Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Ocean's Eleven - Tripla vagy semmi - Film+, 13:55 |
Karácsony Alaszkában - Mozi Klub, 13:55 |
3 nap a halálig - Mozi+, 14:00 |
Páros mellékhatás - SuperTV2, 14:20 |
Ízek, imák, szerelmek - Viasat3, 15:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
- Filmes Sámánok Rendje - |
2022-es választás |
Kézipoggyász - Vélemények |
Minden ami a karácsonnyal kapcsolatos/film-zene/ |
Három betű - egy mondat |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Egy ember és kutyája |
Josephine Park |
2007-12-21 00:42.29 |
Köszi! Örülök ha tetszik. |
2007-12-20 23:21.46 |
Köszi a helyesbítést, akkor ezekszerint nem néztem eléggé utána :S :) |
2007-12-20 23:16.53 |
Karácsonyi hangulat keltés miatt megnéztem a Resszkessetek betörők 2-öt! :) |
2007-12-20 23:15.04 |
Ütközések
Zseniális alkotás! 2005-ös Oscar gála legjobb filmje. Egy elsőfilmes rendező, Paul Haggis csodálatos munkája. A film olyan hatást vált ki az emberből amit nem is nagyon lehet szavakba önteni. Ehhez a műhöz fogható nem sok van. Talán az utolsó film ami ilyen hatással volt rám, az a minden idők egyik legjobb filmjének tartott Schindler listája volt. Kétség sem férhet hozzá, hogy Paul Haggis egy kivételes tehetségű író, és rendező. Ő írta a 2004-es Oscar-díjas Millió dolláros bébi-t is, ami szintén egy meghatározó film lett, Clint Eastwood felejthetetlen főszereplésével, és rendezésével. Sok kicsi részből adódik össze a történet. Először beláthatatlan, hogy az első 5-6 jelent hogyan is fog majd összekapcsolódni. Ahogy haladunk a végkifejlet felé, annál világosabb a mondanivaló. Tulajdonképpen a társadalmi különbségeket, a 21. század „kasztosodását” mutatja be. Azt hogyan éli az életét az egyes „rétegekhez”, és bőrszínekhez tartozó egyén úgy, hogy közben tudomást sem vesz a körülötte lévő társadalmi szakadékról. Olyan sztárokat sikerült megnyerni a filmre, mint Sandra Bullock, Matt dillon, Brandon Fraser, Ryan Phillippe vagy éppen az Oscar-díjas Terrence Howard. Holott mindenki tudta, hogy ebben a filmben nem lehet főszereplő. Itt a főszereplő az élet. A színészeknek hatalmas szerepük van a film sikerességében, de nem abban az értelemben, ahogy egy főszereplő lehetne. Mindenki nagyon jól játszik. Nekem kifejezetten tetszett Sandra Bullock, Thandie Newton és Chris "Ludacris" Bridges produkciója. Brandon Fraser-nek jól áll ez a „fontos ember” szerep, mivel bennem mindig az a Kőbunkó-ból ismert hülye gyerek ugrik be róla, ezért talán egy két ilyen szerep jót tesz a karrierjének. Viszont olyan ismert sztárok tűnnek el a film süllyesztőjében, mint az inkább sorozatokból ismert Keith David vagy éppen Ryan Phillippe. Ők hozzák a szerepet, de semmi újat nem mutatnak, bár ez talán a jeleneteik rövidsége miatt van így. A film mondani valóját nem a jelenetekben, hanem inkább a jelenetek között kell keresni. Egyszerűen zseniális, ahogy a rendező minden apró motívumot kihegyezett annak érdekében, hogy a film méltó legyen a nevére, és valóban minden jelenetben „ütközzenek” a szereplők. A rendezésért ugyan nem kapott Oscar-t Haggis úr, de a forgatókönyvért igen Robert Moresco-val karöltve. A rendezésen kívül még 3 lélegzetelállító munkát emelnék ki. Az első kettő szorosan kapcsolódik egymáshoz. Az operatőr, James Muro (Fegyvertársak) és a vágó, Hughes Winborne munkája. Utóbbi első komoly filmjével rögtön Oscar-díjat nyert. Mindkét úr nagyon szép munkát végzett! Nekem kifejezetten tetszettek az olyan jelenetek, amikor pl. az egyik jelenet végén valaki kimegy egy ajtón, de az ajtó nyitódással már rögtön a másik jelenet kezdődik egy másik szereplővel. És végül a zene. Ami ebben a filmben is kiváló! Mark Isham (Ne szólj száj, Pata-csata) érti a dolgát. Minden egyes traktus szépen illeszkedik a film karakteréhez. Főleg a végkifejletthez csatolt zene fenomenális. Mindenkinek nagyon ajánlom a filmet! Igazi kikapcsolódás. Csak arra kell vigyázni, hogy minden pici eseményre nagyon figyeljünk, egy kicsi kihagyás már értelmetlenné teszi a következő jeleneteket. A 21. század eddigi legjobb filmje! 10/10 |
2007-12-20 23:12.39 |
Helyes! :) Megegyeztünk! |
2007-12-20 23:07.47 |
Az elhagyott szoba teljesen más témájú és műfajú film, más benne a lényeg, meg minden. Össze sem lehet hasonlítani. Maga kategóriájában nem olyan rossz film. Egyébként ez is olyan, mint egy zene, többször meg kell nézni, hogy tisztában legyél az értékeivel. A Kontrollt vagy 10x láttam, az Elhagyott szobát csak 2x, de az már elég volt, hogy jobb kép alakuljon ki.
Szerintem mindkettő folytatást megnézném, de a Kontroll-ét biztos csak azért, hogy "lássam". Mert jó nem sülhetne ki belőle. Az Elhagyott szoba folytatása meg szokásos hálivúdi lenne. |
2007-12-20 22:55.48 |
Pedig abból ki lehetne hozni valamit, bár láttunk már ilyet, sokszor, de akkor is.
Nimród valóban nagyon jó rendező, de ezt nem lehet, és nem is kell megoldani. Hülyeség lenne, szerintem. |
2007-12-20 22:52.15 |
Ez picit tetszik, de szerintem akkor is folytathatatlan a film, és úgy tökéletes ahogy van. És csak pénzéhség miatt folytatnák. |
2007-12-20 22:51.21 |
Az xd-t nem ismerem. :( :S Soha nem használom, ez valami fura dolog lehet, mert az unokahugom használja sokat :) |
2007-12-20 22:50.22 |
Ok! Akkor bocs! :) |
2007-12-20 22:45.49 |
Na ez már hálivúdi! Ilyet csak ott csinálnak. És ott is csak a pénz miatt, mert az igazi filmesek az ilyenekben nem hisznek. |
2007-12-20 22:44.29 |
Épp ez az! Nem volt gyilkos! Az egész egy szimbolika. A depresszió, és a belőle való kitörés. Ezért nem lehet folytatni! |
2007-12-20 22:40.02 |
Okok! Értem miről beszéltek, de nézzük az egész filmet. Szerintem az egész egy szimbólum. Olyas valamiről szól szerintem(!!!), hogy egy depressziós embernek mi kell, hogy kitörhessen a depresszióból. Vagyis ezt nem lehet folytatni, mert nincs értelmes folytatás.
De ha a ti verziótokat nézzük, akkor sem az igazi, mert ha nem szimbólikusan nézzük, akkor Bulcsú megy a börtönbe... az meg max, az RTL-en mehetne főműsoridős showként :S :) :D |
2007-12-20 22:35.07 |
Kiderült ki a gyilkos, aztán semmi. Csak a szimbolika, és a menekülés. |
2007-12-20 22:31.20 |
Hogy lehetne folytatni egy Kontrollt? Szerintem csak gagyi okkal. |
2007-12-20 22:27.45 |
Egyetértek, de azért kevés példa akad. Szerintem. |
2007-12-20 22:24.17 |
Egyikről sem tudok nyilatkozni. Az Üvegtigris nekem semmit nem adott, a másik kettőt nem láttam. És nem hálivúd "ide érkezése" hogy ezekből folytatás lett? Ha láttad őket, akkor tudsz véleményt is az elsőkhöz képest. |
2007-12-20 22:17.39 |
Véletlenül sem! A folytatás hálivúdi szokás. És tönkretenné a filmet. |
2007-12-20 22:07.25 |
Nem is azt írtam, hogy jó csavarok vannak a filmekben. Hanem hogy baromi kusza! Össze vissza vagdalkozik a jelenetekkel. Így értettem. |
2007-12-20 22:05.28 |
Lehet. :) De gondolom csak volt valami koncepció Nimród fejében. |
2007-12-20 21:58.52 |
Érti valaki igazán a Kontroll szimbolikáját? Hogy mit akar jelképezni a film? Mert nekem csak sejtéseim vannak, és látom hogy a nézők nagy részének tetszik a film, de érdekelne, hogy valaki tudja-e hogy mi a lényeg, a mondanivaló. |
2007-12-20 21:53.12 |
Szerencsére néhány hollywood-i producer és rendező agyáról végre felszállt a rózsaszín köd. Manapság egyre-másra készülnek a való életet szimbolikusan bemutató alkotások, melyeket általában vígjáték vagy romantikus kategóriába építenek be. Gondoljunk csak a Szakíts, ha bírsz!-re.
Ez a film is vígjátékként lett beosztva, de egyáltalán nem az, pedig az ajánló alapján arra vártam, hogy az Adam Sandler-re jellemző bohókás és nagyon mulatságos vígjátékot láthatok. Valójában a Távkapcs egy nagyon is mélységes dráma. Ami igen csak valósághűen bemutatja a 21. század középosztályának életét. A modern társadalmak egyéneire sajnos egyre jellemzőbb ez a karrierista szemlélet és életmód. A legtöbbünknek azonban nem adatik meg, hogy életünk lejátszása után a tanulságokat leszűrve újra kezdhessünk mindent. Michael-nek (Adam Sandler – Csontdaráló, Kismenő) szerencséje van. Ráébredhet, hogy az élet mit sem ér, ha nem lehet a szeretteivel, és nem boldog. A munka nem tesz boldoggá, sőt! Hiába vezeti a legjobb szándék, ez akkor is a családi élet tönkretételével jár. Viszont neki van még egy esélye, hogy az életét rendbe tegye, nem úgy, mint a nézőknek, akik esetlegesen szintén átéltek egy hasonló negatív életszakaszt. Az ember önkéntelenül is visszagondol saját életére. Azt hiszem a készítőknek épp ez volt a célja. A legtöbb néző csalódott lesz a film végén, hisz nem egy drámára számított. Steve Koren (Minden6ó) és Mark O’Keefe író kettős épp azt akarta elérni, hogy a nézők elgondolkodjanak a történet valószerűségén. Néhány emberi boldogtalanságon könnyen lehet segíteni, csak egy kis ébresztőre van szükség. Ez a film megadja ezt. Ha akár csak egy embert sikerül vissza terelni a helyes útra, akkor a készítők már elérték céljukat. Koren és O’Keefe nagyon jó álcába rejtette el a valóságot. Bár a film vége már túlságosan realisztikusan mutatja be a szörnyű élet végét. De ez már inkább a rendező Frank Coraci (Nászok ásza, 80 nap alatt a Föld körül) hibája. Az első 40 percben nagyon jól lavíroz a vígjáték elemeivel a dráma körül. Talán azért, mert ott még könnyű dolga volt, hisz csak a család és a körülmények bemutatásával kellett foglalkoznia. Aztán ahogy egyre jobban belemerülünk az élet nehézségeibe, annál durvábban mutatja meg nekünk a lényeget, mit sem törődve már a vígjátékos részletekkel. Ahogy a főhős rájön, hogy már nem tud változtatni az életén, a rendező azonnal áttér a súlyos realisztikus elemek bemutatására. Ezek a részek azonban nagyon nyomasztóak! Coraci néhányszor - okosan - úgy tesz, mintha véget érne a rossz álom, és Michael élete helyre áll, de minden esetben visszatér az élete szomorú valóságához. Aztán amikor már nem is igazán számít rá az ember, akkor mégis jön a happy end. Michael felébred és új életet kezd. Ebben a pici részletben tér el a film a Szakíts, ha bírsz!-től. Ott a rendező nem akart boldog véget, mivel épp az volt a cél, hogy a valóságot mutassa be. A Távkapcs esetében azonban ennek a happy end-nek komoly üzenete van! Arra világít rá, hogy igenis megváltoztathatja az egyén az életét. Tehet a boldogságért, csak legyen valaki, aki ráébreszti arra, hogy változtatnia kell, egyedül nem sokan látják a fától az erdőt… Dean Semler-nek (Csontdaráló, Lopakodó) nem kellett túl sok nehéz felvételt készítenie. Talán a legjobb képek a film végén készültek, a rendező realisztikus elképzeléseit nagyon szépen adta át. Főként az esős jelenet lett kiváló. A többi azonban csak rutin feladat egy ilyen tapasztalt operatőrnek. Valamivel több dicséret illeti Perry Andelin Blake (80 nap alatt a Föld körül, Apafej, Kismenő) látványtervezőt, aki mesterien találta ki a távirányító „menüjét”. És ezen kívül is nem egy nagyon okos megoldást alkotott a filmben pl. amikor a feleség, Donna barátnője hisztériázik és Michael egy másik csatornára kapcsol, és kép-a-képben funkcióval nézi a sportot, és a hisztit egyben. Gary Fettis (Garfield, Csontdaráló) díszlettervező is szép munkát végzett. Igen jó kis jövőbeli holmikat talált ki. Nem vitte túlzásba úgy, mint például az Ötödik elemben, de mégis modernebb lett a külvilág. Adam Sandler (Csontdaráló, Kismenő) hozta szokásos formáját. Bár ilyen jellegű filmben még nem láttam. Kissé furcsa a film közepétől, amikor már egyre komolyabb a szerepe, de jól adja az életétől megfosztott, elkeseredett embert. Mondjuk nekem ebben a filmben kissé furcsa az is, hogy egy ilyen – legyünk őszinték, nem épp hollywood-i szívtipró kinézetű – férfi mellé miért raknak egy feltűnően gyönyörű kinézetű nőt feleségnek. Ez épp oly érthetetlen, mint a Csontdarálóban a kigyúrt focista alakja volt. Mint már említettem a főszereplő hölgy, Donna (Kate Beckinsale – Underworld, Aviátor, Van Helsing) igen feltűnő jelenség, még ebben a háztartásbeli anya szerepben is szexi, ami nagyon jót tesz mind a filmnek, mind a hölgy megítélésének. Persze nem elvéve tőle a jó színészi teljesítményt. Néhányszor a veszekedős jeleneteknél olyan érzése van az embernek, mintha vele veszekedne ez a szép nő, és legszívesebben maga is bocsánatot kérne tőle. Már majdnem beskatulyáztuk Kate-et a vámpír űzők táborába, ezért nagyon jót tesz a karrierjének ez a szerep. A mellékszereplők közül ki kell még emelni a szex mániás főnök szerepében tetszelgő David Hasselhoff-ot (Baywatch). Jó választás volt erre a szerepre, már csak azért is, mert ennél nagyobb szerepet még véletlenül sem szabad rábízni. Azonban itt éppen azt nyújtja, amit már a Baywatch-ban is mindenki tudott és várt tőle. Különösen a két szemrevaló titkárnőcske lábszépségversenye bizonyult nagy ötletnek. Valószínűleg a legtöbb néző csalódott lesz eme film megnézése után. Aki látott már Adam Sandler filmet, vagy aki csak a bemutató alapján választja, hatalmasat csalódik majd. Azonban ha kicsit belegondol a film valódi mondanivalójába, akkor rájön, hogy ez a film igenis jó! Sajnos a minél nagyobb profit miatt a filmes cégek az ilyen filmeket rendszerint vígjátékként vagy romantikus filmként próbálják eladni, mert napjainkban annyi gondja van az embereknek, hogy nem nagyon akarnak egy komoly, mondanivalóban is értelmes filmre pénzt adni, hisz elég nekik a saját gondjuk. Pedig egy ilyen filmből sok tanulságot lehet levonni saját életünkkel kapcsolatban is. Ez a film sokkal jobb, mint a hasonló kategóriákat feszegető korábbi alkotások (pl. Apja lánya, Szakíts, ha bírsz!). Remélem egyre több ilyen film is bekerülhet a kasszasikerek táborába. |
2007-12-20 21:48.13 |
Elsőre nem tűnt túl jónak, másodikra kicsit jobb volt. Valahol inkább a 3 és 4 közötti osztályzatot érdemelne. A szereplők jók, és a rendezés is úgy ahogy rendben van. Nimródtól látunk még jobbat is valószínűleg. |
2007-12-20 21:38.38 |
A filmet már előre elítéltem, mivel Scorsese életműdíjjal felérő Oscart kapott érte. Rendezés ügyileg nem érdemelte meg a szobrocskát, bár már régóta tudjuk, hogy az Oscar-díjakat "politikai" alapon osztják ki.
De semmi nagyon nagy durranást nem fedeztem fel a filmben. A történet tűrhető, a színészek jók, főleg Dicaprio. Végre kilépett a szépfiú szerepből, és jó színésszé vált. Nicholson mindig jó! De a rendezés... semmi extra nincs benne. Bár még mindig jobb Scorsese korábbi maffia filmjeinél, ahol olyan kusza történetek születtek, hogy valszeg még maga a mester sem értette teljesen pl. a Nagymenőkben. |
2007-12-20 20:33.20 |
Eddie Murphy |
2007-12-20 15:09.19 |
A falu |
2007-12-20 10:01.22 |
A rendőrt én is felismertem, de hogy kicserélte a fegyvert... Azt sem tudom, hogy mutatták-e. Való igaz, hogy nem erre figyeltem. |
2007-12-19 23:06.02 |
Hááát én nagyon sok filmet nézek, de fogalmam sem volt, hogy hol a fegyver. |
2007-12-19 20:00.29 |
Szerintem ízlés dolga, aki az őrületes akciókat szereti annak ez nem való. |
2007-12-19 19:02.36 |
Pl. a történet! |