Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
Fehér éjszakák (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Családi vakáció - RTL Három, 12:15 |
Szerelmet kérek karácsonyra - Film4, 12:35 |
Mission: Impossible - Utóhatás - Moziverzum, 13:00 |
A tizenhármak - HBO2, 13:10 |
A nap könnyei - AMC, 13:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Steven Spielberg (78) |
Brad Pitt (61) |
Casper Van Dien (56) |
Rachel Griffiths (56) |
Katie Holmes (46) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Hook |
Maggie Smith |
2012-12-03 23:18.10 |
Jó rendező, bár receptje igen egyszerű: elemeket vesz át más filmekből (ez lehet egy jelenet, ruha, beszólás), sokat épít a jó szövegekre, ezzel együtt a színészek játékára is, ami pozitívum nálam.
Emellett fontos, hogy ne vegyük halálosan komolyan a filmjeit. Azonban úgy tűnik igen sikeres már vagy 20 éve. Kedvencem tőle a Ponyvaregény, de a Kutyaszorítóban is elég jó, és meglepetésemre másodjára a Becstelen brigantyk is felkerült a dobogóra a Tarantino filmek között. A Kill Bill filmek esetén a többséggel ellentétben nekem a második rész tetszett jobban, ötletesebbnek, az arányokat jobban eltaláló filmnek tartom (és persze Madsen is többet szerepelt meg David:)). Kétségkívül óriási a filmes műveltsége, jókor "lopkod" jó helyekről, A Brigantykban már azért akadtak jelenetek, melyet komolyan is lehetett venni (mindjárt az első jelenetsor), örültem is ennek a filmnek, kicsit másmilyen volt, mint a korábbi rendezései (azért egyértelmű, hogy ki rendezte). Érdekes lenne egyébként vajon hogyan dolgozna fel mondjuk egy több generáción átívelő történetet:), vagy bármi olyat, mely tőle szokatlan akár a történet fajtáját, vagy súlyát figyelembe véve. Ilyet nem várok tőle, de az biztos, hogy megnéznék egy ilyen próbálkozást Tarantinotól:). Akárhogy is, de a Django elszabadul című filmjét biztos megnézem. |
2012-12-03 22:55.13 |
Nemrég kezdtem el véleményezni pár rendezőt itt a katalóguson, ő sem maradhat ki.
Lentebb olvastam, hogy "kijárta a szamárlétrát", ez minden bizonnyal csak jót tett neki, így jobban átlátja a filmkészítés folyamatát (persze nyilván messze nem ő az egyetlen ilyen múltú). Az előttem szólóval nem teljesen értek egyet, számomra ugyanis a Benjamin Button különös élete ha nem is átütő erejű, de jó alkotás. Azonban legjobb filmjeit számomra is korábban készítette, a Harcosok klubja tetszett a legjobban, melyet regény alakban is volt szerencsém olvasni. A Hetedik érdekes módon csak másodjára nyerte el a tetszésemet, érteni értettem, meg eléggé időben leestek a dolgok, de mégis így alakult. És nehéz eldönteni melyik a jobb, a Játsz/ma, vagy a B Button. Nem tudom vajon A tetovált lány tényleg jobb e, mint az eredeti, mert ha igen, úgy érdemes lesz azt is megnézni, akárcsak a Social Network című filmjét. |
2012-12-03 22:43.26 |
Néhány filmjét láttam csak, köztük a Vissza a jövőbe trilógiát és a Forrest Gumpot is.
Mind a Gump, mind a trilógia első 2 része nagyon kedvelt filmjeim. A befejező rész sem volt rossz, de az számomra kissé kilóg a sorból. A smaragd románca is bizonyára remek mű, de én annyiban maradnék, hogy nem nyerte el a tetszésemet. Remélem a jövőben több filmjét is lesz módom megnézni, de ha nem is lesznek tökéletes élmények, a fentebb említett 3 alkotással mindenképp mély nyomot hagyott emlékeimben. |
2012-12-03 22:39.27 |
Köszönöm, így már még inkább tudok célirányosan keresni. Igaz, úgy alapból tervben van, hogy pár rendezőnek (pl. neki) minél több filmjét lássam, most viszont konkrét filmekkel bővült a lista (Az öldöklés istene, a Kés a vízben, illetve a Rosemary gyermekének hiánytalan megnézése volt nevesített nálam).
Azt hiszem kb 20 játékfilmje van, én csak a 3-adát láttam eddig még. |
2012-12-03 22:32.34 |
Így van. Sőt, Polanski filmjei úgy általában olyanok, melyeket nem vesz elő az ember hétről-hétre:). |
2012-12-03 20:42.29 |
Nem szoktam kamuzni, így bevallom az a helyzet, hogy ezeket a filmjeit nem láttam.
Te ajánlod őket megnézésre? |
2012-12-03 20:37.35 |
Megértettem a célzást és van is igazság abban, amit írsz, csak annak adtam hangot, hogy én egy fokkal azért jobbnak tartom ezt a kort, mint azt (a kevés lehetőség és a nulla közti különbség miatt).
Valószínűleg mindketten azt kívánjuk, hogy nekem legyen igazam, de lehet, hogy eljön az idő, mikor minden kétséget kizáróan kiderül, hogy Neked van. Dehát valóban bevallhatom, hogy az ilyen dolgokra való rálátásom 100%-osnak biztosan nem mondható. |
2012-12-03 20:30.26 |
Vitatott személyiség az biztos, én most mint rendezőről alkotok véleményt.
Az egyik legjobb nálam. Nem számít túl termékeny rendezőnek, de látva munkáit, ezen nem is lehet csodálkozni. A Halál és a lányka, valamint a Zongorista a kedvenceim tőle, mindkettő komoly mű, előbbi egy kicsit különlegesebb. Előbbit szokták a Schindler listájához hasonlítani, mely elismertebbnek számít ennél, ez szubjektív, de más nézőpontból mutatja be a történéseket. A Keserű mézről szokták mondani, hogy látszik, hogy rendezője beteg, azt gyanítom, hogy közönyt nem éreznek a film iránt, én a kedvelőinek táborát erősítem. A Kínai negyed is emlékezetes filmje egy igen erős színészi gárdával. Az Őrület sem rossz, de nekem az kevésbé nyerte el a tetszésemet. Általam látott filmjei közül a legújabb a Szellemíró, nem olyan kiváló, mint az előbbiek, de azért látszik, hogy nem akárki rendezte. Igazság szerint nincs rossz filmje, sajnos a Rosemary gyermekének csak a második felét láttam, de egyszer megnézem az elejétől. Az eljárással kapcsolatban csak annyit tudok mondani, bármi is legyen az igazság, az győzzön... |
2012-12-03 20:15.50 |
Számomra az Országúton és a Cabiria éjszakái mesterművek, főleg az előbb, bár Masina az utóbbiban még nagyobbat alakít.
Főleg ahhoz ért a Mester, hogy az utolsó 20-30 percben egy újabb szinttel emelje az egyébként is jó és érdekes film színvonalát. |
2012-12-03 20:10.34 |
Élvonalbeli rendező, szerencsére mind a szakma, mind a nézők elismerik. Ő az, aki kedvelt és tehetséges színész, de mára elérte, hogy inkább rendezőként jegyezzék (ha választani kell).
Magam is úgy látom, hogy bár remek színész, rendezőként egy képzeletbeli listán előrébb kerülne (és kerül is az összeállítások alapján). Nem mondom, hogy minden eddig látott rendezése elnyerte a tetszésemet, de még ezen kevesek értékét is elismerem. Régebbi rendezéseivel vagyok úgy, hogy az újabbak fényében kicsit felülértékelik azokat is, de annyi baj legyen. Hihetetlen, hogy művészete viszonylag későn bontakozott ugyan ki (A Nincs bocsánatért ismerték el igazán először rendezőként, mikor már vagy 20 éve rendezett), de folyamatosan örvendeztet meg minket új filmjeivel. Kedvencem tőle a Gran Torino, de az Államérdek sem sokkal marad el tőle és ezek után is több filmjét érzem erősnek. Hasonló kaptafára mennek filmjei, ám ennek ellenére egyik filmjénél sem éreztem azt, hogy "jaj ne, ezt már láttam máshol". Rendszeresen igényes irodalmi művekből válogat, és a tálalás is meggyőző. Talán ezek miatt is elmondható, hogy nem pusztán azért értékesek filmjei, mert minőségi a rendezése és szerződtetett színészei valamint a stáb munkája is , hanem mert már a hozott anyag is igényes, ezek kombinációja pedig biztos siker. Teszi mindezt kinti mércével mérve alacsony költségvetésből (55 milliós volt a legdrágább filmje, a második 30 körül, a többi jóval kevesebbe került). Amennyit tudok róla, azok alapján emberileg is szimpatikus. Rendezéseiről még annyit, hogy bár összességében nem tartom jobbnak Scorsese-nél, századunkban (legalábbis számomra) már jellemzően jobb filmeket rendez nála. |
2012-12-03 19:50.53 |
Kedvenceim egyike a látott filmek alapján.
Nem tudok tőle rossz filmet említeni, bár volt egy ami nem tetszett, de az is igényes munka volt. Kedvencem tőle a Taxisofőr, melyben egyébként saját maga is feltűnik egy rövid szerep erejéig (nem is volt rossz!). Századunkból már többnyire - legalábbis önmagához képest- "csak" szimplán jó filmeket láttam tőle de azért a Viharszigettel bizonyította, hogy tud még nagyot alkotni (bár a Taxisofőrtől elmarad). A Tégla is jó volt, de azért elég sokat merített az eredetiből. Feltételezem az Oscart a Tégláért azért kapta, mert sokáig mellőzött volt e téren. A Nagymenők is dobogós filmje nálam, de igazából lehetne sorolni az összeset bármelyik évtizedből, melyben alkotott (Aviátor,Casino, A pénz színe, Aljas utcák stb) Nagy kár, hogy már De Nirot nem foglalkoztatja, a színésznek még inkább, mint neki. Igaz, tervben volt egy filmje, melyben újra együtt dolgoznának, de ennek ideje folyamatosan tolódik. Régebben nézegettem különféle rendezői ranglistákat, az általam nézett nem kevés ilyenek mindegyikén ott volt a neve, sokszor az első helyek egyikén. Magam sem hiszem, hogy lenne olyan mértékadó lista a jelentős rendezőkről, melyen ő ne lenne feltüntetve (nyilván bizonyos keretek között, pl. a legnagyobb magyar rendezők között értelemszerűen nem szerepelhet). Ez azért is valószínű, mert ő még aktív, régebbi filmjei is ismertek, tehát több generáció is szereti és emlékszik filmjeire (míg a régebbi rendezők közül a fiatalabbak sajnos már kevesebbet ismernek). Az biztos, hogy van még mit pótolnom tőle és nem is maradok adós ezzel:). Idős már, de még aktív. Kívánom neki, hogy legyen ereje még alkotni és persze jó egészséget is. |
2012-12-03 19:30.34 |
Azért mindössze egy olyan Oscart sikerült filmjeinek elnyerni Ledger által, amely nem technikai volt.
Egyébként vagy technikai díjakat zsebelt, be vagy azokat se. Szóval azért nem hiszem, hogy a díjak tekintetében kényeztetnék. Nyilván kicsit túlértékelt a személye, ez- az ő filmjeit nem, vagy kevésbé kedvelő filmkedvelők számára- pedig lejjebb viszi népszerűségét. Majd eltelik 1-2 év és kb a helyére kerül a megítélése. Számomra mondjuk kezd letérni az általam kifejezetten kedvelt vonalról: Memento és a Tökéletes trükk a kedvenceim tőle, ilyen filmeket lenne jó alkotnia... Bár erénye, hogy kevésbé igényes témát is igényesen tud tálalni, a Batman trilógiából a Sötét Lovag tetszett leginkább. Az Eredet is jó rendezés, de ő ki tudott volna hozni belőle még többet. Jövőre csak azért fogom megnézni az új Superman filmet, mert részt vállalt benne, de lassan vissza kéne térnie a régi csapásvonalra a saját érdekében. IMDB statisztikában kifejezve viszont vitán felül igen impozáns mérleggel bír: 8 játékfilmet jegyez rendezőként, 7,2 a leggyengébb, 7,6 a második leggyengébb értékű a szavazók szerint, a többi 6 pedig ott van az IMDB 250 között. Jelen pillanatban a top 50-ben 4 filmje van. Rendezők rangsorolásánál olykor még nem teszik be a legnagyobbak közé (bár ez függ a keretszámtól is), az újabb listák esetében már egyre inkább jelen van. Szerintem is tehetséges, akad kedveltebb rendezőm, de mindenképp élvonalbelinek tartom. |
2012-12-03 18:52.22 |
Bár nem nekem szólt a kérdés:
Sok mindennel, mindjárt annyival, hogy akiket a koncentrációs táborokba hurcoltak el, azoknak kb semmi esélyük nem volt (kivéve, ha a háború vége felé kerültek oda). A mai világban pedig azért még mindig van esély a túlélésre. |
2012-11-25 21:59.55 |
Magabiztos válasz. DVD-n megvan, de még nem láttam.
Sógorom is szereti. Magam is meg fogom nézni. |
2012-11-25 21:55.58 |
A vele versenyző filmeknek az ő díjait melyek között osztottad volna ki (csak jelen film ténylegesen megnyert Oscar- díjainak újraosztására gondolok)? |
2012-11-23 16:15.51 |
Szó esett lentebb arról, hogy Tarantino "pár filmes rendező" (gondolom a vélemény írójánál nem játszanak a rövidfilmek, így ennek megfelelve folytatom írásomat).
Az itt olvasott ellenérvek között elhangzanak olyanok, mint például (itt lentebbi hozzászólók érveit írom ide): - akkor csinál filmet, amikor akar, - több mindennel foglalkozik a film világán belül (így nyilván nem jut annyi idő rendezésre) - komplex figurák stb. Ezen véleményekkel egyetértve még egyet ajánlanék Exp123 figyelmébe: Ha utánanézel még akár jobblétre szenderült, vagy csak idősebb, nagynevű rendezőknek, láthatod hogy közöttük is akadnak többen is, akik szintén nem számítanak a Te mércéddel mérve termékeny rendezőnek (ezek többsége szintén több mindent csinál). Csak ott ez azért nem tűnik fel, mert idősebbek és az évtizedek során már sok film került ki kezük alól, Tarantino pedig fiatalabb náluk. Ezt csak azért írom le, mert itt kb ténybeli tévedésben vagy. A csillagozásodat nem minősítem, hiszen az egy szubjektív dolog. |
2012-11-14 20:07.38 |
Ennek a filmjüknek a többihez képest kidolgozottabb, összetettebb a története.
A gond az, hogy kriminek még mindig nem elég erős, de a többi filmjük hangulata már csak enyhén köszön vissza. Ha választani akartak a kettő közül (bűnügyi történet vs régi filmjeik hangulata), akkor szerintem 2 szék között a padlóra esett a rendező, míg ha mindkettőt szerette volna erőteljesen belevinni a filmbe, úgy mindkettő csak félig-meddig jelenik meg. Én az utóbbi törekvésre gondolok, lehet a másik Corbuccinak jobban összejött volna. Kissé felemás lett a végeredmény, de a javára írható, hogy így is kellemes kikapcsolódást nyújt és akadnak benne remek jelenetek, ráadásul a bűnügyi vonal is még pont korrekt:). Ez azon kevés filmek közé tartozik, melynél kevés kellett volna ahhoz, hogy ne 1, hanem mindjárt 2 csillaggal többet adjak, mint amennyit adtam. |
2012-10-04 02:07.06 |
Az "ezek már nem tartoznak..." rész valójában a szöveg végére kellett volna, hogy kerüljenek, gondolom félrekattintottam az egérrel és a kurzor fentebb jelent meg. |
2012-10-04 02:05.03 |
Régi a hozzászólásod és Kenny profin összegezte nézeteit, melyekkel egyetértek.
Viszont lenne egy kiegészítésem: Az imdb-n a filmek súlyozott átlagait látod, mely eltérhet a számtani közép átlagától. Általában csekély szokott lenni az eltérés, javarészt azon filmeknél nagy a különbség a 2 érték közül, melyeket kevesen osztályoztak, még bejátszanak a top 1000 szavazók is, de nem "perdöntő módon" Ha rákattintasz az osztályzatok számára, részletes statisztikát ad arról, hogy milyen nemű, korú, USA-beli, vagy azon kívüli felhasználók átlagban milyen pontokat adnak (az elvben a számtani). Az általad sem kedvelt, de említett Alkonyat első része pl. 5,3-at kapott súlyozott átlagként, számtani közepe viszont 5,7, ennek ellenére akárhogy is nézzük, a regisztráltak szerint is csak átlagos... Ha nézed a statisztikát, jelen pillanatban kb annyi ember adott 10/10-et mint 10/1-et. Ezek már nem tartoznak szorosan az általad felvetett problémákhoz, de ártani talán nem árthat, hogy leírtam.:) Saját tapasztalatom, hogy jórészt fiúk és férfiak értékelnek így nyilván felénk fog billenni a mérleg nyelve, de a legtöbb magas pontszámú műnél 1-2 tizedes az eltérés. Még az olyan filmeknél is, melyeket az ember (szerintem) "fiúsabbnak" gondol (pl. Ponyvaregény, Keresztapa-trilógia és a sort még hosszan lehetne folytatni). Egyébként gyakran találkozom olyan hozzászólásokkal, miszerint a kevésbé értékelt, de a véleményező szerint nagy filmeket az amerikaiak húzzák le az IMDB-n, mert "ők nem értik az olyan filmeket, melyeken gondolkodni kell". Nos, a statisztika szerint a legtöbb felhasználó nem amerikai, ami nyilván nem meglepő, tehát azért ha 10/4 lesz egy film, ahhoz az amerikaiak már nem lennének elegendőek, ott már mások is "közbe szóltak". |
2012-09-21 00:45.49 |
Vélhetően a történetvezetés miatt volt erre szükség és azt a tényt, hogy kicsit bakiízű lehet a dolog, alárendelték a célnak.
Elvben mondjuk elképzelhető lenne, hogy ha valaki 1 kérdésre van a fődíjtól és korábban nem vitték el, akkor úgy döntenek, élőben megy, de ezt csak most találtam ki:). Személy szerint az első mondatomra szavazok. |
2012-09-21 00:41.40 |
Rendkívül érdekes és tanulságos volt olvasni írásodat.Nem vagyok gyakori fórumozó, de néha muszáj megszólalni...:)
Először azt hittem, hogy egy "jó filmekre direkt egyest osztogató" hozzászólóhoz van szerencsém, és kíváncsi voltam, hány filmet húztál le csillagjaiddal, de láthatóan nem ez a tendencia Nálad, úgyhogy gratulálok, mert sikerült meglepned, ami nem számít könnyűnek, bár mivel közünk nincs egymáshoz, így ez kb lényegtelen. Szépen elemezted a játékbeli sikeresség és a műveltség kapcsolatát, nagy kár viszont, hogy ez a vetélkedő csak része magának a filmnek és hogy amiket írtál, a film szempontjából nem éppen a leglényegesebb kérdések... ÉS igen, mázlija van végig, ez kétségtelen, de nem ez a lényeg...nem az a fontos, hogy jön egy kérdés és "jaj de jó, mert pont átéltem valamit, ami miatt sikerül válaszolnom", hanem hogy a kérdés elhangzása után jön egy visszaemlékezés... És szép lassan megismerjük életének fontosabb állomásait. Azt kérdezed mit lehet értékelni ebben a srácban? Mindjárt azt, hogy kb 2-3 életre elég szenvedés jutott neki és társainak, és ő mégis ember maradt. Ragaszkodását a számára legfontosabbakhoz. A film pozitív gondolatokkal van tele annak ellenére, hogy azért nem könnyű ott az élet... És az se semmi azért- ha már a teljesítményt szóba hoztad- hogy életének különböző mozzanatait, történéseit fel tudja idézni pontosan, szerintem a srác értelmes, csak kevés lehetősége akadt, de ez magánvélemény. És persze általam csak szimplán "népmesei" elemeknek nevezett túlzások fordulnak elő a műben és persze sejthetjük, hogy ez ilyen formában azért nem lehetséges (itt a vetélkedőre gondolok), + a tánc a végén...mégis remek film. Mond valamit. Érdekesen tálal. Valahol érthető az álláspontod, bár elég furcsa, hogy leragadtál egy helyen, és nem hiszem, hogy szigetként helyezkedem el velem ellentétes vélemények tengerében. Szerintem Te se. Ilyenkor jó megoldás szokott lenni, ha az ember még egyszer megnézi a filmet, de soraid alapján nem változtatnál álláspontodon, mivel számodra ez az egy elem meghatározó. Ezeket azért írom, mert kérted, hogy valaki mondja el Neked mitől ér ez 8 Oscart. Lehet, hogy a 8 nem éppen kevés, de erre a kérdésre szerintem nem lehet objektíven igaz választ adni, legfeljebb mindenki leírhatja a véleményét. Dehát valószínűleg mindannyiunk életében vannak filmek, melyeknél sose fogja megérteni, miért szeretik sokan, vagy legalábbis nem fog egyetérteni másokkal. Szerencsére sokféle film létezik. |
2012-09-19 12:22.01 |
Hát azért talán akadtak olyan művek, melyekre mégsem...:) |
2012-09-19 02:40.03 |
4 évvel ezelőtt láttam, akkor elégtelenre, majd elégségesre értékeltem, a minap leadta a Film Mania, s bár a kedvencem sose lesz, jelentősen megváltozott a véleményem a filmmel kapcsolatban.
Jelenleg 3 csillagon áll, de még gondolkodom a 4-en. Negatívumai, hogy egyrészt a hibák egy részét nehéz megmagyarázni azzal, hogy "ez csak egy film", de ez a kisebbik, hiszen azért fejfájást ezek nem okoztak:) A fájóbb, hogy jobbat is ki lehetett volna hozni belőle. Mellette szól viszont, hogy végig fent tudta tartani az érdeklődésemet,kedvvel néztem, Liam Neesont itt is jó volt látni, a hollywoodi mércével mérve nem éppen óriási költségvetés ellenére élvezhető volt, s látszott az igyekezet is. Szóval vegyes, de szerintem ha újra meg kéne néznem, akkor is szívesen tenném meg (bár ennél azért keményebb kötelezettségeink vannak valamennyiünknek) Az alattam hozzászóló írását elolvastam, csak egy kérdésem lenne: lehet, hogy vannak ebben a filmben kemény bakik, de biztos vagy benne, hogy az általad felsoroltak mind olyan jelentős problémák? |
2012-08-30 22:32.15 |
Kissé ismerősnek tűnő történetet sikerült meggyőzően tálalni.
Sajnos általam kevésbé ismertek ezek a színészek, pedig láthatóan érdemes figyelemmel követni őket, az idősebb férfiú emlékeztet De Nirora...:) Rengeteg humoros, vicces jelenetet, jelenetsort láthatunk-hallhatunk, a poénok akár bántóaknak is tűnhetnének, mégse ezt érezzük. Valóban, Driss cseppet sem rosszindulatú, s pontosan az ő stílusával rendelkező ápolóra van szüksége Phillippe-nek, ahogyan azt ő maga is elmondja. Az Életrevalók címet telitalálatnak érzem, mert másképp ugyan, de mindkét főszereplőre tökéletesen ráillik: P. bár nem volt túl kedélyes, mégsem hagyta el magát balesete után, ügyeit segítséggel képes volt tovább intézni, s még levelezőpartnere is akadt, míg Driss szegény sorsa, és az a tény, hogy még családjában is csak másodhegedűs lehetett (nem beszélve bőrszínéről) ellenére is megmaradt életvidám, talpraesett, humoros, vagyis életrevaló embernek. A remek poénok során úgy vélem egy pillanatra sem kell lelkiismereti aggályokkal küzdenünk nevetés közben, még akkor se, ha Driss poénjai, ahogy fentebb írtam-...hát bizony...:) Viszont ennek kapcsán muszáj megemlíteni, hogy a film kicsit erről is szól: nem sajnálni, hanem szeretni kell embertársainkat, s persze segíteni is nekik, ha kell. Nekem is kicsit furcsa, mikor kerekesszékes emberrel találkozom, de talán Drissnek van igaza, hisz amíg az ember nem tud megszokott módon közeledni feléjük, társalogni velük, addig mindig azt érezhetik, hogy le vannak sajnálva, s ez az amire a legkevésbé van szükségük, bár keveset tudok az ő megpróbáltatásaikról, csak így érzem. Phillippe rengeteget "profitál" ebből a kapcsolatból: vidámabbá válik, unszolásra eldönti, hogy megismerkedik levelezőpartnerével, s könnyebbé válik elviselnie a születésnapját is:). Phillippe mindig is élni akart, de kettejük barátsága még több erővel töltötte el. Ne feledjük Drisst sem: műveltebbé vált, festegetni kezdett, mindez P. hatása volt, s így közvetve neki is köszönhette, hogy később állást kapott Driss máshol, aki látta, tudja miről írok. Driss megbecsültséget érdemelt ki, immár nem csak egy segélyért folyamodó fekete srác volt, volt célja, életének több értelme lett. Olvastam olyan véleményt, mely szerint nem változott a két szereplő jelleme számottevően. Nos, lehet, hogy nincs igazam, de szerintem mindkettejükben a jó tulajdonságok erősödtek meg, még ha nem is váltak korábbi önmaguk ellentettjeivé. Drissnél nem tudom emlékeznek e a fórumozók két emlékezetes jelenetre (a kb 10000-ből...): Az film első felében a tilosban (kapu előtt) álló autó sofőrjét kiráncigálta Driss a kocsiból, s úgy mutatta meg a kiírást. A film végén már csak határozottan, de udvariasan kérte, hogy álljon arrébb, s az eredmény ugyanaz volt. Phillipe pedig alaposan helyretette pl. a lányát. Sokat tanultak ők egymástól. Egy véleményről is írnék, miszerint itt a komolyabb rész a hangsúlyosabb. Lehet, hogy rám fogják sütni, hogy nem értek a filmekhez (bár sose állítottam, hogy valami nagymester lennék, így túlélném a kijelentést), vagy hogy nem értettem meg a filmet, de ha választanom kéne, hogy vajon ez a film egy olyan komoly alkotás, melyben sok humoros jelenet van (mint pl. a Forrest Gump), vagy egy olyan vígjáték, mely elgondolkodtató, tanulságos, és van benne egy csipetnyi keserűség is, én inkább az utóbbira szavaznék. Egyrészt a negatív események, illetve konfliktusok végül vagy pozitívvá válnak, vagy fennáll a lehetősége, hogy azzá fog válni. Ez alól kivétel persze P. állapota, aki nem fog egészségesebbé válni. Kissé idealizáltan jeleníti meg az emberi kapcsolatokat, eseményeket, ami egy vígjáték esetében nem gond. Nagyobb számban vannak jelen komikus helyzetek, mint fordítva, bár el kell ismernem, hogy a vidám jelenetek egy részében akadhat keserűség is, míg fordítva ez már kevésbé jellemző. Nem hiszem, hogy tudnék fogást találni a filmen, de nem is igazán törekszem rá. Ha már minden áron akarok hibát keresni, mint 1-2 itteni fórumozó, talán azt említeném meg, hogy olykor látszott, hogy a valóságban Cluzet nem mozgáskorlátozott, de ez már csak amolyan végső hülyeség:) Remek ez a két színész, Cluzet a tiszteletre méltó kinézetével, nézésével, Sy vidám, energikus viselkedésével, tiszteletet parancsoló termetével és megjelenésével és persze az elmaradhatatlan Colgate-mosolyával:) A mellékszereplőket is kedveltem, igazából nem tudok rosszat mondani a filmről, bár én a leszbis szálat kihagytam volna, de annyi baj legyen, nem tudom a valóságban is így volt e vagy sem. Sajnos már nem olyan jó a memóriám, mint régen, így kevesebb jelenet maradt meg bennem, mint ha 1-2 éve néztem volna, de a benyomás kedvező. Mégsem mondom azt, amit oly sokan, hogy "bárcsak minden film ilyen jó lenne", vagy "sokkal több ilyen film kellene". Nem azért mert nem örülnék neki, épp ellenkezőleg. Viszont az ilyen műveket csak akkor tudjuk igazán megbecsülni, ha akad sok középszerű, vagy rossz, vagy átlagon felüli, de nem ennyire jó. |
2012-06-12 16:36.15 |
Nem véletlen a hasonlóság:)
(apa-fia rokonság van köztük) |
2012-06-07 12:38.58 |
Mostanában sajnos ritkán járok erre, de annyira kevesen írnak, hogy gond nélkül meg tudtam találni a hozzászólásodat.
A jelek szerint pozitívan értékelted írásomat, ennek örülök is. Elolvastam az összevetésedet, hozzászólásaidat a másik fórumon (ott azért van majdnem 90 hozzászólás, bár az is kevés ember között oszlik meg) és tetszettek, de még egyszer vissza fogok rá térni miután a másik filmet is megnéztem. Sajnos ez se mostanában lesz. |
2012-05-03 19:16.45 |
Szabó Magda híres regényét nem olvastam, így nem tudok viszonyítani. Véleményemet így csak a filmről, azzal összefüggésben írom. Nyilván nem tölt el ez a hiányosság büszkeséggel, de azért szégyenérzetem sincs, különös tekintettel arra, hogy még lesz lehetőségem ezt pótolni.
A filmről, bár már halványodnak az emlékeim: A mű több mindenről is szól, ezek egyike a 2 eltérő karakterű személy fokozatos egymásra találása, az egymással való megbarátkozásuk. Számomra itt kicsit az érződik, hogy Emerenc hatása nagyobb Magdára, mint fordítva. Előbbit megérteni minden jó szándék ellenére nehéz feladat. Ennek több oka is van. Egyrészt végtelenül büszke, határozott személy, aki saját igazáról rendíthetetlenül meg van győződve. Bár messze áll a királynőtől, viselkedése királynői. Ez egyszerre megmosolyogtató és tiszteletre méltó vonása. Hozzátenném, annak ellenére, hogy a kutya nem az övé, az őt ismeri el falkavezérnek, ez apróság, de nem lényegtelen körülmény. A zord külső mögött érző szív is lakozik, hiszen goromba viselkedése ellenére mindig kedveskedik valamivel Magdáéknak és nem vár érte különösebb hálát, látszik, hogy aki fontos neki, azzal törődik. Ragaszkodik elképzeléseihez (pl a kis kutyaszobor esetében), amellyel bár Magdáék nem tudnak mit kezdeni, végül elfogadják. A film néhány humorosabb jelenetét Eperjes, azaz Tibor szolgáltatja, például mikor tányérjában a falatokat ide-oda "tologatja, lökdösi", s mi már tudjuk mi jön: közli feleségével, hogy a szoborkutyának vissza kell kerülnie a helyére, és vissza kell könyörögniük Emerencet mert szegény feleség túl van terhelve:) Emerencre azt is lehet mondani, hogy egy régebbi kor gyermeke, a világ azonban haladt tovább, bár nem biztos, hogy jó irányba. Maga nyilatkozik többször arról, hogy ő milyen viselkedési mintának tesz eleget. Szavak és udvariasság helyett a tetteket részesíti előnyben, nehezen tud mit kezdeni kedves gesztusokkal (pl. nem értékelte igazán, hogy Magda nyilvánosan is neki ajánlotta legújabb művét). Saját magát egy alkalommal Jézushoz is hasonlítja, inkább úgy mondom párhuzamot von maguk között („2 féle ember van: az egyik seper, a másik sepertet: Jézus sepert”). A sepregetés a film során gyakran visszatérő momentum. A fentebb említetten túl azonban csak az idő múlása miatt van jelentősége. Arra gondoltam, kell, hogy legyen valamilyen más jelentésének is lennie, de a közönségtalálkozón, ahol voltam (akit esetleg érdekel, 38-as hozzászólás) kérdésemre megmondta Szabó István, hogy más jelentése ennek nincs. Szóval túlbonyolítottam kicsit. Visszatérve a témára, a másik ok, ami miatt nem könnyű elfogadniuk egymást, az alapvető világnézeti eltérésekben rejlik. Emerenc szerint ahhoz kell az igazi erő és szeretet, hogy elengedjünk valakit (tiszteletben tartva ezzel a másik fél akaratát) hogy ne avatkozzunk közbe, ha a másik fél olyan dolgot tesz, mely nekünk nem tetsző, de a másik akaratának megfelelő. Ez félreérthető mondat, de konkrétan Emerenc ismerősére gondolok, aki öngyilkos lett. Neki legalább annyira fájt a veszteség, mint Magdának, csak máshogy viszonyultak a kérdéshez. Utóbbi nagyon finom, törékeny lélek, s Emerenc viselkedése kissé kegyetlennek tűnhet számára Később e nézetkülönbség eredményezi a tragédiát is. Helen Mirren szerintem remek választás volt a szerepre, talán jobb, mint a többi színész. Bár a könyvben tudtommal kicsit másmilyen volt, volt benne valami királynői, érezhettük határozott egyéniségét, egyetlen pillantásába is iszonyatos energiát tud belevinni az erőlködés legkisebb jele nélkül. Talán választhattak volna magyar színésznőt, talán sokan jobb szájízzel ültek volna be a moziba, de ettől még a film magyar marad (igaz, jelentős német pénz is van benne). Sajátos barátsága Magdával, annak kialakulása majd véget érése finoman, lassan lett kibontva. Martina Gedeck érdekes választás volt erre a szerepre, nem egy klasszikus szépség, de jól alakított. Előbbi azért lehet érdekes, mert tudtommal Magda nagyon szép nő, nem biztos, hogy ilyennek képzelték el a nézők őt, bár ez szubjektív. Kevésbé hangsúlyos ő, mint Mirren, bár a karaktereiknél is ez a helyzet. Ahogy fentebb írtam, Tibor karaktere vitt több humort a filmbe. Eperjest kedvelem, bár olykor túl szokta játszani a szerepét, itt azért még sikerült megmaradnia egy bizonyos határon belül. Nélküle sem lenne rossz a film, de jelenléte, a megfelelő időpontban és módon való megjegyzései emelték a film színvonalát. A többi szereplőt is jó volt látni, bár számomra kevésbé voltak jelentősek. A végkifejletben azt érezhetjük, hogy a túlvilágról ugyan, de Emerenc megbocsát Magdának. A CGI technikát érzésem szerint kevésbé kéne erőltetni, és a visszaemlékezős részek is hagytak némi kívánnivalót maguk után. Apróság, de jó lépés volt, hogy Menzel és Szabó is feltűnnek a filmben. Kamaradrámáról lévén szó, kevés főszereplő van, s mikrokörnyezetben vannak ábrázolva a különböző problémák, konfliktusok. Így nem tűnik kimondottan világmegváltónak, de mégis közel érezhetjük magunkhoz a filmet. Szabó István mindig sokat bíz a színészeire, kevéssé jellemzi az, hogy irányítani akarná őket, és legfontosabbnak az arcjátékot tartja. Az adott kort és társadalmat nem mutatja be részletesen, melyre nem is volt szükség. Apró utalások, korhű jelmezek segítenek nekünk, itt az arányokat sikerült eltalálni. Tetszett Magdáék házának bemutatása, az evőeszközök, tányérok, Emerenc edényei, a bútorok. Utalnék egy általam (nem a filmkatalóguson)olvasott „kritikára”, mely a film hibájának tekintette azt (is), hogy nem mutatták be részletesebben a társadalmat és a szocializmust. Én ehhez csak annyit fűznék, hogy ennek a filmnek nem ez volt a lényege, az utalások mennyisége és minősége szerintem pont annyi volt, hogy ne menjen egyébnek a rovására. Annak sincsen jelentősége, hogy nem 2 férfi kapcsolatát mutatták meg, ahogyan sok filmben láthattuk, hanem 2 nőét, főleg, mert helyesebb lenne azt mondani, hogy 2 emberét. Egyébként a rendezőnek is ez a nézete. Összességében jó filmnek tartom Az ajtót, de nálam mégse az első helyek valamelyikét foglalja el. Ebben olyan szempontból mindenképp hibás vagyok, hogy ahhoz vagyok szokva, hogy egy film dinamikusabb, többfajta konfliktus van benne, fordulatosabb. Tudom azonban, hogy ez a film így jó, ahogy van, és ezen az sem változtatna, ha nem regényből „született volna meg”. Csak nekem túl katartikus élményt nem okozott, így az 5 csillagon nem gondolkodtam, a 3-hoz viszont túl jónak tartom. Véleményemet a jövőben bizonyára árnyalni fogja a regény elolvasása és az érettebb kor elérése, a megélt tapasztalatok is, az előbbi lehet, hogy negatív, az utóbbiak valószínűleg pozitív irányban. Addig azt tudom mondani, hogy bár szerintem léteznek ennél jobb filmek is, ha csak ilyen színvonalú filmeket láthatnánk, akkor talán mi, emberek is igényesebbek lennénk. Ezzel a kissé közhelyszerű megjegyzéssel zárnám soraimat. |
2012-05-02 23:17.05 |
És forrás a wikipedia a teljesség kedvéért:). |
2012-04-22 19:19.25 |
491-e SPOILER! |
2012-04-22 19:18.54 |
Az előttem szóló ugyan már leírta, de azért ártani nem árthat ha én is írok:
- ha visszaemlékszel, eredeti munkahelyén előléptették volna, de ő inkább munkát váltott, hogy ne derüljön ki írástudatlansága...így került oda, ahova... - Annyira szégyellte, hogy nem tudott olvasni, hogy számára annak (valótlan) beismerése, miszerint az írás tőle származik, még mindig megfelelőbb volt, mint annak beismerése, hogy analfabéta. Ez valamilyen szinten érthető, főleg ha hozzávesszük, hogy ő nem fogta fel, hogy ez ilyen súlyos tett ("Ön mit tett volna"), ebből kifolyólag nem számított ilyen súlyos ítéletre sem, és hát bizonyos szempontból nem volt igazán okos. A fiú több ok miatt sem szólt, illetve lelépett: -érzelmi okok, zavarban volt -amit fentebb leírtam, arra ráébredt, ezért úgy volt vele, hogy így kevesebbet árt neki (az önbecsülése pl.). Még a tanárától is tanácsot kért és ez is afelé vitte őt, hogy ne szóljon. Egyébként bennem most az is felmerült, hogy a többi vádlott nő tudott valamit, mert hiába vallanak ellene, ha a kézíráson látszik, hogy nem az övé...tehát ha ellene vallanak, biztosnak kell lenniük abban, hogy nem fog tenni semmit, nem fogja leírni a nevét pl. Bár az is igaz, hogy ha ott döntik el, hogy összefognak, és Hannából csinálnak bűnbakot, ezt így nem gondolták végig. Végülis számításuk bejött: ők azt hiszem kb 4 évvel megúszták, Hannának meg tudjuk mi lett a sorsa. De ennek a fejtegetésnek már a film egészét tekintve nincsen jelentősége. |