Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Bajkeverő majom - M2, 09:15 |
xXx - AMC, 09:35 |
Riviére - Cinemax2, 09:45 |
A szerelem megmentője - Max4, 10:00 |
Minden út Rómába vezet - Filmbox Premium, 10:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Tűzhányó |
Eperjes Károly |
2018-01-04 12:33.34 |
meg a kultúra. de hát hazánk büntetésvégrehajtási intézményei, úgy tűnik, le vannak maradva a komformista skandináv állapotoktól:) |
2018-01-04 10:07.12 |
A mára kultmozivá vált The Room nem jó film. Mit nem jó, pocsék, egy igazi katasztrófa, a tehetségtelenség csimborasszója. Mégis, mint élmény lehengerlő, mi több, veled marad - nem hiába csinálnak belőle vetítéseket kb havi szinten azóta is. Hát lehet ilyesmit nem szeretni?
A sztori hőse bizonyos Tommy Wiseau, akinek karakteréhez nem keveset hozzáad a misztikunm, hogy tulajdonképpen a 0-val egyenlő az, mit előéletéről tudunk. A faszi jöhetett akár a Marsról is, és azért egy-két interjújának megtekintése után ez nem is tűnik olyan vad ötletnek. Nagybetűs jelenség, aki bár úgy tűnik, filmes téren nem nagyon ért semmihez, én mégis hajlandó lennék megnézni bármit, amihez a nevét adja. Könnyű lenne belérúgni, de nem árt elismerni kétes értékű erényedményeit. Ahogy a The Room nevű szerelemprojekt is több lett "a világ legrosszabb filmjénél", úgy Wiseau sem elfeledett, visszautasított senkiként végezte, hanem kitartásának és rejtélyes vagyonának köszönhetően a hollywoodi rendszert megkerülve mégis rendező lett belőle. Fel lehet persze tenni a kérdést, miért több a világ egy olyan szar film miatt, mint a The Room, de erre azért az eltelt évek frappáns választ adtak. Francoék érdeme, hogy nem maszatolnak, nem szépítenek, a kicsit neccesebb szituk miatt elég őszinte a kép, amit fest alkotásuk. Örültem, hogy ki lett mondva, bármit is magyaráz azóta Wiseau, filmje igenis melodrámának indult, szó nem volt itt fekete komédiáról, ugyan. Hogy végül mégis a röhögéstől sírnak rajta az emberek, már történelem. A gond az, hogy mindemellett maga a Disaster Artist se nem térdcsapkodós vígjáték, se nem tényfeltáró munka. Nem ad semmit a nagy képhez, nem leplez le, nem mond semmit, amit a The Room megtekintése után nem tudtam, vagy sejtettem már egyébként is. Úgy érzem, fel lett mondva a lecke, más nem nagyon történt. Nem lehetetlen, hogy a Disaster Artist eredménye az lesz, hogy fenntartja a The Room örökségét, és az indie filmek egy olyan szeletét jutattja el többekhez, amiről talán sokan nem is sejtik, hogy szükségük lenne rá. |
2018-01-04 09:38.59 |
remélem tényleg van benne némi Kubrick-áthallás:) |
2018-01-03 16:17.01 |
na ez az: ha egy mondatban akarnám összefoglalni, amit eddig írtam a filmről, azt mondanám, nem késztet vitára. rossz alany egy hepajhoz:D |
2018-01-03 14:36.17 |
oravecz coelho elbújhat. |
2018-01-03 14:31.22 |
ja, nehogy értsd, mire gondoltam:) de mivel már elmondtam, mi a véleményem rólad, meg arról, amit képviselsz, maradjon hát megint ennyiben az eszmecsere. |
2018-01-03 14:08.51 |
az a baj, én az ilyesmitől azt várnám, hogy belémegye magát, ne tudjam félretenni a gondolatait, foglalkoztasson, akár napokkal a megtekintés után is. enélkül kicsit súlytalan az élmény, márpedig egy Blade Runnerhöz, vagy méginkább egy PKD-hez akkor érdemes nyúlni, ha valami nagyon markáns mondanivaló van terítéken.
így érzem, de közben meg nincs szívem nagyon bántani se a mozit, mert nem lett se gagyi, se üres, se trendi. kicsit fordítva sült el, mint mikor nagyon vársz egy filmet, és nem ér fel a várakozáshoz - ettől nagyon féltem, aztán mivel nem követte el a várt hibákat, felértékelődik kicsit. |
2018-01-03 14:03.19 |
teljesen jó az undorító linkelgetések kitörlése, de a forrástól megszabadulni sokkal egyszerűbb lenne:) |
2018-01-03 12:26.26 |
igen, bár nagyon szeretem az alapfilmet, azt látom, neked még többet jelent, így érthető. bár alapvetően a te soraidból is leginkább langyos érzéseket lehet kiolvasni, ha más okokból is. |
2018-01-03 12:23.21 |
R2 a birodalmi archívumból jutott a térképhez, a hiányzó szelet pedig valóban az első Jedi-templomot rejtette, nem Luke tartózkodási helyét (még ha a kettő épp ugyanazt is jelentette ekkor). mindig is félreértelmezésnek tartottam, amikor azt mondta valaki, a térképet Luke hagyta hátra, hogy majd megtalálják.
a kérdés inkább az, miért ébredt fel R2 akkor, amikor. meglátjuk, Abrams megmagyarázza-e ezt, vagy a filmekben nem tulajdonítanak neki jelentőséget. |
2018-01-02 16:15.19 |
Na, én valami ilyesmiért járok moziba. Gondolkodtam, hogy Hattyú lesz belőle, vagy Noé, végül kb egy Hattyú nyelvén elmesélt Noét kaptam, de egészségesebb hasonló párhuzamok nélkül értékelni egy ilyen egyedi fogást: Aronofsky nem plotot írt, hanem képekkel mesélt, igazi kihívás ez a film, és pont attól ilyen kúrvajó. Írd és mondd. Nyilván spoileres leszek alább.
Ami baromira tetszett (bár elsőre nem ezt a szót használtam persze), hogy a film át tudta adni a tehetetlen düh érzését, amit valószínűleg Aronofsky is érzett, mikor szinte lázálomban lekörmölte a sztori vázlatát - vagy legalábbis így tartja a városi legenda. Hogy marketingelsz egy filmet? Nyilván, mint pszichotrillert, aztán a néző várja a csavart, a megoldókulcsot, valami kapaszkodót...de nem jön ilyesmi, mert ez egy szimbólumokra építő költemény egy modern művész elméjének bugyraiból, és minél hamarabb leesik, hogy mit nézel, annál jobb. Én három szinten bogoztam ki ezeket a szimbólumokat, aztán vagy össze is függenek, vagy mindenki a kedvenc ösvényén halad tovább. Amit nyilván könnyű rögtön levenni, azok a bibliai utalások, szinte bombáz velük Aronofsky, aztán ott van második szintnek a Földanya-allegória. Azért venném külön őket, mert szerintem a Teremtő pusztítása elveszi az ökoszemlélet élét. Pedig pont az korbácsolja fel a már emlegetett tehetetlen düh érzését, ahogy végignézed valami értékesnek a megbecstelenítését. Ekkor tényleg kihívássá válik a film. A harmadik szint számomra a végén ért be igazán, és ez az Alkotóról szólt. Nagy betűvel írtam, de most nem Istenre gondolok, hanem egy művészre. Nagyon személyes ez egy Aronofsky-kalibertől, ezért is került hozzám közel ez az értelmezés. A művész, aki lobbanékony, de fontos, és a múzsa, aki gyöngéd, de jelentőségét elveszti a mű megszületésének pillanatára. Lawrence karaktere így sokkal emberibb, mint Földanyaként, a pokoljárása viszont ugyanolyan erőteljes. Ő a szikra, ami fellobbantja az Alkotó lángját, hogy végül teljesen kiszipolyozva, saját magától megfosztva kerüljön eldobásra. A Művész neve fennmarad, az áldozat pedig névtelenül járul hozzá valami örökkévalóhoz. Hogy a mother! tényleg egy egyetemes segélykiáltásba ágyazott vallomás-e, nem tudhatom, de úgyis mindenki azt visz el belőle, ami igazán megérinti. Az biztos, hogy nem való mindenkinek a film, de az igazi mesterművek már csak ilyenek. |
2018-01-02 15:40.44 |
na de azért ez is valami, legalábbis többnek tűnik, mint amit belőlem kiváltott. |
2018-01-02 15:39.23 |
Jó lett, legnagyobb félelmemet, hogy trendi akciófilmet csinálnak a Blade Runnerből, nagyon elegáns módon csapta pofon Villeneuve. Munkája pont annyira 21. századi, amennyire az el is várható egy 30 éves munka leporolásánál, de közben mer és tud is olyan noiros merengés lenni, ami a nagy elődöt tulajdonképpen azzá tette, ami.
Ami bajom van vele, hogy nem igazán kavart fel. Bár a téma az évek során csak még aktuálisabb lett, és Villeneuve nagyon korrekt módon építi tovább az androidok víziója körüli problematikát, mégsem tudott megmozgatni az élmény. Láttam, és tetszett, aztán mentem tovább. Biztos nem népszerű nézőpont, de pl a mainstream szerint sokkal gagyerákabb Covenant ehhez képest napokig az egymás furulyáján játszó irodalmár androidok rémképével gyötört. Ez személyes dolog, de Scott elgondolkodtatott, pedig direkt elbaltázta filmjét, a kanadai kolléga meg csak lenyűgözött, de hát tudjuk, hogy Deakins még egy omladozó putrit is tudna úgy fotózni, hogy az ember az állát keresse a padlón. Ja, amúgy Goslingot nem jegyezték még elő Turing-tesztre? Kisujjból hozza az üveges tekintetű, belassult figurákat, asszem könnyű pénz volt neki ez a szerep. |
2018-01-01 23:36.54 |
kell a feszkó, mi? aztán tetszett-e, csak hogy tudjam, mit írjak, ha már össze akarunk balhézni:) |
2018-01-01 22:51.04 |
nem nagyon "jött át" a megfelelő körökben a teniszes film (a kasszáknál még seggelt is), én nem várom Emma Stone-t a jelöltek közé sajnos. |
2018-01-01 22:48.16 |
én nagyon átérzem, amit az eltávolodásról írtál. nyilván a pozitív hozzáállás az, hogy debizony, maradni, leszarni, kitartani, de egy bizonyos általános színvonal alatt ehhez nem mindig van kedve az embernek, lássuk be. |
2017-12-23 15:47.38 |
egyszerűen nem lehet megunni:) bár lenne annyi időm, hogy csakazértis előássam a kisfiú erre vonatkozó nagymellényeskedését, de ami késik, nem múlik. |
2017-12-23 10:38.40 |
lehet, hogy Tibi a Birodalmat se szerette anno, mert hézagos volt a sztori. |
2017-12-22 20:07.47 |
régen még nem érdekelt, ki volt a gonosz nyugati boszorkány anyja-veje-sógora, de akkor még létezett a mesék ártatlansága. Ben Kenobi klónháborúkról beszélt, de nem volt égető, hogy tudjuk kiknek a klónjai harcoltak, meg lehetne még sorolni. nem tudom, hogy az Expanded Universe, az előzménytrilógia vagy csak egyszerűen a 21. századi állapotaink tehetnek arról, hogy az utolsó ajtókilincsnek is háttérsztorit akarunk (wookiepedia-effektus), de mára a mesék toposzaival már nem éri be a néző. |
2017-12-22 17:23.11 |
nyilván. azt kár is bizonygatni, hogy ez egy jó film, ez egy rossz film, ki hogy látja, személyes élmény. azzal nem értek egyet, hogy túl sokat hasznosítana újra, de ez is csak egy nézőpont, mindenki el tudja dönteni maga, mit gondol a dologról. |
2017-12-22 16:03.15 |
forma:) |
2017-12-22 15:29.33 |
[link] |
2017-12-22 15:27.59 |
igen, de pont amíg úgy keverik a lapokat, hogy a trónteremből pokol lángjai között izzó metajelenet lesz, vagy a lépegetők elé kigyalogol Luke Skywalker egyetlen lézekraddal (!) a kezében, addig nem félek attól, hogy kevés variációt kapunk Campbell tézisére. |
2017-12-22 11:03.37 |
biztosan így van, bevallom, ezekkel nem sokat foglalkozom. az imdb-t szoktam megemlíteni, mint a tömegízlés talán legmegbízhatóbb indikátorát, de azért az is inkább egy bója. arra jó, ha valami szellemileg alulbútorozott 10 ismerős, meg két kommentszekció alapján teóriát állít fel, de sokat foglalkozni nem szeretek vele. |
2017-12-22 10:45.18 |
más viszont megtette, teszi, ráadásul igen nagy rössel. nem hiszem el, hogy ez nem kúrja ki a szemed. ez egy létező jelenség. |
2017-12-22 10:38.09 |
"egy olyan infantilis egyén, aki képes egy szar film miatt meghekkelni az oldalt"
én még olyan infantilisekről is hallottam, akik egy szerintük szar franchise miatt "hadjáratot indítottak (sic!) egy multi ellen egy magyar fórumról. vagy kegyetlenül lepontozták minden részét 1*-ra. ezekhez a seggszagúakhoz képest egy rotten-szintű oldal meghackelésének legalább van célja, a word of mouth ma sokat számít, nézz fel rájuk, ők legalább elértek valamit a saját nihilista stílusukban. |
2017-12-22 10:35.32 |
érdekes amúgy, mert nem csak feminácik, genderharcosok, meg sjw-k vannak a világon, létezik egy másik oldal is, akiket nagyon is felbosszanott a pc casting, és azóta is megy a rant a női szerepek túlsúlya miatt - ezt te, aki kommentekből állítasz fel axiómákat, igazán tudhatnád. ehelyett inkább beállsz egy parttalan konteóba.
csak hogy tiszta legyen, nincs véleményem az üggyel kapcsolatban, pláne nem állítok valamit biztosan feltételezések alapján. mindenképpen büdös, hogy a legtöbb helyen jól értékelték az amerikai nézők a filmet (cinemascore, imdb, stb), egyedül a rotten tér el, de ki tudja, szerintem is megosztó a film, nem zárom ki, hogy nincsenek botok, csak valaki feltűnősködni akart. ettől füügetlenül a helyzet büdös, pont a fentiek miatt. másfelől, nem ismerem a rotten nézői értékeléseinek tendenciáit, sose néztem, azt az oldalt a sok-sok kritika összesítése miatt látogatom, más miatt nem érdekel. tehét megint csak, lehet, hogy reális a szám, lehet hogy nem, a vicces az, hogy vered a melled egy feltételezésre, minden kritika nélkül, miközben millió aspektusa van a dolognak. |
2017-12-22 10:20.24 |
a soft reboot jelensége elleni kiszólást megértem, de ezúttal (sem?) tudok vele azonosulni ebben az adott helyzetben. nem kérdés, hogy Johnson elővett korábbi tematikákat, akár beállításokat, de vagy csavart rajtuk egyet, vagy konkrét dekonstrukcióba kezdett - a film kifejezetten a saját útját járta, mint ahogy azt a Bond-filmek is teszik a kötelező önismétlés mellett is.
hogy példát is hozzak, a tróntermet tudnám felhozni, ami nyilván a Jedi egyik nagyjelenetének az újragondolása. az alapszituáció ismerős, a főhős meg akarja nyerni ügyének a rosszfiút, ezért feladja magát a főgonosznál. ez egy alapszituáció, amit valóban láttunk már, mint ahogy Bondot is milliószor székhez kötözte már az ellen, hogy felvázolja világmegváltó tervét. Johnson viszont innentől nem ismétli a Jedi tematikáját, vagy Marquand vizuális eszközeit, sőt. maga a trónterem szerintem a saga egyik legizgalmasabb díszlete, remek játék a színekkel, a legpozitívabb értelemben szinte kilóg a filmből, mesteri. a csavar váratlan, majd a harc a praetoriánusokkal megint olyasmi, ami új, eredeti, remekül megrendezett. én is látok egyféle posztmodern megközelítést, mintha dekonstruktív módon álltak volna a mítoszhoz, de ez valahol szükséges, illetve számomra a záróepizódtól függ majd a kísérlet sikere. azt viszont nem érzem, a létező szituációk újragondolása káros mértékű lenne, vagy főleg, hogy a klasszikus részek örökségének rovására menne. |
2017-12-21 17:18.11 |
össze-vissza beszélsz, és még csak meg sem próbálsz arra reagálni, amiről szó volt, irreleváns dolgokat hozol be, és megint következetlenül ugrálsz, mindig éppen más mellett "érvelve". persze nem is baj, még csak nem is meglepő. senkit nem szoktak teljes véletlenségből a fórum szemeteként kezelni:) |
2017-12-21 16:39.25 |
azt hittem, az ewokok csak a polkorr üzenet miatt kerültek a filmbe... |