Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Midway - Mozi+, 18:15 |
Ismeretlen férfi - AXN, 18:30 |
A szellemlovas - Viasat3, 18:45 |
Érvek és életek - Filmbox Plus, 18:45 |
Élet, vagy valami hasonló - Max4, 19:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Kőhalmi Zoltán - Vélemények |
Mire gondolsz most? |
Dredd - Idézetek |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Milyen könyvet olvasol jelenleg ? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Madame Web |
Steve Guttenberg |
2009-02-09 21:02.09 |
Nem tudom eldönteni, hogy ez most pozitív-e vagy negatív. Brad Pittről csak annyit, hogy a szerepválasztásai többnyire nagyon ügyesek. Szerepelt egy-két jó, vagy ha nem is jó, de kritikailag elismert filmben. Bár eddig őt magát még nem ismerték el - de hát ki tudja, megkapja-e a szobrocskát a Benjamin Buttonért... egyébként színészként nem annyira nagy ember. Inkább csak afféle filmcsillag, akivel reklámozni lehet egy filmet. |
2009-02-09 20:58.38 |
Inkább csak ki kellett szemelni egyet, és annak a fejét figyelni, ameddig lehet... balszerencsémre nekem Benicio Del Toro volt a pillanatnyi kedvencem, akit rövid idő alatt eltettek láb alól. |
2009-02-09 19:26.49 |
Nem erre céloztam, egyszerűen csak nem tetszett, ahogy játszott. Voltaképpen hiába szerepelt sokat, csak mellékszereplőként tudnám feltüntetni. David Fincher filmjeiben például sokkal jobb. |
2009-02-09 19:24.37 |
Hatalmas rajongótáborral rendelkező musical, ami számomra kicsit érthetetlen. A zene hol jó, hol rossz, de nem valami érdekes, a színészek egészen jók voltak, bár nekem kicsit sok volt a meleg transzvesztita vámpírokból. Az alapötlet, úgy, ahogy van, marhaság. Van viszont benne egy nagyon vicces rész, amit bármikor szívesen megnézek újra - az pedig a Time Warp.Imádom benne a narrátor fejét... "It's just a jump to the left - put your hands on your hips"... fura, idióta látomás. Vitathatatlanul vitatott. |
2009-02-09 18:33.48 |
Ez gyönyörű volt. |
2009-02-09 18:32.03 |
Hihetetlen erejű, csodálatos film, melynek minden eleme pozitívum: hatásosan kidolgozott, igényes (és bizonyára költséges) háttér előtt zajlódó egy-két szereplős sztori, mely a fogyasztói társadalmat és az átlagnapokban hasztalanul elfogyó emberi életet célba vevő komoly társadalomkritika mellett kitűnően szórakoztat is. A korlátok közé szorult férfi lelkét tárja elénk a néző számára vizuális kettősség harcában, amit remekül testesít meg Edward Norton és Fincher jól bevált színésze, Brad Pitt; ugyanakkor csak a felület alapján is nagyon élvezhető, bennem mindig felszabadít valami belső erőt, valami energiát, amit nem tudok megmagyarázni... az jelenetekben lévő erőszak valahogy tükröt állít az unalmas és felületes világnak, ahol a film játszódik. Az izgalmas, bár néhol érthetetlen trükkfelvételek és látványeffektek még profibbá teszik a művet, inden színész jelentős, bár Pitt jelenléte a filmben korántsem olyan erős a filmben, hogy azon az ördögi nevetésén kívül bármi is megmaradna az egyszerűbb nézőben; Edward Norton és Helena Bonham Carter nagyon jó, Meat Loafot pedig legutoljára a Rocky Horror Picture Show gyagyás filmváltozatában láttam, és itt fel sem ismertem. A különböző drámai és humoros elemeket vegyítő mozi talán a legigényesebb Fincher filmjei közül, de alkalmazza legkülönlegesebb kamerázási, vágási trükköket is. A vége felé (például a kihallgatás-résznél) igazán el tud keseredni az ember ezen az egészen, és hihetetlen, hogy egy ember mit épített saját maga köré. Ez voltaképpen az egész világ gyengeségét is bemutatja, és külön dob rajta ez a skizofrén-dolog, ami bár ismerős, de hatásos (bár ott a szállodai szobában Brad Pitt a szőrmebundájában kifejezetten úgy fest, mint egy homokos), a szerelmi szál nincs kidolgozva, de ugyanakkor érezhető. A kedvenc jelenetem, amikor Pitt összevereti magát, meg amikor Edward Norton laposra veri a szőke fickót - de az is hihetetlenül erőteljes és izgalmas, amikor saját magát püföli az irodában... a befejezés pedig tökéletes. |
2009-02-09 17:37.47 |
Shelley Duvall Arany-málna jelölést kapott ezért a filmért. Én kíváncsi vagyok, hogy valójában jó színésznő-e, mert ha más filmekben nem ilyen, és csak eljátszotta a karakterét, akkor zseniális... a jelöléssel ellentétben persze a visító arca majdnem olyan olyan kultpillanattá vált, mint Janet Leigh a Psycho zuhanyzós jelenetében... a fürdőszobában falhoz lapulós-késes-ordítós pillanattal reklámozzák a filmet (na persze Nicholson ajtóba "szorult" vigyorgó feje mellett. |
2009-02-09 12:27.56 |
Boldog születésnapot neki! |
2009-02-08 19:10.53 |
Oliver Stone írta és rendezte ezt a különös és izgalmas horrorfilmet, aminek először egyszerűnek tűnik története: az elnyomott kisember elfojtott indulatait tudathasadás által egy másik személyiség köpenyébe burkolózva vezeti le az ismerősein - vagyis, ez talán mégiscsak komplikáltabb. A dolognak két oldala van: a Michael Caine által hibátlanul megformált képregényrajzoló talán őrült, aki az autóbalesetében elvesztett jobb kezének tulajdonítja be saját kegyetlen mészárlását; de a film végén lógva marad a dolog misztikus oldala is, és mivel Stone nem mond semmi konkrétat, csak találgatni tudunk. A film egyébként nem az a simán gördülő, rögtön beinduló alkotás, így helyenként talán unalmasnak tűnhet, de az utolsó képkockán őrülten vigyorgó Caine látványáért, meg az utolsó másodpercekben elénk táruló sokkoló pillanatért (a pszichológusnő elmagyarázza a kezelésen lévő Caine-nek, hogy minden csak a férfi saját képzelete volt, majd hirtelen előmászik a háta mögül a levágott kéz, és brutálisan megfojtja a nőt) megéri megnézni. |
2009-02-08 17:05.20 |
Brad Pitt ezen filmben való színészi alakításában főleg ízlésesen csíkozott hasfala dominál. Nem sok mindent húzott ki belőle... |
2009-02-08 17:03.36 |
Tényleg valószerűtlen, de azt hiszem, műfajából adódóan nem rajongtak érte az Akadémián, mert talán egy látszólag krimi-thriller szerintük nem lehet igazán jó... lehet, hogy túl sötét és gonosz volt nekik. Szerintem Kevin Spacey-t jelölték volna, de abban az évben már jelölték Oscarra legjobb mellékszereplőként (és ugyebár meg is kapta: Közönséges bűnözők), és az a helyzet, hogy nem tudom, egy évben lehet-e ugyanazt a színészt ugyanabban a kategóriában jelölni. Nem valószínű, hiszen akkor magával versenyezne... kapott három darabot az MTV Movie Awards díjai közül: Legjobb gonosz (Spacey), legjobb férfi alakítás (Brad Pitt) és legjobb film kategóriákban. Meg BAFTA-jeölést kapott a forgatókönyv. Az én kedvenc részem a legvége, amikor Morgan Freeman kinyitja az "ajándékot", Spacey meg ott szövegel, hogy mennyire csodálja Pittet. |
2009-02-08 16:44.55 |
Arra pedig vajmi kevés az esély, hogy jön egy másik fickó, akinek valami véletlen folytán szintén Harvey Dent a neve, és neki is leég a fél arca...:( |
2009-02-08 16:42.22 |
Mindenesetre nagyon intelligens alkotás... Fincher filmjeiben ez a jó, hogy mindegyik felráz, rejtett erőket szabadít fel belőlem, rengeteg új gondolatot ébreszt... A He7edik világában egyik szereplő sem lennék szívesen. |
2009-02-08 16:39.42 |
Mi a baj a felirattal?... Jack Nicholsonnak nincs rossz hangja, sőt... mellesleg szinkronnal vicces lenne az a rész, amikor Danny felírja az ajtóra a szöveget... mit ismételgetne? Őserév, Sokliyg vagy Kellögem? Nincs semmi baj az eredeti hanggal. |
2009-02-08 16:35.37 |
Ez egy nagyon jó kis horror Carpenter szokott profizmusával, a film nem vesztett értékéből, élvezhetőbb, mint bármi a műfajban, amit ma gyártanak a futószalagon. A kalózszellemek jönnek, ölnek és elmennek, és ennél több nem is kell egy másfél órás remek szórakozáshoz. A kiválóan sikoltoznak meg kiabálnak, és maga a köd is nagyon jól van megcsinálva. A végén kicsit megijedtem, amikor a látszólag ambíciózus zombik csak a kincsért jöttek, de az utolsó tíz másodperc (meg az elején a mese) megéri az öt csillagot... |
2009-02-07 08:15.26 |
Az az ijesztő, hogy a nőző egy-két pillanat erejéig mintha még át is látná az egész őrült, gonosz rendszert, és felmerül benne: "Igen, ezt én is megtenném...". Így aztán, amint véget ért a filmélmény, sokkolva jövünk rá, hogy a műben szereplő őrület még saját gondolatainkat is torzítja - rendesen fel tudja pofozni az ember világlátását. |
2009-02-06 20:43.25 |
Guy Ritchie az egész gengsztervilágot igyekszik menő és fordulatos játszótérként ábrázolni, ahol kivétel nélkül minden karakter vagy vagány, vagy lúzer, vagy mind a kettő - ez aztán könnyen felismerhetetlenné teszi a filmet, mert nincsenek igazán egyéniségek, csak sok különféle, saját legendával rendelkező fickó pofás beszólásokkal, amik viszont nem rosszak. Ettől függetlenül egészen élvezhető film, ha az ember meg tudja jegyezni a neveket; sok a fordulat és némelyik váratlan, az említett legendák és a hangulatos becenevek valahogy rögtön jól ismertté teszik a szereplőket, és ami külön jópont, hogy a cselekmény is több szálon mozog; a technikai megoldások és a kameramozgás nekem túl művi és hatásvadász, de talán egyedül vagyok ezzel. Jó bulifilm, tipikusan olyan, amiből haveri körben jól lehet idézgetni az ütős beszólásokat. A Török és Tommy egészen jó párost alkotnak - az utóbbi szinkronhangja borzalmas. Nekem Benicio Del Toro tetszett a legjobban (azzal a monológgal indítva a főcímnél). |
2009-02-06 13:00.20 |
Nem kell meglepődni semmin, Stallone voltaképpen Superman lebutított változata, aki csak repülni nem tud. És mint tudjuk, Supermannek minden lehetséges...:) |
2009-02-05 20:15.11 |
Hát igen, ez nem happy end... és így lett igazán kerek. Nem hagyják az átlagnézőt elkényelmesedni... azért reméljük, nem lesz folytatás. |
2009-02-05 20:11.32 |
Oké, ide nekem a pofonokat... alapvetően nem szeretem az akciófilmeket. Nekem tök egyforma volt - persze, itt most elvonatkoztattam a kedves havasi tájtól. Na de mindegy. Legyen hát egyéni filmes déjá vu. |
2009-02-05 20:07.59 |
Milyen paródia?... |
2009-02-05 18:05.33 |
Mellesleg az tény, hogy rendesen vitatják ezt a művet. De vajon az a tv-film jobb ennél? Ha igen, miben? |
2009-02-05 18:04.10 |
Jó, rendben, elismerem, ez a karakter állati idegesítő volt. A sikoltozás azért kell, mert ez alapvető horrorelem, minden effélének általában szüksége van erre, hogy ez irányítsa a néző hangulatát is (akkor most fosni kell vagy nem kell fosni ennél a jelenetnél?...). Nem biztos, hogy mindenki ugyanúgy reagál azonos helyzetekre - ha pl. én nő lennék, tutira visítoznék...:) |
2009-02-05 16:07.25 |
Persze, voltak részek, amikor a nőtől jobban féltem, mint a szellemektől vagy a baltás apukától... mégis, nem hiszem, hogy ez a karakter rontana a filmen. Nicholsonnak ez a legjobb alakítása (legalábbis szerintem). A baseball-ütős jelenetnél a nő játéka tökéletesen passzol Jack zseniális dühkitöréséhez, és ennél nem kell több... a Tony-s részeknél pedig egy tipp: nem tudom és nem most fogok utánanézni, hogy mennyibe került a produkció, de talán a kis költségvetés miatt. |
2009-02-05 15:57.38 |
Nekem a filmből az érződött (de, gondolom, ez is egyedül az én véleményem), hogy a nő rendesen tartott Torrance-től már az elején is - amikor például zsúrkocsin hozza neki a kaját, mintha csak félig lenne szeretet, félig inkább társadalmi kötelesség. Persze nem mondtam, hogy ez a magva a történetnek, alig van köze ehhez, de - talán a színésznő játéka miatt - már az elején sem tűnt ez egy kiegyensúlyozott családnak egyenrangú felekkel. A "fojtogatós" résznél talán csak a váratlan kétségbeesésében visította, hogy: "How could you...?". És szerintem ez az emberség Torrance-ben csak a könyvben volt jelen, a filmben nem sok humanitás maradt benne ott a labirintusban loholva (főleg azután a megható "Soha nem bántanálak, Danny"-jelenet után.
Az "amerikai álom" fogalmazási hiba volt. |
2009-02-04 15:14.48 |
Mellesleg ebben található az egyik legjobb poén, amit Stephen King történeteiben olvastam/láttam: "Megöltem egy tükröt." |
2009-02-04 14:31.58 |
Hát, nem tudom... nagyjából egy repülőgépen kezdődik, ahol valami állami tulajdont (most mindegy, hogy pénz vagy bomba) elsajátít néhány önfejű gazfickó, a rakomány lezuhan különböző helyeken, és a jó- meg a rosszfiú egymást megelőzve próbálja megtalálni őket. Van egy-egy főgonosz is, aki szép lassan igyekszik kihasználni a társait, ugyanakkor a jófiú is beindul, és egymás után nyírja ki a gonosz embereit. A végén személyes párharcra kerül sor egy járműben (vonat, vagy itt egy helikopter teteje), majd a gonosz egyszerűen tragikus áldozatává válik a körülményeknek. A végén feltehetően a jó összejön a csajjal, ami azonban nincs konkrétan lefilmezve. A jó megveti a földi javakat (ebben a pénzt hagyja ott, abban becsületének jeleként nem kapcsolódik be a jól kereső terroristabizniszbe), és mégis boldogan, halhatatlan hősként mosolyog a kamerába, mielőtt elindul a vége főcím. Hát valahogy így. |
2009-02-03 20:39.13 |
Ez a film valójában a Rés a pajzson c. akcióremekmű havasi változata, és csak azért nincs fordítva (az említett film 3 évvel ez után készült), mert az a jobb. Stallone azt csinálja, amit szokott, és a saját területén nem rossz, de valahogy azok közé tartozom, akik nem bírják a fejét. Maga a film nem annyira rossz, adott egy helyzet, amire nagyon feszülten nem kell figyelni, és miben rövid úton elkezdik lelődösni az embereket. Amit viszont nem értek, hogy miért nem dolgozták ki jobban John Lithgow karakterét, mert hát Stallone többet gyilkolt, mint ő, és még az emberei is harciasabbak voltak... valahogy soha nem jött ki belőle igazán az "elvetemült pszichopata", ahogyan azt a film elején megemlítik az aktáját vizsgálva, és csak azért nevezhető főgonosznak, mert ő marad utoljára. A három csillagot kevésnek, a négyet soknak tartom. 3.5. |
2009-02-02 19:54.57 |
Az Indiant nem láttam, de majd utánanézek. Lehet, hogy az a baj, hogy túl sok olyan filmben láttam, ami nekem nem tetszett (Törés, Nagy Sándor, A király összes embere)... Nicholsonnak szinte nincs is nem emlékezetes filmje. Mindent képes feldobni... |
2009-02-02 18:33.00 |
Pompás vígjáték Michael Keaton, Michael Keaton, Michael Keaton és Michael Keaton főszereplésével. Minden poént kihúztak belőle, ami felmerülhet a klónozás kapcsán, a különböző személyiségek nagyon viccesek és kidolgozottak, a történet is ötletes és nagyon kavarodik; végtére is láthatjuk, mekkora színész ez az ember. Igyekszem megnézni a Tv-ben, amikor csak tudom - csak azt bánom, hogy az első feléről mindig lemaradok... |