Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Lángoló tenger - Mozi+, 16:55 |
Amszterdam - HBO2, 17:15 |
Állj, vagy jövök! - Film+, 17:15 |
Zorro álarca - Film Café, 17:15 |
Botcsinálta doki - Mozi Klub, 17:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Kézilabda - szeretitek? Van kedvenc csapatotok? |
Gladiátor 2. - Vélemények |
Nemere István - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Szeretsz? |
Mike Pniewski |
2013-07-23 18:30.14 |
Semmiképp sem elemzésnek szánom soraimat, csupán néhány gondolatot "hányok egymásra".
A könyvet nem olvastam, de annak ismerete nélkül is biztosra veszem, hogy ebből az alapanyagból, témából sokkal jobb filmet is össze lehetett volna hozni. Többen írták, hogy a könyvhöz hasonlóan brutális jeleneteket szerettek volna. A magam részéről nem hiszem, hogy ezek hiánya csökkentett a film értékén, vagy hogy ezek megléte növelte volna azt. "Az ég Dior szürke volt" és több ilyen megjegyzés, apró finomság kellett a filmbe,de engem általában véve nem igazán nyűgöztek le. Ellenben a névjegykártyás jelenetet zseniálisnak tartom. Maga az ötlet, hogy ez mennyire számít egyeseknek a film világában (s sajnos nem csupán ott... nekem meg kellett állítanom a felvételt, hogy lássam a különbséget a kártyák között:)). Másrészt itt is láthattuk, hogy Bale játéka milyen erőteljes. Sajnos én Super TV2-s felvételről néztem, így a hangjáról nem tudok nyilatkozni, de a testbeszéd és az arcjáték fenomenális volt. Ezt a filmet Bale elviszi a hátán. Kevés filmjét láttam, s úgy voltam vele, hogy tehetséges a fiú, de kb ennyi, és pusztán miatta nem fogok megnézni filmet. Ezen azt hiszem változtatni fogok. 2000-ben fiatalabb volt egy kicsivel, mint filmbéli karaktere, s már ekkor is profi. Nagybetűs SZÍNÉSZET. Igaz rá a mondás, "rossz ha egy színész játszik, élnie kell a szerepét". Bale is ennek szellemében cselekedett. Tetszett a színek játéka, a sok fehér, illetve, hogy a piros színű ételek (pl ribizli) mennyire ki lettek hangsúlyozva. A film egy kissé abszurd módon ugyan, de sajnos valódi világot mutat be. Mind a világ, mind a szereplők távol állnak tőlem, de ez nyilván nem az alkotás hibája (meg hát ugye nem is bánkódom emiatt, sőt...) SPOILER INDUL Kérdés, vajon tényleg elkövette e a bűncselekményeket? Ha egyszerűen fogjuk fel, akkor nem. Példa rá az ügyvéd szövege a végén, a tiszta lakás, és hogy eléggé amatőr módon követte el a bűncselekményeket (ujjlenyomatot hagyott maga után, nem biztosított magának alibit, kis híján rajta is kapták őt stb...). Azonban ezek mind cáfolhatóak. A "mindenki felcserélhető mindenkivel" alapvetésnek hála (mely jelentős a filmben ,sajnos egyébként is) könnyen lehet, hogy az ügyvéd sem tudja kiről is van szó. S ő olyan körökben mozog, ahol már könnyen elsiklanak alapvető dolgok felett is, tehát nem számít az elkövetés nem éppen profi mivolta, s a lehetséges tanúk sem. Nem hiszem, hogy ennyire beteg lenne a társadalom, hogy egyértelmű jelek esetén sem kapnák őt el a valóságban. De a film világa lehet ilyen abszurd. Azt mondanám nem teljesen valóságos, de nem nélkülözi a valós alapokat. SPOILER VÉGE Tehát röviden: Számomra a film legnagyobb hibája az a fájó érzés, hogy sokkal jobb mozit kaphattunk volna. Ám a jó ötlet, alapanyag, néhány kellemes, frappáns megoldás, jelenet némelyest enyhít ezen az érzésen. S hogy emlékezetes és többször is nézhetővé váljon, arról Christian Bale gondoskodik. Tényleg fantasztikus volt a srác, pedig én biztos nem vagyok elfogult vele kapcsolatban. Nem osztályoztam még, egyszer megteszem. Érdemes többször is megnézni, de nem azért, mert elsőre ne lehetne érteni, hanem az apró finomságok és a már említett Bale játéka miatt (nem elfeledkezve azért a stáb egynémely tagjáról, mint pl. Dafoe). |
2013-07-23 13:25.57 |
Nem tudom a címeket, rég olvastam őket, és nem is igazán tudom őket rangsorolni. Néhányat megemlítek a klasszikus történetek közül, mivel az újakat nem ismerem.
Talán a Vészmanó él...az egyik legjobb, mikor végre kiderül, ki is volt valójában. Aztán volt egy úgynevezett Bandaháború című történet, ami tetszett, a Fenegyerek is szerepelt benne. Aztán az a történet is tetszett, amikor a betörő visszatért, Pókember pedig elvesztette az erejét. A Zöld Manó is tetszett (bár abból volt egy pár történet, az amnézia előtti történetszál, illetve az általam olvasott végső legyőzése- úgy tudom utána még visszatért) Venom első színrelépése pl. A Titkos háború is élvonalbeli, bár az nem szigorúan Pókember- történet. Kraven bemutatkozása: tetszett, hogy az ereje mellett fortélyos is volt. Csak azt sajnálom, hogy később utólag változtattak a Vadász motivációján...nem túl elegáns lépés, mintha az ember teleregényt olvasna...:) A Mi lett volna, ha?... történetek közül is több jó volt: Pl az a verzió, ahol úgy vált Pókemberré, hogy nem lettek képességei, vagy amelyben Ben bácsi marad életben, És az is tetszett, melyben Jonah örökbe fogadta Petert. |
2013-06-30 21:52.09 |
Még az is zseniális volt Hoffman karakterében, hogy már önmagával is elhitette, ő milyen becsületes, vajszívű:).
Hány ilyen ember van...:) |
2013-06-30 21:44.43 |
Érdekes volt egy olyan filmet látni, ahol a keresztapa "karrierjét" már leáldozóban követhetjük nyomon. Billy karakterét Nicole teszi érdekessé.
Hoffman szokatlan szerepben, de itt is tökéletes. A szinkron elég érdekesre sikeredett, gondolom kevésbé ismert a film itthon. Willis kevés szerepet kapott, de ennyi is elég volt neki,hogy emlékezetes maradjon. Kidman meg akkor még nem részesült plasztikai kezelésben, nyilván fiatal kora miatt... Mit ne mondjak, engem ugyan nem vonz ez a gengsztervilág, de Kidman miatt egy kicsit irigyeltem a srácot:). Sajnáltam Steven Hill karakterét. Nem mondhatom, hogy tartalmában, volumenében eléri több klasszikus színvonalát, de korrekt alkotás, korhű jelmezekkel, remek színészekkel, és érdekes alapszituációkkal. |
2013-06-28 22:18.53 |
Ez a Wellington nevű hozzászóló hatalmas figura.
Már régebben is elolvastam 1-2 hozzászólását. Ha nem akarok rosszindulatú lenni, azt kell gondoljam, hogy egy 30 fős faluban dolgozik évek óta, mert valahogy mindig összefut a régi kollégákkal, vagy azok ármánykodásaival. |
2013-03-22 00:40.26 |
Igazság szerint kissé meglepődve olvasom azokat a hozzászólásokat, melyeket az ilyen témákat érintő filmekhez írnak. Nem azért, mert rossznak tartanám, vagy mert nagyon jónak.
Amit írok most, ahhoz is érdemes hozzágondolni a szerintem szót. Ez egy film, az értékesebb fajtából, tehát gondolkodni mindenképp érdemes rajta. De ezen problémázni, hogy most elfogult, meg vajon "a nem minden vallást képviselők rajongója" Mel Gibson most akkor tényleg bántani akarta volna e őket ezzel a filmmel vagy sem (érzelmeitől függetlenül szerintem fel se merült benne, csak nem izgatta, hogy mit fognak róla gondolni)...meg ez a "de hiszen a zsidók is elfogultak, és nekünk is legyen már szabad":), hát...mindenki maga tudja. Egyébként ma talán nehezebb a filmkészítők dolga a történelmi eseményekkel is foglalkozó alkotások esetén, mint régen. Mert már elvárják a nézők, hogy az érem mindkét oldalát bemutassák, lehetőleg ne legyen elfogult (háborús filmeknél is). Én is egyetértek ezzel a stílussal, de nem érdemes végletesen gondolkodni. Gibson megrendezett egy filmet, mely egy célra törekedett és az jól sikerült, Krisztus szenvedésének ismertetése, bemutatása. Mondhatjuk, hogy enyhén beteges, de Gibson céljainak megfelelt, összességében elég erős alkotás. Langelus, fogalmam sincs mennyi ateista adott ennek 5 csillagot. De ha valakiben tudatosul, hogy itt filmről van szó, még ha megtörtént eseményeket ad vissza, törekedve a hitelességre, és elég értelmes, akkor nem fogja foglalkoztatni semmilyen hitbéli kérdés.) De lehet, hogy csak az én elvárásaim túl nagyok másokkal szemben. A templomos hozzászólásod meg zseniális.:) Én többször voltam már templomban, de ha ezért mentem volna, hát nagy csalódás ért volna, az biztos:). |
2013-03-04 20:43.26 |
Nem a véleményedet nem fogadják el.
Hanem azt, hogy előre eldöntöd. 1 dolog, hogy van egy előzetes véleményed arról, milyen lehet a film, és egy másik, hogy végül milyen maga a film. A gondjuk az, hogy úgy ítélkezel, hogy nem láttad teljesen a filmet. És az is, hogy még le is osztályozod. Azt szoktam mondani, mindenki csináljon és mondjon, amit akar. Csak ne csodálkozzon a következményeken. |
2013-03-04 17:03.30 |
Egy tanárom mondta: "mi nagyjából 2 perc után sejtjük, hogy milyen jegyet fognak kapni a szóbelin. Ám mégis meghallgatjuk a teljes feleletet, mivel nem 100%, hogy igazunk van."
Szerintem ez a legtöbb filmről elmondható (2 perc helyett 15-20). Azonban nem szabad abba a hibába esni, hogy sejtés és korábbi tapasztalatok alapján el is döntsük, mint Man2 tette. Más kérdés, ha én nem nézek végig valamit, azt tényleg szörnyűnek tartom. Nagyon ritka az ilyen. Ezeket nem is osztályozom le. Amire rá akartam világítani, hogy az, hogy valaki úgy érzi, meg tudja ítélni, még nem hülye vagy elhamarkodott:). Más kérdés, ha leosztályozza...:) |
2013-03-04 16:57.09 |
Nem sokat változtatna a dolgon, legfeljebb akkor nem vallanák be az ilyenek. |
2013-02-12 01:32.21 |
No, ez talán önvallomással indul, de lesz értelme a mondanivalómnak, kapcsolódni fog a témához. Ha gondolod ugorj a második bekezdésre:). Az itteni kemény maghoz viszonyítva én mérsékelten gyakran járok erre az oldalra, s bár én a régebbiek közé tartozom, aránylag ritkán írok ide. Ettől függetlenül van némi képem néhányotokról. Gondolok itt pl. a 133.-as hozzászólóra és egyébként Rád is. Ha azt mondanák, mikor nem ülök a gép előtt, hogy mondjak két nevet, Ti ketten ugranátok be elsőnek. Azonban különböző okok miatt, ami Rád nézve nem a leghízelgőbb...De mit is akarok kinyögni:
Általában véve nem szokott tetszeni, amikor ezen a fórumon Téged, vagy mást (de ez leginkább Veled fordul elő) rendszeresen megaláznak, trágár kifejezésekkel illetnek, mikor Te mások méltóságát azért tiszteletben tartod. Itt nem azokra gondolok akik oltogatnak, bár én ezt is csak azokkal szoktam, aki velem is ezt csinálják (ez ritkán fordul elő), de nem vagyunk egyformák, inkább a trágár fröcsögőkre nézek magam is furán. És az ilyen magatartásra az sem mentség, hogy sokszor olyat állítasz, amitől kinyílik a bicska többek zsebében. Szerintem ez a dolog nem ér meg annyit, hogy többeknek elguruljon a gyógyszerük. Amit melletted fel tudok hozni az egyrészt az, hogy véleményed melletti maximális kitartása mellett sem válsz agresszívvá (vagy csak elkerülte a figyelmemet), nem szokásod megalázni másokat (bár ezt írtam), alapvetően nem vagy rossz gyerek. Abban is van olykor némi igazad, hogy egyes alkotásoknál még az adott környezetben is hiteltelenség figyelhető meg (más kérdés, hogy ezek többnyire nem érnek annyit, hogy az ember foglalkozzon vele, főleg nem annyit, mint Te. Ezen dolgok számomra függetlenek attól, hogy nem szoktam Veled egyetérteni. De tényleg. Max nagyon ritkán. És ezzel nem éppen szigetként helyezkedem el méltatóid tengerében... Néha azonban muszáj reagálni: Rendben van, Neked ez a jelenet nem tetszett, nem ilyen véget vártál. Hozzátenném, szerintem egyike a legjobban megkreált befejezéseknek...és biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan gondoljuk így. Szerinted semmitmondó, meg behajított a vége... Ez nem csupán azért volt jó, mert nem happy end volt. Nem, egyáltalán nem, teljesen más miatt. És ha figyelted VOLNA a filmet, akkor rájöhettél volna. Oké, hogy Neked ez így nem tetszett, de ennyi filmmel a hátad mögött rájöhettél volna...nem az a baj, hogy nem tetszett így, de attól még lehet értékelni a zárójelenetet. Egyébként még egy dolog miatt nem értelek. Te emlékeim szerint egy rakás filmen a realisztikus vonalat követeled. Na de ennek a legutolsó jelenete sokkalta valósághűbb volt így, mintha túlélte volna. Vagy Te hogy képzelted el? Tűzharcban halt volna meg? Vagy az a gondod, hogy nem menekült meg? Esetleg, hogy nem rohant, hanem csak sétált a helikopter felé, mikor tudta, hogy bármikor meghalhat? Hiszen nem izgatta, ha megölik. És miért nem izgatta? Miért nem munkálkodott benne az életösztön, ahogy esetleg vártad? Kb minden Belmondo szájába lett adva, rajta keresztül pedig a nézőébe. Szép lassan, párbeszédről párbeszédre mondja mondatait, amiből simán "leesik" bármi, inkább minden: a főhős célja, elvei, motivációja, értékrendje, a környezetéhez és a lehetséges végkimenetel(ek)hez való viszonya és a miértek is. Még azokat is maga magyarázza el... Ha ez nem lenne elég, ott vannak mások is, akik szintén beszélnek róla...de ha az sem, akkor ott van a film egésze:). Ha a verekedésekbe kötnél bele, vagy abba, hogy kb ugyanabban a dzsekiben rejtőzködött:), akkor még úgy ahogy érthető lenne. De így a legnagyobb jóindulattal is érdekes. Szerintem nézd meg újra. Állítólag érdekelnek a filmek, utánuk olvasol. Érdekes, hogy ha nem esett le valami, de én mondjuk emiatt senkit nem torkolok le. Inkább az a fura, hogy Te szerintem pontosan tudod, hogy mások olykor miről irkálnak. Vagy magadtól, vagy mert utánaolvastál. És nem az a baj, hogy még így is más a véleményed. Inkább az, hogy előadod, hogy márpedig semmitmondó etc... Szerencsére nem vagy agresszív, így végül is nagy gond nincs a dologból. Akkor már előbb írtam volna...:) Ez egy remek befejezés volt számomra, mellesleg ha lehet ezt a szót használnom, igazságos is. No, amint írtam én korábban sem bántottalak (szerintem nem is sokszor szólítottalak meg, ha egyáltalán valaha is írtam Neked), ezután sem teszem. Nem fogok személyeskedni, nem nyilatkozom arról, vajon szerintem mennyire vagy kompetens avagy sem, már csak azért sem,mert nem az én dolgom ezt megítélni. Nem is hiszem, hogy az ember bizonyos életkor után változik jelentős mértékben (kivéve, ha valami erős hatás éri). Ennek a hosszú írásnak vélhetően Rád nézve kevés hozadéka lesz, inkább semmi. Nem ez volt a legfurcsább gondolatod,levezetésed, csak most döntöttem úgy, hogy koptatom a billentyűzetet. Mellesleg nem az a baj, hogy nem tetszett a vége, ahogy írtam is korábban. Más a gond, legalábbis én így látom de ezeket is írtam. Azon viszont mindenképp érdemes elgondolkodnod (a filmen túl), hogy most olyan ember írt Rád, Neked, aki majdnem mindent kommentár nélkül hagy. |
2013-01-22 11:28.31 |
Bajban vagyok az értékeléssel.
Mert egyik oldalon ott vannak a remek színészek, az tényleg sokat elárul egy filmről, hogy ha már pár perces szerepekre is olyanokat nyernek meg, akiken látszik, hogy profik, nem is beszélve a fő és a főbb szereplőkről. Aztán az érzelmek ábrázolása is el lett találva, nem túl szétfolyós, de azért van annyi érzelem, amennyit az adott helyzet épp megkíván. Számomra ez Eastwood erényei közül az egyik, ezt bizony több rendező eltanulhatná tőle (itt most Spielbergre gondolok, akit egyébként semmivel sem tartok gyengébb rendezőnek Clintnél). A film során jelentős bepillantást nyerünk Everett magánéletébe, kicsit az az érzésem, hogy a film inkább az újságíróról szól (maga az eset is azt szolgálja, hogy "magára találjon") és kevésbé az elítéltről, és az igazságszolgáltatás buktatóiról, visszásságairól (persze az is jelentős szerepet kap). Azonban valahogy mégis olyan átlagos íze van, az erős kezdés után már nem sikerül tartani a szintet. Szóval 3 és 4 csillag határán mozog (10/6,5-7) nálam. |
2013-01-22 11:17.15 |
Ez a film számomra nagyon sablonos és kiszámítható, emellett egyoldalú, bár a történet miatt az utóbbi megbocsátható.
A színészi játék viszont pazar és- bár nem tetszett a film- értékes alkotásnak tartom. |
2013-01-17 20:16.37 |
SPOILER AKI NEM LÁTTA NE OLVASSA!
És kimaradt a számodra talán legfontosabb. Elvben a főhős okozza felesége halálát, de nem tehet róla. |
2013-01-17 20:14.33 |
Sajnos nem mostanában láttam, így lehet nem pontosak az emlékeim, anno több dologra emlékeztem.
De persze megpróbálom: SPOILER INDUL NE OLVASSA AKI NEM LÁTTA! Nehéz rekonstruálni a történetet, mivel az információk javarészt vagy Lenny feljegyzéseiből (melyeket helyenként nem tökéletesen vezetett és volt benne szándékosság is), vagy régebbi emlékeiből a balesete előtt (amelynek hasznossága vitatható 1-2 érdekesség miatt), illetve azoktól származik, akik őt kihasználták. Ha Teddyre hallgatunk, akkor a feleség nem a támadásba halt bele. Az illetőt elintézték jó ideje, de Lenny erre nem emlékszik, és memóriája miatt, annak köszönhetően Teddy kihasználta őt saját céljai érdekében (Natalie sem volt különb, talán még rosszabb is volt nála). Lenny itt némi csalást követ el, úgy intézi, hogy tovább nyomozzon, értelmet adva életének. El is hangzik a filmben egy olyan mondat mely erre enged következtetni. Hát valószínű, hogy Sammy története az övé, az se biztos, hogy Sammy létezett. Van egy nehezen elkapható jelenet, amely erre enged következtetni. Mint említettem, régen láttam, így nem biztos hogy tényleg így volt. Le kellett volna írnom a gondolataimat a megnézés után, mint Lennynek. :). Dehát ez rajta nem segített a filmben eléggé:( |
2013-01-16 18:16.24 |
Meglepődtem, hogy ilyen rossz pontozással szerepel itt ez a film, bár a szavazatok száma is kevés. Valahol érthető, hogy nem mindenki vevő ilyen jellegű filmekre.
Nem szeretnék spoilerezni (legalábbis ebben a hozzászólásomban), így csak pár átlagos sor: Nekem nagyon tetszett a film, a számomra ismeretlen rendező és színészek együtt nagyon nagyot alakítottak. A kultúrával, hagyományokkal kapcsolatos kérdések mellett sok egyébről is esik szó, ezek egy része azonban spoiler lenne. Az eseményeket azért ki tudtam számítani (döntő többségben sikerül), de a film egy pontján akad egy szenzációs, váratlannak tekinthető megoldás is. Talán azt az egyet rónám fel neki, hogy otthon a muszlim nők tudomásom szerint nem kell, hogy a viseletükben jelenjenek meg, itt viszont ez történt. De ettől még tényleg ismeretlenül is remek színészi alakításokkal, valódi, nem pusztán álproblémákkal felvértezett, színvonalas filmet láthattam, mely üdítő kivételt jelent sok más, kevésbé színvonalas filmhez képest. Még Hollywood legjobbjai és egyéb amerikai (pl független filmes), alkotásokhoz viszonyítva is, és nem azért mert a legjobbaknál is jobb lenne (mint ahogy az általam adott 4 csillag sem erre enged következtetni), hanem mert kicsit másmilyen mint azok, melyeket leginkább láthatunk (ez persze vonatkozik még kevésbé reklámozott más kontinens- beli vagy más európai filmekre is) Ilyen filmekre is szükség van még akkor is, ha nem elégít ki minden igényt és akkor is, ha én magam sem mindig vágyom arra, hogy csak ilyen filmeket nézzek. De örülök, hogy van lakóhelyemen egy olyan mozi, amely ilyen filmeket is vetít (nem ide tartozik, de lassan csődbe megy...). |
2013-01-16 17:43.43 |
Az valahogy kimaradt, hogy bár nem volt túlontúl izgalmas, de ugyanakkor igen érdekesnek találtam, tehát lekötötte a figyelmemet, unalmasnak semmiképp sem nevezném. |
2013-01-16 17:42.02 |
Ha nem is éreztem kiemelkedő alkotásnak, mindenképp jó filmnek tartom.
Való igaz, nem volt sodró lendületű, és talán kevéssé volt izgalmas. És az is igaz, hogy bizonyos elemeket nem részleteztek annyira, mint azt megszokhattuk az ezzel hasonlóságot mutató filmekben. Azonban ez számomra egyáltalán nem számít hibának, egyszerűen arról van szó, hogy egyrészt a megtörtént eset sajátosságai miatt itt mások az arányok, és a rendező más szempontokat tartott fontosnak kiemelni, hangsúlyozni. Travolta nekem semleges, de jó színésznek tartom, és tetszett az alakítása. Duvalt kedvelem és a karaktere is jól játszható volt, amellyel ő élni is tudott. Tetszett, hogy pár jelenetet mutattak abból, hogyan tanít, Duvalnak ez és egyéb jelenetei nem kevés finom humort csempésztek ebbe az egyébként komoly témájú filmbe. A mérsékelt adrenalinpumpa talán azzal is magyarázható, hogy ez a film igyekszik követni a valóságot, kevésbé jellemző, hogy olyan jeleneteket tegyenek be, melyek csak arra szolgálnak, hogy fenntartsák az érdeklődést más egyéb cél nélkül. Mindezek mellett pedig kerüli a patetikusságot. Egy valós történet alapján készült mű, amelyet sikerült is valósághűen levezényelni a filmvásznon, legalábbis számomra. |
2013-01-14 16:44.35 |
Hát nem tudom, azt említettem hogy én sem adtam volna 8 szobrot, de engem azért nem ráz meg a dolog, mivel rossz helyre nem kerültek szerintem:).
Nekem abból az évből A felolvasó volt a kedvencem, de nem mondom, hogy akkor biztos az is volt a jobb, mivel nem számítok szakértőnek. Viszont azzal vitatkoznék, hogy ma már kevesebbet ér a díj, mint 20-30-40 éve. Ennek a filmnek, még ha nekem nem is tartozik a kedvenceim közé, azért elég sok értéke van. Bár Te nem is említettél ilyet én azzal a gyakori nézettel sem értek egyet, miszerint régen sokkal jobb filmeket készítettek, mint századunkban, szerintem minden korban voltak remek alkotások, minden filmes évtizedben. Én az Oscart olyannak tartom, melynek lehet pozitív jelentősége, de mégsem a Biblia, vagy a méterrúd. Szóval ha egy film begyűjt pár ilyet vagy Golden Globeot nő az esélye, hogy meg is fogom nézni, de azért a megnézés előtt nem fogom biztosra venni, hogy tetszeni is fog. Persze nyilván emberek döntenek a díjak sorsáról, a zsűriben részt vevők közül sem biztos hogy akad 2 olyan ember, aki minden egyes szobrot abból a sokféléből ugyanoda osztana, mint a másik. A PR meg nyilván jelen van bizonyos szinten, de ez kb az élet sok területén így van. Akadhatnak témák, melyekből készült filmeknek több esélyük van, bár ezekből sokszor lehet is mélyebb alkotásokat készíteni. A Golden Globe abból a szempontból kedvezőbb, hogy a vígjáték-vagy musical kategória is külön létezik, így az ilyen témájú filmek könnyebben kaphatnak elismerést, mint az Oscaron, ott ez ritkább. Mondom ezt úgy, hogy a vígjáték nem a kedvenc műfajon. A Gump 6-ot kapott, a Gettómilliomos 8-at, ez igazából már nem olyan nagy eltérés:). De ez gondolom nem vigasztal. És az évszám is más, nem egymással versenyeztek. Azért valószínűleg lesznek még sok Oscar-os alkotások, melyeket Te is annak fogsz tartani, s bizonyára olyanok is, melyeket nem. Sajnos ez elkerülhetetlen. Lentebbi hozzászólón meg nem érdemes kiakadnod. Nem ismerem őt, így nem tudom pontosan milyen ember, de több írását is olvastam, ezek alapján szerintem ő véleményével nem megalázni akart, meg nem azt mondta, hogy ha valamit rossz filmnek tartsz az csak jó lehet vagy hasonló, csak ami a szívén az a száján kb. Én is köszönöm válaszodat. |
2013-01-14 16:19.02 |
Azért attól, hogy a felét nem érti valaminek az adott ember, még nem biztos, hogy zagyvaság a film:). És bár Batmantől messze állhat, de Nolantől egyáltalán nem, ez éppúgy az övé, szerintem ez közelebb áll hozzá...legalábbis szerintem. |
2013-01-10 22:08.24 |
Mellesleg a díjak egy része nem is a legfontosabbak közül valók (bár ott is rendesen jutalmazták), a filmzene, filmdal, vágás azok meg tényleg olyanok, melyeket még nehezebb jól megítélni, mint a legjobb film, vagy színészek, színésznők stb kérdéskörét (valljuk be, azért ezek sem egyszerű kérdések...). |
2013-01-10 22:03.59 |
Puzsérről általában véve annyit, hogy bár van, amiben rávilágít igazságokra, de képes eszméletlen butaságokat is mondani, melyek kb összefüggésben sincsenek az adott témakörrel...
Ez a bőrszínes dolog számodra ennyire feltűnő, a műsorvezető más miatt próbálta akadályozni a főhőst. Mellesleg emlékezzünk arra, hogy bizonyos embertelen dolgokat nem a hófehér legények követtek el... Mellesleg ezek az ízlésficamosoknak nevezettek osztogatták a díjakat az általad is elismert filmek egy részének is pl. a Keresztapának... + a jelölések is elég nagy elismerések, azoknak köszönhetően is felfigyelhet az átlagnéző egy filmre. A jelölés is elismerés, csak hát nyilván nem akkora mint ha oda is ítélik a díjat. És akkor már kedvezőbb az összkép. Ezenfelül ennek a filmnek nem a Keresztapával kellett versenyeznie... Az más kérdés, hogy én sem adtam volna ennyi díjat a filmnek, különösen nem a legjobb filmnek járót. De azért nem halok bele:). Ahogy egy lentebbi hozzászólásomban írtam, az idő is eldönti (olykor), hogy melyik film mennyit ért (kritikai és nézői figyelem, érdeklődés megmarad e hosszú távon vagy sem). A Gettómilliomos óta is kaptak azért jelentős filmek díjakat, vagy tévedek? Nyilván ahány ember, annyiféle elosztása létezhet a díjaknak a filmek között. |
2013-01-10 21:51.42 |
Szevasz Robcsi!
Mielőtt belemennék az Oscar és egyéb dolgok elemzésébe, lenne itt egy fontos kérdés: Szerinted kb mit jelent az, hogy értékrend? Csak mert itt úgy tűnik, hogy ezt a fogalmat olyan dolgokkal hozod összefüggésbe, melyhez ennek nem sok köze van az értékrend fogalmához. Egyébként elolvastam rendesen a hozzászólást és látom, hogy Neked nem a színvonallal mint inkább a színvonal: díjak aránnyal van gondod. Ezzel kapcsolatban meg nem érdemes vitatkozni, mivel én is láttam már ennél számomra jobb filmeket kevesebb vagy éppen semmilyen ismertebb díjjal. Így csak néhány gondolat: Lehet, hogy Lynch említett filmje nem tudta díjra váltani jelöléseit, na de azért vegyük figyelembe, hogy 10 jelölést gyűjtött be. Tehát ha a Te nézőpontodból is nézzük a dolgokat, az Akadémia zsűrije akkor is elismerte a filmet, csak sajnálatos módon egyik kategóriában sem kapott elég szavazatot ahhoz, hogy végül tényleg legyen belőle egy vagy több Oscar szobor. Tehát a végső döntést illetően lehet, hogy kedvezőtlen olykor a helyzet, de azért a jelölés is komoly elismerésnek számít. Ez már kicsit más téma: Mikor a díjakat nézzük érdemes elgondolni, hogy bizony ilyenkor csak az adott év alkotásaival kell versenyezni (bár itt azért volt erős film). Ott van pl. A remény rabjai, mely 0 díjat kapott, a Forrest Gump pedig tarolt, mégsem hiszem, hogy a nézők számára jelentős a színvonalbeli különbség a Gump javára, már ha egyáltalán így van, hiszen az IMDB-n pl. Darabont filmje áll jobban, s ismerőseim is azt szeretik jobban. Szóval a forgalomba hozataltól szíámtva kb 10-15 év múlva dől el, vajon mennyire érdemelte ki egy film a díjakat. Ha kiderül, mert ez bizony eléggé szubjektív. És visszakanyarodva hozzászólásodhoz: valóban, ehhez a filmhez tényleg nem szükséges olyan fajta érettség, melyben Te vagy én gondolkodunk:). Lehet, hogy a hozzászóló másfajta érettségre gondolt, nem arra, hogy mennyire jók az ember agytekervényei, legalábbis valami ilyen tippem van:). |
2013-01-07 13:03.43 |
:) |
2013-01-07 12:58.04 |
Atkinson remek figura, legjobban a pár hozzászólással lentebb megtekinthető szerepeiben tetszett. Itt bizonyítja, hogy különböző karaktereket is remekül alakít, s hangjával is fantasztikusan bánik, valljuk be, a sorozatából ez kevésbé derül ki:).
Johnny Englishként is jól szerepelt, magát a filmet is szeretem, hatásos paródia, még ha akad jobb is a műfajon belül. Számomra a Katasztrófafilm nem volt katasztrófa, sőt igazság szerint tetszett is, még ha néhol érződött is, hogy bizony a játékidő ennél hosszabb már nem lehetne... Ennek folytatása már nem nyerte el tetszésemet, még akkor se, ha egy nüansznyival árnyaltabbá is vált a karaktere, s ez a játékán is érződött. (az nem teljesen ide tartozik, hogy a filmes, talán Defoe(?) film végi alakítása, és az a jelenetsor viszont csillagos 5-ös). Tudom, vannak még filmek, melyekben játszott, szóval van több arca is, csak figyelni kell:). Összességében egy remek színésznek és színművésznek tartom, olyannak aki mind a televízión, mind a mozifilmekben (talán itt nem annyira, mint a másik két területen), mind a színpadon megállja a helyét. Valljuk be, ez azért elég nagy teljesítmény. Persze valószínű nem fogjuk őt a legkomorabb szerepekben, vagy esetleg a egy vitéz hősszerelmesként megcsodálni, de egysíkúnak távolról sem nevezném. Ma 58 éves, még legalább ennyit kívánok neki jó egészségben:). |
2013-01-07 12:43.58 |
Ezt én is ismerem:) Nem néztem meg mind az egy órányi műsort, max 2-3-at de amelyeket láttam, azok fantasztikusak, szerintem jobbak, mint a Mr Bean-es sorozata, amelyet szintén szerettem.
Ez már másoknak is: tiszteletet érdemel a feliratot készítő, de egy igen nagy bakit szerintem vétett a Good looser zárópoénjánál, ha nézitek, figyeljétek az angol szöveget is. |
2013-01-06 10:12.53 |
Szerencsére nem azt mondtam, hogy biztos, hogy nem, csak hogy nem hiszem, de el kell ismernem, igazad van:). |
2013-01-04 14:58.36 |
Úgy tűnik ide még nem írtam.
Most néztem meg a Chaplin, a tűzoltó című alkotást és írtam, hogy ez azért jobban tetszett (bár nem érdemes egymáshoz hasonlítani lévén csak a némafilmes jelleg egyezik meg bennük). Nem sokat tudnék hozzátenni ahhoz, amit itt leírtak. Az biztos, hogy kb tényleg minden benne van, amit az akkori lehetőségek na és persze a játékidő lehetővé tett. Megmosolyogtatók ugyan a lövöldözős jelenetek, de még inkább az a rész, amikor a rabló olyan erősnek bizonyul, hogy egy kézzel is le bírt hajítani mást a vonat tetejéről (látszott, hogy az abban a jelenetben már bábu volt:)) (persze ezt a Szomszédokban cirka 86 évvel később is elrontották). De úgy gondolom, ha sok bakin a mai filmek és sorozatok esetében is túl tudunk lépni, akkor egy ilyen szép kort megélt mű esetén ez már teljesen természetes:). Egyébként még mindig érdekes és izgalmas, meg hát elég pörgős, szóval sokféle igényt kielégít a lehetőségeihez mérten. |
2013-01-04 14:47.43 |
Én kevésbé vagyok oda érte, mint az előttem szóló.
Közel száz éve biztosan remek volt, és igen a jellegzetességek is megvannak benne... No, de nem akarok minden rosszat mondani csak azért, mert egy teljesen más korban (itt most nem az évre, hanem arra célzok hogy hangosfilmek korában) születtem. A színészi játék, melyet nyilván másképp kell értelmezni, mint a maiaknál elég jó volt, Chaplin mellett nekem nagyon tetszett a parancsnok alakítása, igen nagy átéléssel ütlegelte szegény kis tűzoltót:). És az is aranyos, hogy valóban a kis ember viszi a nőt, az egész kicsit népmesei jellegűvé válik, és ez fokozza báját:). Mondjuk a végig teljesen azonos zene egy idő után kissé idegesítő, azért összességében örülök, hogy megnéztem ezt az újnak épp nem számító alkotást:). Egyébként a némafilmek korából sajnos igen kevés filmet láttam, ezért is néztem meg, és még fogok is a jövőben. A nagy vonatrablás mondjuk jobban bejött (az 1903-as), de szigorúan szubjektív alapon (valószínűleg az egész téma és megoldás közelebb áll hozzám). |
2013-01-03 13:40.05 |
Bár ez itt szerintem kevésbé jelentős, de az 1619-es hozzászólásom tartalmaz
SPOILER elemeket. |
2013-01-02 22:56.56 |
A többiek nevében nem tudok nyilatkozni.
Én magam nem foglak megkövezni.:) Viszont lehet, hogy Te úgy általában olyan dolgokra vagy érzékeny, melyekbe így vagy úgy, de bele lehet látni kereszténységgel kapcsolatos vicceket. Mivel ez a film szerintem egyáltalán nem a kereszténységen és nem is Jézuson poénkodott. No, egyébként én sem minden poénon nevettem még akkor sem, ha tetszett a film. Az meg, hogy jó a humorérzéked és ezeken sírni akartál, az szimplán annyit jelent, hogy más jellegű viccek, jelenetek nevettetnek meg. |