy bölcs kijelentés az "utolsó". Pont ezekből kiindulva, rengeteg nézőpont, sors, miért ne lehetne még egy újabb? |
402. Tjunior (2016-04-20 07:18.27) - (válasz Xamurai 401. hozzászólására) |
Basszus akkor a hamu nem optimális lerakodása volt? Esetleg Röhrig hangja? Sajnos mást nem látok. |
401. Xamurai (2016-04-19 23:13.29) - (válasz Tjunior 397. hozzászólására) |
leszürted a lényeget |
400. Időjós1010 (2016-04-19 22:29.50) |
Kicsit olyan ez mint egy Picasso festmény. Nagyon elvont, nehezen kivehető. Látszólag semmit nem mond, mégis műértők szerint pont ez benne a zseniális, mivelhogy nagyon is sok érzelem van benne. Én magam, valahogy egyik esetben sem tudom ezt elhinni :-D Úgy is mondhatnám, hogy "a fától nem látom az erdőt" ,azaz Saul tarkójától/hátától nem látom a filmet :-D |
399. Időjós1010 (2016-04-19 22:16.06) - (válasz Entersp 391. hozzászólására) |
Köszönöm :-) akkor már megérte.
Egyébként tényleg csak ennyit tudok rá mondani, mert a téma azonos, és a sorstalanság tényleg az a film, ami tartalomban is ad az alaphelyzethez sokat. |
398. Independence (2016-04-19 15:54.40) |
Először is leszögezném, nem török pálcát azok felett, kik nem szeretik, nem tudják befogadni a filmet, mert nem könnyű mozi ez, másodszor a „holokamuzó”, csőlátású emberek megnyilvánulása az a szint, ahova nem óhajtok leereszkedni.
Nem állítom, hogy könnyű ehhez a filmhez hozzászólni, mert szinte képtelenség újdonságot mondani róla.Ezer fórumon, ezernyi hozzászólás született a mozi kapcsán, filmkritikák tömkelege jelent meg róla, ordas indulatok, "lezárt témák", és ihletett ájuldozás kiséri a Saul diadalmentét - sem egyik, sem másik véglet nem közelít az objektív valósághoz. Diadalmenet, mert magyar film akkora filmes sikerdömpinget, mint Nemes filmje, az elmúlt évtizedekben nem igazán könyvelhetett el. Maradjunk hát az impresszióknál, melyet a Saul fia kiválthat azokból a nézőkből, kik filmként igyekszenek tekinteni rá, kivonva magukat a pro és kontra csatározásokból, melyet alapvetően nem is a filmes mínőség vált ki, hanem maga a téma! Nemes László - akár tetszik ez sokaknak, akár nem - szemtelen újszerűséggel nyúlt egy olyan önmagában kihívást jelentő feladathoz, hogy miképp is készítsünk holokauszt filmet, másképp! Szemtelen, mert egyrészt szemrebennés nélkül szakít bizonyos ortodox funadamentumokkal – témamegközelítésben – és szemtelen, mert végtelenül minimalista, a bemutatás módjában, és szemtelen, mert nem is akar semmiféle „megoldó” feloldást, katartzist kínálni a film nézőinek. A kamera kezelés egyértelműen elhelyezi a centrális térben Sault – remekül mutatják ezt a szándékkal elhomolyásított hátterek – és ettől a koncepciótól a játékidő kilencven százalékában nem tér el.Ez a személyességet, és végelen intimitást hordozó – és kevésbé mínőségi mód előadottan igen keresett – kameramunka, sokak számára lehet idegesítő, zavaró, de egyediségét elvitatni dőreség volna. A képi világ felépítettségéhez nagyszerű mód kapcsoldik a hanghatások brutálisan erős mivolta, mely a képpel összeölelkezve olyan mélyre hatol a nézőben, amire nem igen volt példa az érintett témában.A zene élményfokozó, esetlegesen hatásvadász – bármily elcsépelt is a szó – használata egyszerűen kimarad a filmből, marad a puszta zaj, puritán, nagyon direkt mód.A súrolókefe hangja szinte sokkol, hisz tudjuk mit súrolnak vele, a bábeli zűrzavar, a dübörgő tűz, a pattogó német vezényszavak..., mindez szinte csak a háttérben, aláfestésként, de nem szándéktalanul, hisz a folyamat „gyárszerűségét” kívánja a rendező hangsúlyozni, mely egyszerre ötvözi egy üzem precízen működő mechanizmusát, egy vágóhíd véres embertelenségével.Igen egy vágóhíd, hisz az ember nem kizárólag „fajtársaival” tud minden képzeletet felülmúló – esztelen - mód kegyetlen lenni. Egy gyár – halágyár, a médiában, történelemkönyvekben mily megszokottá vált, ellenben mily döbbenetes szó – bemutatása, és benne az ember maga... Sokan, köztük a rendező is igyekszik az emberi vonulat fontosságát hagsúlyozni, és ezzel egyetemes mondandót kölcsönözni a mozinak, de lássuk be ez egy holokauszt film.Ízig-vérig az, és az „ember az embertelenségben” lehetne épp Pol Pot, Mao, vagy Sztálin táboraiban is, de ez itt Birkenau!Ne legyen kétségünk, a film a zsidó népírtásról szól, a többi maszlag, de nincs is ezzel semmi baj! Akiben aholokauszt az unottság vagy épp a „konyhai antiszemitizmus” megnyilvánulasait hozza felszínre, nem feltétlenül hibáztatható, mert a téma ezerszer körüljárt – ez egyszerűen tény - a nyiltan felvállalt rasszizmus, vagy antiszemitizmus meg ciki, ám a háttérből támogatott hozzáállás!Marad a „burkolt”, az objektívitás látszata mögé helyezett zsidógyűlölet, mely ma is él, ma is virágzik, tehát senki ne lepődjön meg azon, ha ilyen filmek készülnek, és készülni fognak, mert nincs vélemény, ellenvélemény nélkül. Tegyem még hozzá, nem a palesztin kérdés váltja ezt ki, az átlag magyart annyira érdekli a palasztinok sorsa, mint a pirézeké, ez zsigeri, sokszor érvek nélküli, belenevelt gondolkodásmód, ennyi, nem több, felesleges túlmisztifikálni, jönni Sorossal, a bankárokkal, a befolyásukkal, kultúrában, világpolitikában..., ez egyszerűen túldimenzionált, és hülyeség, sokan utálják őket, oszt ennyi, maguk sem tudják miért. Az Oscar utáni német filmkritikákon nem lepődök meg, egyrészt a „schindlerszerű” filmek elasztikusabb mesélési metódusa elfogadhatóbb a németek számárai is – hisz épp egy szudéta német a pozitív főhős, A zongoristában is megjelenik az "emberarcú német" – másrészt bármennyire is jól kezelték a németek a „szembenézés” politikáját, ily goromba formában szembesülni a saját mocskukkal, mint ahogy ez a mozi bemutatja, kiverheti a biztosítékot.Ki is verte néhányuknál, és bevallom megértem őket.A fő német kritikai érv, mint alappillér, annak a rózsaszín ábrándnak a Saul személyén keresztül való sugallata, hogy képes az ember megmaradni embernek, még a pokol legsötétebb bugyraiban is, ebben személy szerint én is kétekedem, meg lehet ölni az embert, alapjaiban ki lehet írtani, a félelem, a rettegés, az iszonyat napi szintű megélése megöl mindent, mi emberi.Elpusztít, meghalsz belülről, már csak a túlélés foglalkoztat, sőt, már az sem, a mielőbi halál maga a könyörület, nincs feltámadó harcos szellem, nincs már cél amiért érdemes, szerintem ez a Saul legnagyobb gyengesége, hazug - vagy legalábbis vitatható - filozófiát misztifikál, ám nem vitatom, hogy jó szándékkal teszi! Innentől viszont a Saul eredetisége megkérdőjelezhető, mert a filmes formanyelv egy dolog – ami briliáns - , de van egy háttérmondanivaló, ami ingatag lábakon nyugszik, és ráadásképp igyekeztek már bemutatni, számtalan műben, számtalan formában...- Antigoné! Ráadásul a mozi a végére egy kicsit elfárad, fogy az ötlet, egyre nehezebben működik a dialógok hiányát folytonossá tevő forgatókönyv, egyre nehezebb értenünk Sault... Mégis..., és mindezek ellenére, a Saul remek film - gyökerekig hatol, felzaklat, a legmagasabb ingerküszöböt is méterekkel átugorja, álmatlan éjszakát képes okozni, töprengésre késztet -, de még véletlenül sem tökéletes. A mozi számomra egyik legdöbbenetesebb pillanat az, mikor megpihen a kamera – nem sűrűn teszi – egy a hullahalom tetején heverő szép női testen, melynek – ki immár csak egy „stück” – gyönyörű mellei, ég felé meredő mellbimbói olyan szépséget sugároznak, melyet csak a náci bakancsok voltak képesek eltiporni s figyelmen kívül hagyni. Milyen ideológia az, hol már ez sem számít?Milyen emberek azok, kiknek egy szép nő teste is elégetendő hús?Milyen emberek azok, kik már semmiben nem látnak szépséget, még ebben sem, mert az a szép mell, egy zsidó nőhőz tartozik... Akik nagyon prüszkölnek ezen a fórumon, és szerte-szét, mindenfele, egy pillantra töprengjenek el ezen, mélyen, belül, csak magukban – úgy nem olyan nagy szégyen, higgyék el – és rá fognak érezni, hogy miért lesz téma a holokauszt még sokáig... |
397. Tjunior (2016-04-19 06:48.40) - (válasz Xamurai 396. hozzászólására) |
Nyilván az dönti el egy film sorsát, minőségét, milyen realisztikusan mutatja meg a lakatosok munkáját. |
396. Xamurai (2016-04-18 23:18.17) - (válasz Langelus 395. hozzászólására) |
Nem mondtam... De azok nem is nyeretek Oscart... |
395. Langelus (2016-04-18 12:03.38) - (válasz Xamurai 393. hozzászólására) |
Ja! Mert Van-Damil, Schwarzkopf meg Satellit filmjei olyan autentikusak...! |
394. Natalie Wood (2016-04-18 09:46.53) - (válasz Xamurai 393. hozzászólására) |
:D |
393. Xamurai (2016-04-17 22:57.17) |
Valameddig Tudtam nézni de végig nem. Ez a Géza hogy beszél.. Istenem. Ilyen a hangja? Mit akit kiheréltek??? Eddig még nem hallottam... Már az eleje is zavaros volt.. Az a fia akit végignézett hogy megfojtanak? Akkor miért hagyta?? Ez a hamu lapátolás a vízparton. Teherautók leöntik a hamut a partra ezek meg lapátolják a vízbe? Ennek mi értelme? Miért nem öntötték egyből a vizbe.. Vagy ha nem billentős akkor meg miért nem a platóról lapátoltak?És ez a zárszerelés csavarhúzózás.. Na az kész katasztrófa.. Kurva ügyetlenek!!! Kb mint az aljas nyolcasban ahogy az ajtót kalapálják. Meglátszik hogy életükben nem volt a kezükben szerszám. |
392. HMáté33 (2016-04-17 15:28.03) - (válasz Entersp 391. hozzászólására) |
megvilágosodás...úgy érzem, a válasz végig ott lebegett mindannyiunk szeme előtt, ám végre valaki kimondta:) |
391. Entersp (2016-04-17 14:04.47) - (válasz Időjós1010 390. hozzászólására) |
Elgondolkodtató. Mert egy másik filmben nem voltak gázkamrák. Talán ez volt a probléma.
A bejegyzésed igazán elgondolkodtató. |
390. Időjós1010 (2016-04-17 13:59.35) |
Magam is azok közé tartozom, akik szerint ez a film, kizárólag azért kapott ennyi díjat, mert a holokausztot dolgozza fel. Bár a sorstalanság nem kapott semmit, ami elgondolkoztató ugyan, de abban persze gázkamerák sincsenek. Engem az egyedi képarányba zárt Saul tarkója, és fél háta, a film 100%-án keresztül, feliratmentes tömény német szöveggel megdobva, a direktbe torzított, saul válla feletti kilátással, egyedül afelől tudott csak meggyőzni, hogy ez a film annyit nem ér, hogy az ember időt szenteljen rá. Nekem ez nem segítette abban, hogy beleéljem magam. Egy szokványos belső nézet szerencsésebb lett volna (ha már mindenképp....). |
Vélemények | Kalóz Jack, 2024-11-27 12:17 | 929 hsz |
Kérdések | Chris Co, 2016-02-05 18:40 | 2 hsz |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Saul fia adatlap |
Évszám: 2015 |
Rendezte: Nemes László |
Szereplők: Röhrig Géza, Molnár Levente, Urs Rechn, Todd Charmont, Kamil Dobrowolski... |
További információk |