Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Amszterdam - HBO2, 17:15 |
Állj, vagy jövök! - Film+, 17:15 |
Zorro álarca - Film Café, 17:15 |
Botcsinálta doki - Mozi Klub, 17:20 |
Nathalie második élete - Filmbox Extra HD, 17:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Kézilabda - szeretitek? Van kedvenc csapatotok? |
Gladiátor 2. - Vélemények |
Nemere István - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Szeretsz? |
Mike Pniewski |
2012-04-11 12:24.53 |
Jogos.
Háberman Jenő Az ajtó című film producere, kb 40 éve van a szakmában . Több film közül a Hídember talán a legismertebb,melyben Bereményi Gézával dolgozott együtt. Több Szabó Magda regény (Az ajtó) illetve novella (Nenő) alapján készült filmet jegyez producerként. Ismertebb magyar sorozat a közelmúltból a Tűzvonalban, mely a Mosoly utcai őrs mindennapjait mutatta be vezetőjük pedig Bordás őrnagy (Stohl András) volt, aki egykor a terrorelhárításban jeleskedett, s akit látszólag egyértelmű ok miatt "száműztek" és fokoztak le. Másfél évadot láttam belőle, a részek is gyengültek ugyan, de rossz időpontban is volt. Összességében jó sorozat volt, szerepelt benne a lánya, Lívia is Pircsiként, aki talán őrmester volt (de semmiképp sem tiszt). Líviát láttam egyébként a Madách Színházban a Macska a forró bádogtetőn című darabban, telt ház előtt. A sorozathoz képest sokkal vékonyabb volt, fekete ruhát viselt és a haja is hosszabb és kiengedett volt. Háberman Jenő egyébként kissé kövérkés, ősz hajú úr, KRESZ-szel kapcsolatos oktatófilmek és dokumentumfilmek (El Camino)készítésében is közreműködött. Már említett filmje, a Hídember elnyerte a Houstoni Filmfesztivál legjobb történelmi filmjének járó díjat. Nos, igaz, hogy leírod ezeket a tényeket, és én személy szerint szívesen olvasom, hogy ki hol látta és milyen körülmények között, de mivel szerintem ezek sokakat nem érdekelnek, ki szoktam hagyni+ nem szoktam interneten írni arról, hogy hol lakom, ki vagyok:). Talán azért is van ez így, mert bár van 1000-1100 hozzászólásom, ezeket több, mint 3,5 év alatt hoztam össze, ritkán szólítok meg embereket, és véleményt sem sűrűn írok. Viszont most szívesen megteszem: Szolnokon láttam a filmet, egykor Tisza, ma TiszaPart Mozi a neve, már évek óta pályázatokból tartja fent magát az alacsony nézőszám miatt, a legértékesebb filmeket itt adják a városban. Van egy másik mozi, a Cinema City, több nagy bevételt hozó film látható ott, de pl. a Király beszéde vagy a Fekete hattyú nem érkezett meg, legalábbis így tudom (akkoriban nem itthon éltem és mások beszámolójára alapozom ezt). Ahogy írtam, rengetegen voltunk, nagyjából 15 és 80 év között majdnem minden korosztály képviselte magát, 3 terem van a moziban és a másik kettőből is átjöttek a vetítés után. Velünk szemben 3 szék és egy asztal volt, mikrofonokkal. Ezek elég egyszerűek voltak, a mozi mindig pénzhiányban szenved sajnos, pedig jobb sorsra lenne érdemes. Szemből nézve balra ült a kérdező, Szabó István az asztaltól jobbra, Háberman pedig még inkább.Szabó Istvánon világos színű öltözet, a kérdezőn vmilyen sötétebb mellény volt, Háberman Jenő pedig talán inget viselt. Igazából nem gondoltam, hogy ennyi mindent elő tudok hozni magamból, legalábbis tőlem ez nem kevés. A megtekintés időpontja márciusban, kevéssel az ünnep előtt, csütörtöki napon volt (tudom, mert egy óra után jöttem el) a naptár alapján 12-e. Most viszont megyek, mert nemsokára indul a vonatom Budapestre. Holnap újra visszanézek, bár ennél részletesebben szerintem nem tudtam volna leírni, mindenesetre kíváncsi vagyok a véleményedre. |
2012-04-11 11:13.24 |
A filmről a közeljövőben tervezek írni egy hosszabb véleményt bár a lentebbiek után valószínűleg megmarad a számítógépnek (az "asztalfióknak"), most a közönségtalálkozóról ejtenék pár szót:
Én egy vidéki városban (ahol lakom) láttam a művet, s mivel tudtuk, hogy Szabó István és Háberman Jenő is ott lesz, így tele volt a terem, én még sose voltam úgy abban a moziban, hogy pár tucatnál több ember lett volna...(ez nem egy pláza, olyan is van, de az nem vetítette...) A film után érkeztek meg a vendégek. Kezdetben egy előre kijelölt személy kérdezgette, aki kicsit nehezen jött bele, ez humoros szituációkat teremtett (több közül az egyik pl. amikor mondott egy véleményt a kérdező, melytől azt várta, hogy Szabó folytassa a gondolatsort, ő pedig annyit mondott: ezzel egyetértek). Beszélt a filmről, a forgatásról, a színásznőkről: mindkét hölgyet nagyra tartja, Martináról elmondta, hogy mennyire művelt (filozófia szakot is végzett), de azért én azt éreztem, hogy Mirrent tartja tehetségesebbnek. Némi ellentmondást éreztem, ugyanis itt Háberman Jenővel egyetemben azt állította, hogy a választásban nem volt szerepe annak, hogy 2/3 részben német pénzből készült a film, a Filmvilágban viszont azt olvastam, hogy nyilván akkor az egyik színésznő német. Egyébként én is egyetértek ezzel. Persze jó lenne azt mondani, hogy elvárások nem befolyásolják a választást, de ha a németek készek voltak segédkezet nyújtani, akkor ez nem nagy ár, főleg, hogy Martina nem rossz színésznő, még ha én nem is voltam elragadtatva tőle. Aztán a közönség kérdezett. Hihetetlen, hogy ennyi idősen szellemileg ilyen friss tudott maradni. Igazi úriember, és a nem odavágó, vagy megválaszolhatatlan kérdéseket milyen profin kezeli, bár nem ez az első közönségtalálkozója, szóval lehet némi rutinja ezen a téren:). Talán csak annyiban érhető tetten, hogy rajta is fog az idő, hogy a kedveltebb témáinál jobban elidőzik, de én ezt egy cseppet sem bántam. Kérdezte az egyik néző, hogy mindig ilyen nyugodt e, erre azt felelte, hogy általában igen, de azért néha a munkálatok során látja, hogy most idegesnek kell lennie. Ilyenkor megsúgja pár embernek, hogy most kirohanás lesz, de ez nem nekik szól, hanem a többieknek:). Jellemzően a színészeire épít, bár a filmet látva erre magunk is rájöhetünk. Mottója kb ez: Arcok, arcok, arcok! Mirren és Gedeck angolul beszéltek. Valaki megkérdezte, hogy mi van akkor, ha nincs közös nyelvismeret. Szabó szerint, mivel saját nyelvükön nagyjából tudják a másik szövegét, ez nem okoz gondot, s előhozakodott a fentebb már említett mottójával. Nekem ugyan vannak kételyeim ezzel kapcsolatban, de nem én vagyok évtizedek óta a pályán. Arról is beszélt, hogy az egyik moziban egy másodpercben 25 filmkockát vetítettek a 24 helyett, melynek következtében a hangok magasabbak lettek. 1 kocka+, de észrevette, az évek és a rutin:). Én magam a sepregetésről kérdeztem, mivel 2 célt észrevettem (sz egyik triviális, a másik sem bonyolult), s érdekelt, hogy egyéb célja van e ennek a gyakran ismételt momentumnak, de azt mondta, hogy csak azok, amiket mondtam. A rendező elmondása szerint örült annak, hogy ennyien vannak, megemlítette az Utódok című filmet, melyet kb 15 másik néző társaságában nézett meg, tehát kevesebben nézték, mint az ő filmjét (George Clooneyt egyébként nagy színésznek tartja). Ez szép gondolat, de van benne némi csúsztatás, hiszen, ha Clooney vagy a rendező eljött volna Magyarországra, akkor azt a filmet is többen nézték volna meg, s ahol nem jelenik meg Szabó István, ott vélhetően Az ajtóra is kevesebben váltanak jegyet:). Háberman Jenő kissé visszahúzódó, szimpatikusnak tűnő ember benyomását keltette, aki szeret a háttérben meghúzódni, legalábbis a találkozón így éreztem. Szabó István vitatott személyiség nem a filmjeinek, mint inkább az előző rendszerben kifejtett tevékenysége miatt. Bár ez a tény nem tette szimpatikusabbá...nem az én tisztem ítélkezni, főleg mert nagyon kicsi voltam még a korszak végén is és az eset összes körülményeit valószínűleg sose fogjuk megtudni. Tehetségéhez azonban nem férhet kétség, remélem még rendez több emlékezetes filmet is, a filmjeivel kapcsolatos hiányosságaimat pedig megpróbálom minél hamarabb pótolni. Személyében egy művelt, értelmes, széles látókörű, józan gondolkodású személyt ismerhettünk meg, akit élvezet volt hallgatni. Aki személyesen is ismer engem az tudja, hogy elég halvérű, közömbös vagyok, így ez nem kis dolog a számomra:). Összességében remek élményt nyújtott a találkozó (a filmet 4-re értékeltem, de 4-en belül is sok alkotást jobban szeretek), én a találkozó miatt e utaztam haza a fővárosból (a filmet egy hozzám közeli budapesti moziban is adták) és abszolút megérte! Jobban felkaphatták volna az eseményt, de így legalább 4 nappal a közönségtalálkozó előtt még volt jegy, s egy maradandó élménnyel lettem gazdagabb:) |
2012-04-11 10:46.33 |
Meg szeretném kérdezni hölgy vagy e?
Mert hihetetlen miket veszel észre, és ezt pozitív értelemben írom. Én magam sem szeretek felületesen filmet nézni, de ilyen, a ruházattal, sminkkel, hajjal összefüggő dolgokat sajnos nem figyelek meg alaposan ,számomra maradnak a dialógusok, összefüggések, gesztikuláció, mimika. Talán azért is van ez, mert az én ilyen jellegű készségem szelektív, viszont bármennyire is durva, jó látni, hogy akadnak, akik ennyire részletesen tudnak elemezni filmeket. Akadnak mások, akik az általam is említett elemekről írnak hozzászólásaikban, de amikről Te, az elég ritka. |
2012-04-07 11:54.39 |
Hm, látom egy-két szóismétlés sajnos becsúszott. |
2012-04-07 11:53.59 |
Richard Gere legtöbb általam látott filmjében majdnem mindig ugyanazt a figurát hozza, bár a Chicagoban egy kevésbé ismert arcát láthatta a közönség, melyet úgy érzem, kiválóan alakított.
Akkor még nem láttam ezt a- egyébként korábbi- filmet, de kiderült, nem az az egyetlen filmje melyben egy "sötétebb" karaktert alakított. Itt még meggyőzőbb és persze szerepe szerint is elvetemültebb. Rendkívül meggyőzőnek találtam őt, talán itt volt a legjobb. Andy Garcia is jó volt, Nancy Travis pedig csinos, bájos és szép. Szinkronosan láttam és ez nem okozott csalódást. Jól felépítették azt, hogy mennyire értelmes, intelligens zsaru Dennis, és milyen rafináltan próbálja összezavarni, kicsinálni ellenfelét, aki inkább az ellensége. Más kérdés, hogy mindezen pozitívumok ellenére a filmről nincs túl jó véleményem, lehet, hogy a kihagyott első 10-12 perc is szerepet játszik ebben, de nem hiszem. Nekem a vége sem tetszett, olyan se füle-se farka lezárásnak tartom. Azt viszont inkább viccesnek mint negatívumnak tartom, hogy a végén a gyerekeire hivatkozik, mintegy mentegetve önmagát, nyilván a gyerekek miatt kellett a feleségét is megcsalnia folyton-folyvást:). Ezzel talán mutatni akarták, hogy eltorzult személyisége a halála előtt sem változott. Szóval voltak jó ötletek, de valahogy összecsapottnak tűnik, néha úgy éreztem, hogy kivágtak egyes jeleneteket, melyekről közben megfeledkeztek és úgy ment tovább a film, mintha nem történt volna ilyesmi. Meglepődtem, hogy több ismert és számomra mérvadó hozzászóló is jónak tartja a filmet, lehet hogy nekik van igazuk, de ettől még nem adhatok jó osztályzatot mégiscsak magamat kell követnem. Egy korábbi hozzászóló írta: "Ezt is olyanok osztályozták, akik nem is látták ezt a filmet". Nos, ebben ne legyél olyan biztos:) Még egy esélyt valamikor azért adni fogok a filmnek. |
2012-04-03 23:00.52 |
Szerintem se, ezért is furcsállottam az előttem lévő hozzászólást. |
2012-04-03 19:23.32 |
Hogy ehhez hogy jön a jobb meg a baloldaliság...:)
Egyébként értem, hogy a baloldaliakhoz kötik a befogadó, toleráns, szociálisan érzékeny jelzőket, a jobboldalihoz a nemzeti érzelmű, a család fontossága, keresztény modell stb kifejezéseket és hogy ezek létező dolgok csak nekem mindig furcsa ez a csoportokba rakom a dolgokat megközelítés, főleg mert nem mindig könnyű eldönteni hogy valaki jobb, vagy baloldalinak tekinthető e, ha ragaszkodunk a csoportokhoz.De végülis unalmas lenne, ha egyformák lennénk:). Nem mondom, hogy akár a bal, akár jobboldali jelzővel megbélyegeznél, vagy rossz színben tüntetnél fel bárkit is, és egyébként is nyilván nem bántásból írtam soraimat. |
2012-04-03 10:31.23 |
Szó esik arról, hogy a bűnöző nem azért "változott meg", mert jobbá akart volna válni, hanem egy új eljárást alkalmaztak rajta a saját kérésére, és azért akarta, hogy ne kerüljön vissza a börtönbe.
Hajlamai nem változtak, egyszerűen csak nem volt képes bizonyos tettekre, kb mintha megkötözték volna. A kormánynak csak az eredmény volt a lényeg, és nem az igazi segítség nyújtása. A srác életképtelenné vált a társadalomban, tehát összességében kudarc volt a vállalkozás. Ezután "visszacsinálták" az egészet egy újabb kezeléssorozattal és a politikus- félve a választók elfordulásától- megkérte Malcolm karakterét hogy segítsen a kormány jó hírét kelteni. Szerintem ő felismeri, hogy valójában már MÁSODJÁRA használják őt ki és ezért úgy van vele, hogy akkor ő is kihasználja őket. Számomra az is elég durva, hogy a szerencsétlen embert, aki annyit szenvedett korábban miatta vagy likvidálják, vagy egyebet tettek vele, hogy ne legyen útban. Egyébként, ha emlékszel az az idős úr-mielőtt rájött volna, ez a fiatalember erőszakolta meg a feleségét és bánt el vele- szintén politikai célok érdekében akarta felhasználni (hogy az ellenzéket segítse). Tehát sok mindenről szól ez a film. Itt van például a szabad akarat, a választás szabadságának kérdése. Aztán a háttérben meghúzódó politikai játszmák a hatalom és a szavazatok érdekében, ha belegondolsz ez az egész eljárás kidolgozása a választók miatt történik, hiszen igazi segítséget nem kaphat egy "meggyógyított" bűnöző ebben a filmben. A bűnhődés nem igazán történik meg, a srác, mikor kijön valamelyest megbűnhődik, de végül még állást is kap. Bár végső soron azért ő is a rendszer áldozata, ahogy az idős úr is. Sajnálni mondjuk nem fogom... Szóval a film nem sok pozitív gondolatot tartalmaz, és bár vannak benne túlzások- vélhetően szándékosak- elég nagy igazságokat mond ki, melyben egyedül a pap képviseli a szájbarágós részt. Persze lehet, hogy rosszul látom a filmet, de nekem ezek jöttek le, tehát több, mint hogy csak erőszak és megbánás. Természetesen tiszteletben tartom a véleményedet, csak gondoltam felvázolok némi alternatív lehetőséget is. |
2012-03-20 10:55.17 |
Nos, akkor már én is beírok egy "tücsök és hangya" rövid mesét:
A hangya a forró nyarat szorgalmasan végigdolgozta, építgette-szépítgette házát, és élelmet halmozott fel, míg a tücsök mulatozott és heverészett. Aztán eljött a kemény tél, röpködtek a mínuszok, el is pusztult mind a kettő! |
2012-03-15 00:29.13 |
Visszaolvastam az előbb a hozzászólásokat, valóban nem lehet vádolni azzal, hogy nem próbáltad felnyitni a szemüket:).
A hozzászólás többi részével is egyetértek. |
2012-03-03 22:33.32 |
és mínusz Rád.
Sajnos valami miatt nem mindig látom a teljes keretet, hogy melyik sorba mit írok, nem tudom mi lehet a gond. |
2012-03-03 22:32.11 |
ne=nem |
2012-03-03 22:31.51 |
Csabesz, ebből már nem jöhetsz ki jól...
"Erről a filmről így beszélni"...:) Ez a mondat mondjuk tetszett. Mert milyen film ez? Csak nem valami korszakalkotóan fantasztikus mű?:) De nem is ez a lényeg, Kenny már elmondta, ha képtelen vagy megérteni, nem fogtok előbbre jutni... De azért megpróbálom én is. Egy esetlegesen hozzá ne értésről árulkodó vélemény, mely másokat nem sért és nincs benne trágár vagy megalázó kifejezés, még mindig jobb, mint egy durva hozzászólás, legyen bármekkora szakértő is az illető. És a jelek szerint Rád a közönséges igen, de a szakértő jelző nem illik, utóbbi nem gond, főleg mert én sem vagyok az. előbbin sem kell változtatnod, csak akkor ne csodálkozz, ha a fórum értelmesebb tagjai Rád kritikával illetnek emiatt. |
2012-02-17 17:04.21 |
SPOILER INDUL
Hát nem most láttam, de ilyen biztos nem volt. Az lehetséges, hogy 2x mutatták be a jelenetet, de egyszer ölte meg:). |
2012-02-16 23:40.31 |
Nos, nem szívesen javítok ki másokat, ezért csak megkérdezem, hol volt itt ugrálás és mi nem volt érthető?
SPOILER INDUL Egész egyszerűen annyi történt, hogy visszafele haladtak a jelenetek, persze nem úgy, mint ha tekernéd a lejátszón:). Természetesen nincs gondom azzal, hogy Neked nem tetszett. |
2012-01-25 23:38.53 |
Az IMDB lista jóval objektívebb részt azért is mondhatod, mert vélhetően hozzád is közelebb áll az a lista:). Ne értsd félre, nem kötözködni akarok, csak szerintem ez is benne lehet, bár nyilván láthatja az ember, hogy itt bizonyos alkotások minősége, nos...hát nem csupán arról szól, hogy kinek hogy tetszik.:). Mondom ezt úgy, hogy el nem végeztem sose ilyen képzést, szóval nyilván nem kőbe vésett igazság amit írok.
Mellesleg én is így vagyok vele, a pár okkal, amit írtál azokkal is egyetértek. Van itt még 3 másik ok: 1. 10-es skála van, ami bizony itt is jól jönne. 2. Jóval többen értékelik ott a filmeket, nyilván egy magyar oldalon nehéz annyi szavazatot összegyűjteni. 3. Bár azért jelentős részben vannak amerikai regisztráltak, a Föld valamennyi helyéről származó emberek tudnak szavazni, ami nemzetközibbé teszi az értékelést (pl én is fent vagyok, gondolom vagyunk még innen páran). Az "érdekes átlagolási rendszert" én nem vágom, csak annyit hogy a gyakorlat szerint 8.0 alatt nem lehet a 250-be bekerülni és hogy 10000 szavazat alatt meg elméletben sem. De ha úgy szívből nézzük a dolgokat, akkor Elvisnek van igaza, tényleg az számít, hogy az adott ember mit gondol a filmről, legalábbis a saját szemszögéből ítélve:) |
2012-01-25 23:24.46 |
Nos, könnyen lehet, hogy kisebbségben vagyok a véleményemmel, ezt már a 3 csillag, amit adtam is jelzi.
Magáról a történetről és megvalósításáról, melyből az előbbi adott: Igyekezett a mérleg két oldalát (Diana és a nép- Erzsébet és az udvar) egyensúlyban tartani, ez a végére eléggé elbillent az utóbbi irányába. Látszott, hogy nem akarják nagyon kikezdeni a családot, így is feszegették annak határait. A végére az udvart de főleg Blairt kissé népszerűsíti a film, ez azonban még egyáltalán nem megy át túlzásba. Ha őszinte akarok lenni, be kell vallanom, én a fenti soraim ellenére a királynő pártját fogom. Diana valóban fantasztikus személy volt, és a média mellett bizony a királyi család élén Károllyal sem könnyítették meg a helyzetét, hogy finoman fogalmazzak. Ám azt is látni kell, hogy Blairnak a filmben nagyon is igaza van, jól érvel Erzsébet mellett. Hozzá kell tenni azonban, hogy Erzsébetnek a Diana iránt érzett ellenszenve elhanyagolható szerepet játszott abban, hogy sem ő, sem az udvar nem akart közös és nyilvános gyászt. Én nagyon egyetértek vele abban, hogy már nem volt a család tagja, s leginkább a családot kéne hagyni békében gyászolni. Persze érthető az átlagember reakciója is. Ezt a filmben jól sikerült ábrázolni. A színészekről: Blair és Erzsébet voltak leginkább előtérben, mindketten remekül helytálltak szerintem, főleg az utóbbi. Több helyen felmerült, jogos volt e az oscar Mirrennek és nem azért kapta, mert úgymond "kijárt már neki". Kevésbé ismerem a munkásságát most még, és tény, hogy abban az évben láthattuk Dench felejthetetlen alakítását az Egy botrány részleteiben, aki szintén Oscar-gyanús volt. Mindketten kb egy súlycsoportban voltak meglátásom szerint, Mirren talán annyival volt nehezebb helyzetben, hogy az érzelmek kevesebb skáláján kellett ugyan játszania, ám emiatt kevésbé volt a hálás az egyébként jó szerep, és egy ilyen visszafogott személyiséget jól alakítani talán még nehezebb. Az Akadémia így döntött és bár Dench esetén is jó helyre került volna, nem hinném hogy ne született volna jó döntés. Cromwellt mindig kedveltem, a Tábornok lánya című filmtől eltekintve mindig kisebb szerepekben láttam, nem kapott túl sok lehetőséget itt, Fülöp karaktere talán elbírt volna többet is, de akkor már vígjáték felé ment volna el, ismerve a herceg jellemét:). Károlyról annyit, hogy magával a színésszel nem volt gondom, de a hercegről más kép él az emberekben, végülis nem arról volt szó, hogy a film szóról-szóra követi a megtörtént esetet, így értelmetlen lenne emiatt problémázni, még ha furcsa is a dolog. Itt jókora elfogultság érezhető. Tanulságos a vége is, Erzsébet elmondja, hogy ő más neveltetésben részesült, mint amivel idős korára találkozott, tegyük a dolgunkat, érzelmeinket ne verjük nagydobra. Még ha ez a fajta uralkodói, királyi távolságtartás, az, hogy érzelmeinket nem mutatjuk ki helyenként, bizonyos szituációkban visszatetsző is lehet, -vélhetően nem csupán saját nevemben mondhatom- valahol tiszteletreméltó és bizonyos szintig követendőnek kéne lennie. Ennyi jó után miért 3-as nálam? Hát nehéz megmondani, talán mert helyenként dokumentumfilm-íze volt (bár bizonyos jeleneteknél ennek így kellett lennie), néhol kicsit elfogult(de még így is objektívabb, mint sok más ilyen jellegű film), illetve amikor nem Erzsébet volt a színen (bár vagy ő vagy Blair volt általában) azok számomra érezhetően gyengébbek lettek és mert minden jó ellenére nem tett rám elég nagy benyomást. Lehet, úgy kellett volna leülnöm, hogy semmit nem tudok a filmről. Talán a túl nagy elvárás az én hibám volt. A filmet ennek ellenére jónak tartom, csak nem mondhatom, hogy igazán élveztem. Ez nyilván szubjektív. |
2012-01-25 22:56.45 |
Inkább a 2010-esből, mivel azokat jutalmazzák a rákövetkező évben, de nem kötözködni akarok:), valóban jól összefoglaltad röviden hosszú hozzászólásom egyik mondanivalóját:) |
2012-01-24 12:47.06 |
Mikor idehaza ment, én külföldön voltam, és csak mostanában pótoltam hiányosságomat.
Tudjuk jól, hogy a 2010-es év egyik meghatározó filmje, és bár sikerének receptje egyszerű, az egyszerű recepteknél kell a leginkább odafigyelni arra, hogy mégis különleges legyen a film. Hiszen minél inkább ismertebb elemekből építkezik a film, annál nagyobb az esélye arra, hogy unalmasnak, középszerűnek fogják tartani, vagy más hasonló filmekkel fogják összehasonlítani. Mik ezek az elemek? Két ember közt, akiket eleinte szinte fel sem fogható távolságok választanak el egymástól, de később barátok lesznek. Egy szerető feleség, aki támogatja nehézségekkel küzdő férjét ("minden sikeres férfi mögött ott áll egy nő"). Egy súlyos következményekkel járó probléma, melyet sikerül közös erővel megoldani. Érdeklődésre számot tartható emberek (jelen esetben a királyi család). Ehhez hozzáadunk pár ismert és elismert nevet, valamint azt, hogy megtörtént eseten alapul (és elég sok az egyezés), és úgy érezhetik az alkotók, hogy megvan a siker, potyognak a díjak Bár ez egyszerűnek tűnik és a film be is váltotta a hozzá fűzött reményeket, a felsorolt elemek és követelmények egymás mellé állítása még nem hozza meg a várt sikert. Mert például ezt a történetet annyi szeretettel ruházták fel, amennyi pont ideális, nem válik se nyálassá, se túl fennköltté. A 2 férfi barátsága , baráttá válásának folyamata is remekül van bemutatva, Colin Firthről elhisszük, hogy iszonyúan szenved, hogy nyűg neki a rá hárult feladat. Elhisszük azt, hogy a királyi családot látjuk, s hogy VIII. Edward mennyire szabadulni akar a tróntól. Elismeréssel adózhatunk a későbbi anyakirályné állhatatos viselkedésének, mellyel eléri, hogy férje tegyen sorsának jobbra fordulásáért. Kíváncsian várjuk, hogy mi lesz Logue következő lépése, milyen módszerekkel próbálja fejleszteni magasrangú páciense képességeit, s bizakodva várjuk, hogyan barátkoznak össze. S hogy ez miért nagy dolog? 2 dolog miatt: egyrészt mert ez csak egy film, a filmnek pedig egyik feladat, hogy arra az időre amíg nézzük,elhitesse velünk, hogy a valóságot látjuk. ez vonatkozik azokra a dolgokra, melyekről írtam, hogy elhisszük. A kíváncsian várjuk pedig azért pozitív, mert a néző, főleg ha utánaolvasott VI. György életének vagy a filmnek, mielőtt beült volna a moziba, vagy megnézte volna DVD-n, vagy esetleg aki letölt az úgy, már tudta, hogy mi lesz. És egy történelmi, vagy történelmi jellegű filmnél ez az igazi kihívás, hogy úgy kösse le az embert, hogy úgy lepje meg, hogy már tudja mi a vége. Rendkívül nehéz feladat, de az alkotók és a színészek ezt remekül megoldották. Persze ez inkább dráma mint történelmi film, egy dráma történelmi köntösben, de a kihívás ettől még nem lesz kisebb. Nem mondom, hogy nekem a kedvenc 10 filmem közé fog tartozni, esélyes, hogy a 25-be se, bevallom azt a számomra furcsa tényt, hogy sok jelenet- annak ellenére, hogy 6 napja láttam a filmet- kiesett a fejemből, de azért sok más jelenet és ami ennél sokkal fontosabb, egy mély benyomás, melyet a film tett rám, megmaradt és az is,hogy gyakorlatilag hibátlan a film (számomra). |
2012-01-24 12:09.31 |
Nos, vegyes a kép.
SPOILEREK Addig, hogy megszöknek, többször is láttam, de sosem volt módom korábban végignézni. Most sikerült ezt a hiányt pótolnom. A film legnagyobb hibája az, hogy sokkal de sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle. Lehetett volna jobban feszegetni bizonyos kérdéseket, melyeket épphogy csak megemlítettek. Igaz, a rendező nem ilyen jellegű filmeket szokott alkotni, így óriási meglepetés nem érhet minket, mikor a film második felét túlnyomórészt már az akciójelenetek tették ki. A befejezés mondjuk ki finoman, nem túl lezárt és nem túlzottan kidolgozott, amikor Hounsou karaktere "átáll" -bár lehetett sejteni bizonyos jelekből, hogy így történik- onnantól kezdve kissé "népmeseivé" válik. Vannak benne az adott film szemszögéből nézve is furcsaságok, melyeket nagyrészt megmagyaráznak, a megmaradóakat pedig elnézzük,egyrészt mert ez már nem olyan nagyszámú, másrészt itt azért mégse dokumentumfilmről van szó. Pozitívumként hozom fel a nem újszerű, de azért jó történetet,az akciójelenetek jól sikerültek és a színészi játék is tetszett. Kíváncsi voltam vajon milyen sikereket ért el ez a film és azt olvastam, hogy fogadtatása vegyes, ami állítólag a marketing és a sztárok hiánya miatt is történt. Nos,ami a színészeket illeti: fel kell tenni a kérdést, ki minősül sztárnak? Leginkább az, aki egymaga képes bevonzani az embereket a moziba. Ezt ugyan olvastam, de megalkotójának nem kell odaítélni díjat, mert kb én is hasonló mérce alapján döntöm el ennek a szónak a jelentését. Ebben az időpontban Scarlett ismert, de még kevésbé húzónév, mint pár évvel később, viszont Ewan talán ekkor ismertebb volt, mint mostanában. Voltak azóta is jó szerepei, de 2005 remek éve volt, ne feledjük, hogy a Star Wars 1. 3 része nem kis ismertséggel járt és akkortájt fejezték be a 3. részt. Sean Bean és Hounsou szintén több ismert filmben játszott meggyőzően szerepeket, de azért ismertségük egy átlag néző számára nyilván nem éri el pl. DiCaprioét. Buscemi örvend hármuk közül talán a legnagyobb ismertségnek, remek színész, de nagyobbrészt kisebb szerepekben domborít, melyekben remekül helytáll. Ő bizonyítja annak a mondásnak a hitelességét, miszerint "nincsenek kis szerepek, csak jelentéktelen színészek". Amit ebből ki szeretnék hozni: Ha azt kérdezzük Ismeretlen, vagy alig ismert színészek játszottak a filmben? A válasz NEM. Ha azt kérdezzük ismert és olyan emberek játszanak a filmben, akiket szívesen megnéz az ember, akiket számontart és emlékezni fogunk rájuk? A válasz IGEN. Ha azt kérdezzük, hogy a leginkább húzónevek, akik miatt külön-külön is berohannak az emberek a moziba és nevük önállóan is kasszasikert eredményezhet? A válasz NEM. Legalábbis nagy átlagban nem. Mert ilyen emberekből van kb 2-3 tucat. De ez nem jelenti azt, hogy azok a színészek, akik nem ebben a 2-3 tucatban vannak egy hangyányival is rosszabb színészek lennének, csak pl több független filmben játszanak, több olyan szerepet vállalnak, melyekről sejtik, hogy nem biztos hogy minden igényt kielégít, stb...és még itt fel nem sorolt egyéb körülmények is közrejátszhatnak. Hogy ki tartozik ebbe a 2-3 tucatba, persze az idők során változik. Talán kissé off volt, hiszen utóbbi bekezdésem a "ki számít sztárnak" kérdésre adott vélemény is lehet, de mivel ezt felhozták a filmmel kapcsolatban, írtam erről is. Rövid összegzés akkor: Vélelmezhető célját, a szórakoztatást sikerült megvalósítani, kisebb-nagyobb hibái vannak, de számomra élvezhető a film. Fájó pont, hogy jóval többet ki lehetett volna hozni belőle, de ez csak nálam hiba, hiszen a cél nem ez volt, de én akkor is azt mondom, hogy kár érte, mert attól, hogy valamiből többet kihoznak, nem kell, hogy az akció rovására menjen, attól még a "kecske is jóllakhat és a káposzta is megmaradhat". De ez lehet csak az én véleményem. Kb 3 és 4 csillag határán van nálam, nem bántam meg, hogy végre végignéztem. |
2012-01-23 17:05.16 |
Számomra az eredeti színvonalát el nem érő, ám azt megközelítő, színvonalas alkotás.
Valóban nagyon sok minden egyezik a régi filmmel, de van pár eltérés és itt nem arról van szó, hogy ez színes, meg hogy mások a színészek... hanem arról, hogy itt bedobnak egy két érdekes hozzászólást, pl: "Maga biztosan azért változtatta meg a szavazatát, mert fél ezektől a fehér értelmiségiektől...". Finom humor:). Aztán a mai amerikai társadalmat akarták "bemutatni", ez is kisebb eltérés. A 97-es verzióban SPOILER INDUL nagyon látszik a végén, hogy mikor Lemmon és az idős esküdt elköszönnek egymástól, akkor a végén nagyon lassan jön valaki. Szerintem az idős úr volt az (az egyik tanú), és ezzel afelé akartak minket vinni, hogy a gyerek ártatlan, melynek egyébként a film szempontjából nincs jelentősége. Megnéztem az eredeti végét, és ott is volt ilyen ember, de az nem volt ilyen lassú és idős és nem volt annyira feltűnő (nem a képernyő közepén volt), szóval ha igazam van, az eredetiben "pártatlanabb" volt a rendező. Lemmonra nem lehet panaszom, de Fonda számomra meggyőzőbb volt, a színészi játékkal elégedett voltam. Jobban tetszik az eredeti, ez olyan 10/7-8 nálam (IMDB-n 7-et adtam), arra meg 9-et adtam. Az eltérésben egy kicsit biztosan szerepet játszik az a tény, hogy az eredetit láttam előbb. |
2012-01-20 14:31.37 |
Nos, átgörgettem szakértő hozzászólásaidat, kb 20 másodperc alatt.
Ha olyan nagy szakértő vagy, örömmel várjuk magvas gondolataidat:) Mellesleg én még gondolkodom a 4 és 5 között, de egy ilyen hozzászólás biztosan nem a 4-es felé viszi...:) |
2012-01-19 01:45.39 |
Még annyit, hogy angolul néztem és valami pocsék kiejtésük volt a színészeknek...szerintem Benigniék csinálták az angol szinkront, de azért nem fogadnék.
Ez persze nem a fim hibája, hisz nézhettem volna olaszul is csak DVD-n csupán magyar felirat volt, a nyelv meg 3 féle. |
2012-01-19 01:41.34 |
Gyakran mondhatom, hogy nehéz lehet ennyi hozzászólás után újat írni, bár az Alkonyat-fórumokat nem néztem (nem tudnék hozzászólni), ott aztán lehetnek hozzászólások szép számmal.
Szóval többen lehordták ezt a filmet azért, mert sok helyen túlzásnak érezték, mely a történet, a hitelesség és a színészi játék rovására ment. Én ezeket a véleményeket természetesen tiszteletben tartom, még akkor is, ha csak helyenként értek velük egyet. A házasság előtti rész erőltetettnek tűnt, bár a lovas poén tetszett:), helyenként "népmesei" elemeket véltem felfedezni, vagyis tele volt ilyenekkel:). De erre olykor szükség van. Hamarosan eljön a fasizmus és elviszik munkatáborba a családot. Az apa mindent megtesz, hogy a fiát a humor segítségével megvédje a borzalmaktól, a rideg valóságtól. Itt is népmesei a dolog, mert lehetetlen, hogy ne bukjon le az apa pl. a német katona előtt a fordításnál. De ezt elnézzük, mert magasabbrendű célnak van elárendelve a hitelesség, s ilyenkor érdemes elnézőnek lenni. Azt tudjuk, hogy a gyerek sejt valamit. Most SPOILER INDUL van a vége előtt 5 perccel egy olyan szomorkás jelenet, melyen lehetett nevetni (Benigni küld egy mosolyt a rejtőzködő gyereke felé, majd a katonás lépést parodizálva indul tovább, eltűnik szemünk előtt, de ha a lövés hangja nem lett volna, akkor is rájöttünk volna mi következik...na, ezen már nem nevettem és nem is mosolyogtam). Hihetetlen áldozatvállalás volt az, hogy halála előtt sem roppant össze, ezt a pénzben nem mérhető áldozatot hozta meg a fiáért, hogy könnyebben kiheverje ezt az időszakot a későbbiekben. SPOILER VÉGE. Miután megnéztem a riportot Benignivel és a feleséget alakító Braschival (tudtommal az életben is egy párt alkotnak) kissé zavarba jöttem... Mert ők ezt a filmet egy szerelmi történetnek nevezték, ahol a feleség iránt érzett határtalan szerelem miatt tette a fiáért, azt amit. Nos, a szerelem erejében nem kételkedem, de szerintem itt inkább a gyerek volt a hangsúlyos, bár nem én írtam és nem én rendeztem... Nem tökéletes alkotás, helyenként irreális, máshol túljátszott. Ám szerethető, számomra stílusos, a színészi játék összességében jó volt, bár nem tartozik top filmjeim közé, szeretem ezt az alkotást,s jó filmnek tartom. |
2012-01-19 01:21.28 |
Ez pedig NEM spoileres vélemény.
Aki leül ezt a filmet megnézni, ne olyan filmre számítson, mint a Casino, vagy a Nagymenők. Bizonyos szempontból hasonló, lényeges szempontokból nézve azonban különböző, de spoilerveszély miatt ezt nem fejtem ki bővebben. De Niro itt egy újabb arcát mutatja meg, nem különösebben izgalmas, nem annyira karakteres, de tiszteletreméltó figurát, egy nagybetűs APÁT. A főhős Calogero, akit egyszerre próbál útmutatásokkal ellátni Lorenzo és Sonny, utóbbit Palmentri alakítja, ez a háromszög a leginkább meghatározó a film szempontjából. Kitér a film egy kicsit a rasszizmusra, vagy talán helyesebb azt mondani, hogy idegen kultúrák egymáshoz való viszonyára, ez nem propagandaízű és rövid is. Hogy sikerül e Calogeréból ennek a két férfinak és a környezetnek embert faragniuk, nos, nézzétek meg a filmet és kiderül:). |
2012-01-19 01:14.18 |
SPOILERES
2011-ig vártam a megnézésével, talán jobb is, hogy érettebb fejjel láthattam. Érdekes volt főleg olyan szempontból, hogy merőben elüt több ismert gengszterfilmtől (nem is véletlen, hogy nem írják annak), ezért fura is, hogy azokhoz hasonlítják sokan. Itt ugyanis egy olyan fiúról szól a történet, aki szeretne kitörni, s aki dolgozik a helyi keresztapa, Sonny számára. Ő fogadott fiaként tekint rá egy bizonyos ok miatt, melyet még itt sem írok le, s emiatt nem engedi, hogy igazán beszennyeződjön a fiú keze. Sőt, Sonny olyan tanácsokat ad a fiúnak, melyek szokatlanok lehetne egy magafajta embertől (pl. amikor ráveszi, hogy ne foglalkozzon azzal, aki 20 dollárral tartozik neki, inkább vegye úgy, hogy ennyibe került az, hogy megszabaduljon tőle). Gengszter, de betartja a "játékszabályokat" s tisztában van azzal, hogy az erőviszonyok rövid időn belül változhatnak. Lelkiismereti aggályok nélkül megölet embereket, de ennek az adott szituációban van értelme, csak végső esetben nyúl ilyen eszközökhöz. Palminteri a legnagyobbakat idéző hitelességgel alakítja az erőteljes fellépésű, de higgadt és "C"-ért atyai érzéseket tápláló főnököt (nekem legalábbis ez jött le). A főhős persze "C". Tetszett a fiú játéka, ez a profi rendezésnek is köszönhető, melynek köszönhetően a fiú vívódásait, jellemének fejlődését, szilárdulását is nyomon követhetjük. A film kitér a rasszizmusra is, ezt nem szájbarágósan, nem elfogultan teszi. Persze akadnak biztosan, akik ebben is elfogultságot és propagandát látnak, de róluk nem mondanék semmit. De Niro itt egy átlagos amerikait alakít, aki tisztes munkával, fiát az emberi értékekre nevelve próbál élni. Nehéz dolga van, hiszen kevés érvet lehet felhozni amellett, hogy mi a jobb abban, ha az ő életvitelét követi "C" és nem Sonnyét. Persze a végén kapunk némi magyarázatot. Az egyik, hogy Sonny erőszakos és váratlan halált hal, a másik pedig, hogy Sonny sose a saját életmódja felé próbálta "terelni" Calogerot.De Niro itt kissé szürkének tűnhet, de ez a szerep miatt van, ezt jól és élvezhetően eljátszani legalább akkora kihívás, mint egy izgalmasabb, karizmatikusabb személyt. Lorenzo viszonya Sonnyhoz korántsem volt olyan ellenséges, mint amilyennek néha tűnt. Közös vonás a két férfiban, hogy mindketten kiálltak elveik mellett, ezt mindketten érezték szerintem a másikban. A végén De Niro is tiszteletet teszi Sonny sírjánál, s "elmondja" neki azt, amit a nézők egy (talán remélhetem, hogy jelentős) része már sejtett, tudott, vagyis azt, hogy ő sose haragudott Sonnyra, nem gyűlölte őt, csak a fiát féltette. Calogero szerencsés, hogy ilyen édesapja volt, és azért is annak mondható, mert még az alvilági oldalról is az értékesebb rész jutott neki. Az 5 csillag és ez a hosszú írás (már akinek volt türelme elolvasni) gondolom nem hagy kétséget afelől, hogy milyen színvonalúnak tartom a filmet:). |
2012-01-19 00:09.52 |
Nos, ahogyan ígértem, írok egy bárki által olvasható, rövid írást azok számára is, akik fel szoktak jönni az oldalra bele-bele nézni véleményekbe de nem akarják tudni a film végét.
Szóval minden megtalálható benne, ami egy ha nem is akció, de akciódús filmbe kell. Történet, egy karizmatikus főszereplő, csinos hölgyek, lóvá tett rendőrök, néhány pofon (bár a verekedős jelenetek nagyon gyengék), remek autósüldözés, pisztolypárbaj, tökéletes, Morricone-féle zene, csavaros, mérnöki pontossággal rendelkező cselekmény, remek, a kisebb szerepekben is brillírozó színészek. |
2012-01-19 00:03.03 |
SPOILEREKET tartalmaz.
Ha csak röviden, spoilermentesen kéne írnom, azt mondanám...amit majd a fentebbi hozzászólásomban is fogok:) Tehát a filmről. 30 év távlatából is remek film. Azzal kezdődik a film, hogy Joss tárgyalása zajlik, mint tudjuk politikai okok miatt fogták el hazájától távol ebbe most nem mennék bele, bár a későbbiekben ennek a momentumnak nagy jelentősége lesz a film szempontjából. Láthatjuk a jól kidolgozott, de népmesei elemekkel azért még nem tűzdelt szökést, s ezután indul meg az igazi harc Joss és az őt kiiktatni akarók között. Képzettségében, észjárásában, erejében messze felülmúlja üldözőit, még a Joss által tisztelt Rosent is. Abszolút főhős, példakép, akit imád a felesége, a "barátnője", s ellenségei is tisztelik. Rendre felülkerekedik a nehézségeken, láthatóan élvezi a felmerült problémák megoldását, miközben mérnöki pontossággal halad célja, az elnök megölése felé (persze nem a francia elnököt akarja megölni). Volt aki leírta, hogy szerinte nem hihetetlen az, hogy Joss mindenkit az orránál fogva vezethetett, mivel ők "málészájúak" voltak, Joss pedig képzett és profi volt. Azért nyilván nem akárkiket küldtek Jossra, de ez mégiscsak egy film. Az erkölcs és a nézők szimpátiája Joss-szal van, de érezzük, hogy elég meseszerű lenne egy tökéletesen boldog befejezés. Számomra a vége a filmtörténet egyik legjobban eltalált záró jelenete. Remek autósüldözést is láthatunk közben, a verekedésekről nem szólnék sokat, ott látszik a 30 év nagyon... A pisztolypárbaj is stílusos volt Morricone zenéjével egyetemben Saját nevemben az kell, hogy mondjam, hogy kb minden benne van, ami alapján felveszi a versenyt a mai filmekkel, lehet, ha készülne belőle egy remake, lenne benne több szexjelenet, a verekedéseket jobban kidolgoznák (az egyetlen, ami nagyon gyenge része a filmnek, szerencsére kevés van benne), de mint oly sok film esetében, itt is vétek lenne egy újrafeldolgozás. S hogy melyik a kedvenc jelenetem? Ha nagyon akarnék, találnék ilyet, de azt kell mondjam, mint az ilyen színvonalú filmeknél, hogy bármilyen közhelyszerű és sablonos lezárása is ez véleményemnek, az egész film egy legjobb jelenet. |
2012-01-18 23:38.07 |
Nos, vegyes, nagyon vegyes.
Nézzük szakaszokra lebontva (helyenként SPOILER, már ha lehet ilyenről beszélni egy 10x végigvetített sorozat esetében). 1-2. évad: A Bűbájosok itt ébrednek rá erejükre, s rájönnek szépen lassan, hogy mi a küldetésük, megismerjük képességeiket. Ami átlagon felülivé tette az első 2 évadot az az, hogy hétköznapi problémáikat is megismerhettük főhőseinknek, melyek megegyeznek egy átlagos ember problémáival. Olykor a varázsvilággal kapcsolatos megoldandó esetekkel kapcsolatban is a hétköznapi problémák merültek fel. Kezdetben még nem volt túl sok fajta lény, emiatt nem volt érezhető, hogy a készítők belezavarodtak volna az egészbe, mint a későbbiekben... Mindhárom lány képes volt előtérbe kerülni az adott sajátosságaik miatt. Prue volt a legidősebb, a 3-ak vezetőjének tűnt, és azt lehetett érezni, hogy neki van a legnagyobb szerepe. Phoebe lelkivilága miatt volt különleges, Piper pedig azért, mert eleinte tiltott de végig megkérdőjelezhető kapcsolatban élt Leo-val. Kissé fura, hogy sokáig Piper "képtelen' volt önállóan fagyasztani, mindig Prue mondta, hogy "Piper fagyaszd meg!" mintha ő nem tudta volna, mit kell tennie...(bár ezt rá lehet fogni arra, hogy Prue részéről önkéntelen reakció volt). Itt a képességek és a varázsvilág mind teljesebb bemutatása nem ment a történet, a mondanivaló, a tanulságok rovására. Az ezekkel kapcsolatos jelenetek kissé szájbarágósak, kissé sablonosak, de szerethetőek voltak. 3. évad: Itt már érződtek a hanyatlás jelei, bár valószínűleg csak számomra. Ahogy haladt a sorozat előre az évadokkal úgy néztem egyre kevesebbet belőlük, de a 3. évad legtöbb részét még láttam. A varázslatok, akciók kezdtek a történet rovására menni, nyilván fogytak az ötletek. Új képességeket és lényeket sikerült behozni a sorozatba. Az, hogy a hanyatlás ellenére ez az évad még elérte az első 2 színvonalát, nagyban köszönhető Julian McMahonnak, aki remekül alakította Cole szerepét, a sorozat talán legellentmondásosabb, legrejtélyesebb, legsokszínűbb alakja volt ő. A sorozat adott évadja most először ért véget Cliffhangerrel. 4. évad: Prue halálával Rose McGowan lett a csapat 3. tagja. Kevésbé vezéregyéniség, ami tapasztalatlanságának is köszönhető. Emellett nagyon csinos és bájos. Paige merőben más karakter mint Prue, jóval törékenyebb személyiség. A 3 karakter közötti egyensúly helyreállni látszott, hiszen Paige, bár sok szerepet kap, nem olyan domináns, mint Prue. Viszont egyre többet foglalkoznak Phoebe lelki életével, mely egy ponton túl már fárasztó és felesleges és itt már nagyon is érezhető a hanyatlás. Egyre több "mesés" elemet vonnak be, ezek egy részét sikerül eltalálni, de többnyire azt mutatta, hogy nagyon fogytak az ötletek. 5. évad. Számomra a hanyatlás folytatódik, de Cole időről-időre való felbukkanása, és Paige új képességei időnként helyrebillentik a mérleg nyelvét. Láthatóan nem tudtak mit kezdeni Cole karakterével, mely túl erőssé vált. Végül egy különleges epizód keretében egy egyszerű, de ötletes megoldással tesznek pontot a "Cole-ügy végére". Számomra ez sajnos a sorozat "haldoklását jelenti", melyet az általam kedvelt Paige sem tudott a visszájára fordítani. Írtam, hogy egyre kevesebb részt néztem, ahogy haladtunk az évadokkal előre, de a 6-tól csökkent drasztikusan az általam látott részek száma. 6. évad: Chris érdekes figura, de sem erőben sem karakterben nem hoz egy igazán magas szintet. Trükkjei többször csődöt mondanak, vagy annak közelében járnak, végül kis segítséggel azért jól sülnek el. Az egyik legjobb rész, amikor visszamegy a jövőbe, itt megtudjuk hogy a srác keményebb, mint gondoltuk, nem lehetett kis teljesítmény az ő jelenében helyt állni. Phoebe új képessége viszont túl erőssé teszi, tehát már nemcsak a lelkével foglalkoznak túl sokat, de a legerősebbé is válik, később ezt a képességet elveszik tőle végleg, amin nagyon érződött, hogy az írók megint belezavarodtak a dolgokba, persze lehet, hogy előre megtervezték... Az évad végén tragédia történik, láthatunk még 2 jó részt. 7-8.évad: Ezekből már nagyon keveset láttam, nem tudom vajon e 2 évad egyikében, vagy korábban hozták e be a démonokból és égiekből álló tanácsot, meg a takarítókat és hát ezek, valamint az ötletek fogyása, a részek egyre sablonosabbá válása számomra megadta a kegyelemdöfést a sorozatnak. Zankou, mint főgonosz még említésre méltó, valamint Utópia világa is, de ezek sem érték el a korábbi évadok szintjeit. Összességében azért nem rossz sorozat (főleg ha nem vesszük túl komolyan, főleg a későbbi évadoknál), s bár eleinte több mondanivalója volt, egy ilyen sorozatnál nem annak csökkenése vagy hiánya jelenti a legnagyobb gondot, hanem a sikeres megújulás hiánya. Az első néhány évad jó, s utána is lehet benne jó részeket látni, csak számomra már nem érte meg rendszeresen nézni. Könnyen lehet, hogy szigetként helyezkedem el ezzel a véleményemmel, de sok sorozat jobb lenne, ha a csúcson, vagy az után 1, legfeljebb 2 évaddal hagynák abba. |
2011-12-24 20:35.13 |
SPOILER-VESZÉLY következik.
Nem igazán tudom hol kezdjem, mert esélyes, hogy nem fogok tudni újat mondani. Hiszen egyértelmű, hogy a mű az emberi kapcsolatokról szól, azon belül is nagyrészt a barátságról férfiak között mindezt egy lezáratlan történeten belül. Ed Harris és Viggo Mortensen a 2 főszereplő, Zellweger és Irons karakterei bár lényegesek, nem érik el a főhősök fontosságát. Két, később egymásba fonódó szálon fut a cselekmény. Az egyik egy bűnözőről Randall-ről szól, s arról, hogy Cole és Hitch a városka rendjének két bátor őre hogyan próbálja "sittre vágni" A másik pedig arról, hogy Cole megismerkedik egy nővel, olyannak, amilyennel még nem volt dolga. Vicces, hogy Virgil megmutatja Everettnek a függönymintákat, hogy egy idő után ilyen, kevésbé férfias dolgokkal is elkezd foglalkozni. A hölgyről kiderül, hogy nem éppen szentéletű (Hitch-t el akarja csábítani, a rablók egyikével is lefeküdt), bár elég kiszolgáltatott helyzetben is van, melyről maga is vall később. A barátság a 2 férfi között töretlennek bizonyul. Amikor a nő azt hazudja hogy Hitch el akarta őt csábítani, ő férfias egyszerűséggel csak annyit mond: Nem így történt. Nem kezd el magyarázkodni, s úriemberhez méltóan egy rossz vagy terhelő szót sem szól a nőről. S Cole-nak ennyi pont elég. A hölgy meglepődik azon, milyen könnyedén hisz inkább a barátjának, mint neki. Cole szerint Everett csak azért a 4. legjobb a városban, mert a másik 3-tól eltérően neki vannak érzelmei. Azért kiderül, hogy Virgilnek is. Tudja, hogy nem a legkönnyebb esett a barátnője, de kitart mellette. Kicsit szájbarágósan adják elő, de még épp nem zavaró annak kimondása, hogy a hölgy a vezérhímet részesíti előnyben. Miután Randall kegyelmet kap és ráadásul a közben megszerzett pénzből a városka vezetőit már megvette, a 2 jó barát és kolléga sejtik, hogy törvényes keretek között már nem fogják tudni állni a "harcot". Everett megmondja, ő más munkát nem tudna csinálni. Azt is megsejti, hogy Randall lehet az új vezérhím Cole helyett, s talán a választottja is átpártolhat Randallhez. Tehát tudja, hogy neki mennie kell a városból hamarosan, de akkor már utolsó cselekedetével megmenti barátja kapcsolatát. Mint narrátorként is megmondja, átmenetileg. Azt nem teszi hozzá, amit a néző igen: azért átmenetileg, mert egyszer jöhet egy új vezérhím...de ő megtette amit tudott. Cole erős, határozott jellem, de törvényes keretek között nem tudta volna megállítani ezt az embert így Hitch vállalta ezt fel. Nagyszerű példája ez a barátságnak, a "tett ereje a szavak felett", többet ér az ilyen barát mint aki mindig kedves és figyelmes, de ha cselekedni kéne, akkor már jönnek a kifogások:) Közben láthatunk szép tájakat, remek színészi játékokat (bár nekem Renéé itt nem volt annyira jó, inkább átlagos) és egy lassan hömpölygő, de tanulságos és érdekes történetet egy remekül eltalált befejezéssel. Igen, remek a befejezés, nem nyálas, nem túl „kemény” és mindenképp érdekes. A pisztolypárbaj elég érdekes volt amiatt, hogy itt nem hirtelen rántották elő a fegyvert, hanem már a kezükben volt és úgy lőttek. Talán Jeremy Irons és Zelwegger karakterei igényelték a legtöbb „arcot”. Előbbi kezdetben egy fenyegetőző bűnöző, ám később egy sima modorú úriember álarcát ölti magára. Zellweger magabiztos, könnyen kapható, ám a bizonytalanság rémétől rettegő fiatal hölgyet alakít. Nem tudom, hogy maga a karakter volt e ellenszenves és Z. sem tudta ezt megmenteni, vagy csak nem állt jól neki a szerep. Utóbbira gyanakszom, hiszen számtalan kedvelt negatív karakterem van a különböző filmekben, de Jeremy Irons miatt nem is kell messzire mennem. Ed Harrist eddig néhány filmben láthattam, nem azonos, bár hasonló karaktereket alakított ezekben. Ezt 2 okból sem érdemes felróni neki. Egyrészt mert nála (is) ismertebb kollégák esetében is előfordul az ilyesmi, másrészt pedig ezt az igazságszerető, becsületes ugyanakkor béketűrő és nyugodt karaktert remekül alakítja. Mortensent szintén kevés filmben láttam. Neki több arcát ismerhettem meg, s itt is megnyerően játszott. A mellékszereplők többsége képzett színésznek tűnt. Bár a vágások kicsivel lehettek volna jobbak, 1-2 helyen lehetett volna „bővebb” a film és helyenként kevésbé szájbarágós összességében nagyon is kedvezően ítélem meg a filmet. |