Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Jégkorszak - HBO, 15:00 |
Dzsungelből dzsungelbe - Film Mánia, 15:10 |
Madame Web - HBO2, 15:35 |
A csúf igazság - RTL, 15:45 |
A tökéletes trükk - HBO3, 15:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Fogd a nőt, és fuss! |
Viola Davis |
2009-08-31 18:08.36 |
Ez bizony eltér Wes Craven más mozijaitól a legtöbb tekintetben, itt ugyanis erősen rányomták a hangsúlyt a történetre, na meg van itt rejtély, kultúra, izgalom, satöbbi - aki húsevő zombikra számít, maradjon Romerónál, ebben itt inkább ez az egész misztikum-dolog (meg talán némi racionalitás) kapott helyet, Bill Pullman-nak pedig van egy jó kis koporsóból kimászós jelenete. Ami még hozzáad ehhez, az a nem tetemes mennyiségben, de azért csak-csak felbukkanó frankó vizuális technika, a hosszú karokkal, a levesből kinyúló kézzel meg hasonlókkal. Érdekes, és valóban nem rossz mű, egy próbát bárki tehet vele. |
2009-08-31 18:02.40 |
Cronenberg naggyon fura művészfilmje talán a legkülönösebb egész filmográfiájából, a filmkategóriát meg nem tudnám mondani. Az egész valami jó nagy kábítószeres látomás lehet, amiben elveszve nem nagyon látunk kiutat bármiből - itt felépül valami értelmetlen világ, amiben beszélő bogár-írógépek és fura zöld lények vannak, de ez nem csak ilyen egyszerű, össze-vissza van csavarva a dolog. Azt nem mondom, hogy egészen értettem, viszont az látszik rajta, hogy rengeteg minden van benne - hogy megértsem, talán a könyvet kéne elolvasnom. Jobbnál jobb ötletekkel is van tele, a vége humorosan kétségbeesett, mindenhol maszkok, meg emberek, akik nem azt mondják, amit az ajkuk formál meg homoszexualitás meg 'fekete hús' meg minden... szóval, nagyon mélyre lehet merülni benne. Ráadásul technika terén tökéletes. Tudom ajánlani. |
2009-08-31 14:53.16 |
Az alapötlet állatira megtetszett (mindig is akartam néhány gyilkos madárijesztőt látni), ezért is néztem meg; már a szlogen is jó, miszerint ők csak egy agyat akarnak. A tiédet. A film nagyon lassan indul be, és van benne valami művésziesség ahhoz képest, hogy csak valami B-kategória alatti horror-idiótaság; a madárijesztők alig mozognak (a végén vártam volna, hogy leugranak a fadarabokról), de nem is ez a lényeg, hanem a szereplők folyamatos kitömődése, ami azért elég hangulatos. A legjobb jelenet a végén van, a telefonnal meg a hűtővel, az tényleg baromi jó. Egyébként nem rossz, de azért kettőnél több nézést nem bír ki. |
2009-08-31 14:46.05 |
Az egyik leggyengébb és egyben legérdektelenebb King-feldolgozás, nem üvöltően rossz, de semmi értelme és annyira érdektelen, hogy nem akarok egy mondatnál többet pazarolni rá - kerüld el. |
2009-08-31 14:42.33 |
Egye fene, annyi szar Wes Craven-filmet láttam már, hogy ez mégiscsak négyes lesz... |
2009-08-31 14:38.55 |
A Holtak hajnala után azt mondtam magamnak: hé! Oké, hogy itt van ez a Romero-féle modern vonulat, amiben bevásárlóközpont van meg világvége meg katonaság meg ilyesmik, de ez inkább a zombis dolgok újradolgozásának tűnik, holott szinte ez az egyetlen vonulat! (Oké, oké, most jönnek a közhelyek, igen, ezelőtt is volt zombifilm, például a Fehér zombi, meg satöbbi, satöbbi, de akkor is Romerót nevezzük a zombik királyának). Na most én valami régebbi koncepciót akartam. Sírok alól lassan kimászó rothadó hullákat - valami olyasmit, mint Michael Jackson (RIP) Thriller-klipjében. Hát megtaláltam. Egyrészt marha vicces, másrészt marha hangulatos ez a filmecske, és a fent említett okból a kedvenc zombifilmem is. Teli van ötletesebbnél ötletesebb elemekkel (azt ugyan vártam, hogy a zakóként fellógatott csontvázak is mozogni kezdenek a kampón, meg az irodában a koponya az aggyal, mégsem jött össze), az agyevő hulla határozott újdonság, jobbnál jobb és nagyon vicces fordulatok tucatjaival van tele az egész. A kedvencem a fekete zombi a pincében. "More brains!" A mozgása óriási. A végét gyorsan összecsapták, de hát nem lehetett könnyű máshogy kilábalni a dolgokból... tényleg, nagy kedvencem, már vagy háromszor megnéztem. Jöhetnek a folytatások. |
2009-08-31 14:24.45 |
Itt már számítottam a szívatásra, így nem vettem olyan komolyan a dolgokat, mint még a Mulholland Dr. nézésekor - de még így is ütött egyet-kettőt Lynch bácsi remekműve. Mellesleg rájöttem, mit csinál: az utolsó vágásnál kivág a film közepéből egy hihetetlenül fontos félórás részt, aztán úgy hagyja a dolgot... bizony, van egy képszakadás, és az a helyzet, hogy az első rész sokkal jobb, mint a második - a feszültség egészen horrorisztikus, a videókazettás dolog is nagyon ütős, de a legfőbb okot a "Most is a házában vagyok." fickó szolgáltatja... az említett jelenet egyszerűen annyira zseniális és annyira iszonyatosan félelmetes, hogy hihetetlen... több ilyen fajta pillanat kéne a filmtörténelemben... talán még az ütött meg ennyire, amikor a Meztelen ebédben a férfi nem azokat a szavakat mondja, amiket a szája formál... és mint Lynch-filmet, tényleg csak ezek alapján kell értékelni, minden más lényegtelen. Itt az érzelmek, a behatások uralkodnak, és a józan eszet el lehet rakni a szekrény mélyére... különben nem lehet élvezni. Az Útvesztőben mestermű. Többet nem tudok mondani. |
2009-08-31 14:07.14 |
Nehéz gondolatokat megfogalmazni ezzel a filmmel kapcsolatban. Az előzmény az, hogy én az HBO-n elkezdtem egyszer nézni a Boratot, de nem tetszett, és a felénél kikapcsoltam. Mégis bevállaltam az új filmet - és hát elég vegyes érzelmeket kaptam. A koncepció vajon az volt, hogy bántsák a társadalom buzibbik részét, vagy éppen ellenkezőleg, a pofont mindenki más kapja, és az egész valami felszabadító reform-dolog? Akárkinek is szól, mindenesetre az ártatlan néző szívja meg a levét (és félő, hogy le kell nyelnie), ugyanis a provokativitásban elsőrangú Brüno tobzódik az olyan jelenetekben, amikért nekünk magunknak van lelkiismeret-furdalásunk. Ezt a gyengébb idegzetűek akár vehetik figyelmeztetésnek is, ugyanis a gusztustalanul extrém homoszexuális szexjelenetek, a tévében lengedező pénisz meg a többi nem kevés embert zökkenthet kis a jó ízléséből... na mindegy. Sacha Baron Cohen egyébiránt egy beteg ember, szereplési mániája és mániákus beleélése a szerepekbe legalább olyan ijesztő, mint maga a film, mellesleg elég jól átváltozott a Borat óta. Tulajdonképpen nem tudom sem szidni a filmet, sem dicsérni, ahogyan azt sem tudom, hogy ez nagyon jó film-e vagy észveszejtően szar - de az biztos, hogy jól elfenekeli az amerikai társadalmat, és ez bizony megér egy négyest. |
2009-08-31 13:23.34 |
Nagyon sok eredetit ugyan nem tudna felmutatni a Tükrök, de egészen el tud szórakoztatni, ameddig tart. Mivel horror, van benne egy durva rész is, az pedig a fürdőkádas, de én már a számítógépes megoldásokon egyáltalán nem tudok megijedni (azt hiszem, végérvényesen is leragadtam a Dolog-féle technikáknál)... vannak benne ötletes elemek, Kiefer Sutherland játékát pedig el lehet nézni, még ha most nem is mutatott nagyon sok újat... a vége viszont jobb, mint maga a film, nagyot csavar az egészen, a ráébredés pillanata egészen mesteri, a közben felcsendülő 'In the mirror' pedig annyira gyönyörű és egyre fokozódó lendületű zene, hogy ha százszor nem játszottam le a gépen, akkor egyszer sem. Négyes filmnek mindenképpen elmegy. |
2009-08-31 13:19.12 |
Hát, megkapja az ötöst. A modern vígjátékok egyik remek képviselője. Végig dőltem a röhögéstől (oké, egy-két dolgon még lehetett volna csavarni, de mit számít ez); tigris a fürdőszobában, baba a szekrényben (vagy hol), meztelen kínai a csomagtartóban, elektromos sokkoló, meg úgy egyáltalán minden... nagyon jó muri volt, kifejezetten kellemes emlék. Vannak benne olyan idiótaságok, amik azért eléggé felemelik a filmet. Tényleg, csaknem kitűnő. annyit mindenképpen mondhatok, hogy még egyszer-kétszer meg kell néznem. |
2009-08-31 13:15.18 |
Filmtörténeti klasszikus, kihagyhatatlan. Bármeddig el tudtam volna nézni (el is néztem). A színészi játék tökéletes (Linda Blairnek meg külön gratula), a sztori remekül felépített, Michael Bolton zenéje gyönyörű, a technikák remekül meg vannak csinálva, az egész tele van félelmetesebbnél félelmetesebb elemekkel. A befejezés hibátlan. Szívesen írnék még nagyon hosszan, de csak dicsérni tudnám, mert ez a film hibátlan... szép volt, emberek, szép volt. Minden idők egyik legnagyobb horrorfilmje. |
2009-08-31 13:11.25 |
Egy-két kérdés felmerült bennem a filmmel kapcsolatban, de ez lehet, hogy csak azért volt, mert már egészen rohadt fáradt voltam a nézése közben és nem figyeltem eléggé (például nem volt világos, mi az oka annak, hogy a csaj minden szeretője hirtelen öregedni kezd) - és még így is nagyon tetszett Tony Scott munkája, aki azért elég jól összehozta az Éhséget. David Bowie-ról naponta javul a véleményem, ahogy egyre több jó zenéjét hallom és jó alakítását látom, a két nő sem rossz, közös ágyjelenetük nyolcvanháromban pedig biztos elég ütős lehetett. Hála a maszkmesternek és Bowie-nak, az első fele nekem sokkal jobban tetszett, mint a második, na de persze az sem rossz. Különös érdekesség, hogy ezek a vámpírok nem harapnak, hanem tőrrel vágnak, ha jól vettem le. Nagyon szép, tényleg. Nem egy átlagos alkotás. |
2009-08-31 13:05.59 |
Érdekes, hogy nekem az eredeti, Wes Craven-féle Utolsó ház balra egyáltalán nem tetszett, holott azonfelül, hogy mondjuk a harmadik leghíresebb filmje, egyben filmtörténeti klasszikusként is tartják számon, mondjuk mint a Texasi láncfűrészes mészárlást (bár ez utóbbi magyar hazánkban ismertebb, az biztos) - a feldolgozás viszont végig fogva tartott. Hihetetlen erejű, kegyetlen, agresszív, izgalmasan nyomasztó film, végig azzal a vagy-sírjak-vagy-nevessek érzéssel; kezdve a fák között bóklászó kamerával, át a "gonosz bácsi" elképesztően brutális szökésén és a kegyetlen fordulatokon, egészen a robbanékony három utolsó másodpercig csak dermedten bámultam a vásznat, kezemmel a szénsavmentes ásványvizembe kapaszkodva. nagyon kemény. Az ember üvölteni akar,a mikor végre eljön a bosszú ideje. A mosogatóvizes-konyhamalacos rész a kedvencem, annyira végzetszerű, annyira... kegyetlen, nem tudok mást írni. Ilyet éreztem a Motel végén is. Tényleg tökéletes film. Azért valamit biztos tud, ha ennyi érzelmet szabadít fel az emberből. Ide vele DVD-n! |
2009-08-31 12:58.22 |
Valami filmlistán azt írják, ennek van a legmeglepőbb befejezése... jó, azt nem mondom, hogy számítottam rá, csak éppen nem ütött akkorát. Egyébként hangulatos és egészen ötletes thriller; az egész hangulata nagyon megfogó, vannak benne feszült pillanatok, Kate Hudson pedig nem játszik vészesen. A 'Death Letter' című számot, ami akkor megy, amikor a csaj egy távoli képen halad a kocsival az autópályán, valahol az elején, vagy százszor meghallgattam, fantasztikus ereje van. Valójában nem rossz, talán újból meg tudnám nézni. Kikapcsolódásnak mindenképpen jó. |
2009-08-31 12:54.03 |
Így utólag már nem szeretem annyira, mint amikor megnéztem; egy olyasmi filmre számítottam, mint a Fűrész első része, ehelyett sci-fi-horrort kaptam a nyomasztóbbik fajtából, aminek a számolós-kijutós része, hiába a karakterek előélete, elég gyengének tűnt, ráadásul ha már egy klausztrofóbiás sztoriról van szó a bezártságtól meg mindentől, hát sokoldalúbban is bekattanhattak volna a szereplők, nemcsak a rendőr bácsi - hogy legyen valami ötletes végkifejlet. Előre tudtam, ki fogja megúszni, de ez egyébként nem volt rossz ötlet. Mellesleg pedig az első jelenet a kopasz hapival határozottan beindítja a hangulatot. Hát ennyi. Sajnos számomra azért egyszernézős maradt. |
2009-08-31 12:49.46 |
Nagyon utáltam, főleg az ízléstelen brutalitása miatt. Jó pontként azt tudom felhozni, hogy remek technikája van, a maszkmesternek gratulálok - minden egyébben úgy általánosságban a rosszullét fog el tőle. Nyomasztó és tényleg az ízlésemen kívüli halálok (pedig én már jó sok hasonlót élveztem), idióta alapsztori, egy rózsaszín trutyi, ami behorpadt gumimaszkká horpasztja egy csaj fejét, és gusztustalan látványossággal kinyír egy kissrácot... hé, hát nekem ez sok. a vége a félszemű (és félőrült) pappal viszont nem rossz. meg egyetlen ponton mintha a zenéje is jó lett volna - amikor kimenekülnek a csatornából. Egyébiránt pedig szar. |
2009-08-31 12:44.43 |
Kitűnő példa arra, hogyan lehet egy csepp vér nélkül jó sokáig fenntartani a feszültséget. A színészek jók, a holland nyelv az elején kicsit zavart, de megkönnyebbültem, amikor franciára váltottak; mellesleg nagyon eredeti sztori, az biztos, kitűnően felépítve, másfél órás várakozással. A vége ötletes és elég jó (már tudom, honnan lopták például a Stephen King-féle Titkos ablak végét), és tényleg, igen kevés hibája van, talán csak egy: én Rex Hoffman helyében levágtam volna a földre a "gonoszt", és addig ütöttem (talán később kínoztam) volna, amíg önerejéből ki nem nyögi, mi történt a csajjal. hosszútávon mindenki megtörik, na meg egy kis energialevezetés nem árt... |
2009-08-31 00:00.50 |
Rengeteg dologban újdonságnak számít a Trópusi vihar - Ben Stiller izmos, Jack Black szőke (oké, lehet, hogy ő már máskor is volt), Tom Cruise kopasz és Robert Downey Jr. néger. Ez azért nem semmi alapfelállás, ráadásul egészen érdekesen megalkotva, ami nem egyértelműen vígjáték, teli van akciójelenetekkel, parodisztikus elemekkel és még vérrel is. A levágott fejjel való elszórakozás nagyon durva - és nem is nagyon sokszor látunk ilyet Ben Stiller-filmben. Végre komikus barátunk mer bevállalós lenni. Óriási kezdés a három előzetes (micsoda szar filmek lehetnek ezek, Istenem) - Tobey Maguire és Robert Downey a két meleg szerzetes, ááá... határozottan jó film, bár az igazság az, hogy ez mind csak négyes lenne, a színészek ugyanis szerintem annyira nem voltak jók, értem ezt többek között ál-feka színészünkre is, akiben néha eléggé kutatnom kellett a színész arcszerkezetét, és bár tényleg úgy beszélt, mint valami rapper a gettóból, a többi mind a maszkmesterek munkája volt - az Oscar-jelölés kicsit sok. Amiért megadtam az ötöst, az Tom Cruise. Ez eddig a legjobb szerep, amiben valaha láttam. A film feléig nem is jöttem rá, hogy ő az, úgyhogy a végén vissza kellett tekernem, hogy az ő jeleneteit megint megnézzem... a szövegei hatalmasak, és ahogy táncol... hát, baromi jó. Sok hasonlót, Tom! Lehet, hogy jót tesz neki kisebb mellékszereplőnek lenni. Elvégre egyszerűbb karakternek talán jobban ki tud nyílni... |
2009-08-30 23:50.10 |
Bár erős Psycho-utánérzésem volt, ebben nincs semmi meglepő, ugyanis De Palma mester megint elvándorol a Hitchcocki sztorik világába, ráadásul legalább olyan tehetséggel, mint mondjuk a Carrie (aminek mellesleg majdnem ugyanaz a vége, mint ennek). A rendezés, a kamerázás fantasztikus (a köcsög Arany-málnások kapják be), a színészek jók, Michael Caine valóban remekel, Nancy Allent én már a Carrie-ben is nagyon szép csajnak tartottam. A galériás jelenet hihetetlenül idegölő, a liftes gyilkosság is... hűha, és ezek a remek pillanatok csak folytatódnak meg ismétlődnek újra és újra. Néhány dologban még nem teljesen állt össze a kép, ezek miatt talán már holnap megint megnézem - és, higgyétek el, nem csak emiatt. Nagyon kéne egy szép DVD-kiadás... |
2009-08-30 23:43.40 |
A kedves alapötleten és az erkölcsi tanulságokon felül meg kell jegyeznem, hogy vajmi kevés olyan vígjátékot összerakni, amiből megspórolják az igazán jó poénokat, csak mert bíznak Jim Carrey gumiarcában - ami nem hülyeség, mert színészünk remekül elvitt már a hátán néhány filmecskét, de az igazság az, hogy ez nekem már kevés, és végre szeretnék valami olyan ötletes filmet látni, mint a Dumb és Dumber. Egyébként nem rossz - Jim egészen jól eljátszadozik a karakterrel, ezúttal egy egészen normális embert alakítva, aki csak útközben zakkan meg (ráadásul itt nem kell sem maszkot, sem műfogat, sem pedig idióta hajat vagy testheztapadó kérdőjeles kezeslábast hordania (a Kábelbarát-beli selypítéséről nem is beszélve). Nem ragad meg nagyon az emberben, de kedves családi vígjáték, happy end, miegymás. Egy délutáni filmecskének elmegy. |
2009-08-30 23:37.17 |
Egy balatonakarattyai kertmoziban végre hozzájutottam az utóbbi év egekig magasztalt csodafilmjére, ami kapcsán biztos vagyok benne, hogy az Akadémiának a nyertes kiválasztásával jó nagy adag politikai indíttatásnak kellett megfelelnie (szegényből is lehet gazdag, legyen egyenlőség, segítsünk az utunkba eredő indiai kissrácokon, adója egy százalékával támogassa satöbbi) - mégis, előítéleteimmel szemben, kellemes csalódás volt Danny Boyle mozija. Amint túltettem magam azon, hogy a Vágó bácsi által vezetett bizony internacionális műsor hangeffektjeit nosztalgikus emlékekhez kötöttem, amikor az egész család a képernyőbe üvöltötte, hogy a "b-t válaszd, te hülye", elkezdtem határozottan élvezni a filmet, ami a végén beletorkollik egy jó nagy adag igaz szerelme és happy endbe, de talán ez nem annyira vészes, mint az, hogy a végén mindenki táncol, mert hát egészen a végkifejletig csak nyomort, szomorúságot, szegénységet és megpróbáltatásokat látunk. A gyerekszínészek nem rosszak (bár, ha jól sejtem, önmagukat adják), a vágások, a zene jó, és volt egy egészen mesteri jelenet is, mégpedig amikor a műsorvezető próbálja a hamis válasszal félrevezetni a srácot. Már csak azért is érdemes megnézni, hogy ízelítőt kapjunk egy egészen másik kultúrából, ahová jól elküldünk majd mindenkit, a háza, a kocsija és szerető családja ellenére folyton nyavalyog, hogy hű, de szar az élet. |
2009-08-30 23:26.02 |
Ugyan jobbra számítottam (legalább forgatókönyv szempontjából, de a stílusjegyekre is rányomhatták volna a kakaót), a jó kis színészek egész jól el tudtak szórakozni másfél órán keresztül. Robert Downey Jr.-t amúgy is nagyon kedvelem (és ez a fajta szerepkör nagyon is jól áll neki), és Val Kilmer is jó, bár a forgatókönyvbe még benyomhattak volna vagy fél tucat meleg-poént, ha már vígjátékról van szó. A viccességről - a tetőpont az, amikor Robert Downey Jr. lehugyozza a holttestet... A krimi-szál sajnos gyenge, nem is nagyon érdekelt, hogy éppen mi derül ki. A levágott ujj a kutya szájában... ilyet láttam a Mélyharapásban is, csak ott... nem ujj volt... na, mindegy. Hangulatos. De azért egy fél évet biztos várhat, amíg megint ezt bámulom majd a kanapéból. |
2009-08-30 23:19.20 |
Én a Gonosz halott 2-n kívül még nem tudtam hallatlanul kacagni a gonosz kezeken, ez sajnos itt sem hatott meg, ellenben a 'Kéz őrület!' több helyen egészen vicces, jó technikájú, néhol véres hangulatos kis horror-vígjáték. A visszatérő zombi-barátok marha jó ötlet volt, az első jelenet még tök komolynak tűnik és tényleg marha ijesztő is "Az ágy alatt vagyok", tényleg vannak benne ötletes trükkök és a fura helyzetek meg az idióta főkarakter rengeteg jó poént eredményez "Kedves szeretteim! Azért gyűltünk itt mind össze, mert meghaltatok.". Sajnos a jelenetek egynegyedében - rohadt hormonok - csak Jessica Albát néztem... a film zenéje is jó, kár, hogy nem találtam sehol. Meg lehet nézni, talán többször is. |
2009-08-30 23:12.46 |
Bevallom, kicsit féltem az új Tarantino-filmtől, amikor beültem a moziba, ugyanis a Kill Bill, amit legutóbb láttam tőle, valamiért csalódás volt (de nem adom fel, meg nézem a második részét); nos, amit kaptam, az a legtökéletesebb filmje lenne, ha a többi nem lenne szintén tökéletes. Két negatívumom van csupán, és feltehetően mindkettő személyes indíttatású: egyrészt az elejétől fogva sejtettem, hogy ha valaki, hát Brad Pitt túl fogja élni az eseményeket, másrészt engem még mindig szörnyen irritál a rendező bácsi speckó védjegye, a fejezetek kiírása. Egyéb tekintetben: mestermű. Hibátlanul felépített karakterek, remek színészek, néha egy kis vér (talán nem is néha); "utópisztikus" (ezt hitleri körökben értem) végkifejlet, és kis híján három órányi gyönyörűen felépített feszültség. Az első jelenet egyszerűen hihetetlenül erős, talán a film legjobbja - személyes kedvencem viszont a jó hosszú kocsmás jelenet, ami saccperkábé fél óra után másfél másodpercben ér véget (ne tessék mértani adatoknak venni a túlzásaimat). A vetítőtermes rész a végén is nagyon jó. Ki kell emelnem Christoph Waltzot, aki amellett, hogy négy nyelven beszél a filmben (és ráadásul még nem is hallottam róla soha), a legjobb alakítást nyújtja, és ezzel nem mondtam még semmit. A film vége is nagyon jó. Na meg persze vannak nagyon-nagyon vicces pillanatok: Brad Pitt, aki a "legjobban" tud olaszul, meg Til Schweiger arca a kocsmai résznél, amikor a náci katona ott csapkodja a hátát. Az utóbbi egy-két hónap legjobb moziélménye. A többit meglátjuk majd DVD-n. |
2009-08-30 22:55.24 |
A legfrissebb Coen-film (ami az is marad egészen a következőig) a Nem vénnek való vidéktől, ezelőtti produkciójuktól erősen eltér (bár még így sem szabadult megfoghatatlanul különleges és lebilincselő stílusától) - míg az a 2007-es év egyik legkeményebb filmje volt, az Égető bizonyíték már határozott vígjáték. A történet elég érdektelen, viszont a forgatókönyv nagyon jó (remélem, érződik a mondatban a különbség: ez a Cd-dolog, satöbbi nem valami érdekfeszítő, legalábbis egy átlagvígjátékhoz nem lenne); a fordulatok nagyon jól ülnek, Brad Pitt széles mosolya a szekrényben rohadtul meglepett - mondjuk annyira, mint még a Ponyvaregényben, mikor John Travolta kijön a vécéből. A színészi játék egyszerűen tökéletes, mindenki részéről, ami számomra legtöbbüknél nem meglepő, viszont meg kell jegyeznem, hogy George Clooney-t egészen mostanáig gyűlöltem, itt viszont kicsit változott a véleményem. John Malkovich végigtombolja a filmet, Brad Pitt pedig a legjobb az egész filmben, egyszerűen óriási (és itt a legjobb a haja). Sajnáltam azt az ismételt fogást - stílusbravúrt (?) -, hogy CIA-s vagy mis kommentárokkal ugranak át bizonyos részeket, mert kicsit kizökkentő volt, ráadásul a "kimaradt" jelenetekből (beleértve a végét például) majdnem még egy film összejöhetett volna. A nagy trükk megint az, hogy hiába lehetetlenek ezek a karakterek, hiába egy poénokkal telenyomott komédia az egész, mégis lejön az a realisztikus utánérzés, ami a Fargónál és a Nem vénnek való vidéknél majdnem belülről robbantott szét engem, mégpedig a szálak elvarrásának hiánya. Mindenki megy tovább, akár az élet - kivéve, aki már meghalt... lényegében véve remek szórakozás. Csak ajánlani tudom. |
2009-08-30 15:43.23 |
Az összes olyan rész, amikor embereket kérdeznek meg az utcán (meg persze a panaszlevelek). Az első bírósági jelenet John Cleese dalával (csak a töfftöfftöff meg a pöffpöffpöff...). A teveszámlálás. Arthur "Kétfészeres" Jackson. A "hibás" magyar szótár. Eric Idle mint bekattant doktor (a végén a lovag leüti egy csirkével). Hülye hangok a rendőrörsön. "Senki sem számít a spanyol inkvizícióra!" Az Agatha Christie-jelenet. Dr. Gumby. Löncs. Favágó-dal. A skót férfi lovon. Na meg a legnagyobb klasszikusok: a "na-na", az állatkereskedéses jelenetek, a "ropogós béka", satöbbi. Bármelyik jelenet, aminek végén Terry gilliam valakit leüt a csirkével. Ron Nyilvánvaló. Az ötperces vita. A Vörösfenyő. Egyelőre ennyi. Bocsánat, ha túl sok volt... |
2009-08-30 15:20.07 |
John Cleese, Eric Idle. |
2009-08-28 14:46.33 |
Hoppá - 1988 |
2009-08-28 14:46.01 |
[link] Brain Damage (8988) Nem tudom, volt-e már. 4* |
2009-08-17 14:46.52 |
Boldog születésnapot! |