Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-28
A szomszéd szoba
Az iskola
Barátnők újratöltve
Bohócrém karácsonya
Exhibition on Screen: Michelangelo - Szerelem és halál
Kneecap
Mi vagyunk Azahriah
Vaiana 2.

2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Nincs idő meghalni
- Mozi+, 14:50
Jégkorszak
- HBO, 15:00
Dzsungelből dzsungelbe
- Film Mánia, 15:10
Madame Web
- HBO2, 15:35
A csúf igazság
- RTL, 15:45

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Franco Nero (83)
Vincent Cassel (58)
Maxwell Caulfield (65)
Pokorny Lia (53)
Oded Fehr (54)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
- Filmes Sámánok Rendje -
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
Absolution - Vélemények
Mire gondolsz most?
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Fogd a nőt, és fuss! aaaaa
Viola Davis aaaaa

 

Lyak hozzászólásai

Ugrás Lyak adatlapjára

elejére ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... végére

Superbad, avagy miért ciki a szex? - Vélemények

2009-09-18 17:50.06
Nem rossz film, a színészek idegesítőek, a szövegek trágárak (ellenben vizuálisan itt jóval kevesebb a szexualitás, mint a műfaj egyéb képviselőinek képkockáin), valamint a barátság mint érzelem is jól beáll a forgatókönyv baromságai mellé, így kap egy kis drámai beütést is. De csak egy nagyon-nagyon keveset. Hangosan nem nevettem, de voltak benne jó részek, a két rendőr karaktere baromi jó. Meg lehet nézni.


Arizonai ördögfióka - Vélemények

2009-09-18 15:17.04
Nem volt rossz, bár az már biztos, hogy ha Coenékről van szó, én inkább a komolyabb filmjeiket választom; a hangulat jó, vannak benne jó poénok (bár nem azok a térdcsapkodósak), Nicolas Cage-nek rosszul áll a bajusz, de jól adja a szerepét, a többiek se rosszak. A legjobb jelenet az, amikor Cage és John Goodman verekednek a lakókocsiban (azt hiszem, lakókocsi volt...), az tényleg vicces. A film végé nem leszünk sokkal okosabbak, ami persze nem baj; a film narrálása viszont zavart (persze, jó eredeti hanggal nézni a testvérek filmjeit, és hallgatni, hogy minden egyes színész felveszi az adott területre jellemző akcentust). Azt mondanám, semmi különös, és hogy egyszer-kétszer meg tudnám nézni, de sajnos közel sem tetszett annyira, mint vártam.


Betty nővér - Vélemények

2009-09-18 15:12.06
Nekem túlságosan is bájos is kedves volt - sajnos az ilyen karakterek (pedig Renée Zellwegger jól játszotta) mindig idegesítenek. Egyébként vannak benne jó részek, Aaron Eckhart mulatságos, Greg Kinnear nagyon jó (talán a legjobb a filmben), Morgan Freeman pedig végre káromkodott, üvöltözött meg hasonlók - kár, hogy a végére úgy lelapult a karaktere. Az miből derült ki, hogy Chris Rock az ő fia? A végső jelenet előtt mintha egyszer sem említenék... van benne egyfajta merészség, gúny a fordulatokat illetően, de így is megtartja a 'kedves délutáni film egy kereskedelmi csatornán'-imázst, amitől nem tudtam szabadulni, ezért nem ötös.


Tommy Lee Jones - Vélemények

2009-09-15 17:03.02
Sok boldogságot a bácsinak!


Airplane! - Vélemények

2009-09-14 20:04.29
A nagy durranást valamiért én nem láttam, de még bepótolom... én még a Sziki-szökevényt meg a Top secret!-et bírom nagyon... befejezésül pedig (messze még a hétvége) valami frappánsat mondanék, de csak az jut eszembe, hogy jó éjszakát.


2009-09-14 19:54.33
Feltehetően a huszonegyedik századi műértő közönségnek már csak a kaki meg a pisi jó, persze nem csoda, a vígjátéknak is tartania kell a hátát a cenzúraszabadság fejlődésével, ahogyan a többi műfajnak is... az eredmény azonban szomorú. Mindegy, ha ilyen gondolatok támadnak meg, mindig ehhez a filmhez futok...


2009-09-14 19:42.42
Hát ilyenek nem... illetve, az irányvonalat folytatták, a modern idők miatt megspékelték egy adag perverzióval és gagyi poénokkal töltötték meg őket - az eredményt láthatod bárhol, már a Horrorra akadvák szintje is jóval ez alatt van. Aztán jött a többi...


2009-09-14 18:45.39
Hogy ez mekkora! Tulajdonképpen minden paródia-film az Airplane!-ből ágaztatható ki (a Leslie Nielsen-filmek mindenképpen). Iszonyatosan vicces, a film, amitől a legtöbbször estem ki a székből. Komolyan, szinte csak ez tudta elérni, hogy maradandó görcs álljon a rekeszizmomba, hogy sírva nevessek - fantasztikus poénok százai sorakoznak benne. Jó, van egy-kettő, ami már veszített az értelméből, és a magyar fordítás is eredményezett néhány gyengébb baromságot - na de mégis! Fenomenális. A felszállástól kezdve a leszállásig dől a filmből a baromság. Leslie Nielsen csak a felénél tűnik fel, de nem zavar hiánya - ám amikor megjön, ő szolgáltatja a kedvenc vicceimet. "Ezt a beteget azonnal kórházba kell vinni! - Miért, mi az? - Egy ház, ahol betegek vannak, de ez most nem fontos..."; "Két óra múlva tud csak saccolni?" Meg az összes többi... ráadásul annyi vizuális humor van benne, hogy minden megnézésre többet veszek észre. A kapitány pedofil szövegei az eredeti verzióban is óriásiak (már nem mintha nem röhögtem volna magam hasfájásig a fűben-nyuszi-dolgon): "Joey, láttál-e már gladiátoros filmet?"... na igen, és a török börtön... meg az ivási problémák... meg úgy az egész... zseniális. Ha jól számolom, eddig tizennégyszer néztem meg.


A texasi láncfűrészes mészárlás (1974) - Vélemények

2009-09-14 18:29.33
Tobe Hooper kultremeke egészen úgy ivódott bele a köztudatba, mint a lehető legocsmányabb, legkegyetlenebb és legvéresebb horrorfilm a történelemben, neve mindenhol sápítozást vagy hőbörgést kelt azoknak körében, akik nem látták - ez tévhit. Mert bizony ebben tényleg nincs egy csepp vér sem (ami persze nem azt jelenti, hogy unatkozni fogunk), ráadásul gyártási éve azért árulkodik arról, hogy szigorúan mai szemmel, modern horror-művészetünk ismeretében mennyire lennénk beszarva tőle; és bár én is sokáig azért halogattam, és néztem lightosabbnak hitt horrorokat, mert attól féltem, hogy ha megnézem, elérem a felső lécet, amire talán még nem állok készen. Hülyeség volt részemről. A csupán zajokból álló filmzene és a kezdeti kiírt szöveg felvezeti ezt a rendkívül realisztikus, és talán nagyjából hihető sztorit (már amennyiben valóban az élet adott neki alapot). A középszernél alacsonyabb szinten álló színészek egészen gyorsan elfogynak, ám ezt nem igazán mutatják, és hamarosan megjelenik Bőrpofa, a klasszikus horroralak, aki feltehetően lenyúzott bőrből készítette saját maszkját (amit a film második felében kisminkelve visel), de erre itt nem kapunk választ, egyrészt, mert nem is érdekes, másrészt, mert itt nem mutatnak semmi hátteret, nincsen időbeli ugrálás, egy sík van, ahol szerencsétlen csaj rohangál, ki az erdőből, be az erdőbe, ki a házból, be a házba, miközben a százhúsz kilós elmebeteg fickó láncfűrészt rázogatva ezerrel rohan utána. Nemsokára szerencsénk lesz az egész "családhoz", aminek bármelyik tagjára nyugodhat mondhatjuk, hogy csúnyán elb*szták útjukat az egyedfejlődésben, és feltehetően elfogyasztják a főszereplő baráti társaság tetemes részét, de erre sem hatásvadász képsorok mutatnak rá. Kedvenc részem az, amikor "majd a nagypapa megmutatja", az öreg félhulla kezébe nyomják a kést (ami persze unos-untalan kiesik onnan), és arra buzdítják, hogy ölje meg a főszereplő csajt a régi szép idők emlékére - hát nem sok sikerrel... és kiderül, hogy Bőrpofa eléggé alacsonyan van a társasági ranglétrán, márpedig mi azt hittük, ő a borzalmas főgonosz - erre bárki seggbe rúghatja... a másik fantasztikus jelenete a befejező képsor, mi egyenesen zseniális: ahogyan az enyhén bekattan Bőrpofa berregő láncfűrészt dobálva a kezében balettozik a lemenő nap fényében... hihetetlen befejezés. És már nem kell félni tőle úgy, mint a maga idejében, ilyenkor jönnek elő az igazi értékei, tessék csak megnézni...


John Carpenter: Vámpírok - Vélemények

2009-09-14 18:12.06
Semmi extra, egy jó kis vámpíros öldöklés vadnyugatibb hangulatba emelve (bár én ezt a szót erősnek érzem, csak nem tudom most a pillanat hevében máshogy kifejteni - ugyanis nekem a vadnyugathoz kéne egy-két pisztolypárbaj is a vámpírok ellen) a horror nagymesterétől. Sajnálatos módon Carpenter bácsi ez után (és talán ezalatt) egészen leépült, ami a kreativitást illeti, jelen pillanatban pedig éppen azt rombolja, amit eddig felépített - de remélem, hogy lesz egy jó véres visszatérő mozija. A színészek nem rosszak, vannak benne jó ötletek, a vérengzések igényesek, a történet egyáltalán nem érdekes, de nem is ez a lényeg. Élvezhető, néha humoros szórakozás, de ne számítsunk semmi nagyra... azok az idők elmúltak...


A sejt - Vélemények

2009-09-13 22:20.49
Ez aztán egy különleges film! Ami azt illeti, elég sok újdonságot tud mutatni, ráadásul itt nem zavart, ahogyan Jennifer Lopez játszott. Egyébként a színészekről pedig annyi, hogy Vincent D'Onofrio remekel (mondjuk én már a Men in Blackben is imádtam). Uralja a filmet, és ezt a szó szoros értelmében mondom, ugyanis láthatóan ő a király - persze remélem, hogy az én tudatalattimban meg én vagyok... ennek a perverz, elmebeteg sorozatgyilkosnak lelkébe belesüllyedni igazi rendezői művészet volt, a rémálom párhuzamban folyik a valósággal, ahol a nyomozás folyik - az egész film lebilincselő, az egyetlen hiba az, hogy túl nehéz ahhoz, hogy többször is meg tudjam nézni, és az is tény, hogy Jennifer Lopez hátsó fele nagyobb, mint színészi játéka (Vince Vaughn pedig kifejezetten idegesített).


Keresztapa 2. - Vélemények

2009-09-13 22:02.43
Íme a tökéletes folytatás. Ha saját véleményemre hagyatkozhatom, a legjobb folytatás valaha. Egyik szálán tökéletesen viszi végig Al Pacino szálát, ezzel egyidejűleg Robert De Niro zseniális Oscar-díjas játékával eleveníti meg a fiatal Vito Corleónét, méltán kapott Oscart érte. Michael (Don) Corleone történetének leggonoszabb epizódja ez, bemutatja mindazt a szörnyűséget, amit véghezvitt, miközben végig a családnak akarhatott jót, csak éppen rombolta a birodalmat maga körül. A Fredo-dolog kegyetlen. Azon felül, hogy a gyönyörű zene alatt futó jelenetek most is hihetetlenül szépen mutatják be a történteket, újból jelentkeznek a kegyetlen leszámolás-jelenetek, amik a kontrasztot emelik a drámai folyamat mellé. Fantasztikus egyébként, hogy Robert De Niro mennyire fel tudja idézni azt a karaktert, amit Maron Brando idősen mutatott be az első részben. Szinte ijesztően mesteri. Az alkotók most is tökéletes munkát végeztek. Be fogom gyűjteni azt a díszkiadást, amint csökkentenek belőle három-négyezer forintot (de lehet, hogy így is megveszem).


Keresztapa - Vélemények

2009-09-13 21:46.57
A legeslegnagyobb klasszikus a világon. Kötelező és kihagyhatatlan. A digitálisan felújított változatban néztem meg, ami ráadásul annyira profi szinten finomította a minőséget, hogy úgy festett, akár egy mai film. Tökéletes. Érződik benne... az élet. A döntések. A változások. Az emberi reakciók. Gyönyörű. Olyan klasszikus, ami mindig nézhető lesz. Ez adott új löketet Marlon Brando karrierjének is - de még mekkorát! A Keresztapa óriási szerepében akár három Oscar-díjat is megérdemelt volna. Az általa megformált gengszterfőnök egyszerre félelmetes és jóságos; bölcs, kemény, érző, igazságos, kegyetlen... annyira beleépült a filmművészetbe és egyáltalán a kultúrába, hogy az egyik legnagyobb alakja lett. Brando minden egyes mozdulata, apró gesztusa tökéletes. És nem csak ő... Al Pacino igazán nagy szerepe, tulajdonképpen az első nagyobb film, amiben játszott, és a legnagyobb. Fiatalsága ellenére ő is tökéletes játékot nyújt, élvezet nézni - a Keresztapa valójában róla szól. Az elején ő az ártatlan és jóindulatú fiú, őt ki akarják hagyni a családból, meg akarják menteni ettől a végzettől... és mégis, kezdve a tökéletes éttermi jelenettől, egészen a film végéig (nem is beszélve a második részről) olyan változáson megy keresztül, ami tényleg lenyűgöző és egyben tragikus. Az ennél kisebb szerepekben sem akárkik vannak, James Caan hibátlan, Diane Keaton és Robert Duvall is nagyon jó. A történetre már nem is találok dicsérő szavakat, nagyon igényes, kidolgozott, kegyetlen és gyönyörű, izgalmas és váratlan. Coppola lenyűgöző munkát végzett élete legnagyobb remekművében. Megérdemelt minden Oscart, amit a legnagyobb gengszterfilm kapott, de igazság szerint én a Legjobb zene-díjat is odanyomtam volna nekik - voltaképpen két fődallamból áll, de mindkettő varázslatos és állati híres, bármikor meg tudom hallgatni. Biztos nehéz lehet túljutni a sok áradozó jelzőn, amit használok, de mind igaz: a Keresztapa az egyik legnagyobb filmtörténeti remekmű, ami bármely próbát kiáll, és ami máig hatalmas érték - mindenki körében.


Csajozós film - Vélemények

2009-09-13 21:24.32
A Csajozós film képezi az átmenetet a Horrora akadva és a mai paródiák kötött, amik már csak DVD-re jönnek. Vannak benne vicces részek, vannak benne gagyi kaki-pisi viccek és van egy pont, amikor átmegy gusztustalanul ízléstelenbe (konkrétan: amikor a macska megdugja a nagyi mumifikálódott holttestét). Ez így kevés. Százszor jobbat kérünk.


A 7 törpe visszatér, avagy az erdő nem elég - Vélemények

2009-09-13 21:18.30
Kicsit rosszabb az elsőnél, ami azért igazán kemény munka, mert már az is a filmművészet legalsó részét kapirgálja. Szép munka.


7 törpe (2004) - Vélemények

2009-09-13 21:16.41
Hát ez gusztustalanul fos. Nézhetetlen. És ennek a szennynek van Németben duplalemezes extra kiadása...


Revolver (2005) - Vélemények

2009-09-13 21:08.48
"hogy velük játszadozott-e a filmben" - liftet akartam írni.


2009-09-13 20:57.29
SPOILEREKET TARTALMAZHAT! Először úgy terveztem, hogy egy napig rágódom a filmen, és csak utána írok ide, de ez kikívánkozik belőlem. Az alkotás már önmagában nagy újdonság számomra, én ugyanis még nem láttam Jason Stathamet úgy, hogy haja is van... Guy Ritchie igen népszerű rendező, népszerű a könnyed, "agyonvizuált" gengszter-vígjátékaival lett, ebből már három is van a friss Spílerrel együtt. Én pont ezeket nem szeretem - már nem úgy, hogy nem tudnám megnézni egyszer-kétszer, de valahogy idegesítenek. Én le is pontoztam őt egy hármasra a rendezők között, aztán pedig megnéztem a Revolvert, és kicsit átértékeltem a fickót. Ez ugyanis csodálatos. Végre valami, amin lehet gondolkozni - szerintem egyáltalán nem szájbarágós, mi több, annyi szálat hagy lógva, hogy a harmincadik best boy kiírása után is csak bámultam a stáblistát. Nagyon okos film, tele van ötletekkel, és végre az operatőri munkát is élveztem. Jason Stathamről szebb kép alakult ki bennem, mint egyéb filmek láttán, köszönhetően az ágy mellett állós vagy a liftes jelenetnek (persze ennél a két résznél a vágások is elég jelentős szerepet játszottak). Ray Liotta pedig egészen megbízható, amit elvártam, megkaptam. A film lényege voltaképpen a belső vívódás, nehéz elvonatkoztatni a látottaktól; a végén a pszichiáteri (vagy milyen) kommentárok elég érdekes dolgokat mondanak, amin hasznos dolog elidőzni. Az egónk (bár nem akartam ezzel a szóval élni, ebbe nem tud belegondolni az ember) az, ami kivetíti a saját magunk iránt érzett érzéseinket másokra, voltaképpen önmagunk a legnagyobb ellenségünk, és bármit megteszünk, hogy a magunkról festett képből ne rángassanak ki minket. A két cellatárs maga Jason Statham volt, ez nem vitás, az ő belső hangjai - hogy velük játszadozott-e a filmben, az nem egészen biztos. Valóban lejön egy Harcosok klubja-hangulat, de mivel ez másmilyen jellegű mű (és mert amúgy ezer másik filmben van skizofrénia vagy hasonló - bár erre még azt is lehet mondani, hogy nem is az; elvégre azt hisszük a saját gondolatainkról, hogy a mieink, holott valójában nem is azok? És ami irányít minket, a belső hang, a lekiismeret, a józan ész vajon mind csak átverés? Mindannyian skizofrének vagyunk, csak nem tudjuk és tagadjuk?), nem zavaró a hasonlóság. Hiszem, hogy mindent érdemes megnézni, ami gondolatokat kelt az emberben - nos, hát ebből a szempontból ez az alkotás k*rva jó. Persze teli vagyok kérdésekkel - Gold milyen "belső" szerepet töltött be a dologban (mert hogy láthatóan ő is része volt az egész szimbolikus dolognak), és a "mindenki abnormális" - gondolatot szolgálta az is, hogy Ray Liotta gondolatait is hallottuk egy darabig? Mindegy is - ezt bizony érdemes megnézni. A Guy Ritchie rajongóknak pedig a normális Guy Ritcie-filmeket ajánlom.


Gyilkos paradicsomok támadása - Vélemények

2009-09-13 20:36.54
Az első résznek nincs topicja, szóval kénytelen voltam ezt osztályozni - az értékelésem elárul mindent, na meg az, hogy a film második felét már csak úgy végigtekertem, annyira lefárasztott. Ezt a szart feltehetően fillérekből dobták össze: a remekmű nagyobbik részében a kamera mögött búvó operatőr és a rendező közös erővel dobálja a színészek arcába a paradicsomot, ez az ő támadásuk. A film alapvetően vígjáték, ebből következően teli van rossz poénokkal - egyébiránt pedig musical, azaz borzalmas dalbetéteket kapunk (mondjuk a főcím nem rossz). Az egyetlen igazán vicces rész az, amikor a katonák (vagy mik) táncolnak, azon jót nevettem. A végén nagy paradicsomok vannak, amik csak fenyegetően állnak meg néha gurulnak egy kicsit, szóval iszonyúan gagyi. Nem arról van szó, hogy nincs humorérzékem, csak ez azért túl sok. Erről a filmről csak beszélni jó, meg elmesélni másoknak, hogy már ilyet is láttam. A végén jönnek a répák - oké, az jó befejezés. Na de addig?!


Amerikai pite - Vélemények

2009-09-13 17:49.27
Remek vígjáték, szűkebb műfajában a legjobb. Nagyon mulatságos karakterek, jó forgatókönyv, a műfajra jellemző székről-leesős poénok, hol perverz, hol romantikus történet, nagyon nagy beszólások - minden rendben van. Sean William Scott (Stifler) és Eugene Levy (Jim papája) karakterének köszönhetően a folytatásokon is végig lehet szórakozni. Van benne vagy húsz idézni való gusztustalanság, például az a... sör, vagy éppen Finch a vécén. Nem nehéz behatározni a műfajt - aki néha nagyon perverz erotikus tinivígjátékot keres, ide nyúljon. Barátokkal bármikor meg lehet nézni... és vigyázzatok, mert jön a Sherminátor!


Videodrome - Vélemények

2009-09-13 17:39.09
Cronenberg zseniális és elég bizarr filmje talán az egyik legjobb a művei közül. Részt kap benne a mesterre jellemző profi és gusztustalan "hús"-technika ugyanúgy, mint groteszk világlátása. James Woods hibátlan a szerepében. A maga idejében biztosan elég provokatív volt a film - mai világunkban ez azért már annyira nem érződik, de talán nem is ez a lényeg. Az egész mű olyan, mint valami fura rémálom, teli érthetetlen dolgokkal - ebben kicsit hasonlít egy másik nagy művére, a Meztelen ebédre, de a Videodrome nem csak erről szól, beszél a függőségről, a szexről, a médiáról, a társadalomról, mindezekben elég rendesen elmerül, és nincs is más kiút, mint amit a film legvégén láthatunk, ami mellesleg zseniális befejezés, tökéletesen zárja le a dolgokat. És a néző is egészen belesüpped az áthatolhatatlan lidércnyomásba, ahonnan nehéz visszajönni... el lehet rajta gondolkozni, emészteni. Lenyűgöző. És a DVD-nek lejárt a joga...


Kontroll (2003) - Vélemények

2009-09-13 14:09.47
Mi a modern magyar filmművészet nagy hibája? Kezdve azzal, hogy hiányos. Ha visszanézünk, az utóbbi tíz évben szinte csak régi magyar vígjátékok rossz feldolgozásait láthatjuk. Persze vannak kivételek - van egy-két nézhetőbb is közöttük, meg vannak másféle filmek is, amik közül én csak kettőt tudok konkrétan megnevezni - az egyikben oroszok vannak, a másik meg a Kontroll. (Itt jegyzem meg, hogy csak kis mértékben vállalok felelősséget saját szavaimért, mert pont ez az, amiről nem akarok hosszan vitatkozni, ráadásul simán lehet, hogy nincs igazam, ezért hozzászólásomat személyes gondolataim kinyilatkoztatásának minősítem). Hogy mennyire hiányos, azt láthatjuk: nem létezik magyar horrorfilm, ahogyan magyar vizuális technika sem, nem beszélve azoknak a filmeknek a hiányáról, amiket meg lehet nézni más országokban is - és ezeken nem konkrét adatokat kell érteni, hanem dühös véleményemet erről az egészről. Éveink azzal telnek, hogy könnyed és néha ostoba komédiákat ütünk össze nyálas popslágerek kíséretében (a hazai zenébe most tényleg nagyon nem akarok belemenni, arról is megvan a véleményem). Nem arról van szó, hogy nem tisztelem a nemzetemet, csak látom a végeredményt. De a legnagyobb hibánk a következő: borzalmasan rosszak a színészek. Ne bántódjon meg senki, nem is fogok személyeskedni (simán lehet, hogy egy-egy magyar színész üldögél valamelyik fórumozó nickname mögött is), de a helyzet az, hogy rosszul vagyok a túljátszott ripacskodástól, és ezen a Kontroll forgatókönyve sem tud segíteni. leültem, és próbáltam elvonatkoztatni a rosszabbnál rosszabb mellékszereplők jelenlététől, de nem ment. Ennyit erről. Most, hogy kirugdostam magam (ez az első magyar film, amihez írok), jöhet a tisztelet-a-kivételnek dolog: először az Elhagyott szobát láttam Antal Nimródtól, és már abban is volt valami, így elindítottam a DVD-t (aminek mellesleg baromi jó menüje van). A Kontroll érdekes és izgalmas, sok újat tud mutatni, tele van elgondolkodtató motívumokkal, egészen olyan, mint valami álomvilág, és ha még gyorsan kitérek a színészekre, Csányi Sándor nem volt rossz. A titokzatos gyilkos (Szabó Győző - sokáig nem tudtam, ő melyik szerepet játssza, de aztán megláttam a kapucni alatt) feltehetően ő maga volt, a végső "harcot" így pedig saját magával vívta, a mozgólépcső pedig a kijutást a szarból jelentette, ahová lelkileg alámerült összeeső élete miatt... ez így érdekes. A komikusabb része, azaz az utasokkal való problémák is jó lett volna, ha összedobnak valami jobb színészgárdát, de ötletem nincs, hogy ki lenne benne. A film kis költségvetése persze ott kezdődik, hogy a vonat alá dobás a lehető leggagyibban van megoldva, de hát nem igazán ezen van a hangsúly. Összességében azt tudom mondani, hogy Antal Nimród ügyes rendező, és biztos ez is baromi jó film - csak elcseszte az olyan nézőkkel, mint én. Vagy én csesztem el?


Titkos gyilkos mama - Vélemények

2009-09-13 13:48.46
Okos film, teli van elég erős, gúnyos társadalomkritikával, kemény jelenetekkel és igen bizarr történettel, ami nagyon jól áll össze, valahogy azonban mégsem olyan film, amit bármikor meg tudnék nézni. Inkább nehezebb műfajú filmnek érzem (azt is meg merném kockáztatni, hogy egyfajta művészfilm), és biztos, hogy nem olyan, amit egy bulin be tudna tenni az ember (ami persze nem baj, nem erről beszélek, de amikor este fél tizenkettőkor berakok egy filmet, nem mindig számítok arra, hogy... na tessék, most már meg sem tudom fogalmazni, mi is a Serial Mom. Mindegy... a színészek nem rosszak, bár annyira nem voltam elragadtatva Kathleen Turnertől, mint az alattam írók - az viszont biztos, hogy nagyon beszarnék, ha engem hívna fel azon a hangon... (igen, nekem a telefonbetyárkodós rész volt a kedvencem...) A vége sem rossz, ráadásul a tárgyalós-médiás rész elég gonosz pofon - micsoda véletlen, a Született gyilkosok, ami szintén ezt a média-dolgot hangsúlyozza, csak az ugyebár más szinten, szintén ebben az évben készült... ami mellesleg meglep, mert én ezt a filmet jóval korábbinak gondolnám. Összességében tehát nem rossz, na de az biztos, hogy a megnézése napján a pattogatott kukorica a spájzban marad.


Gyilkos bohócok az űrből - Vélemények

2009-09-13 13:34.51
Ez aztán az eszeveszett idióta baromság! (Mondjuk, minek tagadnám, pontosan ezért is néztem meg.) Annyira fárasztóan elmebeteg, hogy bizonyos hangulat kell hozzá. Ráadásul még spóroltak is a vérrel, márpedig épp az lenne a lényeg egy ilyen film esetében - szóval az egyetlen igazán jó jelenet az, amikor a széttört bringájú bohóc lebokszolja a fickó fejét (meg a börtönös rész is jó). Egyébként marhaság, feltehetően kis költségvetéssel és ehhez képest néhány jó megoldással is (de tényleg csak néhánnyal), kellemes filmzenével, és kitűnő ötletekkel ahhoz, hogy egy ilyen trash-szarságot össze lehessen dobni. Erős idegzetűeknek!


Tiszta románc - Vélemények

2009-09-13 09:26.03
Nem rossz film - azért négyes, mert én inkább olyanra számítottam, mint a Kutyaszorítóban vagy a Született gyilkosok. Itt erősen a romantikus szálon volt a hangsúly, ráadásul túl egyszerűnek éreztem a befejezést. Tony Scott idegesítőbbik rendezői énje (a sok színnel meg vágással) egyáltalán nem jelent meg a filmben, aminek örültem; egyébként a szórakozást a rengeteg nagyon jó mellékszereplő garantálja (bár a két főszereplőre sincs panasz) - Gary Oldman a kedvencem, ez a karakter hihetetlenül jól eltalált, azért innen is származhatott egy kicsit Jack Sparrow kapitány, az biztos; Val Kilmerről végig nem tudtam, hogy ő volt Elvis, mindenestre, bár az arcát nem láttam, a hangja jó volt; Christopher Walken még soha nem hibázott, Dennis Hopper is jól adja egy-kettő monológját, Brad Pitt pedig egyszerűen csak mulatságos (de még a legkisebb szerepekben is feltűnik Chris Penn vagy Samuel L. Jackson, azért ez nem egy rossz színészgárda). A zene nem tetszett, a lövöldözős jelenet, meg amikor Patricia Arquette vívja élet-halálharcát a hotelszobában, azok nagyon jó részek, talán a legjobbak. Ha már Tarantinónak egész sok köze van hozzá, lehetett volna benne egy-két humorosabb fordulat vagy egy ütősebb befejezés, de így se rossz.


Jól áll neki a halál - Vélemények

2009-09-12 18:15.20
A fekete hajú nő, aki előbb gyöngyfüzérben, majd meztelenül jelentkezik a filmben, a szerepe szerint maga is örökké fiatal, meg is kérdezi Meryl Streepet, mennyi idősnek tippeli. Ő harmincat vagy negyvenet mond, ő viszont közli, hogy már hetven. Az idézőjel természetesen azért van, mert a színésznő nem annyi.


Ponyvaregény - Vélemények

2009-09-12 17:53.37
Igazi kultklasszikus, egyben pedig Quentin Tarantino legjobb és leghíresebb filmje mind közül, melynek erényeit leginkább azzal tudom ábrázolni, hogy véleményeimben állandóan megjelenő forgatókönyvi tanácsaimat a film készítőinek számára nem írom le, mert nincs mit - a Ponyvaregénynek minden egyes képkockája tökéletes. Az alig mozgó kamera, a kis híján vágatlan jelenetek; a mesteri zenék, beleértve a Jungle Boogie-t, amit imádok; az a fantasztikus humor, ami az egész filmet belengi, és ami olyan könnyeddé teszi az egészet, még ha néha nagyon kemény is; a mesteri forgatókönyv a részekre tagolt történettel, az egybefüggő szálakkal és az időbeli ugrással, ami új löketet ad a filmnek; az egészen meglepő fordulatokkal (főleg, amik a Bruce Willises részben fordulnak ezelőtt - értem ezalatt John Travoltát a vécében és Ving Rhamest a zebrán); a mesteri feszültségfokozás az utolsó jelenetben, valamint a remekül megírt szövegek és a karakterek tökéletessége - nem tehet mást az ember, mint hogy székhez szögezve bámulja a képernyőt kettő és fél órán keresztül, az unalom mint gondolat bármiféle felmerülése nélkül. A színészek csodálatosan dolgoznak; mind tudjuk, Travoltának ez volt a mentőöv, ami visszarántotta a népszerűségbe, és meg is hálálja, az biztos... Samuel L. Jackson és Harvey Keitel tökéletes, Bruce Willis a szokottnál is jobb, és még Uma Thurman alakítása is nagyon tetszett, pedig őt egyébként nem szeretem. Christopher Walken monológja egyszerűen mesteri. Tim Roth sem volt rossz. Steve Buscemi... őt nem is láttam a filmben. Mindegy... minden egyes pillanatból annyira árad a tökéletesség, annyira magával ragadó, annyira vicces, hogy nem kétséges, hol áll a helye a rendező filmjei között (még ha tudjuk is, milyen más Tarantino-filmek csúsznak le az aranyéremről). A táncos jelenet, a pincés jelenet (tudjátok, miről beszélek - mellesleg itt már előjön a szamurájkard), a különböző beszólások... le sem lehet írni. A gengszter, aki gyilkolás előtt a Bibliából idéz, a gengszter, aki három évig volt Európában, ahol a kulturális különbség annyi, hogy máshogy mondják a sajtburgert, a katona, aki két évig hordott a seggében egy órát és a többi... hát az biztos, hogy Tarantino maradandót alkotott. Ezerszer is nézhető. Nem rossz, nem rossz.


Monty Python Repülő Cirkusza (sorozat) - A legjobb jelenet

2009-09-12 14:51.52
Halas pofozótánc. Hangyavásárlás. Mrs. Négerhergelő felrobban. A teljes huszonkilencedik epizód. "A BBC elnézést kér"- ez van vagy hússzor. Valamint Graham Chapman rózsaszín tüllruhában: "Kétféleképpen válaszolnék erre a kérdésre; először a rendes hangomon, aztán meg valami hülye vinnyogással." Leestem a székről.


A nagy fehérség - Vélemények

2009-09-11 21:36.56
Meg LEHET nézni - ezt elírtam...


2009-09-11 20:17.10
Ez a Fargo egy elcseszettebb, vígjáték-verziója; azért látszik, hogy több, mint egyszerű történetmesélés, valahogy ülnek benne a fordulatok és a karakterek sem laposak. Robin Williams-re nem lehet panasz. A nagy hibája az, hogy önrombol a hollywoodi happy end - érthető, hogy nem akarták elriasztani az ennél furább filmek rajongóitól azért arrébb táborozó célközönséget, mégis csalódás volt. Kevesebb poén és szilárdabb, összetettebb rosszfiúk jobban szórakoztattak volna... így már előre féltem és tudtam, mi lesz a végkifejlet. Ettől függetlenül nem rossz, meg kell nézni. Mintegy bemelegítőként szolgálhat az izgalmasabb művek elé.


elejére ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk