![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Értelem és érzelem (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A rendőröm - Cinemax2, 22:45 |
A pláza ásza - Cool TV, 23:00 |
Itt a vége - Viasat Film, 23:00 |
A lány a vonaton - Mozi Klub, 23:20 |
A múmia - Mozi+, 23:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Isabelle Huppert (70) |
Alan Tudyk (54) |
Victor Garber (76) |
Nicolas Bro (53) |
Sienna Guillory (50) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
Mickey 17 - Vélemények |
Bong Joon-ho - Vélemények |
Rock zene |
Box Office |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Ölj meg, ha tudsz! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kristen Wiig ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2009-05-05 10:28.10 |
Azért határozottan érezhető volt Spielberg közreműködése a filmben, ahogyan a kedves (akkor még kedvesnek tűnő) filmzene alatt a kertvárosban megy a biciklista - sokáig el sem tudtam dönteni, hogy ez egy családi film, amit délutánonként érdemes nézni és a végén összebarátkozik a családdal az a kopogó szellem (esetleg több), vagy pedig horrort nézek. Szerencsére ezután gyorsan kiderült, hogy az utóbbiról van szó, egy-két fantasztikus trükk, a szelleműző néni 3-éves-kislány hangja és a tévéből kiabáló kislány megjelenése után. Állati izgalmas, nagyon feszült, bár talán még mindig van benne valami gyermeki báj, de ez már nem a boldogságról és a szeretetről szól - alig vártam már, hogy megemlítsem kedvenc jelenetemet, amiben az egyik parapszichológiai szakember darabonként leszedi csontig a húst a saját arcáról - az egyszerűen mesteri. Azt hisszük, már vége van, de akkor kezdődik előröl az egész, és végre jönnek a csontvázak is (a bohócról nem is beszélve)... a színészekkel nincs probléma, a rendezés remek, a film régisége csak javít a hangulaton. Mindenképpen érdemes megnézni. |
2009-05-05 10:06.08 |
Nem... azt mondta be, hogy várjon, talált valamit. |
2009-05-05 10:05.42 |
Hihetetlenül erős, nagyon izgalmas, nagyon kegyetlen film a film, amelynek címéről a film közben nem tudtam eldönteni, hogy tényleg csak cím vagy inkább tájékoztatás a dolgok menetéről (feltehetően épp az a trükk, hogy mindkettő); mindenki hajtogatja, hogy ez nem zombis film, hanem fertőzöttes, bár ez lényegében ugyanaz, ha leszámítjuk, hogy a filmben szereplők nem a halálból tértek vissza, hanem csak szimplán megőrültek - Danny Boyle számára azonban mindez nem lehetett olyan fontos, mint a megszállott nézőknek, mert a film plakátjára nagy betűkkel van ráírva, hogy "zombie horror". A történet hihetetlenül egyszerű, az általam a Batman:kezdődikből ismert Cillian Murphy egy, az átlagnál naturalistább nyitókép után belecsöppen a teljesen üres Londonba (ami annyira klasszul nézhetett ki, hogy utána muszáj volt megcsinálni Will Smith-szel is). Rövidesen rájön, hogy vannak halottak (nem teljesen értettem, mitől haltak meg), vannak fertőzöttek és van a maradék, akit egyelőre két ember képében ismer meg - kifejezetten jó trükk, hogy Mark (azt hiszem, ez volt a neve) egy-két főhősi monológ után kifröccsen a képből. A továbbiakban különféle hasonló dolgok történnek, amiket nem is kell részleteznem, az érzelmeket kicsit ugyan elfojtották (miután főszereplőnk megöli egy husánggal a kisgyereket, nagyon be kellett volna három másodpercet, amint ott zokog a sötétben), de ez nem igazán jelenet problémát. A vége felé kibontakozik az igazi lényeg (amit mondjuk ezután a Darabont-féle ködben is elsütöttek): hogy mi a rosszabb, a szörnyek vagy az emberek maguk. Zárásképpen fantasztikus bosszúállós-vérengzős jelenetet láthatunk, aminek "jöjjön-aminek-jönnie-kell" hangulata lesz a remek zenétől. Szóval nagyon jó film. Igazság szerint a végén a boldogság egy nagyon kicsit zavart (na de hát nem lehet mindenhonnan elhagyni a happy endet).Már csak a főszereplő csaj karakterének egyszínűségét vethetném fel hibának, de minden van itt: a technikák nagyon jók, a vágás is izgalmas. Abba az ember-szörny-buliba a végén nagyon bele tudja élni magát az ember. Sajnos túl sok amerikai filmet láttam ahhoz, hogy ne zavarjon az angol akcentus - ezen túllépve, szép munka! |
2009-05-03 15:41.10 |
Emlékszem, régebben utáltam ezt a filmet (egy-két gyorsan áttekintett részlet alapján) a rendhagyó és néhol zavaró vágási, kamerázási trükkök és az erős színek miatt - akkor, azt hiszem, épp a medvecsapdás flashback-be néztem bele és elhatároztam, hogy nem fogom megnézni ezt a filmet -; aztán most teljes egészében, tiszta lappal végignéztem, és le kell szögeznem, hogy ez egy remekmű. Kegyetlen, erőszakos, brutális és véres, ugyanakkor viszont lelkileg is feszült, váratlan fordulatokkal telt és ötletes. Külön plusz a két főszereplő színész remek játéka - én azokat a jeleneteket szerettem legjobban, amik a jelenben játszódtak... nem mondom, hogy a legeslegeredetibb az ötlet (a kishíjánletartóztatós-jelenet pedig kísértetiesen hasonlított a He7edik zárójelenetére, na persze lehet, hogy ez is csak nekem ötlött fel), de kitűnően van kihasználva. A díszlet fantasztikus és szemmel kísérhetjük a mosdó és a szereplők lassú, ám teljes leamortizálását... a legokosabb dolog tőlük az volt, hogy tényleg valódi reakciókkal látták el a karaktereket (én például az elején még előítélettel gondoltam arra, hogy "na most mindjárt az elején fogják és levágják a saját lábukat"), így együtt is lehet érezni velük és izgulni értük. Mégis csak négy (vagy három) csillag lenne, ha a vége nem olyan gyönyörűen tökéletes - az utolsó tizenöt perc egyenesen mesteri, minden egyes másodpercét végig lehet élvezni, egyre-másra jönnek a kisebb-nagyobb fordulatok és valahogy hihetetlen erő van benne. A végén rohadtul meglepődtem, és tessék: a ki-a-gyilkos sémához kiépítettek maguknak egy saját trükköt, melynek lényege: hol-a-gyilkos. nem vagyok benne biztos, hogy folytatásokat is nézek majd (valahogy első hallásra nekem nem volt igazán szimpatikus a szálak nagy mértékű elvarrogatása), de ki tudja - mindenesetre a tények magukért beszélnek: három egymást követő napon belül háromszor néztem újra a Fűrészt. |
2009-05-03 15:28.46 |
Rob Reiner ért a drámához (Bakancslista) és ért Stephen Kinghez is (Tortúra); a kettő ötvözése is nagyon jól sült el. Az 'Állj mellém!' az emberi kapcsolatokról, életekről, a barátságról szól, telis-tele van élethűen és érdekesen megalkotott karakterekkel, amiket jó színészek játszanak, és bár kaland is bőven van, ez egy lassú film (de mégsem unalmas). Egyszerűen remekül fogja meg az emberi érzéseket. Jó néhány ismertebb régi dal felcsendül, köztük a címadó, ami amúgy is nagy kedvencem és príma lezárás. Megtudjuk, hogy az élet múlandó, és a legvégén egy-két könnyet is ejthetünk akár - profi munka, bár nem hinném, hogy Kingről ez fog először eszébe jutnia az embernek. |
2009-05-01 22:26.51 |
Gondolom, ha már a könyvben is lefordították, muszáj volt. A szinkron meg a szinkronizálók hibája. |
2009-04-30 17:47.11 |
Hát épp erre alapul az egész történet. Ez egy idegbeteg állat, gyakorlatilag szellemi fogyatékos - ki is derül, hogy korábban ápolónőként pusztított egy kórházban. Sheldon balszerencséjére egy pszichopata rajongót fogyott ki. Épp ez a lényeg. Különben nem kapná fel a vizet annyira a Tortúra (a történetben szereplő könyvsorozat) folytatásán sem. |
2009-04-30 17:43.30 |
Mert az Ezüst pisztolygolyók-könyv egy naptár. Marketing-trükként indult, aztán kikerekedett belőle valami, de nem épült semmi lényegesre. A feldolgozás teljesen átlagos. |
2009-04-27 14:14.36 |
Nem igazán maradandó alkotás, talán inkább az egyszer-kétszer nézős filmek közé sorolnám, na annyira nem volt rossz, hogy hármas legyen; három történetet láthatunk, amelyekből meglepő módon az első a legjobb, na de az tényleg nagyon jó, ráadásul nem kicsit elmebeteg, jól megfogja az üldözési mánia érzését (meg ugyanakkor az elvonási tüneteket), és a vége is nagyot csattan, bár én még vártam volna további dolgokat is. A második sztori is egész jónak mondható, bár a történetben nincs sok eredetiség és a tériszonyon kívül a nézőt sem hajtja az égvilágon semmi, de a fordulat a végén ügyes volt (még ha azután a befejezés nem is olyan ütős). A harmadik rész viszont értelmetlen és határozottan gyenge, a technikai megoldásokon kívül semmi jó nincs benne, a falból kimászó manó inkább gyerekes mint ijesztő és a lélegzet-ellopós mese csak Amerikában terjedhetett el, mert nem volt rám igazán hatással. Arra számítottam, hogy lesz valami kerettörténet, de voltaképpen nem volt semmi. Drew Barrymore egy halom szerepet játszik. Az első rész miatt azért meg kell nézni. |
2009-04-27 13:52.36 |
Nem tudom, miért, de tetszett. Az eleje marhaságnak indul (még ha a főcím alatt megjelenő gyerekrajzok jó trükk volt a történet elmesélésére), meg ugyebár a sztorinak nagyon kevés értelme van, de a zene egyszerűen annyira jó, hogy mindent elfeledtetett velem... a gyerekszínészek jól játszanak, a fordulatok jók, a film hossza ideális, az alapötlet végig a mű során bármelyik pillanatban előfordulhatna, de szerencsére csak a legvégén teszi. A gyerekek istenségének konkrét, vizuális belekeverése hiba volt, racionálisnak tekinteni sokkal nagyobb buli volt... a legeslegvége közel sem elég ütős, szinte üvölt róla a szándék, hogy folytassák a filmet - ez pedig elég gonosz annak tekintetében, hogy ugyebár így a következő részen (részeken) múlna ennek a sorsa is, azok viszont biztos, hogy rosszabbak ennél... összességében azért négyes, mert valamilyen fura okból így összességében bejött, kellemes élmény volt. A zenéjét meg kell szereznem, a folytatásokat pedig talán meg fogom nézni, ugyan egy kicsit félve... |
2009-04-26 13:24.29 |
Bár eleinte a négyes osztályzat felé hajlottam, inkább díjazva a jó kis kameraállásokat, az egész ügyes vágást, a modern díszleteket és a mértéktelen mennyiségű, fantasztikusan tömeggyártott hulla városlakókat, végeredményben ez mégis csak egy vadbaromság. A történet a legbugyutább King-sztorik közül való, a megvalósítás pedig... hát igen, tipikus Mick Garris-dolog, valahogy ugyanis a film látóköre kifejezetten a szűk kis misztikus alapanyagra van rányomva, a fordulatokból pedig jócskán hiányzik az emberi racionalitás vagy legalábbis a logikus magyarázat. A karakterek teljesen lényegtelenek és egyre fogynak, méghozzá a seriff által (Ron Perlman "Hol van mindenki? - Disneyland-ben." tényleg nagyszerű alakítása, ebben a tekintetben egyedül ő dicsérhető meg), aki voltaképpen nem is emberi lény, hanem egy dimenzión túli reinkarnálódott istenség, aki emberekbe átugrálva próbál elérni valamit (feltehetően az Armageddont, de erről nem tudunk meg semmit). Kis csapatunk a hangulatos texasi kisváros halott épületeinek ütős díszletei közül próbál kijutni, miközben különféle bosszantó hipnotikus sugár alatt levő állatok kapják le mindig azt, aki lemarad a többiektől - nagyjából ez a történet, meg persze a seriff is beköszön néha, időközben átdeformálódva egy anyuka testévé, a hangja azonban megmarad. Itt is megtalálható az Isten-vallás-satöbbi dolog, meglepő módon azonban a másik oldalról, tehát itt az a hülye, aki nem hisz, de ez talán még hülyébb megoldás, mint a másik. A vége happy end, és a rossz egészen könnyű módon veszít, de ezt el is várjuk kettő és negyed óra után. Egyszer nézhető - de csak azok miatt, amiket az elején felsoroltam. |
2009-04-25 20:03.29 |
Azt hiszem, ezen vannak extrák, de én még csak a filmet néztem meg. Azzal meg nincs gond (már a hangot, képet illetően sem), de ha mégis lennének, ez akkor is egy olyan DVD, aminek a megjelenésére éveket vártak a rajongók, ergó én már képes vagyok bármitől eltekinteni. Na meg aztán szinkron, miegymás (jó, igaz, én a feliratos típus vagyok); ahhoz a 990 Ft-ra becsült kis extrátlan kiadáshoz képest, amire számítottam, kellemes meglepetés (igaz, plusz egy ezresért-hehe). Meg kéne néznem a kimaradt jeleneteket. |
2009-04-25 09:57.53 |
Na ide is jöhet egy háromszoros hurrá! Az egyik legnagyobb élő és alkotó színész. Sok szép napot neki! Happy birthday! |
2009-04-23 18:12.46 |
Nagyon beteg és nagyon retardált... drága társulatunk a két igen népszerű közönségfilm után mélyebbre süppedt és a humor egy elég fekete, torz és néhol igen-igen fárasztó alfaját teregetik ki ebben a fura alkotásban, aminek se füle, se farka, és immáron nyíltan, megállás nélkül rúg egyházba, politikába és mindenbe, amibe tud. Na persze megőriztek egy-két bevett trükköt, például kitekintés a közönség felé "Üdvözöljük a film felénél!", "Számítottunk rá, hogy a kísérőtörténet előbb-utóbb megtámadja az egyik jelenetet..." (vagy valami ilyesmi), de sokkal nyíltabbak lettek a nyersebb és morbidabb dolgokra. Éppen ezért az eleje, ahol még csak értelmetlen dolgok történnek, jóval gyengébb, mint a film második fele. Na persze bővelkedik ez is a hülyeségben, például a kiképzőőrmester, aki egyedül sétafikál fel-alá az udvaron, a nagyon morbid és már-már művészi jellegű "Majd még jön!" éttermes rész, a gép, ami azt mondja, "Ping!" meg egyebek... ugyanakkor az is mintha érezhető lenne, hogy néhány viccet csak ők maguk értenek. Az idiótaság tetőpontja a "Hol a hal?", című epizód (tessék megnézni youtube-on), aminek értelmét máig nem látom... a vége a kedvencem, a Kaszás megjelenése, és miközben a halottak szellemei kisétálnak a házból a Halált követve a romlott lazacpástétom miatti haláluk után, egyikük még halkan megjegyzi: "Én nem is ettem lazacot."... |
2009-04-23 14:01.05 |
Akkor teli vagyok előítéletekkel.:) Felőlem megmenthetik a világot is, nem arról van szó, csak kicsit parodisztikusan hat egy horrorfilmben. Ha minden filmben ez lenne, biztos megszoknám (de azt meg nem akarom)... |
2009-04-23 13:49.23 |
A főszereplő-dologhoz: egyetértek, csak valahogy olyan direktnek éreztem a dolgot. Bővebb magyarázatot nem tudok adni, ez csak egy érzés, lehet, hogy hamis, nem tudok vele mit csinálni. Lehet hős az öreg néni, de egyrészt ez elég komolytalanná teszi a dolgot (amikor felgyújtja a pókot, azon mindig elnevetem magam - és ez negatív, hiszen épp kezdtem elborzadni a csendőrből kikelő hadsereg láttán), másrészt a másik dolog még mindig fennáll: hogy miképp engedhetik a nénit magukkal jönni. A végén is milyen gyorsan kapcsol, hogy most öngyilkos akar lenni. Na de mindegy is...
Persze, el fogom olvasni. De majd csak AZután... |
2009-04-22 20:27.18 |
Ámen. Többet már nem is tudnák mondani - legyen annyi elég, hogy jó éjt (hétköznap van). |
2009-04-22 20:23.56 |
Majd meglátjuk, mi sül ki a dologból. Sci-fi lesz, legalábbis az előbb mintha azt olvastam volna, úgyhogy... hát várunk.
Nincs mit. Most mondhatnám, hogy "rendelkezésre állok bármikor", de az egyrészt nagyképű, másrészt kicsit ilyen szuperhős-mondat. Na, mindegy is. |
2009-04-22 20:20.32 |
Ha be nem is skatulyázzák, azért elég nagy a teher a vállán a Batman-filmek miatt. Mert a Sötét Lovag sikerét bizony kemény lesz felülmúlni, és ha nem jön össze, ki tudja, mi lesz? |
2009-04-22 20:18.39 |
Nem tudom... láttam már egy-kétszer úgy Leót, hogy nem tetszett. Talán a szerepvállalásai miatt - valahogy semmi provokatív vagy izgalmas szerepe nincsen, és ha nem is mindig szépfiú, de mindig jófiú (bizonyos mértékben). Bale esetében viszont A Gépész után kicsit megváltozott a véleményem... pozitívan... |
2009-04-22 20:14.29 |
Hm... erről még nem tudtam. Ez alapján viszont kedvenc színészként inkább Michael Caine-t jelölném meg - az öreget nagyon felkapták a filmjei miatt, ő is szerepelt eddig háromban ugyebár, csakúgy, mint Bale. |
2009-04-22 20:09.32 |
Attól függ, hogy miképp jut ki abból a kedves kis csapdából, amit a Batman-sorozat állít neki. Mert az egyik véglet az, hogy a nevéről csak ez fog az emberek eszébe jutni és akár el is temetheti egyéb filmjeit, a másik részről pedig lehet, hogy a következő rész (vagy az azutáni, ki tudja, meddig szenved még) hatalmasan bukik, és az csorbít egy nagyot az összképen. Ha a sorozat mellet még készít egy-egy olyan filmet, mint a Tökéletes trükk, akkor nem lesz baj. |
2009-04-22 20:04.08 |
Hát, ki tudja... igazság szerint nálam is egészen elöl áll. Akit még nagyon szeretek, az ugyebár David Fincher. |
2009-04-22 19:58.58 |
Pontosan. Az lehetett a rajongók legfőbb problémája, hogy nem teljesen tükrözi Nolan rendezési technikáját, ez egy... másfajta film. |
2009-04-22 19:55.57 |
Mert nagyon erős a mezőny. Egyik filmje sem sikerült rosszul, de a többi sikeresebb és (talán) emlékezetesebb. A Batman önmagában jó nagy buli, amit a rajongók istenítenek, az említett másik két film pedig a hatalmas csavarokra és az újításra, az egyediségre épül. Vége is van a listának - ezeken kívül már csak az Álmatlanság van. |
2009-04-22 19:51.49 |
Nem, ez nem az a csavaros film. A következő pozitívumai miatt nézd meg (mert mindenképpen meg kell nézned): egyáltalán nincs benne sötét (jó fenn, északon játszódik) - ez viszont sokszor ijesztőbb, mint a teljes sötétség. Robin Williams profi szupergonosz, egy aljas és cseles gyilkos néha alantas trükkökkel; az ember már-már elhiszi, hogy ártatlan, de egyre baljósabb pszichológiai játékot űz Pacinóval. Na ez a következő pozitívum: kettejük fura kapcsolata. Erről nem mondok többet, nézd meg. A vége pedig gyönyörű. |
2009-04-22 19:33.07 |
Hát az biztos, hogy a hangulathoz passzolt... ha belegondolok, nem is emlékszem, hogy láttam-e én Warren Beatty-t egyébként filmben... |
2009-04-22 19:30.56 |
Én inkább azt mondanám, hogy a legkevésbé ambíciózus. Nem akar több lenni saját magánál, semmi korszakalkotó, csak egy fantasztikus thriller szép tájakkal, profi színészek lenyűgöző alakításával, önmagában nem lényeges, de valahogy valamilyen költői szépséggel megtöltött sztorival. Nekem speciel ez a kedvencem az összes filmje közül (na de persze ebben biztosan közrejátszik a két főszereplő férfi szerepeltetése, akikért nagyon rajongok). |
2009-04-22 19:27.23 |
Lehet. Mint írtam, engem idegesítettek a dalok... |
2009-04-22 19:25.51 |
Hú, kösz, már kerestem ezt a zenét... most már nincs mit tenni, a film után úgyis beszarok tőle.:) |